Ei auta öljymiljardit lainkaan, kun pihistetään paaluista. Tampereella sattui samanlainen maanvyöry, ja talo jäi kiltisti paalujen varaan.
Norjalainen hutoi-rakennustekniikka
35
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Kuusinumeroinen luku Tampereella (maksumuurin takana) https://www.aamulehti.fi/tampere/art-2000007708712.html
- Anonyymi
Siellä on polakit ja semmoset tekemässä hommat ei norjalaisten tartte paljon mitään tehdä.
- Anonyymi
Onhan se aina kamala kuulla kun valkoihoisille ihmisille tapahtuu tuollainen katastrofi.
- Anonyymi
Ilmastonmuutoksen syytä. Ikijäät sulavat. Kiitos diiselautoilijoiden.
- Anonyymi
Eivät ottaneet huomioon ilmastonmuutoksen myötä yleistyviä märkiä ja roudattomia talvia.
Siperiassahan on ollut samaa ongelmaa, kun siellä on sulanut ikirouta, jonka päälle tehdyt rakennelmat ovat sulamisen vuoksi vajonneet. - Anonyymi
Eipä auttanut norjalaisten innokas siirtyminen sähköautojen käyttäjiksi tähänkään vaivaan.
Mitä seuraavaksi? Purje- ja puulaivat takaisin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä auttanut norjalaisten innokas siirtyminen sähköautojen käyttäjiksi tähänkään vaivaan.
Mitä seuraavaksi? Purje- ja puulaivat takaisin?Tehokkaalla autolla sutii niin lähtee maanvuyöry liikkeelle.
- Anonyymi
kalliiden sähköautojen valmistuskustannukset /energia/ hiilijalanjälki kosti taas norjalaisille.
Jos olisi tehty kokoajan tavllisia autoa tuota ei olisi tapahtynut.
Ja tuohon kun lasketaan vielä tuulimyllyjen lapojen vaikutus ilmavirtauksiin niin katastrofi on valmis. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät ottaneet huomioon ilmastonmuutoksen myötä yleistyviä märkiä ja roudattomia talvia.
Siperiassahan on ollut samaa ongelmaa, kun siellä on sulanut ikirouta, jonka päälle tehdyt rakennelmat ovat sulamisen vuoksi vajonneet.Norjalaista kuntaa oli varoitettu sinne rakentamisesta jo 2008.
- Anonyymi
Ihme jänishousuja nuo norskit muutenkin, kun eivät uskaltaneet pelastaa taloihin loukkuun jääneitä. Pörräsivät vain helikoptereilla tapahtumapaikan yläpuolella. Muissa maissa pelastajat laskeutuvat köyden varassa alas ja tekevät työnsä.
- Anonyymi
Millä meinaavat tuon valtavan montun täyttää ?
- Anonyymi
Sitä ei täytetä. Muodostuneeseen rinteeseen asennetaan istuimia, ja paikasta tehdään Kreikan Dionysoksen teatterin tapainen nähtävyys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä ei täytetä. Muodostuneeseen rinteeseen asennetaan istuimia, ja paikasta tehdään Kreikan Dionysoksen teatterin tapainen nähtävyys.
Sinne rakennetaan asuntoja matuille ja suvakeille.
- Anonyymi
Aika mahdoton homma paaluttaa kun savikerros kymmeniä metrejä paksu. Tuo savi myös erilaista kuin yleensä, muuttuu lehden mukaan tietyissä olosuhteissa juoksevaksi, tarkoittaa kai irtonaista, ei vesivelliä.
Pahin virhe kun muutettu sortumisvaaraluokitus pienemmäksi, vaikka ei ole tehty perusteellisia tutkimuksia. Saapa nähdä joutuuko päättäjät vastuuseen, ahneudestahan tuossa on kyse kuten aina.- Anonyymi
No nyt osuit just asian ytimeen hyvä !
- Anonyymi
Ahneudella ei ole mitään sijaa tässä. Kyse on rakennusmääräyksistä, jotka tekee viranomaistaho yhdessä. Suomessa se on Ympäristöministeriö.
Tienpätkän teko maksaa jo Norjassa kolmekertaa enemmän metrille kuin Suomessa. - Anonyymi
Asuinalueet ovat usein laaksoissa, mitkä ovat valuma-alueita. Niitä on käytännössä mahdotonta paaluttaa. Tunturien tasaaminen rakennusmaaksi on melkoinen savotta, mutta siltä pohjalta olisi lähdettävä onnettomuuksien ehkäisemiseksi.
- Anonyymi
Malmin lentokentälläkin pitää paaluttaa 30 metriä.
Saven paksuus ei ole koskaan ongelma. Pitää vaan käyttää pidempiä paaluja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Malmin lentokentälläkin pitää paaluttaa 30 metriä.
Saven paksuus ei ole koskaan ongelma. Pitää vaan käyttää pidempiä paaluja.Ei pitkät paalutkaa mitään auta jos paksu savikerros lepää viistolla kalliopinnalla, joka laskee kohti merta. Paalujen ankkurointi kallion sisään auttaa tietysti hiukan. Kallista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ahneudella ei ole mitään sijaa tässä. Kyse on rakennusmääräyksistä, jotka tekee viranomaistaho yhdessä. Suomessa se on Ympäristöministeriö.
Tienpätkän teko maksaa jo Norjassa kolmekertaa enemmän metrille kuin Suomessa.Kuvitteletko oikeasti ettei rakennusyhtiöt maksa päättäjille kun tekevät mieleisiään päätöksiä, kaikki ne ovat lahjottavissa. Ihan samanlaistahan se on Suomessakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Malmin lentokentälläkin pitää paaluttaa 30 metriä.
Saven paksuus ei ole koskaan ongelma. Pitää vaan käyttää pidempiä paaluja.Tasainen maa kallion päällä on aivan eri asia. Meinasitko että koko vuoren rinne paalutettaisiin, eikä ne paalutkaan rinteessä auta, savi pääsee liikkumaan paalujen välistä aivan vapaasti. Jossain tulee raja vastaan kuinka pitkiä paaluja kannattaa asentaakaan ja pientaloissa ei todellakaan kannata kovin syvälle. Olshan se huvittava näky kun talot olisi kymmenien metrien korkuisten paalujen päällä ja savi siirtynyt alta pois. Jossain alempana se vyöry todennäköisesti peittäisim kuitenkin taloja alleen.
- Anonyymi
Perusteelliset tutkimukset on kylläkin tehty. Niillä saatiin maan ostaminen halvaksi rakennusfirmalle.
Asiakkaille sitä ei tarvinnut kertoa. - Anonyymi
Lehdessä joku kertoi juoksusaven olevan hiukkasmaista, vertasi kai juoksuhiukkaan, mutta TV:ssä puhuivat geelimäisestä ja sateista johtuvasta.
Tuossahan on pitkä rinne täysin paljasta, ilmeisesti laskettelurinne, kaikki vedet valuu alas kun ei ole puita käyttämässä ja hidastamassa veden valumista.
- Anonyymi
Ilmastonmuutoksen seurauksena perusmaa vettyi läpeensä. Ei kantanut enää mitään, vaan muuttui melkein juoksevaksi.
Ei talo pysy pystyssä sellaisella perustalla. - Anonyymi
Samalla lailla rakennettuja kuin virolaisten kyhäämät uudet hometalot helsingissä...
- Anonyymi
Ja Texasissa sai rakentaa vaarallisille tulva-alueille, jos otti kalliin tulvavakuutuksen rakennuttajan lähipirin perustamalta vakuutusyhtiöltä. Kun muutama vuosi sitten tuli paha tulva, ei tuolla vakuttusyhtiöllä tietystikään ollut rahaa maksaa taalaakaan tuhansille uhreille. Kaikki varat kuluivat sadoille yhtiön palkkaamille asianajajille, joiden tehtävänä oli jakaa rahat uhreille.
- Anonyymi
Sitä se äärikapitalismi on.
- Anonyymi
Pohjanmaahan on rakennetty käytännössä tulvaherkälle tasamaalle, joka on vanhaa merenpohjaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pohjanmaahan on rakennetty käytännössä tulvaherkälle tasamaalle, joka on vanhaa merenpohjaa.
Jokien valuma-alueet on hiukan säännösteltyjä eivätkä ne ole valtavan suuria ja Suomen rankkasateet ovat pieniä. Tasamaallakin on useiden metrin korkeuseroja eikä tulvaherkkää aluetta ole suhteessa kovinkaan paljoa. Ja siitäkin suuri osa on peltoa. On opittu elämään pienten kevättulvien ehdoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokien valuma-alueet on hiukan säännösteltyjä eivätkä ne ole valtavan suuria ja Suomen rankkasateet ovat pieniä. Tasamaallakin on useiden metrin korkeuseroja eikä tulvaherkkää aluetta ole suhteessa kovinkaan paljoa. Ja siitäkin suuri osa on peltoa. On opittu elämään pienten kevättulvien ehdoilla.
Lähes joka keväthän ne itkee miten tulva tullut sisälle taloihin, vaikka vähän kauempana olisi ollut korkeammalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähes joka keväthän ne itkee miten tulva tullut sisälle taloihin, vaikka vähän kauempana olisi ollut korkeammalla.
Ei tulva koskaan korkealle yllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tulva koskaan korkealle yllä.
Riittävästi aiheuttaakseen tuhoja.
- Anonyymi
Sitralainen agenda ei juuri laita paremmaksi.
- Anonyymi
Onko se silti parempaa kuin virolainen hutiloi-rakennusteniikka Suomessa?
- Anonyymi
Asunnot pitäisi rakentaa ilmaan, ja pelkästään ankkuroida ne kettingillä maahan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15110954
- 525240
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452443- 302143
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131711Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421554Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta301241Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351176Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo92935TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o317892