Asuntolainan saamisen sietämätön vaikeus

Anonyymi

Haettiin eräästä Turkulaisesta pankista asuntolainalupaus. Nyt alkaa vaikuttamaan siltä, että yksittäinen pankkivirkailija yrittää kaikin keinoin tahallisesti siirtää joka tapaamisella maalitolppia ja estää lainan myöntämisen jo olemassa olevasta lainalupauksesta huolimatta. Kaikki pankin asettamat ehdot ja vaatimukset lainan saamiseksi olemme täyttäneet.

Suomessa yksittäinen virkailija usein kuvittelee olevansa jonkinlaisessa kaikkivoipaisessa jumal-asemassa. Erityisesti tätä syndroomaa olen pitkän yrittäjän urani aikana huomannut esiintyvän mm. verovirkailijoiden kanssa asioidessa.

Onko tämänkaltainen henkilökohtainen jihadi nykyään yleistä myös asuntolainoja omille esihenkilöilleen välittävien pankkivirkailijoiden keskuudessa?

Sana on vapaa. Kokemuksia?

31

14668

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Valitettavasti olet oikeassa. Usein vaatimaton kauppiskoulutus pätevöittää nuorista kaikkien alojen asiantuntijoita ja kansainvälisiä huippu business insidereita, jotka yrittävät pyrkiä edes vähäiseen päättävään asemaan pönkittämään heikkoa itsetuntoaan. Sadistisena tavoitteenaan heillä usein on päästä oksentamaan omaa ylimielisyyttään normaalien kuolevaisten niskaan.

    • Anonyymi

      Jos oma talous on kunnossa, niin pankkeja voi kilpailuttaa asuntolainoista. Tyhmät kitisee. Onhan teille nyt tämä ruotsalainen nettipankki, josta saa asuntolainaa helpommin.

      • Anonyymi

        Tyhmät ottaa kovilla marginaaleilla ruotsalaisista nettipankeista lainoja. Massimiehet maksaa kämpät käteisellä


      • Anonyymi

        Ei taida Ruotsalaisista nettipankeista asuntolainoja saada. Jos ei sitten Nordeaa lasketa semmoiseksi ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida Ruotsalaisista nettipankeista asuntolainoja saada. Jos ei sitten Nordeaa lasketa semmoiseksi ;)

        Bluestep


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bluestep

        Aina sitä vaan uutta oppii, kun en tästä ollut koskaan kuullutkaan!

        Aivan järkyttävät lainehdot ja kulut. Ei ole persaukisen pankki, vaikka semmoisille lainojaan myyvätkin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina sitä vaan uutta oppii, kun en tästä ollut koskaan kuullutkaan!

        Aivan järkyttävät lainehdot ja kulut. Ei ole persaukisen pankki, vaikka semmoisille lainojaan myyvätkin

        Nimen omaan on persaukisten pankki. Riskiä paikataan kalliilla hinnalla.
        Jos raha-asiat on kunnossa, saa oikeasta pankista lainaa maltillisella marginaalilla ja lähes kuluitta. Jotain on vialla lainanhakijan asioissa, jos joutuu vänkäämään lainan saamisesta virkailijan kanssa. Lainaa otetaan tarvittaessa ja pankki sitä myöntää pyydettäessä. Jos pankki jostain syystä yrittää saada rahoituskatteensa kuntoon, voi lainan nostaa toisesta pankista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina sitä vaan uutta oppii, kun en tästä ollut koskaan kuullutkaan!

        Aivan järkyttävät lainehdot ja kulut. Ei ole persaukisen pankki, vaikka semmoisille lainojaan myyvätkin

        Ja muutenki paskalaitos.Olis saanu lainaa joo.Mutta ei siihen asuntoon.Mikä olis haluttu ostaa..Paikkakunta esti lainan saannin..


      • Anonyymi

        ”Kunnossa” on hyvin suhteellinen käsite! Aloittajan kaltaisen ihmisen kannattaa ns jumpata omassa päässä ihan perustason matematiikkaa.

        FiVa antama 5-15 prosentin tai 95-85 prosentin lainakatto on vain yksi detaali lainanannossa ja oikeasti todella kaukana todellisuudesta.

        Ei se pankkineuvoja itse sitä mielipidettä tee vaan kaikki perustuu tilastoihin ja kokemuksiin. Ei kukaan varman halua ilkeä!


    • Anonyymi

      Itse olen pankin asiakkaana vain tyytyväinen, että pankki katsoo tarkkaan kelle lainaa myöntää. Sitä pienemmiksi luottotappiot jää ja kaikki voittaa.

      Kas kummaa itselläni ei ole koskaan ollut ongelmia saada lainaa, vaikken mikään huipputuloinen olekaan.

      Kyllä mä alkaisin ap:na miettimään, mikä on omassa taloudessa retuperällä kun ei lainaa heru.

      • Anonyymi

        Taloudessa ei ole mitään retuperällä. Vastaus on yrittäjyys.

        Ok tulot vuosien ajalta, mutta pankkivirkailijan mielestä "korona voi yrittäjillä vaikuttaa aivan yhtäkkiä rahatilanteisiin ja heillä muutenkin kaikki on aina epävarmaa"

        Ehkä niin, jos hänenlaisensa luovuttaja olisi puikoissa

        ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taloudessa ei ole mitään retuperällä. Vastaus on yrittäjyys.

        Ok tulot vuosien ajalta, mutta pankkivirkailijan mielestä "korona voi yrittäjillä vaikuttaa aivan yhtäkkiä rahatilanteisiin ja heillä muutenkin kaikki on aina epävarmaa"

        Ehkä niin, jos hänenlaisensa luovuttaja olisi puikoissa

        ap

        Yrittäjähän on työuraa valitessaan hyväksynyt keskimääräistä isomman riskin toimeentulon suhteen. Lainaa hakiessa ei voi siis olettaa, että lainaa irtoaisi muilla perusteilla. Lainanantaja miettii luonnollisesti riskiä lainanamaksukyvyn suhteen. Suuremman riskin laina toki maksaa enemmän, kuten Bluestepillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yrittäjähän on työuraa valitessaan hyväksynyt keskimääräistä isomman riskin toimeentulon suhteen. Lainaa hakiessa ei voi siis olettaa, että lainaa irtoaisi muilla perusteilla. Lainanantaja miettii luonnollisesti riskiä lainanamaksukyvyn suhteen. Suuremman riskin laina toki maksaa enemmän, kuten Bluestepillä.

        Hyvä vastaus.

        Yrittäjä on puolikommunistisessa sosialistivaltiossa outlaw ja vailla turvaverkkoja. Ammatinvalintakysymyksiä.

        Bluestep tuntuu silti kohtuuttomalta vaihtoehdolta kalleutensa takia, joten ehkäpä jatkan säästämistä.

        ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä vastaus.

        Yrittäjä on puolikommunistisessa sosialistivaltiossa outlaw ja vailla turvaverkkoja. Ammatinvalintakysymyksiä.

        Bluestep tuntuu silti kohtuuttomalta vaihtoehdolta kalleutensa takia, joten ehkäpä jatkan säästämistä.

        ap

        Bluestephän mainostaakin että on vaihtoehto jos on vaikka maksuhäiriömerkintä estämässä lainan saannin omasta pankista, ja että sitten kun saa omasta pankista lainan hakee ja maksaa heidän lainan veks.

        Kyllä on jo aikakin olla muitakin rahoitusmahdollisuuksia esim asunnon hankintaan kuin normi pankit.


      • Anonyymi

        onko sinulla asuntolaina bluestepiltä mikälaisia ehtoja sait ? missä hinnoissa meni


    • Anonyymi

      Ei pankit ehtoja katsele vaan Finanssivalvonta/ Suomen pankki/ EKP

      Pankit on antanut vuosikymmenien ajan lainoja joista on tullut vain ongelmia ja niitä ei haluta. Turha alkaa maalittomaan pankkineuvojaa tästä.

      Tottakai minä ottaisin 300000€ lainaa kolmeksikymmeneksi vuodeksi jos tietäisin edes kymmenen vuoden päähän. Jos pankki sitten antaa sen lainan ja kaikesta huolimatta alkaa vituttamaan, niin sitten tullaan tänne itkemään pankkia nimellä vaikka itse ollaan syyllisiä

      Itse olen kusessa pentuajan kennelin omistajan töppäilyistä ja ulkopuolisena kiroan eritoten Nordea, mutta siihen on aihe.

      • Anonyymi

        Maalittamaan pankkineuvojaa? 300te lainaa? Kattohan nyt peiliin.

        Tyypillistä vasemmistolaista ajattelua on, että jos sä olet ryssinyt asiasi älyttömyyksillä, etkä saa enää lainaa niin ei se sitä tarkoita että muut on samanlaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maalittamaan pankkineuvojaa? 300te lainaa? Kattohan nyt peiliin.

        Tyypillistä vasemmistolaista ajattelua on, että jos sä olet ryssinyt asiasi älyttömyyksillä, etkä saa enää lainaa niin ei se sitä tarkoita että muut on samanlaisia.

        Ihmiset eivät tajua omia rajojaan tai kuvittelevat ettei oma kaatuminen tule vastaan. Se on helvetin helppo ottaa 300000€ laina mutta maksuun voi vittuuntua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset eivät tajua omia rajojaan tai kuvittelevat ettei oma kaatuminen tule vastaan. Se on helvetin helppo ottaa 300000€ laina mutta maksuun voi vittuuntua!

        300 000€ on vain summa ilman kontekstia. Jollekin summa on suuri, toiselle pieni, Joku lyhentää tuollaisen lainan 6 vuodessa, toisella menee 25 vuotta. Työtön tyhjätasku taas vain ihmettelee asiaa.


    • Anonyymi

      Nykyään tyrkytetään lainaa. Vain sillä pankit enää ansaitsevat.

    • Anonyymi

      Ei se ole sen yksittäinen virkailija vaan koko pankkiala nyt muuttamassa käytäntöjään.

      Rahan saaminen hankaloituu koska riskit ovat kasvamaan päin. Olleet jo toista vuotta.

    • Anonyymi

      Bluestep on ihan yes vaihtoehto väliaikaisena rahoitusvaihtoehtona. Jos vaikka sattuu kohdalle juuri SE oikea asunto mutta merkintä vielä estää hankinnan vaikka maksukyky on jo kunnossa. Sitten vain vaihtaa lainan omaan pankkiin kun voi.

      Blustepin osalta on vain yksi ongelma. Se on heidän tiukka aluerajaus, eli hyväksyvät vain tietyiltä alueilta ostettavan asunnon, eikä aluerajaukset ole laajat, vain tietyt kaupungit kelpaa.
      Tämä on todella typerää koska nämä alueet on juuri sellaisia missä asuntojen hinnat on korkeat jopa useita kymmeniä tuhansia korkeampia vs lähikunnat. Itsellä tyssäsi juuri tuohon.
      En halunnut ostaa kallista asuntoa joka olisi ollut yli 90km päässä työpaikastani kun 15km päässä työpaikasta olisi saanut hyvän kämpän 50th halvemmalla.
      Eli tässä aluerajauksessa ei ole mitään järkeä ja se karsii jo lainaajia pois.

      • Anonyymi

        Ei ole ok koskaan. Nuo bluestepin kulut tekevät asumisesta kalliimpaa kuin vuokralla asumisen, jos ei ota huomioon mahdollisia spekulatiivisia arvon muutoksia.

        Asuntolainan saanti pankista ei ole kovin vaikeaa/tiukkaa. Pieni käsiraha, säännölliset tulot ja asumiskunnossa oleva kohde ja kaupat kiinni.

        Yrittäjäkin saa lainan. Ongelma on siinä, jos yrityksen tulot riittävät pienehköän palkkaan ilman yel-maksuja(minimimaksuilla). Tällöin yrittäjä putoaa riskin reaalisoituessa heti perus toimeentulotuelle.

        Palkkatöissä ja todellisten yel-tuloken mukaan ansiosidonnainen työttömyysturva, sairauspäiväraha ym. vakuutukset ovat voimassa ja tukia saa tarvittaessa sen verran, että maksukyky pysyy jollain tavalla yllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole ok koskaan. Nuo bluestepin kulut tekevät asumisesta kalliimpaa kuin vuokralla asumisen, jos ei ota huomioon mahdollisia spekulatiivisia arvon muutoksia.

        Asuntolainan saanti pankista ei ole kovin vaikeaa/tiukkaa. Pieni käsiraha, säännölliset tulot ja asumiskunnossa oleva kohde ja kaupat kiinni.

        Yrittäjäkin saa lainan. Ongelma on siinä, jos yrityksen tulot riittävät pienehköän palkkaan ilman yel-maksuja(minimimaksuilla). Tällöin yrittäjä putoaa riskin reaalisoituessa heti perus toimeentulotuelle.

        Palkkatöissä ja todellisten yel-tuloken mukaan ansiosidonnainen työttömyysturva, sairauspäiväraha ym. vakuutukset ovat voimassa ja tukia saa tarvittaessa sen verran, että maksukyky pysyy jollain tavalla yllä.

        2,95% olisi ollut minulla korko ja sen 8kk olisin tuota joutunut maksamaan jonka jälkeen omasta pankista laina jolla tuo kuitattu pois. Helposti olisi kk kustannukset jäänyt alle vuokrani. Toki tuo järjestelypalkkio on hurjan iso, mutta no jaa..
        Tosi tarkkaan käytiin kaikki useaan otteeseen puhelimessa läpi, ei mikään tuosta noin vain lainaa juttu laisinkaan.
        Mutta totesin että tuo aluerajaus on liian tiukka ja ennemmin odotan vajaan vuoden ja hankin asunnon oikeasti työni läheltä.


    • Anonyymi

      Tuskin tavallinen ihminen pystyy kilpailuttamaan pankkia eikä uusi pankki ota asiakasta joka ensimmäisenä pyytää lainaa! Jos Suomessa on n 500000 kusessa olevaa, niin mielummin pankki haluaa heistä eroon mutta sotkut ja lait estää heittämästä ulos. Björn Wahlroor on hyvinkin oikeassa hiekkaa pankkiin tuovista ihmisistä! Kukaa sanoo asiakkaan olevan hyvä asiakas? No tuskin ihminen itse! Jos viiden vuoden nettopalkka on keskimäärin 25000€ niin mitä se kertoo jos ihmisellä on 15000€ velkaa eikä rahaa muuten! Mitä kertoo kuvitelma asuntolainasta 5-15 prosentin omasäästöllä kymmeneksi vuodeksi. Palapeilin saa satasella. Katsokaa itseänne vinkkelistä ja miettikää. Tämän viimeisen asian sanon sanon kokemuksesta omassa elämässä. Ei kannata sanoa pankista pahaa jos se ei ole aiheuttanut omilla toimillaan ongelmia sinulle. Jos saat pankista vaikka satasen lainan yli kymmeneksi vuodeksi etkä varoituksesta huolimatta selviä ja joudut kuseen, niin älä arvostele! Jos joku sinua lähellä oleva saa pankista luoton josta on sinulle ongelma, niin silloin sinulla on oikeus sanoa kirosana julkisesti! Minulla on oikeus sanoa eräästä pankista kirosana ja olen sanonut. Jos joku kaatuu ison lainan kanssa, niin kannattaa muistaa että se voi olla myös minä tai sinä itse!

      • Anonyymi

        "Tuskin tavallinen ihminen pystyy kilpailuttamaan pankkia eikä uusi pankki ota asiakasta joka ensimmäisenä pyytää lainaa! Jos Suomessa on n 500000 kusessa olevaa, niin mielummin pankki haluaa heistä eroon mutta sotkut ja lait estää heittämästä ulos. Björn Wahlroor on hyvinkin oikeassa hiekkaa pankkiin tuovista ihmisistä! Kukaa sanoo asiakkaan olevan hyvä asiakas? No tuskin ihminen itse! Jos viiden vuoden nettopalkka on keskimäärin 25000€ niin mitä se kertoo jos ihmisellä on 15000€ velkaa eikä rahaa muuten! Mitä kertoo kuvitelma asuntolainasta 5-15 prosentin omasäästöllä kymmeneksi vuodeksi. Palapeilin saa satasella. Katsokaa itseänne vinkkelistä ja miettikää. Tämän viimeisen asian sanon sanon kokemuksesta omassa elämässä. Ei kannata sanoa pankista pahaa jos se ei ole aiheuttanut omilla toimillaan ongelmia sinulle. Jos saat pankista vaikka satasen lainan yli kymmeneksi vuodeksi etkä varoituksesta huolimatta selviä ja joudut kuseen, niin älä arvostele! Jos joku sinua lähellä oleva saa pankista luoton josta on sinulle ongelma, niin silloin sinulla on oikeus sanoa kirosana julkisesti! Minulla on oikeus sanoa eräästä pankista kirosana ja olen sanonut. Jos joku kaatuu ison lainan kanssa, niin kannattaa muistaa että se voi olla myös minä tai sinä itse!"

        Tuota noin, pankit tienaavat lähinnä lainaamalla rahaa, eli heti velkaa pyytävä on kyllä parempi asiakas kun velaton vastaava! Suurin riippakivi pankeille ovat yhteiskunnan tuilla elävät köyhät, pankkipalvelua pitää heille antaa mutta mitään tuottoa ei saa!

        Aloittajan osalta taisi olla ongelma kuitenkin muualla kuin maksukyvyssä, ei pankki anna 50.000 eutoa lainaa 30.000 euron asuntoa vastaan!

        Lisäksi sen 50.000 euron asunnon arvo laskee 10 % vuodessa, eli vakuusarvoa ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tuskin tavallinen ihminen pystyy kilpailuttamaan pankkia eikä uusi pankki ota asiakasta joka ensimmäisenä pyytää lainaa! Jos Suomessa on n 500000 kusessa olevaa, niin mielummin pankki haluaa heistä eroon mutta sotkut ja lait estää heittämästä ulos. Björn Wahlroor on hyvinkin oikeassa hiekkaa pankkiin tuovista ihmisistä! Kukaa sanoo asiakkaan olevan hyvä asiakas? No tuskin ihminen itse! Jos viiden vuoden nettopalkka on keskimäärin 25000€ niin mitä se kertoo jos ihmisellä on 15000€ velkaa eikä rahaa muuten! Mitä kertoo kuvitelma asuntolainasta 5-15 prosentin omasäästöllä kymmeneksi vuodeksi. Palapeilin saa satasella. Katsokaa itseänne vinkkelistä ja miettikää. Tämän viimeisen asian sanon sanon kokemuksesta omassa elämässä. Ei kannata sanoa pankista pahaa jos se ei ole aiheuttanut omilla toimillaan ongelmia sinulle. Jos saat pankista vaikka satasen lainan yli kymmeneksi vuodeksi etkä varoituksesta huolimatta selviä ja joudut kuseen, niin älä arvostele! Jos joku sinua lähellä oleva saa pankista luoton josta on sinulle ongelma, niin silloin sinulla on oikeus sanoa kirosana julkisesti! Minulla on oikeus sanoa eräästä pankista kirosana ja olen sanonut. Jos joku kaatuu ison lainan kanssa, niin kannattaa muistaa että se voi olla myös minä tai sinä itse!"

        Tuota noin, pankit tienaavat lähinnä lainaamalla rahaa, eli heti velkaa pyytävä on kyllä parempi asiakas kun velaton vastaava! Suurin riippakivi pankeille ovat yhteiskunnan tuilla elävät köyhät, pankkipalvelua pitää heille antaa mutta mitään tuottoa ei saa!

        Aloittajan osalta taisi olla ongelma kuitenkin muualla kuin maksukyvyssä, ei pankki anna 50.000 eutoa lainaa 30.000 euron asuntoa vastaan!

        Lisäksi sen 50.000 euron asunnon arvo laskee 10 % vuodessa, eli vakuusarvoa ei ole.

        Lainat erikseen, kun edes rahat säilyisivät tilillä turvallisesti ja laskujen maksaminen sujuisi. Se olisi no riittävästi pankkipalvelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lainat erikseen, kun edes rahat säilyisivät tilillä turvallisesti ja laskujen maksaminen sujuisi. Se olisi no riittävästi pankkipalvelua.

        Pankit suorastaan tyrkyttävät lainaa nykyään.


    • Anonyymi

      Ei ole kokemusta! Itse olen persaukinen vajakki. Oli pankissa muissa asioissa reilu 10v sitten ja kssapalvelu ihminen ohjasi minut toiselle virkailijalle. Yksityistilassa toinen henkilö aloitti keskustelun asumisesta itse. Hän sanoi, että säästä 30% niin pankki harkitsee lopusta. Siis esimerkiksi 100k asuntoon 30000€ ja 70000€ lainaa. Oma ensimmäinen kommentti oli että tuo oma osuus on liian iso! No! Asia jäi mieleeni ja aloin miettimään sitä. Pian huomasin, että se 30 on pieni. Yleisesti omarahoitus osan on oltava niin lähellä sataa kuin mahdollista! Periaatteessa vaikka omaa rahaa olisi 70 ja hakisi 30 lainaa, niin tilanne ei olisi itseni kannalta vielä hyvä! Jos ostaa asunnon jonka hinta olisi 80000€ ja säästössä olisi sadantuhannen mukaan 30%, niin lainan muihin kuluihin ja korkoihin jäisi 6000€ ja asunnon pääomaan 24000€. Rahotus jota pitäisi saada olisi 54000€. Jos 54000€ jaetaan kymmeneen vuoteen pääoman hoitoon menisi 5400€ vuodessa ja n. 540€ kk johon saisi korot. Päälle hoitovastikkeet, yhteensä joku 700-800€. Ei synny kauppoja. Olisi oltava vähintään 50 ehkä 67% omaosuus eikä asunnon hinta saisi olla penniäkään yli 80000€ eikä sitä paljoakaan voi enää höylätä!

      Jos asunnon hinta olisi miljoonaluokan hinnassa 140k - ääretön, ei prosenttilasku enää auta sataan asti. 140k asunnon kohdalla olisi rahaa oltava 600k€ eikä lainaa saisi olla penniäkään. Edellä oleva on omaa ajatteluani. Ikää kirjoittajalla on 2022 päälle 50 ja aikaa lainanhoitoon ei ole 15-20v. Pankit ei vittuile ja hankaloita asioita vaan ajattelevat asiakkaan etua. 30v ikäiselläkin sadan kilon pääoma 150k asunnossa on aika riski eikä yksi asiakas ole pankille kuin rasite. Persjalkainen asiakas ei paljoa velkahakemuksella pankkia kilpailuta. Uusi pankki voi edellyttää 3-5v ennen lainapäätöstä.

      Ei muuta kuin ruutupaperilla ja laskimellla laskemaan asiat uudelleen ja vielä kerran uudelleen.

    • Anonyymi

      Vanha ketju, mutta ap voisi pistää yrityksensä kiinnittämällä vakuudeksi asuntolainaan. Jos siis firmasta on minkään vakuudeksi. Usein toiminimiyrittäjät elävät kädestä suuhun, tili on tyhjä ja homma tilauksista kiinni, ”six months to death”. Virkailija on oikeassa epäillessään maksukykyä. Se pännii, mutta ei auta mikään. Aina voi mennä palkkatöihin, mutta siinä menettää käteismaksut.

    • Anonyymi

      ei lupaus ole sitova pankille. Pankki lupaa varmasti lainan jos asiakas täyttää kerrotut ehdot ja on näyttöä että asiakkaaseen voi luottaa!

      varmaan monet lainaa tai luoton saaneet itkevät sitä, että pankki on asettanut heidät kuseen lainapäätöksellään kun omat harjoitukset ei toimi tai niitä ei ole.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5580
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3557
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1672
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      206
      1656
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      78
      1102
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1088
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      819
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      818
    Aihe