Aihe

Asuntolainan saamisen sietämätön vaikeus

Anonyymi

Haettiin eräästä Turkulaisesta pankista asuntolainalupaus. Nyt alkaa vaikuttamaan siltä, että yksittäinen pankkivirkailija yrittää kaikin keinoin tahallisesti siirtää joka tapaamisella maalitolppia ja estää lainan myöntämisen jo olemassa olevasta lainalupauksesta huolimatta. Kaikki pankin asettamat ehdot ja vaatimukset lainan saamiseksi olemme täyttäneet.

Suomessa yksittäinen virkailija usein kuvittelee olevansa jonkinlaisessa kaikkivoipaisessa jumal-asemassa. Erityisesti tätä syndroomaa olen pitkän yrittäjän urani aikana huomannut esiintyvän mm. verovirkailijoiden kanssa asioidessa.

Onko tämänkaltainen henkilökohtainen jihadi nykyään yleistä myös asuntolainoja omille esihenkilöilleen välittävien pankkivirkailijoiden keskuudessa?

Sana on vapaa. Kokemuksia?

16

104

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Valitettavasti olet oikeassa. Usein vaatimaton kauppiskoulutus pätevöittää nuorista kaikkien alojen asiantuntijoita ja kansainvälisiä huippu business insidereita, jotka yrittävät pyrkiä edes vähäiseen päättävään asemaan pönkittämään heikkoa itsetuntoaan. Sadistisena tavoitteenaan heillä usein on päästä oksentamaan omaa ylimielisyyttään normaalien kuolevaisten niskaan.

• Anonyymi

Jos oma talous on kunnossa, niin pankkeja voi kilpailuttaa asuntolainoista. Tyhmät kitisee. Onhan teille nyt tämä ruotsalainen nettipankki, josta saa asuntolainaa helpommin.

• Anonyymi

Tyhmät ottaa kovilla marginaaleilla ruotsalaisista nettipankeista lainoja. Massimiehet maksaa kämpät käteisellä

• Anonyymi

Ei taida Ruotsalaisista nettipankeista asuntolainoja saada. Jos ei sitten Nordeaa lasketa semmoiseksi ;)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei taida Ruotsalaisista nettipankeista asuntolainoja saada. Jos ei sitten Nordeaa lasketa semmoiseksi ;)

Bluestep

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Bluestep

Aina sitä vaan uutta oppii, kun en tästä ollut koskaan kuullutkaan!

Aivan järkyttävät lainehdot ja kulut. Ei ole persaukisen pankki, vaikka semmoisille lainojaan myyvätkin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aina sitä vaan uutta oppii, kun en tästä ollut koskaan kuullutkaan!

Aivan järkyttävät lainehdot ja kulut. Ei ole persaukisen pankki, vaikka semmoisille lainojaan myyvätkin

Nimen omaan on persaukisten pankki. Riskiä paikataan kalliilla hinnalla.
        Jos raha-asiat on kunnossa, saa oikeasta pankista lainaa maltillisella marginaalilla ja lähes kuluitta. Jotain on vialla lainanhakijan asioissa, jos joutuu vänkäämään lainan saamisesta virkailijan kanssa. Lainaa otetaan tarvittaessa ja pankki sitä myöntää pyydettäessä. Jos pankki jostain syystä yrittää saada rahoituskatteensa kuntoon, voi lainan nostaa toisesta pankista.

• Anonyymi

Itse olen pankin asiakkaana vain tyytyväinen, että pankki katsoo tarkkaan kelle lainaa myöntää. Sitä pienemmiksi luottotappiot jää ja kaikki voittaa.

Kas kummaa itselläni ei ole koskaan ollut ongelmia saada lainaa, vaikken mikään huipputuloinen olekaan.

Kyllä mä alkaisin ap:na miettimään, mikä on omassa taloudessa retuperällä kun ei lainaa heru.

• Anonyymi

Taloudessa ei ole mitään retuperällä. Vastaus on yrittäjyys.

Ok tulot vuosien ajalta, mutta pankkivirkailijan mielestä "korona voi yrittäjillä vaikuttaa aivan yhtäkkiä rahatilanteisiin ja heillä muutenkin kaikki on aina epävarmaa"

Ehkä niin, jos hänenlaisensa luovuttaja olisi puikoissa

ap

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taloudessa ei ole mitään retuperällä. Vastaus on yrittäjyys.

Ok tulot vuosien ajalta, mutta pankkivirkailijan mielestä "korona voi yrittäjillä vaikuttaa aivan yhtäkkiä rahatilanteisiin ja heillä muutenkin kaikki on aina epävarmaa"

Ehkä niin, jos hänenlaisensa luovuttaja olisi puikoissa

ap

Yrittäjähän on työuraa valitessaan hyväksynyt keskimääräistä isomman riskin toimeentulon suhteen. Lainaa hakiessa ei voi siis olettaa, että lainaa irtoaisi muilla perusteilla. Lainanantaja miettii luonnollisesti riskiä lainanamaksukyvyn suhteen. Suuremman riskin laina toki maksaa enemmän, kuten Bluestepillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yrittäjähän on työuraa valitessaan hyväksynyt keskimääräistä isomman riskin toimeentulon suhteen. Lainaa hakiessa ei voi siis olettaa, että lainaa irtoaisi muilla perusteilla. Lainanantaja miettii luonnollisesti riskiä lainanamaksukyvyn suhteen. Suuremman riskin laina toki maksaa enemmän, kuten Bluestepillä.

Hyvä vastaus.

Yrittäjä on puolikommunistisessa sosialistivaltiossa outlaw ja vailla turvaverkkoja. Ammatinvalintakysymyksiä.

Bluestep tuntuu silti kohtuuttomalta vaihtoehdolta kalleutensa takia, joten ehkäpä jatkan säästämistä.

ap

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä vastaus.

Yrittäjä on puolikommunistisessa sosialistivaltiossa outlaw ja vailla turvaverkkoja. Ammatinvalintakysymyksiä.

Bluestep tuntuu silti kohtuuttomalta vaihtoehdolta kalleutensa takia, joten ehkäpä jatkan säästämistä.

ap

Bluestephän mainostaakin että on vaihtoehto jos on vaikka maksuhäiriömerkintä estämässä lainan saannin omasta pankista, ja että sitten kun saa omasta pankista lainan hakee ja maksaa heidän lainan veks.

Kyllä on jo aikakin olla muitakin rahoitusmahdollisuuksia esim asunnon hankintaan kuin normi pankit.

• Anonyymi

Ei pankit ehtoja katsele vaan Finanssivalvonta/ Suomen pankki/ EKP

Pankit on antanut vuosikymmenien ajan lainoja joista on tullut vain ongelmia ja niitä ei haluta. Turha alkaa maalittomaan pankkineuvojaa tästä.

Tottakai minä ottaisin 300000€ lainaa kolmeksikymmeneksi vuodeksi jos tietäisin edes kymmenen vuoden päähän. Jos pankki sitten antaa sen lainan ja kaikesta huolimatta alkaa vituttamaan, niin sitten tullaan tänne itkemään pankkia nimellä vaikka itse ollaan syyllisiä

Itse olen kusessa pentuajan kennelin omistajan töppäilyistä ja ulkopuolisena kiroan eritoten Nordea, mutta siihen on aihe.

• Anonyymi

Maalittamaan pankkineuvojaa? 300te lainaa? Kattohan nyt peiliin.

Tyypillistä vasemmistolaista ajattelua on, että jos sä olet ryssinyt asiasi älyttömyyksillä, etkä saa enää lainaa niin ei se sitä tarkoita että muut on samanlaisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Maalittamaan pankkineuvojaa? 300te lainaa? Kattohan nyt peiliin.

Tyypillistä vasemmistolaista ajattelua on, että jos sä olet ryssinyt asiasi älyttömyyksillä, etkä saa enää lainaa niin ei se sitä tarkoita että muut on samanlaisia.

Ihmiset eivät tajua omia rajojaan tai kuvittelevat ettei oma kaatuminen tule vastaan. Se on helvetin helppo ottaa 300000€ laina mutta maksuun voi vittuuntua!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmiset eivät tajua omia rajojaan tai kuvittelevat ettei oma kaatuminen tule vastaan. Se on helvetin helppo ottaa 300000€ laina mutta maksuun voi vittuuntua!

300 000€ on vain summa ilman kontekstia. Jollekin summa on suuri, toiselle pieni, Joku lyhentää tuollaisen lainan 6 vuodessa, toisella menee 25 vuotta. Työtön tyhjätasku taas vain ihmettelee asiaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Liikenne topissa

Mitäs liedenpohjassa tekeillä ku kuus kutosen liikenne katkaistu..poliisioperaatio
      Virrat
      43
      11562
    2. Naisen vessakäynti suhteen alussa

Mä olin ihastukseni kaa viettämässä viikonloppua. Eka kertaa yövyin miehen luona. Toisen yön jälkeisenä aamuna mulla meni vatsa aivan sekaisin. Oltiin
      Parisuhde
      150
      8476
    3. Maisa se jaksaa valehdella

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/28acb452-15ff-470d-80c3-511ad69abec0 Taas on syytön, taas on todisteita jotka jossain vaiheessa paljastaa Ma
      Kotimaiset julkkisjuorut
      220
      6745
    4. Liedenpohja

Mikä hässäkkä siälä on päällä ??
      Virrat
      25
      3977
    5. Karanteenimääräyksiä rikkovaa ei rangaista.

Ulkomailta tuleva koronatartuttaja saa Suomessa liikuskella ja juhlia estoitta. Omantunnon kysymys on noudattaako karanteenimääräyksiä toista on mones
      Maailman menoa
      172
      2653