Tesla model 3, keskustelua laadusta

Anonyymi

Miksi 50 000eur auton laatu on niin ala-arvoinen? 20teur uusissa eurooppalaisissa ei tuollaista, ovet menevät kevyesti kiinni ja paneelit, listat, raot juuri kohdallaan.

Videossa näkyy 2021 model 3 valmistuksen laadusta. Ovi ei mene kiinni normaalisti

https://youtu.be/yFfgpHkNCOM

77

2150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tesla vasta harjoittelee autojen rakentamista ja heillä on kova kiire saada jotain markkinoille ettei konkurssi vie.

      • Anonyymi

        Loppuvuoden rutistus. Kyllä Tesla nuo tekeleensä korjaa seuraavalla vuosineljänneksellä. Yrittävät tehdä lähes mahdotonta liian pienellä valmistuskapasiteetilla.

        Konkurssista sen verran, että Teslan tase taitaa olla tällä hetkellä autoalan paras, kassavirta on vuoden aikana ollut n. 2 miljardia USD plussalla. Käteistä on enemmän kuin velkaa, vaikka edes omaisuutta, aineetonta pääomaa, yms. ei lasketa!

        Eli mikä tahansa muu autofirma menee konkurssiin näillä näkymin ennen Teslaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Loppuvuoden rutistus. Kyllä Tesla nuo tekeleensä korjaa seuraavalla vuosineljänneksellä. Yrittävät tehdä lähes mahdotonta liian pienellä valmistuskapasiteetilla.

        Konkurssista sen verran, että Teslan tase taitaa olla tällä hetkellä autoalan paras, kassavirta on vuoden aikana ollut n. 2 miljardia USD plussalla. Käteistä on enemmän kuin velkaa, vaikka edes omaisuutta, aineetonta pääomaa, yms. ei lasketa!

        Eli mikä tahansa muu autofirma menee konkurssiin näillä näkymin ennen Teslaa.

        Puhutkohan ihan totta. Tesla rakentaa uutta tehdasta jne.... ei siinä raha yleensä kassaan kerry jäädäkseen, varsinkin firmalle joka on raskaasti velkainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhutkohan ihan totta. Tesla rakentaa uutta tehdasta jne.... ei siinä raha yleensä kassaan kerry jäädäkseen, varsinkin firmalle joka on raskaasti velkainen.

        "Puhutkohan ihan totta. Tesla rakentaa uutta tehdasta jne.... ei siinä raha yleensä kassaan kerry jäädäkseen, varsinkin firmalle joka on raskaasti velkainen."

        Teslalla on rahavarat tällä hetkellä n. 20 miljardia USD. Veikkaisin seuraavalla tulosjulkistuksella olevan n. 21.5 mrd. USD. Velkaa Teslalla on 14.5 mrd USD. Eli Tesla voisi maksaa kaikki velkansa heti — tosin se ei tietysti ole järkevää nollakoroilla.

        Muilla valmistajilla on velkaa paljon, kuten Toyotalla ja Volkswagenilla. Tesla on ainoa, jolla on enemmän käteistä (cash at hand) kuin lainoja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Puhutkohan ihan totta. Tesla rakentaa uutta tehdasta jne.... ei siinä raha yleensä kassaan kerry jäädäkseen, varsinkin firmalle joka on raskaasti velkainen."

        Teslalla on rahavarat tällä hetkellä n. 20 miljardia USD. Veikkaisin seuraavalla tulosjulkistuksella olevan n. 21.5 mrd. USD. Velkaa Teslalla on 14.5 mrd USD. Eli Tesla voisi maksaa kaikki velkansa heti — tosin se ei tietysti ole järkevää nollakoroilla.

        Muilla valmistajilla on velkaa paljon, kuten Toyotalla ja Volkswagenilla. Tesla on ainoa, jolla on enemmän käteistä (cash at hand) kuin lainoja!

        Ja linkki mukaan, kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja linkki mukaan, kiitos.

        Uusavuton ei osaa etsiä finanssidataa pörssiyhtiöstä? Ok...


      • Anonyymi

        USA 2020 viime vuonna tehdyssä ja kesäkuussa julkaistussa J.D. Powerin laatututkimuksessa eniten huomautettavaa löytyi juuri Tesloista, ja merkki rankattiin laadultaan automerkeistä huonoimmaksi. Sataa autoa kohti vikoja tai harminaiheita raportoitiin 250 kappaletta, kun keskiarvo oli 166 sataa autoa kohti. Kauppalehti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        USA 2020 viime vuonna tehdyssä ja kesäkuussa julkaistussa J.D. Powerin laatututkimuksessa eniten huomautettavaa löytyi juuri Tesloista, ja merkki rankattiin laadultaan automerkeistä huonoimmaksi. Sataa autoa kohti vikoja tai harminaiheita raportoitiin 250 kappaletta, kun keskiarvo oli 166 sataa autoa kohti. Kauppalehti

        J.D. Power on rahastava firma, eikä Tesla suostu heille maksamaan. Initial quality antaa myös huonot arvosanat jos vaikkapa käyttäjä ei osannut aliksi käyttää navigaattoria.

        Muutkin heidät sivuuttavat autofirmat saavat heiltä huonot arvosanat. Ja heikkolaatuiset maksavat J.D. saa kummasti näyttämään hyviltä.

        Sitä en sano etteikö Teslassa olisi ongelmia. Mutta jättäkää se J.D. Power sivuun. Ei tuollaisia pidä noteerata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        J.D. Power on rahastava firma, eikä Tesla suostu heille maksamaan. Initial quality antaa myös huonot arvosanat jos vaikkapa käyttäjä ei osannut aliksi käyttää navigaattoria.

        Muutkin heidät sivuuttavat autofirmat saavat heiltä huonot arvosanat. Ja heikkolaatuiset maksavat J.D. saa kummasti näyttämään hyviltä.

        Sitä en sano etteikö Teslassa olisi ongelmia. Mutta jättäkää se J.D. Power sivuun. Ei tuollaisia pidä noteerata.

        Tesla on paska, Musk kyllä käärinnyt paskan kauniiseen pakettiin ja ymmärtänyt vanhan busines sanonnan.

        Osta paskaa, myy kultaa ja simä olet asiakas, joka luulee ostaneensa kutaa ja muut hymyilevät sekäsi takana, kun oletkin ostannut ylihintaista paskaa.

        Olen pahoilani, mutta ymmärät ehkä vielä jonain päivänä...ehkä😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tesla on paska, Musk kyllä käärinnyt paskan kauniiseen pakettiin ja ymmärtänyt vanhan busines sanonnan.

        Osta paskaa, myy kultaa ja simä olet asiakas, joka luulee ostaneensa kutaa ja muut hymyilevät sekäsi takana, kun oletkin ostannut ylihintaista paskaa.

        Olen pahoilani, mutta ymmärät ehkä vielä jonain päivänä...ehkä😁

        Ja miten paljon sinulla olikaan Teslasta kokemusta? Vai muuten vain paskaa puhut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja miten paljon sinulla olikaan Teslasta kokemusta? Vai muuten vain paskaa puhut?

        Riittävästi ja voihan se olla yksilö ongelma, mutta tuo J.D. Power raportti on valitettavasti faktaa, kysymys ei ole mistäin suhteista.

        Jos olen väärässä oikaise asia luotettavalla linkillä, jossa asiaa puidaan se olisi reilua Teslaa kohti, mikään anonyymin heitto asiasta on zero, kuten päästöt EV:ssä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riittävästi ja voihan se olla yksilö ongelma, mutta tuo J.D. Power raportti on valitettavasti faktaa, kysymys ei ole mistäin suhteista.

        Jos olen väärässä oikaise asia luotettavalla linkillä, jossa asiaa puidaan se olisi reilua Teslaa kohti, mikään anonyymin heitto asiasta on zero, kuten päästöt EV:ssä

        J.D. Powerista on ihan riittävästi tietoa. Käypä katsomassa heidän IQS, initial quality study. Siellä on KAIKKI kalliimmat merkit ensimmäisenä, eli autot joissa on enemmän toimintoja.

        Iso osa IQS "laatuvirheistä" on käyttäjien osaamattomuutta. Eli jos käyttäjä ei vaikkapa ymmärrä jotain toimintoa tai osaamattomuuttaan tekee jotain väärin, se heikentää tätä lukemaa. Eli ei vaikkapa osaa tallettaa radiokanavaa pikavalintaan. Tämä tietysti johtaa siihen, että niiden autojen "laatu" on heikointa, joissa on eniten toimintoja!

        Siinä LMGTFY: https://www.google.com/search?q=j.d. power initial quality report meaningfulness

        Olipa vaikeaa löytää. Yksi linkeistä: https://drivetribe.com/p/what-the-hell-does-initial-quality-BySgy5PJSwSbCdy_x9AQMA .

        Teslassa voi olla vikaa vaikka miten, mutta J.D. Powerin IQS on suunnilleen vessapaperin arvoista tämän arviointiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riittävästi ja voihan se olla yksilö ongelma, mutta tuo J.D. Power raportti on valitettavasti faktaa, kysymys ei ole mistäin suhteista.

        Jos olen väärässä oikaise asia luotettavalla linkillä, jossa asiaa puidaan se olisi reilua Teslaa kohti, mikään anonyymin heitto asiasta on zero, kuten päästöt EV:ssä

        "Riittävästi ja voihan se olla yksilö ongelma, mutta tuo J.D. Power raportti on valitettavasti faktaa, kysymys ei ole mistäin suhteista."

        JD Powerin ansaintamalli perustuu julkisuuteen ja kaltaisiisi helposti höynäytettäviin ihmisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        J.D. Powerista on ihan riittävästi tietoa. Käypä katsomassa heidän IQS, initial quality study. Siellä on KAIKKI kalliimmat merkit ensimmäisenä, eli autot joissa on enemmän toimintoja.

        Iso osa IQS "laatuvirheistä" on käyttäjien osaamattomuutta. Eli jos käyttäjä ei vaikkapa ymmärrä jotain toimintoa tai osaamattomuuttaan tekee jotain väärin, se heikentää tätä lukemaa. Eli ei vaikkapa osaa tallettaa radiokanavaa pikavalintaan. Tämä tietysti johtaa siihen, että niiden autojen "laatu" on heikointa, joissa on eniten toimintoja!

        Siinä LMGTFY: https://www.google.com/search?q=j.d. power initial quality report meaningfulness

        Olipa vaikeaa löytää. Yksi linkeistä: https://drivetribe.com/p/what-the-hell-does-initial-quality-BySgy5PJSwSbCdy_x9AQMA .

        Teslassa voi olla vikaa vaikka miten, mutta J.D. Powerin IQS on suunnilleen vessapaperin arvoista tämän arviointiin.

        Hah hah.

        Joko Tesla poju vaihtoi Singnal:iin, kun jumala kutsui sinua pois WhatsApp:ista?

        Jol, et, niin ukko Jumala antoi kansalleen kehoituksen ja sitä on noudatettava ja heti.

        Awomen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        J.D. Powerista on ihan riittävästi tietoa. Käypä katsomassa heidän IQS, initial quality study. Siellä on KAIKKI kalliimmat merkit ensimmäisenä, eli autot joissa on enemmän toimintoja.

        Iso osa IQS "laatuvirheistä" on käyttäjien osaamattomuutta. Eli jos käyttäjä ei vaikkapa ymmärrä jotain toimintoa tai osaamattomuuttaan tekee jotain väärin, se heikentää tätä lukemaa. Eli ei vaikkapa osaa tallettaa radiokanavaa pikavalintaan. Tämä tietysti johtaa siihen, että niiden autojen "laatu" on heikointa, joissa on eniten toimintoja!

        Siinä LMGTFY: https://www.google.com/search?q=j.d. power initial quality report meaningfulness

        Olipa vaikeaa löytää. Yksi linkeistä: https://drivetribe.com/p/what-the-hell-does-initial-quality-BySgy5PJSwSbCdy_x9AQMA .

        Teslassa voi olla vikaa vaikka miten, mutta J.D. Powerin IQS on suunnilleen vessapaperin arvoista tämän arviointiin.

        Kunnon sonni ei paperrin pyyhi ja jos auto on liian vaikea tyhmälle, niin kummassa on vika?


        Asiakkaassa vai auton sujnnittelussa?

        Awomen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Riittävästi ja voihan se olla yksilö ongelma, mutta tuo J.D. Power raportti on valitettavasti faktaa, kysymys ei ole mistäin suhteista."

        JD Powerin ansaintamalli perustuu julkisuuteen ja kaltaisiisi helposti höynäytettäviin ihmisiin.

        Ovat siis samalla alalla Teslan kanssa...

        Owoman


    • Anonyymi

      Auto on kokonaisuutena autojen parhaimmistoa puutteistaan huolimatta. Kukaan Teslan omistaja ei halua luopua autostaan tuollaisten asioiden takia koska muuten auto on täysin huippu ja jopa halpa ominaisuuksiinsa nähden, muut sähköautonvalmistajat ovat kaukana takana, paneelit saattavat olla muissa suoremmassa mutta niitäkään ei näe jos ei vartavasten syynää.
      Nuo videot ovat yksittäisistä autoista, kaikissa ei ole samanlaisia ongelmia.
      Muuten esittelyssä olleessa porsche tauganin takaluukku oli puolitoista mm viturallaan, joten osataan tuo muuallakin.

      • Anonyymi

        Joo, asia on vähän, kuin aple uskovaisuus ja kuvitelma paremmuudesta korkean hinnan tuomana harhana.

        Jokainen valitsee kulkineensa omilla arvostuksillaan ja pelimerkeillään, ainoa mitä itse arvostaa suuresti on itse herra "tesla", siinä on "kova" jätkä joka saa aikaiseksi, eikä vain nilitä.


      • Anonyymi

        Selittelyn makua ja pahasti. Onhan nuo Teslat järkyttävän hintaisia laatuunsa nähden ja ongelmista saa lukea aika paljon. On siinä hyviä ominaisuuksia, mutta kyllä noilla hinnoilla pitäisi saada jo laatuakin. No jonkun pitää kehitysvaiheetkin maksaa....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, asia on vähän, kuin aple uskovaisuus ja kuvitelma paremmuudesta korkean hinnan tuomana harhana.

        Jokainen valitsee kulkineensa omilla arvostuksillaan ja pelimerkeillään, ainoa mitä itse arvostaa suuresti on itse herra "tesla", siinä on "kova" jätkä joka saa aikaiseksi, eikä vain nilitä.

        "Joo, asia on vähän, kuin aple uskovaisuus ja kuvitelma paremmuudesta korkean hinnan tuomana harhana"

        Voin sanoa, ettei ole uskovaisuus kyseessä, olen omistanut 15 eri merkkistä autoa, koeajanut viime vuonna kaikki markkinoilla olevat sähköautot, Tesla 3.n hinta-laatusuhde on mielestäni huippua kokonaisuudessaan ottaen huomioon sähkö ajon toimivuuden, lataus mahdollisuudet, autopilotin tulevaisuuden, ota päivitykset ym. Muut ovat näissä jäljessä vuosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Joo, asia on vähän, kuin aple uskovaisuus ja kuvitelma paremmuudesta korkean hinnan tuomana harhana"

        Voin sanoa, ettei ole uskovaisuus kyseessä, olen omistanut 15 eri merkkistä autoa, koeajanut viime vuonna kaikki markkinoilla olevat sähköautot, Tesla 3.n hinta-laatusuhde on mielestäni huippua kokonaisuudessaan ottaen huomioon sähkö ajon toimivuuden, lataus mahdollisuudet, autopilotin tulevaisuuden, ota päivitykset ym. Muut ovat näissä jäljessä vuosia.

        Joo, kun luin kirjoituksesi, niin huomaa tuon hurmoksellisuuden, eli olet uskossasi vahva.

        Amen

        P.S. ei se huono asia ole, ei. Kysy terolta mikä on paras, niin se vastaa itselataava Tojo ja päätä et saa käänytettyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Joo, asia on vähän, kuin aple uskovaisuus ja kuvitelma paremmuudesta korkean hinnan tuomana harhana"

        Voin sanoa, ettei ole uskovaisuus kyseessä, olen omistanut 15 eri merkkistä autoa, koeajanut viime vuonna kaikki markkinoilla olevat sähköautot, Tesla 3.n hinta-laatusuhde on mielestäni huippua kokonaisuudessaan ottaen huomioon sähkö ajon toimivuuden, lataus mahdollisuudet, autopilotin tulevaisuuden, ota päivitykset ym. Muut ovat näissä jäljessä vuosia.

        Vai kaikki olet koeajanut, esim. Renu Zoen jne.... Melkein uskottava tarina, tuskin kukaan kauheasti kukuttaa aikaa halpisautoihin jos hankinnassa on ihan toisen luokan auto.
        Muut eivät ole jäljessä kuin tuotannon määrässä, vertaa vaikka Porscheen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai kaikki olet koeajanut, esim. Renu Zoen jne.... Melkein uskottava tarina, tuskin kukaan kauheasti kukuttaa aikaa halpisautoihin jos hankinnassa on ihan toisen luokan auto.
        Muut eivät ole jäljessä kuin tuotannon määrässä, vertaa vaikka Porscheen.

        "Muut eivät ole jäljessä kuin tuotannon määrässä, vertaa vaikka Porscheen"
        Porschen ajoin, jossa oli takakontti vinossa!
        Porschella ei ole toimivaa pikalataus verkostoa, Porsche kuluttaa sähköä paljon, range heikko, mikä tärkeintä hinta melkein kolminkertainen model 3 verrattuna.
        Kävin ajamassa renun jo 2019...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, kun luin kirjoituksesi, niin huomaa tuon hurmoksellisuuden, eli olet uskossasi vahva.

        Amen

        P.S. ei se huono asia ole, ei. Kysy terolta mikä on paras, niin se vastaa itselataava Tojo ja päätä et saa käänytettyä.

        Minulla on argumentit ja kokemus sähköautoista, mitä sinulla on muuta kuin jankutus jostain uskosta? Yritä edes ja kerro mikä sähköauto mielestäsi yltää kokonaisuudessa samaan hinta-laatutasoon kuin model 3, ja mielellään perusteluin? Vai pysytkö pelkässä uskossasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on argumentit ja kokemus sähköautoista, mitä sinulla on muuta kuin jankutus jostain uskosta? Yritä edes ja kerro mikä sähköauto mielestäsi yltää kokonaisuudessa samaan hinta-laatutasoon kuin model 3, ja mielellään perusteluin? Vai pysytkö pelkässä uskossasi.

        Eipä Tesla tosiaan mikään uskon asia ole. Outoa, että joku moista jaksaa edes väittää. Sähköautojen osalta Tesla on ylivoimainen.

        Volkswagenilla oli kokous keväällä 2020, nimeltä "Mission T". Siinä VW-pomot suunnittelivat, miten päästä Teslan kanssa samalle viivalle 2025. Ongelma on tietysti, ettei Tesla ole jäänyt ihmettelemään paikalleen, vaan koventanut tuotekehitys- ja laajentumistahtia.

        Toyota ei ole vielä edes ymmärtänyt miten tärkeitä sähköautot ovat lähitulevaisuudessa. Siis toki he ovat pitäneet ääntä kiinteäelektrolyyttisestä akusta ja muusta. Mutta ei voi välttyä ajattelemasta, että tarkoituksena on vain lisätä epävarmuutta mahdollisesti kilpailijoiden valmistamien sähköautojen ostajien keskuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on argumentit ja kokemus sähköautoista, mitä sinulla on muuta kuin jankutus jostain uskosta? Yritä edes ja kerro mikä sähköauto mielestäsi yltää kokonaisuudessa samaan hinta-laatutasoon kuin model 3, ja mielellään perusteluin? Vai pysytkö pelkässä uskossasi.

        Itselläni Nissan Leaf -20 ja kyllä tsekkkasin myös teslat ja päädyin leaffin hinta laatu suhteen vuoksi ja oman käyttö tarpeeni huomioon ottaen.

        Edellinen auto menetti arvoaan enemmän, kuin leaf maksoi kaikkineen, joten en viitsinyt hassata ylimääräistä rahaa autoiluun, kuin tarpeen tällä erää ja ylimääräinen range tai kiihtyvyys tai status eivät kinnostaneet tällä kertaa, koska auto on nyt vain kulkuneuvo muutaman kuukauden vuodessa.

        Itse en kokenut tuota laatu asiaa teslassa muussa, kuin penkissä vs nissan...johtunee siitä, että olen ajanut lähes koko ikäni uusilla isommilla bemareilla ja tällä kertaa päädyin järkivalintaan tunnevalinnan sijaan.

        Olen varma, että Bmw, Mb ehkä audin tuodessa uudet sähköautonsa markkinoille Tesla ei enää tule pärjäämään kisassa Euroopassa, jenkeissä kyllä, koska patriotisi siellä on huipussaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselläni Nissan Leaf -20 ja kyllä tsekkkasin myös teslat ja päädyin leaffin hinta laatu suhteen vuoksi ja oman käyttö tarpeeni huomioon ottaen.

        Edellinen auto menetti arvoaan enemmän, kuin leaf maksoi kaikkineen, joten en viitsinyt hassata ylimääräistä rahaa autoiluun, kuin tarpeen tällä erää ja ylimääräinen range tai kiihtyvyys tai status eivät kinnostaneet tällä kertaa, koska auto on nyt vain kulkuneuvo muutaman kuukauden vuodessa.

        Itse en kokenut tuota laatu asiaa teslassa muussa, kuin penkissä vs nissan...johtunee siitä, että olen ajanut lähes koko ikäni uusilla isommilla bemareilla ja tällä kertaa päädyin järkivalintaan tunnevalinnan sijaan.

        Olen varma, että Bmw, Mb ehkä audin tuodessa uudet sähköautonsa markkinoille Tesla ei enää tule pärjäämään kisassa Euroopassa, jenkeissä kyllä, koska patriotisi siellä on huipussaan.

        Ai, niin unohtui yksi tärkeä kriteeri, mitä tesla 3 ei voinut täyttää, kuusi askelmainen A-tikas ei mahdu kyytiin, mutta leafiin mahtuu , kun keväällä ja syksyllä tarve kuljettaa vene hallille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselläni Nissan Leaf -20 ja kyllä tsekkkasin myös teslat ja päädyin leaffin hinta laatu suhteen vuoksi ja oman käyttö tarpeeni huomioon ottaen.

        Edellinen auto menetti arvoaan enemmän, kuin leaf maksoi kaikkineen, joten en viitsinyt hassata ylimääräistä rahaa autoiluun, kuin tarpeen tällä erää ja ylimääräinen range tai kiihtyvyys tai status eivät kinnostaneet tällä kertaa, koska auto on nyt vain kulkuneuvo muutaman kuukauden vuodessa.

        Itse en kokenut tuota laatu asiaa teslassa muussa, kuin penkissä vs nissan...johtunee siitä, että olen ajanut lähes koko ikäni uusilla isommilla bemareilla ja tällä kertaa päädyin järkivalintaan tunnevalinnan sijaan.

        Olen varma, että Bmw, Mb ehkä audin tuodessa uudet sähköautonsa markkinoille Tesla ei enää tule pärjäämään kisassa Euroopassa, jenkeissä kyllä, koska patriotisi siellä on huipussaan.

        Näinköhän bemariin tai mersuun tulee linkin mukaista itsestäänajoa joka jenkeissä on jo betaversiona olemassa. Vuoden sisällä saattaa olla jo suomessakin ja ihan kotona päivitettävissä nykyisiin autoihin.
        https://www.youtube.com/watch?v=yLBLYb3Cqog


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinköhän bemariin tai mersuun tulee linkin mukaista itsestäänajoa joka jenkeissä on jo betaversiona olemassa. Vuoden sisällä saattaa olla jo suomessakin ja ihan kotona päivitettävissä nykyisiin autoihin.
        https://www.youtube.com/watch?v=yLBLYb3Cqog

        Kuka moista kaipaa, en ainakaan itse välitä juurikaan ajo avustimista, joskus luiston estot ovat poikaa toisinaan ei ja nuo on ihan pelleilyä otta kädet ratista ja auto ajelee itsekseen, juna/taksi olisi varmasti mielekkäämpää.

        No hyvä, että on monipuolisesti tarjolla jokaiselle jotain...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Joo, asia on vähän, kuin aple uskovaisuus ja kuvitelma paremmuudesta korkean hinnan tuomana harhana"

        Voin sanoa, ettei ole uskovaisuus kyseessä, olen omistanut 15 eri merkkistä autoa, koeajanut viime vuonna kaikki markkinoilla olevat sähköautot, Tesla 3.n hinta-laatusuhde on mielestäni huippua kokonaisuudessaan ottaen huomioon sähkö ajon toimivuuden, lataus mahdollisuudet, autopilotin tulevaisuuden, ota päivitykset ym. Muut ovat näissä jäljessä vuosia.

        Tässä tesla uskonnosta lisää...
        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tesla-uskovainen-kuoleminen-auton-teknologian-pettaessa-on-sen-arvoista-laati-oudon-testamentin/6846220#gs.p57gpe

        Amen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka moista kaipaa, en ainakaan itse välitä juurikaan ajo avustimista, joskus luiston estot ovat poikaa toisinaan ei ja nuo on ihan pelleilyä otta kädet ratista ja auto ajelee itsekseen, juna/taksi olisi varmasti mielekkäämpää.

        No hyvä, että on monipuolisesti tarjolla jokaiselle jotain...

        "Kuka moista kaipaa,"
        Jo nyt Teslassa oleva autopilot on pitkällä matkalla todella hyvä laite, vireystila kuljettajalla huomattavasti parempi matkan jälkeen.
        Kuka haluaa kaupungin ruuhkissa ajella jos automaatti hoitaa ajon? Tuonhan saa pois päältä jos haluaa itse ajaa, vaihtoehtona kuitenkin huippu.
        Tulevaisuudessa täysi itseajo saattaa koitua nykyisille Teslan omistajille jopa rahasammoksi, pistää vain auton töihin.
        Voidaan myös kysyä kuka tarvitsee abs-jarruja, ohjaustehostinta, tihkukytkmiä, luistonestoa ym, ym, Ilman noita avustimia tuskin kukaan uutta autoa ostaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kuka moista kaipaa,"
        Jo nyt Teslassa oleva autopilot on pitkällä matkalla todella hyvä laite, vireystila kuljettajalla huomattavasti parempi matkan jälkeen.
        Kuka haluaa kaupungin ruuhkissa ajella jos automaatti hoitaa ajon? Tuonhan saa pois päältä jos haluaa itse ajaa, vaihtoehtona kuitenkin huippu.
        Tulevaisuudessa täysi itseajo saattaa koitua nykyisille Teslan omistajille jopa rahasammoksi, pistää vain auton töihin.
        Voidaan myös kysyä kuka tarvitsee abs-jarruja, ohjaustehostinta, tihkukytkmiä, luistonestoa ym, ym, Ilman noita avustimia tuskin kukaan uutta autoa ostaisi.

        Juu, juu, juu ole uskossasi vahva ja tee lähetystyötä "herrasi" eteen. Tesla suorastaa kirkastaa ajatukset ja olet ikään, kuin opetuslapsi , joka johdattaa meidät kohti valaistumista pimeyden teiltä, jossa surkeilla varusteilla olemme kadotuksen tiellä.

        Isän, pojan ja Teslan nimeen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, juu, juu ole uskossasi vahva ja tee lähetystyötä "herrasi" eteen. Tesla suorastaa kirkastaa ajatukset ja olet ikään, kuin opetuslapsi , joka johdattaa meidät kohti valaistumista pimeyden teiltä, jossa surkeilla varusteilla olemme kadotuksen tiellä.

        Isän, pojan ja Teslan nimeen

        Ja tämä on sanottu kokemattomuuden syvällä rintaäänellä. Koska tuskin koskaan olet edes ollut Teslan kyydissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselläni Nissan Leaf -20 ja kyllä tsekkkasin myös teslat ja päädyin leaffin hinta laatu suhteen vuoksi ja oman käyttö tarpeeni huomioon ottaen.

        Edellinen auto menetti arvoaan enemmän, kuin leaf maksoi kaikkineen, joten en viitsinyt hassata ylimääräistä rahaa autoiluun, kuin tarpeen tällä erää ja ylimääräinen range tai kiihtyvyys tai status eivät kinnostaneet tällä kertaa, koska auto on nyt vain kulkuneuvo muutaman kuukauden vuodessa.

        Itse en kokenut tuota laatu asiaa teslassa muussa, kuin penkissä vs nissan...johtunee siitä, että olen ajanut lähes koko ikäni uusilla isommilla bemareilla ja tällä kertaa päädyin järkivalintaan tunnevalinnan sijaan.

        Olen varma, että Bmw, Mb ehkä audin tuodessa uudet sähköautonsa markkinoille Tesla ei enää tule pärjäämään kisassa Euroopassa, jenkeissä kyllä, koska patriotisi siellä on huipussaan.

        -Leafissa vain 50kW Chademo pikalataus joka kuolemassa euroopassa, jossa käytetään CCS pikalatausta. Teslassa 250kW CCS.
        -Akun jäähdytys puutteellinen ilmenee pikalatauksen hidastumisesta entisestään kesällä.
        -Käytännön kotilatausnopeus (3x16A) on vain 3,7kW. Teslassa 11kW.
        -Ei omaa pikalatausverkostoa.
        -Ei OTA päivitystä
        -Ei 4 suuntaista kameravalvontaa ajaessa sekä pysäköitynä
        -Ei autopilottia.
        -Hidas.
        -Tekniikka vanhentunutta eli käytännössä sama kuin 2012 leafissa.
        ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        -Leafissa vain 50kW Chademo pikalataus joka kuolemassa euroopassa, jossa käytetään CCS pikalatausta. Teslassa 250kW CCS.
        -Akun jäähdytys puutteellinen ilmenee pikalatauksen hidastumisesta entisestään kesällä.
        -Käytännön kotilatausnopeus (3x16A) on vain 3,7kW. Teslassa 11kW.
        -Ei omaa pikalatausverkostoa.
        -Ei OTA päivitystä
        -Ei 4 suuntaista kameravalvontaa ajaessa sekä pysäköitynä
        -Ei autopilottia.
        -Hidas.
        -Tekniikka vanhentunutta eli käytännössä sama kuin 2012 leafissa.
        ym.

        Katsoppa miten tesla 3 häviää mukavuudessa kaupunki ajossa ensim,äisen gen leafille

        https://youtu.be/idT_-ZRUqdw

        Sulta unohtui tuossa valtavassa purkauksessa yksi pikku juttu noin 20 000€ rahaa ja mitä skllä voi tehdä nissuni vs Tesla mode3


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        -Leafissa vain 50kW Chademo pikalataus joka kuolemassa euroopassa, jossa käytetään CCS pikalatausta. Teslassa 250kW CCS.
        -Akun jäähdytys puutteellinen ilmenee pikalatauksen hidastumisesta entisestään kesällä.
        -Käytännön kotilatausnopeus (3x16A) on vain 3,7kW. Teslassa 11kW.
        -Ei omaa pikalatausverkostoa.
        -Ei OTA päivitystä
        -Ei 4 suuntaista kameravalvontaa ajaessa sekä pysäköitynä
        -Ei autopilottia.
        -Hidas.
        -Tekniikka vanhentunutta eli käytännössä sama kuin 2012 leafissa.
        ym.

        Sinänsä nuo pitää paikkaansa, mutta omassa käytössä noilla puutteilla ei ole olennaista merkitystä ja 20k halvemman hinnan vuoksi Leaf kuitenkin tarjoaa mielestäni paremman vastineen rahalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinköhän bemariin tai mersuun tulee linkin mukaista itsestäänajoa joka jenkeissä on jo betaversiona olemassa. Vuoden sisällä saattaa olla jo suomessakin ja ihan kotona päivitettävissä nykyisiin autoihin.
        https://www.youtube.com/watch?v=yLBLYb3Cqog

        Tarkoititko itseajolla tätä Tesla 3 sessa.

        Tesla ajoi polisiautoa päin itseohjauksella


        https://www.bbc.com/news/technology-50713716

        Onpa loistava lisä autoiluun, voi kanan v....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kuka moista kaipaa,"
        Jo nyt Teslassa oleva autopilot on pitkällä matkalla todella hyvä laite, vireystila kuljettajalla huomattavasti parempi matkan jälkeen.
        Kuka haluaa kaupungin ruuhkissa ajella jos automaatti hoitaa ajon? Tuonhan saa pois päältä jos haluaa itse ajaa, vaihtoehtona kuitenkin huippu.
        Tulevaisuudessa täysi itseajo saattaa koitua nykyisille Teslan omistajille jopa rahasammoksi, pistää vain auton töihin.
        Voidaan myös kysyä kuka tarvitsee abs-jarruja, ohjaustehostinta, tihkukytkmiä, luistonestoa ym, ym, Ilman noita avustimia tuskin kukaan uutta autoa ostaisi.

        https://www.bbc.com/news/technology-50713716

        Tuossa teslan auto pilotista, mahtaako vakutus korvata törttöilyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.bbc.com/news/technology-50713716

        Tuossa teslan auto pilotista, mahtaako vakutus korvata törttöilyt?

        Teslan autopilot on tutkitusti yli 10- kertaa turvallisempi kuin ihmisen ajama auto jo nyt, täysin itseajava se ei (vielä) ole, eikä kukaan niin ole väittänyt vaan se on avustin. kuski on aina syyllinen onnettomuuteen.

        Laita youtubeen haku "Tesla FSD beta" niin voit katsella mihin Tesla jo pystyy itseajossa. Tuo on luvassa tänä vuonna jo eurooppaankin, ja tulee jo olemassa oleviin autoihin OTA päivityksenä kotona.


    • Anonyymi

      Teslan markkina-arvo alkaa olla sillä tasolla, että yksikään autotehdas ei voi enää ostaa Teslaa pois markkinoilta ja alkaa tehdä Teslan tekniikalla ja ominaisuuksilla myös laadukkaasti viimeisteltyjä autoja. Eikä Teslan oma kassa pursua rahaa, joten sen on vaikea ostaa laadukkaan korinrakentamisen ja viimeistelyn taitavaa autonvalmistajaa hoitamaan Teslan kori ja viimeistely moitteettomalle tasolle.
      Nyt on sitten kyse enemmän siitä, että ottavatko perinteiset autonvalmistajat ensin kiinni Teslan etumatkan sähköautotekniikassa, vai oppiiko Tesla auton rakentamisen sitä ennen.

      • Anonyymi

        Nyt on tullut suomeen kiinan tehtaan tekemiä kolmosia ja laatu on ainakin maalauksen ja paneleiden osalta hyvää. Saa nähdä vuoden päästä mikä on saksan tehtaan laatu...


      • Anonyymi

        "Teslan markkina-arvo alkaa olla sillä tasolla, että yksikään autotehdas ei voi enää ostaa Teslaa pois markkinoilta ja alkaa tehdä Teslan tekniikalla ja ominaisuuksilla myös laadukkaasti viimeisteltyjä autoja."

        Teslan markkina-arvo on niin korkea, että se pystyisi käteisellä ja osakkeilla ostamaan käytännössä minkä tahansa autofirman. Teknisesti fuusioitumaan, mutta eipä siinä olisi epäselvää kuka vie ja kuka vikisee.

        Tietysti esim. Toyota ja Volkswagen ovat tällaista vastaan enemmän tai vähemmän suojautuneet, eikä Teslalle olisi muutenkin kovin viisasta niitä ostaa. Enkä usko, että Tesla niin tuleekaan tekemään. Suurilla valmistajilla on aivan tähtitieteelliset velat ja taloudelliset sitoumukset, eikä juurikaan sähköautojen valmistamiseen soveltuvaa koneistusta ja osaamista.

        Halvempaa ostaa osaajat henkilöinä ulos muista firmoista, jos tarve vaatii. Vaikka sitten Toyotalta tai mistä vain.

        Kaukana ovat ne ajat, jolloin Tesla oli taloudellisesti heikoilla.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Minkäslaista muilla automerkeillä? Itsellä viimeiset Audi ja Mersu. Audi ei välillä lämpimänä käynnistynyt kuin ehkä kymmenennellä yrittämällä. Vikaa ei löydetty koskaan, huollossa juoksutin sitä tuon ja muiden ongelmien takia parin kuukauden välein, sitten alkoi öljynsyönti... Se riitti sitä lajia.
        Mersulla normi huollosta ei tonnilla selvinnyt, aina löytyi jotain ekstraa fiksattavaa. 70tkm kohdalla alkoi jos mitä varoitusviestejä välillä ilmoittelemaan jolloin luovuin siitäkin.
        Nyt 80 tkm Tesla S100D llä. Kerran vikaakin oli, kävivät työpaikan parkkipaikalla korjaamassa. Milloinkaan millään autolla en ole saanut noin hyvää huoltopalvelua.


    • Anonyymi

      Teslan laatu on kuin Ladalla pahimmillaan oli. Ei tarvitse kuin kirjoittaa Tesla problems googleen ja tulee heti 37 100 000 osumaa ja kaikki ei edes kirjoita niistä nettiin.

    • Anonyymi

      Joo osta Tesla. Tuuripeliä. Jokunen palaa omia aikojaan, joistain irtoilee takapuskuri, joissain pettää jousisto, joissain maalaus on ala-arvoista, joissain täytyy ovet ja tavaratilankansi sovittaa uudelleen, irvistelee silti jostain kulmasta. Kyllä se kuvaa hyvin 60000 - 110000 egen vehjettä. Ajomäärä yhdellä latauksella, aluksi, ja koneen teho tietysti plussapuolella ja ehkä ulkonäkökin. .Ohjaamo sinällään ihan mauton.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Irtoava takapuskuri on jo vanha vitsi. Tuoreempi on auton muuttuminen itsestään ja ilman eri veloitusta avomalliksi
        https://www.theverge.com/2020/10/5/21502379/tesla-modely-roof-flies-off-convertible-quality-issue

        Ja taisi jossain yksilössä jäärä rattikin käteen. No, kuka sitä tarvitsee, kun auto ajaa itsekseen?

        Paitsi ettei aja. Ei Teslan autopilotti ole sitä tasoa, että auton voisi/saisi jättää ajelemaan ihan itsekseen. Pilotti osaa kaistanvaihdot yms. muttei osaa väistää sivuteiltä tulevaa liikennettä. Pari teslauskovaista onkin moottoritiellä kajauttanut u-käännöstä (joo kiellettyä, mutta oikeassa elämässä tulee yllätyksiä eteen) tekemässä olevan rekan kylkeen. Darwin award jaettiin molemmille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja taisi jossain yksilössä jäärä rattikin käteen. No, kuka sitä tarvitsee, kun auto ajaa itsekseen?

        Paitsi ettei aja. Ei Teslan autopilotti ole sitä tasoa, että auton voisi/saisi jättää ajelemaan ihan itsekseen. Pilotti osaa kaistanvaihdot yms. muttei osaa väistää sivuteiltä tulevaa liikennettä. Pari teslauskovaista onkin moottoritiellä kajauttanut u-käännöstä (joo kiellettyä, mutta oikeassa elämässä tulee yllätyksiä eteen) tekemässä olevan rekan kylkeen. Darwin award jaettiin molemmille.

        Unohdit hienosti mainita, että Teslan FSD (josta puhuit, Autopilot ei osaa vaihtaa kaistaa!) oppii koko ajan lisää jatkuvasti kiihtyvää vauhtia. Teslat lähettävät liikennetilanteista videodataa koneälyservereille ja järjestelmä oppii koko ajan paremmaksi kuskiksi.

        Nuo tapahtuivat vuosia sitten (2016 toukokuu, 2018 tammikuu), kun FSD Tesloja oli liikenteessä murto-osa nykyisestä. Uusia onnettomuuksia ei juuri tapahdu, vaikka FSD-autojen määrä on kasvanut tuosta raketin lailla.

        Omasta Teslasta tosin FSD puuttuu, osaan ajaa ihan hyvin ilman sitäkin, varsinkin kun suolaisen hinnan ottaa huomioon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohdit hienosti mainita, että Teslan FSD (josta puhuit, Autopilot ei osaa vaihtaa kaistaa!) oppii koko ajan lisää jatkuvasti kiihtyvää vauhtia. Teslat lähettävät liikennetilanteista videodataa koneälyservereille ja järjestelmä oppii koko ajan paremmaksi kuskiksi.

        Nuo tapahtuivat vuosia sitten (2016 toukokuu, 2018 tammikuu), kun FSD Tesloja oli liikenteessä murto-osa nykyisestä. Uusia onnettomuuksia ei juuri tapahdu, vaikka FSD-autojen määrä on kasvanut tuosta raketin lailla.

        Omasta Teslasta tosin FSD puuttuu, osaan ajaa ihan hyvin ilman sitäkin, varsinkin kun suolaisen hinnan ottaa huomioon.

        > Unohdit hienosti mainita, että Teslan FSD (josta puhuit, Autopilot ei osaa vaihtaa kaistaa!) oppii koko ajan lisää jatkuvasti kiihtyvää vauhtia

        Eli tämä autopilotti on siis käytännössä pelkkä adaptiivinen vakkari kaistallapitoavustin.

        Siitä huolimatta teslauskovaiset luottavat sen kykyihin niin sokeasti, että vetelevät tirsoja moottoritiellä. Ja sitämyöten kajauttavat kääntymässä olevan rekan kylkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Unohdit hienosti mainita, että Teslan FSD (josta puhuit, Autopilot ei osaa vaihtaa kaistaa!) oppii koko ajan lisää jatkuvasti kiihtyvää vauhtia

        Eli tämä autopilotti on siis käytännössä pelkkä adaptiivinen vakkari kaistallapitoavustin.

        Siitä huolimatta teslauskovaiset luottavat sen kykyihin niin sokeasti, että vetelevät tirsoja moottoritiellä. Ja sitämyöten kajauttavat kääntymässä olevan rekan kylkeen.

        Eiköhän ne tirsoja vetelevät kuitenkin ole FSD:tä (tai Navigate on Autopilot) käyttäneet, älä kysy mistä kaikki nämä termit tulevat... "Ilmainen" Autopilot on tosiaan vakkari kaistallapitoavustin. FSD osaa vaihtaa itse kaistaa, yms.

        Taas sinulta jäi muuten huomioimatta se, että FSD on oppiva järjestelmä. FSD kolme vuotta sitten ei ollut lähellekään yhtä hyvä kuski kuin se on nykyisin.

        Minua ei tosin FSD kiinnosta, muutakin käyttöä rahalle. Ei tule edes Autopilotia käytettyä, ehkä olen liian vanhanaikainen kuski.


    • Anonyymi

      Pikkuakkuinen tesla maksaa n 52000 eur

      Pitempi toimintasäteinen 64 000 eur


      On siinä patteriautoilla hintaa, laskekaapa miten hirvittävä on km kulu pakollisten kulujen takia. Tuolla ostaa 2 kpl sijoitusasuntoja joissa ei raha sula euroakaan ja vuokralaiset maksaa vuokraa.

      • Anonyymi

        "Pikkuakkuinen tesla maksaa n 52000 eur"
        "Pitempi toimintasäteinen 64 000 eur"
        Taas liioitellaan...
        n. 48000€ on perus 3.n hinta valtion tuella ja 61 500€ LR neliveto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuluja tulee autoilussa, vanhalla rotiskollakin.

        https://www.youtube.com/watch?fbclid=IwAR3Qofh39ZbwW5hrbvz4FlknP5PM-vwRGSxMnA_MR3N37hcaCvr-Xex0Yyk&v=t7-WyveXInw&feature=youtu.be

        Hyvä video mutta sisältää tarkoituksellista Tesla omistajan antamaa väärää tietoa, itselleen perustellut oston tuolla harhakuvitelmalla. Tuossa ei oteta tarpeeksi huomioon että lähes 200tkm ajettu teslan arvo on aivan muuta kuin pienemmällä kilsoilla esim. 50tkm./4v.

        Teslat ja muut sähköautot kehittyyy 4 vuoden aikana hurjasti ja vanhat halpenee/vanhenee sen myöten, Käytetyn Tesla 3:sen arvo 4 vuoden päästä on tipahtanut kyllä n. puoleen ja vanha dieselin arvo tuskin tuossa vaiheessa enään alenee mihinkään, päin vastoin siitä maksetaan varmaan tuolloin jo 5000 euron romutuspalkkioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä video mutta sisältää tarkoituksellista Tesla omistajan antamaa väärää tietoa, itselleen perustellut oston tuolla harhakuvitelmalla. Tuossa ei oteta tarpeeksi huomioon että lähes 200tkm ajettu teslan arvo on aivan muuta kuin pienemmällä kilsoilla esim. 50tkm./4v.

        Teslat ja muut sähköautot kehittyyy 4 vuoden aikana hurjasti ja vanhat halpenee/vanhenee sen myöten, Käytetyn Tesla 3:sen arvo 4 vuoden päästä on tipahtanut kyllä n. puoleen ja vanha dieselin arvo tuskin tuossa vaiheessa enään alenee mihinkään, päin vastoin siitä maksetaan varmaan tuolloin jo 5000 euron romutuspalkkioita.

        Tesla 3 arvo tulee romahtamaan siinä vaiheessa kun kilometrit on 160 000km yli, eli jos Teslan ostaa 50tkm vuotuisiin ajoihin sen arvo kyllä suorastaan romahtaa 3 vuoden ajon jälkeen ja riski 20 000 euron akun vaihtoon kasvaa. Käytännössä tuo riski sitten näkyy jälleenmyyntiarvon romahtamisessa.

        Eli teslan jos ostaa 40-50tkm vuotuisiin ajoihin niin se pitää vaihtaa aina 2-3 vcuoden välein pois. Pidempää sitä ei uskalla omistaa. Tämä kyllä pätee kaikkii sähköautoihin, arvo tulee romahtamaan akkutakuun päättyessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tesla 3 arvo tulee romahtamaan siinä vaiheessa kun kilometrit on 160 000km yli, eli jos Teslan ostaa 50tkm vuotuisiin ajoihin sen arvo kyllä suorastaan romahtaa 3 vuoden ajon jälkeen ja riski 20 000 euron akun vaihtoon kasvaa. Käytännössä tuo riski sitten näkyy jälleenmyyntiarvon romahtamisessa.

        Eli teslan jos ostaa 40-50tkm vuotuisiin ajoihin niin se pitää vaihtaa aina 2-3 vcuoden välein pois. Pidempää sitä ei uskalla omistaa. Tämä kyllä pätee kaikkii sähköautoihin, arvo tulee romahtamaan akkutakuun päättyessä.

        Minkä tahansa auton arvo romahtaa, kun mittariin on pyörähtänyt 160 tkm.

        Ja tippuu se arvo 3 vuodessa vähemmilläkin kilometreillä liki puoleen.

        No, TM sun muut valehtelee, ettei ns premiumien arvo laske kovin paljoa, mutta tämä on kusetusta. TM & co vertaa käytettyjen pyyntihintoja uusien autojen listahintoihin.

        Premiumeille on tyypillistä, että listahinta = autossa on 4 pyörää ja ratti. Kaikki tavismallien nykyään itsestäänselvyytenä pidetyt peilien ja penkkien sähkölämmityksetkin pitää raksia lisävarustelistalta. Samoin moottori (jos ei johonkin ihan onnettomaan nuhapumppuun tyydy). Ei vaadi kovinkaan isoja ponnistuksia raksia niitä varusteita kymppitonnin tai kahdenkin edestä. Eli kymmeniä prosentteja listahinnan päälle. Kun tällaiset "unohdetaan", niin laskelmat arvonalenemasta menevät ihan päin honkia - saadaan näyttämään, kuin arvo laskisi 12 %/vuosi, vaikka todellisuus onkin, että arvosta sulaa 50 % pois 3-4 vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tesla 3 arvo tulee romahtamaan siinä vaiheessa kun kilometrit on 160 000km yli, eli jos Teslan ostaa 50tkm vuotuisiin ajoihin sen arvo kyllä suorastaan romahtaa 3 vuoden ajon jälkeen ja riski 20 000 euron akun vaihtoon kasvaa. Käytännössä tuo riski sitten näkyy jälleenmyyntiarvon romahtamisessa.

        Eli teslan jos ostaa 40-50tkm vuotuisiin ajoihin niin se pitää vaihtaa aina 2-3 vcuoden välein pois. Pidempää sitä ei uskalla omistaa. Tämä kyllä pätee kaikkii sähköautoihin, arvo tulee romahtamaan akkutakuun päättyessä.

        Tesla Model 3:sen arvo romahtaa kunnolla, kun mittarissa on 2 000 000 km.

        Ihme nillitystä. Tesla Model 3 on ehkä markkinoiden parhaiten arvonsa säilyttävä tämän hintaluokan auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä video mutta sisältää tarkoituksellista Tesla omistajan antamaa väärää tietoa, itselleen perustellut oston tuolla harhakuvitelmalla. Tuossa ei oteta tarpeeksi huomioon että lähes 200tkm ajettu teslan arvo on aivan muuta kuin pienemmällä kilsoilla esim. 50tkm./4v.

        Teslat ja muut sähköautot kehittyyy 4 vuoden aikana hurjasti ja vanhat halpenee/vanhenee sen myöten, Käytetyn Tesla 3:sen arvo 4 vuoden päästä on tipahtanut kyllä n. puoleen ja vanha dieselin arvo tuskin tuossa vaiheessa enään alenee mihinkään, päin vastoin siitä maksetaan varmaan tuolloin jo 5000 euron romutuspalkkioita.

        Juu, juu, juu, juu

        Myötäile "hullua" opittiin jo aikoinaan elokuvasta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tesla Model 3:sen arvo romahtaa kunnolla, kun mittarissa on 2 000 000 km.

        Ihme nillitystä. Tesla Model 3 on ehkä markkinoiden parhaiten arvonsa säilyttävä tämän hintaluokan auto.

        Juuri näin, EHKÄ...se ei todellakaan ole fakta

        Riskinä on se, että koko ajan tulee uusia mielenkiintoisempia kilpailijoita Teslan reviirille ja ladun ontuminen heijastuu asiakas uskollisuuteen tai sitten ei. Hyvänä esimerkkinä aple jolla vankkumaton kritikitön asiakaskunta.

        Mode3 on ruman kaunis, jotenkin vanhanaikaisen olinen kokonaisuutena, mutta hyvä, että on valinnan varaa...


    • Anonyymi

      Aloittajalla ei olle rahaa edes vanhaan ladaan ja itkee sitä täällä on selvästi luettavissa tuosta itkunsekaiseta nyyhkytys tekstistä.
      Tesla korjailee asiat pikkuhiljaa kuntoon,toimivan auton ralkentamine ei ole helppa rasti aj ainahan voiostaa Toyotan niin toimii. Se on jääkylmä totuus. Toyota hybridi on toimiva kaikinpuolin ja estää ja toimii. Täyssähkö toyota on varmaan aika valmis kun tulee markkinoille ja Toyota korjaa vanhoihinin autoihin vaiat takuuna on historiallinen totuus. Tesla on hyvä auto mutta liian tehokkaita julkiseen liikenteeseen virhe.Sillä ulosmityattaan vain luonnonsuojelu työ jota varten sähköautot on suunniteltu. Lapset leikkii tehokkailla autoilla on nähty. TESLA tehot järkevälle tasolle ja pikku laadun tarkkailua niin ompa hyvä auto.

      • Anonyymi

        Toyotahan ei korjaa mitään omia vikojaan ilmaiseksi kuin viranomaisten pakottamina, se on nähty viime vuosien aikana useasti.
        Kyllä Tesla oppii, pakkohan se on, mutta nykyisissä autoissa on kovasti heikkouksia edelleen, mutta hinta on kova. Kun tekee tuollaisia ns. edelläkävijöitä puutteellisella kalustolla ja osaamisella, niin kestää pitkään, että laatu saadaan ajan mukaiseksi ja kilpailukyiseksi. Ehkä uusi tehdas Saksassa saa aikaan hyvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotahan ei korjaa mitään omia vikojaan ilmaiseksi kuin viranomaisten pakottamina, se on nähty viime vuosien aikana useasti.
        Kyllä Tesla oppii, pakkohan se on, mutta nykyisissä autoissa on kovasti heikkouksia edelleen, mutta hinta on kova. Kun tekee tuollaisia ns. edelläkävijöitä puutteellisella kalustolla ja osaamisella, niin kestää pitkään, että laatu saadaan ajan mukaiseksi ja kilpailukyiseksi. Ehkä uusi tehdas Saksassa saa aikaan hyvää.

        Sieltähän riittää niitä turkkilaisten tekemiä,hah hah.


    • Anonyymi

      Teslan laatua mollataan, mutta en ole päälle vuoden kokemuksella mihinkään valmistusvirheeseen törmännyt Model 3:ssa. Jää ikkunat, sivupeilien liike, yms. talvella toki ei paras mahdollinen Suomen oloihin, mutta niihin löytyy toimivat niksit.

      Paneeleissa, maalauksessa, yms. en huomannut mitään moitittavaa. Ei yhtään huoltoreissua.

      Suojasin maalipinnan osittain kalvoilla, kun vinkattiin että se voi olla hyvä idea.

      • Anonyymi

        Kerro mitä merkkiä ei mollattaisi?

        Ole asian yläpuolella, mitä väliä asialla, sulle tesla sopii ja toisille joku muu ja absoluuttista totuutta mikä olisi kakkille paras ei ole olemassakaan.

        Suurin osa testeistäkin ovat subjektuåiivisiä ja toimittajien henkklökohtaiset mielipiteet heijastuvat artikkeleihin vaikka yrittäisivätkin olla subjektiivisiä, koska ovat ihmisiä ei AI robotteja.


      • Anonyymi

        Että maalipinta pysyy ihan hyvänä kalvon alla, uskon kyllä. Entä jos ei olisi kalvoa?
        Melkoinen puolivalmiste jos pitää kalvottaa uutena ettei maali kärsisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro mitä merkkiä ei mollattaisi?

        Ole asian yläpuolella, mitä väliä asialla, sulle tesla sopii ja toisille joku muu ja absoluuttista totuutta mikä olisi kakkille paras ei ole olemassakaan.

        Suurin osa testeistäkin ovat subjektuåiivisiä ja toimittajien henkklökohtaiset mielipiteet heijastuvat artikkeleihin vaikka yrittäisivätkin olla subjektiivisiä, koska ovat ihmisiä ei AI robotteja.

        Siksi vertailut on parempia, siellä eroja mitataan ja silloin ei maku tai ennakkoluulot vaikuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi vertailut on parempia, siellä eroja mitataan ja silloin ei maku tai ennakkoluulot vaikuta.

        ???

        Tarpeet ja makuasiat ovat useimmilla eriävät ja vertailuissa ei aina järkeä laisinkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että maalipinta pysyy ihan hyvänä kalvon alla, uskon kyllä. Entä jos ei olisi kalvoa?
        Melkoinen puolivalmiste jos pitää kalvottaa uutena ettei maali kärsisi.

        Edessä pitäisi olla uutena jokaisessa niin leveät ja pitkät muoviset roiskesuojat= läpät että renkaista lentävä materiaali osuu siihen.
        Nyt menee helma ja kulki nopeasti kivisuihkusta huonoksi.

        Ja suunnitella auton muodot alunperin sellaiseksi että ei tule.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edessä pitäisi olla uutena jokaisessa niin leveät ja pitkät muoviset roiskesuojat= läpät että renkaista lentävä materiaali osuu siihen.
        Nyt menee helma ja kulki nopeasti kivisuihkusta huonoksi.

        Ja suunnitella auton muodot alunperin sellaiseksi että ei tule.

        Ja tesla model 3 jää vielä sitätiloissa normaaleille autoille laadussa, olen käynyt sisällä. Veikkaisin vielä että alustan osat vaatii aikaisempaa vaihtoa kuin jossakin vw golfissa.

        Hyvä että ilmajousia eivät laittaneet, tarpeettomia autoihin ja osien vaihto kallista ainakin suomen autohuolloissa eli nostaa km kustannuksia turhaan.

        Pikkuakkuinen model 3 akkuauto maksaa talvirenkailla jotain 53 000 euroa

        Ja pidemmällä toimintamatkalla 64 000 eur teslan sivujen mukaan suomessa.

        Aikamoinen euromäärä kun aivan varmasti saa 10 000eur käytettävyydeltään paremman auton jossa km kustannukset jää todella alas, omaa rahaa sulaa paljon vähemmän vaikka käyttää seuraavat 10v


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tesla model 3 jää vielä sitätiloissa normaaleille autoille laadussa, olen käynyt sisällä. Veikkaisin vielä että alustan osat vaatii aikaisempaa vaihtoa kuin jossakin vw golfissa.

        Hyvä että ilmajousia eivät laittaneet, tarpeettomia autoihin ja osien vaihto kallista ainakin suomen autohuolloissa eli nostaa km kustannuksia turhaan.

        Pikkuakkuinen model 3 akkuauto maksaa talvirenkailla jotain 53 000 euroa

        Ja pidemmällä toimintamatkalla 64 000 eur teslan sivujen mukaan suomessa.

        Aikamoinen euromäärä kun aivan varmasti saa 10 000eur käytettävyydeltään paremman auton jossa km kustannukset jää todella alas, omaa rahaa sulaa paljon vähemmän vaikka käyttää seuraavat 10v

        "Pikkuakkuinen model 3 akkuauto maksaa talvirenkailla jotain 53 000 euroa"

        Fiksumpaa ostaa ilman talvirenkaita, saa hankintatuen ja hinta jää alle 48 000€. Talvirenkaat voi sitten ostaa muualta noin 400-1000€ haarukassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tesla model 3 jää vielä sitätiloissa normaaleille autoille laadussa, olen käynyt sisällä. Veikkaisin vielä että alustan osat vaatii aikaisempaa vaihtoa kuin jossakin vw golfissa.

        Hyvä että ilmajousia eivät laittaneet, tarpeettomia autoihin ja osien vaihto kallista ainakin suomen autohuolloissa eli nostaa km kustannuksia turhaan.

        Pikkuakkuinen model 3 akkuauto maksaa talvirenkailla jotain 53 000 euroa

        Ja pidemmällä toimintamatkalla 64 000 eur teslan sivujen mukaan suomessa.

        Aikamoinen euromäärä kun aivan varmasti saa 10 000eur käytettävyydeltään paremman auton jossa km kustannukset jää todella alas, omaa rahaa sulaa paljon vähemmän vaikka käyttää seuraavat 10v

        "Aikamoinen euromäärä kun aivan varmasti saa 10 000eur käytettävyydeltään paremman auton"

        Enpä ole nähnyt mitään autoa joka käytettävyydeltään olisi edes lähellä Tesla Model 3:sta ja olisi sitä halvempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pikkuakkuinen model 3 akkuauto maksaa talvirenkailla jotain 53 000 euroa"

        Fiksumpaa ostaa ilman talvirenkaita, saa hankintatuen ja hinta jää alle 48 000€. Talvirenkaat voi sitten ostaa muualta noin 400-1000€ haarukassa.

        Ostaisiko Tesla mies pelkät renkaat ja nekin köytettynä uuteen autoon, et vittu oo tosissasi....400-1000 et teslaan uusia renkaita vanteineen saa ja ainoastaan persaukinen voisi ajatella edes vaihdattaa renkaita edes takas samoilla vanteilla tai joppari...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tesla model 3 jää vielä sitätiloissa normaaleille autoille laadussa, olen käynyt sisällä. Veikkaisin vielä että alustan osat vaatii aikaisempaa vaihtoa kuin jossakin vw golfissa.

        Hyvä että ilmajousia eivät laittaneet, tarpeettomia autoihin ja osien vaihto kallista ainakin suomen autohuolloissa eli nostaa km kustannuksia turhaan.

        Pikkuakkuinen model 3 akkuauto maksaa talvirenkailla jotain 53 000 euroa

        Ja pidemmällä toimintamatkalla 64 000 eur teslan sivujen mukaan suomessa.

        Aikamoinen euromäärä kun aivan varmasti saa 10 000eur käytettävyydeltään paremman auton jossa km kustannukset jää todella alas, omaa rahaa sulaa paljon vähemmän vaikka käyttää seuraavat 10v

        Tyhmää verrata 10 000€ autoa uuteen autoon.

        Yhtä hyvin voisi sanoa, hullua ostaa asunto, kun puolijoukkueteltassa voisi hyvin elää ja asua ja olisi vielä egolooginen.

        Olen asunnut armeija-aikana puolijoukkueteltassa yli 100 yötä lapissa talvella, keväällä ja kesällä ja hyvin onnistui asuminen ja eläminen ja jopa pardmmin sai nukuttua...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pikkuakkuinen model 3 akkuauto maksaa talvirenkailla jotain 53 000 euroa"

        Fiksumpaa ostaa ilman talvirenkaita, saa hankintatuen ja hinta jää alle 48 000€. Talvirenkaat voi sitten ostaa muualta noin 400-1000€ haarukassa.

        Eli liki 50 tonnin auto kaupasta ja sen alle pyöräytetään jotkin satkun kappale "mustat ja melkein pyöreät" kiinanihmeet? Ja nimenomaan talvirenkaat... missä lajissa halpikset ovat osoittautuneet perin surkeiksi. Ja vielä niin, että vaihdetaan kumit kesärenkaiden vanteille.

        Jep, jep, kuulostaa tosi järkiautoilulta. Kannattaa ostaa vielä auto pankkilainalla, niin ei ole pakko ottaa siihen kaskoa. Säästöä sekin.


    • Anonyymi

      Valtavasti löytyy pahaa kritiikkiä monen moisesta Tesla mode 3, kun etsii haulla

      Tesla mode 3 failure


      On varmaan vaikea saada käytettyä tesla 3 vaihdettua aikanaan, kun noin monen kirjavia vikoja auto pullollaan.

      Jos katsoo samalla haulla vaikka BMW i3 failure, on anti olematonta, tai nissanin, vähissä ovat ongelmat tai viat.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

      Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1304
    2. Miettimisen aihetta.

      Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1128
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

      sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      854
    4. Kai sä näät

      Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      850
    5. Just nyt mä

      En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

      Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      725
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

      Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      692
    8. Piristä mua ystävä

      Hyvä💫...
      Ikävä
      60
      689
    9. Hakeudu hoitoon.

      En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      50
      665
    10. Nainen, mitä ajattelet minusta?

      Mitä tuntemuksia saan aikaan sinussa? :/
      Ikävä
      52
      657
    Aihe