Pitkillä lennoillahan lentokoneet kytketään ns. automaattiohjaukselle joka pitää sen vaakalennossa. Koneessa on anturit joka pitää sen nokan n. 3:n asteen kulmassa ylöspäin. Mitään maayhteyttä ei kymppitonnissa taatusti ole korkeuden suhteen.
Jos Maa olisi pallo niin kone lentäisi niin korkealle että sakkaisi ja putoaisi. Kuitenkaan minkäänlaista korjausta alaspäin ei matkan aikana tehdä. Niitähän vaadittaisiin muutaman minuutin välein.
Lentokapteenit höpöttelevät tässä aiheeseen liittyen:
https://www.tietopiste.com/littean-maan-lentajat-todistavat-uskostaan/
Liikennekoneiden lentämisestä vähän puhuisin.
26
58
Vastaukset
- Anonyymi
Eikö Sinulla iddiootilla ole yhtäkään täysijärkistä ajatusta paksussa päässäsi?
Mistä sen 3n. asteen kulman tempaisit, täysin idioottimaista!
Kyllä ne lentäjät ovsaavat trimmate sen koneen niin, että se lentää vaakalentoa maapallomme yläpuolella, siihen he eivät tietenkään Sinun apuasi kaipaa- Anonyymi
Itse olet sitä millaiseksi toista ihmistiä haukut. Tässä ammattilentäjä itse kertoo että lentokulma on 3 astetta:
https://youtu.be/hdUt0HxEEZg?t=15 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse olet sitä millaiseksi toista ihmistiä haukut. Tässä ammattilentäjä itse kertoo että lentokulma on 3 astetta:
https://youtu.be/hdUt0HxEEZg?t=15Mikä hemmitin lentokulma? Kone lentää maanpinnan mukaan tasaisella korkeudella, jollei ole nousemassa tai laskemassa.
- Anonyymi
Painovoima, painovoima.
- Anonyymi
Tuo pipipäinen "teoria" unohtaa sen että ilmakehä ohenee ylöspäin mentäessä ja se tarkoittaa siipien tuottaman nosteen vähenevän. Tietenkään en yllättynyt tuosta.
- Anonyymi
Niin on Jumala hienosti suunnitellut ettei ihan jokainen pääse taivaaseen kun loppuvaiheessa ei riitä siipien noste : )
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin on Jumala hienosti suunnitellut ettei ihan jokainen pääse taivaaseen kun loppuvaiheessa ei riitä siipien noste : )
Voi ihmisparka, etkö ymmärrä mikä ero on ilmailulla ja uskonnolla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi ihmisparka, etkö ymmärrä mikä ero on ilmailulla ja uskonnolla?
Kaikki liittyy kaikkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin on Jumala hienosti suunnitellut ettei ihan jokainen pääse taivaaseen kun loppuvaiheessa ei riitä siipien noste : )
Concordella pääsi lähemmäs kun se lensi muita koneita ylempänä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki liittyy kaikkeen.
Usko on luja luottamus siihen mitä ei näe.....
- Anonyymi
Litteässä maassa Atlantin yli ja muutenkin itä-länsi -suunnassa lennettäessä pitäisi koko ajan tai ainakin rapian minuutin välein kieputtaa ohjaimia oikealle ja vasemmalle koska suoraan lentäessä päätyisi sinne etelän jäävallille. Kyllä siinä piloteilla hiki tulisi sano.
- Anonyymi
Et kai ole tosissasi? Olethan trolli, olethan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et kai ole tosissasi? Olethan trolli, olethan?
Eiköhän täällä useimmat vain trollaa...
- Anonyymi
Litteässä maassa koneiden pitäis näkyä kulkevan luotisuorasti 90 asteen kulmassa sen jälkeen kun eivät enää ota korkeutta tai laskeudu. Sen sijaan koneet näyttävät aina kulkevan viistoissa kulmissa koska maa on pyöreä. Monille voi olla ensimmäisiä ihmettelyn kohteita maan muodosta kun kone näyttää syöksyvän maahan.
- Anonyymi
Ilmakehä ohenee pallomaassa koska ilmakehä kaareutuu. Lentokonetta ei siksi tarvitse ohjata mihinkään kaaren suuntaan vaan se ohjautuu kaarta pitkin ihan itsestään.
- Anonyymi
Oletko koskaan kuullut trimmauksesta? Se tarkoittaa, että koneen siivekket asetetaan asentoon jolla koneen lentokorkeus ja asento pysyvät asetetuissa arvoissa, ei se tapahdu ihan itsestään. Myöskin autopilotti huolehtii oikeasta suunnasta, joten ohjaajien ei tarvitse tehdä muut kuin valvoa järjestälmien toimintaa,. Vaikka kone lentääkin "itsestään" on ohjaajien silti pysyttävä skarppeina ja valmiina puuuttumaan häiriötilanteisiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko koskaan kuullut trimmauksesta? Se tarkoittaa, että koneen siivekket asetetaan asentoon jolla koneen lentokorkeus ja asento pysyvät asetetuissa arvoissa, ei se tapahdu ihan itsestään. Myöskin autopilotti huolehtii oikeasta suunnasta, joten ohjaajien ei tarvitse tehdä muut kuin valvoa järjestälmien toimintaa,. Vaikka kone lentääkin "itsestään" on ohjaajien silti pysyttävä skarppeina ja valmiina puuuttumaan häiriötilanteisiin.
Tiedätkö mihin lentokoneen ilmassa pysyminen perustuu? Ja tiedätkö miten lentokorkeus saadaan selville?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedätkö mihin lentokoneen ilmassa pysyminen perustuu? Ja tiedätkö miten lentokorkeus saadaan selville?
Tiedän ja tiedän. Lisää kysymyksiä?
- Anonyymi
Eli Pallomaassa lentsikkaa ei tarvitse yhtenään ohjata painamalla nokkaa, koska painovoima, siipien nostovoima yms. pitää koneen suunnassa.
Mutta jos siis ollaankin Litteässä Maassa, mikä mahti siellä kääntää niitä itä-länsisuuntaisia lentoja sille ympyrä-radalle jotta, kuten ylempänä kysyttiin, ei lennetä sinne jäävallille? Pilotit ei yhtenään käännä rattia.- Anonyymi
Ei niitä tarvitsekaan välttämättä kääntä koska kaikki mantereet on litteän ringin tai maanpiirin sisäpuolella. Siksi riittää että lentää, lyhintä reittiä paikasta A paikkaan B, aina silloin kun se on mahdollista. Aina ei ole mahdollista lentää lyhintä reittiä, mutta maanpiirin ulkopuolelle ei ole mitään syytä lentää, koska sinne ei voi lentää. Siksi kysymyksesi on täysin harhaanjohtava, samalla tavalla kuin itse olet johdettu harhaan uskomuksessasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niitä tarvitsekaan välttämättä kääntä koska kaikki mantereet on litteän ringin tai maanpiirin sisäpuolella. Siksi riittää että lentää, lyhintä reittiä paikasta A paikkaan B, aina silloin kun se on mahdollista. Aina ei ole mahdollista lentää lyhintä reittiä, mutta maanpiirin ulkopuolelle ei ole mitään syytä lentää, koska sinne ei voi lentää. Siksi kysymyksesi on täysin harhaanjohtava, samalla tavalla kuin itse olet johdettu harhaan uskomuksessasi.
Mikä estää lentämästä tuon maanpiirin ulkopuolelle?
- Anonyymi
Reittikoneissa on myös maatutka ohjaamon alla. Nyt on todettu muuten, että 5G häiritsee sitä tutkaa ja se on vaarallista laskeutumisvaiheessa.
- Anonyymi
Juu, se maatutka on metka kun lennellään vuoristoisen seudun yli.
Ilmakuopiksi sanovat kun matkustajakone pomppii ylös ja alas ihan hulluna; kumma kun eivät hajoa mokomat pahvilaatikot.
"Pitkillä lennoillahan lentokoneet kytketään ns. automaattiohjaukselle joka pitää sen vaakalennossa. Koneessa on anturit joka pitää sen nokan n. 3:n asteen kulmassa ylöspäin. Mitään maayhteyttä ei kymppitonnissa taatusti ole korkeuden suhteen.
Ainoa kohta joka meni tässä viestissä oikeen taisi olla se että yleensä pitemmät matkat ja melkein kaikki paitsi laskeutumiset hoidetaan autopilotilla.
Se miten autopilotti yleisimmin pitää korkeuden oikeana on staattisen ilmapaineen (vertaa dynaaminen ilmanpaine, eli ilmanopeus) mukaan laskettu korkeus ja tämän se autopilotti pyrkii pitämään koko ajan samana jotta kone ei saisi tai menettäisi korkeutta.
"Jos Maa olisi pallo niin kone lentäisi niin korkealle että sakkaisi ja putoaisi. Kuitenkaan minkäänlaista korjausta alaspäin ei matkan aikana tehdä. Niitähän vaadittaisiin muutaman minuutin välein."
Autopilotti tekee koko ajan säätöjä joka sekunnin murto-osa joten mitään muutosta et tulee huomaamaan.
Mutta eräs juttu joka todistaa maapallosta on se, että tarpeeksi pitkän lennon aikana joutuvat pilotit uudelleenkalibroimaan gyroskooppikompassin useamman kertaa.- Anonyymi
Älä sinä pallopää horise tyhmiä.
Autopilotti tarkkailee koneen asennon vakautta eikä sillä ole mitään tekemistä maakorkeuden kanssa. Anonyymi kirjoitti:
Älä sinä pallopää horise tyhmiä.
Autopilotti tarkkailee koneen asennon vakautta eikä sillä ole mitään tekemistä maakorkeuden kanssa.Olisitpa edes viitsinyt lukea viestin ja tutustua aiheeseen ennen vastaamista :)
Kone mittaa siis lentokorkeuden ilmanpaineen mukaan ja tämän vuoksi (jotta sillä saadaan kalibroitua korkeusmittari joka mittaa ulkopuolista painetta). Lennonjohto usein kertoo mikä on senhetkinen ilmanpaine koska tällä voidaan laskea korkeus tarpeeksi tarkasti.
Tämä, samoin kuin suuntima ja koneen asento on ollut mukana autopiloteissa alusta saakka. Tärkeimmät sensorit on gyroskooppinen suuntamittari ja ilmanpaineella toimiva korkeusmittari koska niistä saa yhdessä jo tiedon onko lentämässä oikealla korkeudella ja oikeaan suuntaan.
Asento taas auttaa lähinnä siinä että kertoo autopilotille esim. milloin voi suoristaa siivet, milloin on tarpeeksi kallistusta kääntyessä tai onko kone kiipeämässä jo tarpeeksi jyrkästi.
https://en.wikipedia.org/wiki/Autopilot
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 666432
Tappo Kokkolassa
Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap274153Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?
Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei2702567Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti
Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei262000MAKEN REMPAT
Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna301518- 971377
Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille
Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel3041107Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan
5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee541090Välillä käy mielessä
olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.771026Mulla on kyllä
Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..391011