Liikennekoneiden lentämisestä vähän puhuisin.

Anonyymi

Pitkillä lennoillahan lentokoneet kytketään ns. automaattiohjaukselle joka pitää sen vaakalennossa. Koneessa on anturit joka pitää sen nokan n. 3:n asteen kulmassa ylöspäin. Mitään maayhteyttä ei kymppitonnissa taatusti ole korkeuden suhteen.

Jos Maa olisi pallo niin kone lentäisi niin korkealle että sakkaisi ja putoaisi. Kuitenkaan minkäänlaista korjausta alaspäin ei matkan aikana tehdä. Niitähän vaadittaisiin muutaman minuutin välein.

Lentokapteenit höpöttelevät tässä aiheeseen liittyen:
https://www.tietopiste.com/littean-maan-lentajat-todistavat-uskostaan/

26

99

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikö Sinulla iddiootilla ole yhtäkään täysijärkistä ajatusta paksussa päässäsi?
      Mistä sen 3n. asteen kulman tempaisit, täysin idioottimaista!
      Kyllä ne lentäjät ovsaavat trimmate sen koneen niin, että se lentää vaakalentoa maapallomme yläpuolella, siihen he eivät tietenkään Sinun apuasi kaipaa

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olet sitä millaiseksi toista ihmistiä haukut. Tässä ammattilentäjä itse kertoo että lentokulma on 3 astetta:

        https://youtu.be/hdUt0HxEEZg?t=15

        Mikä hemmitin lentokulma? Kone lentää maanpinnan mukaan tasaisella korkeudella, jollei ole nousemassa tai laskemassa.


    • Anonyymi

      Painovoima, painovoima.

    • Anonyymi

      Tuo pipipäinen "teoria" unohtaa sen että ilmakehä ohenee ylöspäin mentäessä ja se tarkoittaa siipien tuottaman nosteen vähenevän. Tietenkään en yllättynyt tuosta.

      • Anonyymi

        Niin on Jumala hienosti suunnitellut ettei ihan jokainen pääse taivaaseen kun loppuvaiheessa ei riitä siipien noste : )


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on Jumala hienosti suunnitellut ettei ihan jokainen pääse taivaaseen kun loppuvaiheessa ei riitä siipien noste : )

        Voi ihmisparka, etkö ymmärrä mikä ero on ilmailulla ja uskonnolla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi ihmisparka, etkö ymmärrä mikä ero on ilmailulla ja uskonnolla?

        Kaikki liittyy kaikkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on Jumala hienosti suunnitellut ettei ihan jokainen pääse taivaaseen kun loppuvaiheessa ei riitä siipien noste : )

        Concordella pääsi lähemmäs kun se lensi muita koneita ylempänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki liittyy kaikkeen.

        Usko on luja luottamus siihen mitä ei näe.....


    • Anonyymi

      Litteässä maassa Atlantin yli ja muutenkin itä-länsi -suunnassa lennettäessä pitäisi koko ajan tai ainakin rapian minuutin välein kieputtaa ohjaimia oikealle ja vasemmalle koska suoraan lentäessä päätyisi sinne etelän jäävallille. Kyllä siinä piloteilla hiki tulisi sano.

      • Anonyymi

        Et kai ole tosissasi? Olethan trolli, olethan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et kai ole tosissasi? Olethan trolli, olethan?

        Eiköhän täällä useimmat vain trollaa...


    • Anonyymi

      Litteässä maassa koneiden pitäis näkyä kulkevan luotisuorasti 90 asteen kulmassa sen jälkeen kun eivät enää ota korkeutta tai laskeudu. Sen sijaan koneet näyttävät aina kulkevan viistoissa kulmissa koska maa on pyöreä. Monille voi olla ensimmäisiä ihmettelyn kohteita maan muodosta kun kone näyttää syöksyvän maahan.

    • Anonyymi

      Ilmakehä ohenee pallomaassa koska ilmakehä kaareutuu. Lentokonetta ei siksi tarvitse ohjata mihinkään kaaren suuntaan vaan se ohjautuu kaarta pitkin ihan itsestään.

      • Anonyymi

        Oletko koskaan kuullut trimmauksesta? Se tarkoittaa, että koneen siivekket asetetaan asentoon jolla koneen lentokorkeus ja asento pysyvät asetetuissa arvoissa, ei se tapahdu ihan itsestään. Myöskin autopilotti huolehtii oikeasta suunnasta, joten ohjaajien ei tarvitse tehdä muut kuin valvoa järjestälmien toimintaa,. Vaikka kone lentääkin "itsestään" on ohjaajien silti pysyttävä skarppeina ja valmiina puuuttumaan häiriötilanteisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko koskaan kuullut trimmauksesta? Se tarkoittaa, että koneen siivekket asetetaan asentoon jolla koneen lentokorkeus ja asento pysyvät asetetuissa arvoissa, ei se tapahdu ihan itsestään. Myöskin autopilotti huolehtii oikeasta suunnasta, joten ohjaajien ei tarvitse tehdä muut kuin valvoa järjestälmien toimintaa,. Vaikka kone lentääkin "itsestään" on ohjaajien silti pysyttävä skarppeina ja valmiina puuuttumaan häiriötilanteisiin.

        Tiedätkö mihin lentokoneen ilmassa pysyminen perustuu? Ja tiedätkö miten lentokorkeus saadaan selville?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö mihin lentokoneen ilmassa pysyminen perustuu? Ja tiedätkö miten lentokorkeus saadaan selville?

        Tiedän ja tiedän. Lisää kysymyksiä?


    • Anonyymi

      Eli Pallomaassa lentsikkaa ei tarvitse yhtenään ohjata painamalla nokkaa, koska painovoima, siipien nostovoima yms. pitää koneen suunnassa.

      Mutta jos siis ollaankin Litteässä Maassa, mikä mahti siellä kääntää niitä itä-länsisuuntaisia lentoja sille ympyrä-radalle jotta, kuten ylempänä kysyttiin, ei lennetä sinne jäävallille? Pilotit ei yhtenään käännä rattia.

      • Anonyymi

        Ei niitä tarvitsekaan välttämättä kääntä koska kaikki mantereet on litteän ringin tai maanpiirin sisäpuolella. Siksi riittää että lentää, lyhintä reittiä paikasta A paikkaan B, aina silloin kun se on mahdollista. Aina ei ole mahdollista lentää lyhintä reittiä, mutta maanpiirin ulkopuolelle ei ole mitään syytä lentää, koska sinne ei voi lentää. Siksi kysymyksesi on täysin harhaanjohtava, samalla tavalla kuin itse olet johdettu harhaan uskomuksessasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niitä tarvitsekaan välttämättä kääntä koska kaikki mantereet on litteän ringin tai maanpiirin sisäpuolella. Siksi riittää että lentää, lyhintä reittiä paikasta A paikkaan B, aina silloin kun se on mahdollista. Aina ei ole mahdollista lentää lyhintä reittiä, mutta maanpiirin ulkopuolelle ei ole mitään syytä lentää, koska sinne ei voi lentää. Siksi kysymyksesi on täysin harhaanjohtava, samalla tavalla kuin itse olet johdettu harhaan uskomuksessasi.

        Mikä estää lentämästä tuon maanpiirin ulkopuolelle?


    • Anonyymi

      Reittikoneissa on myös maatutka ohjaamon alla. Nyt on todettu muuten, että 5G häiritsee sitä tutkaa ja se on vaarallista laskeutumisvaiheessa.

      • Anonyymi

        Juu, se maatutka on metka kun lennellään vuoristoisen seudun yli.
        Ilmakuopiksi sanovat kun matkustajakone pomppii ylös ja alas ihan hulluna; kumma kun eivät hajoa mokomat pahvilaatikot.


    • "Pitkillä lennoillahan lentokoneet kytketään ns. automaattiohjaukselle joka pitää sen vaakalennossa. Koneessa on anturit joka pitää sen nokan n. 3:n asteen kulmassa ylöspäin. Mitään maayhteyttä ei kymppitonnissa taatusti ole korkeuden suhteen.

      Ainoa kohta joka meni tässä viestissä oikeen taisi olla se että yleensä pitemmät matkat ja melkein kaikki paitsi laskeutumiset hoidetaan autopilotilla.

      Se miten autopilotti yleisimmin pitää korkeuden oikeana on staattisen ilmapaineen (vertaa dynaaminen ilmanpaine, eli ilmanopeus) mukaan laskettu korkeus ja tämän se autopilotti pyrkii pitämään koko ajan samana jotta kone ei saisi tai menettäisi korkeutta.

      "Jos Maa olisi pallo niin kone lentäisi niin korkealle että sakkaisi ja putoaisi. Kuitenkaan minkäänlaista korjausta alaspäin ei matkan aikana tehdä. Niitähän vaadittaisiin muutaman minuutin välein."

      Autopilotti tekee koko ajan säätöjä joka sekunnin murto-osa joten mitään muutosta et tulee huomaamaan.
      Mutta eräs juttu joka todistaa maapallosta on se, että tarpeeksi pitkän lennon aikana joutuvat pilotit uudelleenkalibroimaan gyroskooppikompassin useamman kertaa.

      • Anonyymi

        Älä sinä pallopää horise tyhmiä.
        Autopilotti tarkkailee koneen asennon vakautta eikä sillä ole mitään tekemistä maakorkeuden kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä sinä pallopää horise tyhmiä.
        Autopilotti tarkkailee koneen asennon vakautta eikä sillä ole mitään tekemistä maakorkeuden kanssa.

        Olisitpa edes viitsinyt lukea viestin ja tutustua aiheeseen ennen vastaamista :)

        Kone mittaa siis lentokorkeuden ilmanpaineen mukaan ja tämän vuoksi (jotta sillä saadaan kalibroitua korkeusmittari joka mittaa ulkopuolista painetta). Lennonjohto usein kertoo mikä on senhetkinen ilmanpaine koska tällä voidaan laskea korkeus tarpeeksi tarkasti.

        Tämä, samoin kuin suuntima ja koneen asento on ollut mukana autopiloteissa alusta saakka. Tärkeimmät sensorit on gyroskooppinen suuntamittari ja ilmanpaineella toimiva korkeusmittari koska niistä saa yhdessä jo tiedon onko lentämässä oikealla korkeudella ja oikeaan suuntaan.
        Asento taas auttaa lähinnä siinä että kertoo autopilotille esim. milloin voi suoristaa siivet, milloin on tarpeeksi kallistusta kääntyessä tai onko kone kiipeämässä jo tarpeeksi jyrkästi.

        https://en.wikipedia.org/wiki/Autopilot


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Useita puukotettu Tampereella

      Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      142
      2653
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      360
      1977
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

      Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1707
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

      Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      32
      1566
    5. Meneeköhän sulla

      oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1360
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

      Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1203
    7. Määpä tiijän että rakastat

      Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1163
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

      Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      937
    9. Jumala puhui minulle

      Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      918
    10. Annan meille mahdollisuuden

      Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      772
    Aihe