Miksi mikään ei muutu

Anonyymi

Kun vain rikkaan isän avulla pääsee eteenpäin ja kun vain suhteilla saa työt, mikään ei muutu.
Kun se lahjakkain ei pääse sille paikalle jolle kutsumus tai taidot veisivät mikään ei muutu.

Ongelma on, etä kun se sopivin ja lahjakkain ei pääsekään sinne jonnekin tulee tarve varastaa niiltä lahjakkailta. Kappas, mutta juuri niin, että se oikeasti kyvykkäin ei hyödy. Sen oikeasti kyvykkäimmän tiedoilla, osaamisella ja lahjakkuudella nostetaan sitä lahjattomampaa joka on päässyt eteenpäin siksi, että varakas isä osti sen opiskelija-asunnon ja sponsoroi.

4

98

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ja nyt jo minua v....taa kun sanoin tämän, koska ajatukseni kopio joku joka pääsi tekemään väitöskirjaa, mutta minä en :)
      Tämän takia kannatta sulkea suunsa ja katsoa kuinka maailma jatkaa samaa typerää rataansa.

• Anonyymi

Olenkin hyvin hiljainen nykyään. Lillukoot omassa sopassaan.

• Anonyymi

tästä kyllä suivaantuu joku hyvä toimittaja ja kirjoittaa artikkelin josta HÄN saa rahaa. Jollakin on Uudessa Suomessa mahdollisuus kirjoittaa aiheesta ja HÄN saa siitä mainetta( En päässyt sinne joskus, tosin se oli hyvä asia).

Tästä suivaantuu joku kansalaisaktivisti ja päättää vihdoin auttaa jotakin köyhää :).
      Hän ei tunne minua ja todennäköisesti kuvittelee minut paskiaiseksi ja tölvii sitten minua kylänraitilla :)

• Anonyymi

Mutta jos oikeasti halutaan muuttaa jotain täytyisi palkata se sopivin ja lahjakkain.
      Kaikille pitää taata turvallinen asuinympäristö.
      Näin kaikilla säilyisi motivaatio.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      88
      1815
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      276
      1687
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      291
      1458
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      1359
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      58
      945
    6. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      50
      938
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      70
      927
    8. 66
      904
    9. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      891
    10. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      50
      873
    Aihe