Aihe

Sähkö-auto käy kalliiksi ?

Anonyymi

Vähäisestä määrästä huolimatta jo nyt paljon tapauksia ongelmista , palaa mökistä sulakkeet tai latuspiste , jostain lataus maasturista jysähtänyt koko akkujärjestelmä , lasku 27 000 euroa , lukuisia uutisointeja yli 10 000 euron vioista löytyy esim. iltalehtien sivuilta . Mites sitten kun paristo-autojen määrä lisääntyy ? Muutaman vuoden takuu ajan jälkeen ovat ongelma jätettä joita kukaan ei ota riesakseen , ei edes autoliikkeet , kuluttaja maksaa hallituksen junaileman jättilaskun .

23

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nykyinen akkutekniikka on jäämässä pois kun uudenlainen on tulossa tilalle. Kukaan ei jatkossa huoli vanhalla akkutekniikalla varustettuja käytettyjä sähköautoja edes ilmaiseksi.

      • Anonyymi

        Oli miten oli , varmaa on se että näissä muhii tulevaisuuden jättipommi . Lasku on karmea .


    • Anonyymi

      Sähköautoilu kannattaa.
      Sähköautoyhtiö Teslan perustaja ja pääjohtaja Elon Musk on noussut maailman varakkaimmaksi henkilöksi ohi Amazonin Jeff Bezosin.

    • Anonyymi

      Mitenkä jos 2030 jälkeen EU kieltää polttomoottoriautot ja kaikki pakotetaan ajamaan näillä töpseli vehkeillä, niin miten muka meillä riittää sähköä kaikille? Kaikilla autot latauksessa ja talot lämpiää sähköllä, ei tule kapasiteetti riittämään, lisää ydinvoimaa?
      Ei taida tulla valmista entisistäkään rakennushankkeista.
      Oma tuotanto ei tule riittämään sehän on selvä ja mehän saamme osan sähköstä Venäjältä jossa sähköä tuotetaan eri tavoilla, myös hiilivoimaloissa. Jos setä Putin laittaa vaikka talviaikaan jostain syystä sähkö"hanan" kiinni niin siinähän sitten ollaan, jäädytään kuin torakat koska EU käskee että näin on hyvä ja parasta teidän kannalta, maailma pelastuu ja jääkarhut kiittää!

    • Anonyymi

      Sen minkä säästää käyttökuluissa häviää vakuutusmaksuissa.Ne on aivan älyttömät verrattuna polttomoottoriautoihin ja nousevat vaan.Norjassa kaveri elvisteli Teslallaan ja kysäsin paljon pakollinen täyskasko kun osarilla ostettu niin vain 3700€ 75% bonuksilla.....halooooo suomi.

      • Anonyymi

        Mistähän syystä sähköautojen vakuutukset ovat noin kalliita?


    • Anonyymi

      Sähköautoilun saastuttaa ja tuhoaa luontoa sekä tulee kalliiksi kuluttajille. Akut tarvitsevat runsaasti harvinaisia metalleita, kuten kobolttia ja litiumia. Kummankin esiintyminen on maapallolla vähäistä ja sitä ei voi riittää sadoiksi vuosiksi kuten öljyä ja kaasua. Lisäksi metallien hankinta vaatii runsaasti kaivosteollisuutta, mikä on suuri ympäristön saastuttaja. Kaivostoiminta ja metallin rikastaminen vaatii runsaasti sähköä, mikä tuotetaan erilaisissa voimalaitoksissa. Louhittu metalli kuljetetaan Etelä Amerikasta tai Afrikasta laivoilla akku tehtaille, esim. Suomeen. Laivat eivät toimi sähköllä tai puulla, vaan dieselillä. Akkujen valmistaminen tapahtuu tehtaissa runsaasti sähköä vaativalla menetelmällä ja samalla syntyy jätettä. Kun akut autoissa vanhenee, ne on hävitettävä uusiokäytöllä, mikä kuluttaa ergiaa.
      Energian kulutusta on vielä monessa muussa kohteessa ja vain murto-osa siitä voidaan tuottaa auringolla tai tuulella. On turha luulla, että polttomoottoriautojen kielto pelastaa ilmaston muutoksen. Itse asiassa se saattaa pahentaa tilannetta, koska polttomoottoreita joudutaan kuitenkin käyttämään entistä enemmän mm. teollisuustoiminnassa

      • Anonyymi

        Öljyssä on se hyvä puoli, että sitä tulee koko ajan lisää. Mm. itämeren pohjaan laskeutuva eloperäinen aines muuttuu ajan kuluessa öljyksi hapettomissa olosuhteissa. Harvinaisia maametalleja taas ei tule lisää.

        Kyseessä on normaali hiilen kierto. Ilmasta se sitoutuu kasvillisuuteen ja kasvillisuudesta osa päätyy hetkeksi kierrosta sivuun ja muuttuu öljyksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Öljyssä on se hyvä puoli, että sitä tulee koko ajan lisää. Mm. itämeren pohjaan laskeutuva eloperäinen aines muuttuu ajan kuluessa öljyksi hapettomissa olosuhteissa. Harvinaisia maametalleja taas ei tule lisää.

        Kyseessä on normaali hiilen kierto. Ilmasta se sitoutuu kasvillisuuteen ja kasvillisuudesta osa päätyy hetkeksi kierrosta sivuun ja muuttuu öljyksi.

        Mahdollisesti 1000000 vuoden kuluttua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mahdollisesti 1000000 vuoden kuluttua.

        Lisää vielä pari nollaa realismin vuoksi, olettaen että tämä orgaaninen aines olisi tarpeeksi syvällä maakuoren sisällä että paine riittäisi tuottamaan öljyä.

        Esim. nykyinen öljy on pääosin planktonista ja muista pieneliöistä ennen dinosaurusten aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahdollisesti 1000000 vuoden kuluttua.

        Niin aikaahan siihen menee, mutta prosessi on koko ajan käynnissä.

        Koko ajan valmistuu uutta öljyä 1000000 vuotta sitten meren pohjaan painuneesta eloperäisestä aineksesta (mm. sinilevästä).


    • Anonyymi

      Sähköauto on lämpimien maiden auto. Täällä ei tee mitään pakkasilla, eikä ainakaan siperiassa. Jos joskus kehitetään parwmpi systeemi, niin silloin voisi olla asiallinen. Tämän päivän akku teknologialla ei virkaa.

      • Anonyymi

        Kun Suomen autokannasta on noin 30 % sähköautoja, nousee sähkön hinta ainakin kaksinkertaiseksi nykyisestä ja autoilijat joutuvat maksamaan latauspaikoilla kohtuuttoman suuria latausmaksuja. Silloin päättäjät huomaa myös käytettyjen autojen ja akkujen suuret hävityskustannukset ja laittavat ne kansalaisten maksettaviksi tavalla tai toisella. Myös kaivosteollisuuden aiheuttamat luonnon tuhot tulevat erilaisina saasteina ihmiskunnan haitaksi ja tutkijat toteavat, että oli virhe sähköistää autokanta. Muutenkaan harvaan asutussa, lumisessa ja pakkasen puremassa valtiossa sähköauto ei ole käytännöllinen. Olisi aika jo nyt herätä totuuden tunnustamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun Suomen autokannasta on noin 30 % sähköautoja, nousee sähkön hinta ainakin kaksinkertaiseksi nykyisestä ja autoilijat joutuvat maksamaan latauspaikoilla kohtuuttoman suuria latausmaksuja. Silloin päättäjät huomaa myös käytettyjen autojen ja akkujen suuret hävityskustannukset ja laittavat ne kansalaisten maksettaviksi tavalla tai toisella. Myös kaivosteollisuuden aiheuttamat luonnon tuhot tulevat erilaisina saasteina ihmiskunnan haitaksi ja tutkijat toteavat, että oli virhe sähköistää autokanta. Muutenkaan harvaan asutussa, lumisessa ja pakkasen puremassa valtiossa sähköauto ei ole käytännöllinen. Olisi aika jo nyt herätä totuuden tunnustamiseen.

        Sähkön kallistuminen tulee vaikuttamaan moniin asioihin. Lähes kaikki kallistuu. Mm. Asumisesta tulee todella kallista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähkön kallistuminen tulee vaikuttamaan moniin asioihin. Lähes kaikki kallistuu. Mm. Asumisesta tulee todella kallista.

        Kun kuljetukset ja asuminen kallistuu, laskee elintaso. Ihmisillä on entistä vähemmän rahaa ostaa sähköautoja ja maksaa niistä aiheutuvia haittaveroja. Hyvästi hyvinvointiyhteiskunta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun Suomen autokannasta on noin 30 % sähköautoja, nousee sähkön hinta ainakin kaksinkertaiseksi nykyisestä ja autoilijat joutuvat maksamaan latauspaikoilla kohtuuttoman suuria latausmaksuja. Silloin päättäjät huomaa myös käytettyjen autojen ja akkujen suuret hävityskustannukset ja laittavat ne kansalaisten maksettaviksi tavalla tai toisella. Myös kaivosteollisuuden aiheuttamat luonnon tuhot tulevat erilaisina saasteina ihmiskunnan haitaksi ja tutkijat toteavat, että oli virhe sähköistää autokanta. Muutenkaan harvaan asutussa, lumisessa ja pakkasen puremassa valtiossa sähköauto ei ole käytännöllinen. Olisi aika jo nyt herätä totuuden tunnustamiseen.

        Kun joku saisi puupää-hallituksenkin tämän tajuamaan .


    • Anonyymi

      Miten kulkee sähkö-auto nyt pakkasella , vai kulkeeko mitenkään ?

      • Anonyymi

        Tuulimyllyt ei ainakaan anna sähöä sähköautoille tällä hetkellä. Jos liikkuvat, niin ydin- tai tuontisähköllä liikkuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuulimyllyt ei ainakaan anna sähöä sähköautoille tällä hetkellä. Jos liikkuvat, niin ydin- tai tuontisähköllä liikkuvat.

        Energia hake ja turve ovat hyviä lämmön ja sähkön lähteitä mutta nehän kielletään. No, Olkiluoto 3. ei ole vielä kuin 11 vuotta myöhässä. Saattaa olla, että käynnistyy seuraavan 11 vuoden kuluessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuulimyllyt ei ainakaan anna sähöä sähköautoille tällä hetkellä. Jos liikkuvat, niin ydin- tai tuontisähköllä liikkuvat.

        Energiahake ja turve ovat hyviä lämmön ja sähkön lähteitä mutta nehän kielletään. No ei Olkiluoto 3 ole kuin 11 vuotta myöhässä, joten hyvällä tuurilla se ehtii käynnistyä seuraavan 11 vuoden kuluessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Energiahake ja turve ovat hyviä lämmön ja sähkön lähteitä mutta nehän kielletään. No ei Olkiluoto 3 ole kuin 11 vuotta myöhässä, joten hyvällä tuurilla se ehtii käynnistyä seuraavan 11 vuoden kuluessa.

        Kotimaiset siis kielletään mutta tuontitavaraa tulee jo nyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kotimaiset siis kielletään mutta tuontitavaraa tulee jo nyt.

        Ei nykyajan ihmiset enää muista kampanjaa: "suosi suomalaista, osta kotimaista". Tyttö hallituksen johtavat ministerit eivät olleet silloin vielä syntyneetkään, kun ko. kampanja käynnistyi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nykyajan ihmiset enää muista kampanjaa: "suosi suomalaista, osta kotimaista". Tyttö hallituksen johtavat ministerit eivät olleet silloin vielä syntyneetkään, kun ko. kampanja käynnistyi.

        No nämä tytöt hallituksessa eivät suosi Suomalaista missään asiassa , mutta annas olla kun kyseessä on kärvakadet , isis , etelä-eurooppa niin jo on lopakko levällään .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maisa Torpan raskausuutisesta...

      Maisa Torppa ilmoitti olevansa raskaana. Yksi asia ihmetyttää ja on ihmetyttänyt aikaisemminkin: Maisa Torpan Instagramissa tykkääjissä/kommentoijiss
      Kotimaiset julkkisjuorut
      292
      19080
    2. Stefun Sofialle tarjoamat luxuskyydit maksamatta, velkaa niistä jo yli 17 000 euroa.

      Seiskan mukaan limusiinikyyteihin erikoistunut yritys hakee Stefun yritykseltä oikeusteitse yli 17 000 € maksamattomista kyydeistä. Useat ajoista ova
      Kotimaiset julkkisjuorut
      318
      5497
    3. Maisa otti raskauskirtin esille

      Viimeinen oljenkorsi.... Miten "yllättävää".. .. :D
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      2953
    4. Miksei työ kelpaa suomalaisille?

      Rakennus-, siivous-, ja hoiva-alakin täynnä ulkomaista työvoimaa ja kotimaiset vuosis kortistossa. Mistä moinen oikein johtuu. Ovatko korvaukset liia
      Maailman menoa
      245
      2847