Tuomas Malisen haaste PM Marinille Twitter 17.12.2020
"Arvoisa pääministeri Marin. Kesästä lähtien olette vältellyt ja perunut useita sellaisia keskustelutilaisuuksia, joissa EU-elpymisraston vaikutuksia Suomeen olisi voitu avata suomalaisille. Tämän seurauksena suuri osa suomalaisista on täydellisen epätietoisuuden vallassa liittyen siihen, että mihin olette heitä johtamassa.
Tämän korjatakseni haastan teidät keskusteluun. On luonnollisesti aivan selvää, että poliitikon ja asiantuntijan väittely aiheesta ei olisi reilu. Tämän seurauksena ehdotan, että kutsutte mukaan yhden asiantuntijan ja minä kutsun mukaan yhden poliitikon.
Olen aivan vakuuttunut, että esim. A-studio antaa meille riittävästi aikaa asian läpikäymiseen. Jos ette tähän haasteeseen suostu, suomalaisille käy ainakin selväksi, että ette ole valmis avoimeen keskusteluun EU:n elpymisrahastosta."
Tuomas Malinen on GnS Economicsin toimitusjohtaja ja pääekonomisti. Hän on myös Helsingin yliopiston taloustieteen dosentti. Tuomas valmistui kauppatieteiden maisteriksi Oulun yliopistosta ja väitteli valtiotieteiden tohtoriksi Helsingin yliopistosta pääaineenaan kansantaloustiede, minkä lisäksi hän on opiskellut taloustiedettä myös New Yorkin yliopistossa. Tuomas on erikoistunut talouskasvun, suhdanteiden, keskuspankkien sekä talouskriisien tutkimukseen. Häntä haastatellaan toistuvasti sekä kotimaisessa että kansainvälisessä talousmediassa, ja hän on toiminut asiantuntijana eduskunnan eri valiokunnissa. Tuomas viimeistelee parhaillaan kirjaa finanssikriisien ennustamisesta.
Tuomas Malisen haaste PM Marinille Twitter 17.12.2020
4
143
Vastaukset
- Anonyymi
Demareiden torahammas yrittää vaieta haasteen unohduksiin.
- Anonyymi
Ei taatusti uskalla ottaa haastetta vastaan ja tehdä itseään naurunalaiseksi. Kaupan kassa.
- Anonyymi
Miksi pääministerin pitäisi lähteä juupas eipäs väittelyyn jonkun urpon kanssa.
- Anonyymi
Heikko provo.
Malinen ei ole urpo ja Marin välttelee vastuutaan keskustella avoimesti EU:n elpymisrahastosta, joten hän sumuttaa Suomen kansaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1441790- 401708
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631440- 681315
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2181201Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2791123- 711113
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää21990- 74955
Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106898