Tuomas Malisen haaste PM Marinille Twitter 17.12.2020

Tuomas Malisen haaste PM Marinille Twitter 17.12.2020

"Arvoisa pääministeri Marin. Kesästä lähtien olette vältellyt ja perunut useita sellaisia keskustelutilaisuuksia, joissa EU-elpymisraston vaikutuksia Suomeen olisi voitu avata suomalaisille. Tämän seurauksena suuri osa suomalaisista on täydellisen epätietoisuuden vallassa liittyen siihen, että mihin olette heitä johtamassa.

Tämän korjatakseni haastan teidät keskusteluun. On luonnollisesti aivan selvää, että poliitikon ja asiantuntijan väittely aiheesta ei olisi reilu. Tämän seurauksena ehdotan, että kutsutte mukaan yhden asiantuntijan ja minä kutsun mukaan yhden poliitikon.

Olen aivan vakuuttunut, että esim. A-studio antaa meille riittävästi aikaa asian läpikäymiseen. Jos ette tähän haasteeseen suostu, suomalaisille käy ainakin selväksi, että ette ole valmis avoimeen keskusteluun EU:n elpymisrahastosta."

Tuomas Malinen on GnS Economicsin toimitusjohtaja ja pääekonomisti. Hän on myös Helsingin yliopiston taloustieteen dosentti. Tuomas valmistui kauppatieteiden maisteriksi Oulun yliopistosta ja väitteli valtiotieteiden tohtoriksi Helsingin yliopistosta pääaineenaan kansantaloustiede, minkä lisäksi hän on opiskellut taloustiedettä myös New Yorkin yliopistossa. Tuomas on erikoistunut talouskasvun, suhdanteiden, keskuspankkien sekä talouskriisien tutkimukseen. Häntä haastatellaan toistuvasti sekä kotimaisessa että kansainvälisessä talousmediassa, ja hän on toiminut asiantuntijana eduskunnan eri valiokunnissa. Tuomas viimeistelee parhaillaan kirjaa finanssikriisien ennustamisesta.

4

193

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Demareiden torahammas yrittää vaieta haasteen unohduksiin.

• Anonyymi

Ei taatusti uskalla ottaa haastetta vastaan ja tehdä itseään naurunalaiseksi. Kaupan kassa.

• Anonyymi

Miksi pääministerin pitäisi lähteä juupas eipäs väittelyyn jonkun urpon kanssa.

• Anonyymi

Heikko provo.

Malinen ei ole urpo ja Marin välttelee vastuutaan keskustella avoimesti EU:n elpymisrahastosta, joten hän sumuttaa Suomen kansaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      122
      5609
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      64
      3950
    3. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      43
      3569
    4. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2892
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      30
      2872
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      11
      2207
    7. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      30
      2172
    8. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      12
      2150
    9. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1717
    10. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      114
      1590
    Aihe