Tänään on vietetty loppiaista. Loppiaista vietetään sen muistoksi, että itämaan tietäjät vierailivat Jeesus lapsen luona. Usein väitetään, että tietäjiä oli kolme ja heidän nimensä ovat myös joidenkin tiedossa. Mutta Raamatussa eikä missään muissakaan kirjoituksissa ei ole tietäjien lukumäärää eikä nimiä. Mistä ihmeestä nuo ovat keksitty? Mistä sitten on tullut?
Tänään on ollut Loppiainen
5
76
Vastaukset
- Anonyymi
Ei sitä tarvitse tietää, jos ei Raamatussa kerrota.
- Anonyymi
Raamattuhan ei kerro joka yksityiskohtaa, niin, että kysymme me mitä tahansa, jos sitä ei löydy Raamatusta, niin se ei sitten muka olisikaan tosi.
Katolinen kirkko on säilyttänyt alkukirkon perimätietoa, henkilöiden nimiä, joita "Raamattu" ei erikseen mainitse. UT on kooste ainoastaan, mitä todennäköisimmin apostolien itsensä kirjeistä ja joiden kirjeiden olemus ja henki on ollut arvokas ja luotettavan tuntuinen, mutta kirjeenvaihtoahan oli satamäärin enemmänkin. Myös paljon "täyttä roskaa" eli ihmisten satuiluja.
Perimätieto kertoo kolmesta kuninkaasta, jotka asemansa vuoksi olivat myös taitavia astronomeja sekä astrologeja. Heidän nimikseen on sanottu Caspar, Melchior ja Balthasar. Caspar oli afrikkalainen, mustaihoinen, josta Tiernapojatkin kertovat "murjaanien kuninkaana". Ei siis ole rasismia laulaa Casparista, vaan on rasismia, jos hänestä ei saa laulaa, aivan kuin "murjaanien kuninkaassa" olisi jotain salailtavaa.
Ilmeisesti Konstantinus Suuren äiti, pyhä Helena, löysi heidän hautansa (Jordaniasta? Turkista?) ja toi heidät eurooppaan. Heidän viimeinen leposijansa löytyy Kölnin tuomiokirkon kryptasta.
Tässä kirjoituksessani saattaa löytyä virheitä, mutta näin se pääpiirteittäin meni. - Anonyymi
Miik.5:1 Mutta sinä, Beetlehem Efrata, joka olet vähäinen olemaan Juudan sukukuntien joukossa, sinusta minulle tulee se, joka on oleva hallitsijana Israelissa, jonka alkuperä on muinaisuudessa, iankaikkisissa ajoissa. Matt.2:5-6. Luuk.2:4. Joh.7:42 Eikö Raamattu sano, että Kristus on oleva Daavidin jälkeläisiä ja tuleva pienestä Beetlehemin kaupungista, jossa Daavid oli? 1Sam.16:1. Ps.89:4-5. 132:11-14
- Anonyymi
Kolme vähemmän viisasta miestä tuli Marian asiakkaaksi. Ehtivät jo maksaakkin mutta Maria oli asakaspalvelurajoitteinen.
- Anonyymi
Väitetään myös, että itämaan tietäjien jälkeen vastasyntynyttä kävivät tallissa katsomassa usean maan kuninkaat lahjoja tuoden. Koskaan ei ole kerrottu, että minkä maiden kuninkaat siellä kävivät ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin5910945Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh174591Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r333977Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4412228Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142180Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2601638FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01421Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu771230Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101165- 391126