Ahdistun aina kun ajattelenkin työtä

Anonyymi

Siinä on joku kumma voima että se saa voimaan ihmiset pahoin. Aina kun olen ollut työtön, olen elämäni kunnossa,, jaksan ja olen iloinen ja ystävällinen.
Ja kun olen ollut töissä, niin en jaksa mitään, ahdistun, olen kärttyinen ja en halua nähdäketään, edes musaa en halua kuunnella. Kaikki pitää olla hiljaa ja liikumatta mun lähellä.

Nyt kun olen ollut viisi vuotta kotona, niin näin hvyin en ole voinut varmaan ikinä. harrastuksia on ja kavereita on ja jaksan laittaa ruokaa ja mennä mihin vaan.
Työ ei ole ihmistä varten se on vaan pakko keino joillaan saada heidän omat työnsä tehtyä kun itse eivät viitsi , ja ne on nitä yrittäjiä, jotka haluaa rahaa muttei hyvää oloa. Siinä se samalla kiusaa muita ihmisiä kun teettää niillä täitä muttei maksa palkkaa.

38

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Työ?Mikä se on?

    • Anonyymi

      Etsi itsellesi mielekäs työ niin jaksat paremmin.

      • Anonyymi

        Olen jo läytänyt, kotityöt kotona on parasta mitä ihmisellä voi työn puoelsta olla. Muuta ei hän kaipaa kuin kotona oloa.


    • Anonyymi

      Laiskuus on suuri ongelma.

      • Anonyymi

        Kelle on kelle ei.

        Minulle ja monelle muulle se työ on ongelma. Laisuskuus on ihanaa. Seesteistä elämää, parasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kelle on kelle ei.

        Minulle ja monelle muulle se työ on ongelma. Laisuskuus on ihanaa. Seesteistä elämää, parasta.

        niin se oma napa ja napanöyhtä alkaa kiinnostaa laiskaa velttoa ja pian laiska veltto onanoi omassa laiskuus velttous maailmassaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin se oma napa ja napanöyhtä alkaa kiinnostaa laiskaa velttoa ja pian laiska veltto onanoi omassa laiskuus velttous maailmassaan.

        Jep. Äkkiä laiska syö nöyhtäänsä ja nuuhkii sormiaan. Ihminen sekoaa kun on liian kauan jouten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Äkkiä laiska syö nöyhtäänsä ja nuuhkii sormiaan. Ihminen sekoaa kun on liian kauan jouten.

        tai alkaa huolestua, mitä sukupuolta oikeastaan on ja löytää kolmanne tai neljännen sukupuolen, tai pukka parturia peräreikään ja on ministerinä ja työnään tuo terroristeja lisää maahan elätykseen, tms turhatoimintaa......


    • Anonyymi

      Näinhän se on. Itse olin työpäivän jälkeen aina kuin "vetelä paska" kun piti juosta perse putkella koko työpäivän sinne tänne. Nyt vapaalla on virtaa ei stressiä ja aikaa keskittyä asioihin joita itse haluaa ja saa tehdä.

      • Anonyymi

        itsekäs omanapa ja laiskuus on huono yhdistelmä,


    • Anonyymi

      No mikäpä siinä, jos elämäsi on mallillaan noinkin. Voihan sen elämänsä tuolla laillakin tuhlata tai nauttia, ihan miten vaan.
      Aikoinaan naapurin mummo tai ei alkujaan ollut tietenkään mummo, vetelehti miehensä siivellä tekemättä oikein mitään. Eläkettä ei tietenkään karttunut, kun työnteko sai hänet aina sairaaksi, stressasi työhön joutumista ja tuli aina kaikenlaista vaivaa. Työttömänä ei tehnyt edes kotitöitäkään, mies teki työpäivän jälkeen kotityöt.
      Viimein miehellä kantti loppui vetää perhettä ja mitään tekemätöntä vaimoa perässä, hän päätti päivänsä työmatkalla jättäytymällä linja-auton alle. Perhe olisi jäännyt aivan puille paljaille, ellei vakuutusyhtiö olisi maksanut työmatkalla sattuneestä onnettomuudesta korvauksia. Tosin ei mennyt ihan ilman oikeudenkäyntiä, kun linja-auton kyydissä olevat todistivat kuljettajan puolesta, että ei ollut kuljettajan vika. Korvauksia saivat leski ja alaikäiset lapset. Leskelle vakuutusyhtiö maksoi pientä eläkettä hamaan loppuun asti. Eipä ollut kovin hääppöistä elämää heillä siinä, mitä seurattiin (pakosta) ja jouduttiin auttamaan heitä monella lailla.

      • Anonyymi

        Loppu hyvin kaikki hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Loppu hyvin kaikki hyvin.

        No jaa, tiedä häntä, jos mies teki itsemurhan laiskan vaimon vuoksi. Yleinen mielipide paikkakunnalla ja sympatia oli miehen puolella. Ei tuo leski siitä mihinkään päässyt, oli niin pahasti kuitenkin puilla paljailla, vaikka vakuutusyhtiö sitä eläkettä maksoikin. Paljon jouduimme heitä auttamaan, eivät muuten olisi pärjänneet. Varkaissa kävivät meillä monta kertaa, polttopuita ja polttoöljyä öljykaminaan kävivät varastamassa, etteivät olisi talvella jäätyneet sinne mökkiinsä. Ei me niistä alettu heitä siitä kovistelemaan. Joskus varastivat ruokaakin. Viimein kyllästyttiin siihen auttamiseen ja soitettiin kunnan sosiaalipuolen porukoille, että tehkää jotain tämän porukan eteen. Kyllä tekivät ja nyt on olleet toiset naapurit jo monta vuotta. Joo, että loppu hvyin, kaikki hyvin!


    • Anonyymi

      Laiskuus on monella vaivana.
      Ja näitä siipiveikkoja tuodaan ulkomailta asti lisää elätykseen.
      On siinä suomi veronmaksjilla maksamista, että lepäävät saa ruokaa....

      • Anonyymi

        Eikös ole kiva laki


      • Anonyymi

        Joo ne palkolaiset on laiskoja, tietää että täällä saa kaikenilmaieksi ja olla vaan. Mutta suomalainen tietää että laiskuus ei olek sanan muodoss kuin hyvä asia. Laiskuus tarkoittaa leppoisaa omaehtoista elämää. Laiskuus on parasta.


    • Anonyymi

      Joo 5 vuotta eikä varmastikaan oteta enää minnekää

      • Anonyymi

        Se on yvä asia, ei tarvi pelätä et pakotetaan palkattomaan tai 9 e päiväkorvaushommiin. Hyi, se olisi kauheeta. Mie oon ollu ny koht 10 v työtön eikä varmaan tarvi onneksi pelätä homia. KOTONAP ARAS.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on yvä asia, ei tarvi pelätä et pakotetaan palkattomaan tai 9 e päiväkorvaushommiin. Hyi, se olisi kauheeta. Mie oon ollu ny koht 10 v työtön eikä varmaan tarvi onneksi pelätä homia. KOTONAP ARAS.

        Siehän oot kuin karjalaisukko:
        "Mie ku kasson ahkerii ihmisii, ni miun käy heitä sääli."


    • Anonyymi

      Työuskovaisuus on ihan omassa lajissaan, sillä uskonto sekin on.

      • Anonyymi

        HIH... TOSI HYVÄ OIVALLUS. Otanpa käyttöön tuon sanan.


      • Anonyymi

        Laiskuuskovaisuus on ihan omassa lajissaan, sillä uskonto sekin on.
        Veltto mato tyylinen aikuinen esim. kuin syöttiläs.


    • Anonyymi

      Mielestäni pitäisi kuntouttaa laiskoja.
      kun todetaan että on veltto laiska, niin näitä lepääviä laiskoja velttoja voisi alkaa vuokrata vaikka venäjälle.. Näin suomi saisi tuloa..
      Eihän ne paljoa maksaisi huonosta työvoimasta, mutta edes jotain.
      Siellä olisi metsätöitä, kaivostöitä, tietöitä, maataloustöitä yms. joita laiska väki voisi harjoitella.

    • Anonyymi

      Minulla se oli ohimenevää.
      Aloitettuamme toteuttamaan vaimoni kanssa useita vuosia aikaisemmin tehtyä suunnitelmaa 52v ikäisenä, eli täydellistä laiskistumista, niin muutaman kuukauden ajan tuon toteuttamisen jälkeen ajatuskin töihin lähtemisestä tuntui erittäin vastenmieliselle mutta siitä toipui täydellisesti.

    • Anonyymi

      Viisi vuotta työttömänä? No ei helvetti tuossa kohtaa pitäisi jo tuet lähteä kokonaan pois. Ei niitä ole tarkoitettu moiseen pitkäaikaiseen loisimiseen. Täysin järjetöntä maata viisi vuotta tekemättä mitään...

      • Anonyymi

        Joo vähän itsekin samaa mieltä ellei mitään suuresti haittaavaa sairautta. Mäkin tunnen monta ihmistä joita työ ahdistaa eikä selity sairauksilla tai työpaikkakiusaamisella. Onhan sitä paljon sairaita ja ongelmia kohdanneita työelämässä. Kummallista kyllä, itse moniongelmaisena olisin ollut valmis melko vaativaankin aivotyöhön eikä se ajatus ahdista yhtään.

        Sitä mukaa kuin fyysisyys on vähentynyt ja joutuu käyttään aivoja niin vaikeudet kasvaa ihmisillä. Mä en millään jaksa uskoa, että rahan mahti, tehokkuusvaatimus, simputus yms. olisi lisääntynyt niin paljon. Kysymys on paljon siitä, että tehdäänkö sitä mihin kyvyt&osaaminen sopii vaiko jotain muuta. Koko yhteiskunnan toimivuus perustuu työhön. Ajatellaanpa, että kaupat, hotellit, ravintolat, liikenne, tehtaat, harrastuspaikat, lääkärit&hoitajat ym. alkavat ottaa vähän lunkimmin...!

        lajijasuris


      • Anonyymi

        OI OI ilemiesesti olet katkrea työttömille. Voi sua, mikään ei estä valitsemasa helppoa elämää. Miksi tuet pitäisi lähtä? Siinä pitää sitten palkkojenkin lähtä. Vhemän töissä mitään tehdään kuin kotona. TT tuki tulee aina, jokaisella ihmiellä on oiekus eläntoon. Niih, sille olet siis katkera. Ole aan omapa on asiasi hankkia tekemistä vaill aplkkaa.


      • Anonyymi

        moni pakolaisperhe on ollut jo kymmeniä vuosia lomalla suomessa, työttömyys % yli 90 monilla ryhmillä !! Kaliiksinoi lomat tulee !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        moni pakolaisperhe on ollut jo kymmeniä vuosia lomalla suomessa, työttömyys % yli 90 monilla ryhmillä !! Kaliiksinoi lomat tulee !!

        Just nin, kummallista että osa suomalaisita haluaa että suomeen tulee paljon pakolisia viemään työt, asunnot ja elämän ilmaiseksi. Oma kansa on sitä lusumua ja holtitonta, jos tekee samoin. Osa kansasta tykkää ja rakastaa pakolaisia ja heistä on ihanaa kun ne saavat kaikki ilmaiseksi kun suomen köyhät maksaa.
        Miksiköhän heistä se on oikein? Vanhukset ovat heitteillä kunhan pakolaiset saa kaiken.

        Mulla ei mitään vastaan sitä että pakolaiset ovat ihmisiä hekin, mutta että ne tulee tänne täyshoitoon, kun tietää e ttä suomi maksaa heidän elämän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        moni pakolaisperhe on ollut jo kymmeniä vuosia lomalla suomessa, työttömyys % yli 90 monilla ryhmillä !! Kaliiksinoi lomat tulee !!

        Mitä sitten? Se että joku muu loisii ei ole mikään syy itse alkaa loiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sitten? Se että joku muu loisii ei ole mikään syy itse alkaa loiseksi.

        Sehän se just on, syy on siinä että jos palkolainen loisii niin mikä estää oman maan kansa looisiasta, sehän on varinkin pakko jos muut loisii. Itse loisin aina kun mahosita, nyt oon loisinu monta vuotta ja olen ylpeä siitä.
        Katsos viisas pääsee aina vähemmällä hullu paljon töitä tekee. Hyvin suomessa elää tuilla, kun vaan haluaa. Itse saan isot rahat kun olen vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän se just on, syy on siinä että jos palkolainen loisii niin mikä estää oman maan kansa looisiasta, sehän on varinkin pakko jos muut loisii. Itse loisin aina kun mahosita, nyt oon loisinu monta vuotta ja olen ylpeä siitä.
        Katsos viisas pääsee aina vähemmällä hullu paljon töitä tekee. Hyvin suomessa elää tuilla, kun vaan haluaa. Itse saan isot rahat kun olen vaan.

        Vai ylpeä olet loisimisesta. Miten ihmeessä sinut on oikein kasvatettu?


    • Anonyymi

      Samma här. En voisi kuvitella olevani työllinen. Minun elämääni ei mahdu työ. Olen niin intensiivinen ihminen ettei ehdi töihin, myhästyisin aina enkä aina edes kerkiäisi paikalle. Paras olla kotna ja nauttia omasta ajasta. Rahaa kuitenkin tulee ja se on pääasia, ei väliä mistä se tulee, kun kela maksaa niin se on hyvä.

    • Anonyymi

      Et voi olla elämäsi kunnossa jos on tuollaisia traumoja. Meneppäs siitä nyt heti päivystykseen hakemaan pillereitä ja lähete psykoterapiaan.

      • Anonyymi

        Mikä on terapia ja pilleri? En tiedä kun ei meidän huuhållissa vielä niitä ole tehty. Onko pilleri hattu? Hattuja emme käytä. Terapia on varmaan joku uima allas ja psyko on elokuva!!!! Joo ei kiitos, me käytämme vaan niitä ruokia ja mitä tykätään ja elokuvia emme juurikaan katso emmelä ole amme ihmisiä.

        Mutta jos siunua ne kiinnostaa niin miksi et itse sitten vai taidat jo olla kun tiedät noist. Hiihaa nyt syömään ja nukkumaan takasin. Loisimaan!!!!!


    • Anonyymi

      Loinen. Saahan sitä kotona maata, jos teet sen omalla kustannuksellasi. Minun verorahojani ei tommosille vätyksille tarvii antaa, vaan lasten koulutukseen ja vanhusten hoitoon.

    • Anonyymi

      Terveitä työkykyisiltä, jotka vain mukavuudenhalussaan ja laiskuuttaan kieltäytyvät työn teosta pitäisi laittaa yhteiskunnan rahahanat kiinni. Jos on "varaa" makoilla viikot pitkät kotona on myös aikaa kiertää leipäjonot ja muut avustavat järjestöt, jotta saa ruokaa. Pulloja ja tölkkejäkin voi kerätä ja kesällä vaikkapa marjoja. Eiköhän siinä pikkuhiljaa alkaisi oikea työkin tuntumaan aika mukavalta ahdistuksen sijaan.
      Jos puolestaan on rahaa vain olla ja kustantaa "oloneuvos" elämänsä itse niin se on aivan eri asia. Onko tuo "en jaksa" jonkinlainen pullamössösukupolven trendi, kaiken pitäisi olla vain helppoa ja mukavaa. En minäkään aina jaksa, eikä aina motivoi, mutta minulla on velvollisuuksia, jotka hoidan... hyvin.

    • Anonyymi

      Työ kuntoutustat tarvitaan selvästi,

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14901
    2. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3085
    3. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3079
    4. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3076
    5. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3075
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3074
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3074
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3070
    9. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3064
    Aihe