Työelämässä tässä

Anonyymi

Käyn töissä, tulen illalla kotiin ennen nukkumaan menoa, naapurin lapset nukkumassa tieten...valvon läksyjen tekoa, syötän ja valvon lasten hampaiden pesua, palautan hampaiden pesuun, iltapalaa, juomaa, ...pyydän iltasadun lukuun apua, olisiko tänään isin vuoro?....näetkö sieltä puhelimen takaa...vittuilee hän pari sanaa, ettet jouda, kun tarkistat minun kirjoituksiani...okei, luen iltasadut...ja pistää vihaksi...jopa lasket puhelimen ja siirryt katsomaan televisiosta...pitääkö olla huolissaan?

Olen se v-mäinen akka.

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Älä kanna huolta ukostasi. Kun dementoidut, muistisairaana, niin ukkosi syöttää sinut, pesee sinut. Laittaa ruat, siivoaa kodin, käy kaupassa, tekee kaiken. Ja jos ei ole kerinnyt kiireiltään sitä opetella, niin sittenhän hän sen opettelee.
      Ei kannata olla pahoilla mielin.

      Meillä kävi niin, että kuljin 100 km. päässä töissä. Puolisko hoiti lapset työnsä lisäksi. Käytti musiikkiopistossa, kuvataidekoulussa, siivosi syötti ja pesi pyykit.
      Olisi anopinkin hoitanut, hän oli levydementoitunut, mutta hän ei antanut sitä tehdä.
      Minä taas, kun tuli kotiin, hoidin äitini, laitoin hänelle ruat, tarpeelliset, ei ollut meillä siinä kunnallista apuna.
      Sitten yritin keritä vapaalla kotiinkin "lepäämään" lasten kanssa olemaan.

      Nyt on lapsenlapset, eläke, ja puoliso, tämä vaimoni, pesenhänet, hoidan vaatehuollon, laitan ruat, syötän, riisun illalla ja puen yöpukuun, aamulla päinvastoin. eli 24/7.
      Rakkaudella palvelen häntä, koska hän hoiti perheen silloin, kun tein pidemmällä töitä.

      Niin jos puolisosi ei mielestäsi (åöäwqwion kele) tee mitään, niin ehkä saat sen takaisin ehtoommalla.

      • Anonyymi

        Senverran lisäisin, että tuossa jouduin sairaalaan, mentiin samalla ambulanssilla, kun hän on jatkuvan avun tarpeessa. Makasimme ensiavussa, aamulla kävi sosiaalihoitaja kääntymässä.
        Laittoi runnat pyörimään ja sanoin, pitäkää hänestä huolta, hän ei pysty syömään, eikä sairautensa takia pysty edes vessa-asioita hoitamaan. Taksi vei hänet ja minut osastolle.
        Runsaiden piikkien jälkeen ja päivien tutkimisten, kuvausten loputtua, pääsin kotiin.
        Kävin rakkaani hakemassa sieltä hoitopaikasta, jossa hän oli heitteillä.
        Ei syöttäneet, koska dementoitunee PITÄÄ osata itse syödä, vaikka käsi ei pelaa.
        Veskiasiaa ei hoitaneet, en kehtaa edes puhua, nousee kyyneleet silmään, mitä se on merkinnyt hänelle. Niillä käsillään on yrittänyt hoitaa itseään ja sitten pesi hampaansa.... Voi!

        Mieleni murtuu. Voi kun saisin terveyttä, että voisin loppuun asti sen vaimoni hoitaa, ettei hänen tarvitse vieraan käsiä. Eli tämä kotona laiskotteleva ukko, maksaa kyllä ajallaan leponsa ja se on rakkaudessa tehty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Senverran lisäisin, että tuossa jouduin sairaalaan, mentiin samalla ambulanssilla, kun hän on jatkuvan avun tarpeessa. Makasimme ensiavussa, aamulla kävi sosiaalihoitaja kääntymässä.
        Laittoi runnat pyörimään ja sanoin, pitäkää hänestä huolta, hän ei pysty syömään, eikä sairautensa takia pysty edes vessa-asioita hoitamaan. Taksi vei hänet ja minut osastolle.
        Runsaiden piikkien jälkeen ja päivien tutkimisten, kuvausten loputtua, pääsin kotiin.
        Kävin rakkaani hakemassa sieltä hoitopaikasta, jossa hän oli heitteillä.
        Ei syöttäneet, koska dementoitunee PITÄÄ osata itse syödä, vaikka käsi ei pelaa.
        Veskiasiaa ei hoitaneet, en kehtaa edes puhua, nousee kyyneleet silmään, mitä se on merkinnyt hänelle. Niillä käsillään on yrittänyt hoitaa itseään ja sitten pesi hampaansa.... Voi!

        Mieleni murtuu. Voi kun saisin terveyttä, että voisin loppuun asti sen vaimoni hoitaa, ettei hänen tarvitse vieraan käsiä. Eli tämä kotona laiskotteleva ukko, maksaa kyllä ajallaan leponsa ja se on rakkaudessa tehty.

        Ei hän tulisi minua hoitamaan, jos dementoidun. Ja dementoidunko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Senverran lisäisin, että tuossa jouduin sairaalaan, mentiin samalla ambulanssilla, kun hän on jatkuvan avun tarpeessa. Makasimme ensiavussa, aamulla kävi sosiaalihoitaja kääntymässä.
        Laittoi runnat pyörimään ja sanoin, pitäkää hänestä huolta, hän ei pysty syömään, eikä sairautensa takia pysty edes vessa-asioita hoitamaan. Taksi vei hänet ja minut osastolle.
        Runsaiden piikkien jälkeen ja päivien tutkimisten, kuvausten loputtua, pääsin kotiin.
        Kävin rakkaani hakemassa sieltä hoitopaikasta, jossa hän oli heitteillä.
        Ei syöttäneet, koska dementoitunee PITÄÄ osata itse syödä, vaikka käsi ei pelaa.
        Veskiasiaa ei hoitaneet, en kehtaa edes puhua, nousee kyyneleet silmään, mitä se on merkinnyt hänelle. Niillä käsillään on yrittänyt hoitaa itseään ja sitten pesi hampaansa.... Voi!

        Mieleni murtuu. Voi kun saisin terveyttä, että voisin loppuun asti sen vaimoni hoitaa, ettei hänen tarvitse vieraan käsiä. Eli tämä kotona laiskotteleva ukko, maksaa kyllä ajallaan leponsa ja se on rakkaudessa tehty.

        Kunhan puran kiukkuani, vaikka tiedän, että se on väärin, mutta miksi toinen ei voi hoitaa aikuisen vastuita yhdessä. Luulen, etten silloin tällä tavoin itsekään toimisi, en purkaisi ärsyyntymistä jonnekin minne se ei kuulu. Pieni huomioiminen riittäisi, edes iltasadun lukeminen tai iltapalan huolehtiminen tai hampaiden pesusta huolehtiminen tai yrittää olla mukana, kun toinen koittaa saada laitettua lapset nukkumaan, nehän yrittävät pidentää sitäkin. Ja keksivät ties mitä ennen kuin saa painettua katraan...
        ...joskus se on kohta kohta ja minä en anna aikaa, ja olen syyllinen, kun en odota milloin toinen viitsiytyy...mutta ei kouluun meneviä lapsia voi yöllä laittaa nukkumaan ja olisivatko sittenkään, jos en komentaisi. Joskus jätin tahalleen lasten laittamisen hänen vastuulleen esimerkiksi saattoi olla viikonloppu ja ei lapsilla menoa aamulla...ja menin "nukkumaan", mies jätti lapset yöksi pelaamaan pelejään ja tuli vaan nukkumaan onnellisena, ei komentanut lapsia hampaiden pesulle edes, ne vaan jäi niille sijoilleen tekemään mitä tahtoivat, ei siinä auttanut kuin palata komentaa sakki nukkumaan. Täysin vastuutonta. Kukaan ei ymmärrä mikä kaaos sellainen on.

        Ja sellainen mieskö hoitaisi dementoitunutta vaimoaan? Minulla on syyllinen olo, että näitä kirjoitan...joskus vain potuttaa ja paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunhan puran kiukkuani, vaikka tiedän, että se on väärin, mutta miksi toinen ei voi hoitaa aikuisen vastuita yhdessä. Luulen, etten silloin tällä tavoin itsekään toimisi, en purkaisi ärsyyntymistä jonnekin minne se ei kuulu. Pieni huomioiminen riittäisi, edes iltasadun lukeminen tai iltapalan huolehtiminen tai hampaiden pesusta huolehtiminen tai yrittää olla mukana, kun toinen koittaa saada laitettua lapset nukkumaan, nehän yrittävät pidentää sitäkin. Ja keksivät ties mitä ennen kuin saa painettua katraan...
        ...joskus se on kohta kohta ja minä en anna aikaa, ja olen syyllinen, kun en odota milloin toinen viitsiytyy...mutta ei kouluun meneviä lapsia voi yöllä laittaa nukkumaan ja olisivatko sittenkään, jos en komentaisi. Joskus jätin tahalleen lasten laittamisen hänen vastuulleen esimerkiksi saattoi olla viikonloppu ja ei lapsilla menoa aamulla...ja menin "nukkumaan", mies jätti lapset yöksi pelaamaan pelejään ja tuli vaan nukkumaan onnellisena, ei komentanut lapsia hampaiden pesulle edes, ne vaan jäi niille sijoilleen tekemään mitä tahtoivat, ei siinä auttanut kuin palata komentaa sakki nukkumaan. Täysin vastuutonta. Kukaan ei ymmärrä mikä kaaos sellainen on.

        Ja sellainen mieskö hoitaisi dementoitunutta vaimoaan? Minulla on syyllinen olo, että näitä kirjoitan...joskus vain potuttaa ja paljon.

        Paimennettua...
        Ja toivottavasti hän lukisi sitten oikeasti näitä, eikä vain pottuilisi...näkisi, miksi ärsyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paimennettua...
        Ja toivottavasti hän lukisi sitten oikeasti näitä, eikä vain pottuilisi...näkisi, miksi ärsyttää.

        Harva ymmärtää kokematra. Tuo on sellainen asia, jossa on niin monta ulottuvuutta ja tasoa, että se pitää kaikkunensa itse kokea ennenkuin sen voi ymmärtää mitä se oikeasti on.

        ST


    • Anonyymi

      Ja sanon vielä senkin, että harvempi mies jaksaa vaimoaan hoitaa. Kyllä se niin on.
      Vasta luin, että jos vaimo sairastuu vakavasti niin moni mies loppyseltaan lähtee suhteesta onneaan etsimään muualta.
      En muista prosentteja. Kunhan kerroin ennenkuin tämäkin viestini poistetaan.
      Minusta asiallinen oli se poistettukkin. .

      ST

      • Anonyymi

        En usko, että etsisi toista naista. Mutta laittaisi varmaan hoitolaitokseen. Olen hänen elämänsä rakkaus?, mutta hän osoittaa sen kummallisesti. Minusta tuntuu, että hän kaipaa minusta äitiä, sellaista myyttistä hahmoa, joka on täydellinen ja hoitaa kaiken. Hän on joskus sanonut, että tietyt hommat ovat minun hommia, mutta mitkä ovat hänen? Kuulemma esim. lasten hampaiden pesusta huolehtiminen on minun hommaa...siksi ei siis siihen osallistu... ihmetyttää vaan, että eikö lastensa purukaluston kunto kiinnosta? Että jos minä en huolehdi, ei kukaan muukaan...ja niin se on, ne mätänisivät, jos en huolehtisi, millaista vanhempaa ei kiinnosta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko, että etsisi toista naista. Mutta laittaisi varmaan hoitolaitokseen. Olen hänen elämänsä rakkaus?, mutta hän osoittaa sen kummallisesti. Minusta tuntuu, että hän kaipaa minusta äitiä, sellaista myyttistä hahmoa, joka on täydellinen ja hoitaa kaiken. Hän on joskus sanonut, että tietyt hommat ovat minun hommia, mutta mitkä ovat hänen? Kuulemma esim. lasten hampaiden pesusta huolehtiminen on minun hommaa...siksi ei siis siihen osallistu... ihmetyttää vaan, että eikö lastensa purukaluston kunto kiinnosta? Että jos minä en huolehdi, ei kukaan muukaan...ja niin se on, ne mätänisivät, jos en huolehtisi, millaista vanhempaa ei kiinnosta?

        Aivan, tarkoitin tosiaan, että etsii onneaan vaikkapa yksin, en toista naista välttämättä.
        Mutta ihana kuulla, että miehesi kuitenkin rakastaa niin ettei sinun tarvitse pelätä ja miettiä toista naista.

        Mutra luohan se ajatuksia kun ei osallistu arjen kotitöihin..
        Paljastan, että meillä mies suoraan sanoi, että jos minä sairastun vakavasti niin hän hakee hoivapaikkaa ettei hän jaksa alkaa minua hoitamaan, kiska hänellä on omat työnsä.

        KUMPA mies ymmärtäisi kuinka äiti kantaa sydänalassaan koko ajan lapsiaan, eikä napanuora katkea synnytykseen niin jos mies huomioi lapsia ja ottaa osaa myös kasten arkiaskareisiin niin vaimokin jaksaa hymyillä.
        Kyllähän se aivan varmasti tuntuu pahalta, jos toinen ei jaa lapsiperheessä lasten arkea. Illat muutounkin on pahimpia.

        Kun mietin sitä aikaa kun lapset oli pieniä niin mies ei yksinkertaisesti jaksanut ottaa osaa iltaisin. VoIsiko teillä olla sama?
        Ja äidin sydän taas tekee väkisin ne työt koska muutoun tulee huono omatunto ja sitä miettii että miksi mies ei välitä.

        Meillä mies sanoI, että hän välittää mutta on hänenkin jaksamusellaan rajansa, voiko teillä olla sama miehelläsi?
        Meillä ei leikkinyt, ei juuri puhunutkaan lapsille, ei kuskannut, ei auttanut läksyissä ja jos lapset riiteluvät, hän häipyi ovien taakse omaan rauhaan. Ei vain jaksanut.
        Ja minä mietin, että noinko hän voi tehdä minulle ja omille rakkaille lapsilleen. Teki mieli huutaa, että vaikket minun vuokseni niin edes lasten vuoksi.

        Voisiko teillä olla, ettei mies vaan jaksa? Niin sitten jättää sinun tehtäväksesi? Ettei kyse ole siittä, ettei välitä eikä olisi kiinnostunut hoitamaan esim lasten hampaiden pesua yms.

        Ei varmasti tuossa vaiheessa lohduta sanoa, että kyllä ne lapset kasvavat. Voi että. Halaus sinulle ja voimia toivon. Teet arvokasta työtä lastesi eteen. He muistavat, että sinä huolehdit kuitenkin.Se on tärkeä asia kasvamusen jannalra se perus huolehtiminen. Leikkiä voi kuka tahansa, mutra se huolehtiminen kantaa kauas, se tunne lapsella, että sinä oikeasti välität.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, tarkoitin tosiaan, että etsii onneaan vaikkapa yksin, en toista naista välttämättä.
        Mutta ihana kuulla, että miehesi kuitenkin rakastaa niin ettei sinun tarvitse pelätä ja miettiä toista naista.

        Mutra luohan se ajatuksia kun ei osallistu arjen kotitöihin..
        Paljastan, että meillä mies suoraan sanoi, että jos minä sairastun vakavasti niin hän hakee hoivapaikkaa ettei hän jaksa alkaa minua hoitamaan, kiska hänellä on omat työnsä.

        KUMPA mies ymmärtäisi kuinka äiti kantaa sydänalassaan koko ajan lapsiaan, eikä napanuora katkea synnytykseen niin jos mies huomioi lapsia ja ottaa osaa myös kasten arkiaskareisiin niin vaimokin jaksaa hymyillä.
        Kyllähän se aivan varmasti tuntuu pahalta, jos toinen ei jaa lapsiperheessä lasten arkea. Illat muutounkin on pahimpia.

        Kun mietin sitä aikaa kun lapset oli pieniä niin mies ei yksinkertaisesti jaksanut ottaa osaa iltaisin. VoIsiko teillä olla sama?
        Ja äidin sydän taas tekee väkisin ne työt koska muutoun tulee huono omatunto ja sitä miettii että miksi mies ei välitä.

        Meillä mies sanoI, että hän välittää mutta on hänenkin jaksamusellaan rajansa, voiko teillä olla sama miehelläsi?
        Meillä ei leikkinyt, ei juuri puhunutkaan lapsille, ei kuskannut, ei auttanut läksyissä ja jos lapset riiteluvät, hän häipyi ovien taakse omaan rauhaan. Ei vain jaksanut.
        Ja minä mietin, että noinko hän voi tehdä minulle ja omille rakkaille lapsilleen. Teki mieli huutaa, että vaikket minun vuokseni niin edes lasten vuoksi.

        Voisiko teillä olla, ettei mies vaan jaksa? Niin sitten jättää sinun tehtäväksesi? Ettei kyse ole siittä, ettei välitä eikä olisi kiinnostunut hoitamaan esim lasten hampaiden pesua yms.

        Ei varmasti tuossa vaiheessa lohduta sanoa, että kyllä ne lapset kasvavat. Voi että. Halaus sinulle ja voimia toivon. Teet arvokasta työtä lastesi eteen. He muistavat, että sinä huolehdit kuitenkin.Se on tärkeä asia kasvamusen jannalra se perus huolehtiminen. Leikkiä voi kuka tahansa, mutra se huolehtiminen kantaa kauas, se tunne lapsella, että sinä oikeasti välität.

        ST

        En ajattele, että toisen ihmisen olisi kannettava huolta puolisosta tämän sairastuttua ja ei se minua loukkaa ajatus siitä. Luulen, että hänenkin pitäisi oppia ymmärtämään ja kantamaan vastuuta, jos minulle sattuisi jotain. Ne ajatusmallit ovat vain ärsyttäviä, että jokin on minun tehtäväni. En minäkään jaksa, mutta jonkun on tehtävä asiat tai lapset otettaisiin huostaan. Jos esimerkiksi lapset valvoisivat yöllä, ei ne voisi käydä koulua tai se näkyisi väsymyksenä tai jos olisivat aliravittuja tai hampaat mätänisivät täysin, niin huoli heräisi ymmärrettävästi muuallakin. Ei siinä auta ajatella, ettei jaksa. Ymmärrän kyllä sitä puolta, ettei jaksa, rankkaahan se on, lapsiperheen arki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, tarkoitin tosiaan, että etsii onneaan vaikkapa yksin, en toista naista välttämättä.
        Mutta ihana kuulla, että miehesi kuitenkin rakastaa niin ettei sinun tarvitse pelätä ja miettiä toista naista.

        Mutra luohan se ajatuksia kun ei osallistu arjen kotitöihin..
        Paljastan, että meillä mies suoraan sanoi, että jos minä sairastun vakavasti niin hän hakee hoivapaikkaa ettei hän jaksa alkaa minua hoitamaan, kiska hänellä on omat työnsä.

        KUMPA mies ymmärtäisi kuinka äiti kantaa sydänalassaan koko ajan lapsiaan, eikä napanuora katkea synnytykseen niin jos mies huomioi lapsia ja ottaa osaa myös kasten arkiaskareisiin niin vaimokin jaksaa hymyillä.
        Kyllähän se aivan varmasti tuntuu pahalta, jos toinen ei jaa lapsiperheessä lasten arkea. Illat muutounkin on pahimpia.

        Kun mietin sitä aikaa kun lapset oli pieniä niin mies ei yksinkertaisesti jaksanut ottaa osaa iltaisin. VoIsiko teillä olla sama?
        Ja äidin sydän taas tekee väkisin ne työt koska muutoun tulee huono omatunto ja sitä miettii että miksi mies ei välitä.

        Meillä mies sanoI, että hän välittää mutta on hänenkin jaksamusellaan rajansa, voiko teillä olla sama miehelläsi?
        Meillä ei leikkinyt, ei juuri puhunutkaan lapsille, ei kuskannut, ei auttanut läksyissä ja jos lapset riiteluvät, hän häipyi ovien taakse omaan rauhaan. Ei vain jaksanut.
        Ja minä mietin, että noinko hän voi tehdä minulle ja omille rakkaille lapsilleen. Teki mieli huutaa, että vaikket minun vuokseni niin edes lasten vuoksi.

        Voisiko teillä olla, ettei mies vaan jaksa? Niin sitten jättää sinun tehtäväksesi? Ettei kyse ole siittä, ettei välitä eikä olisi kiinnostunut hoitamaan esim lasten hampaiden pesua yms.

        Ei varmasti tuossa vaiheessa lohduta sanoa, että kyllä ne lapset kasvavat. Voi että. Halaus sinulle ja voimia toivon. Teet arvokasta työtä lastesi eteen. He muistavat, että sinä huolehdit kuitenkin.Se on tärkeä asia kasvamusen jannalra se perus huolehtiminen. Leikkiä voi kuka tahansa, mutra se huolehtiminen kantaa kauas, se tunne lapsella, että sinä oikeasti välität.

        ST

        Tiedän, että ei toisten ihmisten asioihin voi ottaa puolta, asioissakin on aina kaksi puolta. Mietin, pitäisikö luopua siitä ajatuksesta, ettei ota apuja vastaan, jos jossain vaiheessa niitä tarjotaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän, että ei toisten ihmisten asioihin voi ottaa puolta, asioissakin on aina kaksi puolta. Mietin, pitäisikö luopua siitä ajatuksesta, ettei ota apuja vastaan, jos jossain vaiheessa niitä tarjotaan.

        Tarkoitin yhteiskunnan taholta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ajattele, että toisen ihmisen olisi kannettava huolta puolisosta tämän sairastuttua ja ei se minua loukkaa ajatus siitä. Luulen, että hänenkin pitäisi oppia ymmärtämään ja kantamaan vastuuta, jos minulle sattuisi jotain. Ne ajatusmallit ovat vain ärsyttäviä, että jokin on minun tehtäväni. En minäkään jaksa, mutta jonkun on tehtävä asiat tai lapset otettaisiin huostaan. Jos esimerkiksi lapset valvoisivat yöllä, ei ne voisi käydä koulua tai se näkyisi väsymyksenä tai jos olisivat aliravittuja tai hampaat mätänisivät täysin, niin huoli heräisi ymmärrettävästi muuallakin. Ei siinä auta ajatella, ettei jaksa. Ymmärrän kyllä sitä puolta, ettei jaksa, rankkaahan se on, lapsiperheen arki.

        Tuo on totta. Ei siinä auta ajatella. Usein nainen ei voi ajatella tai siis äiti, ettei jaksa. Se on vaan tehtävä ja huolehdittava, ettei lapsia viedä huostaan tms
        Ja tuohan ei ole tietenkään reilua vaimoa kohtaan ettei mies ota osaa.


        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän, että ei toisten ihmisten asioihin voi ottaa puolta, asioissakin on aina kaksi puolta. Mietin, pitäisikö luopua siitä ajatuksesta, ettei ota apuja vastaan, jos jossain vaiheessa niitä tarjotaan.

        Ota vain apua vastaan. Koska et saa sitä mieheltäsi ja koet väsyväsi niin minusta kait on sekin vastuun ottamista niin itsestäsi kuin perheestäsi, että otat vastaan apua.


        ST


    • Anonyymi

      Kun ei ole saanut kotona mitään mallia mistään sivun aiheista ei osaa its emuuttua miksikään, kunhan junnaa opitussa urassa loppuun asti.

      minä hoidin kumppanini arkkuun asti omassa huoneessamme, nukuin lattialla, tein sitä ja tätä eli ihan kaiken, itse hän muisti aina välillä uhata lähteä kun en osaa mitään oikein.
      eli nykyisä yksinoloa ei todellakaan uhkaa kukaan eikä mikään, en palaa koskaan minkäänlaiseen suhteeseen koska en usko että löytyy ihmistä joka olisi isokin poikkeus koettuun, rauha ja lepo on ja pysyy.

      en kaipaa naisväkeä yhtään mihinkään.

      pyyntöni on kaatua saappaat jalassa kun hiekka loppuu tuutista, en halua oll avaivaksi kenellekkään yhtään päivää.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5540
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3537
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1662
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      206
      1636
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      78
      1092
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1088
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      808
    Aihe