Mahdollistaako hyvä sosiaaliturva ihmisten tyhmistymisen?

Anonyymi

31

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siltä se ainakin päällisin puolin näyttää, että sosiaaliturva periaatteessa tyhmistää kansakuntaa. En silti haluis sosiaaliturvaa poiskaan. Ehkä se vain on se hinta, mikä siitä pitää maksaa.

    • Anonyymi

      Kyllähän sitä tyhmemmäksi tulee jos kotona vaan ja pyörittelee peukaloita sitten pähkäilee raha-asioita. Syö ja paskantaa toimintamalli. Netistä katsoo joka homman eikä edes yritä miettiä asioita. Täytyy kelata asioita ja tarkistaa vaikka netistä sitten. Uusavuttomuutta ja muutenkin elämänhallinta hukassa. Jugoliste rahat ei riitä. Hyvin vaikea laskea rahansa tilivälissä. Ei ole muuta mukamas varaa syödä kuin makaronia.

    • Anonyymi

      Näitä katkeran suolaisia juttuja sitten riittää. Kyllä me uskotaan että on kateellista ja todella kurja olo tila olla töissä, mutta pitääkö siitä jatkuvasti itsenääne muistuttaa????

      Katkeraahan se on olla töissä kun jotuu hakemaan sossuturvaa vielä, mutta tseänne siitä kiusaatte kun jatkuvasti muisutatte itseänne.

      Helpompaa olisi kun miettisitte miten voisitte omaa elämää parantaa, jottei travi keksiä näitä ikuisia mollausviestejä ihmisitä joilla raha asiat on hallussa? Jos työtön päjrää tuilla paremmin niin kuka hitto menee töihin? Onko se kehumisen aihe että on orjapalkalla töissä???

      • Anonyymi

        Ihanaa että jaksat puhua menneistä. Kyllä sä jaksat tuota katkeraa vuodatusta joka ikisielle täällä vuodattaa! Kyllä on tullut selväksi että kateellisuus velloo sinussa, mutta hae siihen apua, oiekesti tee jotain!

        Vai muutoksen tuulia!!! Ja sinäkö siihen vaikutat tuleeko kovat ajat vai ei,,, heheeee.... lueppas omat juttusi saatat yllättyä miten lapsiellisia sun ajatukset on!

        Kovat ajat???? ja pöh... koskaan ei ole niin kovia aikoja ettei tukia maksettaisi. palkat taas saattaa pienentyä hyvin paljon, sillä nyt on jo palkansaajilla olleet kovat ajat kun palkka ei riitä elämiseen van haettava lisää tukia!!!

        Kovat jat on hauska ilmaus, kuvitellaan että no nyt orjatyöliset alkaa pelottelemaan ja uhkailemaan... kovilla ajoilla että se on jotai kauhiaa.... työläisillä on ne kovat ajat kun ei pysty mitenkään samaan elintasoon kuin työttömät.


      • Anonyymi

        Ihan totta tuo että monenkin kirjoitus sellainen että realiteetit hukassa ja tuohon vaikuttaa esim, pitkä työttömyys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan totta tuo että monenkin kirjoitus sellainen että realiteetit hukassa ja tuohon vaikuttaa esim, pitkä työttömyys.

        Heh... näinhän se menee että aamuyöstäkun kirjoittelet kaljan ja viinan huurussa niin kaikkihan on aina toisten vika! Jopa kirjoitusvirheetkin on muiden vika.


    • Anonyymi

      Internet tyhmistää ihmisiä. Ei viitsitä opetella asioita ja harjoitella ajattelutaitoja, "kun kaikki löytyy netistä".

      • Anonyymi

        Täällä tämä äidinkielen kummitus tyhmistää ihmisiä. Älä usko satuihin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä tämä äidinkielen kummitus tyhmistää ihmisiä. Älä usko satuihin!

        Miksi tyhmistät ihmisiä?


    • Anonyymi

      Pyöräilyhän ei suinkaan ole vahinko itsellenkään, kun taas kaatuminen on. Mietinnän ja pähkäilyn erostakin pääsee eroon.

    • Anonyymi

      Oletteko koskaan ajatelleet olevanne ihan oikealla palstalla kirjoittamassa yhteiskunnasta ja köyhyydestä.

      • Anonyymi

        Eikös tämä ole juuri köyhyyspalsta?


    • Anonyymi

      Tottakai se mahdollistaa jos vain istuu kotona ja katsoo televisiosta vain lihavuusleikkusohjelmia ja edi maiden rajavartioita, niin tottakai siinä tyhmenee jos ei sivistä itseään.

      • Anonyymi

        No jos ymmärrät mistä sun ongelmat johtuu, niin miksi et tee mitään niille? Lopeta telkun tuijottelu ja istuminen, niin jospa se parantaisi sun elämää. Älä aina valita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos ymmärrät mistä sun ongelmat johtuu, niin miksi et tee mitään niille? Lopeta telkun tuijottelu ja istuminen, niin jospa se parantaisi sun elämää. Älä aina valita.

        Ei, en minä sitä televisiota tuijota vaan mun äiti. Hän sairastui niin minä muutin vähäksi aikaa hänen kotiinsa etätöihin niin pääsin samalla vähän seuraamaan hänen elämäänsä tänä päivänä, ja siinä se menee tv:n ääressä koko päivä, eikä lue mitään kirjoja enää tms. Vain televisio.


    • Anonyymi

      Hyvä että komennat itseäsi.

    • Anonyymi

      Tämä on outo puheenaihe.
      Köyhät, työttömät ja vähvaraiset on joidenkin hampaissa. Miksi kummassa?

      Miksi on väärin että yhteiskunta auttaa vähävaraisia ja käyhiä?
      Ilmeisesti siksi, että jos itsellä on mahdollisuus maksaa kaikki elämä itse, niin mieli alkaa reistaamaan ja ollaan kateellisia heille jotka eivät pysty, ja saavat helpolla rahaa.

      Kuitenkin yhteiskunta maksaa pakolaisten, ja ulkomaidne ihmisten toimeetntuloa ja laskuja, ja siitä ei nouse samanlainen haloo.
      MIKSI SUOMESSA ON TOISEN AUTTAMINEN NIIN VAIKEAA?

      Kateellisuus ja katkeruus on ne syyt, että ai haluta toiselle ihmismäistä elämää.

      • Anonyymi

        Ei tukia ole tarkoitettu siihen että niillä terveet ihmiset elelevät vuosikausia tekemättä yhtään mitään. Joku täällä palstalla kirjoitti että ollut viisi vuotta yhtäjaksoisesti työttömänä. Kyllä tuossa vaiheessa pitäisi kaikki tuet lähteä pois. Ei mitään järkeä että terveet aikuiset ihmiset ovat joutilaina vuodesta toiseen ja elävät muiden rahoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tukia ole tarkoitettu siihen että niillä terveet ihmiset elelevät vuosikausia tekemättä yhtään mitään. Joku täällä palstalla kirjoitti että ollut viisi vuotta yhtäjaksoisesti työttömänä. Kyllä tuossa vaiheessa pitäisi kaikki tuet lähteä pois. Ei mitään järkeä että terveet aikuiset ihmiset ovat joutilaina vuodesta toiseen ja elävät muiden rahoilla.

        voisit vaikka järjestää työttömille palkka-töitä jos asiat niin hyvin tiedät. - miksi et palkkaa töihin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tukia ole tarkoitettu siihen että niillä terveet ihmiset elelevät vuosikausia tekemättä yhtään mitään. Joku täällä palstalla kirjoitti että ollut viisi vuotta yhtäjaksoisesti työttömänä. Kyllä tuossa vaiheessa pitäisi kaikki tuet lähteä pois. Ei mitään järkeä että terveet aikuiset ihmiset ovat joutilaina vuodesta toiseen ja elävät muiden rahoilla.

        Kyllä se päässä täytyy viirata jos töitä ei saa, ja on varmaan viirannut jo pitemmän aikaa kun ei ilmeisesti koulutkaan aikanaan ole sujuneet mikä varmaan on syy miksi kukaan ei halua palkata...


    • Anonyymi

      Ihmekö tuo nyt on? Kun "kellumalla" saa perustarpeensa ja riittävästi mielihyvän lähteitä tyydytetyksi niin on täysin ymmärrettävää, ettei suurta osaa ihmisistä kiinnosta vähäinenkään ponnistelu noiden tarpeiden eteen.
      Malli vain vahvistuu siirtyessään sukupolvelta toiselle.

      • Anonyymi

        Niin se on että jos palkkaa ei makseta niin miksi tehtäisi töitä? Eikö työn tarkoitus ole saada palkaaa? Ja palkan tarkoitus on ettei tarvi niitä tukia nostaa???? Tämä yhtälö on kateissa näiltä huutelijoilta jotka jatkuvasti jaksaa noista tuista rääkyä.

        Tämähän pitäisi olla itsestään selvää, jo peruskoululainen ymmärtää että miski työtä tehdään.
        Sitä ei näytä ymmärtävän nämä aikuiset huutelijat täällä, jotka lämpimikseen raivoaa täällä. Ovat pahempia kuin nämä peruskoululaiset.

        OLE HYVÄ SINÄ JOKA JAKSAT TÄÄLLÄ AINA HUUTAA NÄISTÄ TUKEIN NOSTAJISTA, PALKKAA HEIDÄT JA MAKSA PALKKAA JOTTEI NIITÄ KELAN RAHOJA TAVI NOSTAA!!! Näytä mallia miten teet sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se on että jos palkkaa ei makseta niin miksi tehtäisi töitä? Eikö työn tarkoitus ole saada palkaaa? Ja palkan tarkoitus on ettei tarvi niitä tukia nostaa???? Tämä yhtälö on kateissa näiltä huutelijoilta jotka jatkuvasti jaksaa noista tuista rääkyä.

        Tämähän pitäisi olla itsestään selvää, jo peruskoululainen ymmärtää että miski työtä tehdään.
        Sitä ei näytä ymmärtävän nämä aikuiset huutelijat täällä, jotka lämpimikseen raivoaa täällä. Ovat pahempia kuin nämä peruskoululaiset.

        OLE HYVÄ SINÄ JOKA JAKSAT TÄÄLLÄ AINA HUUTAA NÄISTÄ TUKEIN NOSTAJISTA, PALKKAA HEIDÄT JA MAKSA PALKKAA JOTTEI NIITÄ KELAN RAHOJA TAVI NOSTAA!!! Näytä mallia miten teet sen.

        On se vaan kumma kun minulle on aina maksettu kulloisenkin alan tes:n mukainen palkka!
        Olen hankkinut itse työni koska kohdallani työkkäri oli täysin viraton.
        En myöskään ollut paikkakuntarakas enkä asettanut uudelle työlle tolkuttomia ennakkoehtoja.
        Ensin työn ja tulos! Sitten oikeutettu odotus eduista ja korvauksesta. Jos ei toteudu tyydyttävästi niin paremman työn etsiminen ennen edellisestä irtisanoutumista.
        Lentäen tapahtuneet vaihdot työstä toiseen johtivat 3,5:n vuoden lomattomaan putkeen jolloin otin lomakorvaukseni rahana. Sitten alkoi eukko hilseilemään yhteisen loman puutteesta joten palasin normaaliin järjestykseen.
        Pennut väittivät kotioloja leppoisammiksi minun ollessa viikot puuteen torjunnassa muualla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se vaan kumma kun minulle on aina maksettu kulloisenkin alan tes:n mukainen palkka!
        Olen hankkinut itse työni koska kohdallani työkkäri oli täysin viraton.
        En myöskään ollut paikkakuntarakas enkä asettanut uudelle työlle tolkuttomia ennakkoehtoja.
        Ensin työn ja tulos! Sitten oikeutettu odotus eduista ja korvauksesta. Jos ei toteudu tyydyttävästi niin paremman työn etsiminen ennen edellisestä irtisanoutumista.
        Lentäen tapahtuneet vaihdot työstä toiseen johtivat 3,5:n vuoden lomattomaan putkeen jolloin otin lomakorvaukseni rahana. Sitten alkoi eukko hilseilemään yhteisen loman puutteesta joten palasin normaaliin järjestykseen.
        Pennut väittivät kotioloja leppoisammiksi minun ollessa viikot puuteen torjunnassa muualla.

        No se on tosiaan kumma. Mutta kumma on myö se että puolustat palkatonta työtä. Okei, jotkut haluaa jotkut ei, mutta ei se halveksunnan aihe, jos joku ei tee palkatonta työtä. Tee sinä kun sitä himoitset.

        Jos sinun ajatukset työlle ja elämälle on ne mitä sanot, niin ne on sinun, miksi muiden pitäisi olla samat? Koko ajan korostat, minä en, minä kun minä ei minä tein.... minä minä minä!!!

        tajuutko että kailla ei ole asiat samalla lailla kuin sinulla.

        Jos sinä menet vaikka kiinaan ja asut savimajassa, niin ei se sovi kaikille.
        Voisitko vaihtaa tuota minäminä levyä, se kun ei ole kaikkien elämä.

        Hoida oma tonttisi mutta älä puutu muiden asioihin, kun et osaa muuta kuin syyllistää kun kaikki ei ole samanlaisia kuin sinä.


    • Anonyymi

      On sillä hyvät ja huonot puolensa. Ainakin se on taannut jonkinlaisen yhteiskunta rauhan. Muutenhan se olisi mennyt siihen: "kova kovaa vasten "muistetaan vaan kansalais-sotaa. Tietysti se saattaa veltostuttaa jos on siihen taipumusta. Kumpi nyt sit on parempi.

      • Anonyymi

        Hyvä pointti. Mutta kyllä sosiaaliturvaankin jotain rajoja täytyy voida vetää. Nyt työstä kieltäytyvät lorvailijat saa olla ihan rauhassa tukien kanssa kotona. Sit tuodaan työvoimaa ulkomailta kun omanmaalaiset ei viitsi tehdä "paskaduuneja"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä pointti. Mutta kyllä sosiaaliturvaankin jotain rajoja täytyy voida vetää. Nyt työstä kieltäytyvät lorvailijat saa olla ihan rauhassa tukien kanssa kotona. Sit tuodaan työvoimaa ulkomailta kun omanmaalaiset ei viitsi tehdä "paskaduuneja"

        Hei, ei ne työttömät ja käyhät, eläkeläiset ja lapsiperheet, työlliset ym opiskelijat ole itse aatineet mitään sosiaalisia apuja. Kyllä se kaikki on tuolta eduskunnasta lähtöisin. Sielläne lait on teyhty ja niitä on kaikkien lupa hakea. Kukaan meistä ei ole vaatinut niitä, niitä haetaan kun se on mahdollista.

        Turha siitä on katkeroitua. Ei niitä ole pakko ottaa vastaan, eikä ne tule itsestään, ne pitäähakea. Jos jotakin kiusaa tukien saaminen niin ilmoita kelaan ja sano ettei ota niitä vastaan. Ei ne ole pakollisia.

        Mä luulen ettei yksikään huutelija täällä ilmoita kelaan että minun tukeni voi katkaista. Ei kukaan luovu ilmaisesta rahasta.


    • Anonyymi

      Karenssia kehiin ja alennettu toimeentulotuki sopiva näille loisijoille.

      • Anonyymi

        Joo, ja palkanmaksunkin voi sitten poistaa lopullisesti, ei kukaan enää palkkaa halua maksaa, se on jo nähty. Ajan kysymys vaan kun palkanmaksu loppuu. Osittain sitä on jo nyt,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, ja palkanmaksunkin voi sitten poistaa lopullisesti, ei kukaan enää palkkaa halua maksaa, se on jo nähty. Ajan kysymys vaan kun palkanmaksu loppuu. Osittain sitä on jo nyt,

        Se olisi ihan hyvä. Eihän laiska suomalainen työläinen mitään töitäkään jaksa tehdä. Aina saikulla ja senkin ajan kun työpaikalle ilmaantuu notkuu netissä.


    • Anonyymi

      Järjestetään työttömille töitä. Maksetaan kunnon palkka. Otetaan rahat kehitysavusta. Tehdään sitä kehitysapu työtä täällä Suomessa välillä.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1535
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1354
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1267
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1146
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe