Aihe

Julkinen liikenne ja työajat

Anonyymi

Eivät täsmää mitenkään maaseudulla. Työtön ei voi ostaa ja ylläpitää autoa siltä varalta että saisi töitä. Hallitus huutaa autottomuutta ja korottaa kaikkia autoilun kustannuksia. Millä täällä maaseutu kaupungeissa pääsee toihin seitsemäksi? Vähäiset linja-auto vuorot noudattavat kouluaikoja. Koulut alkavat yleensä klo 8.00 ja koulujen loma-aikoina vuorot eivät kulje. Edes naapurikuntaan ei ole sellaisia yhteyksiä että raksalle pääsisi seitsemäksi.
Joku työmatkaliikenne on saatava aikaan. Vaikka yhteis taksi kuljetus.
Metrot ja bussit eivät kulje kuten suurissa kaupungeissa. Päätökset kuitenkin tehdään niiden mukaan.

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin ja sitten vielä vaaditaan että jokaisen pitää hankkia muutaman vuoden sisällä sähköauto, eikä muita enää tehdäkään 9 vuoden kuuttua.

    • Anonyymi

      Maaseudulla loisitaan eikä tehdä työtä.

    • Anonyymi

      Vähänkin pienemmillä paikkakunnilla kuten täällä Ylivieskassa ei ole lainkaan paikallisliikennettä. Ostoksilla pitää käydä taksilla. Jos työllistyisi niin auto olisi käytännössä pakko olla.

      • Anonyymi

        Kuka on niin tyhmä, että muuttaa Ylivieskaan hyvien julkisten liikenneyhteyksien takia? Vastaavsti Helsinkiin ei tule kukaan halpojen asuntojen takia.

        Perustuslaki takaa oikeuden valita oma asuinpaikka. Joka valintaa liittyy hyviä ja huonoja puolia. Ei ole kaupunkilaisten tehtävä maksaa maalaisille kaikista niistä haitoista, jotka heille koituu heidän asuinpaikkavalinnastaan.


    • Anonyymi

      Aina on mahdollisuus kulkea jalan tai polkupyörällä, maaseudullla talvisin jopa suksilla.
      Kysymys on vain arvopohjasta.

      Jotta Suomi pääsee 15 vuotta ennen muuta EU:a hiilineutraaliksi, hallituksen täytyy tehdä kovia päätöksiä yksityisautoilun suhteen.

      Hallituksen tarkoitus on, että nyt tuetaan niitä, joilla on rahaa ostaa uusi sähköauto, jotta he myös innostuisivat Teslan tms. sähköauton ostamiseen.
      Nämä autot sitten n.15 vuoden kuluttua siirtyvät köyhällistön käyttöön. Väliaikana täytyy köyhällistön tukeutua yhteiskunnan omistamaan julkiseen liikenteeseen.

      Varat julkisenliikenteen kehittämiseen saadaan köyhien vanhojen, saastuttavien autojen käyttömaksujen ja polttoaineveron reiluilla korotuksilla.

    • Anonyymi

      Onneksi tuo ei koske persuja, niillä ei riitä äly ajokorttiin.

      • Anonyymi

        Persut eivät edes ymmärrä sitä, että Savukoskellakaan ei omaa autoa tarvita. Nyt on saatavissa vuokralle sähköautoja vaikkapa muutaman minuutin käyttöön.

        Jos joku suvukoskelainen haluaa lähteä käymään lähikaupassa 25 km:n päässä, ei tarvitse kuin soittaa Rovaniemelle ja sieltä tuodaan vuokra-auto kotiovelle ja myös noudetaan, tietysti erillistä korvausta vastaan.
        Auto voidaan tuoda myös lavetilla, jolloin akuja ei tarvitse ladata tuntikausia ennen kauppaan lähtöä.
        Sopivan julkisenliikenteen puute on vai tekosyy polttomoottorisen yksityisauton käytölle.

        Kysymys on vain arvopohjasta.


    • Anonyymi

      Ei täällä mailla tarvii kuin kiljua juoda pöntöstä ja kääntää kylkeä uuninpankolla. Kyllillä käydään naapurin kyydillä pari kertaa tai kerran kuussa.

    • Anonyymi

      Se on nykyhallituksen päämäärä. Jos et osta autoa päästäksesi töihin on se "kieltäytyminen työstä ilman hyväksyttävä syytä".
      Hallitus myös pitää huolen että parin vuoden päästä et pysty ylläpitämän edes sitä tonnin kotteroa, sähköauto on ainoa mahdollisuutesi. Eihän ne maksa kuin about 20 tonnia halvimmat.

    • Anonyymi

      Millä Stadissakaan pääsee töihin aamu-seitsemäksi, sunnuntaisin? Aikanaan kuljin Munkkivuoresta Sörnäisiin sunnuntaisin aamuseiskan vuoroon. Ei kulkenut mikään julkinen vaikkei reitti niin kovin eksoottinen ole. Kesällä sotkin matkan fillarilla.

      • Anonyymi

        Hesan edellisen bussilakon aikaan (joo 2000-luvun alussa) piti minun päästä töihin esikaupunkialueelta esikaupunkialueelle, niin ei muuta kuin jalat alle ja kävelemään 2km seutuliikenteen pysäkille ensin, ja sitten yksi vaihto toiseen seutuliikenneautoon ja taas kävelyä 2km toimistolle.

        Töihin vaan piti päästä, ja ei selityksiä.

        Ja tuolla 'Stadissa' kulkee ne yödösät la-su välisinä öinä, eli ei muuta kun aamuneljän dösään vaan ja töihin! Hyvin pääsee!


    • Anonyymi

      Ainakaan aiemmin ei esim. Porista päässyt pois bussilla eikä junalla perjantai-illan ja maanantai-aamun välillä. Ei yhtään minnekään.

    • Anonyymi

      Tuo julkinen liikenne ensin kuntoon koko maassa että on mahdollisuus käydä töissä. Vasta sen jälkeen voidaan aloittaa viha polttomoottoriautoja kohtaan. 40km talvisaikaan on aika kylmä kyyti polkupyörällä. Auraamattomilla teillä varsinkin näin lumisena aikana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naisen vessakäynti suhteen alussa

      Mä olin ihastukseni kaa viettämässä viikonloppua. Eka kertaa yövyin miehen luona. Toisen yön jälkeisenä aamuna mulla meni vatsa aivan sekaisin. Oltiin
      Parisuhde
      255
      18138
    2. Liikenne topissa

      Mitäs liedenpohjassa tekeillä ku kuus kutosen liikenne katkaistu..poliisioperaatio
      Virrat
      40
      13796
    3. Maisa se jaksaa valehdella

      https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/28acb452-15ff-470d-80c3-511ad69abec0 Taas on syytön, taas on todisteita jotka jossain vaiheessa paljastaa Ma
      Kotimaiset julkkisjuorut
      330
      10172
    4. Liedenpohja

      Mikä hässäkkä siälä on päällä ??
      Virrat
      58
      7345
    5. Karanteenimääräyksiä rikkovaa ei rangaista.

      Ulkomailta tuleva koronatartuttaja saa Suomessa liikuskella ja juhlia estoitta. Omantunnon kysymys on noudattaako karanteenimääräyksiä toista on mones
      Maailman menoa
      329
      4494