Kaksilähdeteorian suosio perustuu siihen että se on useista esitetyistä lähdeteorioista selkein ja yksinkertaisin ja sen takia todennäköisin. On siis olemassa lukuisia muitakin teorioita siitä miten evankeliumit on muodostettu, mutta ne ovat paljon monimutkaisempia ja laajempia eivätkä siksi mahdollisia.
Miksi kaksilähdeteorian on niin suosittu tutkijoiden parissa?
12
74
Vastaukset
- Anonyymi
Tarkoittaako kaksilähdeteoria että evankeliumi on pepusta ja syvältä?
- Anonyymi
see.!? Minä heitän aina suoraa helvettiin asti On suora yhteys Herraan näin nettievankelistana!
- Anonyymi
Star Trekin Q on uskottavampi.
- Anonyymi
Evankeliumit on todennäköisemmin syntyneet juoruteorian mukaan.
Eli, on se juoruleikki, missä suurehko joukko ihmisiä, 1. keksii mielessään juorun ja kuiskaa sen nro 2:lle, tämä nro 3:lle.
Joukon viimeinen sitten kajauttaa kuulemansa juorun ilmoille ja syntyy pahennusta. - Anonyymi
Kaksilahdeteoria tarkoittaa sitä että kaiken ovat kirjoittaneet vain kaksilahkeiset patriarkaaliset luupäät, eikä yksikään nainen ole saanut sanoa mitään järkevää siihen maskuliisen vuodatuksen väliin.
- Anonyymi
Joo kaksilähdeteoria eli Raamatun kaksi lähdettä: juorut ja nuotiosadut.
- Anonyymi
Ap oma teoria
- Anonyymi
Tää. Tais Ap keksiä tän kaksusteoriansa ihan ite ja omasta päästään.
- Anonyymi
Evankeliumien lähteenä toimi perättömät huhut ja keksityt sadut jostain kauan sitten kaukaisessa maassa eläneestä tatu-Jeesuksesta jonka kaikki silminnäkijät olivat ajat sitten kuolleet eikä hänestä ole mitään kirjallisia lähteitä. Siinä on tämä AP itse keksimä teoria joka ei tee Raamatusta yhtään sen todempaa.
- Anonyymi
On mahdollista ensimmäisen kirjan eli Markuksen evankeliumina tuntemamme tarinan varhainen jo kauan aikaa sitten historiaan hävinneen version, olleen alkujaan kreikkalainen näytelmä.
Robert M Price käsittelee aihetta haastattelussa.
Sanottakoot ettei mitään selkeitä todisteita asiaan ole, mutta ajatuksena mielenkiintoinen ja mahdollinen, joskin epätodennäköinen.
https://youtu.be/wwXDPfio4Mk - Anonyymi
Kaksilähdeteoria on usein uskottava. Esim. nykyisin ymmärrettävän Lepakkomiehen luomisessa olennaisia olivat Bob Kane ja Frank Miller. Samoin Jeesuksella voi olla kaksi merkittävää luojaa.
- Anonyymi
" Samoin Jeesuksella voi olla kaksi merkittävää luojaa."
Nimeltään Pölkkypäinen Aivoton ja Jälkeenjäänyt Vammainen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei2017048- 1592086
- 1131718
- 511410
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551278Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢571165Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu1001094Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?71036Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan257985- 41979