Piispojen kannanotto Tieteiden lahja

Anonyymi

Onko todella niin, että tämä ketju on poistettu? Miksi? Miten tällainen ketju voi olla luterilaisuuspalstalla sellainen, ettei luterilaisuus kestä keskustelua piispojensa julkaisemasta pamfletista suhteesa tieteisiin? Kyllä nyt kaipaisin kovasti selityksiä taas tälaiseen tärkepään poistoon, joka ehdottomasti liittyy koko kristinuskon ja luterilaisuuden perustaan ja jatkoon. Vaikea nyt uskoa omia silmiä tässä asiassa - uskomattominta mihin olen tällä palastalla ja poistoissa koskaan törmännyt!

Aihe oli tämä:

<<1. Kristillinen teologia haluaa olla avointa tieteen tuloksille. Siksi sen tulee jatkuvasti arvioida kriittisesti omia, vanhoista maailmankuvista periytyneitä traditioita nykytieteen valossa. Sokea usko on epäuskon serkku. Ilman jatkuvaa vuoropuhelua uusimman tutkimuksen kanssa usko on vaarassa vääristyä. Parhaimmillaan tiede voi myös auttaa tulkitsemaan ilmoitusta tuoreella tavalla.<<

Onko niin, että poisto johtui siitä, että joku henkilö nyt ajoi suksensa saveen ja hän vaati poistoa? Toteutetaanko täällä tällaisia toiveita, että kun hän kukkolee tunkiolla, niin poistetaan sitten koko hänen tunkionsa, niin kukana ei näe, että tulipa toimittua tyhmästi? Muuta selitystä moiseen poistoon en kyllä nyt keksi - meni paljon tärkeää asiaa - ja työtä - roskakoriin.

46

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mutta ei minua huoleta ottaa samoja asioita esiin uudelleen, ja se tunkion kukko voi nyt sitten korjata käsityksiään siitä, että miten entropia - ja aika - liittyy luomiskertomuksen käsitteeseen, kun Jumala suojasi ikuisen elämän puun, kun ihminen tuli tietämään hyvän ja pahan. Tilannehan liittyy Jeesuksen puhumaan taivasten valtakuntaan meissä ja meidän ympärillämme, joka koskee meidän elämää tässä ja nyt ja vastaavasti tieteiden kautta se liittyy tieteen tietämään meidän todellisuuden perustaan, joka on henkinen - suuri älyllinen tietoisuuden yhtenäiskenttä - eikä fyysinen.

      Ainoa mikä luomiskertomuksessa liittyy fyysisyyteen, on ihmisen sitominen materiaan ja aikaan opettelemaan hyvän ja pahan erottamista, ennen kuin saa haltuunsa ikuisen elämän ihmeidenpuun voiman - Jeesuksen sanoin 'voittaa' ja saa syödä tuon puun hedelmää, mutta ei ihan pelittänyt tuo hyvän ja pahan erottaminen edes tässä tämän ketjun poistossa - jälleenkään - joten pitkä matka on vielä edessä tässä asiassa.

      • Anonyymi

        Voit toki jauhaa samat bullshittisi uudestaan.


      • Anonyymi

        No mutta jos tämä on sinun mielestäsi tunkio, niin mitä ihmettä teet täällä, ellet sitten itse ole kukkoilemassa täällä? Kai tajuat, että tuo vihamielinen syyttelysi on aika lapsellista ja aika ironistakin, suoraan sanottuna?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta jos tämä on sinun mielestäsi tunkio, niin mitä ihmettä teet täällä, ellet sitten itse ole kukkoilemassa täällä? Kai tajuat, että tuo vihamielinen syyttelysi on aika lapsellista ja aika ironistakin, suoraan sanottuna?

        Totta kai on, jos sen noin käsittää. Helvetti vieköön - minähän en täällä olisi, jos en tätä myös arvostaisi. Ei tämä ole paikka 'kukkoilla' voi hyvä Luoja. Jos kukkoilla haluaisi, nyt kyllähän siihen paikka löytyisi.

        Et kai minä tätä tunkioksi sanonut, vaan itse asiaa. Höh.

        Mutta lisäyksenä - olemme nyt virallisestikin diktatuurin tiellä - tietohan siihen ei sovi, mutta sensuuri kyllä. Kauhistuttavaa lukea kansanedustajien - ministeriarvossa kai tällä hetkellä - keskustelua Captioli-kukkulan tapahtumista. On selvää, että heidän kaulaa on ripustettu silmukka, ja nyt köyttä on alettu kiristämään. Todellisuudessahan koko kansanedustuslaitosta ei tarvita, koska uuden perustuslain mukaan määräykset tulee EU-komissiolta (jäsenet eivät ole poliittisesti valittuja, eivätkä edusta demokratiaa) suoraan hallitukselle ja valtioneustolle (hallitus lisättynä presidentillä), jotka ovat toimeenpanopakossa ministeriöiden kautta.

        Se mikä käy eduskunnan kautta, on pelkkä kumileimasin tässä uudessa järjestelmässä, jossa toiminnanjohto tulee EU:sta. Eduskunta on täysin tarpeeton laitos, ja koko eri puolueiden järjestelmä, koska EU:n perustuslain - Lissabonin sopimuksen - mukaan kaikille jäsenmaille on pakollinen Kolmannen tien politiikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai on, jos sen noin käsittää. Helvetti vieköön - minähän en täällä olisi, jos en tätä myös arvostaisi. Ei tämä ole paikka 'kukkoilla' voi hyvä Luoja. Jos kukkoilla haluaisi, nyt kyllähän siihen paikka löytyisi.

        Et kai minä tätä tunkioksi sanonut, vaan itse asiaa. Höh.

        Mutta lisäyksenä - olemme nyt virallisestikin diktatuurin tiellä - tietohan siihen ei sovi, mutta sensuuri kyllä. Kauhistuttavaa lukea kansanedustajien - ministeriarvossa kai tällä hetkellä - keskustelua Captioli-kukkulan tapahtumista. On selvää, että heidän kaulaa on ripustettu silmukka, ja nyt köyttä on alettu kiristämään. Todellisuudessahan koko kansanedustuslaitosta ei tarvita, koska uuden perustuslain mukaan määräykset tulee EU-komissiolta (jäsenet eivät ole poliittisesti valittuja, eivätkä edusta demokratiaa) suoraan hallitukselle ja valtioneustolle (hallitus lisättynä presidentillä), jotka ovat toimeenpanopakossa ministeriöiden kautta.

        Se mikä käy eduskunnan kautta, on pelkkä kumileimasin tässä uudessa järjestelmässä, jossa toiminnanjohto tulee EU:sta. Eduskunta on täysin tarpeeton laitos, ja koko eri puolueiden järjestelmä, koska EU:n perustuslain - Lissabonin sopimuksen - mukaan kaikille jäsenmaille on pakollinen Kolmannen tien politiikka.

        Ja mitä tulee kirjoitukseeni - sen suhteen olen ikään kuin puun ja kuoren välissä. Mielelläni kyllä osani luovuttaisin jollekin halukkaalle, mutta ei ole ilmaantunut ketään, joten pakko vain jatkaa. Sääli minua.


    • " Siksi sen tulee jatkuvasti arvioida kriittisesti omia, vanhoista maailmankuvista periytyneitä traditioita nykytieteen valossa. Sokea usko on epäuskon serkku. Ilman jatkuvaa vuoropuhelua uusimman tutkimuksen kanssa usko on vaarassa vääristyä. "

      Päin vastoin!!! Juuri IKUISTEN TOTUUKSIEN vääristely syntiporsasteluhekumoissa tieteeseen vedoten on kaiken pahan, liberaalin feministiteologian alku ja juuri!!!

      • En KOSKAAN poistata MITÄÄN!!!


      • Anonyymi
        taskuttäynnäkiviä kirjoitti:

        En KOSKAAN poistata MITÄÄN!!!

        Olipa ironisesti sanottu, ottaen tämän kontekstin huomioon. MUTTA ASIA SELVÄ!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olipa ironisesti sanottu, ottaen tämän kontekstin huomioon. MUTTA ASIA SELVÄ!

        Mikäs nyt niin ironista on!!!???!!!


      • Anonyymi
        taskuttäynnäkiviä kirjoitti:

        Mikäs nyt niin ironista on!!!???!!!

        No sanotaan nyt näin, että tuo ulosantisi kaikkine huutamisineen ja merkkien tulvineen ei vaikuta mitenkään rauhalliselta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No sanotaan nyt näin, että tuo ulosantisi kaikkine huutamisineen ja merkkien tulvineen ei vaikuta mitenkään rauhalliselta.

        En silti POISTATA KOSKAAN MITÄÄN vaan KAIKKI keskustelut ovat tilaisuus saarnata KRISTUSTA!!!


      • Anonyymi
        taskuttäynnäkiviä kirjoitti:

        En silti POISTATA KOSKAAN MITÄÄN vaan KAIKKI keskustelut ovat tilaisuus saarnata KRISTUSTA!!!

        No sinulla onkin sitten hyvä mahdollisuus saarnata yhtenäisyyskenttähörhölle Kristusta, kun kaveri tekee oman saarnansa esille tuomiseksi useita ketjuja samasta aiheesta. Voitaneen sanoa, että sinulla on monta mahdollisuutta käännyttää hänet :D

        Jos minulla olisi enemmän aikaa ja viitseliäisyyttä, tai sanotaan mielummin, että kärsivällisyyttä, niin saarnaisin teille molemmille vähän muita juttuja. Mutta kun tosiaan tiedän, että se on turhaa niin enpä viitis. Totesin toisessa asiayhteydessä tuolla, että tietyt ihmiset ovat järjen tavoittamattomissa. Jätän tämän tähän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No sinulla onkin sitten hyvä mahdollisuus saarnata yhtenäisyyskenttähörhölle Kristusta, kun kaveri tekee oman saarnansa esille tuomiseksi useita ketjuja samasta aiheesta. Voitaneen sanoa, että sinulla on monta mahdollisuutta käännyttää hänet :D

        Jos minulla olisi enemmän aikaa ja viitseliäisyyttä, tai sanotaan mielummin, että kärsivällisyyttä, niin saarnaisin teille molemmille vähän muita juttuja. Mutta kun tosiaan tiedän, että se on turhaa niin enpä viitis. Totesin toisessa asiayhteydessä tuolla, että tietyt ihmiset ovat järjen tavoittamattomissa. Jätän tämän tähän.

        "tietyt ihmiset ovat järjen tavoittamattomissa."

        Olen kanssasi TÄYSIN SAMAA mieltä!!!


      • Anonyymi

        <<<Päin vastoin!!! Juuri IKUISTEN TOTUUKSIEN vääristely syntiporsasteluhekumoissa tieteeseen vedoten on kaiken pahan, liberaalin feministiteologian alku ja juuri!!!<<<

        Voi Luoja! Just joo - kun tuo tiede ja se minkä kirjoitin, ja mihin nyt ollaan menossa uskonnossa ja miksi se liittyy tieteisiin, ei todellakaan liity SYNTIPORSASTELUHEKUMOINTIIN, vaan kaataa sen loppuiäksi! Mutta - katsos kun se totuus ei kestänyt nyt Jahve-uskovaista syntiporsastelumentaliteettia, niin tässä nyt ollaan - kaiken alussa.

        Tällaisilla komenteilla:

        <<Voit toki jauhaa samat bullshittisi uudestaan.<<

        Ilmeisti oli luettua, kun pystyy arvioimaan, mutta ymmärrys sitten on jäänyt narikkaan. Puhumattakaan kommenteista, joissa tiede on muuttunut New age -uskonnoksi tai pseudotieteeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sinulla onkin sitten hyvä mahdollisuus saarnata yhtenäisyyskenttähörhölle Kristusta, kun kaveri tekee oman saarnansa esille tuomiseksi useita ketjuja samasta aiheesta. Voitaneen sanoa, että sinulla on monta mahdollisuutta käännyttää hänet :D

        Jos minulla olisi enemmän aikaa ja viitseliäisyyttä, tai sanotaan mielummin, että kärsivällisyyttä, niin saarnaisin teille molemmille vähän muita juttuja. Mutta kun tosiaan tiedän, että se on turhaa niin enpä viitis. Totesin toisessa asiayhteydessä tuolla, että tietyt ihmiset ovat järjen tavoittamattomissa. Jätän tämän tähän.

        <<No sinulla onkin sitten hyvä mahdollisuus saarnata yhtenäisyyskenttähörhölle Kristusta, kun kaveri tekee oman saarnansa esille tuomiseksi useita ketjuja samasta aiheesta. Voitaneen sanoa, että sinulla on monta mahdollisuutta käännyttää hänet :D<<

        Tämä yhteinäisyyskenttähörhöily on tämän päivän tiedettä, ja jos tiede mielestäsi on hörhöilyä, niin mielenkiintoisesti on pelikenttä kyllä kääntynyt, mutta sopii erinomaisen hyvin tämän päivän agendaan, jossa ei hyvää eroteta pahasta, ei saatanaa jumalasta, eikä edes tietoa luuloista ja kuvitelmista.

        Mutta tuo kristuksesta saarnaaminen ei minulle onnistu (kysessä on siis piispa Huovisen sanoin uusi nimi pakanahallitsija Auringonjumalalle), koska Kristus on tosi Jumalan uhrilahja Saatana Jahvelle, jota nämä palvovat. Ja - jostakin merkillisestä syystä tuo agenda ei ole minuun purrut, että haluaisin Jumalan kidutettavan kuoliaaksi ristille ja vielä Paavalin sanoin kirottavan sinne. Ja se on nyt kristinuskon oppi Kristuksella, jonka Paavali on luonut.

        <<saarnaisin teille molemmille vähän muita juttuja. Mutta kun tosiaan tiedän, että se on turhaa niin enpä viitis<<

        Saarnaamista en kyllä kuuntelisi, mutta jos keskustelisit ihan aiheesta - kuten katsoisit tiedevideot, jotka laitoin - ja käyttäisit aivojasi ja älynyströitäsi pohtimaan tuota tieteen tietämää ideaa, niin sellainen olisi kyllä mielenkiintoista.

        Tämä on ikuinen ongelma - toisten mielestä olen uskovainen ja toisten mielestä ateisti, Albert raukka oli jo tässä samassa kuopassa kvanttifysiikan idealla. No joka vuosisadalle ilmeisesti tulee joku hänen mantteliperijänsä yrittämään samaa selittämistä tieteen perusteella - perinteen aloitti jo Jeesus 2000 vuotta sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<No sinulla onkin sitten hyvä mahdollisuus saarnata yhtenäisyyskenttähörhölle Kristusta, kun kaveri tekee oman saarnansa esille tuomiseksi useita ketjuja samasta aiheesta. Voitaneen sanoa, että sinulla on monta mahdollisuutta käännyttää hänet :D<<

        Tämä yhteinäisyyskenttähörhöily on tämän päivän tiedettä, ja jos tiede mielestäsi on hörhöilyä, niin mielenkiintoisesti on pelikenttä kyllä kääntynyt, mutta sopii erinomaisen hyvin tämän päivän agendaan, jossa ei hyvää eroteta pahasta, ei saatanaa jumalasta, eikä edes tietoa luuloista ja kuvitelmista.

        Mutta tuo kristuksesta saarnaaminen ei minulle onnistu (kysessä on siis piispa Huovisen sanoin uusi nimi pakanahallitsija Auringonjumalalle), koska Kristus on tosi Jumalan uhrilahja Saatana Jahvelle, jota nämä palvovat. Ja - jostakin merkillisestä syystä tuo agenda ei ole minuun purrut, että haluaisin Jumalan kidutettavan kuoliaaksi ristille ja vielä Paavalin sanoin kirottavan sinne. Ja se on nyt kristinuskon oppi Kristuksella, jonka Paavali on luonut.

        <<saarnaisin teille molemmille vähän muita juttuja. Mutta kun tosiaan tiedän, että se on turhaa niin enpä viitis<<

        Saarnaamista en kyllä kuuntelisi, mutta jos keskustelisit ihan aiheesta - kuten katsoisit tiedevideot, jotka laitoin - ja käyttäisit aivojasi ja älynyströitäsi pohtimaan tuota tieteen tietämää ideaa, niin sellainen olisi kyllä mielenkiintoista.

        Tämä on ikuinen ongelma - toisten mielestä olen uskovainen ja toisten mielestä ateisti, Albert raukka oli jo tässä samassa kuopassa kvanttifysiikan idealla. No joka vuosisadalle ilmeisesti tulee joku hänen mantteliperijänsä yrittämään samaa selittämistä tieteen perusteella - perinteen aloitti jo Jeesus 2000 vuotta sitten.

        <<Tämä on ikuinen ongelma - toisten mielestä olen uskovainen ja toisten mielestä ateisti, Albert raukka oli jo tässä samassa kuopassa kvanttifysiikan idealla. No joka vuosisadalle ilmeisesti tulee joku hänen mantteliperijänsä yrittämään samaa selittämistä tieteen perusteella - perinteen aloitti jo Jeesus 2000 vuotta sitten.<<

        No, Albert piti päänsä ja henkensä - kirkko ei enää harrastanut tuolloin kerettiläisten tiedemisten hengiltä ottoa, koska kristinuskolla ja vampyyriuskonnolla tuo tehtävä saatiin siirrettyä kansalaisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Tämä on ikuinen ongelma - toisten mielestä olen uskovainen ja toisten mielestä ateisti, Albert raukka oli jo tässä samassa kuopassa kvanttifysiikan idealla. No joka vuosisadalle ilmeisesti tulee joku hänen mantteliperijänsä yrittämään samaa selittämistä tieteen perusteella - perinteen aloitti jo Jeesus 2000 vuotta sitten.<<

        No, Albert piti päänsä ja henkensä - kirkko ei enää harrastanut tuolloin kerettiläisten tiedemisten hengiltä ottoa, koska kristinuskolla ja vampyyriuskonnolla tuo tehtävä saatiin siirrettyä kansalaisille.

        Olette kai nähneet edes kerran sen shown, jos otan jotakin Albert Einsteinin lauseita liittyen uskontoon ja Jumalaan hänen atomia pienempien osasten tekemien tutkimuspäätelmien perusteella, niin se on kuin heittäisi pommin samaan aikaan ateistien ja uskovaisten leiriin, ja on hetkessä kuin joidenkin villi-ihmisten keihäiden piirittämänä syvällä viidakossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olette kai nähneet edes kerran sen shown, jos otan jotakin Albert Einsteinin lauseita liittyen uskontoon ja Jumalaan hänen atomia pienempien osasten tekemien tutkimuspäätelmien perusteella, niin se on kuin heittäisi pommin samaan aikaan ateistien ja uskovaisten leiriin, ja on hetkessä kuin joidenkin villi-ihmisten keihäiden piirittämänä syvällä viidakossa.

        Ja ikävää on se, että nyt kun Einsteinin ajoista tiede on jopa edennyt todistamaan kaiken tuon - materian perustan hengessä, jota kutsutaan tietoisuudeksi - niin samaan aikaan ihmisten kyky ymmärtää tieteestä ja sen etenemisestä, on edennyt universumin mitan päähän mitä siitä pystyttiin ymmärtämään jo Jeesuksen aikana ja Einsteinin aikana, sääli. Edes sadan vuoden takaista tutkimustietoa, ettei meillä ole faktoja luonnonlakeja (kutsutaan derministisiksi laeiksi, jos joku nyt kaipaa hienompaa sanaa), vaan kaikki ilmiöt kuten ihmeet ovat mahdollisia, jotka sitten selittyvät tuon puhumani kentän kautta, joka siis on täysin faktatiedettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ikävää on se, että nyt kun Einsteinin ajoista tiede on jopa edennyt todistamaan kaiken tuon - materian perustan hengessä, jota kutsutaan tietoisuudeksi - niin samaan aikaan ihmisten kyky ymmärtää tieteestä ja sen etenemisestä, on edennyt universumin mitan päähän mitä siitä pystyttiin ymmärtämään jo Jeesuksen aikana ja Einsteinin aikana, sääli. Edes sadan vuoden takaista tutkimustietoa, ettei meillä ole faktoja luonnonlakeja (kutsutaan derministisiksi laeiksi, jos joku nyt kaipaa hienompaa sanaa), vaan kaikki ilmiöt kuten ihmeet ovat mahdollisia, jotka sitten selittyvät tuon puhumani kentän kautta, joka siis on täysin faktatiedettä.

        Ja koska Jeesus teki ihmeitä - niitä, jotka tiede tietää tänä päivänä - ja puhui taivasten valtakunnasta, joka on meissä - plus hänen alkuperäiset opetuksensa, niin tämähän on erittäin mielenkiintoista, mutta tällä ei ole mitään tekemistä sen kristuskultin kanssa, jossa käytetään jopa ihmisuhria. En siis ole uskovainen - päinvastoin olen antikristitty tällä perusteella. Tämä sitten polttaa jahvejumalalle kuuliaisten syntioppiuskovaisten hihat, kun ei olisikaan helvettiä ja tuomiota, johon lähettelevät muut ihmiset ja saa ateistit kiipeämään seinää pitkin, että Jumalako on todistettu tieteellisesti. No ei varmaan ole, jotakin karmeaa pseudotiedettä new agejuttuja ja ties mitä. Syytön minä siihen olen, että mitä tiede on todistanut, mutta ei se tällä kiljumalla ja vastustamisella ja sensuroinnilla - siis totuus - mihinkään katoa. Kaiken lisäksi, kun ei kukaan ole valmis edes ottamaan siihen mitään kantaa, kun ilmeisesti ei ymmärrä, että mistä edes puhutaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja koska Jeesus teki ihmeitä - niitä, jotka tiede tietää tänä päivänä - ja puhui taivasten valtakunnasta, joka on meissä - plus hänen alkuperäiset opetuksensa, niin tämähän on erittäin mielenkiintoista, mutta tällä ei ole mitään tekemistä sen kristuskultin kanssa, jossa käytetään jopa ihmisuhria. En siis ole uskovainen - päinvastoin olen antikristitty tällä perusteella. Tämä sitten polttaa jahvejumalalle kuuliaisten syntioppiuskovaisten hihat, kun ei olisikaan helvettiä ja tuomiota, johon lähettelevät muut ihmiset ja saa ateistit kiipeämään seinää pitkin, että Jumalako on todistettu tieteellisesti. No ei varmaan ole, jotakin karmeaa pseudotiedettä new agejuttuja ja ties mitä. Syytön minä siihen olen, että mitä tiede on todistanut, mutta ei se tällä kiljumalla ja vastustamisella ja sensuroinnilla - siis totuus - mihinkään katoa. Kaiken lisäksi, kun ei kukaan ole valmis edes ottamaan siihen mitään kantaa, kun ilmeisesti ei ymmärrä, että mistä edes puhutaan.

        Nimimerkki Inti - selvisikö sinulle nyt yhtään paremmin, jos ehdit lukea edellisen ketjun, että mistä siinä kvanttifyysikko John Hagelinin videolla oli kyse, ja mitä olivat ne hänen puhumansa potentiaalit olivat - eli aukeniko idea yhtään nyt paremmin?


    • Anonyymi

      Joh. 7:37 Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.
      Jumalalla on ikuinen kunnia.

      • Anonyymi

        Johanneksen evankeliumissa on 0 aitoa Jeesksen sanaa, ja jos olet sitä mieltä, että on aitoa Jeesusta, niin viitsitkö vilkaista kahdeksannesta luvusta, kun Jeesus kertoo, että hänen taivaallinen isänsä, jota te pidätte Jumalana onkin ihminen. Samalla voit vilkaista, että miten Jeesus sanoo fariseusten olevan isästä perkeleestä ja vain valehtelevan ja tämän teidän jumalantappouskontonne on tehnyt samainen fariseus, joten joudutte ristiriitaan, että uskotteko Jeesusta vai uskotteko fariseusta. Päädyitte jälkimmäiseen Raamatun syntiopilla, jolloin (Augsburgin tunnustus) Jeesus tulee kostamaan teille viimeisenä päivänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johanneksen evankeliumissa on 0 aitoa Jeesksen sanaa, ja jos olet sitä mieltä, että on aitoa Jeesusta, niin viitsitkö vilkaista kahdeksannesta luvusta, kun Jeesus kertoo, että hänen taivaallinen isänsä, jota te pidätte Jumalana onkin ihminen. Samalla voit vilkaista, että miten Jeesus sanoo fariseusten olevan isästä perkeleestä ja vain valehtelevan ja tämän teidän jumalantappouskontonne on tehnyt samainen fariseus, joten joudutte ristiriitaan, että uskotteko Jeesusta vai uskotteko fariseusta. Päädyitte jälkimmäiseen Raamatun syntiopilla, jolloin (Augsburgin tunnustus) Jeesus tulee kostamaan teille viimeisenä päivänä.

        Tässä on syy, mistä syystä viisaat Jeesus-seminaaritutkijat ovat päätyneet sanomaan, että Johanneksen evankeliumissa on tasan 0 aitoa Jeesuksen sanaa.


    • Anonyymi

      Tällä palstalla voi tapahtua mitä tahansa. Mitä enemmän kommenttisi sisältää aihepiiriin kuulumatonta riidanhaastamista tai tarkoituksellisia typeryyksiä, sitä varmempi voit olla sen säilymisestä näkyvissä.

      • Anonyymi

        No mitä aloittaja juuri tekee? Vaikka hän ei voi mitenkään tietää miksi hänen ketjunsa olisi poistettu, niin hän jo vihjailee syyllisiä. Tosiasia on, että tuollaista on turhaa miettiä kun sitä ei voi mitenkään tietää eikä selvittää. Ennemminkin näyttää siis siltä, että hän on itse vetänyt herneet nenään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mitä aloittaja juuri tekee? Vaikka hän ei voi mitenkään tietää miksi hänen ketjunsa olisi poistettu, niin hän jo vihjailee syyllisiä. Tosiasia on, että tuollaista on turhaa miettiä kun sitä ei voi mitenkään tietää eikä selvittää. Ennemminkin näyttää siis siltä, että hän on itse vetänyt herneet nenään.

        <<No mitä aloittaja juuri tekee? Vaikka hän ei voi mitenkään tietää miksi hänen ketjunsa olisi poistettu, niin hän jo vihjailee syyllisiä.<<

        Johtuu varmaan siitä, kun hän itse kirjoitti ja tietää mitä tapahtuI?!


    • Anonyymi

      "Onko niin, että poisto johtui siitä, että joku henkilö nyt ajoi suksensa saveen ja hän vaati poistoa? Toteutetaanko täällä tällaisia toiveita, että kun hän kukkolee tunkiolla, niin poistetaan sitten koko hänen tunkionsa, niin kukana ei näe, että tulipa toimittua tyhmästi?"

      Opin aikanaan tuolla profetiat palstalla, että hihhulla nimenomaan on tapana poistattaa itse aloittamansa ketjut, jos he kokivat, että he jäävät niissä jotenkin alakynteet. Sitten he aloittavat samat ketjut uudestaan toivoen, ettei sama toistuisi. Eivätkä he ikinä opi, että samahan toistuu. Siellä kiljuttiin ihan kunnon raivolla sitä, kun he eivät saaneet rauhassa höpöttää hulluja juttujaan, vaan aina joku oli osoittamassa, ettei niissä ole mitään järkeä.

      Mistä voimme tietää, ettet itse ole toiminut tässä tapausessa samoin? Tältäkin palstalta poistetaan vaikka kuinka usein ketjuja, joissa ei ole oikeasti mitään vikaa palstan aiheen suhteen. Olet varmasti huomannut sen. Luulisi, että olisit pitänyt sitä kohtaloa ihan normaalina tässäkin tapauksessa, mutta nyt otit tikunnokkaan jonkun ongelman, ja yrität sälyttää jollekin muulle syyn. Minusta tuo on epäilyttävää.

      • Anonyymi

        <<Opin aikanaan tuolla profetiat palstalla, että hihhulla nimenomaan on tapana poistattaa<<

        No tämä hihhuli nyt sitten puhui vain tuosta piispojen Tieteen lahjasta, että miten se sattuikin siunaantumaan juuri kirkon avuksi (TIETEEN lahja) tässä katastrofaalisessa kirkon tilanteessa, kun koko kirkko on kaatumassa, ja vaikka he ovatkin käyttäneet Jeesusta uhrilahjana jopa Jahvelle (historiallsiesti saatana), niin heille lankeaa tällainen lahja tieteeltä, että sillä pystytään todistamaan Jeesuksen sanat ja opetukset jopa todeksi (ihmeet ja puhuma taivasten valtakunta meissä ja meidän ympärillämme).

        Ongelmanahan on se, että tämä ei kelpaa - tieteen todisteet - sen enempää uskovaislle kuin ateisteillekaan, ja he ajattelevat, että kiljumalla, poistattamalla ja sensuroimalla tämä nyt saataisiin tuhottu, mutta LUOJALLE KIITOS! piispat sentään ovat kirjanoppineina ymmärtäneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Opin aikanaan tuolla profetiat palstalla, että hihhulla nimenomaan on tapana poistattaa<<

        No tämä hihhuli nyt sitten puhui vain tuosta piispojen Tieteen lahjasta, että miten se sattuikin siunaantumaan juuri kirkon avuksi (TIETEEN lahja) tässä katastrofaalisessa kirkon tilanteessa, kun koko kirkko on kaatumassa, ja vaikka he ovatkin käyttäneet Jeesusta uhrilahjana jopa Jahvelle (historiallsiesti saatana), niin heille lankeaa tällainen lahja tieteeltä, että sillä pystytään todistamaan Jeesuksen sanat ja opetukset jopa todeksi (ihmeet ja puhuma taivasten valtakunta meissä ja meidän ympärillämme).

        Ongelmanahan on se, että tämä ei kelpaa - tieteen todisteet - sen enempää uskovaislle kuin ateisteillekaan, ja he ajattelevat, että kiljumalla, poistattamalla ja sensuroimalla tämä nyt saataisiin tuhottu, mutta LUOJALLE KIITOS! piispat sentään ovat kirjanoppineina ymmärtäneet.

        Lapsille tätä ei tarvitse edes selittää, heille se on itsestään selvyys - kuten nelivuotias, joka kertoi minulle jutelleen kuolleen koiransa kanssa, sillä oli kuulemma kaikki hyvin, turkki kiilsi ja se kertoi olevansa oikein iloinen ja tyytyväinen. Lapselle tuli itselleen tästä juttelusta tosi hyvä mieli.


      • Anonyymi

        <<Olet varmasti huomannut sen. Luulisi, että olisit pitänyt sitä kohtaloa ihan normaalina tässäkin tapauksessa, mutta nyt otit tikunnokkaan jonkun ongelman, ja yrität sälyttää jollekin muulle syyn. Minusta tuo on epäilyttävää.<<

        Jostakin syystä tuo ''minusta tuo on epäilyttävää'' iski nyt kyllä minun huumoriin, kiitos piristyksestä.

        1) ''jonkun ongelman' - ongelma oli ketjun poisto
        2) ''sälyttää jollekin muulle syyn'' - kyllä, sille joka poisti tai poistatti ketjun

        On erittäin ikävää, jos haluat minun ajattelevan, että pidän ihan NORMAALINA sitä, että kun luterilaisen kirkon PIISPAT ovat julkaiseet PAMFLETTINSA TIETEIDEN LAHJA ja avaan siitä keskustelun luterilaisuuteen liittyvällä palstalla/osiossa, se poistetaan.

        Tämä on yksi asia tänä päivänä: reaaliteeteilla ei tunnisteta olevan mitään eroa. Luterilaisuus, piispat, tiede on samassa arvossa luterilaisuuden palstalla kuin, jos olisin avannut ketjun, että kissa jäi auton alle.

        Tämä reaaliteettien katoaminen on tullut viime päivinä esille erittäin hyvin Capitolin kukkulan senaattitapahtumakommentoinnissa - ei voi kuin kauhistella - ihan poliitikkotasolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Olet varmasti huomannut sen. Luulisi, että olisit pitänyt sitä kohtaloa ihan normaalina tässäkin tapauksessa, mutta nyt otit tikunnokkaan jonkun ongelman, ja yrität sälyttää jollekin muulle syyn. Minusta tuo on epäilyttävää.<<

        Jostakin syystä tuo ''minusta tuo on epäilyttävää'' iski nyt kyllä minun huumoriin, kiitos piristyksestä.

        1) ''jonkun ongelman' - ongelma oli ketjun poisto
        2) ''sälyttää jollekin muulle syyn'' - kyllä, sille joka poisti tai poistatti ketjun

        On erittäin ikävää, jos haluat minun ajattelevan, että pidän ihan NORMAALINA sitä, että kun luterilaisen kirkon PIISPAT ovat julkaiseet PAMFLETTINSA TIETEIDEN LAHJA ja avaan siitä keskustelun luterilaisuuteen liittyvällä palstalla/osiossa, se poistetaan.

        Tämä on yksi asia tänä päivänä: reaaliteeteilla ei tunnisteta olevan mitään eroa. Luterilaisuus, piispat, tiede on samassa arvossa luterilaisuuden palstalla kuin, jos olisin avannut ketjun, että kissa jäi auton alle.

        Tämä reaaliteettien katoaminen on tullut viime päivinä esille erittäin hyvin Capitolin kukkulan senaattitapahtumakommentoinnissa - ei voi kuin kauhistella - ihan poliitikkotasolla.

        Otetan tuo Trump-asia esille vaikka näin: Yhdysvaltain tuomari sanoo: Trump on aivan HULLU, hänellä on aina mukanaan YHDINASEIDEN SALKKU. Sitten kuva lehdessä tuosta salkusta ja kyseisen tuomarin sanat alla.

        Jos jonkun maan presidentti - sekoaa (on ihan hullu) - tulee valkoiset miehet amblanssilla poliisien kera nappaamaan, pistetään pakkopaitaan ja viedään kaikessa hiljaisuudessa pois estradilta ja kerrotaan koko maailmalle, että hän meni nyt paratiisisaarilleen hetkeksi lepäämään.

        SITÄ EI KERROTA KOSKAAN TUOLLA TAVALLA REAALIMAAILMASSA, JA JOS KERROTAAN, ON KAIKKI TODELLA SEONNEITA JA HULLUJA, MYÖS NE, JOTKA EIVÄT TAJUA, ETTÄ TUOSSA KERTOMISESSA ON JOTAKIN PAHASTI VIALLA.

        Näin nyt on kuitenkin tapahtunut, joten maailma on jo seonnut, tai tuolla on jokin erittäin epämiellyttävä tarkoitus meidän kannaltamme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otetan tuo Trump-asia esille vaikka näin: Yhdysvaltain tuomari sanoo: Trump on aivan HULLU, hänellä on aina mukanaan YHDINASEIDEN SALKKU. Sitten kuva lehdessä tuosta salkusta ja kyseisen tuomarin sanat alla.

        Jos jonkun maan presidentti - sekoaa (on ihan hullu) - tulee valkoiset miehet amblanssilla poliisien kera nappaamaan, pistetään pakkopaitaan ja viedään kaikessa hiljaisuudessa pois estradilta ja kerrotaan koko maailmalle, että hän meni nyt paratiisisaarilleen hetkeksi lepäämään.

        SITÄ EI KERROTA KOSKAAN TUOLLA TAVALLA REAALIMAAILMASSA, JA JOS KERROTAAN, ON KAIKKI TODELLA SEONNEITA JA HULLUJA, MYÖS NE, JOTKA EIVÄT TAJUA, ETTÄ TUOSSA KERTOMISESSA ON JOTAKIN PAHASTI VIALLA.

        Näin nyt on kuitenkin tapahtunut, joten maailma on jo seonnut, tai tuolla on jokin erittäin epämiellyttävä tarkoitus meidän kannaltamme.

        Ette varmasti tiedä sitäkään, että kaikki tällainen tapahtuu täysin määrätyn suunnitelman mukaan, jollaista kutsutaan agendaksi. Tällaiset tapahtumat eivät ole yllättäviä ja sellaisia mitä ei ennakoida, useinmiten ne jopa järjestetään, kuten tästä tapauksesta tiedetään. Niinpä eräs psykologi antoi tiedon jo muutama vuosi sitten, että hän itse on kehittänyt tämän psykologian Guatanamon vangeille kidutukseksi. Voi kuulostaa yllättävältä, mutta kun tätä realiteettien sotkemista, totuuden hämärtämistä, epävarmuutta, valehtelua ja mediamanipulointia jatketaan vielä parikin vuotta, voidaan täikamman kanssa ryhtyä etsimään, että kenen pää kesti kaiken tämän - onko vielä psyykkisesti terveitä edes olemassa. Kun se tehdään hitaasti, mutta varmasti, yksi toisensa jälkeen tippuu tuohon suohon. Tämä on jo nyt aivoille kohtalaisen sietämätön tilanne. Ja täysin tietoisesti tehtyä ja panoksia lisätään koko ajan. Ja kaikki aloitettiin pelottelulla.


    • Anonyymi

      Ei täällä tykätä siitä että ihminen on ollut alkujaan apina ja että sielu on lähtenyt kehittymään kivestä.

      • Anonyymi

        Ihminen on kylläkin edelleen apina, eikä mitään sielua ole havaittu olevankaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen on kylläkin edelleen apina, eikä mitään sielua ole havaittu olevankaan.

        Miten se tietoisuus? Tai omatunto?


    • Anonyymi

      "Vaikea nyt uskoa omia silmiä tässä asiassa - uskomattominta mihin olen tällä palastalla ja poistoissa koskaan törmännyt!"

      Suurentelet asioita. Laittaisit vain jäitä hattuun ja jatkaisit elämää sen sijaan, että murehdit tuollaista. Tällaista se kuule on täällä.

      • Anonyymi

        Totta kai suurentelen! Sehän on MINUN kokemus! En tiedä yhtään tunnekokemusta, joka olisi mahdollista jakaa toisen kanssa aidosti. Totta kai on empaattisia ihmisiä, mutta voivatko he koskaan todellisesti kokea sitä minkä toinen kokee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai suurentelen! Sehän on MINUN kokemus! En tiedä yhtään tunnekokemusta, joka olisi mahdollista jakaa toisen kanssa aidosti. Totta kai on empaattisia ihmisiä, mutta voivatko he koskaan todellisesti kokea sitä minkä toinen kokee?

        Ja edellä selitän, että miksi SUURENTELEN. Pidän järkeä yllä - tai ainakin yritän - siihen, että onko saman arvoista poistattaa ketju luterilaisuutta käsittelevällä palstalla (osiossa) JOKA LIITTYY LUTERILAISIIN PIISPOIHIN JA HEIDÄN JULKAISUUN kuin siihen että KISSA JÄI AUTON ALLE. En enää edes tiedä, että pytyykö teidän aivojanne tavoittamaan mitä tässä sanon ja mitä tarkoitan.


      • Anonyymi

        <<Suurentelet asioita. Laittaisit vain jäitä hattuun ja jatkaisit elämää sen sijaan, että murehdit tuollaista. Tällaista se kuule on täällä.<<

        Kiitos vielä tästä viestistä, aistin siinä aitoa empatiaa!


    • Anonyymi

      "tämän ketjun poistossa"

      No mutta jos näitä ketjuja olisi vain enemmän ja enemmän, niin sitten ehkä niitä ei vain ehdittäisi poistaa?

      • Anonyymi

        Niin, aikoinaan kun aiheena oli Euroopan Unioni toisaalla - siihen liittyi todella paljon taustoja ja tietoa ja sellaista mitä ihmiset eivät tienneet (eivät tiedä tänä päivänäkään). Itseäni armitti joskus 90-luvun jälkeen, kun siihen asti olin pysynyt tiedon perässä, niin yht äkkiä maailma muuttui EU:n myötä sellaiseksi, ettei tiennyt enää mistään mitään.

        Otin haasteen - sen minä pengon perustuksia myöten, että tiedän missä taas mennään. Ilmeisesti se oli tietoa, jota ei saanutkaan jakaa - niinpä kävi samalla tavalla. Kun sain kerrottua ja koottua tuon aineiston välillä useampaakin lähdekieltä käyttäen ja käännettyä, tuli sensuuri ja poisti kaikki.

        Sitten tuli esille eräs kirjoittaja esille, ja hän kertoikin arvanneensa tämän. Hän oli koonnut toiseen paikkaan arkiston kaikesta minkä olin laittanut esille heti sen kirjoitettuani. Voi että olin iloinen, että joku oli nähnyt tällaisen vaivan - tuli tunne, että sitä työtä, jonka olin tehnyt jakaakseni tietoa niille, joilla ei ollut mahdollisuutta tehdä sitä ( ei ollut aikaa, ei kielitaitoa tms.) todella arvostettiin!

        Tänä päivänä ei enää ole niin - nyt on vain taisteltava tietoa eteenpäin, mutta kykyä ottaa sitä vastaan, on huonommin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, aikoinaan kun aiheena oli Euroopan Unioni toisaalla - siihen liittyi todella paljon taustoja ja tietoa ja sellaista mitä ihmiset eivät tienneet (eivät tiedä tänä päivänäkään). Itseäni armitti joskus 90-luvun jälkeen, kun siihen asti olin pysynyt tiedon perässä, niin yht äkkiä maailma muuttui EU:n myötä sellaiseksi, ettei tiennyt enää mistään mitään.

        Otin haasteen - sen minä pengon perustuksia myöten, että tiedän missä taas mennään. Ilmeisesti se oli tietoa, jota ei saanutkaan jakaa - niinpä kävi samalla tavalla. Kun sain kerrottua ja koottua tuon aineiston välillä useampaakin lähdekieltä käyttäen ja käännettyä, tuli sensuuri ja poisti kaikki.

        Sitten tuli esille eräs kirjoittaja esille, ja hän kertoikin arvanneensa tämän. Hän oli koonnut toiseen paikkaan arkiston kaikesta minkä olin laittanut esille heti sen kirjoitettuani. Voi että olin iloinen, että joku oli nähnyt tällaisen vaivan - tuli tunne, että sitä työtä, jonka olin tehnyt jakaakseni tietoa niille, joilla ei ollut mahdollisuutta tehdä sitä ( ei ollut aikaa, ei kielitaitoa tms.) todella arvostettiin!

        Tänä päivänä ei enää ole niin - nyt on vain taisteltava tietoa eteenpäin, mutta kykyä ottaa sitä vastaan, on huonommin.

        Tämä oli uskomattomin koronaviruskolumni, jonka olen koskaan lukenut - Iltalehti ja heti silloin kun tämä alkoi - 21.3.2020:

        <<Näkökulma: En uskonut koronavirukseen – kaksi viikkoa myöhemmin hamstrasin vessapaperia ja itkin, kun menin viimeistä kertaa töihin

        Alle neljässä viikossa koko eurooppalainen elämäntapa on muuttunut, kääntynyt päälaelleen ja lakannut olemasta sellaisena kuin tunsimme sen.

        En ole valmis siihen. .... Sen jälkeen jokainen päivä on ollut kummallisempi kuin edellinen.

        Alle neljässä viikossa koko eurooppalainen elämäntapa on muuttunut, kääntynyt päälaelleen ja lakannut olemasta sellaisena kuin tunsimme sen.

        En ole valmis siihen. Muutos on niin suuri ja nopea, että kun herään aamulla, toivon, että olisin nähnyt unta. En ole. Sen sijaan näen unta, että käyn ostamassa verhot ja kutsun ystäviä kylään.

        Muistatteko, että vain muutama viikko sitten oli mahdotonta kuvitella tätä aikaa, johon meidät on pakotettu juuri nyt?

        Kun voin paremmin oksennustaudin jäljiltä, lepäsin hotellihuoneen parvekkeella ja katselin miten italialaiset, ruotsalaiset, norjalaiset, venäläiset, tanskalaiset, saksalaiset ja suomalaiset viettivät iltaa helmikuun lämpimässä yössä. He nostivat maljaa, tanssivat ja suutelivat. Juontaja huusi mikrofoniin: Nyt pidämme hauskaa emmekä ajattele ikäviä asioita, allright?

        Uskon, että kukaan ei ajatellut.

        Ajattelevatko he nyt ikäviä asioita, suljettuina omiin koteihinsa ympäri Euroopan? Seuraavien viikkojen aikana kotiin lukittautumisesta tulee uusi normaali. Hamuamme toivonpilkahduksia, enteitä siitä että elämässä olisi taas kaikki hyvin, tai normaalimmin.

        Me odotamme kotonamme kuin toukat, joilla ei ole lupaa muuttua perhosiksi.
        Me totumme siihen. Me emme opi rakastamaan sitä, mutta me totumme.

        En tunne naapureitani, mutta en halua syödä heitä. Liimaan ikkunaani silkkipaperikirjaimia, joissa lukee HEI.<<

        https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/9ee7c60e-7689-414b-a076-1e3e85fd3075

        Tunnelmia muuta viikko kaiken alkamisesta - kohta me olemme olleet tässä jo vuoden, tunnemmeko me kohta enää edes itseämme? Huomaammeko me enää mitä meille tapahtuu?


    • Anonyymi

      Eka aloituksesi poistettu?

      Olen havainnut, että Suomi24:llä on omat sääntönsä poistoihin. Sananvapauslaki näyttää olevan sille täysin harmaata aluetta.
      Ja mikäli joku palstalainen on syyllinen poistoon, niin sananvapauslaki ei näytä hänellekään merkitsevän mitään.

      Historian valossa kirkko on siipeillyt noin parisentuhatta vuotta vallanpitäjiä.
      Kun nyt uusi globaaliaikakausi on koittanut, niin kirkko on pikkuhiljaa, muutamassa vuosikymmenessä,alkanut tieteellistää itseään, joka tieteellistäminen koskee myös vallanpitäjiä, ja kirkko on tieteellistämisen seurauksena myös alkanut muuttamaan Raamatun sanomaa.

      Kirkon mukaan olemme tällä hetkellä eläviä olentoja, emme eläviä sieluja.
      Ja kun olemme eläviä olentoja, niin esi-äitimme on Lucy-apina, joka käveli pystyasennossa jo noin 3,2 miljoonaa vuotta sitten.

      Evoluutio-opin mukaan meillä elävillä olennoilla ei pitäsi olla esim. ennustamisen kykyä.

      Lueskelin tuossa äskettäin erään äidin kertomusta.
      Hänen tyttärensä päättivät käydä ennustajalla. Kotiin tullessaan olivat ihmeissään, kun ennustaja tiesi todella paljon heidän menneisyydestään, valotti myös heidän tulevaisuuttaan.
      Heidän hämmästyksensä oli melkoinen, kun ennustaja jossain yhteydessä mainitsi heidän äitinsä nimen, vaikka he eivät maininneet äidistään mitään.

      No jaa. Kirkko häviää tiedossa jo ennustajillekin, vaikka heitäkin on ollut kautta ihmiskunnan historian.

      Raamatun mukaan on olemassa kahdenlaisia ennustajia, joilla kummallakin näyttää olevan yhteys ”ikitietopankkiin”.

      Raamatun mukaan elämme nyt aikaa, josta Jumalan profeetta Jesaja ennusti jo noin 2700 vuotta sitten: ”Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait, muuttaneet käskyt, hyljänneet iankaikkisen liiton. Sentähden kirous kalvaa maata, ja sen asukkaat syystänsä kärsivät, sentähden maan asukkaat kuumuudesta korventuvat ja vähän jää ihmisiä jäljelle”.

      Ja kun noin olemme tehneet muutamassa vuosikymmenessä, kiitos tieteen, niin tästä olotilasta näyttävät viruksetkin jo villiintyvän.
      .jeesusfani-

      • Anonyymi

        <<<Historian valossa kirkko on siipeillyt noin parisentuhatta vuotta vallanpitäjiä.<<<

        Eihän kirkko ole siipelllyt vallanpitäjiä tuota aikaa, vaan se on ollut itse se vallanpitäjä! Ihmisiä on poltettu roviolla noitina tai hukutettu, on pakotettu kristinuskoon, on käyty kristinuskon nimissä sotia, katkottu tiedemiesten päitä kerettiläisyydestä ja vaikka mitä. Eihän meillä tuosta kirkon jalkapuu/häpeäpaalu/inkvisiitio -ajasta ole ollut vapautta montaakaan sataa vuotta tuon 2000 vuoden ajanjaksolla.

        <<<Kun nyt uusi globaaliaikakausi on koittanut, niin kirkko on pikkuhiljaa, muutamassa vuosikymmenessä,alkanut tieteellistää itseään, joka tieteellistäminen koskee myös vallanpitäjiä, ja kirkko on tieteellistämisen seurauksena myös alkanut muuttamaan Raamatun sanomaa.<<<

        Kaipaisitko nyt takaisin tuohon kirkon vallanpitämiseen. Siitä on tänään Iltalehdessä artikkeli liittyen 9000 vauvan kuolemaan au-äitien laitoksessa Irlannissa, jonka totuden tutkintaa on Irlannin katolisen kirkon johtaja, arkkipiispa Eamon Martin kiittänyt ja on pyytänyt asianomaisilta anteeksi tunnustaen kirkon osana olleen ihmisten stigmatisoinnin, tuomitsemisen ja torjunnan. Kaipaatko tuohon aikaan takaisin?

        Oletko varma, että Raamatun sanoma on tullut tuollaisin menetelmin oikein tulkituksi, ja ettei sen tulkinta edellyttäisi tarkistusta?

        <<<Kirkon mukaan olemme tällä hetkellä eläviä olentoja, emme eläviä sieluja.<<<

        Miten voit nähdä tämän asian juuri päinvastoin? Sieluhan Paavalin opin mukaan on Jumalalle vastenmielinen ja Pyhä henki (termi jonka hän itse on antanut) leikkaa sen irti. Ihminen siunataan maaksi maatumaan, ja jos tällä opilla ihmisellä olisikaan sielu, tietoisuus, niin silloinhan ihmisen sielu joutuisi kärvistelemään maahan haudattuna odottamassa maailmanloppua, kun Jeesus tulee tuomitsemaan.

        Ei ihmistä tämä oppi sielultaan siunaa mihinkään taivasmatkalle, eikä opissa ole koko taivasta edes tämän hetken Raamatun tulkinnan mukaan. Vasta kun on meidän maailman siis fyysisen maailman viimeinen päivä - ajattele! - niin opin mukaan Jeesus tuleekin silloin herättämään fyysisiin ruumiisiinsa uskovaiset! Voiko olla enää edes kamalampaa loppua?! Tämähän on uhkaus eikä mikään lupaus! (Augsburgin tunnustus)

        <<<Ja kun olemme eläviä olentoja, niin esi-äitimme on Lucy-apina, joka käveli pystyasennossa jo noin 3,2 miljoonaa vuotta sitten.<<<

        Tai jos todella tieteeseen uskomme (voiko tuollaista käsiteparia edes olla olemassa - tiede ja usko -sanat yhdessä?!) niin meidän maailmamme saattoi alkaakin vasta eilen.

        NImittäin tutkijat ovat löytäneet todisteet meidän todellisuudesta, että olemmekin jättimäisen tietokonepelin pelihahmoja ja meidän todellisuutemme onkin vain jättimäinen hologrammi. Siksi toiseksi, se materia (atomit), josta koostumme, ei sisällä aikaa ollenkaan. Se on tiedemaailmalle eräänlainen mysteeri, joten jättisin kaiken evoluutioajattelun kyllä joillekin muille ja tasan tarkkaan kokonaan.

        <<<Evoluutio-opin mukaan meillä elävillä olennoilla ei pitäsi olla esim. ennustamisen kykyä.<<<

        Sen fyysisempää ideaa maailmasta ei löydy kuin kristinusko, jossa odotetaan lopuksi fyysistä ylösnousemusta, ja ennustamisen kyvystä on kautta aikojen päätynyt roviolle, samoin kuin ihmeidentekemisellä.

        Kirkko on ollut se, joka nimenomaan on tuominnut kaikki yliluonnolliseksi aikaisemmin määritellyt ilmiöt - tänä päivänä ne kuuluvat tieteen piiriin.

        <<<Lueskelin tuossa äskettäin erään äidin kertomusta. Hänen tyttärensä päättivät käydä ennustajalla. Kotiin tullessaan olivat ihmeissään, kun ennustaja tiesi todella paljon heidän menneisyydestään, valotti myös heidän tulevaisuuttaan. Heidän hämmästyksensä oli melkoinen, kun ennustaja jossain yhteydessä mainitsi heidän äitinsä nimen, vaikka he eivät maininneet äidistään mitään.<<<

        Varmaan tavallisin aistien ulkopuolinen informaationvälitys tieteessä todistettuna on telepatia.

        <<<Raamatun mukaan elämme nyt aikaa, josta Jumalan profeetta Jesaja ennusti jo noin 2700 vuotta sitten: ”Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait, muuttaneet käskyt, hyljänneet iankaikkisen liiton. Sentähden kirous kalvaa maata, ja sen asukkaat syystänsä kärsivät, sentähden maan asukkaat kuumuudesta korventuvat ja vähän jää ihmisiä jäljelle”.<<<

        Ei, kyllä me nyt jo elämme aikaa Ilmestyskirjassa asti, emme toki ole menneet takaperin vanhaan testamenttiin päin, ja siellä olemme nyt luvussa 12.

        <<<Ja kun noin olemme tehneet muutamassa vuosikymmenessä, kiitos tieteen, niin tästä olotilasta näyttävät viruksetkin jo villiintyvän.<<<

        Virusshow tässä meidät orjaksi julistamiskisassa on ihan yhtä uskonasia kuin, että mikä ilmoitus siellä Raamatussa on se todellinen, oikea Jumalan ilmoitus, ettei vahingossa tule haksahdettua saatanan ilmoitukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<<Historian valossa kirkko on siipeillyt noin parisentuhatta vuotta vallanpitäjiä.<<<

        Eihän kirkko ole siipelllyt vallanpitäjiä tuota aikaa, vaan se on ollut itse se vallanpitäjä! Ihmisiä on poltettu roviolla noitina tai hukutettu, on pakotettu kristinuskoon, on käyty kristinuskon nimissä sotia, katkottu tiedemiesten päitä kerettiläisyydestä ja vaikka mitä. Eihän meillä tuosta kirkon jalkapuu/häpeäpaalu/inkvisiitio -ajasta ole ollut vapautta montaakaan sataa vuotta tuon 2000 vuoden ajanjaksolla.

        <<<Kun nyt uusi globaaliaikakausi on koittanut, niin kirkko on pikkuhiljaa, muutamassa vuosikymmenessä,alkanut tieteellistää itseään, joka tieteellistäminen koskee myös vallanpitäjiä, ja kirkko on tieteellistämisen seurauksena myös alkanut muuttamaan Raamatun sanomaa.<<<

        Kaipaisitko nyt takaisin tuohon kirkon vallanpitämiseen. Siitä on tänään Iltalehdessä artikkeli liittyen 9000 vauvan kuolemaan au-äitien laitoksessa Irlannissa, jonka totuden tutkintaa on Irlannin katolisen kirkon johtaja, arkkipiispa Eamon Martin kiittänyt ja on pyytänyt asianomaisilta anteeksi tunnustaen kirkon osana olleen ihmisten stigmatisoinnin, tuomitsemisen ja torjunnan. Kaipaatko tuohon aikaan takaisin?

        Oletko varma, että Raamatun sanoma on tullut tuollaisin menetelmin oikein tulkituksi, ja ettei sen tulkinta edellyttäisi tarkistusta?

        <<<Kirkon mukaan olemme tällä hetkellä eläviä olentoja, emme eläviä sieluja.<<<

        Miten voit nähdä tämän asian juuri päinvastoin? Sieluhan Paavalin opin mukaan on Jumalalle vastenmielinen ja Pyhä henki (termi jonka hän itse on antanut) leikkaa sen irti. Ihminen siunataan maaksi maatumaan, ja jos tällä opilla ihmisellä olisikaan sielu, tietoisuus, niin silloinhan ihmisen sielu joutuisi kärvistelemään maahan haudattuna odottamassa maailmanloppua, kun Jeesus tulee tuomitsemaan.

        Ei ihmistä tämä oppi sielultaan siunaa mihinkään taivasmatkalle, eikä opissa ole koko taivasta edes tämän hetken Raamatun tulkinnan mukaan. Vasta kun on meidän maailman siis fyysisen maailman viimeinen päivä - ajattele! - niin opin mukaan Jeesus tuleekin silloin herättämään fyysisiin ruumiisiinsa uskovaiset! Voiko olla enää edes kamalampaa loppua?! Tämähän on uhkaus eikä mikään lupaus! (Augsburgin tunnustus)

        <<<Ja kun olemme eläviä olentoja, niin esi-äitimme on Lucy-apina, joka käveli pystyasennossa jo noin 3,2 miljoonaa vuotta sitten.<<<

        Tai jos todella tieteeseen uskomme (voiko tuollaista käsiteparia edes olla olemassa - tiede ja usko -sanat yhdessä?!) niin meidän maailmamme saattoi alkaakin vasta eilen.

        NImittäin tutkijat ovat löytäneet todisteet meidän todellisuudesta, että olemmekin jättimäisen tietokonepelin pelihahmoja ja meidän todellisuutemme onkin vain jättimäinen hologrammi. Siksi toiseksi, se materia (atomit), josta koostumme, ei sisällä aikaa ollenkaan. Se on tiedemaailmalle eräänlainen mysteeri, joten jättisin kaiken evoluutioajattelun kyllä joillekin muille ja tasan tarkkaan kokonaan.

        <<<Evoluutio-opin mukaan meillä elävillä olennoilla ei pitäsi olla esim. ennustamisen kykyä.<<<

        Sen fyysisempää ideaa maailmasta ei löydy kuin kristinusko, jossa odotetaan lopuksi fyysistä ylösnousemusta, ja ennustamisen kyvystä on kautta aikojen päätynyt roviolle, samoin kuin ihmeidentekemisellä.

        Kirkko on ollut se, joka nimenomaan on tuominnut kaikki yliluonnolliseksi aikaisemmin määritellyt ilmiöt - tänä päivänä ne kuuluvat tieteen piiriin.

        <<<Lueskelin tuossa äskettäin erään äidin kertomusta. Hänen tyttärensä päättivät käydä ennustajalla. Kotiin tullessaan olivat ihmeissään, kun ennustaja tiesi todella paljon heidän menneisyydestään, valotti myös heidän tulevaisuuttaan. Heidän hämmästyksensä oli melkoinen, kun ennustaja jossain yhteydessä mainitsi heidän äitinsä nimen, vaikka he eivät maininneet äidistään mitään.<<<

        Varmaan tavallisin aistien ulkopuolinen informaationvälitys tieteessä todistettuna on telepatia.

        <<<Raamatun mukaan elämme nyt aikaa, josta Jumalan profeetta Jesaja ennusti jo noin 2700 vuotta sitten: ”Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait, muuttaneet käskyt, hyljänneet iankaikkisen liiton. Sentähden kirous kalvaa maata, ja sen asukkaat syystänsä kärsivät, sentähden maan asukkaat kuumuudesta korventuvat ja vähän jää ihmisiä jäljelle”.<<<

        Ei, kyllä me nyt jo elämme aikaa Ilmestyskirjassa asti, emme toki ole menneet takaperin vanhaan testamenttiin päin, ja siellä olemme nyt luvussa 12.

        <<<Ja kun noin olemme tehneet muutamassa vuosikymmenessä, kiitos tieteen, niin tästä olotilasta näyttävät viruksetkin jo villiintyvän.<<<

        Virusshow tässä meidät orjaksi julistamiskisassa on ihan yhtä uskonasia kuin, että mikä ilmoitus siellä Raamatussa on se todellinen, oikea Jumalan ilmoitus, ettei vahingossa tule haksahdettua saatanan ilmoitukseen.

        <<<Virusshow tässä meidät orjaksi julistamiskisassa on ihan yhtä uskonasia kuin, että mikä ilmoitus siellä Raamatussa on se todellinen, oikea Jumalan ilmoitus, ettei vahingossa tule haksahdettua saatanan ilmoitukseen.<<<

        Enkä minä ymmärrä sitäkään asiaa, että jos kerran Jeesus opettaa ihmeiden tekemistä ihmisen oman muutoksen kautta ja sanoo, kun kuuntelee hänen opetuksensa ja muuttuu, niin tekee ihmeitä. Ja jos on oikeasti Jeesuksen seuraaja, niin eihän tässä maailmassa ole yhtäkään virusta, jota tarvitsisi edes pelätä?! Tai ylipäätään mitään - Jeesushan heitteli rahanvaihtajien pöytiä temppelissä - et tarvitse edes rahaa. Tämähän oli se juutalaisille kauppiaille ja rahanvaihtajille pahin uhkaus Jeeesuksen opetuksissa.

        Kun käytät siellä edellä nimimerkkiä 'jeesusfani', niin joko hallitset tuon muutoksen? Miten muutuit? Tämähän on se ilmiö, jonka tiede todistaa olevan mahdollinen tässä meidän 'taivasten valtakunnassa meissä ja meidän ympärillämme', kuten Jeesus opetti, jota 'taivasten valtakuntaa' tiede sanoo suureksi älylliseksi tietoisuuden kentäksi, joka on löytynyt kaiken materian takaa, joka koostuu atomeista. ja jossa on valtavat potentiaalit - ei tarvitse kuin 'astua sisään ahtaasta portista', kuten Jeesus opetti. Ja tietysti muuttua.


      • Anonyymi

        Sinä, 'jeesusfani', voisitkin kertoa meille, että minkälaista muutosta Jeesus edellyttää meiltä, kiitän!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1903
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1476
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1408
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      13
      1384
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1375
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe