Aika on paha ja menee pahemmaksi ja laittomuus lisääntyy, jopa uskovien koeskuudessa!

Anonyymi

Miten nämä muutamat "jakeet" ovat yhteydessä toisiinsa vai ovatko?


2. Tess. 2:
1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

1. Joh. 2:
18 Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.
19 Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet; mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme.
20 Teillä on voitelu Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto.
21 En minä ole kirjoittanut teille sentähden, ettette totuutta tiedä, vaan sentähden, että te tiedätte sen ja ettei mikään valhe ole totuudesta.

2. Kor. 11:
24 Juutalaisilta olen viidesti saanut neljäkymmentä lyöntiä, yhtä vaille;
25 kolmesti olen saanut raippoja, kerran minua kivitettiin, kolmesti olen joutunut haaksirikkoon, vuorokauden olen meressä ajelehtinut;
26 olen usein ollut matkoilla, vaaroissa virtojen vesillä, vaaroissa rosvojen keskellä, vaaroissa heimoni puolelta, vaaroissa pakanain puolelta, vaaroissa kaupungeissa, vaaroissa erämaassa, vaaroissa merellä, vaaroissa valheveljien keskellä;
27 ollut työssä ja vaivassa; paljon valvonut, kärsinyt nälkää ja janoa, paljon paastonnut, kärsinyt vilua ja alastomuutta.

Gal. 2:
1 Sitten, neljäntoista vuoden kuluttua, minä taas menin ylös Jerusalemiin Barnabaan kanssa ja otin Tiituksenkin mukaani.
2 Mutta minä menin sinne ilmestyksen johdosta ja esitin heille sen evankeliumin, jota julistan pakanain keskuudessa; esitin sen yksityisesti arvokkaimmille heistä, etten ehkä juoksisi tai olisi juossut turhaan.
3 Mutta ei edes seuralaistani Tiitusta, joka oli kreikkalainen, pakotettu ympärileikkauttamaan itseänsä.
4 Noiden pariimme luikertaneiden valheveljien tähden, jotka orjuuttaakseen meitä olivat hiipineet vakoilemaan vapauttamme, mikä meillä on Kristuksessa Jeesuksessa,
5 me emme hetkeksikään alistuneet antamaan heille myöten, että evankeliumin totuus säilyisi teidän keskuudessanne.

Mitä mieltä olet, eri kohdista?
Mitä yhteistä on näille joko näkyvästi tahi "piilossa", sillä toki tiedätte että monet eivät tahdo kuulla ja sitten eivät tahdo että monet lukevat, ja itse tutkivat, mitä, esin tässäkin on.

Joten olkaa ymmärtäväisiä :)

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ap. t. 20:
      17 Mutta Miletosta hän lähetti sanan Efesoon ja kutsui tykönsä seurakunnan vanhimmat.
      18 Ja kun he saapuivat hänen tykönsä, sanoi hän heille: "Te tiedätte ensimmäisestä päivästä asti, kun minä Aasiaan tulin, miten minä kaiken aikaa olen ollut teidän kanssanne;
      19 kuinka minä olen palvellut Herraa kaikella nöyryydellä ja kyynelillä, koettelemuksissa, jotka ovat kohdanneet minua juutalaisten salahankkeiden tähden;
      20 kuinka minä en ole vetäytynyt pois julistamasta teille sitä, mikä hyödyllistä on, ja opettamasta teitä sekä julkisesti että huone huoneelta,
      21 vaan olen todistanut sekä juutalaisille että kreikkalaisille parannusta kääntymyksessä Jumalan puoleen ja uskoa meidän Herraamme Jeesukseen Kristukseen.

      Nyt te muistatte, että Paavali kierteli ja opetti joka paikassa ja sai paljon vastustusta, mutta Jumalan Totuus ja Armo oli Paavalin kanssa, eikä valhe ja petos voinnut mitään, Herran palvelijalle, vaan
      Paavali väkevästi OSOITTI, että Jumalan antama vapaus on totta ja hyvää ja oikein.

      Mitä koettelemuksia, sekä Paavali että Galatian seurakunnat eli maakunta sai kokea, mutta Totuus oli ja on väkevä eikä valhe tahi valhe veljet voi mitään!

      ON HYVÄ että LUET, muutaman luvun Apostoli Paavalin arkisesta päivästä:

      Apostolien teot 17
      Ap. t. 17:
      ja muutama tästä eteenpäin aina:
      Ap. t. 20:
      38 ja enimmän suretti heitä se sana, jonka hän oli sanonut, etteivät he enää saisi nähdä hänen kasvojansa. Ja he saattoivat hänet laivaan.

      Tämä on ikäänkuin "viimeinen" ja lähtöpuhe kun Paavali tietää että ei enää voi heotä kasvoista kasvoihin opettaa ja "pelastaa"!

      "ja opettamasta teitä sekä julkisesti että huone huoneelta,"

      Nyt LUE mitä oli päivittäinen taistelu valheveljiä vastaan ja PIDÄ MIELESSÄ, mistä ja kuka ja miksi!

      kuka vastusti ja millä perusteella Pakanoiden, Apostoli Paavalin oppia! eli Jumalan todistusta.

      Tähän on hyvä muistaa, että monet, ellei kaikki Galatian tapahtumat ja opit ovat tässä mukana sekä sitten kun Paavali oli vankilassa, MIKSI, niin sieltä käsin sitten opasti ja MUISTUTTI mitä oli opettanut heille.

      ja sanoo väkevästi:
      29 Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä,

      Joku paha, pyrki laumaa eli uskovia sitten pettämään valheella ja orjuuttamaa heitä!

      Olkaa ymmärtäväisiä sillä edes, nykypäivän "uskovat" eivät kestä mitä on Jumalan lasten vapaus!

      1/2

      • Anonyymi

        Joten, nyt siis, ketjun aiheeseen:
        "19 Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet; mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme."

        eli tässä olevat luopiot, ovat siis olleet uskossa ja menettäneet sitten uskon ja sen mukana pelastuksen.
        MIKSI, asia yhteydessä olevat, ovat menettäneet uskon?

        "26 Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät."
        ja
        27 Mutta te-teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.

        PYSYKÄÄ HäNESSÄ, eli Jeesuksessa.

        mikä oli esim galatalaisten syy, ja seuraus että eivät pysyneet Herrassa?

        Nyt siis eräs paha mitä sitten ilmestsykirjassa on esillä, niin se on syy ja seuraus, että ei pysy Herrassa:
        eli Jumalan Sana on Jeesus, eli "kirjoitukset".
        Näiden kautta me ymmärrämme että Jeesus tuli VAPAUTTAMAAN MEIDÄT, lain KIROUKSESTA ja ANTAMAAN uskoville vapauden:

        tässä on valhe veljet ja orjuus, mikä mahdollistaa, luopiokis tulemisen.
        eli ei Pysytä Sanassa, Herrassa vaan,
        Jumalan lähettämä suuri EKSYTYS tulee heille jotka eivät RAKASTA TOTUUTTA, ja sitten he eivät ole ENÄÄ meissä eikä meidän kanssamme vaan:
        ovat tulleet meidän vastustajiksemme.

        Raamatun mukaan, he ovat menettäneet pelastuksen, kuten esim, galatian jotkut uskovat, ja sitten heistä on tullut Herran Jeesuksen ja ilosanoman vastustajia, eli antikristus!
        1. Joh. 2:
        18 Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.

        Joten tulee olla tarkkana ettei poistu Elävän Jumalan antamasta orjuuden vapautuksesta ja tulee uudelleen orjaksi.

        eli, tästä on monesti kyse.
        Jumalan vastustajista, jotka ovat meistä, eli olleet uskovia, mutta jonkun eksytyksen valtamia ja menettäneet pelastuksen, ja sitten tahtovat kaikki kadottaa, kuten ovat itse kadotuksen "lapsia"!

        jatkan tästä :)
        2/2


    • Anonyymi

      Monet ajattelevat että kun uskovasta tulee luopio, niin
      heti menee siltojen alle juopottelemaan ja kapakoihin tappelemaan ja tekemää syntiä ja vääryyttä.
      Toki heitä on, mutta
      on hyvin mahdollista että kun luopuu eli tulee luopioksi eli luopuu Jumalasta ja ei enää ole sisällä Herrassa että ei edes poistu seurakunnan keskuudesta!

      eli kaikki luopiot eivät heti mene ja ole maailmassa, kuten monet ajatelevat että selvästi havaitaan kuka on luopunut ja kuka ei.

      Joten olkaan tarkkoina ja kuten jalot Berean juutalaiset,
      TUTKIKAA Jumalan Sanaa, ja ymmärtäkää että nyt on lopunaika ja se mitä on ilmoitettu on totta.
      Eli
      On paljon niitä jotka ovat luopuneet Herrasta ,synnin ja hekuman ja lihan halun ja rahan ahneuden perusteella.
      ja on sitten luopioita, joita on vaikea havaita ja he eivät ole luopuneet, ulkoisen synnin tahi halun perusteella.

      eli heidän luopumisen syy on paljon vakavampaa kuin juopon tahi huoran tahi varkaan!
      on hengellistä luopumista, eli hengellistä haureutta ja ruumiillista haureutta.
      sen voi helposti havaita, mutta se ei ole toisille uskoville vaaraksi, mutta toinen laji on!

      Muistakaa mitä Herra Jeesus sanoi:
      Matt. 24:
      24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

      Vääriä voideltuja eli opettajia!

      Sisäinen vaara on pahempi kuin ulkoinen.
      voi kalkittuja hautoja!


      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      93
      4417
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      44
      4406
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      4046
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      2967
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2591
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2153
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      342
      2115
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      204
      2069
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1695
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1462
    Aihe