Belgia pakottaa etätyöhön

Anonyymi

11

73

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tuon täytyy koskea sitten myös palomiehiä.

• Anonyymi

Sama homma, etätöissä olen. Eilen oli pakko käydä kaivamassa auto lumesta ja vähän ajelemassa akkuun virtaa kun pakkaset kovenee. Hyvä vähän käydä täällä chekkaamassa otsikoita mikropaussilla. Kohta on tunnin ruokapaussi, syön vähän ruokaa ja otan 40 minuutin torkut että jaksaa painaa duunia :)

• Anonyymi

Kuulostaa ihan fiksulta. Suomessakin tiedän firmoja, jotka pitävät porukkaa yhteen sulloutuneena toimistolla, vaikka mitään tarvetta siihen ei olisi ja työt hoituisivat hyvin kotoakin. Moni yritys joutuu nyt pakon edessä uudistumaan, ja toisaalta uskon että monessa paikassa ollaan ositiivisesti yllättyneitäkin etätyön toimivuudesta. Veljeni pomo ei aiemmin hyväksynyt etätöitä, nyt on luvannut että kaikki saavat koronan jälkeenkin itse päättää, työskentelevätkö kotona vai toimistolla.

• Anonyymi

Höpöhöpö. Laiskat työläiset makaavat kotona ja tissuttelevat. Avokonttorissa tiukan valvonnan alaisena hommat sujuu edes jotenkin kunhan kahvihuoneessa on myös joku valvomassa ettei mene pelkäksi istuskeluksi.

• Anonyymi

Belgialla on tuohon ikävä kyllä varsin hyvät perusteet. Loka-marraskuun vaihteessa maasta meinasivat loppua tehohoidon paikkat jolloin joutuivat laittamaan koko maan sulkuun. Sillä tavalla saivat tuon alkuperäisen koronaviruksen kuriin. Nyt kun leviämässä on tämä brittiversio niin sulkutoimet eivät välttämättä riitä sen pysäyttämiseen.

Samaan aikaan Suomen hallitus vatuloi ja viivyttelee kiitos keskustan, jolla puolueella on verta käsissään. Kun matkailuelinkeino ja ravintolat ovat tärkeämpiä kuin riskiryhmiin kuuluvien elämä.

Ruotsissa on pian kuollut syksyn korona-aallossa saman verran väkeä (>5000) kuin mitä kuoli kevään aallossa ja lisää tulee koko ajan. Ruotsin kohdalla tilastot päivittyvät hitaasti eli viimeisen kahden viikon kuolemantapausten lukumääriin ei voi missään vaiheessa luottaa. Ne muuttuvat worldometerin sivullakin jälkeenpäin. Maan terveydenhuolto on taas niin kovilla, ettei tilastojen ajantasaiseen päivitykseen ole aikaa.

• Anonyymi

Itseensä täynnä olevat narsistiset pikkupomot ei oikein pääse esille etätöiden aikaan.

Siksi halutaan toimistolle,

• Anonyymi

Minua ei tarvitse pakottaa, otetaas toisellekin jalalle niin työt sujuu

• Anonyymi

Sama laki myös tänne!!!

• Anonyymi

Ihan sama mitä Belgiassa tehdään, siitä viis veisaan. Itse ainakin teen töitä konttorilla edelleen, vaikka etätöitä meilläkin suositellaan. Mutta koska kyseessä on suositus, ei sitä tarvitse noudattaa.

Ja kun etätyösuositukset poistuvat, en enää ikinä tee päivääkään etätöitä. Korona-aikana ehkä satunnaisesti, sen jälkeen en tuntiakaan. Muut voi toki tehdä, mutta sillä ei ole merkitystä. En suostu edes katsomaan sähköposteja toimiston ulkopuolella.

• Anonyymi

Itse ennakoin tulevan tilanteen ja lopetin työt kokonaan!

• Anonyymi

Toimistolle en enää palaa koskaan, vain etänä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      121
      7286
    2. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      504
      5439
    3. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      151
      3355
    4. Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?

Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed
      Maailman menoa
      216
      2651
    5. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      50
      2358
    6. Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta

Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä
      Pyhäjärvi
      68
      1298
    7. Pituuden mittaaminen

Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m
      Sinkut
      43
      1292
    8. En tiedä enää

Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su
      Ikävä
      77
      1262
    9. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      11
      1179
    10. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      111
      1153
    Aihe