Aihe

Pastori ja vanhimmisto

Anonyymi

Miten seurakunnan pastori voi olla myös vanhimmiston puheenjohtaja? Näyttää joissakin seurakunnissa olevan näin.

5

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vapaakirkon sääntöpykälässä 38 todetaan mm. että

"Vanhimmiston puheenjohtaja

3) huolehtii seurakunnanjohtajan tehtävistä, mikäli seurakunnassa ei ole seurakunnanjohtajaksi valittua työntekijää,"

Olisikohan tarkoittamissasi seurakunnissa tällainen tilanne?

http://www.svk.fi/luku-4-seurakunnat/

• Anonyymi

No esimerkiksi Nokian vapaaseurakunnassa on pastori/ seurakunnanjohtaja, joka on myös vanhimmiston puheenjohtaja. Ei siis toisinpäin niin kuin tuossa pykälässä.
        En ymmärrä moista, koska kuka tällöin ” kontrolloi” pastoria.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No esimerkiksi Nokian vapaaseurakunnassa on pastori/ seurakunnanjohtaja, joka on myös vanhimmiston puheenjohtaja. Ei siis toisinpäin niin kuin tuossa pykälässä.
        En ymmärrä moista, koska kuka tällöin ” kontrolloi” pastoria.

Vanhimmiston vastuu tehtävistä,koska saa palkkaa tehköön töitä.Saarnaaja säestää puhuu,hoitaa toimistoo ja jos aikaa jää paneutuu tilaisuuksien johtamiseen ja mitä kokouksissa puhuu ja edustukset.Uupumus ja stressi viedä pitkälle saikulle,sitten viel hoidat perheen.

• Anonyymi

Alaikäistenkö jäseneksi ottaminen tullut ,että itse pyritään,ennen vanhimmiston jäsen soitti huoltajalle,että herättää lapsen ja tuo jäseneksi siunaamista varten kokoukseen puolta tuntia ennen alkua ja ohjeistaa,miten ollaan kokouksessa,oltu ikäisten kanssa aamuyöhön ja aikaisemmin päivällä koulussa,joten aikaa kokouksissa olemiseen ja jatkamaan uniaan penkissä välillä heräten,kun saarnaaja puhui kovemmin.

• Anonyymi

Hö, pienseurat nääs. Siellähän missä 2 tahi 3 kokoontuu jne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naisen vessakäynti suhteen alussa

Mä olin ihastukseni kaa viettämässä viikonloppua. Eka kertaa yövyin miehen luona. Toisen yön jälkeisenä aamuna mulla meni vatsa aivan sekaisin. Oltiin
      Parisuhde
      231
      15574
    2. Liikenne topissa

Mitäs liedenpohjassa tekeillä ku kuus kutosen liikenne katkaistu..poliisioperaatio
      Virrat
      40
      13533
    3. Maisa se jaksaa valehdella

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/28acb452-15ff-470d-80c3-511ad69abec0 Taas on syytön, taas on todisteita jotka jossain vaiheessa paljastaa Ma
      Kotimaiset julkkisjuorut
      293
      9417
    4. Liedenpohja

Mikä hässäkkä siälä on päällä ??
      Virrat
      42
      6692
    5. Karanteenimääräyksiä rikkovaa ei rangaista.

Ulkomailta tuleva koronatartuttaja saa Suomessa liikuskella ja juhlia estoitta. Omantunnon kysymys on noudattaako karanteenimääräyksiä toista on mones
      Maailman menoa
      249
      3985