Aihe

ST, miten voit?

Anonyymi

Onko edelleen ollut kovia kipuja...? đŸ„€
~

83

222

Vastaukset

5000
    • Anonyymi

Ainakin viime yönÀ taisi olla humalassa. Vointi ei liene tÀnÀÀn kohmelossa kovin hÀÀvi ole ja etenkin pÀÀkipu saattaa olla ankara.

• Anonyymi

đŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€Ł

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

đŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€Ł

ST

Hyvin nĂ€yttÀÀ voivan. 😃
        ~

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

đŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€Ł

ST

Vissiin on sitten krapula hellittĂ€nyt? Harkitsen tĂ€ssĂ€ jos sitĂ€ hankkisi saman taudin huomiseksi itsekin đŸ€”

• Anonyymi

Hei!

Kuule, on monenlaista kiitos kysymĂ€stĂ€. Huutokauppaa vÀÀntĂ€nyt ihan stressaantumiseen asti 😁 oma vika.

MitÀ sinulle kuuluu?

ST

• Anonyymi

Hyvin minÀ voin.

HelsingissÀ on kova lumimyrÀkkÀ. Olen valokuvannut kauniita jÀÀkukkia eli kuurankukkia ikkunoillani.

EntÀs teillÀ, siellÀ pÀin?
        ~

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvin minÀ voin.

HelsingissÀ on kova lumimyrÀkkÀ. Olen valokuvannut kauniita jÀÀkukkia eli kuurankukkia ikkunoillani.

EntÀs teillÀ, siellÀ pÀin?
        ~

Varmasti kauniita kyvasi! KylmÀ tuuli joka tekee ulkona olosta ei niin miellyttÀvÀÀ.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varmasti kauniita kyvasi! KylmÀ tuuli joka tekee ulkona olosta ei niin miellyttÀvÀÀ.

ST

TÀÀllĂ€ myös -22 ja kova tuuli, tappo melkee ku kaupassa poikkesin đŸ„¶

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

TÀÀllĂ€ myös -22 ja kova tuuli, tappo melkee ku kaupassa poikkesin đŸ„¶

Lunta on meillÀ HelsingissÀ jo ainaskin saman verran, kuin oli vielÀ muutama pÀivÀ sitten Lapin jÀnkhillÀ! Pakkasta ei tÀÀllÀ ole vielÀ kovinkaan paljon, vain 0 - -1 ast, mutta kylmenee kyllÀ ennusteiden mukaan huomiseen mennessÀ n. -15 asteeseen.
        ~❄

• Anonyymi

MitÀ huutokauppaa vÀÀnnÀt?
        Oletko myymÀssÀ tavaroitasi?
        Muuttamassa?

~kysyy Soffi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muuttamassa?

~kysyy Soffi

Tappotahti tÀÀllÀ myös pakkasen /tuulen suhteen..
        Eikun ostan jottain hullua, kun iski semmonen tauti pÀÀhÀn, ettÀ pitÀÀ saada vanhaa lasia.
        EhkÀ se on tÀmÀ ikÀ.
        Oikeastaan tuohin liittyy yksi juttu joka sysÀsi kaiken alulle.
        Kun sain kaupoissa vanhaa lasia ja niihin piti saada tÀydennystÀ.

Oli 3 jÀlkiruokamaljaa yhtÀ ja 3 lasia toista sarjaa yms niin aloin tÀydentÀmÀÀn ettÀ ains olisi yhtÀ sarjaa vÀhÀn useampi kappale.
        No nÀlkÀ kasvoi sylöessÀ.
        Hurahdin Saara Hopeaan, Tyneliin jne..

Etsin nyt isompia vÀrikkÀitÀ designlasi juttuja, vaikken enÀÀ niitÀ tarvisi. Hurahdin muotoihin ja vÀrien vivahteisiin, sekÀ valon leikkiin.
        Lasin sieluun, jonka taiteilija on antanut.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tappotahti tÀÀllÀ myös pakkasen /tuulen suhteen..
        Eikun ostan jottain hullua, kun iski semmonen tauti pÀÀhÀn, ettÀ pitÀÀ saada vanhaa lasia.
        EhkÀ se on tÀmÀ ikÀ.
        Oikeastaan tuohin liittyy yksi juttu joka sysÀsi kaiken alulle.
        Kun sain kaupoissa vanhaa lasia ja niihin piti saada tÀydennystÀ.

Oli 3 jÀlkiruokamaljaa yhtÀ ja 3 lasia toista sarjaa yms niin aloin tÀydentÀmÀÀn ettÀ ains olisi yhtÀ sarjaa vÀhÀn useampi kappale.
        No nÀlkÀ kasvoi sylöessÀ.
        Hurahdin Saara Hopeaan, Tyneliin jne..

Etsin nyt isompia vÀrikkÀitÀ designlasi juttuja, vaikken enÀÀ niitÀ tarvisi. Hurahdin muotoihin ja vÀrien vivahteisiin, sekÀ valon leikkiin.
        Lasin sieluun, jonka taiteilija on antanut.

ST

ItsellÀni on kans kaikenlaista pikkukippoa, designea, olen katsellut netissÀ, ettÀ eivÀt mitÀÀn huippuarvokkaita. Mutta sitÀ vanhaa kippoa, kuppia ja lasia, jota oli muinoin tapana ojentaa syntymÀpÀivÀlahjoiksi...
        ~

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muuttamassa?

~kysyy Soffi

Miten ihmeessÀ tiedÀtte tÀÀllÀ kaiken toistenne touhuista? Jos taas olisitte tuttuja niin tuskin noista tÀÀllÀ toisiltanne kyselisitte?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ItsellÀni on kans kaikenlaista pikkukippoa, designea, olen katsellut netissÀ, ettÀ eivÀt mitÀÀn huippuarvokkaita. Mutta sitÀ vanhaa kippoa, kuppia ja lasia, jota oli muinoin tapana ojentaa syntymÀpÀivÀlahjoiksi...
        ~

Myy minulle!!! 😆
        Olisiko myynnisÀ jokin tietty?
        En halua kovin monia kuitenkaan saada vaan hallitusti.
        Jos ei sitten karkaa mopo, no eikait kun rahaa ei oo kuin roskaa.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

~

Se on 70-luku mikÀ on muotia nyt ja sen ajan design.
        Hurahdin siihen ennenkuin tiesinkÀÀn sen olevan nyt pinnalla.
        Mutta tykkÀÀn myös joustain aikaansa edellÀkivijÀn Kukkapuron huonekaluista ja lampuista.
        Olen hirveÀn huono sisustamaan, mutta tykkÀÀn silti nÀhdÀ ja katsella, nauttia muiden luovuudesta ja osaamisesta.
        Samoin ihastelen niitÀ jotka osaavat sisustaa.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten ihmeessÀ tiedÀtte tÀÀllÀ kaiken toistenne touhuista? Jos taas olisitte tuttuja niin tuskin noista tÀÀllÀ toisiltanne kyselisitte?

Tuttujaha me ollaan. Homo sapiensseita kaikki 😊

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, tÀÀllÀhÀn nuo touhumme ovat itse kirjoitettuina. ST:hÀn itse kertoo edellÀ "huutokaupastaan"!
        ~

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on 70-luku mikÀ on muotia nyt ja sen ajan design.
        Hurahdin siihen ennenkuin tiesinkÀÀn sen olevan nyt pinnalla.
        Mutta tykkÀÀn myös joustain aikaansa edellÀkivijÀn Kukkapuron huonekaluista ja lampuista.
        Olen hirveÀn huono sisustamaan, mutta tykkÀÀn silti nÀhdÀ ja katsella, nauttia muiden luovuudesta ja osaamisesta.
        Samoin ihastelen niitÀ jotka osaavat sisustaa.

ST

Oma kĂ€mppĂ€ni on erittĂ€in 1960-70-lukulainen, eli sitĂ€ vanhaa, sekalaista rojua... 😃
        ~

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oma kĂ€mppĂ€ni on erittĂ€in 1960-70-lukulainen, eli sitĂ€ vanhaa, sekalaista rojua... 😃
        ~

I like it. Milloin pÀÀsen kĂ€ymÀÀn 😆 tehtĂ€is kauppaa.
        On kyllÀ pakkanen, muttei paha, koska nyt ei kÀy vinkka. Vaatetta vaan pÀÀlle.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

I like it. Milloin pÀÀsen kĂ€ymÀÀn 😆 tehtĂ€is kauppaa.
        On kyllÀ pakkanen, muttei paha, koska nyt ei kÀy vinkka. Vaatetta vaan pÀÀlle.

ST

Hyvin tarkeni hiihtÀÀ 20km, -31 tÀÀllĂ€ tĂ€nÀÀn. đŸ˜đŸ‘đŸ»

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hrrrhhh...
        Onko lĂ€hikauppaan noin pitkĂ€ matka? đŸ˜¶

Pohjois-Pohjanmaalla lienee noita lÀmpö- / kylmÀtiloja, pohjois-Lapissa kait hiukan vÀhemmÀn?
        ~

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hrrrhhh...
        Onko lĂ€hikauppaan noin pitkĂ€ matka? đŸ˜¶

Pohjois-Pohjanmaalla lienee noita lÀmpö- / kylmÀtiloja, pohjois-Lapissa kait hiukan vÀhemmÀn?
        ~

LĂ€hikauppaan on vain 2km mutta kĂ€vinpĂ€ sitten piruuttani saman tien hieman etÀÀmpĂ€nĂ€. Autokaan ei suostunut kĂ€yntiin ensinkÀÀn. đŸ€Ł Pohjois-Karjalasta oli nĂ€mĂ€ lukemat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

LĂ€hikauppaan on vain 2km mutta kĂ€vinpĂ€ sitten piruuttani saman tien hieman etÀÀmpĂ€nĂ€. Autokaan ei suostunut kĂ€yntiin ensinkÀÀn. đŸ€Ł Pohjois-Karjalasta oli nĂ€mĂ€ lukemat.

Juu, siellÀ teidÀn kulmilla tuntuu nyt olevan ne kovimmat pakkaset, vaikkakin Helsinki voittaa lumen mÀÀrÀssÀ koko Suomen!

IhmeellistÀ, mutta jo eilen aamusella kÀvi aurausauto myös tÀÀllÀ pikku kujallamme. Ne kai ajavat kaupunginosittain ja ehti piipahtaa myös meidÀn pihatiellÀmme.

Suomessa nÀmÀ lumenauraukset osataan. Esim, Saksa yllÀttyy joka vuosi, ettÀ mitÀ kummaa, joko taas tuolta taivaalta tulee tuota outoa, valkoista möhnÀÀ!

Omakotitaloissa ja rivitaloissa saa asukas itse rehkiÀ... Asustelin kauan sitten hetkenaikaa maaseudulla ja muistan sen lumenlykkimiseni. SiinÀkin on omat konstinsa.
        ~

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu, siellÀ teidÀn kulmilla tuntuu nyt olevan ne kovimmat pakkaset, vaikkakin Helsinki voittaa lumen mÀÀrÀssÀ koko Suomen!

IhmeellistÀ, mutta jo eilen aamusella kÀvi aurausauto myös tÀÀllÀ pikku kujallamme. Ne kai ajavat kaupunginosittain ja ehti piipahtaa myös meidÀn pihatiellÀmme.

Suomessa nÀmÀ lumenauraukset osataan. Esim, Saksa yllÀttyy joka vuosi, ettÀ mitÀ kummaa, joko taas tuolta taivaalta tulee tuota outoa, valkoista möhnÀÀ!

Omakotitaloissa ja rivitaloissa saa asukas itse rehkiÀ... Asustelin kauan sitten hetkenaikaa maaseudulla ja muistan sen lumenlykkimiseni. SiinÀkin on omat konstinsa.
        ~

Lunta tÀÀllĂ€ onkin oikeastaan suhteellisen vĂ€hĂ€n, ollut kuivaa viime aikoina. MetĂ€ssĂ€ vielĂ€kin hieman varvikot paistaa. Enoni on talkkarina siellĂ€ Hesassa, onkin kuulemma viime pĂ€ivinĂ€ riittĂ€nyt lumesta töissĂ€ hupia kerrakseen. 😬

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lunta tÀÀllĂ€ onkin oikeastaan suhteellisen vĂ€hĂ€n, ollut kuivaa viime aikoina. MetĂ€ssĂ€ vielĂ€kin hieman varvikot paistaa. Enoni on talkkarina siellĂ€ Hesassa, onkin kuulemma viime pĂ€ivinĂ€ riittĂ€nyt lumesta töissĂ€ hupia kerrakseen. 😬

🙂🙂🙂
        ~

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuollainen pakkanen ottaa jo henkeen rehkiessÀ, mutta muuten ihan normi keli 31 astetta. Vaatetta vaan pÀÀlle.

ST

• Anonyymi

Miten menee st? SinÀ se vaan hulistelet niiden huutokauppojen kanssa. Minulla ei taida olla kovinkaan innostusta kerÀilyyn. Olen naisena epÀtyypillinen muutenkin. Kun muut ihailee kultakoruja ja kÀy kosmetologeilla, niin minua ei voisi vÀhempÀÀ kiinnostaa.

Minun pitĂ€isi pÀÀttÀÀ mitĂ€ teen yhden asian kanssa. En todellakaan tiedĂ€...ehkĂ€ yön aikana asia kirkastuu...tuskinpa đŸ€”đŸ˜Ÿ

LS

• Anonyymi

TerveppÀ terve!

Ei ne samat asiat kiinnosta jokaistaa. NiinhÀn tuoa tahtoo minullakin olla ettei kampaamot yms oikein kiinnosta.

Vanhaa lasia ostanut ja minulla on siihen yksi syy tai siis suunnitelma. Jotain viritystĂ€ pitÀÀ olla 😁

KyllÀ toivotaan niin ettÀ tuo asia selkenee ja saat eteenpÀin sekÀ selvÀksi.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

TerveppÀ terve!

Ei ne samat asiat kiinnosta jokaistaa. NiinhÀn tuoa tahtoo minullakin olla ettei kampaamot yms oikein kiinnosta.

Vanhaa lasia ostanut ja minulla on siihen yksi syy tai siis suunnitelma. Jotain viritystĂ€ pitÀÀ olla 😁

ST

MikĂ€ se viritys on 🙂? Mielenkiinnosta kyselen.

Niin, en tiedÀ itsekÀÀn mikÀ olisi jÀrkevÀ ratkaisu....siihen pulmaan, mutta pitÀisi varmaan tehdÀ ratkaisu huomiseksi ja tekee mitÀ tekee...no, ei minulla ole tarpeeksi tÀhÀn asiaan ymmÀrrystÀ mihinkÀÀn suuntaan.

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

TerveppÀ terve!

ST

Aiotko myydÀ eteenpÀin ja tehdÀ voittoa?

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

TerveppÀ terve!

ST

En tarkoittanut arvostella, jos siitÀ sai kÀsityksen...
        SehÀn voi olla mukava harrastus...varmaan rahaa vievÀÀ...

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

TerveppÀ terve!

ST

Minulla oli heikko hetki ja teki mieli kysyÀ hÀnen mielipidettÀ asiaan... mutten kysynyt. Olen tavallaan tyytyvÀinen asiaan, koska ei hÀn kait olisi vÀlittÀnyt kuulla, sÀÀstin itseÀni varmaan...kait...mutta niin.

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

TerveppÀ terve!

ST

Anteeksi, ettĂ€ vaivasin 🙄

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Anteeksi, ettĂ€ vaivasin 🙄

LS

Hmmmm, mikÀhÀn tuohon olisi paras ratkaisu. Varmasti vaikea miettiÀ yksikseen ilman toisen isapuolen kuulemista?

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hmmmm, mikÀhÀn tuohon olisi paras ratkaisu. Varmasti vaikea miettiÀ yksikseen ilman toisen isapuolen kuulemista?

ST

No.... Jokainenhan joutuu pÀÀtökset tekemÀÀn loppuviimein itse ja niiden kanssa on aina elettÀvÀ.

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

MikĂ€ se viritys on 🙂? Mielenkiinnosta kyselen.

Niin, en tiedÀ itsekÀÀn mikÀ olisi jÀrkevÀ ratkaisu....siihen pulmaan, mutta pitÀisi varmaan tehdÀ ratkaisu huomiseksi ja tekee mitÀ tekee...no, ei minulla ole tarpeeksi tÀhÀn asiaan ymmÀrrystÀ mihinkÀÀn suuntaan.

LS

Minua yks hellari neuvoi aikoinaan, kun pohdituttaa jokin asia, ettÀ teenkö nÀin, vai nÀin...?

"PÀÀtÀ mielessÀsi tekevÀsi asia tietyllÀ tavalla. Jos tuntuu hyvÀltÀ, se on ok. Jos taas asiassa jokin kaihertaa... tee pÀÀtös toisinpÀin! Tuntuuko nyt "oikealta"? NÀin voit löytÀÀ oikean ratkaisun."

(TÀmÀ ei nyt ollut mikÀÀn pomminvarma neuvo, mutta voi kokeilla...)
        ~

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minua yks hellari neuvoi aikoinaan, kun pohdituttaa jokin asia, ettÀ teenkö nÀin, vai nÀin...?

"PÀÀtÀ mielessÀsi tekevÀsi asia tietyllÀ tavalla. Jos tuntuu hyvÀltÀ, se on ok. Jos taas asiassa jokin kaihertaa... tee pÀÀtös toisinpÀin! Tuntuuko nyt "oikealta"? NÀin voit löytÀÀ oikean ratkaisun."

~

No olen tehnyt pÀÀtöksen ja ei se vaivaa oikeastaan.

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No.... Jokainenhan joutuu pÀÀtökset tekemÀÀn loppuviimein itse ja niiden kanssa on aina elettÀvÀ.

LS

Noin se loppuseltaan on, mutta ei haittaa kysellÀ ja saada vastauksia niin joskus löytyy uusia työkaluja ja nÀkökulmia asian työstÀmiseen.

Aika on usein myös sellainen tekijĂ€ joka auttaa. Jokaisella meillĂ€ on heikkoja hetkiĂ€, ne kuuluvat elĂ€mÀÀn, anna tulla vaan. Sitten kun heikko hetki helpottaa, jatketaan taas rĂ€mpimistĂ€ kohti seuraavaa heikkoa hetkeĂ€, nii se o đŸ€”

Nyt olen tÀÀllÀ mökillÀ.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noin se loppuseltaan on, mutta ei haittaa kysellÀ ja saada vastauksia niin joskus löytyy uusia työkaluja ja nÀkökulmia asian työstÀmiseen.

Aika on usein myös sellainen tekijĂ€ joka auttaa. Jokaisella meillĂ€ on heikkoja hetkiĂ€, ne kuuluvat elĂ€mÀÀn, anna tulla vaan. Sitten kun heikko hetki helpottaa, jatketaan taas rĂ€mpimistĂ€ kohti seuraavaa heikkoa hetkeĂ€, nii se o đŸ€”

Nyt olen tÀÀllÀ mökillÀ.

ST

Joskus...olisi kiva kertoa myös ilonaiheista.... Mutta en halua vaivata...jos seura ei kelpaa...joitakin aikoja sitten tuli ahdistus.. ja heikko hetki ja kirjoitin siitÀ...ei siitÀ kauan ole...kerroin asiasta, joka on pidemmÀn ajan juttuja...olisin halunnut kertoa siitÀ...ettÀ asiaan oli tullut myös sellaista ilon aihettakin...mutta jotenkin kait parempi ettei...se tuntuu surullisena, koska... Jotenkin koki, ettÀ asioissa oli nÀkynyt ihmeellisellÀ tavalla toivoa... mutta ei vaan enÀÀ voi sanoa niistÀ...ei enÀÀ edes kehtaa... Surullista.

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt olen tÀÀllÀ mökillÀ.

ST

Mietin myös sellaista, ettÀ loukkasinkohan jotakuta tahattomasti, jÀlkeenpÀin tajusin, ettÀ puhuinko ajattelemattomasti....enkÀ tajunnut...

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt olen tÀÀllÀ mökillÀ.

ST

Millaisia asioita asiat kÀsittelee...kerroin joskus erÀÀn asian tÀÀllÀ, kun kaksi poikaa oli leikkikentÀllÀ ja ilveili ja matki lapselleni...jotenkin ettÀ "vammainen"...minÀ pahoitin niin mieleni lapsen vuoksi(MielensÀpahoittaja)...hÀn ei ole koulussa kokenut tarvitsevansa kavereita...niin yksi pÀivÀ tuli viestiÀ kotiapÀin, ettÀ hÀnellÀ oli ollut hyvÀt leikit muutaman muun lapsen kanssa... minÀ joitakin viikkoja sitten kerroin siitÀ ahdistuksesta hÀnelle...yöselkÀÀn se iski, ahdistus ja halusin kertoa...jotenkin varmaan omat kiusaamiskokemukset ja pelot nousivat pintaan ja pelkÀsin kaikkea tulevaa...kirjoitin niistÀ tunteista ja en saanut taaskaan vastausta.. toisinaan tekisi mieleni kertoa myös ilonhetkistÀ...ja jotenkin siitÀ, ettÀ kun kerron ja hÀn kuuntelee...niin minÀ koen jotenkin kuin vapautuvani taakoista ja asiat selkenee... mutta en sitÀ voi tehdÀ .. koska kirjoitan tyhjyydelle...ja todellisesti kukaan ei kuuntele, eikÀ vastaa, ei sano mitÀÀn...kukaan ei vÀlitÀ...tuntuu pahalta vÀlittÀÀ ihmisestÀ, joka ei vÀlitÀ.
        Ja minun ei pitÀisi siitÀ tÀnne kertoa, vaan hÀnelle... mutta...miksi hÀn ei vÀlitÀ minusta tarpeeksi? Edes kertoakseen, kuuntelevansa...en enÀÀ vain jaksa ja olen antanut periksi...

Onko vÀÀrin, olla lÀhimmÀinen? Kun toinen tarvitsee sinua?

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt olen tÀÀllÀ mökillÀ.

ST

Voitko rukoilla Jumalaltasi, ettÀ ystÀvÀni voisi olla minulle ystÀvÀ ja palata takaisin?

HĂ€n on ainutkertainen. Niin hassulta kuin se kuulostaa.

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

~

Tyypillinen hellarineuvo.:) Omilla tahoillaan naimisissa olevat uskovainen mies ja nainen ihastuivat. Pohtivat pitÀisikö erota vai hypÀtÀ sÀnkyyn. Noudattivat sitten tuota hellarineuvoa ja ajatus seksistÀ toisen kanssa tuntui niin hyvÀltÀ.:D

TÀmÀ oli muuten aikuisen oikeasti tosi tarina. Itse en tekisi mitÀÀn pelkillÀ fiiliksillÀ, sillÀ niihin vaikuttavat alitajuisesti monet asiat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tyypillinen hellarineuvo.:) Omilla tahoillaan naimisissa olevat uskovainen mies ja nainen ihastuivat. Pohtivat pitÀisikö erota vai hypÀtÀ sÀnkyyn. Noudattivat sitten tuota hellarineuvoa ja ajatus seksistÀ toisen kanssa tuntui niin hyvÀltÀ.:D

TÀmÀ oli muuten aikuisen oikeasti tosi tarina. Itse en tekisi mitÀÀn pelkillÀ fiiliksillÀ, sillÀ niihin vaikuttavat alitajuisesti monet asiat.

Just joo, liekö vihjailua. Kyse on ystÀvyydestÀ, ei sÀnkyyn hyppimisistÀ.

Murrrrr.muurrr...

Kyse on silti tÀrkeÀstÀ asiasta.

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Just joo, liekö vihjailua. Kyse on ystÀvyydestÀ, ei sÀnkyyn hyppimisistÀ.

Murrrrr.muurrr...

Kyse on silti tÀrkeÀstÀ asiasta.

LS

HÀn on lojaali, ajattelee aina parastani, ei aja ensimmÀisenÀ omaa etuansa kustannuksellani....jos teillÀ olisi sellainen ystÀvÀ, tottakai taistelisitte sen eteen... Tarvitsen hÀnen kaltaista ihmistÀ elÀmÀÀni.

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt olen tÀÀllÀ mökillÀ.

ST

St? Otatko haasteen vastaan? 🙂

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voitko rukoilla Jumalaltasi, ettÀ ystÀvÀni voisi olla minulle ystÀvÀ ja palata takaisin?

HĂ€n on ainutkertainen. Niin hassulta kuin se kuulostaa.

LS

Varmasti monenlaisia ajatuksia ja tunteita herÀttÀÀ tuo tilanteesi ja on haastava tilanne.
        Rukoilen, ettÀ kaikki menis parhain pÀin.

MökillÀ edelleen, nautin. Monenlaisia elÀintenjÀlkiÀ nÀhnyt tÀssÀ pihalla. Porojen, kettujen, susien, nÀÀtÀelÀinten.....

Rauhaa ja hiljaisuutta.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varmasti monenlaisia ajatuksia ja tunteita herÀttÀÀ tuo tilanteesi ja on haastava tilanne.

MökillÀ edelleen, nautin. Monenlaisia elÀintenjÀlkiÀ nÀhnyt tÀssÀ pihalla. Porojen, kettujen, susien, nÀÀtÀelÀinten.....

Rauhaa ja hiljaisuutta.

ST

EttĂ€ poroja, susia, nÀÀtiĂ€... đŸșđŸŸđŸŸđŸŸđŸŠŠ

Kateeks kÀy, mutta olinhan siellÀ hetken minÀkin...

Seuraavaksi pitÀÀ nĂ€hdĂ€ ruska. đŸđŸ‚đŸŒ·
        ~

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rauhaa ja hiljaisuutta.

ST

Jumalasi varmaan voi kaiken? EikÀ jÀtÀ ihmisiÀ epÀselvyyteen? Koen ettÀ olen kokenut asiassa niin, ettÀ se on jÀttÀnyt minut totaaliseen ihmetykseen, miksi, eikÀ se ole loppuelÀmÀn tarkoitus?

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rauhaa ja hiljaisuutta.

ST

Joko sillÀ korkeudella on porojakin...ehkÀ?
        Yksi aamu menin töihin, nÀytti ketulta mikÀ meni tien yli...

Sinun elÀmÀsi on ihanan leppoisan kuuloista...osaisinpa nauttia elÀmÀstÀ...mutta pÀivÀt menee rytmittÀin.. vapaaltakin jo miettii seuraavia etappeja, mitÀ tulee suorittaa...työpÀivinÀ miettii ja laskee kuinka monta on jÀljellÀ ennen seuraavaa rytmiÀ...

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rauhaa ja hiljaisuutta.

ST

Olen niin surullinen.. hÀn halusi ystÀvyyttÀ, minÀ haluan ystÀvyyttÀ, miksi kÀyttÀytyÀ kuin...jokin, joka...tekee niinkuin pettÀjÀmiehet.. ja katoaa elÀmÀstÀ, ghoustaavat toisen ihmisen..eikö miehet ole sellaisia naisia kohtaan, huomaavat, ettÀ...ensin on mukava viettÀÀ aikaa toisen seurassa? ...ja sitten huomaavat ettei se ole sitÀ mitÀ haluavat... mutta minÀ todella luulin, ettÀ...eihÀn siinÀ edes koskaan ollut muuta...olen jotenkin hÀmmentynyt niin oudosta kÀytöksestÀ. ..ystÀville voi sanoa niinkuin asiat ovat...ja jos ei halua ystÀvyyttÀ ja haluaa vain kadota.. niin sekin olisi ollut mukava tietÀÀ...ettei anna toisen luulla olevansa arvostettu, vÀlitetty, hyvÀksytty, jos ei sitÀ ole.. minÀ olen rikki kaikesta sellaisesta kulissista, mikÀ ei ollut totta. SitÀ ei voi korjata, koska sitÀ ei ollut...ei ollut koskaan vÀlitetty ja hyvÀksytty...niin minÀ tunnen...en osaa nÀhdÀ asiaa muutoin. Se tuntuu pahalta....mutta miksi minÀ sinulle siitÀ kerron? ...ei tÀÀllÀ ole mitÀÀn aitoa....

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen niin surullinen.. hÀn halusi ystÀvyyttÀ, minÀ haluan ystÀvyyttÀ, miksi kÀyttÀytyÀ kuin...jokin, joka...tekee niinkuin pettÀjÀmiehet.. ja katoaa elÀmÀstÀ, ghoustaavat toisen ihmisen..eikö miehet ole sellaisia naisia kohtaan, huomaavat, ettÀ...ensin on mukava viettÀÀ aikaa toisen seurassa? ...ja sitten huomaavat ettei se ole sitÀ mitÀ haluavat... mutta minÀ todella luulin, ettÀ...eihÀn siinÀ edes koskaan ollut muuta...olen jotenkin hÀmmentynyt niin oudosta kÀytöksestÀ. ..ystÀville voi sanoa niinkuin asiat ovat...ja jos ei halua ystÀvyyttÀ ja haluaa vain kadota.. niin sekin olisi ollut mukava tietÀÀ...ettei anna toisen luulla olevansa arvostettu, vÀlitetty, hyvÀksytty, jos ei sitÀ ole.. minÀ olen rikki kaikesta sellaisesta kulissista, mikÀ ei ollut totta. SitÀ ei voi korjata, koska sitÀ ei ollut...ei ollut koskaan vÀlitetty ja hyvÀksytty...niin minÀ tunnen...en osaa nÀhdÀ asiaa muutoin. Se tuntuu pahalta....mutta miksi minÀ sinulle siitÀ kerron? ...ei tÀÀllÀ ole mitÀÀn aitoa....

LS

TÀmÀ palsta kuvaa vain sitÀ aitoa kuvaa...olematta sitÀ...niinkuin tÀÀllÀkin jÀÀn parempien jalkoihin...niin...en pÀrjÀÀ hyvien ihmisten maailmassa...minun pitÀisi poistua tÀltÀ palstalta...
        Niin pitÀisi...mitÀ minÀ tÀÀllÀkÀÀn kirjoitan tai teen.

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

TÀmÀ palsta kuvaa vain sitÀ aitoa kuvaa...olematta sitÀ...niinkuin tÀÀllÀkin jÀÀn parempien jalkoihin...niin...en pÀrjÀÀ hyvien ihmisten maailmassa...minun pitÀisi poistua tÀltÀ palstalta...

LS

Se on varmaan kokemus siitÀ, ettÀ en kelpaa ihmisenÀ...enhÀn minÀ yleensÀ odotakaan kelpaavani tai sillÀ tavoin sillÀ ei ole merkitystÀ...mutta minÀ olin jotenkin itseni kanssa pulassa ja hÀn auttoi...ehkÀ minÀ luulin, ettÀ hÀn vÀlittÀisi jotenkin. Koin kait olevani hyvÀksytty ja vÀlitetty, huomioitu, hÀn antoi aikaansa...ja se kait jotenkin heikkoa itsetuntoani, imarteli, vaikkei siinÀ ollutkaan mitÀÀn sellaista niin... Olisi ehkÀ.ollut parempi olla ilman apua ja liittÀmisen osoitusta, jos ei voi aidosti...kait minÀ takerruin hÀneen ja olen surkimus...

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on varmaan kokemus siitÀ, ettÀ en kelpaa ihmisenÀ...enhÀn minÀ yleensÀ odotakaan kelpaavani tai sillÀ tavoin sillÀ ei ole merkitystÀ...mutta minÀ olin jotenkin itseni kanssa pulassa ja hÀn auttoi...ehkÀ minÀ luulin, ettÀ hÀn vÀlittÀisi jotenkin. Koin kait olevani hyvÀksytty ja vÀlitetty, huomioitu, hÀn antoi aikaansa...ja se kait jotenkin heikkoa itsetuntoani, imarteli, vaikkei siinÀ ollutkaan mitÀÀn sellaista niin... Olisi ehkÀ.ollut parempi olla ilman apua ja liittÀmisen osoitusta, jos ei voi aidosti...kait minÀ takerruin hÀneen ja olen surkimus...

LS

VÀlittÀmisen osoitusta...puhelin taas...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joko sillÀ korkeudella on porojakin...ehkÀ?
        Yksi aamu menin töihin, nÀytti ketulta mikÀ meni tien yli...

Sinun elÀmÀsi on ihanan leppoisan kuuloista...osaisinpa nauttia elÀmÀstÀ...mutta pÀivÀt menee rytmittÀin.. vapaaltakin jo miettii seuraavia etappeja, mitÀ tulee suorittaa...työpÀivinÀ miettii ja laskee kuinka monta on jÀljellÀ ennen seuraavaa rytmiÀ...

LS

Uskon, ettÀ Jumala ohjaa parhain pÀin ottaen globaalisti kokonaiskuvion huomioon.

Leppoisaa? Sanoisinko, ettÀ viime vuodet olleet selviytymistÀ.

MinĂ€ olen aikaisemmista viesteistĂ€si ymmĂ€rtĂ€nyt, ettĂ€ olet ihastunut romanttisessa mielessĂ€ kyseiseen mieheen, oonko ymmĂ€rtĂ€nyt vÀÀrin? Taidan olla ymmĂ€rtĂ€nyt tuon vÀÀrin đŸ€”

Nyt kotona 😊 hieman paukut vĂ€hissĂ€ kun viime kuukausina yöunet jÀÀneet 2-5 tuntiin ja jokunen yö mennyt lĂ€pi yön valvoessakin.

Öit!

ST

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskon, ettÀ Jumala ohjaa parhain pÀin ottaen globaalisti kokonaiskuvion huomioon.

Leppoisaa? Sanoisinko, ettÀ viime vuodet olleet selviytymistÀ.

MinĂ€ olen aikaisemmista viesteistĂ€si ymmĂ€rtĂ€nyt, ettĂ€ olet ihastunut romanttisessa mielessĂ€ kyseiseen mieheen, oonko ymmĂ€rtĂ€nyt vÀÀrin? Taidan olla ymmĂ€rtĂ€nyt tuon vÀÀrin đŸ€”

Nyt kotona 😊 hieman paukut vĂ€hissĂ€ kun viime kuukausina yöunet jÀÀneet 2-5 tuntiin ja jokunen yö mennyt lĂ€pi yön valvoessakin.

Öit!

ST

ST

No...miten se voisi olla ihastumista, jos ei edes tiedÀ mitÀ toinen loppuviimein on.

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

LS

MitkÀ ihmeen "paremmat" tai "hyvÀt ihmiset"? Kristityt itse eivÀt kÀytÀ itsestÀÀn tuollaisia sanoja tai termejÀ. Juutalaisuus pikemminkin olettaa oman joukkonsa olevan ihmisinÀ muita parempia. Kristityt eivÀt ole juutalaisia. Eri pulju.

Kristityt ja meistÀ erkaantuneet vapaat lahkolaiset "uskovaiset" ovat ihan omat, erilaiset joukkonsa, eikÀ tÀhÀn liity mitÀÀn "paremmuutta". On tietysti myös koppavia, nk. uskovia. Jo pelkÀstÀÀn kristittyjÀ on monta miljardia, emmekÀ todellakaan ole kaikki nk. samaa joukkoa.

Mutta todellakin elÀmme nk. toisessa maailmassa. "Rinnakkaistodellisuus" on hyvÀ sana. TÀÀllÀ on mukavaa ja suht. turvallista olla. Turvallisempaa kuin jumalattomassa maailmassa. Vaarojakin on, mutta ne ovat toisenlaiset.

Kuka meistÀ sitten on oikeassa? Kuka vÀÀrÀssÀ?...
        ~

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

MitkÀ ihmeen "paremmat" tai "hyvÀt ihmiset"? Kristityt itse eivÀt kÀytÀ itsestÀÀn tuollaisia sanoja tai termejÀ. Juutalaisuus pikemminkin olettaa oman joukkonsa olevan ihmisinÀ muita parempia. Kristityt eivÀt ole juutalaisia. Eri pulju.

Kristityt ja meistÀ erkaantuneet vapaat lahkolaiset "uskovaiset" ovat ihan omat, erilaiset joukkonsa, eikÀ tÀhÀn liity mitÀÀn "paremmuutta". On tietysti myös koppavia, nk. uskovia. Jo pelkÀstÀÀn kristittyjÀ on monta miljardia, emmekÀ todellakaan ole kaikki nk. samaa joukkoa.

Mutta todellakin elÀmme nk. toisessa maailmassa. "Rinnakkaistodellisuus" on hyvÀ sana. TÀÀllÀ on mukavaa ja suht. turvallista olla. Turvallisempaa kuin jumalattomassa maailmassa. Vaarojakin on, mutta ne ovat toisenlaiset.

Kuka meistÀ sitten on oikeassa? Kuka vÀÀrÀssÀ?...
        ~

Vaaroista...Aleksei navalnyj, on todella rohkea ihmisenÀ...vai mitÀ ajattelet asiasta?

LS

• Anonyymi

MinĂ€ taas puuhastelen Ifolorin valokuvakirjan kanssa. Teen kirjan pohjoisen reissustani joka oli todella mielenkiintoinen, tosin lyhyt, mutta siihen nĂ€hden avartava ja monipuolinen kulttuurimatka. En ryypĂ€nnyt, en lasketellut rinteitĂ€, en jaksanut jaloin tarpoa lumessa, mutta sain silti kohtalaisesti aikaan. 🙂

Nuo itserakenneltavat valokuvakirjat ovat kÀytÀnnöllisiÀ. YleensÀ teen myös vuosikirjan, joka on ikÀÀnkuin kuvallinen pÀivÀkirjani.
      ~

• Anonyymi

Miksi korona-aikana matkustelit? Jokin THL:n tai vastaavan jokin isokenkÀinen oli ollut Lapissa ja laittanut Twitteriin pÀivityksiÀ, siitÀhÀn nousi kohu, kun linjaus on kuitenkin, ettÀ pitÀisi vÀlttÀÀ matkustamista ylipÀÀtÀÀn...etelÀstÀ joulun aikaan oli Lapissa hiihtokeskukset tÀynnÀ...ei saisi syyllistÀÀ, mutta ihmettelen sitÀ asennetta, ettÀ...tÀmÀ elÀmÀ kulkisi niin lyhyellÀ jÀnteellÀ, ettei voi odottaa elÀmÀssÀ asioita... Varmaan hiihtolomallakin ihmiset ryntÀÀ etelÀÀn, jos suinkin on mahdollista.

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi korona-aikana matkustelit? Jokin THL:n tai vastaavan jokin isokenkÀinen oli ollut Lapissa ja laittanut Twitteriin pÀivityksiÀ, siitÀhÀn nousi kohu, kun linjaus on kuitenkin, ettÀ pitÀisi vÀlttÀÀ matkustamista ylipÀÀtÀÀn...etelÀstÀ joulun aikaan oli Lapissa hiihtokeskukset tÀynnÀ...ei saisi syyllistÀÀ, mutta ihmettelen sitÀ asennetta, ettÀ...tÀmÀ elÀmÀ kulkisi niin lyhyellÀ jÀnteellÀ, ettei voi odottaa elÀmÀssÀ asioita... Varmaan hiihtolomallakin ihmiset ryntÀÀ etelÀÀn, jos suinkin on mahdollista.

LS

ItsellÀni ei taatusti ollut koronaa, sen verran karanteenimaisesti olen elellyt, en ole nenÀtysten kuin verkkoruokakaupan kuljettajan kanssa kerran viikossa, maski naamalla ja yli metrin etÀisyydellÀ.

Varustauduin reissuun hyvin ja noudatin ohjeita maskin kÀytössÀ ja turvavÀleistÀ. Lentokoneessa oli tiukat ohjeet. Takastullessa ei ollut edes vieruskaveria. Otin siis ainoastaan oman riskin saada tauti. Kuitenkin, turismin vÀhyyden vuoksi olin tuolla mailla, halmeilla kÀytÀnnössÀ kuin yksin. IltaevÀÀt mulla oli kotoa tuotuina.

YhtÀlailla voisi ST:n (ja monet muut) syyllistÀÀ esim. mökkireissuistaan!

Multa meni viime vuonna kolme, aiottua ulkomaan matkaa plörinÀks, aina tuli peruutus. PÀÀtin, ettÀ tuonne lÀhden, vaikka sen jÀlkeen kuolisin! EipÀ ole mitÀÀn oireita.
        ~

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ItsellÀni ei taatusti ollut koronaa, sen verran karanteenimaisesti olen elellyt, en ole nenÀtysten kuin verkkoruokakaupan kuljettajan kanssa kerran viikossa, maski naamalla ja yli metrin etÀisyydellÀ.

Varustauduin reissuun hyvin ja noudatin ohjeita maskin kÀytössÀ ja turvavÀleistÀ. Lentokoneessa oli tiukat ohjeet. Takastullessa ei ollut edes vieruskaveria. Otin siis ainoastaan oman riskin saada tauti. Kuitenkin, turismin vÀhyyden vuoksi olin tuolla mailla, halmeilla kÀytÀnnössÀ kuin yksin. IltaevÀÀt mulla oli kotoa tuotuina.

Multa meni viime vuonna kolme, aiottua ulkomaan matkaa plörinÀks, aina tuli peruutus. PÀÀtin, ettÀ tuonne lÀhden, vaikka sen jÀlkeen kuolisin! EipÀ ole mitÀÀn oireita.
        ~

Niin mutta kun kaikki sanovat samaa...kertoo sen potenssiin jotain tuhat...niin saa siinÀ ihmetellÀ, kun koronat leviÀÀ...entÀ ne jotka kuuliaisesti noudattavat ohjeita ..pitÀisi varmaan lÀhteÀ EtelÀ-Suomeen kun tekee niin vaan matkustaa johonkin mieli ja mulla ei ainakaan ole koronaa. Matkustaisin junassa ja pitÀisin ainakin maskia pÀÀssÀ....no ei kuitenkaan....no, kuuntelin joidenkin joululomalaisten juttuja sinne tÀnne matkaamisesta ja kun sanoin ettÀ pitÀisikö vÀlttÀÀ, niin sehÀn sai ihmiset kiehumaan...ei kun ei meille tule mitÀÀn ja ei meillÀ ole mitÀÀn...kyllÀ voi mennÀ....no niin...kunhan ihmettelen tÀtÀ maailmaa...ja jossain pÀin maailmaa ei ruumiskontit edes riitÀ.

Mutta epidemiahan ei tieten ole todellista, kun se ei ole omalle kohdalle tullut lÀhelle?

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

~

St ei muuten ole Jumalani ja saa olla mitÀ mieltÀ haluaa asiasta...en minÀkÀÀn halunnut syyllistÀÀ, mutta ehkei kannata mainostaa matkustuksen ihanuutta...kenties? Jos ei halua myös kuulla toisenlaisia mielipiteitÀ? Vapaa palsta ja tulipa vaan mieleeni...mielipide tÀmÀkin on ja oikeus sen esittÀmiseen.

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

St ei muuten ole Jumalani ja saa olla mitÀ mieltÀ haluaa asiasta...en minÀkÀÀn halunnut syyllistÀÀ, mutta ehkei kannata mainostaa matkustuksen ihanuutta...kenties? Jos ei halua myös kuulla toisenlaisia mielipiteitÀ? Vapaa palsta ja tulipa vaan mieleeni...mielipide tÀmÀkin on ja oikeus sen esittÀmiseen.

LS

Paskan vitut se kotimaan matkailu mitÀÀn tauteja oo levittÀny tÀhÀnkÀÀ mennessÀ lukuun ottamatta jotain hiihtokeskusten tÀyteen survottuja kapakoita, paljon enemmÀn riskiÀ olis siellÀ HelsingissÀ pysyÀ ihmismassojen seassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paskan vitut se kotimaan matkailu mitÀÀn tauteja oo levittÀny tÀhÀnkÀÀ mennessÀ lukuun ottamatta jotain hiihtokeskusten tÀyteen survottuja kapakoita, paljon enemmÀn riskiÀ olis siellÀ HelsingissÀ pysyÀ ihmismassojen seassa.

Se on sinun nÀkemyksesi... Mutta kyllÀ virus kulkee ihmisten mukana ja jos tullaan alueelta jossa on virusta paljon alueelle, jossa ei niinkÀÀn, voi olla varma, ettÀ virus lisÀÀntyy myös siellÀ missÀ alunperin oli vÀhemmÀn ..virus tahtoo elÀÀ ja lisÀÀntyÀ ja tekee sen vuoksi kaiken mahdollisen, siksi se myös muuntuu, jotta voisi olla tehokkaampi, yleensÀ virus ei pyri tappavuuteen pÀÀsÀÀntöisesti, koska leviÀminen olisi vÀhÀisempÀÀ, juurikin oireettomuis on yksi valttikortteja, myös itsensÀ oireettomiksi tuntevat ja pienillÀ oireilla olevat levittÀvÀt sitÀ.

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on sinun nÀkemyksesi... Mutta kyllÀ virus kulkee ihmisten mukana ja jos tullaan alueelta jossa on virusta paljon alueelle, jossa ei niinkÀÀn, voi olla varma, ettÀ virus lisÀÀntyy myös siellÀ missÀ alunperin oli vÀhemmÀn ..virus tahtoo elÀÀ ja lisÀÀntyÀ ja tekee sen vuoksi kaiken mahdollisen, siksi se myös muuntuu, jotta voisi olla tehokkaampi, yleensÀ virus ei pyri tappavuuteen pÀÀsÀÀntöisesti, koska leviÀminen olisi vÀhÀisempÀÀ, juurikin oireettomuis on yksi valttikortteja, myös itsensÀ oireettomiksi tuntevat ja pienillÀ oireilla olevat levittÀvÀt sitÀ.

LS

Ei virus tartu jos ei ihmismassoissa pyöri. Luuletko sitten ettÀ tunturien risut ja varvut sairastuvat tauteihin vai?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei virus tartu jos ei ihmismassoissa pyöri. Luuletko sitten ettÀ tunturien risut ja varvut sairastuvat tauteihin vai?

Miksi et voi kirjoittaa matonimmarillasi.
        Sinulla on yksilönvapaus toimia kuten tahdot, ei sitÀ kukaan ole kieltÀnyt sinulta.

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi et voi kirjoittaa matonimmarillasi.
        Sinulla on yksilönvapaus toimia kuten tahdot, ei sitÀ kukaan ole kieltÀnyt sinulta.

LS

Kello 17:24 "paskan vitut", eikĂ€ 18:23 ollut minĂ€ Sohvi. Sohvi vietti tuon Ă€skeisen tunnin saunan löylyissĂ€...🌿

~Sophiie

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan jo kannatuksenkin vuoksi pÀÀtin matkata tuntureille. Eli hyödyimme molemmin puolin. He saivat rahat, minĂ€ elĂ€myksiĂ€. 🙂

PÀÀsin hetkeksi tosi raittiiseen ilmaan tÀÀltÀ karanteeniluolastani. Ja todellakin, mainostan ja suosittelen kulttuurimatkoja Lappiin! En todellakaan ollut ihmisjoukoissa, hotellissani ei ollut kapakkaravintolaa, tÀmÀn katsoin jo hotellia valitessani! Aamupalalla istuimme, kukin nk. ryhmÀ, kaukana toisistamme. Oli hiljaiset ja rauhalliset kÀytÀvÀt, yöt sai nukkua kunnolla, ilman varalle otettuja korvatulppia.

Kiitos! (Kuinka tÀmÀ sanotaan saameksi?)
        ~

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan jo kannatuksenkin vuoksi pÀÀtin matkata tuntureille. Eli hyödyimme molemmin puolin. He saivat rahat, minĂ€ elĂ€myksiĂ€. 🙂

PÀÀsin hetkeksi tosi raittiiseen ilmaan tÀÀltÀ karanteeniluolastani. Ja todellakin, mainostan ja suosittelen kulttuurimatkoja Lappiin! En todellakaan ollut ihmisjoukoissa, hotellissani ei ollut kapakkaravintolaa, tÀmÀn katsoin jo hotellia valitessani! Aamupalalla istuimme, kukin nk. ryhmÀ, kaukana toisistamme. Oli hiljaiset ja rauhalliset kÀytÀvÀt, yöt sai nukkua kunnolla, ilman varalle otettuja korvatulppia.

~

MissÀ pÀin Lappia olit btw?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

MissÀ pÀin Lappia olit btw?

SaariselĂ€llĂ€. 🙂
        ~

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

~

Hienosti teit,nuo hysteeriset maskimielipuolet ovat piruja,jos todella toimii,niinkuin toimit,asia ok.Todella monilla yrittÀjillÀ on vaikeaa,ole siunattu,ettÀ ajattelet heitÀ ja sait nauttia ihanasta Lapista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hienosti teit,nuo hysteeriset maskimielipuolet ovat piruja,jos todella toimii,niinkuin toimit,asia ok.Todella monilla yrittÀjillÀ on vaikeaa,ole siunattu,ettÀ ajattelet heitÀ ja sait nauttia ihanasta Lapista.

Kiitos, samoin. 🙂
        ~

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

SaariselĂ€llĂ€. 🙂
        ~

SiellĂ€ pĂ€in kĂ€vin itsekin joululoman aikoihin, aikomus ois sinne Inarin seudulle lĂ€hitulevaisuudessa muuttaakki. 🙃

• Anonyymi

Kuinka se keskiaikainen mustasurma levisi kun kukaan ei matkaillut mihinkÀÀn eikÀ ollut hevost akummenpaa kulkuvÀlisettÀ ja sekin vain varakkailla, siinÀpÀ ihme!

• Anonyymi

Luultavimmin linnut levittivÀt. Ei siihen muutoin luonnollista selitystÀ löydy.
        ~

• Anonyymi

KyllÀ ihmiset toisiaan tapasivat ja kulkivat, tietenkin nykyÀÀn leviÀmisvauhti on nopeampi. SehÀn riittÀÀ pahimmillaan, ettÀ joku tulee Ruotsista, Virosta, VenÀjÀltÀ, yksi ihminen riittÀÀ...tekee kauppaa...ja...se on siinÀ... Ja jos ajatellaan entisajan ihmisten vastustuskykyÀ...niin...

Intiaanit elivÀt eristyksissÀ, ennenkuin eurooppalaiset tulivat, heillÀ ei ollut samoja tauteja ja he kuolivat niihin, koska heillÀ ei ollut mitÀÀn aiempaa vastustuskykyÀ.

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luultavimmin linnut levittivÀt. Ei siihen muutoin luonnollista selitystÀ löydy.
        ~

Laivojen mukana se musta surma taisi eniten levitÀ kaupungista toiseen, sitten tautia paenneet levittivÀt sitÀ edelleen seuraaviin paikkoihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laivojen mukana se musta surma taisi eniten levitÀ kaupungista toiseen, sitten tautia paenneet levittivÀt sitÀ edelleen seuraaviin paikkoihin.

Juurikin nÀin, kuten itsekin sanoin

• Anonyymi

NehÀn oli ne mustarotat jotke levittivÀt paiseruttoa?

ST

• Anonyymi

Ai nekö ne matkustelivat pitkin mailmaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai nekö ne matkustelivat pitkin mailmaa.

Varmaankin ja ykkösluokassa. Muistelen lukeneeni, ettÀ rottien kirput siirtyivÀt ihmisiin maistelemaan ja siittÀ tauti levisi.
        Muuta en sen kummemmin muista. Eikös se Italiasta lĂ€htenyt vai oliko Kiina kyseessĂ€? đŸ€” en muista enÀÀ..

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varmaankin ja ykkösluokassa. Muistelen lukeneeni, ettÀ rottien kirput siirtyivÀt ihmisiin maistelemaan ja siittÀ tauti levisi.
        Muuta en sen kummemmin muista. Eikös se Italiasta lĂ€htenyt vai oliko Kiina kyseessĂ€? đŸ€” en muista enÀÀ..

ST

KyllÀ, rotista se kai lÀhti ja ne paikallisesti levittivÀt. Muistan kuulleeni myös mahd. lintujen osallisuudesta asiassa. Ja varmaankin kirput!
        ~

Ketjusta on poistettu 0 sÀÀntöjenvastaista viestiÀ.

Luetuimmat keskustelut

1. Henkirikos TohmajÀrvellÀ

En ole paikkakuntalainen joten jÀÀköön arvailut tekijöistÀ sikseen, vaikka tiettyyn suuntaan ne on syytÀ yhdistÀÀkin.. Poliisi sai lauantaina aamuyöl
      TohmajÀrvi
      38
      2164