Aihe

Bussit nurin, Spåra sen kun porskuttaa!

Anonyymi

64

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yksi kun pysähtyy niin kaikki pysähtyy. Onneks kumipyörillä pääsee kiertämään nämä menneen ajan kulkuvälineet.

      • Anonyymi

        Niin, kummat ovatkaan menneen ajan kulkuvälineitä? Raitiotie joukkoliikennevälineenä on kai uudenpi keksintö kuin se "kumipyöräsi"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, kummat ovatkaan menneen ajan kulkuvälineitä? Raitiotie joukkoliikennevälineenä on kai uudenpi keksintö kuin se "kumipyöräsi"

        Raitiotieliikenne on peräisin jostakin 1700- tai 1800-luvulta, siis todellinen museoesine. Nykymuotoinen bussiliikenne on alkanut 1900-luvun alkupuoliskolla. Kannattaisi selvittää ennen huutelua tosiasiat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raitiotieliikenne on peräisin jostakin 1700- tai 1800-luvulta, siis todellinen museoesine. Nykymuotoinen bussiliikenne on alkanut 1900-luvun alkupuoliskolla. Kannattaisi selvittää ennen huutelua tosiasiat.

        Raitiotieliikenne aloitettiin yleisesti 1880-luvun lopulla
        Erilaisia, eri voimalähteillä esim. kassulla kulkevia autoja oli valmistettu jo 1700-luvulta lähtien. Renesanssiaikjoista lähtien autoja on kehitelty. Ensimmäinen polttomoottoriauto, siis bensakäyttöinen 1885. Auto on siis miltei aataminaikuinen laite historiansa perusteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raitiotieliikenne aloitettiin yleisesti 1880-luvun lopulla
        Erilaisia, eri voimalähteillä esim. kassulla kulkevia autoja oli valmistettu jo 1700-luvulta lähtien. Renesanssiaikjoista lähtien autoja on kehitelty. Ensimmäinen polttomoottoriauto, siis bensakäyttöinen 1885. Auto on siis miltei aataminaikuinen laite historiansa perusteella.

        Höyryauto kehitettiin jo 2700-luvulla. Liikenteessä se oli 1830-luvulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höyryauto kehitettiin jo 2700-luvulla. Liikenteessä se oli 1830-luvulla.

        Höuryautto siis 1700-luvulla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höuryautto siis 1700-luvulla

        Vieläkö Auton korjaamo on Hervannassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raitiotieliikenne aloitettiin yleisesti 1880-luvun lopulla
        Erilaisia, eri voimalähteillä esim. kassulla kulkevia autoja oli valmistettu jo 1700-luvulta lähtien. Renesanssiaikjoista lähtien autoja on kehitelty. Ensimmäinen polttomoottoriauto, siis bensakäyttöinen 1885. Auto on siis miltei aataminaikuinen laite historiansa perusteella.

        Nykyaikaisella kumipyöräjoukkoliikenteellä ja 1700-luvun "autolla" ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Tosi naurettava ja kaukaa haettu oli vertauksesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyaikaisella kumipyöräjoukkoliikenteellä ja 1700-luvun "autolla" ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Tosi naurettava ja kaukaa haettu oli vertauksesi.

        No ei ollut.
        Kumipyöräidsä bensa-autoja kuitenkin 1885 lähtien liikenteessä. Kumipyörä saastuttaa ympäristöä yhtä lailla kuin sen auton aiheuttamat pakokaasupäästötkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyaikaisella kumipyöräjoukkoliikenteellä ja 1700-luvun "autolla" ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Tosi naurettava ja kaukaa haettu oli vertauksesi.

        Nykyaikaisella, ratikallakaan ei ole paljoa tekemistä muinaisenmman ratikan kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyaikaisella, ratikallakaan ei ole paljoa tekemistä muinaisenmman ratikan kanssa.

        Jep. 1700-luvulla hevoset vetivät ”ratikoita”...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyaikaisella, ratikallakaan ei ole paljoa tekemistä muinaisenmman ratikan kanssa.

        Tekniikassa ei ole paljoakaan yhteistä, mutta yksi perusongelma on pysyvä. Ratikka tarvitsee raiteet ja on siksi kumipyörää huonompi ratkaisu. Enkä tarkoita tällä rautapyöristä aiheutuvaa inhottavaa melusaastetta, vaan reittien jäykkyyttä. Voi miten helppoa onkaan kumipyörän reittiä muuttaa tarvittaessa, esim. silloin kun ratikka on pudonnut kiskoilta, juuttunut lumeen tai muuten vaan hajonnut kadulle. Vielä tärkeämmäksi muutosten mahdollisuus tulee, kun kaupunki kehittyy ja liikkumisen painopiste siirtyy muualle alkuperäiseltä reitiltä. Kumipyöräliikenteen valtti on sen joustavuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekniikassa ei ole paljoakaan yhteistä, mutta yksi perusongelma on pysyvä. Ratikka tarvitsee raiteet ja on siksi kumipyörää huonompi ratkaisu. Enkä tarkoita tällä rautapyöristä aiheutuvaa inhottavaa melusaastetta, vaan reittien jäykkyyttä. Voi miten helppoa onkaan kumipyörän reittiä muuttaa tarvittaessa, esim. silloin kun ratikka on pudonnut kiskoilta, juuttunut lumeen tai muuten vaan hajonnut kadulle. Vielä tärkeämmäksi muutosten mahdollisuus tulee, kun kaupunki kehittyy ja liikkumisen painopiste siirtyy muualle alkuperäiseltä reitiltä. Kumipyöräliikenteen valtti on sen joustavuus.

        Hyviä pointteja siinä mielesdä, että bussit voivat tarvittaessa poiketa reiteiltään.
        Raitiotie on kuitenkin sen varressa tällä hetkellä asuvana kokenukseni mukaan hiljaisempi kuin bussi. Se on niin hiljainen, ettei sen kulkua huomaa. Bussien moottorin ja renkaiden pauhun ääntä ei mitenkään voi olla huomaamatta tai siltä välttyä.
        Raitiotie on tehty ihmisjoukkojen kuljettamiseen määrätyillä reiteillä. Siinä se on hyvä. Erinomainen.
        Moottoriajoneuvot aiheuttavat meluhaityoja niin, että häiriöiden poidtamiseksi on yritetty rakentaa erilaisia meluvalleja ja seiniä vilkkaasti liikennöityjen teiden varsille tai rakennettu kierto- ja kehäteitä kiertämään liikenne pois asumisalueita häiritsemästä asukkaita ja aiheuttamasta ilmanlaadun huononemista päästöillään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekniikassa ei ole paljoakaan yhteistä, mutta yksi perusongelma on pysyvä. Ratikka tarvitsee raiteet ja on siksi kumipyörää huonompi ratkaisu. Enkä tarkoita tällä rautapyöristä aiheutuvaa inhottavaa melusaastetta, vaan reittien jäykkyyttä. Voi miten helppoa onkaan kumipyörän reittiä muuttaa tarvittaessa, esim. silloin kun ratikka on pudonnut kiskoilta, juuttunut lumeen tai muuten vaan hajonnut kadulle. Vielä tärkeämmäksi muutosten mahdollisuus tulee, kun kaupunki kehittyy ja liikkumisen painopiste siirtyy muualle alkuperäiseltä reitiltä. Kumipyöräliikenteen valtti on sen joustavuus.

        Totta. Jos esimerkiksi Hervanta siirtyy yhtäkkiä monta kilometriä johonkin suuntaan, niin sitten ratikka ei enää mene sinne. Ja mitäs sitten tehdään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Jos esimerkiksi Hervanta siirtyy yhtäkkiä monta kilometriä johonkin suuntaan, niin sitten ratikka ei enää mene sinne. Ja mitäs sitten tehdään?

        Ei Hervanta mihinkään siirry. Pysyy paikallaan vaikka kuinka toivoisit siirtyvän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyviä pointteja siinä mielesdä, että bussit voivat tarvittaessa poiketa reiteiltään.
        Raitiotie on kuitenkin sen varressa tällä hetkellä asuvana kokenukseni mukaan hiljaisempi kuin bussi. Se on niin hiljainen, ettei sen kulkua huomaa. Bussien moottorin ja renkaiden pauhun ääntä ei mitenkään voi olla huomaamatta tai siltä välttyä.
        Raitiotie on tehty ihmisjoukkojen kuljettamiseen määrätyillä reiteillä. Siinä se on hyvä. Erinomainen.
        Moottoriajoneuvot aiheuttavat meluhaityoja niin, että häiriöiden poidtamiseksi on yritetty rakentaa erilaisia meluvalleja ja seiniä vilkkaasti liikennöityjen teiden varsille tai rakennettu kierto- ja kehäteitä kiertämään liikenne pois asumisalueita häiritsemästä asukkaita ja aiheuttamasta ilmanlaadun huononemista päästöillään.

        Pysy lujana uskossasi äläkä anna tosiasioiden häiritä sitä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Jos esimerkiksi Hervanta siirtyy yhtäkkiä monta kilometriä johonkin suuntaan, niin sitten ratikka ei enää mene sinne. Ja mitäs sitten tehdään?

        Sitten itketään suomi24:lla, että miksi ei oltu kaukaa viisaita ja rakennettu ajoissa kiskoja myös uuteen paikkaan. Täysin johdonmukainen reaktio mitä ratikka-uskovaisilta saattaa odottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Hervanta mihinkään siirry. Pysyy paikallaan vaikka kuinka toivoisit siirtyvän.

        Kyllä se voi siirtyä, vaikka ratikkaa rakastavat mutta väittää. Älä sinä yhtään väitä vastaan! Nämä asiat kyllä tiedetään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se voi siirtyä, vaikka ratikkaa rakastavat mutta väittää. Älä sinä yhtään väitä vastaan! Nämä asiat kyllä tiedetään!

        Aina kun uusi asuinslue on rakennettu sinne on tietenkin rakennettu tie. Kiskoja voi rakentaa samalla periaatteella.


    • Anonyymi

      Taas meni ratikka hetki sitten ohi ikkunan alta. Harjoitusajossa.

      • Anonyymi

        Tarvitseeko bussien harjoitella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarvitseeko bussien harjoitella?

        On niitäkin nähty. Kuskiharoittelijat ajossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarvitseeko bussien harjoitella?

        Ratikkakuskit ja bussikuskit pitää opettaa työhönsä. Aika perusjuttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ratikkakuskit ja bussikuskit pitää opettaa työhönsä. Aika perusjuttu.

        Harjoitteleeko vr junien pysymistä raiteilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harjoitteleeko vr junien pysymistä raiteilla?

        Ei kai sellsista mutta kyllä veturinkuljettajatkin tarvitsevat harjoitusajoa ammattitutkintoaan varten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai sellsista mutta kyllä veturinkuljettajatkin tarvitsevat harjoitusajoa ammattitutkintoaan varten.

        Harjoitellaan harjoilla vaihteiden putsaamista lumesta.


    • Anonyymi

      Lumi tukkii raiteet niin giljotiini lähtee kuin ammus ja pysähtyy talon seinään!🌞🌞🌞

      • Anonyymi

        Niinkö? Mikä giljotiini?
        Kerran auto luisteli, seisoessani suojatien valoissa talon kulmalla niin pitkälle, että hyvä ettei osunut seinään. Itse ehdin alta pois.


    • Anonyymi

      Kallis, epäluotettava, epäkäytännöllinen, vaarallinen.
      Siinä muutama synonyymi Poralle.

      • Anonyymi

        Voi voi ... Mansen väki "kritisoi" Raitiotietä mielikuvilla ... Onneksi liikenne alkaa pian, ja väki pääsee itse testaamaan Ratikkaansa. Ja sehän toimii: Suomalaiset vaunut, hyvä rata, valmistui ajoissa ja sovittuun hintaan!! Hienoa !

        Käykää myös tutustumassa Espoon metroon. Siellä on nähtävänä kallista syvätunnelirakentamista. Kaiken huippu on se, että syvätunneliin rakennettiin "säästösyistä" juuri sen verran liian lyhyet asemat, että täyspitkiä junia ei voi ajaa Espoossa. Länsimetro tarvitsee rinnalle ruuhkabussilinjoja. Ja samasta kapasiteettipulasta johtuen Itä-Helsinkiin rakennetaan nyt komea merinäköala-Raitiotie!


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Valeuutinen, jossa kuvanmuokkaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valeuutinen, jossa kuvanmuokkaus.

        Toini tuuli puhartaa Porat raiteiltaan. Pitää muistaa vertailussa Stadiin että Tampere on kapea kaistale virran molemmin puolin joten Hämeenkadulle olisi kaikkien mahduttava. Henkilöautot etunenässä. Ilmaraitiotie olisi ollut halvin vaihtoehto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toini tuuli puhartaa Porat raiteiltaan. Pitää muistaa vertailussa Stadiin että Tampere on kapea kaistale virran molemmin puolin joten Hämeenkadulle olisi kaikkien mahduttava. Henkilöautot etunenässä. Ilmaraitiotie olisi ollut halvin vaihtoehto.

        Tampereella on oltu viisaita. Autot tunneliin, pois näkyvistä. Ihmiset Raitiovaunuun Hämeenkadulle! Loistavaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toini tuuli puhartaa Porat raiteiltaan. Pitää muistaa vertailussa Stadiin että Tampere on kapea kaistale virran molemmin puolin joten Hämeenkadulle olisi kaikkien mahduttava. Henkilöautot etunenässä. Ilmaraitiotie olisi ollut halvin vaihtoehto.

        Ei toini tuuli puhaltanut ainakaan noita ratikoita raiteiltaan, jotka kulkivat tänään tuosta ohi täysissä ratikkavoimissaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valeuutinen, jossa kuvanmuokkaus.

        Ei muuten ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuten ole.

        Oli siinä sellainen vale ainaskin, että ratikka olisi muka pudonnut kiskoilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli siinä sellainen vale ainaskin, että ratikka olisi muka pudonnut kiskoilta.

        Ei tainnut olla valeuutinen. Paikka lienee vararaiteella, jossa on ollut kaameesti lunta ja ehkä joku muukin ongelma.

        Ratikan suistuminen ei tarkoita sitä, että vaunu lähtee liukumaan pitkin maakuntaa mukkelis makkelis. Ratikan suistuminen on yleensä sitä, että vain ehkä yhden telin pyöristä osa ei pysy kiskon urassa ... Helsingissä on yhä vielä nk matalauraisia vaihteita, joissa tällaista sattuu helpommin kuin syväuraisissa vaihteissa. Sitten tulee kikkamiehet raivausautossaan ja hoitaa homman. Ja sitten vaunu taas saa ajolangasta virtaa ja lähtee uuteen kiihdytykseen!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tainnut olla valeuutinen. Paikka lienee vararaiteella, jossa on ollut kaameesti lunta ja ehkä joku muukin ongelma.

        Ratikan suistuminen ei tarkoita sitä, että vaunu lähtee liukumaan pitkin maakuntaa mukkelis makkelis. Ratikan suistuminen on yleensä sitä, että vain ehkä yhden telin pyöristä osa ei pysy kiskon urassa ... Helsingissä on yhä vielä nk matalauraisia vaihteita, joissa tällaista sattuu helpommin kuin syväuraisissa vaihteissa. Sitten tulee kikkamiehet raivausautossaan ja hoitaa homman. Ja sitten vaunu taas saa ajolangasta virtaa ja lähtee uuteen kiihdytykseen!!

        Miten katutasossa olevilta kiskoilta voi pudota?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tainnut olla valeuutinen. Paikka lienee vararaiteella, jossa on ollut kaameesti lunta ja ehkä joku muukin ongelma.

        Ratikan suistuminen ei tarkoita sitä, että vaunu lähtee liukumaan pitkin maakuntaa mukkelis makkelis. Ratikan suistuminen on yleensä sitä, että vain ehkä yhden telin pyöristä osa ei pysy kiskon urassa ... Helsingissä on yhä vielä nk matalauraisia vaihteita, joissa tällaista sattuu helpommin kuin syväuraisissa vaihteissa. Sitten tulee kikkamiehet raivausautossaan ja hoitaa homman. Ja sitten vaunu taas saa ajolangasta virtaa ja lähtee uuteen kiihdytykseen!!

        Ja aikaa menee.....?


    • Anonyymi

      Noita raitiovaunuja putoaa kiskoilta tai hajoaa linjastolle hyvänkin sään aikana vähintään 1...5 kertaa viikossa. Nyt kun kiskojen vaihteissa on lunta tukkeena, niitä putoaa ihan tämän tästä.
      https://hs.mediadelivery.fi/img/658/c0b75ae8b54b444580b0fd484e04f027.jpg.webp

      Ratikkalinja on siitä p-as-ka rakenne, että kun yksi spåra putoaa kiskoilta, niin perässä tulevat eivät pääse ohi millään. Koko linja on saman tien tukkeessa 1...3 tunnin verran.

      En ymmärrä miksi mikään järkevä kaupunki rakentelee enää tyhmistä lähtien raitiotiekiskoverkostoa alueellensa. Tampereen lisäksi Turku ja jopa Vantaa haaveilevat omista ratikkalimjoista.

      Akkukäyttöiset bussit ovat nykyaikaa. Ne pääsevät ohi, vaikka yksi bussi kellahtaisi ojaan, niin linjaston muut bussit jatkaa porskuttavat, ja ihmiset pääsee kulkeen.

      • Anonyymi

        Koska ratikka on Helsingin suosituin joukkoliikenne muoto, syy: luotettavin.
        Kerrotko miten sähköbussi on parempi? Sama käyttövoimaa kuin ratikassa, mutta epäluotettavat ja kalliit akut...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska ratikka on Helsingin suosituin joukkoliikenne muoto, syy: luotettavin.
        Kerrotko miten sähköbussi on parempi? Sama käyttövoimaa kuin ratikassa, mutta epäluotettavat ja kalliit akut...

        Ratikka EI ole HKin suosituin joukkoliikennemuoto vaan lähijuna on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ratikka EI ole HKin suosituin joukkoliikennemuoto vaan lähijuna on.

        Lähijuna ei kuulu hkl:n kalustoon, vaan vr:n...


    • Anonyymi

      Turkuun tulee myös ratikka kuljettamaan mamuja Varissuolta keskustaan molottamaan ja takaisin sossukela maksaa ja ollaan taas rikkaampia.

      • Anonyymi

        Ratikka on siitä tasa-arvoinen kulkuneuvo, että kaikki voivat sillä kulkea. Myös perussuomalaiset. Kyllä sieltä Varissuolta on jokllakin keinoin tähänkin asti keskustaan kuljettu Turussa.


      • Anonyymi

        Varissuolta keskustan suuntaan kuljetaan pääasiassa poliisiautolla, ambulanssilla tai ruumisautolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varissuolta keskustan suuntaan kuljetaan pääasiassa poliisiautolla, ambulanssilla tai ruumisautolla.

        Ihan sama. Kyllä sieltä on aina päässyt ulos.


    • Anonyymi

      Ainakin stadissa ekaksi harjataan spårakiskot puhtaaksi. Treesta en tiedä.

      • Anonyymi

        Kiskoihin kannattaa laittaa sähkövirta, niin pysyvät sulana itsestään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiskoihin kannattaa laittaa sähkövirta, niin pysyvät sulana itsestään.

        Vaihteissa on virtanen. Pysyvät sulana.


    • Anonyymi

      Jos voi valita bussi / metro / spåra niin aivan varmasti valintana on Spåra !!

    • Anonyymi

      Rampolla rallattelee tyytyväisimmät matkustajat.

    • Anonyymi

      > Jos voi valita bussi / metro / spåra niin aivan varmasti valintana on Spåra !!

      Espoolaiset pääsee pian valitsemaan kummalalko kulkuvälineellä liikkua Tapiolasta Itäkeskukseen. Metrolla siihen kuluu 14 minuuttia, ja pikaratikalla 60 minuuttia, eli täysi tunti.

      HKi-Espoo rakennuttivat 250 miljoonalla eurolla Tunnin Junan itselleen. Ratikkakyytistä nautiskelevat tapiolalaiset voivat sillä siirtyä kivasti Itäkeskuskeen, matuihin ja muihin afrikkalaisiin tutustumaan.

      • Anonyymi

        Aikataulun mukaan metromatka kestää nykyään 36 minuuttia ja siihen päälle tulee Tapiolassa useampia pitkiä siirtymiä rullaportaissa, ja Itiksessäkin yksi rullaporras.

        Espoon tunnelimetro on Synkkä paikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikataulun mukaan metromatka kestää nykyään 36 minuuttia ja siihen päälle tulee Tapiolassa useampia pitkiä siirtymiä rullaportaissa, ja Itiksessäkin yksi rullaporras.

        Espoon tunnelimetro on Synkkä paikka.

        Rullaporras ja rullakebab. Muuta ei työmatkalainen tartte.


    • Anonyymi

      Montakohan vuotta ratikkavastainen häirikkö vielä näitä viestejä kirjoittelee?

      • Anonyymi

        Eikös tää ollut pro-ratikka ketju?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös tää ollut pro-ratikka ketju?

        Oli aluksi, mutta sitten ahdistuneet traumakasat ottivat palstan haltuunsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli aluksi, mutta sitten ahdistuneet traumakasat ottivat palstan haltuunsa.

        Laittovat lumiketjut busseihin ja lähtivät painaan umpihankeen.


      • Anonyymi

        Se vaittaa Viistokadun sulkemisestakin vaikka moni ei edes enää tiedä mistä kadusta on kyse. Kauan valittaa varmaan siis. Loppuunsa asti.


    • Anonyymi

      HSL nettisivu kertoo, että pk-seudulla on peruttu paljon bussilähtöjä ja junillakin on jotain ongelmia. Syynä varmaan -22 pakkanen, tavalla tai toisella.

      Helsingin erinomainen, jo yli vuosisadan koeteltu raitiotiejärjestelmä toimii kuten aina. Yhtäkään häiriötä ei ollut näkyvissä.

      • Anonyymi

        Joopa joo. Myös metrossa on tänään peruttu lähtöjä.

        Raitiotie on palvellut kansaa Aikataulussa toistaiseksi huomautuksetta! Hyvä Spåra!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joopa joo. Myös metrossa on tänään peruttu lähtöjä.

        Raitiotie on palvellut kansaa Aikataulussa toistaiseksi huomautuksetta! Hyvä Spåra!

        Malmin lentokentältäkin pääsee vielä ilmaan, vaikka porukka on häädetty sieltä moneen kertaan veke.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maisan uupuvat päivitykset ja tuoreet rikosepäilyt

      Mikäs kun Maisa ei ole viikkoihin päivittänyt instaa ja nyt ollaan lehdissä tälläisistä.. 👀 https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/010c6594-780f-4
      Kotimaiset julkkisjuorut
      272
      20068
    2. Taksinkuljettaja Niina Syrjäläinen (Ristiinasta)

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33ec61ee-a6fb-4422-8ecc-982c68a91196 Viimeinen havainto eilen tiistailta n.17:48. Kadonnut kotoaan tilataksin kans
      Kadonneet ihmiset
      171
      15988
    3. Sofia sai 2000 e sukset ja Stefan joutui lainaamaan rahaa ruokaan

      Sofia sai Stefanilta 2000 e sukset ja Stefan joutui tämän jälkeen lainaamaan kaverilta rahaa ruokaan. Aika hurjaa menoa. Jos Martina olisi tiennyt,
      Kotimaiset julkkisjuorut
      302
      12753
    4. Poliisi vaati Niko Ranta-ahoa vangittavaksi

      uudesta huumerikoksesta. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007734511.html
      Kotimaiset julkkisjuorut
      311
      10404
    5. Notta ny se on tuloos! Sinimustat rekisteröityy puolueeksi.

      Vanhat hyvät ajat palaavat. Joukko ultra-isänmaallisia ovat perustamassa uutta puoluetta. Työnimenä on nyt Sinimustat. Nyt tulee vihervasemmistolaisel
      Maailman menoa
      676
      10259