Ei ole kumipyöräbusseista Suomen talveen. Onneksi Tampereellekin saadaan ratikka.
Busseja nurin jonossa:
https://hs.mediadelivery.fi/img/1920/670f64d1e46d4a01a3dc9a9be6888201.jpg
Ratikka kulkee häiriöttä:
https://hs.mediadelivery.fi/img/1920/2beaa5f95acf4a26a3e27d583abbc661.jpg
Bussit nurin, Spåra sen kun porskuttaa!
64
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Yksi kun pysähtyy niin kaikki pysähtyy. Onneks kumipyörillä pääsee kiertämään nämä menneen ajan kulkuvälineet.
- Anonyymi
Niin, kummat ovatkaan menneen ajan kulkuvälineitä? Raitiotie joukkoliikennevälineenä on kai uudenpi keksintö kuin se "kumipyöräsi"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, kummat ovatkaan menneen ajan kulkuvälineitä? Raitiotie joukkoliikennevälineenä on kai uudenpi keksintö kuin se "kumipyöräsi"
Raitiotieliikenne on peräisin jostakin 1700- tai 1800-luvulta, siis todellinen museoesine. Nykymuotoinen bussiliikenne on alkanut 1900-luvun alkupuoliskolla. Kannattaisi selvittää ennen huutelua tosiasiat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raitiotieliikenne on peräisin jostakin 1700- tai 1800-luvulta, siis todellinen museoesine. Nykymuotoinen bussiliikenne on alkanut 1900-luvun alkupuoliskolla. Kannattaisi selvittää ennen huutelua tosiasiat.
Raitiotieliikenne aloitettiin yleisesti 1880-luvun lopulla
Erilaisia, eri voimalähteillä esim. kassulla kulkevia autoja oli valmistettu jo 1700-luvulta lähtien. Renesanssiaikjoista lähtien autoja on kehitelty. Ensimmäinen polttomoottoriauto, siis bensakäyttöinen 1885. Auto on siis miltei aataminaikuinen laite historiansa perusteella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raitiotieliikenne aloitettiin yleisesti 1880-luvun lopulla
Erilaisia, eri voimalähteillä esim. kassulla kulkevia autoja oli valmistettu jo 1700-luvulta lähtien. Renesanssiaikjoista lähtien autoja on kehitelty. Ensimmäinen polttomoottoriauto, siis bensakäyttöinen 1885. Auto on siis miltei aataminaikuinen laite historiansa perusteella.Höyryauto kehitettiin jo 2700-luvulla. Liikenteessä se oli 1830-luvulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höyryauto kehitettiin jo 2700-luvulla. Liikenteessä se oli 1830-luvulla.
Höuryautto siis 1700-luvulla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höuryautto siis 1700-luvulla
Vieläkö Auton korjaamo on Hervannassa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raitiotieliikenne aloitettiin yleisesti 1880-luvun lopulla
Erilaisia, eri voimalähteillä esim. kassulla kulkevia autoja oli valmistettu jo 1700-luvulta lähtien. Renesanssiaikjoista lähtien autoja on kehitelty. Ensimmäinen polttomoottoriauto, siis bensakäyttöinen 1885. Auto on siis miltei aataminaikuinen laite historiansa perusteella.Nykyaikaisella kumipyöräjoukkoliikenteellä ja 1700-luvun "autolla" ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Tosi naurettava ja kaukaa haettu oli vertauksesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyaikaisella kumipyöräjoukkoliikenteellä ja 1700-luvun "autolla" ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Tosi naurettava ja kaukaa haettu oli vertauksesi.
No ei ollut.
Kumipyöräidsä bensa-autoja kuitenkin 1885 lähtien liikenteessä. Kumipyörä saastuttaa ympäristöä yhtä lailla kuin sen auton aiheuttamat pakokaasupäästötkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyaikaisella kumipyöräjoukkoliikenteellä ja 1700-luvun "autolla" ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Tosi naurettava ja kaukaa haettu oli vertauksesi.
Nykyaikaisella, ratikallakaan ei ole paljoa tekemistä muinaisenmman ratikan kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyaikaisella, ratikallakaan ei ole paljoa tekemistä muinaisenmman ratikan kanssa.
Jep. 1700-luvulla hevoset vetivät ”ratikoita”...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyaikaisella, ratikallakaan ei ole paljoa tekemistä muinaisenmman ratikan kanssa.
Tekniikassa ei ole paljoakaan yhteistä, mutta yksi perusongelma on pysyvä. Ratikka tarvitsee raiteet ja on siksi kumipyörää huonompi ratkaisu. Enkä tarkoita tällä rautapyöristä aiheutuvaa inhottavaa melusaastetta, vaan reittien jäykkyyttä. Voi miten helppoa onkaan kumipyörän reittiä muuttaa tarvittaessa, esim. silloin kun ratikka on pudonnut kiskoilta, juuttunut lumeen tai muuten vaan hajonnut kadulle. Vielä tärkeämmäksi muutosten mahdollisuus tulee, kun kaupunki kehittyy ja liikkumisen painopiste siirtyy muualle alkuperäiseltä reitiltä. Kumipyöräliikenteen valtti on sen joustavuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tekniikassa ei ole paljoakaan yhteistä, mutta yksi perusongelma on pysyvä. Ratikka tarvitsee raiteet ja on siksi kumipyörää huonompi ratkaisu. Enkä tarkoita tällä rautapyöristä aiheutuvaa inhottavaa melusaastetta, vaan reittien jäykkyyttä. Voi miten helppoa onkaan kumipyörän reittiä muuttaa tarvittaessa, esim. silloin kun ratikka on pudonnut kiskoilta, juuttunut lumeen tai muuten vaan hajonnut kadulle. Vielä tärkeämmäksi muutosten mahdollisuus tulee, kun kaupunki kehittyy ja liikkumisen painopiste siirtyy muualle alkuperäiseltä reitiltä. Kumipyöräliikenteen valtti on sen joustavuus.
Hyviä pointteja siinä mielesdä, että bussit voivat tarvittaessa poiketa reiteiltään.
Raitiotie on kuitenkin sen varressa tällä hetkellä asuvana kokenukseni mukaan hiljaisempi kuin bussi. Se on niin hiljainen, ettei sen kulkua huomaa. Bussien moottorin ja renkaiden pauhun ääntä ei mitenkään voi olla huomaamatta tai siltä välttyä.
Raitiotie on tehty ihmisjoukkojen kuljettamiseen määrätyillä reiteillä. Siinä se on hyvä. Erinomainen.
Moottoriajoneuvot aiheuttavat meluhaityoja niin, että häiriöiden poidtamiseksi on yritetty rakentaa erilaisia meluvalleja ja seiniä vilkkaasti liikennöityjen teiden varsille tai rakennettu kierto- ja kehäteitä kiertämään liikenne pois asumisalueita häiritsemästä asukkaita ja aiheuttamasta ilmanlaadun huononemista päästöillään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tekniikassa ei ole paljoakaan yhteistä, mutta yksi perusongelma on pysyvä. Ratikka tarvitsee raiteet ja on siksi kumipyörää huonompi ratkaisu. Enkä tarkoita tällä rautapyöristä aiheutuvaa inhottavaa melusaastetta, vaan reittien jäykkyyttä. Voi miten helppoa onkaan kumipyörän reittiä muuttaa tarvittaessa, esim. silloin kun ratikka on pudonnut kiskoilta, juuttunut lumeen tai muuten vaan hajonnut kadulle. Vielä tärkeämmäksi muutosten mahdollisuus tulee, kun kaupunki kehittyy ja liikkumisen painopiste siirtyy muualle alkuperäiseltä reitiltä. Kumipyöräliikenteen valtti on sen joustavuus.
Totta. Jos esimerkiksi Hervanta siirtyy yhtäkkiä monta kilometriä johonkin suuntaan, niin sitten ratikka ei enää mene sinne. Ja mitäs sitten tehdään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta. Jos esimerkiksi Hervanta siirtyy yhtäkkiä monta kilometriä johonkin suuntaan, niin sitten ratikka ei enää mene sinne. Ja mitäs sitten tehdään?
Ei Hervanta mihinkään siirry. Pysyy paikallaan vaikka kuinka toivoisit siirtyvän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyviä pointteja siinä mielesdä, että bussit voivat tarvittaessa poiketa reiteiltään.
Raitiotie on kuitenkin sen varressa tällä hetkellä asuvana kokenukseni mukaan hiljaisempi kuin bussi. Se on niin hiljainen, ettei sen kulkua huomaa. Bussien moottorin ja renkaiden pauhun ääntä ei mitenkään voi olla huomaamatta tai siltä välttyä.
Raitiotie on tehty ihmisjoukkojen kuljettamiseen määrätyillä reiteillä. Siinä se on hyvä. Erinomainen.
Moottoriajoneuvot aiheuttavat meluhaityoja niin, että häiriöiden poidtamiseksi on yritetty rakentaa erilaisia meluvalleja ja seiniä vilkkaasti liikennöityjen teiden varsille tai rakennettu kierto- ja kehäteitä kiertämään liikenne pois asumisalueita häiritsemästä asukkaita ja aiheuttamasta ilmanlaadun huononemista päästöillään.Pysy lujana uskossasi äläkä anna tosiasioiden häiritä sitä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta. Jos esimerkiksi Hervanta siirtyy yhtäkkiä monta kilometriä johonkin suuntaan, niin sitten ratikka ei enää mene sinne. Ja mitäs sitten tehdään?
Sitten itketään suomi24:lla, että miksi ei oltu kaukaa viisaita ja rakennettu ajoissa kiskoja myös uuteen paikkaan. Täysin johdonmukainen reaktio mitä ratikka-uskovaisilta saattaa odottaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Hervanta mihinkään siirry. Pysyy paikallaan vaikka kuinka toivoisit siirtyvän.
Kyllä se voi siirtyä, vaikka ratikkaa rakastavat mutta väittää. Älä sinä yhtään väitä vastaan! Nämä asiat kyllä tiedetään!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se voi siirtyä, vaikka ratikkaa rakastavat mutta väittää. Älä sinä yhtään väitä vastaan! Nämä asiat kyllä tiedetään!
Aina kun uusi asuinslue on rakennettu sinne on tietenkin rakennettu tie. Kiskoja voi rakentaa samalla periaatteella.
- Anonyymi
Taas meni ratikka hetki sitten ohi ikkunan alta. Harjoitusajossa.
- Anonyymi
Tarvitseeko bussien harjoitella?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarvitseeko bussien harjoitella?
On niitäkin nähty. Kuskiharoittelijat ajossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarvitseeko bussien harjoitella?
Ratikkakuskit ja bussikuskit pitää opettaa työhönsä. Aika perusjuttu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratikkakuskit ja bussikuskit pitää opettaa työhönsä. Aika perusjuttu.
Harjoitteleeko vr junien pysymistä raiteilla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harjoitteleeko vr junien pysymistä raiteilla?
Ei kai sellsista mutta kyllä veturinkuljettajatkin tarvitsevat harjoitusajoa ammattitutkintoaan varten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai sellsista mutta kyllä veturinkuljettajatkin tarvitsevat harjoitusajoa ammattitutkintoaan varten.
Harjoitellaan harjoilla vaihteiden putsaamista lumesta.
- Anonyymi
Lumi tukkii raiteet niin giljotiini lähtee kuin ammus ja pysähtyy talon seinään!🌞🌞🌞
- Anonyymi
Niinkö? Mikä giljotiini?
Kerran auto luisteli, seisoessani suojatien valoissa talon kulmalla niin pitkälle, että hyvä ettei osunut seinään. Itse ehdin alta pois.
- Anonyymi
Kallis, epäluotettava, epäkäytännöllinen, vaarallinen.
Siinä muutama synonyymi Poralle.- Anonyymi
Voi voi ... Mansen väki "kritisoi" Raitiotietä mielikuvilla ... Onneksi liikenne alkaa pian, ja väki pääsee itse testaamaan Ratikkaansa. Ja sehän toimii: Suomalaiset vaunut, hyvä rata, valmistui ajoissa ja sovittuun hintaan!! Hienoa !
Käykää myös tutustumassa Espoon metroon. Siellä on nähtävänä kallista syvätunnelirakentamista. Kaiken huippu on se, että syvätunneliin rakennettiin "säästösyistä" juuri sen verran liian lyhyet asemat, että täyspitkiä junia ei voi ajaa Espoossa. Länsimetro tarvitsee rinnalle ruuhkabussilinjoja. Ja samasta kapasiteettipulasta johtuen Itä-Helsinkiin rakennetaan nyt komea merinäköala-Raitiotie!
- Anonyymi
Spårat eivät todellakaan porskuta vaan ovat suistuneet kiskoilta
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007733606.html- Anonyymi
Valeuutinen, jossa kuvanmuokkaus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valeuutinen, jossa kuvanmuokkaus.
Toini tuuli puhartaa Porat raiteiltaan. Pitää muistaa vertailussa Stadiin että Tampere on kapea kaistale virran molemmin puolin joten Hämeenkadulle olisi kaikkien mahduttava. Henkilöautot etunenässä. Ilmaraitiotie olisi ollut halvin vaihtoehto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toini tuuli puhartaa Porat raiteiltaan. Pitää muistaa vertailussa Stadiin että Tampere on kapea kaistale virran molemmin puolin joten Hämeenkadulle olisi kaikkien mahduttava. Henkilöautot etunenässä. Ilmaraitiotie olisi ollut halvin vaihtoehto.
Tampereella on oltu viisaita. Autot tunneliin, pois näkyvistä. Ihmiset Raitiovaunuun Hämeenkadulle! Loistavaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toini tuuli puhartaa Porat raiteiltaan. Pitää muistaa vertailussa Stadiin että Tampere on kapea kaistale virran molemmin puolin joten Hämeenkadulle olisi kaikkien mahduttava. Henkilöautot etunenässä. Ilmaraitiotie olisi ollut halvin vaihtoehto.
Ei toini tuuli puhaltanut ainakaan noita ratikoita raiteiltaan, jotka kulkivat tänään tuosta ohi täysissä ratikkavoimissaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valeuutinen, jossa kuvanmuokkaus.
Ei muuten ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei muuten ole.
Oli siinä sellainen vale ainaskin, että ratikka olisi muka pudonnut kiskoilta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli siinä sellainen vale ainaskin, että ratikka olisi muka pudonnut kiskoilta.
Ei tainnut olla valeuutinen. Paikka lienee vararaiteella, jossa on ollut kaameesti lunta ja ehkä joku muukin ongelma.
Ratikan suistuminen ei tarkoita sitä, että vaunu lähtee liukumaan pitkin maakuntaa mukkelis makkelis. Ratikan suistuminen on yleensä sitä, että vain ehkä yhden telin pyöristä osa ei pysy kiskon urassa ... Helsingissä on yhä vielä nk matalauraisia vaihteita, joissa tällaista sattuu helpommin kuin syväuraisissa vaihteissa. Sitten tulee kikkamiehet raivausautossaan ja hoitaa homman. Ja sitten vaunu taas saa ajolangasta virtaa ja lähtee uuteen kiihdytykseen!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tainnut olla valeuutinen. Paikka lienee vararaiteella, jossa on ollut kaameesti lunta ja ehkä joku muukin ongelma.
Ratikan suistuminen ei tarkoita sitä, että vaunu lähtee liukumaan pitkin maakuntaa mukkelis makkelis. Ratikan suistuminen on yleensä sitä, että vain ehkä yhden telin pyöristä osa ei pysy kiskon urassa ... Helsingissä on yhä vielä nk matalauraisia vaihteita, joissa tällaista sattuu helpommin kuin syväuraisissa vaihteissa. Sitten tulee kikkamiehet raivausautossaan ja hoitaa homman. Ja sitten vaunu taas saa ajolangasta virtaa ja lähtee uuteen kiihdytykseen!!Miten katutasossa olevilta kiskoilta voi pudota?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tainnut olla valeuutinen. Paikka lienee vararaiteella, jossa on ollut kaameesti lunta ja ehkä joku muukin ongelma.
Ratikan suistuminen ei tarkoita sitä, että vaunu lähtee liukumaan pitkin maakuntaa mukkelis makkelis. Ratikan suistuminen on yleensä sitä, että vain ehkä yhden telin pyöristä osa ei pysy kiskon urassa ... Helsingissä on yhä vielä nk matalauraisia vaihteita, joissa tällaista sattuu helpommin kuin syväuraisissa vaihteissa. Sitten tulee kikkamiehet raivausautossaan ja hoitaa homman. Ja sitten vaunu taas saa ajolangasta virtaa ja lähtee uuteen kiihdytykseen!!Ja aikaa menee.....?
- Anonyymi
Noita raitiovaunuja putoaa kiskoilta tai hajoaa linjastolle hyvänkin sään aikana vähintään 1...5 kertaa viikossa. Nyt kun kiskojen vaihteissa on lunta tukkeena, niitä putoaa ihan tämän tästä.
https://hs.mediadelivery.fi/img/658/c0b75ae8b54b444580b0fd484e04f027.jpg.webp
Ratikkalinja on siitä p-as-ka rakenne, että kun yksi spåra putoaa kiskoilta, niin perässä tulevat eivät pääse ohi millään. Koko linja on saman tien tukkeessa 1...3 tunnin verran.
En ymmärrä miksi mikään järkevä kaupunki rakentelee enää tyhmistä lähtien raitiotiekiskoverkostoa alueellensa. Tampereen lisäksi Turku ja jopa Vantaa haaveilevat omista ratikkalimjoista.
Akkukäyttöiset bussit ovat nykyaikaa. Ne pääsevät ohi, vaikka yksi bussi kellahtaisi ojaan, niin linjaston muut bussit jatkaa porskuttavat, ja ihmiset pääsee kulkeen.- Anonyymi
Koska ratikka on Helsingin suosituin joukkoliikenne muoto, syy: luotettavin.
Kerrotko miten sähköbussi on parempi? Sama käyttövoimaa kuin ratikassa, mutta epäluotettavat ja kalliit akut... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska ratikka on Helsingin suosituin joukkoliikenne muoto, syy: luotettavin.
Kerrotko miten sähköbussi on parempi? Sama käyttövoimaa kuin ratikassa, mutta epäluotettavat ja kalliit akut...Ratikka EI ole HKin suosituin joukkoliikennemuoto vaan lähijuna on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratikka EI ole HKin suosituin joukkoliikennemuoto vaan lähijuna on.
Lähijuna ei kuulu hkl:n kalustoon, vaan vr:n...
- Anonyymi
Turkuun tulee myös ratikka kuljettamaan mamuja Varissuolta keskustaan molottamaan ja takaisin sossukela maksaa ja ollaan taas rikkaampia.
- Anonyymi
Ratikka on siitä tasa-arvoinen kulkuneuvo, että kaikki voivat sillä kulkea. Myös perussuomalaiset. Kyllä sieltä Varissuolta on jokllakin keinoin tähänkin asti keskustaan kuljettu Turussa.
- Anonyymi
Varissuolta keskustan suuntaan kuljetaan pääasiassa poliisiautolla, ambulanssilla tai ruumisautolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varissuolta keskustan suuntaan kuljetaan pääasiassa poliisiautolla, ambulanssilla tai ruumisautolla.
Ihan sama. Kyllä sieltä on aina päässyt ulos.
- Anonyymi
Ainakin stadissa ekaksi harjataan spårakiskot puhtaaksi. Treesta en tiedä.
- Anonyymi
Kiskoihin kannattaa laittaa sähkövirta, niin pysyvät sulana itsestään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiskoihin kannattaa laittaa sähkövirta, niin pysyvät sulana itsestään.
Vaihteissa on virtanen. Pysyvät sulana.
- Anonyymi
Jos voi valita bussi / metro / spåra niin aivan varmasti valintana on Spåra !!
- Anonyymi
Rampolla rallattelee tyytyväisimmät matkustajat.
- Anonyymi
> Jos voi valita bussi / metro / spåra niin aivan varmasti valintana on Spåra !!
Espoolaiset pääsee pian valitsemaan kummalalko kulkuvälineellä liikkua Tapiolasta Itäkeskukseen. Metrolla siihen kuluu 14 minuuttia, ja pikaratikalla 60 minuuttia, eli täysi tunti.
HKi-Espoo rakennuttivat 250 miljoonalla eurolla Tunnin Junan itselleen. Ratikkakyytistä nautiskelevat tapiolalaiset voivat sillä siirtyä kivasti Itäkeskuskeen, matuihin ja muihin afrikkalaisiin tutustumaan.- Anonyymi
Aikataulun mukaan metromatka kestää nykyään 36 minuuttia ja siihen päälle tulee Tapiolassa useampia pitkiä siirtymiä rullaportaissa, ja Itiksessäkin yksi rullaporras.
Espoon tunnelimetro on Synkkä paikka. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aikataulun mukaan metromatka kestää nykyään 36 minuuttia ja siihen päälle tulee Tapiolassa useampia pitkiä siirtymiä rullaportaissa, ja Itiksessäkin yksi rullaporras.
Espoon tunnelimetro on Synkkä paikka.Rullaporras ja rullakebab. Muuta ei työmatkalainen tartte.
- Anonyymi
Montakohan vuotta ratikkavastainen häirikkö vielä näitä viestejä kirjoittelee?
- Anonyymi
Eikös tää ollut pro-ratikka ketju?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös tää ollut pro-ratikka ketju?
Oli aluksi, mutta sitten ahdistuneet traumakasat ottivat palstan haltuunsa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli aluksi, mutta sitten ahdistuneet traumakasat ottivat palstan haltuunsa.
Laittovat lumiketjut busseihin ja lähtivät painaan umpihankeen.
- Anonyymi
Se vaittaa Viistokadun sulkemisestakin vaikka moni ei edes enää tiedä mistä kadusta on kyse. Kauan valittaa varmaan siis. Loppuunsa asti.
- Anonyymi
HSL nettisivu kertoo, että pk-seudulla on peruttu paljon bussilähtöjä ja junillakin on jotain ongelmia. Syynä varmaan -22 pakkanen, tavalla tai toisella.
Helsingin erinomainen, jo yli vuosisadan koeteltu raitiotiejärjestelmä toimii kuten aina. Yhtäkään häiriötä ei ollut näkyvissä.- Anonyymi
Joopa joo. Myös metrossa on tänään peruttu lähtöjä.
Raitiotie on palvellut kansaa Aikataulussa toistaiseksi huomautuksetta! Hyvä Spåra! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joopa joo. Myös metrossa on tänään peruttu lähtöjä.
Raitiotie on palvellut kansaa Aikataulussa toistaiseksi huomautuksetta! Hyvä Spåra!Malmin lentokentältäkin pääsee vielä ilmaan, vaikka porukka on häädetty sieltä moneen kertaan veke.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elämä valuu ohi ilman merkitystä
Olen 5-kymppinen korkeasti koulutettu hyvässä ja vaativassa työssä oleva mies. Erosin pitkästä parisuhteesta pari vuotta2533709Martina julkaisi romanttisia kuvia kihlajaisista
Ihana pari. Paljon onnea ja rakkautta heille 💞2631273Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin591218- 841056
Gekkosessa hyvä juttu Sofian Dubai "töistä"
"Vielä tammikuussa Belórf lupaili aloittavansa jälleen verkkovalmennukset, mutta tämä projekti näyttää kuihtuneen kaikes931010eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.93935Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä56916En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin118889- 169863
Palsta sekosi lopullisesti?
Taidan mennä päikkäreille. Oliko hän nyt muka oikeasti äsken täällä ja kirjoitti, että täytyy unohtaa? Todistakaa se. Ki14814