Brexit, Kalastus kriisiytyi

Anonyymi

Kalastus kriisiytyi
Pääministeri Boris Johnson juhli EU:n kanssa tekemäänsä brexit-sopimusta Britannian voittona esimerkiksi kalastuksessa. Toisin kävi, kalastajat ovat olleet viime päivinä äänekkäin valittajaryhmä.

Fish and Chips -annos
Britannia voi joutua tuomaan perinteisten "Fish & Chips" -annostensa kalaa aiempaa enemmän ulkomailta, koska maa ei ole vielä onnistunut sopimaan kalakiintiöistään Norjan ja Islannin vesillä. Nigel Roddis / EPA
Esimerkiksi Skotlannissa(siirryt toiseen palveluun) moni kalastusjalostamo ja merenantimia EU:hun tuova yritys voi joutua laittamaan lapun luukulle tammikuun alussa lisääntyneen byrokratian(siirryt toiseen palveluun) vuoksi.

Kalan hinnat ovat maassa selvässä laskussa EU-viennin tyrehtymisen vuoksi. Saaliita on jäänyt mätänemään satamiin ja Skotlannin kalastajia on neuvottu pyytämään vähemmän saaliita.

Kalastusaluksia seisoo Britannian satamissa, koska niiden kalastusoikeudet hävisivät brexitin myötä: hallitus ei ole vielä onnistunut sopimaan kalastuskiintiöistä Norjan ja Islannin kanssa. EU on hoitanut homman Britannian puolesta tähän asti.

Osa kalastajista taas on rantautunut Tanskan satamiin välttääkseen rajamuodollisuuksien aiheuttamat viivästykset. Kun kalat jalostetaan EU-maissa, tuotteille ei tarvitse tehdä tulliselvityksiä.

8

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Joutuvat kiristämään vyönsä.

• Anonyymi

Rappio-Saarivaltakunta. Uusliberalistinen persereikä.

• Anonyymi

Iltapalaa ei saa enää Lontoon sumussa, Norja myy kapakalaa sikahintaan?

• Anonyymi

Ja taas uutisten monistaja liikkeellä ilman linkkiä.....koeta jo lopettaa tuo peeloilu.

lähde on tässä uutisessa. https://yle.fi/uutiset/3-11734611

Ei tämä ole mikään copypastauspaikka.

• Anonyymi

Tätäkään ongelmaa ei olisi, jos EU:ia ei olisi.

• Anonyymi

No mutta eikös brexitin pitänyt tehdä Iso-Britanniasta suunnilleen maanpäällisen paratiisin?

• Anonyymi

Niinhän se on meilläkin. Äiti opetti, että jos itse hölmöily, niin itse myös siitä maksat. BJ voi ylvästellä, että meillä ei ole ulkomaista kalaa!

• Anonyymi

Hedelmistä on pulaa kaupoissa ja Tanskalaiset rajavartijat vei kinkkuleivätkin rajalla on se rankkaa ;)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      172
      6213
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      147
      1724
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1518
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1270
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      46
      932
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      29
      860
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      97
      846
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      799
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      226
      752
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      749
    Aihe