Brexit, Kalastus kriisiytyi

Anonyymi

Kalastus kriisiytyi
Pääministeri Boris Johnson juhli EU:n kanssa tekemäänsä brexit-sopimusta Britannian voittona esimerkiksi kalastuksessa. Toisin kävi, kalastajat ovat olleet viime päivinä äänekkäin valittajaryhmä.

Fish and Chips -annos
Britannia voi joutua tuomaan perinteisten "Fish & Chips" -annostensa kalaa aiempaa enemmän ulkomailta, koska maa ei ole vielä onnistunut sopimaan kalakiintiöistään Norjan ja Islannin vesillä. Nigel Roddis / EPA
Esimerkiksi Skotlannissa(siirryt toiseen palveluun) moni kalastusjalostamo ja merenantimia EU:hun tuova yritys voi joutua laittamaan lapun luukulle tammikuun alussa lisääntyneen byrokratian(siirryt toiseen palveluun) vuoksi.

Kalan hinnat ovat maassa selvässä laskussa EU-viennin tyrehtymisen vuoksi. Saaliita on jäänyt mätänemään satamiin ja Skotlannin kalastajia on neuvottu pyytämään vähemmän saaliita.

Kalastusaluksia seisoo Britannian satamissa, koska niiden kalastusoikeudet hävisivät brexitin myötä: hallitus ei ole vielä onnistunut sopimaan kalastuskiintiöistä Norjan ja Islannin kanssa. EU on hoitanut homman Britannian puolesta tähän asti.

Osa kalastajista taas on rantautunut Tanskan satamiin välttääkseen rajamuodollisuuksien aiheuttamat viivästykset. Kun kalat jalostetaan EU-maissa, tuotteille ei tarvitse tehdä tulliselvityksiä.

8

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Joutuvat kiristämään vyönsä.

• Anonyymi

Rappio-Saarivaltakunta. Uusliberalistinen persereikä.

• Anonyymi

Iltapalaa ei saa enää Lontoon sumussa, Norja myy kapakalaa sikahintaan?

• Anonyymi

Ja taas uutisten monistaja liikkeellä ilman linkkiä.....koeta jo lopettaa tuo peeloilu.

lähde on tässä uutisessa. https://yle.fi/uutiset/3-11734611

Ei tämä ole mikään copypastauspaikka.

• Anonyymi

Tätäkään ongelmaa ei olisi, jos EU:ia ei olisi.

• Anonyymi

No mutta eikös brexitin pitänyt tehdä Iso-Britanniasta suunnilleen maanpäällisen paratiisin?

• Anonyymi

Niinhän se on meilläkin. Äiti opetti, että jos itse hölmöily, niin itse myös siitä maksat. BJ voi ylvästellä, että meillä ei ole ulkomaista kalaa!

• Anonyymi

Hedelmistä on pulaa kaupoissa ja Tanskalaiset rajavartijat vei kinkkuleivätkin rajalla on se rankkaa ;)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      75
      1430
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      248
      1332
    3. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      153
      1113
    4. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      255
      1088
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      51
      795
    6. 65
      774
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      62
      757
    8. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      39
      738
    9. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      711
    10. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      30
      647
    Aihe