Evästeet ja algoritmi?

Anonyymi

Onko niillä jotain yhteistä? cookies ja algoritmi. Tuli vaan mieleen. Onko kukaan miettinyt?

8

91

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei, niillä ei ole mitään suoranaista yhteyttä sillä kumpikin tarkoittaa ihan eri asiaa.

Välillisesti algoritmeja tosin voidaan käyttää analysoimaan käyttäjän selaimessa olevia eri evästeitä, ja näin luomaan käyttäjästä profiili, kuten myös mainonnan kohdentamisiin.

• Anonyymi

Cookie on tiedosto johon talletetaan selaimen istunnonaikaista tietoa ja se asuu käyttäjän laitteen muistiin talletettuna. Algoritmi on yksityiskohtainen ohje suorittaa joku tehtävä tai toiminto. Keittokirjan reseptikin on algoritmi.

• Anonyymi

Pipariin voi tallentaa vain merkkijonon. Voihan siinä olla alkoritmi tietty jemmattuna. Koorarina jourun käyttään pipareita, jottei ulkopuoliset pääsisi kaappaan käyttäjän konetta. Terv. nimim. HttpOnly piparoitsija.

• Anonyymi

Et oo varmaan saanut piparia vähään aikaan....?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et oo varmaan saanut piparia vähään aikaan....?

Joulusta on vain pari viikkoa japiparkakkutaloa riittää yhä..
        Itse et ole elänyt piiitkään aikaan.

-sivusta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joulusta on vain pari viikkoa japiparkakkutaloa riittää yhä..
        Itse et ole elänyt piiitkään aikaan.

-sivusta

No en minä omasta mielestäni kuollut ainakaan ole...

• Anonyymi

Metadataa ja seurantaa on kaikki evästeet ja keksit pullollaan. Tor-selain käyttöön tai googlen chrome estoon kokonaan tai firefox laajoilla estoilla käyttöön. Luonnollisesti kaikki yhteydet vpn:n takana.

Tässä omat estoni tällä palstalla ja postaaminen onnistuu vaikka paljon muutakin seurantaa olen estänyt mitä kuvassa ei näy https://img.aijaa.com/b/00059/14929470.jpg

• Anonyymi

Hyvällä alulla olet. Mulla on vaan 17 lisäkettä tässä selaimessa, ja VPN tottakai päällä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860

Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli
      Maailman menoa
      37
      9291
    2. "Mä elän vieläkin"

Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn
      Tampere
      32
      3811
    3. Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman

Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi
      Maailman menoa
      80
      2413
    4. Pate Mustajärvi on kuollut

Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html
      Maailman menoa
      118
      2350
    5. Kylläpä asiat onkin nyt hyvin verrattuna Sannan aikaan

Sannan aikana aähkön alv oli 10%, nyt 25,5%. Ajatelkaa nytkin pörssisähkö on ilmaista, keskellä talvea! Bensan hinta on
      Maailman menoa
      25
      1925
    6. Kaivatullesi viesti ensi vuoteen?

Kerro meneekö naiselle vai miehelle ja vähintään yksi tunniste, esim. kirjain.
      Ikävä
      33
      1646
    7. Miten ikinä kelpaisin sulle

Sinä saat niiltä muilta naisilta paljon enemmän, mitä minulta... Tai mihin minä olisin valmis. Enkä edes olisi niin tait
      Ikävä
      15
      1580
    8. Edes vitamiinit eivät taanneet loputonta elämää

Nimittäin niistä rahaa itselleen taikonut tohtori siirtyi tuonpuoleiseen.
      Maailman menoa
      31
      1396
    9. Kuinka kauan vielä

jaksetaan vastustaa toisiamme?
      Ikävä
      71
      1247
    10. Esko ja Martina viettävät joulua

Entisen avioparin joulunvietto on ylittänyt IS uutiskynnyksen
      Kotimaiset julkkisjuorut
      172