Rahaa HSL-sovellukseen?

Anonyymi

Latasin puhelimeeni HSL-sovelluksen, ja se pyytää tunnistautumaan vahvasti ja ostamaan, mutta samalla sivulla lukee että nettiostaminen ei nyt toimi. Voiko HSL-sovellukseen ladata rahaa kuten matkakorttiin? Voiko kertalipun maksun ohjata Elisan puhelinlaskuun, ja miten silloin tunnistaudutaan, kun vahva tunnistus ei tunnistauduttuani vienyt mihinkään vissiin koska tuo nettiostaminen ei nyt toimikaan?

6

2917

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

HSL-sovellukseen ei voi ladata arvoa kuten matkakorttiin. Sovelluksella maksetaan matka- tai kausilippu aina heti, joko puhelinlaskuun tai pankkitililtä (tarvitaan vahva tunnistautuminen).

Olen viimeksi matkustanut sovelluksella 12.1. ja ainakin silloin oston pystyi tekemään puhelinlaskuun. Ilmeisesti tältä osin ei tullut muutosta 14.1. ja ymmärtääkseni silloin ei myöskään tarvita vahvaa tunnistautumista. Käytän mieluummin puhelinlaskuun yhdistettävää maksua koska sillä saa maksuaikaa bussimatkoille.

HSL-sovelluksessa määritellään meneekö maksu puhelinlaskuun vai pankkitililtä. Joskus on käynyt niin että olen ollut ostamassa lippua hississä jossa on huono kenttä, niin sovellus yritti vaihtaa maksun pankkitilille, mutta aloitin maksutoimet uudelleen niin hyväksyi oletetun puhelinlaskun kun kenttää löytyi taas.

• Anonyymi

Kiitos tiedosta. Kunpa HSL osaisi kirjoittaa vastaavat tiedot sovelluksensa ohjeisiin, se ei olisi paljon vaadittu. Myy tuo kirjoituksesi HSL:lle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos tiedosta. Kunpa HSL osaisi kirjoittaa vastaavat tiedot sovelluksensa ohjeisiin, se ei olisi paljon vaadittu. Myy tuo kirjoituksesi HSL:lle.

HSL ei kerro tuosta maksuajasta jonka saa puhelinyhtiöltä, eikä se tietenkään kuulu heille.

Vahva tunnistautuminen "iskee kiinni" mobiilimaksuissa yli 30 € maksuissa ja pienemmissä joka viidennellä maksukerralla. En tiedä voiko esimerkiksi HSL asettaa sovelluksen vaatimaan sitä joka maksukerralla, vaikka maksaisi vain kertamaksun.

• Anonyymi

Käytän metroa harvakseltaan aina silloin tällöin, ja silti olen jo useamman kerran joutunut tilanteeseen jossa lippuautomaatti jossa on vain kortilla maksaminen vaihtohtona tulee ilmoitus että korttimaksaminen on nyt pois toiminnasta, ja mennyt aseman toiseen sisäänkäyntiin jossa kolikkomaksun mahdollisuus, niin ilmoittaa että kolikkomaksaminenkaan ei nyt ole toiminnassa.
      Vaihdoin sitten viimein kännykän uuteen johon voi ladata HSL-sovelluksen, niin yrittäessäni ostaa sillä lipun, tuli siinäkin yrityksessä ilmoitus että nettiostaminen ei nyt toimi.

• Anonyymi

Eli HSL koko palvelin oli kumossa eikä siis mitkään automaatit tai sovelluskaan toiminut. Tuolloin olisi selvinnyt matkakortilla tai kaupoista tai R-kioskilta ostettavalla kertalipulla. Minulla on aina hätävarana mukana matkakortti jossa on arvoa jonkunverran, vaikka käytänkin sovellusta. Joskus on joutunut kaivamaan kortin esiin kun sovellus ei toiminutkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli HSL koko palvelin oli kumossa eikä siis mitkään automaatit tai sovelluskaan toiminut. Tuolloin olisi selvinnyt matkakortilla tai kaupoista tai R-kioskilta ostettavalla kertalipulla. Minulla on aina hätävarana mukana matkakortti jossa on arvoa jonkunverran, vaikka käytänkin sovellusta. Joskus on joutunut kaivamaan kortin esiin kun sovellus ei toiminutkaan.

Helpompaa onkin unohtaa ne kaikki muut tavat ja hankkia matkakortti ja ladata siihen arvoa, koska sen matkakortin joutuu kuitenkin hankkimaan ja pitämään mukanaan. Helsinkiin saapuva turisti ei tätäkään keinoa kuitenkaan voi käyttää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2470
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      196
      1157
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1071
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      930
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      296
      888
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      858
    7. Kyllä me vaan

Tykätään toisistamme ❤️ siinä ei ole mitään väärää kenellekään
      Ikävä
      53