Yksin ei ole hyvä olla.

Anonyymi

Olen ns."uusioneitsyt" eli parannuksenteon jälkeen olen elänyt selibaatissa ja aion elää loppuiänkin ellen löydä aviomiestä.
Olin kihloissa ja enkä ole enää neitsyt, suhde loppui vastoin omaa tahtoani.
En halua seurustella uskomattoman miehen kanssa eikä uskomaton varmaan suostuisi odottamaan seksiä avioliitton asti.
Vaikka suostuisi niin ei se onnistuisi, usko täytyy olla yhteinen.
Mutta kelpaisinko minä ei-koskemattomana mutta ei-avioliitosta eronneena uskovalle poikamiehelle tai leskelle?
Menneisyyttään kun ei voi muuttaa ja vanhat synnit on anteeksi saatu, pää-asia että yrittää elää jatkossa oikein.
Onko uskovalle miehelle este se että ns.vanhassa elämässä on kokenut asioita?

22

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihan uskomaton aloitus !! :-D

      • Anonyymi

        Mikä aloituksessani on sinusta kummallista?
        Uskon että meitä on monia tässä tilanteessa, katsos kun Jeesus tuli pelastamaan juuri meitä syntisiä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä aloituksessani on sinusta kummallista?
        Uskon että meitä on monia tässä tilanteessa, katsos kun Jeesus tuli pelastamaan juuri meitä syntisiä!

        Uskomattomia miehiä löytyy löytyy piirretyistä.


    • Anonyymi

      Voimme uskoa Jeesuksen sovitustyön kautta saamaamme lupaukseen, että meidän syntimme annetaan anteeksi, kun kadumme ja parannusta tehden anomme niitä anteeksi. Jeesus kyllä tietää, millaista tekoa me olemme ja siksi hän tulikin tähän maailmaan. Itse olen uskova, eikä minua sinun menneet tekosi haittaa, koska olet selkeästi Jeesuksen oma. Olen ajatellut, että jos kaksi rakastavaista tuntee yhdessä olevansa" yhtä lihaa", ja vakavasti päättää mennä yhteen, niin miksi tämän päätöksen jälkeen pitäisi pidättäytyä rakkauden osoituksista. En ole selkeää vastausta löytänyt Uudestatestamentista.

      • Anonyymi

        Kiitos vastauksestasi! Kiva kuulla että ymmärrät!
        Itse olen sitä mieltä että päätös avioliitosta pitää olla tehty ja lupaukset annettu julkisesti, sen jälkeen voi olla yhtä lihaa minkä mielii.


    • Anonyymi

      Joo joo ei mene ihan noin itse olen uskonnoton ja tapailin kauan uskovaista naimisissa olevaa naista en sano mihin lahkoon kuului ettei tunnisteta mutta niin hyvää antaumuksellista ja vapaamuotoista seksiä en usein ole saanut nainen oli minua 12 v nuorempi suhde kesti jokusen vuotta kunnes itse vakiinnuin toisaalle ja erottiin sitten ystävinä hän jatkoi avioliittoaan uskovaisen miehensä kanssa .

      Hän kertoi että srk sisällä on paljon tällaista toimintaa asioista ei vaan saa puhua ja ne sovitaan hiljaisesti kun käry käy.

      • Anonyymi

        Ainakin minulla menee juuri niinkuin aloituksessa kirjoitin.
        En kyttää muiden syntejä, mutta vaikea uskoa että nainen oli oikeasti uskoon tullutkaan, tai sitten paaduttanut omantuntonsa täysin.
        Uskon että kaikki oikeasti uskovat ainakin pyrkivät elämään Raamatun Sanan mukaan, kukaan meistä ei tietenkään siinä täysin onnistu ja armon varassahan me riiputaan.
        Itselläni on hyvin herkkä omatunto kiitos Herran! Ei ollut ennen" Golgatalla käyntiä" mutta siitä lähtien kyllä.


    • Anonyymi

      Naisparka, toki aitoja leskiäkin on.

      • Anonyymi

        Joo minä olen leski, enkä kelpaa näille uskonveljille. Vaikka olisi heille jotain annettavaakin.


      • Anonyymi

        Miksi minä olen naisparka?Siis aloittaja?
        Eikö syntejään saakaan anteeksi sinun mielestäsi?
        Meitä on paljon jotka olemme pelastuneet mailmasta, kuka mitenkin syvältä, niin oli jo alkuseurakunnassakin.
        Eikä kukaan meistä ole synnitön uskoontulon jälkeenkään, mutta parhaansa voi yrittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo minä olen leski, enkä kelpaa näille uskonveljille. Vaikka olisi heille jotain annettavaakin.

        Miksihän et kelpaa? Ehkä heillä on epärealistisia toiveita, haluavat missin itselleen?
        On se harmi kun me kunnolliset naiset mennään hukkaan...vai mitä ;)


    • Anonyymi

      Turha se on puutteessa elää jonkin jumalakuvitelman vuoksi.
      Anna palaa - ei se järvi soutamalla kulu.

    • Anonyymi

      Käytkö sormella, se on sitä itse rakkautta se .

    • Anonyymi

      Emme elä keskiaikaa. Tuo uskomus ettei kelpaa, muuttuu itseään vahvistavaksi uskomukseksi jossa valmistaudutaan ennakolta pettymykseen ja alitajuisesti hankitaan pettymyksiä.

      Ei se sielunkumppanin löytyminen ole kenellekään selviö maailmassa jossa päihteistä ei haeta apua.

      Ennenvanhaan oli hyvä puhemieskäytäntö joka rikkoi jään. Oli sitten osapuolten oma-asia miteen siitä jatkoivat.

      • Anonyymi

        Minä aloittaja en sinällään arvele ennakolta etten kelpaisi, jollekin varmaan kelpaisin ja jollekin taas en kuten kaikkien kohdalla on.
        Minua kiinnosti uskovien sinkkumiesten ajatukset, että kuinka tärkeää se koskemattomuus on jos muuten on yhteinen usko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä aloittaja en sinällään arvele ennakolta etten kelpaisi, jollekin varmaan kelpaisin ja jollekin taas en kuten kaikkien kohdalla on.
        Minua kiinnosti uskovien sinkkumiesten ajatukset, että kuinka tärkeää se koskemattomuus on jos muuten on yhteinen usko.

        En sano pahalla mutta taidat olla kokematon rakkauden alueella. Voi olla vaikka kuinka paljon sp-kokemuksia mutta rakkautta se ei välttämättä ole.

        Nuoret rakastuvat usein omaan rakastumisen tunteeseensa tajuamatta sitä.

        Jos joku erilainen uskonkäsitys ja koskemattomuus ovat kriteereitä, kierrä sellaiset ihmiset kaukaa, turha huomata vuosien päästä ettei rakkautta tule kun sitä ei ollut alunalkaenkaan.

        Kuten Raamattu sanoo rakkaus ei tee pahaa kenellekään. Väkivalta on pahaa eikö niin?

        On väkivaltaa sanoa toiselle että et kelpaa kokemuksiesi, pituutesi,painosi, iän, uskon ym ym takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En sano pahalla mutta taidat olla kokematon rakkauden alueella. Voi olla vaikka kuinka paljon sp-kokemuksia mutta rakkautta se ei välttämättä ole.

        Nuoret rakastuvat usein omaan rakastumisen tunteeseensa tajuamatta sitä.

        Jos joku erilainen uskonkäsitys ja koskemattomuus ovat kriteereitä, kierrä sellaiset ihmiset kaukaa, turha huomata vuosien päästä ettei rakkautta tule kun sitä ei ollut alunalkaenkaan.

        Kuten Raamattu sanoo rakkaus ei tee pahaa kenellekään. Väkivalta on pahaa eikö niin?

        On väkivaltaa sanoa toiselle että et kelpaa kokemuksiesi, pituutesi,painosi, iän, uskon ym ym takia.

        En sanoisi olevani kokematon rakkauden alueella, enkä ole nuorikaan valitettavasti enää.
        Usko on elämän ja mailmankatsomuksen perusta, olisi mahdotonta olla samalla taajuudella ihmisen kanssa joka ei sitä koe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En sanoisi olevani kokematon rakkauden alueella, enkä ole nuorikaan valitettavasti enää.
        Usko on elämän ja mailmankatsomuksen perusta, olisi mahdotonta olla samalla taajuudella ihmisen kanssa joka ei sitä koe.

        Ja niille uskoville ei kokenut kelpaa..
        Ollako vai eikö olla :-(

        Jos on oikeasti rakastuntut niin tuollaisella asialla ei pitäisi olla merkitystä. Olen kuullut että jos on lapsi niin se on jo isompi este. Mutta nykyaikana heitäkin on paljon ja useimmat löytävät uuden kumppanin.


    • Anonyymi

      Määrääkö uskonto seksin?
      En pidä jeesusta todellisena henkilönä
      joka voi määrätä lisääntymis vietin murskaamisen?
      Uskon evoluutioon jonka perysta on lisääntyminen.

      Se että löytäisit uskovasta mies ihmisestä kaltaisesi
      on hebreaa.

      Mieti ja rakenna itse oman elämäsi suunta.
      Määräät itse itsestäsi.

      • Anonyymi

        Miten sinä ei-uskovana ihmisenä voisitkaan ymmärtää...
        On erittäin tärkeää että kumppaneilla on yhteinen usko ja kaltaisiani uskovia on kyllä yhtä paljon miehiä kuin naisiakin suunnilleen, miksen siis voisi löytää kaltaistani?
        Varmaan tiedät että on olemassa miehiä jotka eivät harrasta esiaviollista seksiä ja haluavat Kristityn vaimon?

        Se että seksuaalisuus kuuluu vain avioliiton sisälle ei nyt ole mitään lisääntymisvietin murskaamista vaan sitä että arvokas asia on arvoisellaan paikalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten sinä ei-uskovana ihmisenä voisitkaan ymmärtää...
        On erittäin tärkeää että kumppaneilla on yhteinen usko ja kaltaisiani uskovia on kyllä yhtä paljon miehiä kuin naisiakin suunnilleen, miksen siis voisi löytää kaltaistani?
        Varmaan tiedät että on olemassa miehiä jotka eivät harrasta esiaviollista seksiä ja haluavat Kristityn vaimon?

        Se että seksuaalisuus kuuluu vain avioliiton sisälle ei nyt ole mitään lisääntymisvietin murskaamista vaan sitä että arvokas asia on arvoisellaan paikalla.

        Elämme hedonistista aikaa, kuten Raamattu sanoo: Ihmiset rakastavat enemmän hekumaa kuin Jumalaa.

        On paljon aviopareja jotka eivät edes pysty sp-yhteyteen eri syistä. Useimmiten sairaudesta johtuen, eivätkä he silti lähde pettämään.

        Jos pelkkä kiima on pariutumisen peruste ,niin eipä kaukana olla elukoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämme hedonistista aikaa, kuten Raamattu sanoo: Ihmiset rakastavat enemmän hekumaa kuin Jumalaa.

        On paljon aviopareja jotka eivät edes pysty sp-yhteyteen eri syistä. Useimmiten sairaudesta johtuen, eivätkä he silti lähde pettämään.

        Jos pelkkä kiima on pariutumisen peruste ,niin eipä kaukana olla elukoista.

        "Jos pelkkä kiima on pariutumisen peruste ,niin eipä kaukana olla elukoista."
        Niin,pakanathan luulevat ihmisen olevan eläin, pelkkä kädellinen joka on vähän apinasta pitemmälle mukamas kehittynyt.
        Jos ajattelee niin on varmasti loogista toimiakin eläimellisesti, jos taas uskoo Jumalan luoneen ihmisen niin standardi ja vaatimus käytökselle (omalle) on vaativampi.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1700
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      72
      1339
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1268
    4. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      183
      1152
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      163
      1051
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1043
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      892
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      876
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      826
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      794
    Aihe