Luopukaa kaikesta omaisuudesta

Anonyymi

Helpompi on kamelin mennä neulansilman läpi, kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan...
Tätähän yleensä hoetaan serakuntalasille hyvikin usein ja kehoitetaan antamaan ja luopumaan omastaan ja antamalla köyhille.
Entäpä sitten nämä jotkut suuret herätys liikkeiden saarnamiehet maailmalla, joilla on miljoona omaisuus, autoja, kartanot, yksityis lentokoneet.
Kehoittaako kukaan heitä luopumaan omaisuudestaan ja antamaan köyhille.
He kyllä kehoittavat seuraajiaan luopumaan omastaan ja antamaan, mutta taitaa ne rahat mennä tässä tapauksessa näiden suurten herätys liikkeiden johtajille ja saarnaanille tuolla maailmalla.
Kumma kyllä heitä ei paheksuta, vaan ennemminkin kehutaan heidän suuresta omaisuudestaan, niinkuin se olisi oikein ja kohtuulista, mikä on perin erikoista.
Mutta jos tavallinen seurakuntlainen vähän rikastuisi, niin sitä voitasiin jopa paheksua, jos olisi vaikka uudempi auto, niin voitaisiin huomauttaa, että eikö se sopisi vähän vaatimattomammalla autolla sinunkin liikkua.
Eli kehoitettaisiin vaihtamaan tai luopumaan autosta ja antamaan ne rahat sitten seurakunnalle.

39

191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jokainen on yksilö ja toimii omantuntonsa mukaan toinen rakastaa mammonaa eikä suostu luopumaan maallisesta toinen luopuu ja on saava sen monikertaisena takaisin taiaan valtakunnassa.

      • Mitäs sillä mammonalla voi Taivasten valtakunnassa tehdä? Onko siellä autoteollisuutta? Vai miten saa pois antamansa mammonan moninkertaisena takaisin?


      • Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Mitäs sillä mammonalla voi Taivasten valtakunnassa tehdä? Onko siellä autoteollisuutta? Vai miten saa pois antamansa mammonan moninkertaisena takaisin?

        Ai sinä Repeliini hääräät jo tälläkin palstalla 😹


    • Anonyymi

      Ei taivaspaikkoja osteta rahalla. Ei se anekauppa ole ollut kovin hyväksyttävää oikein missään piireissä.

      Eikä sanassa päinvastoin sanota että Jumala kyllä tietää mitä me tarvitsemme ennen kuin Häneltä annommekaan. Joten ihmisen apu on epäuskoa, lihallista suorittamista jolla ei ole taivasten valtakunnassa mitään arvoa.

      • Anonyymi

        Totta olen asian takia raamatusta mustalla tussilla vetänyt ylitse vääräoppiset Jeesuksen lauseet Missä tämä muka vaatii seuraajiltaan kaikesta luopumista ei tarvitse niitä edes sitten miettiä raamattua lukiessa.

        On paljon muutakin harhaoppia mitä olen mustalla tussilla poistanut raamatusta kirja on nyt paljon selkeämpi omaa elämääni ajatellen .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta olen asian takia raamatusta mustalla tussilla vetänyt ylitse vääräoppiset Jeesuksen lauseet Missä tämä muka vaatii seuraajiltaan kaikesta luopumista ei tarvitse niitä edes sitten miettiä raamattua lukiessa.

        On paljon muutakin harhaoppia mitä olen mustalla tussilla poistanut raamatusta kirja on nyt paljon selkeämpi omaa elämääni ajatellen .

        Efes. 2:8-9 "Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta ... ette tekojen kautta."

        Itse uskon että pelastun pelkästään uskon kautta kuten raamatussa lukee selkeästi siksi poistin mustalla tussilla alla olevat vääräoppiset lauseet jotka vain sekoittavat lukijaa .



        Jaak. 2:24 "Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta."
        Matt. 7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon."


    • Anonyymi

      Room. 7:4 "Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta ..."

      Itse ole mielistynyt siihen ettei minun tarvitse juutalaisia lakeja noudattaa siksi tussillani poistin raamatusta alla olevat väärät opit jotka eivät minuun edes istuisi



      Matt. 5:18 "Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut."
      Luuk. 16:17 "Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää."

    • Anonyymi

      Ei Jeesus vaatinut seuraajieen myymään omaisuuttaan ja jakamaan sitä köyhille, joita Jumala ei ole auttanut. Hän sanoi nämä sanat nuorukaiselle, joka kehuskeli miten on täyttänyt lain, miten hän on jokaisen lain kirjaimen täyttänyt ja näin mielestään pelastuu. Eikä Jeesus edes sanonut että kun myyt kaiken ja annat köyhille, niin pääset taivaaseen, vaan koetteli tällä sanalla ja koetuksessa huomattiin, että hän oli rakastunut mammonaan.

      Ei Paavali antanut yhtään ohjetta että pitää jakaa omaisuutensa köyhille. Pyhien avustamisesta hän mainitsi, mutta muutoin arvosti sitä, että jokainen tekee työtä käsillään eikä ole avun tarpeessa.

      Me voimme tietenkin luoda erilaisia oppeja joiden Raamatun jakeiden perustella, mutta kun katsotaan kokonaisuutta, niin ne paljastuvat harhaopiksi.

    • Anonyymi

      "Ei Jeesus vaatinut seuraajieen myymään omaisuuttaan ja jakamaan sitä köyhille,"

      Jeesus vaati tämän opetuslapsiltaan ja siltä yhdeltä joka halusi alkaa Jeesuksen seuraajaksi .

      Ei Jeesus tietysti nykykristityltä tällaista vaadi koska arvostaa näitä ja näiden uskoa enemmän kuin apostolien ja aikalaistensa heikkouskoisuutta.Me ole mme erityisiä pääsemme pelkällä uskolla taivaaseen saamme viedä sinne maallisen omaisuutemmekin vaikka emme toki ole mammonassa kiinni siitähän ei ole kyse

    • Anonyymi

      "Ei Jeesus vaatinut seuraajieen myymään omaisuuttaan ja jakamaan sitä köyhille,"

      Kyllä hän vaati:

      "Jeesus sanoi opetuslapsilleen: "Sen tähden minä sanon teille: älkää kantako huolta hengestänne, siitä mitä söisitte, älkää ruumiistanne, siitä millä sen vaatettaisitte. Onhan henki enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet. Katsokaa korppeja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa, ei niillä ole vajaa eikä varastoa, ja silti Jumala ruokkii ne. Kuinka paljon arvokkaampia te olettekaan kuin linnut! Kuka teistä voi murehtimalla lisätä elämänsä pituutta kyynäränkään vertaa? Jos siis näinkään vähäinen asia ei ole teidän vallassanne, mitä te muusta huolehditte? Katsokaa kukkia, kuinka ne nousevat maasta: eivät ne näe vaivaa eivätkä kehrää. Minä sanon teille: ei edes Salomo kaikessa loistossaan ollut niin vaatetettu kuin mikä tahansa niistä. Kun Jumala tuolla tavoin pukee ruohon, joka tänään kasvaa kedolla ja huomenna joutuu uuniin, niin paljon ennemmin hän teistä huolehtii, te vähäuskoiset! Älkää siitä murehtiko, mitä söisitte tai joisitte. Älkää sitä etsikö. Tätä kaikkea maailman ihmiset tavoittelevat; teidän Isänne tietää kyllä, että te sitä tarvitsette. Etsikää hänen valtakuntaansa, niin te saatte myös kaiken tämän. Älä pelkää, pieni laumani. Teidän Isänne on päättänyt antaa teille valtakunnan.

      Myykää, mitä teillä on, ja antakaa köyhille.

      Hankkikaa kukkarot, jotka eivät tyhjene, kootkaa taivaisiin aarre, joka ei ehdy. Siellä ei varas pääse siihen käsiksi eikä koi tee tuhojaan. Missä on aarteenne, siellä on myös sydämenne.""
      Luuk. 12:22-34

    • Anonyymi

      Kannattaa alla olevat kyseiset kohdat vetää raamatustaan mustalla tussilla yli ja siirtyä Jeesuksen hapatuksista Paavalin oikeisiin oppeihin sillä nuo Jeesuksen hapatukset voivat sekoittaa lukijaa luulemaan että Jeesus vaatisi luopumaan jostakin maallisista asioista mikä on vain hänen oma erehdys Paavali tietää paremmin joten jättäkäämme näissä kohdin Jeesuksen sanat omaan arvoonsa




      Käskyt sinä tiedät: älä tee aviorikosta, älä tapa, älä varasta, älä todista valheellisesti, kunnioita isääsi ja äitiäsi.» 21»Kaikkea tätä olen noudattanut nuoresta pitäen», vastasi mies. 22


      Tämän kuullessaan Jeesus sanoi: »Yksi sinulta vielä on tekemättä. Myy kaikki, mitä sinulla on, ja jaa rahat köyhille, niin sinulla on aarre taivaissa. Tule sitten ja seuraa minua.»


      »Entä me?» kysyi silloin Pietari. »Me olemme luopuneet kaikesta, mitä meillä oli, ja seuranneet sinua.»


      Matt. 19:29 "Ja jokainen, joka on luopunut taloista tai veljistä tai sisarista tai isästä tai äidistä tai lapsista tai pelloista minun (Jeesuksen) nimeni tähden, on saava monin verroin takaisin ja perivä iankaikkisen elämän."


      Mark. 6:8-9 "Ja hän sääti heille, etteivät saaneet ottaa matkalle muuta kuin ainoastaan sauvan; ei leipää, ei laukkua, ei rahaa vyöhönsä. He saivat kuitenkin sitoa paula-anturat jalkaansa;

      • Anonyymi

        Huomatkaa, että Jeesus osoitti sanansa opetuslapsiksi aikoville. Hän varoitti opetuslapseuden vaativuudesta, kuin myös apostoleiksi aikovia. Jeesuksen sanat olivat totta. Jos on vähänkin kiintynyt mammonaan, tai omaisiin, niin motivaatio loppuu äkkiä. Koko maailma ei voi alkaa apostoleiksi. Me muut, olemme tarkoitettu elämään Jumalan tahtoa noudattaen, kukin omalla tahollaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomatkaa, että Jeesus osoitti sanansa opetuslapsiksi aikoville. Hän varoitti opetuslapseuden vaativuudesta, kuin myös apostoleiksi aikovia. Jeesuksen sanat olivat totta. Jos on vähänkin kiintynyt mammonaan, tai omaisiin, niin motivaatio loppuu äkkiä. Koko maailma ei voi alkaa apostoleiksi. Me muut, olemme tarkoitettu elämään Jumalan tahtoa noudattaen, kukin omalla tahollaan.

        Jumalan tahdon noudattamista ja taivaaseen menoa ei sitten maalliseen mammonaan kiintyminen haittaa .
        Olisikohan se kuitenkin tarkoitettu ihan kaikille .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomatkaa, että Jeesus osoitti sanansa opetuslapsiksi aikoville. Hän varoitti opetuslapseuden vaativuudesta, kuin myös apostoleiksi aikovia. Jeesuksen sanat olivat totta. Jos on vähänkin kiintynyt mammonaan, tai omaisiin, niin motivaatio loppuu äkkiä. Koko maailma ei voi alkaa apostoleiksi. Me muut, olemme tarkoitettu elämään Jumalan tahtoa noudattaen, kukin omalla tahollaan.

        "Huomatkaa, että Jeesus osoitti sanansa opetuslapsiksi aikoville. Hän varoitti opetuslapseuden vaativuudesta, kuin myös apostoleiksi aikovia."

        Toi on kyllä niin totta ja luulenkin että ihan ensimmäisissä raamatuissa lukikin jotenkin niin "että helpompi on kamelin mennä neulansilmästä läpi kuin rikkaan apostolin ja opetuslapsen päästä taivaaseen"sitten tietysti käännösten ongelmat muuttivat tekstin taas toiseksi jäi apostolit ja muut pois lauseesta.


    • Anonyymi

      Voisi asian kiteyttää näin helpompi on nykyisen "vauraan mennä taivaaseen kuin kamelin mennä neulansilmän läpi ."

      Melkeinpä voisi tehdä seuraavaan raamatun julkaisuun tuollaisen korjauksen. vastaa nykyajan kristityn tarpeita paljon paremmin eikä aiheuttaisi turhaa kränää ja huolta lukijalle omasta taivastiestään

    • Anonyymi

      Miksi ne köyhät eivät usko tuohon Raamatussa sanottuun, että älkää kantako huolta mistään, vaan taivaan Isä antaa kaiken, kun sitten jonkun pitää myydä omaisuutensa ja antaa se heille. Eikö se ole epäuskoa enemminkin kuin Jumalan käskyn tottelemista.

      Miksi se omaisuus olisi sillä köyhällä siunaavampi, vaan pitääkö hänenkin jakaa se jollekin, joka taasen jakaa sen jollekin, joka ei taas tarvitse kun Jumala pitää huolta.

      No eihän tuon Raamatun sanan mukaan kukaan kuole maailmassa nälkään kun kenenkään ei pidä kantaa mistään mitään huolta. Ei lopu keltään ruoka, vesi eikä mikään muukaan kun elämme sen opin mukaan minkä olemme itse luoneet ja mitä toisille herkästi tyrkytämme.

    • Anonyymi

      "iksi ne köyhät eivät usko tuohon Raamatussa sanottuun, että älkää kantako huolta mistään, vaan taivaan Isä antaa kaiken, kun sitten jonkun pitää myydä omaisuutensa ja antaa se heille. Eikö se ole epäuskoa enemminkin kuin Jumalan käskyn tottelemista."

      Jos ne hemmetin köyhät ole koskaan edes Jeesuksesta kuulletkaan saati jumalan sanasta mitään edes ymmärtäisi jos on vaikka niin vajavaiseksi syntynyt älyltään


      "Miksi se omaisuus olisi sillä köyhällä siunaavampi, vaan pitääkö hänenkin jakaa se jollekin, joka taasen jakaa sen jollekin, joka ei taas tarvitse kun Jumala pitää huolta."

      Oisko se niin että jakaminen tarkoittaa useammalle köyhälle eihän kirkon tai Hurstin leipäjonossakaan kukaan kai rikastu mutta köyhät saavat tarpeeseensa

      • Anonyymi

        KR 1933/-38, Matt. 19:20-21
        Nuorukainen sanoi hänelle:
        "Kaikkia niitä minä olen noudattanut;
        mitä minulta vielä puuttuu?"
        Jeesus sanoi hänelle:
        "Jos tahdot olla täydellinen,
        niin mene,
        myy,
        mitä sinulla on,
        ja anna köyhille,
        niin sinulla on oleva aarre taivaissa;
        ja tule ja seuraa minua."


    • Anonyymi

      Jeesus sanoi jos sinulla on kaksi ihokasta anna toinen tarvitsevalle .

      Aika tyhmästi sanottu kristitylle ei tainnut ihan täysillä päästellä Jesse.

      • Anonyymi

        Oikein sanoi Jeesus. Mutta, mutta on niin paljon työpakoisia tässä maassa. Seuraukset ovat kauheat. Kerropa mitä itse olet tehnyt näillä aluiella. Anna tulla vaan!!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein sanoi Jeesus. Mutta, mutta on niin paljon työpakoisia tässä maassa. Seuraukset ovat kauheat. Kerropa mitä itse olet tehnyt näillä aluiella. Anna tulla vaan!!!!!!!

        "mutta on niin paljon työpakoisia tässä maassa. Seuraukset ovat kauheat."

        Tuo Jeesustakin harmitti ,
        Raamatussahan aluksi asia lukikin "jos sinulla on kaksi ihokasta anna toinen tarvisevalle jos tämä on töissä "tavallaan Jeesus viittasi siihen että palkkaa saava pystyy itsekin ostamaan ihokkaan itselleen jos ei sitten ole toinen kristitty jotka ovat niin nuukia että ottavat mieluummin sen lahjana .


        Työtöntä ja köyhää karta sillä he ovat vauraalle kristitylle kauhistus ja rahan meno.


    • Anonyymi

      Tule järkiisi ja mene hiihtämään kun se on joka puolella Suomea nyt mahdollista. Sinulla on ajatusmaailma 10-vuotiaan tasolla, pelle miljoona.

    • Anonyymi

      Kyllähän asun vaimoni kanssa omassa talossa. Tänne ei tule yhtään somalia. Ajamme omalla fordilla. Mikä tauti sinuun on iskenyt?

    • Anonyymi

      Niinkin on sanottu, köyhät teillä on aina keskuudessa, minua teillä ei ole aina. Kaikkialla maailmassa on työpakoisia. Aina on ollut ja tulee olemaan. Kirjoita siitäkin. Unohdit aivan mitalin toisen puolen.

      • Anonyymi

        Työpakoisista voit lyödä Jeesukselle luun kurkkuun seuraavassa rukouksessasi ja köyhistä.


    • Anonyymi

      Varsinkin nämä amerikkalaiset TV saarnaajat ovat ykkösiä
      tässä hommassa,
      Sormukset kiiltävät kultaa ja etuhampaassa on
      timantti implantti.
      Tämä on pelkkää rahastamista ja HuuHaata

      • Anonyymi

        Mitä se sinuun, eikä minuunkaan koskee? Onpa vaan Venäjällä oligarkkeja paljonkin. Vladiminilla on takuulla mahtava omaisuus, samoin Medjevillä. Eipä kuulu sinulle eikä minullekaan. Itse olen antanut materiaalia lahjoituksina aikalailla kirkolle ja seurakunnille todella ilolla. Ja tulen antamaan sinustakaan riipumatta. Rikkaus eikä köyhyys eivät ratkaise uskonasioita. Sen tiedät pelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä se sinuun, eikä minuunkaan koskee? Onpa vaan Venäjällä oligarkkeja paljonkin. Vladiminilla on takuulla mahtava omaisuus, samoin Medjevillä. Eipä kuulu sinulle eikä minullekaan. Itse olen antanut materiaalia lahjoituksina aikalailla kirkolle ja seurakunnille todella ilolla. Ja tulen antamaan sinustakaan riipumatta. Rikkaus eikä köyhyys eivät ratkaise uskonasioita. Sen tiedät pelle.

        "Rikkaus eikä köyhyys eivät ratkaise uskonasioita. Sen tiedät pelle."

        Toivotaan että terveiset meni perille.

        Noin olisit varmasti Jeesukselle aikoinaan varmaankin sanonut jos olisit ollut tarinan rikas mies tai seuraaja.
        Siihen aikaan ei ihmisillä ollut munaa yksinkertaisesti olla raudanluja kristitty jolla oli omia mielipiteitä Jeesuksesta huolimatta.


    • Anonyymi

      "Jeesus sanoi jos sinulla on kaksi ihokasta anna toinen tarvitsevalle .

      Aika tyhmästi sanottu kristitylle ei tainnut ihan täysillä päästellä Jesse."


      Suomalainen kristitty ja Jeesus siinä kyllä kaksi ääripäätä tosissaanko joku luulee että jos joutuu luopumaan joko Jeesuksesta tai omaisuudestaan kumman Suomalainen kristitty valitsee ...heh

    • Anonyymi

      Ettekö te kristityt huomaa kun nuo ateistist tai mitä lie ovatkin nauravat katketakseen teille täällä päin naamaa kun vääntelette ja kääntelette itseänne omaisuuteen ja köyhiin liittyvissä asioissa ja niin kauan ne nauravat kun annatte itsestänne noin läpinäkyvän ulkokultaisen kuvan.

      Tottahan se on että Jeesus vaatii seuraajiltaan maallisesta omaisuudesta luopumisen kuin myös omaisistaan luopumisen sillä nämä hän vaati kaikilta jotka taivastielle kuoleman jälkeiseen elämään hamusivat.

      Totta on myöskin se ettei niin tyhmää uskovaista ole joka tuon Jeesuksen käskyn haluaa toteuttaa sillä uskovainen sisimmässään tietää että elämä olisi liian riskialtista jos luottaisi että herra joka päiväisen leivän toisi työmiehelleen joten älkää hyvät kristityt hukatko omaisuuttanne näiden pilkkaajien painostuksesta tai edes Jeesuksen käskystä sillä Jeesuskin joskus sanoi asioita mitä tämän ei olisi ikinä pitänyt sanoa siksi Paavali on niitä joutunut korjailemaan.

      • Anonyymi

        Tack för råd.


      • Anonyymi

        =sillä Jeesuskin joskus sanoi asioita mitä tämän ei olisi ikinä pitänyt sanoa siksi Paavali on niitä joutunut korjailemaan.=

        Näin minäkin olen ajatellut Jeesus vaikka onkin Herramme tuntuu monessa asiassa erehtyneen kun taas Paavali tuntuu paljon tasapainoisemmalta eikä niin impulsiiviselta joten monesti olen joutunut Paavalin opetuksista tarkistamaan Jeesuksen lapsukset tai miten sen sanoisi vahinko sanomiset.

        siunausta


    • Anonyymi

      Kun jaat omaisuutenis köyhille ja sitten tulee veromätkyt eikä sinulla ole millä maksaa kun sille keisarillekin pitäisi antaa se mikä keisarin on.

      Voisi yhteiskunta olla aika nopeasti raunioina kun kellään ei olisi verotuloja, vaan varat jaettaisiin pimeästi sinne tänne. Vain alko menestyisi kun osa köyhistä joisi saamansa rahat.

      • Anonyymi

        Totta jos ei maksaisi lahjaveroa !
        Jeesus ei tällaista edes ottanut huomioon ja luulenpa että nykypäivänä Jeesuskin jos kristittynä eläisi olisi miljardööri maailmankuulu saarnamies ja ajatuksiltaan kristitty eikä antaisi näille työtä vieroksuville työttömille köyhille ja muille sossun eläteille muuta kuin potkun persuuksiin .

        Ehkä Jeesus olisi enempi Paavalin kannalla kuin ahdasmielisen entisen itsensä sillä maailma on muuttunut ja kristitykin tietävät että voi elää maallisen vauraan rikkaan yltäkylläisen elämän ja silti taivastie on avoin ja siellä odottaa vielä moninkertainen aarre maalliseen vaurauteen verrattain .Kristitty on paljon viisampi kuin ihmiset 2000 vuotta sitten jotka kävivät aikansa anekauppaa Jeesuksen kanssa jakoivat omaisuutensa köyhille ostaen siten taivaspaikkoja pahimpiahan tässä olivat opetuslapset (apostolit) Jeesus tosin narutti nämä tuohon harhauskoon että köyhille antamalla (anekaupalla )helpottaisi kuolemanjälkeistä elämää.


    • Anonyymi

      Paavalihan taasen opetti, että ihmisen pitää tehdä töitä käsillään eikä olla kenenkään avun tarpeessa. Hänkin teki aika ajoin töitä teltantekijänä ettei rasittaisi seurakuntia, koska matkaaminen maksoi eikä sinä aikana ollut tuloja. Pyhien avustamisesta hän kyllä puhui ja piti sitä hyvänä sekä perusteli köyhien seurakuntalaisten auttamista sillä ettei saatana pääsisi kiusaamaan. Juuri köyhää se saatana kiusaa, hän alkaa himoitsemaan toisten omaisuuttaa ja toivoo että nämä lahjoittaisivat sen hänelle ja pääsisi törsäämään.

      Paavali myös opetti sitä ettei pidä katsoa ihmisiin eikä seurakunnassa katsella parhaita paikkoja rikkaille ja köyhille sanoa että istu mistä satut paikan löytämään. Mutta ei Paavali tuominnut niitä rikkaita, vaan arvosteli niitä, jotka omaisuuden mukaan arvostelivat ihmisiä. Se on sama halveksiiko vai kunnioittaako rikkaita, niin molempi on väärin. Ei pidä katsoa ihmiseen, vaan Kristukseen ihmisessä.

      • Anonyymi

        Paavali olisellainen velikulta vanha linnankundi .

        Tässähän käsitellään Jeesuksen opetuksia eikä Paavalin omia höpötyksiä


    • Anonyymi

      "Pyhien avustamisesta hän kyllä puhui ja piti sitä hyvänä "

      Jeesus taas ei erotellut pyhiä tai muita

      • Anonyymi

        Pyhät tarkoittivat tuossa kristittyjä. Kyllä Jeesus erotteli seuraajansa ja muut. Fariseuksia haukkui varsin hanakasti.


    • Anonyymi

      Rikkaat kuitenkin usein jättävät esim Fidan kirppikselle arvokkaita vaatteita yms. Ja sieltä löytyy usein halvalla huippu hyvää tuotetta. Tai voi he perinnön jättää hienon.
      Itse luovuin omaisuudesta rytinällä 1998 kun Ihmisen Poika ilmestyi ja kehotti. Noin 100000 mk meni. Sen jälkeen on asiat ollut tiedon aarteiden suhteen avoimet ovet, mutta maallista mammonaa ei ole kertynyt. Se ei ole Kristuksen vika, vaan Koraanissa sanotaan OATH for köyhyys on ikuinen valinta eikä saa rikastua mammonalla toista kertaa. Koraani on ratkaisu, joka on ylitse kristinopin ja evankeliumin.
      Neljä ilmestystä on ollut jälkeenpäin ja tiedon aarteita mahtavia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      277
      2943
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1890
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1552
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1320
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1208
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      261
      1152
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1042
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1001
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      951
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      142
      814
    Aihe