Boikotoikaa AstraZenecan koronarokotetta

Anonyymi

On sanottu että tehottomasta AstraZenecan rokotteesta tulee kansanrote. Boikotoikaa tätä tehotonta koronarokotetta ja vaatikaa parempaa rokotetta.

Jos ottaa tehottoman AstraZenecan rokotteen niin on epäselvää että voiko tämän jälkeen enää ottaa parempaa rokotetta.

Minä en ainakaan suostu ottamaan AstraZenecan rokotetta itseeni. Olen mielummin ilman rokotetta.

115

4025

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen täysin samaa mieltä! Ei voi ymmärtää että Suomi suunnittelee rokottavansa ison osan tällä huonolla rokotteella ! Tämä johtaa siihen että monet jotka olisivat muuten ottaneeet rokotteen jättävät sen nyt ottamatta. Nykyään ei kansalaisten huijaaminen onnistu noin vaan, tietoja eri rokotteista saa erittäin laajasti kansainvälisiltä sivuilta netissä! Kansalaisia yritetään laittaa eriarvoiseen asemaan; 95 % rokote vs 60-70 % rokote. Jos ei saa paremman rokotteen ilmaiseksi vielä lähiaikoina, kannattaa odottaa ja hankkia sen yksityiseltä lääkäriasemalta myöhemmin,kun se onnistuu. Älkää missään nimessä ottako Astra Zenecan halpaa ja huonoa rokotetta!!

      • Anonyymi

        Astra Zenecan ei toimi afrikkaalaiseen coronaversioon ollenkaa. Afrikassa kiellettiin koko lääke.
        Afrikan versio on kohta koko maailmanlaajuinen. Minä en ainakaan suostu ottamaan Astra Zenecan rokotetta.

        Saksalaiset ovat myös kieltäytyneet ottamasta Astra Zenecan rokotetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Astra Zenecan ei toimi afrikkaalaiseen coronaversioon ollenkaa. Afrikassa kiellettiin koko lääke.
        Afrikan versio on kohta koko maailmanlaajuinen. Minä en ainakaan suostu ottamaan Astra Zenecan rokotetta.

        Saksalaiset ovat myös kieltäytyneet ottamasta Astra Zenecan rokotetta.

        Afrikan muunnos on aika heikko virus. Ei välttämättä aiheuta isoja vaivoja.


      • Anonyymi

        EI EI JA EI!!!!!Huijareitahan nää lekurit taitaa olla!moni niistä on itse ottanut astran,haha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EI EI JA EI!!!!!Huijareitahan nää lekurit taitaa olla!moni niistä on itse ottanut astran,haha.

        Tarkoitin moniko?


      • Anonyymi

        Kiitos! Olen sama mieltä. Minulle tulee kutsu rokotuksen ASTRA-ZENICA, mutta yritän saada yksityiseltä. Mitä luulette, miten kauan voi mennä aika, enää kun rokote tulee yksityiselle lääkärille? Kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EI EI JA EI!!!!!Huijareitahan nää lekurit taitaa olla!moni niistä on itse ottanut astran,haha.

        👍👍👍👍👍


      • Anonyymi

        Ei oteta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos! Olen sama mieltä. Minulle tulee kutsu rokotuksen ASTRA-ZENICA, mutta yritän saada yksityiseltä. Mitä luulette, miten kauan voi mennä aika, enää kun rokote tulee yksityiselle lääkärille? Kiitos.

        Sama täällä.
        Ei ole kutsua vielä mihinkään rokotukseen.
        En ota ko rokotusta, koska sen teho epäilyttää.
        Ja samoin mahdolliset sivuoireet.
        Itselläni on ns koulutettu immuniteetti.
        Mm. Influenssa, mpr ja pneumokokkirokote.
        Kyllä näitä rokotuksia tulee ns kaupalliseen myyntiin lähikuukausina.
        Suomessa kehitetty nenäsuihke ja Johnssonin ykkös piikki.


    • Anonyymi

      AstraZenecan rokotteen teho on ainakin 25% huonompi kuin muilla. Elkää hyväksykö tätä, vaikka politiikot tai nohynek sitä suosittelisi.

    • Anonyymi

      AstraZanecan koronarokote antaa jopa 90%:n suojan. Tämä tieto on ihan helposti googletettavissa.

      • Anonyymi

        Laita linkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laita linkki.

        Taas yksi uusavuton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laita linkki.

        Miksi ihmeessä ottaisitte ollenkaan koronarokotetta? :DD


      • Anonyymi

        Ei toimi afrikkalaiseen mutaatioon saati sitten brasilialaiseen joka on myös jo Euroopassa esim Briteissä sitä jo paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ihmeessä ottaisitte ollenkaan koronarokotetta? :DD

        Rokote kannattaa ottaa ettei tarvitse lopun ikäänsä pelätä tartuntoja ja ihmisryhmiä. Hyvin yksinkertaista.


      • Anonyymi

        Joo mutta suuri riskion ottaa,jos on sydän verisuonisairauksia.


      • Anonyymi

        Tämä tieto oli huijausta oikea on 55-70% iästä riippuen


      • Anonyymi

        Niin varmasn vakavaa sairaalahoitoa vastaan muuten vain 70%Me 64-69 vuotiaat ollaan kakkosluokan kanssalaisia jolle voi tyrkätä mitä vain.Jos joku kuolee niin säästyypähän eläkkeet.Olen pettynyt tähän yhteiskuntaan ja jos otan rokotteen ja saan korona oireira niin en meinaa noudattaa karanteenia vaan käyn esim.kaupassa normaalisti ja kuljen julkisilla.


    • Anonyymi

      Rokotetta ei voi valita yleisessä rokotuksessa, se on ota tai jätä. Joskus myöhemmin kun rokotteet tulee myös apteekista ostettavaksi tai yksityispuolen maksulliseen rokotukseen niin sitten voi valita itse.

      Influenssarokotteetkin antavat yleensä vain 50% tehon.

      • Anonyymi

        Tämä 50% tehon omaavat influenssa rokotteen toimivuus on sitä sun tätä. En osaa kokemusteni perusteella sanoa että onko siitä mitää apua minulle. Samalla lailla olen sairastanut influenssan, on minua rokotettu tai ei. Hyöty on ollut - 0.
        Koronan kanssa en aio leikkiä ja siksi haluan parasta.

        Jos joku ottaa AstraZanecanin siinä toivossa että voihan sitä ottaa myöhemmin jonkun paremman. Kukaan ei ole taannut, että onko tämä edes mahdollista. Onko yhteensopivuus ongelmia jne.


      • Anonyymi

        "Rokotetta ei voi valita yleisessä rokotuksessa, se on ota tai jätä."

        Valitsen viimeisimmän vaihtoehdon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä 50% tehon omaavat influenssa rokotteen toimivuus on sitä sun tätä. En osaa kokemusteni perusteella sanoa että onko siitä mitää apua minulle. Samalla lailla olen sairastanut influenssan, on minua rokotettu tai ei. Hyöty on ollut - 0.
        Koronan kanssa en aio leikkiä ja siksi haluan parasta.

        Jos joku ottaa AstraZanecanin siinä toivossa että voihan sitä ottaa myöhemmin jonkun paremman. Kukaan ei ole taannut, että onko tämä edes mahdollista. Onko yhteensopivuus ongelmia jne.

        Yhteensopivuusongelmat loppuvat siinä vaiheessa kun on saanut molemmat rokotteet ja aikaa viimeisestä on kulunut n. 6 kk. Ei ole takeita että rokote suojaa tuon enempää.
        Rokotteet muuttuvat koko ajan muunnosvirusten vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Rokotetta ei voi valita yleisessä rokotuksessa, se on ota tai jätä."

        Valitsen viimeisimmän vaihtoehdon.

        Valitsit siis Covid19 tartunnan myös , he.


    • Anonyymi

      Boikotoikaa Astra Zenecaa SEN VUOKSI että se ei toimitakaan EU:lle rokotteita, koska se on myynyt ne Britannialle.

      • Anonyymi

        Olet täysin oikeassa.
        Timo Soini sanoi joskus Missä EU siellä ongelma.
        Sonkajärven Esson Baarissakin olisi tehty helposti sopimus joka pitää, EU: n herrat ei siihen pystynyt.
        Avuttomia sopimuksen tekijöitä .
        Nyt voi jättää lainanat EU:lle maksamatta , sanoo vain että yritetään parhaamme , kyllä se läpi menee , niinhän rokotteen valmistajakin on kirjannut sopimukseen , ei muuta voi sanoa KUN AVUTONTA sähläystä 300 milj eurolla, kuin mopen puohon meni sekin raha


      • Anonyymi

        👏👏👏👍👍👍👍👍👍


    • Anonyymi

      Iltasanomat tänään: parilla sadalle tuli korona vaikka ottivat rokotteen, vai sittenkin parille sadalle rokote toi samantein koronan. Variantit tulivat myös samaan aikaan rokotteiden kanssa. Olisi kiva tietää keitä ne sairaalassa hoitoa tarvitsevat ovat.

      • Anonyymi

        He ovat ylipainoisia suurin osa. Korona on paha ylipainoisille.
        Aloittakaa siis terveelliset elämäntavat jos ette ota rokotetta.


      • Anonyymi

        IKÄLOPUT VARMAAN,ihme salailua sekin.


      • Anonyymi

        Juu, todella tarvitse saada tietoa enemmän mutta kun ei missä ole info.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        He ovat ylipainoisia suurin osa. Korona on paha ylipainoisille.
        Aloittakaa siis terveelliset elämäntavat jos ette ota rokotetta.

        Ei kaikki koronaan kuolleet ole ylipainpainoisia. Et ole ainakaan terveydenhoito alan ihminen


    • Anonyymi

      Harmillista on, kun enää ei voi luottaa uutisointiin millään tavoin. Ensin kerrotaan, että AstraZeneca rokote ei anna riittävää vastetta yli 70-vuotiaille covidia vastaan ja nyt se yht'äkkiä antaakin. En usko tähän lainkaan. Kuinka tuollaista hölynpölyä edes syötetään ihmisille. Englantilaiselta lääketehtaalta "tilattu"tutkimus muka kertoo sen. En luota Rämetin ja muiden puheisiin enää lainkaan. Paras on odottaa, että saa rokotteen yksityiseltä. Todella kiusallista tässä tilanteessa.
      Jos rokotepula on noin suuri niin miksi tuputtaa roskaa tilalle. Olen todella pettynyt Suomen terveydenhuoltoon.

      • Anonyymi

        Tuo on vaan tutkimuksen tulosta. Kokoajan ollaan viisaampia kun rokotettuja tulee lisää.


      • Anonyymi

        Thl muuttaa suosituksiaan lähes joka viikko, ensin Astra-zeneca ei sopinut yli 70 vuotiaille sitten se sopikin ja nyt ei sitten sovi alle 65 vuotiaille, ihmettelen vain onko 65-70 vuotiaat joku testi ryhmä joka rokotetaan Astra-zeneca rokotteella ja katsotaan moniko jää henkiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Thl muuttaa suosituksiaan lähes joka viikko, ensin Astra-zeneca ei sopinut yli 70 vuotiaille sitten se sopikin ja nyt ei sitten sovi alle 65 vuotiaille, ihmettelen vain onko 65-70 vuotiaat joku testi ryhmä joka rokotetaan Astra-zeneca rokotteella ja katsotaan moniko jää henkiin

        Täysin samaa mieltä.
        Eikö tällainen pakottaminen ole perustuslain vastaista??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin samaa mieltä.
        Eikö tällainen pakottaminen ole perustuslain vastaista??

        Kuulun 65-70 vuotiaiden ryhmään.
        En missään tapauksessa ota Astra Zenecan rokotusta.
        THL hävetkää??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulun 65-70 vuotiaiden ryhmään.
        En missään tapauksessa ota Astra Zenecan rokotusta.
        THL hävetkää??

        Antakaa tästä palautetta Thl ääni.


    • Anonyymi

      Nyt on uutinen, että Astra Zenecan rokote on aiheuttanut veritulppia sen saaneille ja Tanskassa on keskeytetty toistaiseksi rokotuksen antaminen.
      Toivottavasti myös Suomessa.

      • Anonyymi

        Nyt oli uutinen, ettei tuo olekaan totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt oli uutinen, ettei tuo olekaan totta.

        R****t levittävät rokotteista disinformaatiota. Tämäkin ketju on pitkälti sen seurausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt oli uutinen, ettei tuo olekaan totta.

        Joidenkin maiden mielestä on syytä keskeyttää rokotukset tuon asian takia. Suomi on toista mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt oli uutinen, ettei tuo olekaan totta.

        Juu kohta onkin totisen totta,juupa eipä juupa eipä....


    • Anonyymi

      Tänne on sitä ostettu niin nyt uppiniskaisesti sitä pistellään. Itse en tuota ota.

      • Anonyymi

        Jos suvussa on veritulppia tai aivoverenvuotoja niin kannattaisi mielestäni harkita ottaako vai ei. Muuten sen voi ottaa.
        Itsekkin mietin tuota vielä. Sain jo yhden annoksen ja tuli vain silmään verenpurkauma ja yön kuume. Ei muuta mutta harkitsen sitä toista pistosta kuitenkin kun veritulppia ja aivoverenvuotoja on suvussa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos suvussa on veritulppia tai aivoverenvuotoja niin kannattaisi mielestäni harkita ottaako vai ei. Muuten sen voi ottaa.
        Itsekkin mietin tuota vielä. Sain jo yhden annoksen ja tuli vain silmään verenpurkauma ja yön kuume. Ei muuta mutta harkitsen sitä toista pistosta kuitenkin kun veritulppia ja aivoverenvuotoja on suvussa..

        Toivottavasti sinulla menee kaikki hyvin!


      • Anonyymi

        Siitähän se johtuukin ,MENIS IHAN HUKKAAN KAIKKI MYRKYT,pitää piikittää vaikka ihmisten terveys vaarantuisi.Haluan seurata miten tässä vielä käy ihmisille .itse en ota kyllä mitään heti.


      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä. Kerran on ostettu, pitää piikittää. Ikäryhmäksi uhrattu 65-69 vuotiaat. Se on venäläistä rulettia. Edesvastuutonta toimintaa. Koska vakava haitta on todettu, pitäisi rokotteen käyttö kieltää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Kerran on ostettu, pitää piikittää. Ikäryhmäksi uhrattu 65-69 vuotiaat. Se on venäläistä rulettia. Edesvastuutonta toimintaa. Koska vakava haitta on todettu, pitäisi rokotteen käyttö kieltää.

        En ota Astrazenecaa, se on halpa ns. koko kansan rokote, nyt pitäisi 65-69 vuotiaiden se ottaa. On niin suuri veritulppa riski, että huh huh. Korona on ollut yli vuoden, en oo sitä vielä saanut, enkä aio saada, itse voi valita omilla toimilla saako sen vai ei


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Kerran on ostettu, pitää piikittää. Ikäryhmäksi uhrattu 65-69 vuotiaat. Se on venäläistä rulettia. Edesvastuutonta toimintaa. Koska vakava haitta on todettu, pitäisi rokotteen käyttö kieltää.

        Kuka ottaa rokotteen, mihin voi kuolla. En minä ainakaan. Harvassa lääkkeessä on haittavaikutuksena 3-14 vrk kuluessa lääkkeen ottamisesta voit kuolla. Siis yhdestä annoksesta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ota Astrazenecaa, se on halpa ns. koko kansan rokote, nyt pitäisi 65-69 vuotiaiden se ottaa. On niin suuri veritulppa riski, että huh huh. Korona on ollut yli vuoden, en oo sitä vielä saanut, enkä aio saada, itse voi valita omilla toimilla saako sen vai ei

        Joo. Ei oteta tätä rokotetta, tulossa on parempia. En ole rokotus vastainen.


    • Anonyymi

      Kannatan sillä nyt jo luvattu parempi rokote niin miksi ottaa ollenkaan enään tuota Astran rokotetta, kun kesään mennessä kaikki saa Piferin rokotteen.

    • Anonyymi

      Thl vasta eilen vannoi että Astrazeneca on turvallinen eikä suomessa ongelmia tänään sitten onkin tapauksia. No eihän koko koronaa pitänytkään tulla Thln mukaan suomeen sitten seuraava päivä olikin,samaa kaavaa noudattaa Thl löytyy asiantuntijoita pilvin pimein mistäköhän on kerätty? Milloin joutuu vastuuseen sanomisistaan?

    • Anonyymi

      Sama täällä!Ihmiset kapinaan,

    • Anonyymi

      Entäs Astra zenekan kuolemat??

    • Anonyymi

      Valitettavasti AstraZenecan rokotteen luotettavuus on saadun informaation osalta kärsinyt totaalisen tappion.
      Mutta absurdeinta on valitettavasti tämän rokotteen osalta "ikäpelleily", ei tiedä itkeäkö vai nauraa.
      Ensin ei 55-vuotiaille, sitten joissakin maissa vain alle 65-vuotiaille, Suomessa tietysti "pantiin paremmaksi" alle 70 ja nyt ei alle 65 mutta siitä eteenpäin....apua
      Ja puhuvat päät THL:stä vakuuttavat, että "ei vaaraa, turvallinen, itse ottaisin ". Hyvä puhua,.kun itse saaneet paremman. Järkyttävää ja uskomatonta. Norja ja Tanska tauottavat vielä huhtikuun puoleen väliin tätä "tököttiä".
      Joissain maissa vielä mennään terveysturvallisuus edellä, mitä sanaa toitotetaan mutta ei toimita sen mukaan
      Boikotoin absolut, toivottavasti mahdollisimman moni myös.

    • Anonyymi

      Koekaniineina ovat 60-69 vuotiaat tuon astrazenikan kanssa. Tuleeko verihyytymiä vai eikö tule. Odotetaan vielä vähän aikaa. Kun pari hyytymää tulee, taas tauko ...ja tutkitaan. Tutkitaan pari viikkoa ja todetaan EMAN suulla:täysin turvallinen rokote.
      Uskokoon ken tahtoo. Minä en usko.

      • Anonyymi

        Ems antoi lausunnon, turvallinen on kaikille alle 55 vuotiaille. Uskokoon, ken haluaa, en usko


    • Anonyymi

      Olisin huolissani rokotuksista. Nimenomaan Astran käyttöön nyt eläkeläisille:
      - Ensin Astra oli tutkittu kelvolliseksi alle 60 vuotiaille.
      - Sitten tulikin hyytymiä kotimaassakin ja Astra pantiin käyttökieltoon.
      - Tuli tietoon epäselvyykksiä tutkimustiedoissa USAssa.
      - Suomessa todettiin turvalliseksi yli 65 vuotiaille koska ei havaintoja hyytymistä tässä ikäluokassa, joskin meillä ei edes heihin käytettykään.

      Perustelut ontuvat. Ja mitä huolta eläkeläisistä - ovat vain painolastia.

      THLn toivoisin asettavan julki tiedot eri rokotteiden tehosta, haittavaikutuksista ja käyttösuosituksista. Summattuina, mutta riittävän yksityiskohtaisesti nippelitietoihin hukuttamatta.

    • Anonyymi

      Miksihän juuri 65-69 vuotiaat on valittu AstraZenecan saajiksi.Onko syy se että emme tuota enää mitään ja jos sairastumme niin voimme kotona sairastaa kun tuo rokote suojaa vain pahemmilta taudeilta.Ei kulu kalliita sairaala jaksoja.Jos suostun ottamaan tuon rokotteen niin en rokostusten jälkeen myöskään välitä tartutanko pieni oireisena muita tai välitä menenkö enää taksilla testeihin vaan käytän kyllä julkisia.Jos noin vähän eläkeläisistä välitetään niin miksi meidän pitäisi välittää yhteiskunnan toimivuudesta

      • Anonyymi

        Rokotteen jälkeen ei edelleen voi luottaa ettei tartuntaa saisi kun teho on vain 50%, Eli eristyksissä edelleen eletään.Ainut lohtu tässä on ettei kuluta mitään kun käy vain ruokakaupassa ja lenkkeilee ulkona.Ei myöskään edelleenkään auta yhteiskuntaa avautumaan ja lisää saamme nurin meneviä liikkeitä.Hyvä thl😁😁😁😁😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rokotteen jälkeen ei edelleen voi luottaa ettei tartuntaa saisi kun teho on vain 50%, Eli eristyksissä edelleen eletään.Ainut lohtu tässä on ettei kuluta mitään kun käy vain ruokakaupassa ja lenkkeilee ulkona.Ei myöskään edelleenkään auta yhteiskuntaa avautumaan ja lisää saamme nurin meneviä liikkeitä.Hyvä thl😁😁😁😁😁

        Mistä sinulle on muodostunut käsitys 50 % tehosta? Tiedätkö, mitä tuo 50 % teho tarkoittaisi käytännössä epidemian tukahduttamisessa?

        "Systemaattisesti kerättyä tietoa rokotteen suojatehosta laajassa käytössä on kertynyt erityisesti Iso-Britanniasta. Skotlannissa tehtiin rekisteritutkimus rokotteen tehosta sairaalahoitoista koronatautia vastaan. Siinä rokotteen suojateho kaikenikäisillä 28-34 vuorokautta ensimmäisen annoksen jälkeen oli 94 % ja 80-vuotta täyttäneilläkin 81 %.

        Englannissa tehdyssä testi-negatiivisessa tutkimuksessa 70-vuotta täyttäneillä havaittiin suojatehoa 14-20 päivän kuluessa ensimmäisen rokoteannoksen jälkeen. Teho oli 60 % 28-34 päivän kuluttua. Se nousi edelleen 73 %:iin 35 päivän kuluttua ensimmäisestä annoksesta."

        https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/rokotteet-a-o/koronavirusrokotteet-eli-covid-19-rokotteet-ohjeita-ammattilaisille/astrazeneca-covid-19-koronavirusrokote#10


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sinulle on muodostunut käsitys 50 % tehosta? Tiedätkö, mitä tuo 50 % teho tarkoittaisi käytännössä epidemian tukahduttamisessa?

        "Systemaattisesti kerättyä tietoa rokotteen suojatehosta laajassa käytössä on kertynyt erityisesti Iso-Britanniasta. Skotlannissa tehtiin rekisteritutkimus rokotteen tehosta sairaalahoitoista koronatautia vastaan. Siinä rokotteen suojateho kaikenikäisillä 28-34 vuorokautta ensimmäisen annoksen jälkeen oli 94 % ja 80-vuotta täyttäneilläkin 81 %.

        Englannissa tehdyssä testi-negatiivisessa tutkimuksessa 70-vuotta täyttäneillä havaittiin suojatehoa 14-20 päivän kuluessa ensimmäisen rokoteannoksen jälkeen. Teho oli 60 % 28-34 päivän kuluttua. Se nousi edelleen 73 %:iin 35 päivän kuluttua ensimmäisestä annoksesta."

        https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/rokotteet-a-o/koronavirusrokotteet-eli-covid-19-rokotteet-ohjeita-ammattilaisille/astrazeneca-covid-19-koronavirusrokote#10

        Astrasenecalhan joutui usassa muuttamaan tuon ennusteen alaspäin.Jos vertaa muihin rokotteisiin joissa teho jopa 95%.Muunoksiin taas Astra ei etelä afrikkalaiseen ollu teholtaan kui 10%


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Astrasenecalhan joutui usassa muuttamaan tuon ennusteen alaspäin.Jos vertaa muihin rokotteisiin joissa teho jopa 95%.Muunoksiin taas Astra ei etelä afrikkalaiseen ollu teholtaan kui 10%

        Pakko joitkakin rokottaa kun rokotetta tilattu niin paljon.Eläkeläiset paras ryhmä kun eivät tuota enää mitään.Rokote suojaa vakavalta taudilta ja eläkeläiset joutaa sairastaa kotona vaikka viikkoja keskivaikeaa koronaa kunhan eivät rasita terveydenhuoltoa.Ei sillä väliä mikä on elämänlaatu kun tähänkin asti vuoden jaksaneet olla kotona.Ei kannata rokotetta ottaa jos siitä ei hyödy mitään kun olet edelleen eristyksissä.Odotelkaa vuoden loppuun kotimaista rokotetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sinulle on muodostunut käsitys 50 % tehosta? Tiedätkö, mitä tuo 50 % teho tarkoittaisi käytännössä epidemian tukahduttamisessa?

        "Systemaattisesti kerättyä tietoa rokotteen suojatehosta laajassa käytössä on kertynyt erityisesti Iso-Britanniasta. Skotlannissa tehtiin rekisteritutkimus rokotteen tehosta sairaalahoitoista koronatautia vastaan. Siinä rokotteen suojateho kaikenikäisillä 28-34 vuorokautta ensimmäisen annoksen jälkeen oli 94 % ja 80-vuotta täyttäneilläkin 81 %.

        Englannissa tehdyssä testi-negatiivisessa tutkimuksessa 70-vuotta täyttäneillä havaittiin suojatehoa 14-20 päivän kuluessa ensimmäisen rokoteannoksen jälkeen. Teho oli 60 % 28-34 päivän kuluttua. Se nousi edelleen 73 %:iin 35 päivän kuluttua ensimmäisestä annoksesta."

        https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/rokotteet-a-o/koronavirusrokotteet-eli-covid-19-rokotteet-ohjeita-ammattilaisille/astrazeneca-covid-19-koronavirusrokote#10

        Mistä se suojateho tutkimuksissa saadaan. Laitetaanko rokotetut saamaan korona ja katsotaan, kuinka moni sai tartunnan. Vai ovatko hiirikokeita. Äkkiä on tehty tutkimukset, kun kaikki rokotteet on olleet markkinoilla vähän aikaa


    • Anonyymi

      Taidan jättää rokotteen väliin.Odottelen niin kauan että yksityuselle puolelle tulee paremmat rokotteet.Astrazenecal on täyttä huijausta.Suoja 50-70% iästä riippuen lisäksi vaara saada verisuonitukos.64-69 vuotiaita käytetään tässä vain testikappaleina säilyvätkö hengissä vai eivät.Törkeää huijausta

      • Anonyymi

        Ei oteta sanoi kani,kyllä otat on pakko testata .


      • Anonyymi

        Määrääkö Valtio senkin, mitä saat yksityiseltä puolelta. Meillä alkaa olla diktatuurin merkkejä tässä korona rokote asiassa, meidät jaotellaan eri kasteihin


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ei todellakaan ja tuo ikärajoitus on todella naurettava. Tästä asiasta päättävät ovat painaneet paniikkinappulaa ja siksi se moska on yritettävä tuputtaa meille yli 65 ja naurettavaa alle 70, jos se nyt näin oli HAh....


    • Anonyymi

      koska pihlajalinna rokottaa tietääkö kukaan rokotteen saisi valita

    • Anonyymi

      Yhtään kuolemaa ei saa tulla tuon rokotteen takia!

      • Anonyymi

        Kukas sen estää.Sanotaan että se oli niin vanha että olisi kuollut muutenkin


      • Anonyymi

        Ei niin. 7.4 tv 1 a studiossa toimittaja kysyi asiantuntijalta, ottaisiko hän Astrazeneca rokotteen. Tämä mies vastasi, kyllä ottaisin, mutta olen 64v enkä 65, onneksi. Eli ei ottaisi. Mutta 65-69 vuotiaat pakotetaan ottamaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niin. 7.4 tv 1 a studiossa toimittaja kysyi asiantuntijalta, ottaisiko hän Astrazeneca rokotteen. Tämä mies vastasi, kyllä ottaisin, mutta olen 64v enkä 65, onneksi. Eli ei ottaisi. Mutta 65-69 vuotiaat pakotetaan ottamaan

        Joo, melkoinen sammakko pääsi Juha Tuomisen suusta A-studiossa: Ottaisin AZ:rokotteen (heh,heh) mutta en ole 65 vuotta...ONNEKSI. Törkeätä, että ovat rajanneet ikäluokan niin, että yhdenkään THL: n asiantuntijoista ja HUS:n lääkäreistä ei tarvitse ottaa ko. rokotetta. En ihmettele, että rokotuspaikoilla tunteet käy kuumana. Miksi ei nyt voisi toimia vaikka niin, että ne ketkä haluavat vaihtaa rokotteen Pfizeriin, maksaisivat itse erotuksen. Mitään vaihtoehtoja ei näköjään anneta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, melkoinen sammakko pääsi Juha Tuomisen suusta A-studiossa: Ottaisin AZ:rokotteen (heh,heh) mutta en ole 65 vuotta...ONNEKSI. Törkeätä, että ovat rajanneet ikäluokan niin, että yhdenkään THL: n asiantuntijoista ja HUS:n lääkäreistä ei tarvitse ottaa ko. rokotetta. En ihmettele, että rokotuspaikoilla tunteet käy kuumana. Miksi ei nyt voisi toimia vaikka niin, että ne ketkä haluavat vaihtaa rokotteen Pfizeriin, maksaisivat itse erotuksen. Mitään vaihtoehtoja ei näköjään anneta.

        Olen sama mieltä


      • Anonyymi

        Kyllä tuli kuolema ja 2 muuta tulppaa. On surullista, mutta sehän 6 vaan pisara meressä, sanoo asiantuntija


    • Anonyymi

      Thl ilmoittaa että Astrazenäcalin teho on 100%mutta se pitää sen varran paikkansa että se on vakavaa tautimuotoa vastaan.Todellinen teho on 59%.Meitä 64-69 vuotiaita vain huijataan tuolla että ottaisimne rokotteen.Olen tähän asti luottanut yhteiskuntaan,mutta en luota enää.Uutisiakaan ei viitsi enää katsoa kun tiedot ei pidä paikkaansa vaan seuraavana päivänä tieto on muuttunut päinvastaiseksi.Ulkomaille annetaan paremmat rokotteet ja meidät eläkeläiset rokotetaan kakkosluokan rokotteella

    • Anonyymi

      En ota minäkään Astrazenecaa, aletaan olla aika lailla diktatuurissa, kun valtio määrää mikä rokote sulle sopii, ihan Pohjois Korea systeemi

      • Anonyymi

        Jokaisella on oikeus turvalliseen rokotteeseen. Valtion varoja tuhlataan vaikka mihin, kuten on nähty VTV:n toiminnassa. Siellä on johtaja saanut tehdä mitä vaan, on ollut Valtion suojeluksessa, kukaan ei ole uskaltanut puuttua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisella on oikeus turvalliseen rokotteeseen. Valtion varoja tuhlataan vaikka mihin, kuten on nähty VTV:n toiminnassa. Siellä on johtaja saanut tehdä mitä vaan, on ollut Valtion suojeluksessa, kukaan ei ole uskaltanut puuttua

        Valitettavasti täysin turvallista lääkettä ei ole. Tätä kuvaa lääkkeen Kreikan kielinen sana, pharmakeon, joka tarkoittaa sekä lääkettä että myrkkyä. Jokainen lääke aiheuttaa myös kuolemantapauksia, jos sitä populaatiossa käytetään hyvin laajasti. Pienimmän pahan tie on se, joka joudutaan valitsemaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti täysin turvallista lääkettä ei ole. Tätä kuvaa lääkkeen Kreikan kielinen sana, pharmakeon, joka tarkoittaa sekä lääkettä että myrkkyä. Jokainen lääke aiheuttaa myös kuolemantapauksia, jos sitä populaatiossa käytetään hyvin laajasti. Pienimmän pahan tie on se, joka joudutaan valitsemaan...

        Ko. korona rokotteissa o turvallisempia kuin AZ


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti täysin turvallista lääkettä ei ole. Tätä kuvaa lääkkeen Kreikan kielinen sana, pharmakeon, joka tarkoittaa sekä lääkettä että myrkkyä. Jokainen lääke aiheuttaa myös kuolemantapauksia, jos sitä populaatiossa käytetään hyvin laajasti. Pienimmän pahan tie on se, joka joudutaan valitsemaan...

        Minä en ole populaatio, vaan 1 ihminen. Enkä halua olla populaatiosta SE 1 ihminen, joka saa tukoksen. Ja kohdaltani asia on helposti hoidettu, en ota AZ rokotetta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ole populaatio, vaan 1 ihminen. Enkä halua olla populaatiosta SE 1 ihminen, joka saa tukoksen. Ja kohdaltani asia on helposti hoidettu, en ota AZ rokotetta

        Ja rokote ei ole lääke, se ei paranna mitään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ole populaatio, vaan 1 ihminen. Enkä halua olla populaatiosta SE 1 ihminen, joka saa tukoksen. Ja kohdaltani asia on helposti hoidettu, en ota AZ rokotetta

        Nyt se populaation 1 ihminen kuoli ja 2 muuta sai tukoksen ihan täällä Suomessa, vaikka kyllä Thl kohta väittää, että ei tämä hyväksi todettu rokote tuommosta ole tehnyt. Hyvä että minä populaation 1 jäsen en ottanut tätä paskaa, vaikka kuinka peloteltiin. Nohynek sanoi aikaisemmin, että jokaisella itsellään on vastuu. Se puhui jo paljon. Hyi helvetti


    • Anonyymi

      Astra Zenecan koronarokote on äärimmäisen tehokas rokote sanoo Hanna Nohynek .
      Mutta samalla sanotaan: THL:n arvion yhteydessä on määrä tehdä päätös muun muassa siitä, miten rokotuksia jatketaan ihmisillä, jotka ovat jo saaneet yhden annoksen Astra Zenecan rokotetta. Asialla on kiire, sillä ensimmäisten Suomessa Astra Zenecan rokotteen saaneiden ihmisten on määrä muutaman viikon päästä saada toinen annos rokotetta.

      Siis mitä toi on jos kerran hyvä rokote niin kai toinenkin annos on samaa, nyt en käsitä noiden höpinöitä, nyt kyllä jotain mätää tossa rokotteessa on jota ei uskalleta sanoa

    • Anonyymi

      ottavatko THL-porukka itsekään Astraa ? Ja mitä rokotetta esim Niinistö ja muut huippuluokan poliitikot ottavat (ottanut). Epäilen suuresti että sellaiset tyypit ottaisivat AstraZenecaa. Meille tavallisille pulliaisille kyllä näköjään kelpaa huonompikin rokote, kunha pysytään sen verran hengissä ja töissä että saadaan verorahoja näitten elättämiseen.

    • Anonyymi

      Husin alueella on 3 Astrazenecan aiheuttamaa aivolaskimotukosta, 1 heistä kuollut. Surullista. Onneksi en uskonut asiantuntijoita kun sanoivat, että riski on suurempi kuolla auton alle tai salaman iskuun, kuin AZ rokotteeseen. Valitsin edellämainitut, enkä ottanut AZ rokotetta. Tämän rokotteen kanssa soutaa min ja huopaaminen on ollut naurettavaa. Onneksi pidin pääni, en siihen Buranaankaan ole vielä kuollut

    • Anonyymi

      Olen myös 65 - 70- vuotias ja edelleen vientiteollisuuden palveluksessa. Pitäisi kenties jossain vaiheessa matkustaa työasioissa. En ottanut tarjottua AstraZenecaa sen heikon varianttisuojan vuoksi. Muuta ei suostuttu tarjoamaan. Olen lukenut asiasta useita lääketieteellisiä julkaisuja. Astra Zenecan johto myönsi tämän heikkouden ja lupasi kehittää paremman version 2021 loppuvuodesta. En luota firmaan.
      Tein ilmoituksen ikäsyrjinnästä.

      • Anonyymi

        Kiitos. Hyvä, kun teette ilmoituksen ikäsyrjinnästä Minulla mennyt täysin luottamus Thl:ään.


    • Anonyymi

      Tanska lopettaa Astrazenecan käytön. Mistä mekin saataisiin näin järkeviä päättäjiä ja asiantuntijoita. Onneksi en uskonut asiantuntijoita, enkä ole ottanut tätä hengenvaarallista rokotetta. Vaikka kyllä asiantuntijat ovat pelotelleet. Jee

    • Anonyymi

      Niin siis päätettiin että Astraa jatketaan antamaan yli 65 vuotiaille.Olen ottanut yhden rokotteen mutta kieltäydyn toisesta.Odotan niin kauan kun tulee syksyllä yksityiselle.Me toisenluokan kansalaiset joudumme ottamaan kaikkea p.......Toinen rokote olisi 2.7 mutta voihan se olla että siihen mennessä kuollut riittävästi ihmisiä että rokote perutaan

      • Anonyymi

        Toivottavasti kukaan ei enää kuole Astrazenecaan. Ja itse pidän huolen, että se en ole minä


    • Anonyymi

      Nyt alkoi uusi pelottelu, yli 65 vuotiailla on suurempi riski kuolla koronaan kuin muilla. Miksi yli 70 vuotiaita pidettiin karanteenissa,. Olen 67 vuotias ja haluan siis kuolla koronaan, en ota Astrazeneca rokotetta. Haluan synteettisen rokotteen

      • Anonyymi

        Hyvä !!!!


    • Anonyymi

      Tänään Iltasanomat järjesti epävirallisen kyselyn, kuka ottaisi Astrazenecan vapaaehtoisesti. Taas meitä 65-69 vuotiaita, jotka ollaan tässä paska tilanteessa, pilkataan. Kun tämä ei ole muille pakollinen

      • Anonyymi

        Nyt ovat huolissaan, kun ei saavuteta rokotuskattavuutta, koska 65-69 vuotiaat eivät tilaa rokotusaikoja. Kannattaisi miettiä uudelleen rokottamisstrategiaa. Ei demokraattisessa valtiossa voi toimia näin. Valitus ikäsyrjinnästä on paikallaan! Kannatan!!!


    • Anonyymi

      Mtv sivuilla lukee, että Suomessa tulpan saaneista yksi on 58v. Miksi 58 v voi saada tulpan, mutta 65-69 vuotiaat eivät. Ja miksi Tanskassa, jossa AZ vedettiin markkinoilta pois, tulppien esiintyvyys oli paljon suurempi kuin meillä

      • Anonyymi

        Eihän thl enää kerro jos veritulppia tulee lisää ,ei kukaan sen jälkeen ota Astrazenecalia.Thl ei varmaan anna meidän ikäryhmälle muuta rokotetta vaikka sitä tulisi miljoonia lisää.Saamme sen varmaan vasta loppuvuodesta.Ja ensi vuonna varastosta loput Astrat.En olisi uskonut että Suomessa on näin epäoikeuden mukaista kohtelua mutta olenkin tähän saakka ollut työelämässä.Ei auta kuin jatkossa turvautua yksityisiin lääkäri asemiin


    • Anonyymi

      Angela Merkel sai Astrazeneca rokotteen, ihan oli paperille laitettu. Täyttä potaskaa, yksikään valtion päämies ei Astrazenecaa huoli. Huiputetaan ihmisiä

      • Anonyymi

        Enpä usko minäkään, että Angela olisi AZ ottanut. Helppoahan tuo paperitodiste on väärentää.

        Meidän AZ-rokotteesta kieltäytyvien pitäisi järjestäytyä ja laatia yhteinen valitus oikeusasiamiehelle js THL:lle.
        Mitenköhän onnistuisi? Joukkovoima on ainoa keino.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä usko minäkään, että Angela olisi AZ ottanut. Helppoahan tuo paperitodiste on väärentää.

        Meidän AZ-rokotteesta kieltäytyvien pitäisi järjestäytyä ja laatia yhteinen valitus oikeusasiamiehelle js THL:lle.
        Mitenköhän onnistuisi? Joukkovoima on ainoa keino.

        Ja eiköhän yksi syy meidän AZ-rokotteesta kieltäytymiseen ole huonompi teho mRNA-rokotteeseen nähden. Lisäksi surullinen "valittu kansanosa", joilla jo iän puolesta immuunipuolustus heikentynyt.

        Ja kuten joku totesikin, jos kerran turvallinen rokote ja hyödyt suuremmat kuin haitat, MIKSI EI USKALLETA ANTAA ALLE 65-VUOTIAILLE.
        Uskomatonta, että koko ikänsä veroja tunnollisesti maksanut ja yhteiskuntaa hyödyttänyt kansalainen on näin eri asemassa.
        MITEN SAATAISIIN JOUKKOVOIMAA KÄYTTÖÖN, TULISI NÄKYVYYTTÄ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja eiköhän yksi syy meidän AZ-rokotteesta kieltäytymiseen ole huonompi teho mRNA-rokotteeseen nähden. Lisäksi surullinen "valittu kansanosa", joilla jo iän puolesta immuunipuolustus heikentynyt.

        Ja kuten joku totesikin, jos kerran turvallinen rokote ja hyödyt suuremmat kuin haitat, MIKSI EI USKALLETA ANTAA ALLE 65-VUOTIAILLE.
        Uskomatonta, että koko ikänsä veroja tunnollisesti maksanut ja yhteiskuntaa hyödyttänyt kansalainen on näin eri asemassa.
        MITEN SAATAISIIN JOUKKOVOIMAA KÄYTTÖÖN, TULISI NÄKYVYYTTÄ???

        Olen samaa mieltä. Tulee tosi katkera olo. Pettynyt suomalaiseen demokratiaan. Tämä on diktatuuria ! Olen ollut yhteydessä THL ään Hanna Nohynekin sähköpostin kautta ko. asiasta. Vastaus oli, että asia käsitellään Krar in kokouksessa. Mutta eipä tullut muutosta. Pitäisikö jokaisen vaan kirjoittaa ajatuksensa THL n sivuille. Ainakin Hanna Nohynekin sähköposti on annettu. Ihmettelen myös ristiriitaa asiassa : Kunnon rokotetta ei anneta, mutta samanaikaisesti viestitetään että 65 on jo riskiryhmässä saada vakavampi tauti. Nuoremmat rokotetaan Pfizerilla. Tämä on suorastaan ihmisoikeusloukkaus!!! THL ei edistä ihmisten terveyttä - pitäisikö laitoksen nimi muuttaa?


    • Avaaja:

      Vaikka se todennäköisyys on vähän suurempi (verrattuna muihin rokotteisiin) että voi jossain muodossa rokotuksen jälkeen saada oireellisen Korona-taudin...

      Samoin kuin kaikki muutkin rokotteet se suojaa lähes 100% vakavilta koronatapauksilta eli nekin tapaukset jotka päättyisivät sairaalaan tai murhetarinoihin muuttuvat ns. "nuhaflunssiksi".

    • Anonyymi

      Siinä taas joku vähä-älyinen joka ei osaa suhteuttaa asioita..

    • Anonyymi

      Nyt sanoi THL n Mikä Salminen että ottaisi AZ n rokotteen. Nyt sitten kaikki THL n ja HUS n lääkärit julkisesti ottamaan AZ. Näyttäkää ESIMERKKIÄ. Tähän toteavat että en ole sen ikäinen....ONNEKSI, kuten Juha Tuominen totesi.

      • Anonyymi

        Nyt ne vilauttelee Johnson&Johnson rokotteelle ikärajaa. Jos tekevät saman rajauksen sitten täytyy nousta parrikaadeille!!!!! Tämä on ihmisarvon häväistystä!


    • Anonyymi

      Nyt Thl sanoo, että jokainen saa toukokuussa minkä rokotteen vaan sattuu haluamaan, katsotaan ensi viikon tilanne, mikä on mielipide sitten. Helvetin horiskot

    • Anonyymi

      JOOOH MÄ OTAN ASTRAA NIIN RUPEE PÄÄSSÄ VISPAA

    • Anonyymi

      Astra zeneca= venäläinen ruletti

    • Anonyymi

      Nyt siis päätettiin että ne jotka oli ottaneet Astran ensimmäisellä kerralla joutuu ottamaan myös toisen Astraa.Olemme koe kaniineja kuinka moni meistä saa koronan .Olemme suurin osa eläkeläisiä joilla ei ole mitään väliä jos sairastumme kunhan emme rasita yhteiskuntaa.Olemme kuitenkin maksaneet veroja tähän maahan vuosikymmeniä ja meitä kohdellaan niinkuin toisen luokan kansalaisia.En luota enää thl;ään enkä kuuntele heidän turhia höpinöitä

    • Anonyymi

      En ota lainkaan toista Astrazeneca rokotetta
      Olen poistanut koronavilkun koska en suostu jäämään karanteeniin vain siksi että meille annetaan tehoton rokote. Odottelen että saan rokotteen joskus yksityiseltä lääkäriasemalta.En luota enää thl;ään

      • Anonyymi

        En myöskään ota toista AZ annosta. Jo ensimmäiseen suhtauduin erittäin vastentahtoisesti, mutta riskiryhmään kuuluvana oli käytännössä pakko se huhtikuussa ottaa. Kun muuta ei annettu, enkä uskaltanut jäädä odottelemaan muuta rokotetta. Ensimmäisestä rokotuksesta on yli kuukausi aikaa ja jälkioireet edelleen päällä. Yhteydenotot terveysasemalle eivät johda muuhun kuin oireiden vähättelyyn. Jään seuraamaan tilannetta, eristäytymään ja katsomaan, että saanko syksyllä muun rokotteen joko julkiselta tai yksityiseltä. Jos en, ei voi mitään.


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1716
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1347
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      4
      1240
    4. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1230
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      142
      1198
    6. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1096
    7. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1075
    8. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1072
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      997
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      904
    Aihe