Se on nyt nähty - halpa hinta ei tuo asiakkaita

Anonyymi

Bolt lopetti, uuber ja jango eivät edenneet mitenkään. Selväksi tuli, että halvalla hinnalla ei saa asiakkaita. Sokerina pohjalla on, että uuberin ajot menevät verottajalle 1.2.21 ja kaikki niitä tehneet ovat yrittäjiä. Toivottavasti vakuutukset ja verot on maksettu.

Halvalla hinnalla ei saa myöskään kuskeja, koska palkka tulee kassan suuruuden mukaan.

Halpa hinta ei lisää ajoja, joten mieluimmin kuski ottaa palkkaa samasta ajomäärästa kolminkertaisen määrän.

31

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kohta joku uber/yango-fanboy tulee tänne ulisemaan.

      • Anonyymi

        Niiden pitää ensin saada päivän annos, jotta pystyvät ulisemaan. Jos on vaikka neula katkennut.


    • Anonyymi

      Uliuliuli..lainaa faijaltas tai myy metsää

      • Anonyymi

        Siinä nyt yksi uber/yango-fani ulisee, ja se on hauskaa :D


    • Anonyymi

      Kaikki Uberin kuljettajat ovat joko yrittäjiä taikka yrittäjien kuljettajia. Kyllä heillä kaikilla on tarvittavat luvat ja verot maksettuna. Ihan hyvin Uberilla ja Yangolla näyttää menevän kyytien suhteen. Ei tarvitse valittaa vaan voit lähteä kokeilemaan. Kyllä halvoilla hinnoilla elantonsa saa. Asiakkaitakin riittää kivasti koronasta huolimatta.

      • Anonyymi

        Veroja ja vakuutuksia ei valvo kuin viranomaiset.


    • Anonyymi

      Meinaatteks muut hommata sellasen lampun katolle. Ei kimppakyydeissä sellasta tarvi!!!

    • Anonyymi

      Halpa hinta -> paljon kyytejä filosofia perustui päättäjien kokemuksiin turistikohteista, joissa on heikko joukkoliikenne. Suomessa tällainen ajattelu on utopiaa.
      Lentokentältä taitaa jo päästä junalla Helsingin keskustaan nopeammin, kuin taksilla.

      • Anonyymi

        Taksialalla ei halpuutus tule toimimaan koskaan. Suurin kulu on palkkakulu ja sitä ei saa alas. Suomessa se kun on laitonta. Eikä muutenkaan kuskeja saa alle 2500€ kuukausipalkalla, kun se vähintään maksetaan kaikille kuljetusalalla. Lisäksi verotonta päivä- tai puolipäivärahaa ja muita lisiä. Yöllä saa vaarallisen työn lisääkin yö- tai iltalisän päälle. Ei saa muuhunkaan työhön, turha tarjota työtä, jos palkka on alle 2500€. Eihän sellaisella rahalla kukaan nykyään myy elämäänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taksialalla ei halpuutus tule toimimaan koskaan. Suurin kulu on palkkakulu ja sitä ei saa alas. Suomessa se kun on laitonta. Eikä muutenkaan kuskeja saa alle 2500€ kuukausipalkalla, kun se vähintään maksetaan kaikille kuljetusalalla. Lisäksi verotonta päivä- tai puolipäivärahaa ja muita lisiä. Yöllä saa vaarallisen työn lisääkin yö- tai iltalisän päälle. Ei saa muuhunkaan työhön, turha tarjota työtä, jos palkka on alle 2500€. Eihän sellaisella rahalla kukaan nykyään myy elämäänsä.

        Mutta jos TE-toimisto saa vihiä, että on kieltäytynyt työstä (oli palkka tai ala mikä tahansa), niin silloin karenssileima paukkuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos TE-toimisto saa vihiä, että on kieltäytynyt työstä (oli palkka tai ala mikä tahansa), niin silloin karenssileima paukkuu.

        Provisiopalkkaisesta työstä voi aina kieltäytyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taksialalla ei halpuutus tule toimimaan koskaan. Suurin kulu on palkkakulu ja sitä ei saa alas. Suomessa se kun on laitonta. Eikä muutenkaan kuskeja saa alle 2500€ kuukausipalkalla, kun se vähintään maksetaan kaikille kuljetusalalla. Lisäksi verotonta päivä- tai puolipäivärahaa ja muita lisiä. Yöllä saa vaarallisen työn lisääkin yö- tai iltalisän päälle. Ei saa muuhunkaan työhön, turha tarjota työtä, jos palkka on alle 2500€. Eihän sellaisella rahalla kukaan nykyään myy elämäänsä.

        Kyllä näiden "etelämaalaisten" kuskien kyydissä istuessa pitäis asiakkaan saada sitä "vaarallisen kyydin alennusta".

        Nimim: kokemusta on


    • Anonyymi

      Eikös Yango juuri laajentanut Turkuun ja Tampereelle? Mitä tarkoitat kun sanot että eivät ole edenneet?

      Itsellä kokemusta lyhyt pätkä TH:n renkinä ja pari vuotta LT:n välityksestä. Vapautuksen jälkeen ajoin noin puoli vuotta Uberia sekä tolppa-ajoa villinä. Itselleni ajamalla käteen jäi enemmän per tunti kuin renkinä. Pystyin optimoimaan työajan niin että ajoin kun se oli kannattavaa eikä ollut 12 tunnin vuoro aina kun isäntä niin päätti. Koko ajalta auton ansio oli 35-36€/h (tässä siis mukana tolppa-ajot sekä Uberin tulot provision jälkeen). Autona mulla oli alle 20000€:n Octavia ja siinä oli kulut mielestäni hyvin kohtuulliset. Ammattivakuutus oli hieman reilu 2000€/vuosi.

      Vapautuksen jälkeen lentokentän ”muut” jonosta pääsi iltaisin usein ajamaan läpi hakemaan asiakkaita kun muissa muissa jonoissa oli kymmeniä autoja odottamassa vuoroaan. Se tuntui olevan kova paikka vanhoille kollegoille kenen kanssa vietin aikaa samoissa neuvottelupuheluissa.

      Automäärät varmasti noussut siitä mitä se oli vähän vapautuksen jälkeen, joten en tiedä mikä tilanne on tällä hetkellä. Uber myös alkuun subventoi todella paljon kyytejä silloin mikä teki siitä ajamisesta todella kannattavaa ajoittain. Viikonloppusin maksettiin usein bonuksia tyyliin ”Aja 8 keikkaa 22-02 välillä ja tienaa 50€ ekstraa”. Parhaimmillaan sen 8 keikkaa ajoi tunnissa kun osui lyhyitä keikkoja peräkkäin. Nämä tuli siis sen lisäksi että kertoimet nostivat hinnat ruuhka-aikoina muutenkin korkeaksi.

      Uberin provisio oli sen 25%, mutta usein oli kampanjoita ja siksi koko ajalta toteutunut provisio oli siinä 10-11%:n luokkaa. Ennen vapautusta vastustin koko alan vapautusta, mutta nykyään olen sen kannalla että vapautus oli oikea ratkaisu.

      Suurin osa Uberin keikasta on suht lyhyttä ja en tainnut koskaan saada kyytiä Helsinki-Espoo-Vantaa rajojen ulkopuolelle. Uberilta tulee keikkaa myös huomattavasti enemmän kuin mitä perinteisistä keskuksista ja niitä pystyi kätevästi kuittaamaan varattuna. Se on huomattavasti tehokkaampaa kuin perinteinen -aja kyyti ja mene tolpalle jonottamaan- malli. Se oli hölmöintä myös TH:n puolella että välillä jos olit juuri vapautumassa 178 alueelle niin et voinut kuitata keikkaa avoimista vaan siihen haettiin auto jostain itäväylältä jolla kestää 10 min pidempään päästä asiakkaan luokse.

      Mä en ymmärrä miksi taksit vastustaa niin paljon Uberia. Se on ihan mahdollista ajaa Uberia ja hoitaa kaikki velvoitteensa. Olen muutamia kertoja käyttänyt Uberia korona-aikana ja kuskit ovat kertoneet että kyydit ovat heilläkin vähentyneet mutta paremmin siinä tienaa kuin villinä tolpalla tällä hetkellä. Perinteisen taksin kyydissä olen tainnut olla 2 kertaa vapautuksen jälkeen ja nekin oli tuttuja kuskeja jotka ajoivat samalle isännälle kuin itse aikaisemmin.

      • Anonyymi

        Yango toimii alueilla Helsinki, Espoo, Vantaa. Uber Helsingissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yango toimii alueilla Helsinki, Espoo, Vantaa. Uber Helsingissä.

        Onko Uber muka poistanu toimita-alueistaan Espoon ja Vantaan? Milloin tämä on tapahtunut. Joskus viime keväänä tulin Haukilahdesta Uberilla kantakaupunkiin ja ainakin silloin vielä toimi myös Espoossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Uber muka poistanu toimita-alueistaan Espoon ja Vantaan? Milloin tämä on tapahtunut. Joskus viime keväänä tulin Haukilahdesta Uberilla kantakaupunkiin ja ainakin silloin vielä toimi myös Espoossa.

        Kuskista kiinni ajaako.

        Tässä neuvo Uberin sivuilta asiakkaille:

        "Jos uskot, että kuljettajasi on huumeiden tai alkoholin vaikutuksen alaisena, käske kuljettajaa päättämään matka välittömästi."


      • Anonyymi

        Se ei ole kellekkään uutinen että tuntituotto paranee kun ajaa vain vilkkaimmat hetket. Eri asia, että kuka viitsii olla naimisissa työnsä kanssa aamukuudesta yökahteen, mutta kukin tyylillään..
        Se että villien taksien jono vetää hyvin lentoasemalla, johtuu vain jonon sijoituksesta .
        Ennen T2 taksiaseman siirtymistä alakertaan villien jono oli kauimmaisena siitä ovesta, josta asiakkaat tulivat, ja aika pitkään saivat odotella. T1 sama juttu,eli sieltä neljännestä jonosta käsiä heiluttaen, vähäjärkiseltä näyttäviä eleitä tehden saattoi epätoivoinen villi saada joskus keikan.
        Omat kokemukseni Uberista ovat että päivällä noudot saattavat helposti olla yli 5 km, ja kyydit alle kympin, eli ehkä on järkevämpää odotella tolpalla rahakkaampaa kyytiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei ole kellekkään uutinen että tuntituotto paranee kun ajaa vain vilkkaimmat hetket. Eri asia, että kuka viitsii olla naimisissa työnsä kanssa aamukuudesta yökahteen, mutta kukin tyylillään..
        Se että villien taksien jono vetää hyvin lentoasemalla, johtuu vain jonon sijoituksesta .
        Ennen T2 taksiaseman siirtymistä alakertaan villien jono oli kauimmaisena siitä ovesta, josta asiakkaat tulivat, ja aika pitkään saivat odotella. T1 sama juttu,eli sieltä neljännestä jonosta käsiä heiluttaen, vähäjärkiseltä näyttäviä eleitä tehden saattoi epätoivoinen villi saada joskus keikan.
        Omat kokemukseni Uberista ovat että päivällä noudot saattavat helposti olla yli 5 km, ja kyydit alle kympin, eli ehkä on järkevämpää odotella tolpalla rahakkaampaa kyytiä.

        Mä oon ajanut nyt pari vuotta th:n autoa ja siviilielämä on ihan kuollutta. Vuorot on 11-12 tuntisia ja loppuajan vuorokaudesta suunnilleen nukkuu. Vapaapäivät valvon öisin kun ajan yövuoroja ja sillon kaverit on nukkumassa. Tää ala on ihan perseestä ja en suosittele alaa kenellekkään. Kaupan kassalla tienaa paremmin 8h päivillä ja ei tarvi siivota paikkaa ilman palkkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä oon ajanut nyt pari vuotta th:n autoa ja siviilielämä on ihan kuollutta. Vuorot on 11-12 tuntisia ja loppuajan vuorokaudesta suunnilleen nukkuu. Vapaapäivät valvon öisin kun ajan yövuoroja ja sillon kaverit on nukkumassa. Tää ala on ihan perseestä ja en suosittele alaa kenellekkään. Kaupan kassalla tienaa paremmin 8h päivillä ja ei tarvi siivota paikkaa ilman palkkaa.

        Auton pesusta ja siivouksesta on aina maksettava tuntipalkka. Sen sisällyttäminen provisioon on laitonta. Jos sinua on kusetettu, niin ota yhteyttä työsuojeluun.
        https://www.tyosuojelu.fi

        Kannattaa myös tarkistaa ilta- ylityö ja sunnuntailisät, joista täälläkin on ollut kirjoituksia.


      • Anonyymi

        Taksit vastustaa uuberia, koska sen tarkoitus on ottaa voittonsa kuskien palkoista polkemalla hinnat alas. Ei duunari hyödy koskaan mitään halvasta hinnasta. Aina se otetaan palkasta pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä oon ajanut nyt pari vuotta th:n autoa ja siviilielämä on ihan kuollutta. Vuorot on 11-12 tuntisia ja loppuajan vuorokaudesta suunnilleen nukkuu. Vapaapäivät valvon öisin kun ajan yövuoroja ja sillon kaverit on nukkumassa. Tää ala on ihan perseestä ja en suosittele alaa kenellekkään. Kaupan kassalla tienaa paremmin 8h päivillä ja ei tarvi siivota paikkaa ilman palkkaa.

        sullhan on hyvää aikaa siivota autoa jos ajoja ei ole.


      • Anonyymi

        25% on jo niin pieni provikka, ettei kannata koskaan ajaa sillä. Mutta onko tuo muka totta"koko ajalta toteutunut provisio oli siinä 10-11%:n luokkaa." Jos palkkiot on tuota luokkaa, niin tietää mistä löytää Suomen tyhmimmät ihmiset, Uberin kuskeista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä oon ajanut nyt pari vuotta th:n autoa ja siviilielämä on ihan kuollutta. Vuorot on 11-12 tuntisia ja loppuajan vuorokaudesta suunnilleen nukkuu. Vapaapäivät valvon öisin kun ajan yövuoroja ja sillon kaverit on nukkumassa. Tää ala on ihan perseestä ja en suosittele alaa kenellekkään. Kaupan kassalla tienaa paremmin 8h päivillä ja ei tarvi siivota paikkaa ilman palkkaa.

        Tuskin nyt th:n autoa kummikaan ajat, vaan jonkun yrittäjän jonka auto ajaa th:n välittämiä keikkoja. Kannattaa ostaa oma taksi ja alkaa vuolemaan kultaa. Nyt korona-aikanakin kassaa tulee 4500-5000 kuukaudessa. Kyllä sillä yksi mies pärjää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä oon ajanut nyt pari vuotta th:n autoa ja siviilielämä on ihan kuollutta. Vuorot on 11-12 tuntisia ja loppuajan vuorokaudesta suunnilleen nukkuu. Vapaapäivät valvon öisin kun ajan yövuoroja ja sillon kaverit on nukkumassa. Tää ala on ihan perseestä ja en suosittele alaa kenellekkään. Kaupan kassalla tienaa paremmin 8h päivillä ja ei tarvi siivota paikkaa ilman palkkaa.

        Ala on elämäntapa, johon kuuluu kaikesta muusta luopuminen. Jos haluat huuhtoa elämäsi vessasta alas, niin ryhdyt yökuskiksi ja ajat 20-25 vuoroa kuukaudessa.


    • Anonyymi

      Suomessa ei ole taksiuudistuksen jälkeen nähty halpoja kyytejä. Ei edes uuberilla! Järkyttävän hintaista nykyään taksilla ajaminen

    • Anonyymi

      tulis halvenmaksi taksilla ajot jos poistuis 800 taksia uudeltamaalta.jos lisää 800 taksia tietenki tulee kallinmaksi odotus 10 tunnin vuorossa olisi 9 tuntia ilman keikkaa jos otetas 800 taksia pois niin 10 tunnin vuorossa mittari voisi olla 5 tuntia päällä. näin toimii taksiala sitä ei kansan edustajat tajuneet . jos uudelmaalla 2000 taksia niin vuorossa 4 keikkaa jos otetaan 12000 taksia pois niin olisi vuorossa 10 keikkaa eli 1 keikka per tunti. niin tulis sitä tarvittavaa liikevaihtoa ja nyt ei saa liikevaihtoa kun 1200 taksia liikaa jakamassa.ei vapautuksen jälkeen käyttöaste nousu vaan laski 50 %.

    • Anonyymi

      otetas uudeltamaalta 1200 taksia pois liikenteestäniin hinta voitas saada 3 % alenmas.jos auton tuotto nyt 11e tunti niin pois 1200 taksia niin saatas tuntitaksa noin 45e mikä pitäs ehdoton alaraha joka autolla.10 tunnin vuoro brutto minimi 450e -alv. nyt 110e

    • Anonyymi

      lähtömaksu 40e sillä pääset jätkäsaareen ja katanokan terminaaliin.ja sama sietä keskustaan 40e lähtömaku. että voitas maksaa kuljetajalle palkka. nykyjään ei 3,50e tuntipalkalla oikein hyvin pärjää.palkani noin 28e päivä netto siitä työmatkat tupakit munkkikahvit ja hernekeitto niin päivä menee minukselle vaikka paiskin 10 tunnin vuoron kassa 110e ja palkka 32 % -verot.

    • Anonyymi

      Eikös tuo Bolt lopettanut jo aikoja sitten? Ennen koronaa siis

      • Anonyymi

        Lopetti. Pian lopettavat Uber ja Yango. Ei Suomesta löydy riittävästi kouluttamattomia ja tyhmiä ihmisiä ajamaan muutaman lantin päiväpalkalla. Niiden kuskit ovat idiootteja. Kehitysmaissa se toimii, kun lukutaidottomat slummeissa asuvat köyhät ovat renkeinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopetti. Pian lopettavat Uber ja Yango. Ei Suomesta löydy riittävästi kouluttamattomia ja tyhmiä ihmisiä ajamaan muutaman lantin päiväpalkalla. Niiden kuskit ovat idiootteja. Kehitysmaissa se toimii, kun lukutaidottomat slummeissa asuvat köyhät ovat renkeinä.

        Eivät lopeta, kunhan verovapaus saa jatkua. Ja luonnollisesti oikeus ajaa yksityisen liikenteen vakuutuksella. Kimppakyydeistä kun on kyse, onhan?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 131
      3787
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      97
      3439
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2478
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1714
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1565
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      86
      1436
    Aihe