Kertokaa kokemuksia sairauslomasta

Anonyymi

Kaipailisin siis kokemuksia uupumuksen takia sairauslomalle jäämisestä.

Miten pahaksi uupumuksesi pääsi ennen, kuin jäit sairauslomalle?
Kuinka pitkä oli sairausloma ja oliko siitä apua?
Miten kerroit töissä jääväsi sairauslomalle/kuinka toimitit todistuksen pomolle?
Miten töissä suhtauduttiin tähän?
Miten töihinpaluu meni? Mitä seurauksia sairauslomastasi oli työsi kannalta?
Sitten minua on kiinnostanut tämä kuuluisa viimeinen romahdus pahassa uupumuksessa, mitä se käytännössä tarkoittaa, mitä tapahtuu?

Meni nyt vähän haastattelun puolelle, mutta minulla on nyt uupumus - ja masennustila sillä tasolla, että sairausloma on edessä ja lääkäri olisi minut jo sille laittanut, mutta pelkään negatiivisia seurauksia. En kuvittele olevani töissä korvaamaton enkä oikeastaan pelkää edes saavani potkuja, mutta mieluummin silti palaisin nykyiseen työpaikkaan takaisin ja niin, ettei työpaikassa olo käy ikäväksi sairausloman takia.

4

696

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itse havahduin vasta siinä vaiheessa kun hiukset alkoi lähtemään stressin takia, muuta syytä ei löydetty vaikka ihotautilääkärikin tutki. Takaisin en enää mennyt kyseiseen työpaikkaan sairausloman jälkeen. En tiedä miten siellä suhtauduttiin. Sairausloma ja uusi työpaikka myöhemmin kyllä paransi mutta fyysiset oireet kuten harventuneet hiukset jäi. En suosittele odottamaan fyysisiä oireita, itsekään en ennen uskonut että stressi voi aiheuttaa jotain fyysistä.

      • Anonyymi

        Kiitos vastauksestasi! Minulla on jo fyysisiä oireita; juuri tuo hiustenlähtö, jatkuvat niska- ja päänsäryt, päivittäinen närästys sekä ehkä suurimpana se, että minulla on kuukautiset tulleet puolen vuoden aikana kerran vaikka normaalisti kiertoni on hyvin säännöllinen.

        Tajuan kyllä järjellä ajateltuna, että muuta vaihtoehtoa ei ole, kuin sairausloma sillä en halua pilata omaa terveyttäni ja elämääni enää pahemmin. Tunteella ajateltuna taas häpeän ja mietin niin paljon muiden suhtautumista asiaan, että sekin vain lisää stressioireita. Työpaikan vaihtaminen ei tähän tilanteeseen minulla auta, sillä olen tehnyt sen jo monta kertaa samoista syistä, ja aina ahdistus alkaa uudestaan. Olenkin nyt ymmärtänyt, että oikeet eivät ole minulla siis pelkästään työperäisiä, vaan minun täytyisi saada itseni kuntoon ennen, kuin voin jatkaa työelämässä missään työpaikassa. Pelko seurauksista vain on niin voimakas etten tiedä mikä tähän auttaisi.

        AP


    • Anonyymi

      Mistä ylipäätään tietää olevansa kroonisesti liian uupunut?

      Mulla vaikea lähteä töihin, vaikka koronan takia olen vain osa-aikaisella. Rahat alkaa olka vähissä, mikä ei helpota oloa. Toisaalta v..tutti jo ennen koronaakin.. ärsyttää katsella ihmisten naamoja ja kuunnella valitusta. Ei vaan jaksais. Kuitenkaan en saa nukuttua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1831
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1749
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1662
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1541
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1528
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      23
      1426
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1222
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe