Kuulin juuri, että jos ostan talon, MYYJÄ vastaa viisi (5) vuotta sen talon virheistä, siis että jos katto vuotaa tai sellaista.
Onko näin?
Olen ajatellut, että ostan jostain kaukaa pienen vanhan mökin, ei varmaan paljon maksa, sen verran saan säästö aikaan. Sitten ei ole huoli että on home tai vesi ei kelpaa juotavaksi?
myyjä vastaa
37
2681
Vastaukset
- sinih52
vastuu osakehuoneistossa 2v.
Kiinteistö kaupassa jopa 5v. - Jermu
Piileviä vikoja voi olla ja vastuukysymykset ovat aina hankalia. Jos jotain löytyy ja tulee riita esim 3,5 vuoden päästä, niin varaudu kalliiseen oikeudenkäyntiin, jonka kulut, vaikka voittaisitkin, voivat jäädä maksettavaksi itsellesi.
Jos myisin tai ostaisin itse, niin tietysti ensin selviteltäis tilanne kahden kesken. jos ei onnistu, niin oikeuteen vaan, vaikka maksais kuinka paljon. Sellainen periaate mulla on. - norMix evk
...ymmärtääkseni yleinen vastuuaika on 5 vuotta ja jos myyjä on talon rakentaja, niin 10 vuotta. Mutta myyjä vastaa sitten vain piilevistä vioista. Vioista jotka olisi pitänyt havaita huolellisessa tarkastuksessa, ei myyjä ole vastuussa. On myös huomattava, että asuntojen kuntotarkastajat eivät ole missään juriidisessa vastuussa raporteistaan.
Oikeustie on sitten äärimmäinen keino lähteä peräämään oikeuksia ja lopputulos on usein epävarma. Tapaus Hannele Rämö käyköön varoittavasta esimerkistä. Rämön perhe osti ok-talon, joka osottauti hometaloksi ja joutuivat muuttamaan pois lasten sairastuttua vakavasti. Vuosikausien käräjöinnin lopputulos oli, että myyjä vapautettiin vastuusta. Perusteluna oli muistaakseni kärjistäen se, että myyjä oli tyhmyyttään eikä tahallaan rakentanut kelvottoman talon.- plunger
Kiitos varoituksista.
Minun tavoite on kuitenkin VANHA mökki, jonka rakentaja tuskin enää on elossa, ehkä ei edes hänen lapset. Ei minun rahat riitä sellaisiin hienoihin uusiin omakotitaloihin. Kun olen nyt säästänyt vähän aikaa ja jatkan että säästän 2-5 tuhatta euroa kuukautta kohti, ei sillä rahalla saa suurta ja uutta, vain pienen jostain kaukaa maaseudulta. - norMix evk
plunger kirjoitti:
Kiitos varoituksista.
Minun tavoite on kuitenkin VANHA mökki, jonka rakentaja tuskin enää on elossa, ehkä ei edes hänen lapset. Ei minun rahat riitä sellaisiin hienoihin uusiin omakotitaloihin. Kun olen nyt säästänyt vähän aikaa ja jatkan että säästän 2-5 tuhatta euroa kuukautta kohti, ei sillä rahalla saa suurta ja uutta, vain pienen jostain kaukaa maaseudulta.Ei ollut tarkoitus pelotella. Itseasiassa vanhat mökit ovat yleensä turvallisempia ostaa kuin uudet talot. Ennen tehtiin talot yksinkertaisella ja perinteisellä tekniikalla. Niissä oli tuulettuvat alapohjat, riittävät kattokulmat ja räystäät, eristeet luonnonmateriaaleista eikä ollut rikkontuvia vesijohtoja ja vesieristeitä.
Asunnon hinta ja sijainti on mielenkiintoinen kysymys. Joskus Karpon ohjelmassa esiteltiin, millaisen asunnon saa vanhalla millillä. Ääripäät olivat pieni kerrostaloasunto Helsingissä ja koko kerrostalo Merikarvialla.
- omw34
Katto tarkkaan, ennenkuin teet ostopäätöksen...tiesitkin jo varmaan tään..On mahd. teettää kuntotarkastus ennen ostopäätöstä? Se on kyllä ehdoton juttu...EN kyllä muuten ostaisi* turhan iso sitoutuminen...ties mihin...
- PikaNelli
...homekoira ja nainen nuuskimaan nurkkia ettei ole pesiytynyt homekasvustoa mihinkään.
- plunger
PikaNelli kirjoitti:
...homekoira ja nainen nuuskimaan nurkkia ettei ole pesiytynyt homekasvustoa mihinkään.
ja varsinkin, mistä sen naisen saa?
Mutta se on niin että pieni määrä hometta ei haittaa kun olen itse jo homeessa, vanha pässi.
Kunhan kestää mökki sen ajan kun elän. Kaatukoon sitten ja vaikka minut hautaa alle niin ei ole kenenkään ongelma jäte haudata. - PikaNelli
plunger kirjoitti:
Mutta se on niin että pieni määrä hometta ei haittaa kun olen itse jo homeessa, vanha pässi.
Kunhan kestää mökki sen ajan kun elän. Kaatukoon sitten ja vaikka minut hautaa alle niin ei ole kenenkään ongelma jäte haudata.Vapaita naisiahan on kaikkialla, maa täynnä sellaisiakin, jotka on heittäneet kelvottoman äijän kääkän pellolle (sellaisen kuvan olen tälläkin palstalla saanut). Naisilla on yleensä myös hyvä hajuaisti elleivät ole sitä juoneet tai muuten turmelleet...
Joten siitä vaan kaikki sharmi kehiin... Sisäistä kaunetta ja sivistystähän sinulla riittänee, ainakin sellaisen kuvan ole palstoilla saanut...
Tv:stä näin ohjelman, jossa kerrottiin homekoirista. Muistaakseni niitä on vielä vähän koulutettu Suomessa, mutta on kuitenkin. Eipä pysty kukaan kelmi sitä huijaa... - uunilintu
plunger kirjoitti:
Kunhan kestää mökki sen ajan kun elän. Kaatukoon sitten ja vaikka minut hautaa alle niin ei ole kenenkään ongelma jäte haudata.Kuules, minä haistan pahimmat homeet jos on tarpeen, allergisillehan ne vaivoja tuottaa.
En ole vainukoira vaan 51-vuotias ja jo monta vuotta haaveillut sellaisesta pienestä ja vaatimattomasta mökistä. Metsä on ystäväni, marjat ja sienet takaavat vitamiinitarpeeni. Vain se toinen puuttuu, sama mistäpäin Suomea kunhan on kiltti, siis ei ivallinen ja itseään kehu, niitä piisaa. Niin ja kunhan ei mökkiä havittele liian eteläisestä Suomesta. Ei tarvisi olla muuta kuin lämmin ystävyys, muu ei olisi pahasta, mutta en enää unelmoi. - PikaNelli
uunilintu kirjoitti:
Kuules, minä haistan pahimmat homeet jos on tarpeen, allergisillehan ne vaivoja tuottaa.
En ole vainukoira vaan 51-vuotias ja jo monta vuotta haaveillut sellaisesta pienestä ja vaatimattomasta mökistä. Metsä on ystäväni, marjat ja sienet takaavat vitamiinitarpeeni. Vain se toinen puuttuu, sama mistäpäin Suomea kunhan on kiltti, siis ei ivallinen ja itseään kehu, niitä piisaa. Niin ja kunhan ei mökkiä havittele liian eteläisestä Suomesta. Ei tarvisi olla muuta kuin lämmin ystävyys, muu ei olisi pahasta, mutta en enää unelmoi....Plunger yllättyy iloisesti. Nythän ei tarvitse edes koiraa ellei seurakoiraksi...
- plunger
PikaNelli kirjoitti:
...Plunger yllättyy iloisesti. Nythän ei tarvitse edes koiraa ellei seurakoiraksi...
Yllättyy mutta onko lättyy vaan?
Kun naiset aina kertovat että miehet ovat petolliset ja valehtelevat - tällä palstalla tänään taas yksi petetty astui esiin - ehkä miehenkin pitää olla varova.
Suuria lupauksia on annettu aina! Minulle luvattiin kerran työ, joka piti olla kevyt ja kestää eläkevuosiin asti. Palkka on pienempi, työ paljon kovempi, päivät yöksi menneet ja nyt kerrotaan, että se työ loppuu kun
- kaikki toimii hienosti, ei ole enää mitään
tehtävää ja siis ei tarvita tekijää.
- jos jotakin tekemistä on, se kannattaa viedä
sinne missä nuoret pojat ja tytöt, koulusta
juuri tulleet, tekevät tunnissa sen mihin on
30 vuoden kokemuksella mennyt viikko.
Viimeinen lupauksen antaja oli muuten - NAINEN. - norMix evk
plunger kirjoitti:
Kunhan kestää mökki sen ajan kun elän. Kaatukoon sitten ja vaikka minut hautaa alle niin ei ole kenenkään ongelma jäte haudata....osoitteesta http://www.homekoira.com/
Naisen osoitteen saat selvittää itse! - uunilintu
plunger kirjoitti:
Yllättyy mutta onko lättyy vaan?
Kun naiset aina kertovat että miehet ovat petolliset ja valehtelevat - tällä palstalla tänään taas yksi petetty astui esiin - ehkä miehenkin pitää olla varova.
Suuria lupauksia on annettu aina! Minulle luvattiin kerran työ, joka piti olla kevyt ja kestää eläkevuosiin asti. Palkka on pienempi, työ paljon kovempi, päivät yöksi menneet ja nyt kerrotaan, että se työ loppuu kun
- kaikki toimii hienosti, ei ole enää mitään
tehtävää ja siis ei tarvita tekijää.
- jos jotakin tekemistä on, se kannattaa viedä
sinne missä nuoret pojat ja tytöt, koulusta
juuri tulleet, tekevät tunnissa sen mihin on
30 vuoden kokemuksella mennyt viikko.
Viimeinen lupauksen antaja oli muuten - NAINEN.Olen vaatimaton luonteeltani, siis en materiaa halua, vain aitoa ystävyyttä, yhteiseloa niin hyvässä kuin pahassa; kahden voi olla ilman seksiäkin jos se ei molempia kiinnosta, tärkeintä jos toisesta saa ikiystävän, luotettavan loppuelämäksi. En leikilläni kirjoittanut, mutta en pääse joka päivä koneelle. (Materiasta se, että asunnon myynnilläni saisin ihanteellisen mökin, mutta en yksin.)
Viimeiset 10 vuotta olen haaveillut vaatimattomasta erämaamökistä tai ainakin pikkusesta talosta jossain MAALLA. Olen alkujaan köyhästä kodista, ei siellä tunteita; ainakaan hyviä. Minä olin se nuorin, näkymätön lapsi.
Minulla on ongelmani, oikealle ihmiselle ne voisin kertoa, en täällä ja tuntuu että ongelmat, psyykkiset vain lisääntyvät enkä ole edes mielestäni vanha, kesällä täytän 52-vuotta. (Huom. en ole mielisairas, liian herkkä vaan.)
Minun on vaikea luottaa ihmisiin; liikaa pettymyksiä. Sinut plunger aika hyvin "tunnen" kun olet niin rehellinen. Joskus täällä kirjoittelen ja enimmäkseen luen ketjuja että ilta kuluisi ja voisin mennä nukkumaan.
Taisi tulla myöhässä etkä lue enää tätä ketjua. - plunger
uunilintu kirjoitti:
Olen vaatimaton luonteeltani, siis en materiaa halua, vain aitoa ystävyyttä, yhteiseloa niin hyvässä kuin pahassa; kahden voi olla ilman seksiäkin jos se ei molempia kiinnosta, tärkeintä jos toisesta saa ikiystävän, luotettavan loppuelämäksi. En leikilläni kirjoittanut, mutta en pääse joka päivä koneelle. (Materiasta se, että asunnon myynnilläni saisin ihanteellisen mökin, mutta en yksin.)
Viimeiset 10 vuotta olen haaveillut vaatimattomasta erämaamökistä tai ainakin pikkusesta talosta jossain MAALLA. Olen alkujaan köyhästä kodista, ei siellä tunteita; ainakaan hyviä. Minä olin se nuorin, näkymätön lapsi.
Minulla on ongelmani, oikealle ihmiselle ne voisin kertoa, en täällä ja tuntuu että ongelmat, psyykkiset vain lisääntyvät enkä ole edes mielestäni vanha, kesällä täytän 52-vuotta. (Huom. en ole mielisairas, liian herkkä vaan.)
Minun on vaikea luottaa ihmisiin; liikaa pettymyksiä. Sinut plunger aika hyvin "tunnen" kun olet niin rehellinen. Joskus täällä kirjoittelen ja enimmäkseen luen ketjuja että ilta kuluisi ja voisin mennä nukkumaan.
Taisi tulla myöhässä etkä lue enää tätä ketjua.On joko niin, että työtä yhtä mittaa - tai sitten pitkä päivä ja työn välissä kevennys täällä. En suosi edellistä, jos ei pakko. Siksi olen Sinun vastauksen lukenut.
Sinulle, uunilintu
olet uunilintun näköinen, pikkuinen ja harmaa tai et: Me olemme kaikki ongelmien kanssa, ikä ei helpotusta tuo. Jos olemme yksin, on kaipuu aina kainalossa. Kun olemme 50 , ei ajatus ole seksi, me kaipaamme yhteiseloa, lujaa ystävää kaikessa, lopuksi elämän ajaksi, kuin turvaa, ei vain niitä korvia vaan syli myös ja huolenpito sitten kun oma jaksaminen ehtyy.
Minun jaksaminen on ihme, päivät niin pitkät ja asunto hyvä, hieno mutta hiljainen. Työtä olen rakastanut, siihen olen uhrannut, sen loppu on itsetunnon menetys. Sitä seuraa asunnon menetys, kun en todella maksa 1300 euroa enää kuukaudessa, ei sitä rahaa tule mistään. Kun säästän, maalta saan jonkun mökin, sinne vetäydyn. Paras olisi päästä Vaasan ympäristön alueelle, minne tahansa menen muualle, siellä puhuvat nopeakieliset suomea murteilla, paras olisi äidinkielen alue.
Voi olla, että sinne mökkiin jään ja sairastun. Toimeton en ole koskaan ollut, sitten kun vielä toivoton ja tulevaisuus tuntematon, mielenterveys on testissä. Pahasti kirjoitettu, mutta realismi täytyy mielessä pitää.
Nyt jännittää, luetko Sinä tätä. Kenties et. - uunilintu
plunger kirjoitti:
On joko niin, että työtä yhtä mittaa - tai sitten pitkä päivä ja työn välissä kevennys täällä. En suosi edellistä, jos ei pakko. Siksi olen Sinun vastauksen lukenut.
Sinulle, uunilintu
olet uunilintun näköinen, pikkuinen ja harmaa tai et: Me olemme kaikki ongelmien kanssa, ikä ei helpotusta tuo. Jos olemme yksin, on kaipuu aina kainalossa. Kun olemme 50 , ei ajatus ole seksi, me kaipaamme yhteiseloa, lujaa ystävää kaikessa, lopuksi elämän ajaksi, kuin turvaa, ei vain niitä korvia vaan syli myös ja huolenpito sitten kun oma jaksaminen ehtyy.
Minun jaksaminen on ihme, päivät niin pitkät ja asunto hyvä, hieno mutta hiljainen. Työtä olen rakastanut, siihen olen uhrannut, sen loppu on itsetunnon menetys. Sitä seuraa asunnon menetys, kun en todella maksa 1300 euroa enää kuukaudessa, ei sitä rahaa tule mistään. Kun säästän, maalta saan jonkun mökin, sinne vetäydyn. Paras olisi päästä Vaasan ympäristön alueelle, minne tahansa menen muualle, siellä puhuvat nopeakieliset suomea murteilla, paras olisi äidinkielen alue.
Voi olla, että sinne mökkiin jään ja sairastun. Toimeton en ole koskaan ollut, sitten kun vielä toivoton ja tulevaisuus tuntematon, mielenterveys on testissä. Pahasti kirjoitettu, mutta realismi täytyy mielessä pitää.
Nyt jännittää, luetko Sinä tätä. Kenties et.Heips,
Luultavasti kiinnostukseni elämään kaupungissa on lopullisesti loppunut siihen, että olen ollut kohta 2 vuotta työttömänä ja kaverit ovat kaikonneet. Yksi aito ystävä minulla on, ainutlaatuinen ja jo 30 vuoden takaa, mutta hänellä on mies ja oma elämä joten en liikaa häntä halua rasittaa (asuu Helsingissä.) Toisaalta hän tietää mielentilani; kun ei meiliä tule minulta niin häneltä tulee siltikin.
En ole kovin pikkuinen 162 enkä harmaa (itse värjätty tukka eivätkä monet muista alkuperäistäni.)
Sinä olet kokenut pahoja asioita; pahinta raskaana oleva vaimosi (en halua muistuttaa, mutta muistat kuitenkin aina.)
Kukaan ei sitä tyhjiötä täytä, se on varma asia.
Asuin maalla lapsuus- ja nuoruusvuoteni, noin 190 kilometriä Vaasasta, rannikolla. Raskaita ne ajat olivat, mutta onneksi minulla oli kavereita ja ennenkaikkea LUONTO. Yksin kuljin pellot ja suot ja sain siitä elämänvoimaa.
Huonosti ymmärrän ruotsin kieltä, sentään jonkin verran. Puhua en uskaltaisi.
Niin, sanoin jossain vaiheessa, että en pääse aina koneelle ja se tarkoittaa sitä, että esim. ensi yöksi tulee katkos, jotain huoltotoimenpiteitä.
Mene kotiin ajoissa and sweet dreams. - plunger
uunilintu kirjoitti:
Heips,
Luultavasti kiinnostukseni elämään kaupungissa on lopullisesti loppunut siihen, että olen ollut kohta 2 vuotta työttömänä ja kaverit ovat kaikonneet. Yksi aito ystävä minulla on, ainutlaatuinen ja jo 30 vuoden takaa, mutta hänellä on mies ja oma elämä joten en liikaa häntä halua rasittaa (asuu Helsingissä.) Toisaalta hän tietää mielentilani; kun ei meiliä tule minulta niin häneltä tulee siltikin.
En ole kovin pikkuinen 162 enkä harmaa (itse värjätty tukka eivätkä monet muista alkuperäistäni.)
Sinä olet kokenut pahoja asioita; pahinta raskaana oleva vaimosi (en halua muistuttaa, mutta muistat kuitenkin aina.)
Kukaan ei sitä tyhjiötä täytä, se on varma asia.
Asuin maalla lapsuus- ja nuoruusvuoteni, noin 190 kilometriä Vaasasta, rannikolla. Raskaita ne ajat olivat, mutta onneksi minulla oli kavereita ja ennenkaikkea LUONTO. Yksin kuljin pellot ja suot ja sain siitä elämänvoimaa.
Huonosti ymmärrän ruotsin kieltä, sentään jonkin verran. Puhua en uskaltaisi.
Niin, sanoin jossain vaiheessa, että en pääse aina koneelle ja se tarkoittaa sitä, että esim. ensi yöksi tulee katkos, jotain huoltotoimenpiteitä.
Mene kotiin ajoissa and sweet dreams.Jos vielä haluat visertää - uunilinnun ääni on hyvin hento ja hukkuu jo tuulen huminaan (sic!) -
on parempi että emme jatka tässä ketjussa kahden kesken. Alkaa olla liian intiimi tunnelma.
Minun nikkiä näppäämällä näet osoitteen, johon voit viestin kirjoittaa. Jatketaanko siten? - PikaNelli
plunger kirjoitti:
Jos vielä haluat visertää - uunilinnun ääni on hyvin hento ja hukkuu jo tuulen huminaan (sic!) -
on parempi että emme jatka tässä ketjussa kahden kesken. Alkaa olla liian intiimi tunnelma.
Minun nikkiä näppäämällä näet osoitteen, johon voit viestin kirjoittaa. Jatketaanko siten?...taidankin alkaa tässä puhemieheksi...
- plunger
PikaNelli kirjoitti:
...taidankin alkaa tässä puhemieheksi...
suomeksi 'ei pidä nuolaista ennen kuin tipahtaa'
täytyy mielessä pitää. Sinulla on kova työ, jos menestyä tahdot. Kaksi aikuista, erillä toisista kasvanutta, rikkinäistä ihmistä, eri maailmoista, eri lähtökohdista, on vaikea tuoda yhteen.
Kiitos kuitenkin, vaikka ihan leikillä tuon olisit kirjoittanut. - PinaNelli
plunger kirjoitti:
suomeksi 'ei pidä nuolaista ennen kuin tipahtaa'
täytyy mielessä pitää. Sinulla on kova työ, jos menestyä tahdot. Kaksi aikuista, erillä toisista kasvanutta, rikkinäistä ihmistä, eri maailmoista, eri lähtökohdista, on vaikea tuoda yhteen.
Kiitos kuitenkin, vaikka ihan leikillä tuon olisit kirjoittanut....vaan ihan lämpimästi toivon niin. Sattui vielä niin hauskasti, että kaikki alkoi homeen haistamisesta, homekoirasta...homehan on parantavaa...
Mutta ei kaikki ole välttämättä niin vaikeaa kuin aluksi näyttää. Ainakin riittää puheenaiheita ja samallahan voi paikata sitä rikkinäistä sielua ja maailmaakin parantaa. Harva meistä on säilynyt tähän ikään ilman haavoja ja täysin ehjällä sielulla...
Tsemppiä! - plunger
PinaNelli kirjoitti:
...vaan ihan lämpimästi toivon niin. Sattui vielä niin hauskasti, että kaikki alkoi homeen haistamisesta, homekoirasta...homehan on parantavaa...
Mutta ei kaikki ole välttämättä niin vaikeaa kuin aluksi näyttää. Ainakin riittää puheenaiheita ja samallahan voi paikata sitä rikkinäistä sielua ja maailmaakin parantaa. Harva meistä on säilynyt tähän ikään ilman haavoja ja täysin ehjällä sielulla...
Tsemppiä!Minulla on sellainen aavistus, että ilmaan jää kirjoitus, en osaa kiinnostavasti tempaista toista ihmistä mukaan, kun liian tosikko jäärä olen, liian erikoinen ja erakko.
Tämä voi olla vaikeampaa kuin uskot, vaikeampaa kuin kukaan uskoo. Minä en ylläty, jos mitään ei tapahdu. Minä en tiedä miten itse yllättää. - PikaNelli
plunger kirjoitti:
Minulla on sellainen aavistus, että ilmaan jää kirjoitus, en osaa kiinnostavasti tempaista toista ihmistä mukaan, kun liian tosikko jäärä olen, liian erikoinen ja erakko.
Tämä voi olla vaikeampaa kuin uskot, vaikeampaa kuin kukaan uskoo. Minä en ylläty, jos mitään ei tapahdu. Minä en tiedä miten itse yllättää....kaikki suomalaiset ollaan. Eihän sitä kukaan tässä iässä erikoisen lennokas liene kuin korkeintaan näissä kirjoituksissa jos niissäkään.
Sun pitää kohottaa sun profiilias ja nousta sieltä mielen pohjamudista mönkimästä. Kirjoitat ihan mukavasti ja asiallisesti sen puolesta ei mitään vikaa. Enempikin sun pitää uskoa itseäs ja jättää menneisyys naulaan. Käsitellä ne asiat kyllä pitää, muuten vellovat mielessä aina, mutta voi ne jättää välillä taka-alalle eikä niiden vankia kaiken aikaa olla. - plunger
PikaNelli kirjoitti:
...kaikki suomalaiset ollaan. Eihän sitä kukaan tässä iässä erikoisen lennokas liene kuin korkeintaan näissä kirjoituksissa jos niissäkään.
Sun pitää kohottaa sun profiilias ja nousta sieltä mielen pohjamudista mönkimästä. Kirjoitat ihan mukavasti ja asiallisesti sen puolesta ei mitään vikaa. Enempikin sun pitää uskoa itseäs ja jättää menneisyys naulaan. Käsitellä ne asiat kyllä pitää, muuten vellovat mielessä aina, mutta voi ne jättää välillä taka-alalle eikä niiden vankia kaiken aikaa olla.En minä ole mielen pohjamudassa! Itseeni jos en olisi uskonut, en olisi enää kirjoittava. Mennyt on mennyt, kyllä se on takana, mutta kaikki mennyt heijastuu siinä mitä on nyt. Mitä on tuleva, se on taas jotain mikä ei nyt näytä ruusunkukalta.
Sille minä en voi mitään, jos muut eivät minuun usko. Eivät minun kykyihin ja mahdollisuuksiin. Työasioissa näyttöä kyllä on, ihmissuhteissa ei, siksi kirjoitin, että voi olla vaikeaa. - PikaNelli
plunger kirjoitti:
En minä ole mielen pohjamudassa! Itseeni jos en olisi uskonut, en olisi enää kirjoittava. Mennyt on mennyt, kyllä se on takana, mutta kaikki mennyt heijastuu siinä mitä on nyt. Mitä on tuleva, se on taas jotain mikä ei nyt näytä ruusunkukalta.
Sille minä en voi mitään, jos muut eivät minuun usko. Eivät minun kykyihin ja mahdollisuuksiin. Työasioissa näyttöä kyllä on, ihmissuhteissa ei, siksi kirjoitin, että voi olla vaikeaa....aloittanut elämänsä, harvoin kait ne kaikki elämän varrelle putoaa. Mutta yleensä reppu kevenee. Hyvä, ettei mielesi ole maassa, jostain kirjoituksesta olin niin aistivinani.
Työasioita en enää jaksa itse enää kovin murehtia. Panen pensselit santaan ja rukkaset naulaan heti kun siihen tulee sopiva tilaisuus vaikken kovin vanha olekaan.
Ei kait vanhuus mitään ruusuilla tanssimista varmaan ole varsinkaan jos on sairauksia. Ja niitähän tuppaa tulemaan iän myötä, jos noutaja ei hae ajoissa pois.
Miksi luulet, etteivät muut uskoa sinuun? Siis mitä väliä sillä on, jos itse uskoo? Hyvien ihmissuhteiden rakentaminen ei ole helppoa, se vaatii aikaa ja panostusta. - u-l...
plunger kirjoitti:
Minulla on sellainen aavistus, että ilmaan jää kirjoitus, en osaa kiinnostavasti tempaista toista ihmistä mukaan, kun liian tosikko jäärä olen, liian erikoinen ja erakko.
Tämä voi olla vaikeampaa kuin uskot, vaikeampaa kuin kukaan uskoo. Minä en ylläty, jos mitään ei tapahdu. Minä en tiedä miten itse yllättää.Toivottavasti suomi24.fi posti toimii, joskus jää viestit matkalle.
- plunger
PikaNelli kirjoitti:
...aloittanut elämänsä, harvoin kait ne kaikki elämän varrelle putoaa. Mutta yleensä reppu kevenee. Hyvä, ettei mielesi ole maassa, jostain kirjoituksesta olin niin aistivinani.
Työasioita en enää jaksa itse enää kovin murehtia. Panen pensselit santaan ja rukkaset naulaan heti kun siihen tulee sopiva tilaisuus vaikken kovin vanha olekaan.
Ei kait vanhuus mitään ruusuilla tanssimista varmaan ole varsinkaan jos on sairauksia. Ja niitähän tuppaa tulemaan iän myötä, jos noutaja ei hae ajoissa pois.
Miksi luulet, etteivät muut uskoa sinuun? Siis mitä väliä sillä on, jos itse uskoo? Hyvien ihmissuhteiden rakentaminen ei ole helppoa, se vaatii aikaa ja panostusta.Se kivireppu on olkapäät kipeäksi hangannut, siitä ei voi kiviä muiden kuormaksi jättää.
Alakulo on luopumisen tuska. Minulle työ on korvannut lapset, se on ollut elämän silmäterä. Kun siitä minut irti lasketaan, olen samassa tilanteessa kuin tuhannet oman ikäluokan ihmiset, joiden lapset lähtevät kotoa ja perustavat perheen vieraan ihmisen kanssa. Vanhemmat jäävät sivuun. Ei siinä ole kummempi asia. Jokainen joka on nähnyt lapsen muuttavan kotoa, tietää miltä tuntuu kun muuttaa työpaikalta eikä enää sinne koskaan palaa.
Hyvien ihmissuhteiden rakentaminen vaatii aikaa ja meidän ikäisillä pitäisi olla kokemus jo kertynyt siitä miten se rakentuu. Minulta se kokemus puuttuu.
- OP maisteri LKV
Kaikki on kiinni kauppakirjasta,,mitä siihen kirjoitetaan! Ja hinta tietysti myös määrittää korvausta!Jos kirjoitetaan,että ko talo on remontoitavissa ja hinta on "sopiva",maksat kaiken itse!!Joku tolkku se asuntokaupoissakin pitää olla!!!
- ils
ei muuten pidä paikkansa ,vaikka kirjoittaisit mitä kauppakirjaan niin myyjä on aina vastuussa. kosteus mittaus kannataa tehdä ja vesi näyte ottaan . kiitos
- yopollo
ils kirjoitti:
ei muuten pidä paikkansa ,vaikka kirjoittaisit mitä kauppakirjaan niin myyjä on aina vastuussa. kosteus mittaus kannataa tehdä ja vesi näyte ottaan . kiitos
että on vastuussa niistä vioista joita ei ole saatettu ostajan tietoon ennen kauppaa. Tietoon saatetut viat katsotaan sovitetun hinnassa.
Eli kaksinkertainen tinkiminen samasta asiasta ei taida onnistua. - plunger
yopollo kirjoitti:
että on vastuussa niistä vioista joita ei ole saatettu ostajan tietoon ennen kauppaa. Tietoon saatetut viat katsotaan sovitetun hinnassa.
Eli kaksinkertainen tinkiminen samasta asiasta ei taida onnistua.Hyvä huomautus, mutta tähän olen varautunut!
Kaiken, minkä itse näen ennen kauppakirjan allekirjoitusta, on sitä mistä hinnan maksan.
Sama tilanne autokaupassa.
Kun on kysymys vanhasta mökistä, kunto ehkä on ikävuosien rinnalla hyvä, ennen aikaan talot tehtiin kunnollisesti, ammattitaidolla, käsityönä. Siksi en ole levoton, en homekoiraa ajattele tilata. Nainen saisi olla haistamassa, mutta eivät ne vanhaan mökkiin ... plunger kirjoitti:
Hyvä huomautus, mutta tähän olen varautunut!
Kaiken, minkä itse näen ennen kauppakirjan allekirjoitusta, on sitä mistä hinnan maksan.
Sama tilanne autokaupassa.
Kun on kysymys vanhasta mökistä, kunto ehkä on ikävuosien rinnalla hyvä, ennen aikaan talot tehtiin kunnollisesti, ammattitaidolla, käsityönä. Siksi en ole levoton, en homekoiraa ajattele tilata. Nainen saisi olla haistamassa, mutta eivät ne vanhaan mökkiin ...Vielä entisajan rakennusten sijainti valittiin tarkasti kuivalle maapohjalle ja ympäröivää aluetta korkeammalle.
Itse asun sadan vuoden iän ylittäneessä talossa.
Ostin sen 20-voutta sitten.
Tälläisen talon kunto on paljon helpompi selvittää,koska sekä alapohjan että katon kunnon saa tarkastettua aivan konkreettisesti,sillä kulkuyhteys on molemminpuoliseen tarkastukseen.
Katon hyvä kunto,sekä riittävä kivijalan korkeus ovat yleensä takeena,että talo on perusrakenteiden osalta kunnossa.
Lisäksi jos vanhan rakennuksen nurkat ovat pystysuorat ja talon räysttäs ja harja kohtuullisen suorat silmämääräisesti katsoen,niin silloin kaupanteossa on enää hinta ja alueen palvelujen saannit ym.puntaroitavana.(Tämä tietysti kevyesti ilmaistuna).
Lisäksi hiekkamaa on turvallisempi talon perusta,kuin moreeni tai hyvin humuspitoinen saati savimaa.
Kallio muuten hyvä mutta kunnallistekniikan suhteen kallis toteuttaa.
Ps.tilastomiehenä sellainen yleistys vielä.
Hanki samantien isompi vaikka maalaistalo päärakennus.Vauraus sekä omien metsien puut ovat jonkinmoisena "takuuna" laadukkaammasta rakentamisesta,materiaaleista,kuin myös keskimäärin rakennuspaikan suhteen.
Hinnatkaan eivät ole usein pilvissä,enemmän maantiede ratkaiseen sen suuruuden.
Lisäksi hiukan suurempi rakennus ei ole paljon kalliimpi ylläpidettävä,pitää vain pienen peruslämmön niissä huoneissa,jotka eivät ole talvisin asuttuna.
Tervetuloa maalle.Täältä alkaa sinulle uusi huominen ja hyvä elämänlaatu korvaa joitain pieniä puutteita entisen elämäntilanteen kylläisyyteen.
Lisäksi henkinen voimavarasi selviytyä haasteista antaa hyvän lähtökohdan muutokselle.- plunger
emw34 kirjoitti:
Vielä entisajan rakennusten sijainti valittiin tarkasti kuivalle maapohjalle ja ympäröivää aluetta korkeammalle.
Tälläisen talon kunto on paljon helpompi selvittää,koska sekä alapohjan että katon kunnon saa tarkastettua aivan konkreettisesti,sillä kulkuyhteys on molemminpuoliseen tarkastukseen.
Katon hyvä kunto,sekä riittävä kivijalan korkeus ovat yleensä takeena,että talo on perusrakenteiden osalta kunnossa.
Lisäksi jos vanhan rakennuksen nurkat ovat pystysuorat ja talon räysttäs ja harja kohtuullisen suorat silmämääräisesti katsoen,niin silloin kaupanteossa on enää hinta ja alueen palvelujen saannit ym.puntaroitavana.(Tämä tietysti kevyesti ilmaistuna).
Lisäksi hiekkamaa on turvallisempi talon perusta,kuin moreeni tai hyvin humuspitoinen saati savimaa.
Hanki samantien isompi vaikka maalaistalo päärakennus.Vauraus sekä omien metsien puut ovat jonkinmoisena "takuuna" laadukkaammasta rakentamisesta,materiaaleista,kuin myös keskimäärin rakennuspaikan suhteen.
Lisäksi hiukan suurempi rakennus ei ole paljon kalliimpi ylläpidettävä,pitää vain pienen peruslämmön niissä huoneissa,jotka eivät ole talvisin asuttuna.
Tervetuloa maalle.Täältä alkaa sinulle uusi huominen ja hyvä elämänlaatu korvaa joitain pieniä puutteita entisen elämäntilanteen kylläisyyteen.
Lisäksi henkinen voimavarasi selviytyä haasteista antaa hyvän lähtökohdan muutokselle.Minä olen syntynyt maalaispoikana, silti en ole haaveileva maalle paluusta. Sinne vain on pakko lähteä, kun työtä ei ole ja nykyinen asunto on pakko jättää. Asuntoa kaupungista en kykene ostaa kun rahaa ei ole tarpeeksi, 30,000 saan varmasti kokoon eli auton hinnan. Sillä ehkä mökin maaseudulta saa. Kaikkea en voi seiniin panna, elää täytyy myös.
Asunto kalliolla on houkuttava ajatus. Vettä kannan kaivosta, ei kunnallistekniikka-huolet. - Pirre*
emw34 kirjoitti:
Vielä entisajan rakennusten sijainti valittiin tarkasti kuivalle maapohjalle ja ympäröivää aluetta korkeammalle.
Lisäksi henkinen voimavarasi selviytyä haasteista antaa hyvän lähtökohdan muutokselle.aploodit, olipa viisas ja monelta kantilta asiaa valottava kirjoitus!!
Ja kyllä, maalla o n mukavvoo..:))
- ils
taloja on paljon myynnissä maaseudulla. terve tuloa kaikin tänne ihanuuteen on työtö muttaei palkaa.
- plunger
On se niin julmaa, että maaseudulla on taloja paljon myynnissä, pikkukaupungeissa myös on kerrostaloja tarjolla. Ostajia ei voi paljon niille taloille ja asunnoille olla, muutamat keskukset taas täyttyvät ja sinne rakennetaan uudet talot. Kuten Espooseen. Hirmuinen määrä rahaa ja työtä ja huolenpitoa mennyt hukkaan!
Maaseudun ihanuus - oliko iva? Totta siinä on sille joka tuntee luontoa ja haluaa oppia lisää, ja joka pystyy elämään ennen saadun tulon varassa. Ehtona että ei kaipaa suurta ystävien joukkoa, vielä korkeasti koulutettuja! plunger kirjoitti:
On se niin julmaa, että maaseudulla on taloja paljon myynnissä, pikkukaupungeissa myös on kerrostaloja tarjolla. Ostajia ei voi paljon niille taloille ja asunnoille olla, muutamat keskukset taas täyttyvät ja sinne rakennetaan uudet talot. Kuten Espooseen. Hirmuinen määrä rahaa ja työtä ja huolenpitoa mennyt hukkaan!
Maaseudun ihanuus - oliko iva? Totta siinä on sille joka tuntee luontoa ja haluaa oppia lisää, ja joka pystyy elämään ennen saadun tulon varassa. Ehtona että ei kaipaa suurta ystävien joukkoa, vielä korkeasti koulutettuja!"ehtona että ei kaipaa suurta ystävien joukkoa"
Väittäisin että maalla on persoona päälle enemmän ystäviä,kuin suuren kaupungin asukilla.
Tämä vain oma "väitteenni"ja mutu tietoon perustuvaa.- ils
emw34 kirjoitti:
"ehtona että ei kaipaa suurta ystävien joukkoa"
Väittäisin että maalla on persoona päälle enemmän ystäviä,kuin suuren kaupungin asukilla.
Tämä vain oma "väitteenni"ja mutu tietoon perustuvaa.Olet oikeassa täällä on ystäviä ja vielä lämmin henkisiä . Sanomme toisillemme jopa päivää kun tapaamme ja jååmme rupattelemaan kuulumisia . Hyvää ja lämmin henkistä viikonloppua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3858468Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1732820- 131162
- 76998
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta61903- 25896
- 55873
- 64832
- 50831
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss72802