Miksi kristittyjen rahankäyttö kiinnostaa

Anonyymi

niin valtavasti? Kun kristityt laittavat arvojensa mukaisesti evankeliumin eteenpäin viemiseen tai hyväntekekemiseen, nousee aina kohu.

Kun taas joku törsää rahansa viinaan tai uhkapeleihin, sitä pidetään varsin normaalina ja tavallisena varojen käyttönä. Miksi näin?

41

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei kai aiheesta kauheasti puhuttaisi, ellei tuota työtä niin tavattomasti täällä ylistettäisi ja elleivät täällä eniten mainostetun lähetysjärjestön, jonka keulamies ansaitsee vuodessa yli 150 000 euroa, sivut olisi yhtä rahan kerjäämistä.

      Viinaan pantu raha kiertää yli 80-prosenttisesti valtion tuloihin, ja Veikkauksen uhkapelitkin tulouttavat tuottonsa hyviin tarkoituksiin.

      Evankeliointia tuskin enemmistö enää pitää kategorisesti tarpeellisena toimintana, vaikka se voikin joidenkin romahtaneiden tai romahdusvaarassa olevien yksilöiden kohdalla tuottaa enemmän hyvää kuin pahaa.

      • Anonyymi

        On toki totta, että huijareitakin on liikkeellä, kuten maallisissakin piireissä on. Se ei tee tyhjäksi seurakuntien kontrolloitua varojen käyttöä ja hyvää tulosta mm. kehitysmaissa.
        Et ilmeisestikään ole koskaan kuullut alkoholin liikakäytön tuhoisista vaikutuksista yhteiskunnassamme, etkä myöskään peliriippuvaisten ihmisten addiktioista.
        Evankeliumin julistus on edelleen erittäin tarpeellista, niin kauan kuin on yksikin Jeesuksesta tietämätön rakkaassa kotimaassamme ja ulkomailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On toki totta, että huijareitakin on liikkeellä, kuten maallisissakin piireissä on. Se ei tee tyhjäksi seurakuntien kontrolloitua varojen käyttöä ja hyvää tulosta mm. kehitysmaissa.
        Et ilmeisestikään ole koskaan kuullut alkoholin liikakäytön tuhoisista vaikutuksista yhteiskunnassamme, etkä myöskään peliriippuvaisten ihmisten addiktioista.
        Evankeliumin julistus on edelleen erittäin tarpeellista, niin kauan kuin on yksikin Jeesuksesta tietämätön rakkaassa kotimaassamme ja ulkomailla.

        Etkö ymmärrä, että se avustaminen on teidän elinkeino ei avustettavat koskaan lopu 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö ymmärrä, että se avustaminen on teidän elinkeino ei avustettavat koskaan lopu 🤣

        Se on just noin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö ymmärrä, että se avustaminen on teidän elinkeino ei avustettavat koskaan lopu 🤣

        Se on kristityn velvollisuus, kertoa Jeesuksesta ja auttaa todellisessa hädässä olevia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on kristityn velvollisuus, kertoa Jeesuksesta ja auttaa todellisessa hädässä olevia.

        Ihmeellisesti vain saarnaatte Jeesuksesta eniten meille jotka olemme hänestä sata tuhatta kertaa kuulleet, ettekä mene aluksi muutamaksi vuodeksi maihin joissa kyse on ihmisille uudesta jutusta.

        Syy on tietysti se että silloin loppuisi mukava elämä, sillä nuo maat eivät ole yhtä kivoja elää kuin Suomi.


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Ihmeellisesti vain saarnaatte Jeesuksesta eniten meille jotka olemme hänestä sata tuhatta kertaa kuulleet, ettekä mene aluksi muutamaksi vuodeksi maihin joissa kyse on ihmisille uudesta jutusta.

        Syy on tietysti se että silloin loppuisi mukava elämä, sillä nuo maat eivät ole yhtä kivoja elää kuin Suomi.

        Tuen taloudellisesti erästä pariskuntaa, joka on antanut elämänsä Jumalan käyttöön lähetystyössä Afrikassa. Itsekin tarjouduin kyseiseen tehtävään, mutta en saanut Jumalalta johdatusta siihen. Siksi siis tuen niitä, jotka sellaisen johdatuksen saivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuen taloudellisesti erästä pariskuntaa, joka on antanut elämänsä Jumalan käyttöön lähetystyössä Afrikassa. Itsekin tarjouduin kyseiseen tehtävään, mutta en saanut Jumalalta johdatusta siihen. Siksi siis tuen niitä, jotka sellaisen johdatuksen saivat.

        Juu se on harmi kun Jumala kielsi sinua lähtemästä....mutta kyllä täälläkin varmaan tapaa ihmisiä jotka eivät ole kuulleet kristinuskosta joitain turisteja vaikka jostain afrikan alkuasukasheimoista sitten vaan heille evankeliumista kertomaan ...tärkeää hommaa teet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuen taloudellisesti erästä pariskuntaa, joka on antanut elämänsä Jumalan käyttöön lähetystyössä Afrikassa. Itsekin tarjouduin kyseiseen tehtävään, mutta en saanut Jumalalta johdatusta siihen. Siksi siis tuen niitä, jotka sellaisen johdatuksen saivat.

        "mutta en saanut Jumalalta johdatusta siihen."

        Itellä vähän sama homma tuon uskoontulon kanssa en saanut jumalalta kutsua en ilmestystä joten päätin jatkaa uskonnotonta elämää kun sellaisen johdatuksen olen saanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu se on harmi kun Jumala kielsi sinua lähtemästä....mutta kyllä täälläkin varmaan tapaa ihmisiä jotka eivät ole kuulleet kristinuskosta joitain turisteja vaikka jostain afrikan alkuasukasheimoista sitten vaan heille evankeliumista kertomaan ...tärkeää hommaa teet.

        Sinulta voin myös kysyä. Oletko Kristuksen Jeesuksen oma?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulta voin myös kysyä. Oletko Kristuksen Jeesuksen oma?

        Ei ole tullut kutsumusta eikä johdatusta kyseiseen asiaan enkä tietystikään omin päin ala käymään seuroissa tai raamattua lukemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole tullut kutsumusta eikä johdatusta kyseiseen asiaan enkä tietystikään omin päin ala käymään seuroissa tai raamattua lukemaan.

        Et siis ole kiinnostunut omasta pelastuksestasi!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et siis ole kiinnostunut omasta pelastuksestasi!

        Miltä hänet pitäisi pelastaa?


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Miltä hänet pitäisi pelastaa?

        Sinun tyyliäsi käyttäen voisin sanoa, että tuon saman kysymyksen sinä olet esittänyt jo 125786 kertaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinun tyyliäsi käyttäen voisin sanoa, että tuon saman kysymyksen sinä olet esittänyt jo 125786 kertaa.

        Aika monta kertaa kyllä, se on totta. Mutta koska vastaukset suuresti vaihtelevat, kysymys on ehkä paikallaan esittää kunnes vastaajien yksimielisyys pelastuksen aiheesta löytyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis ole kiinnostunut omasta pelastuksestasi!

        Totta kai mutta ei ole tullut kutsua ei johdatusta .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai mutta ei ole tullut kutsua ei johdatusta .

        ”Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole.”
        Jesaja 45:22

        ”Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.”
        Joh 6:37


      • Anonyymi kirjoitti:

        ”Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole.”
        Jesaja 45:22

        ”Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.”
        Joh 6:37

        Jumala on kummallisen kova panemaan palvelijansa vakuuttelemaan Hänen olemassaoloaan ja voimaansa ottaen huomioon, että Hän pystyisi ylivoimaisesti parhaiten hoitamaan asian itse. 🤨


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Jumala on kummallisen kova panemaan palvelijansa vakuuttelemaan Hänen olemassaoloaan ja voimaansa ottaen huomioon, että Hän pystyisi ylivoimaisesti parhaiten hoitamaan asian itse. 🤨

        Niin. Jeesus valtuutti omansa viemään evankeliumia. Jokainen uskoontullut ihminen on evankeliumin julistaja jossain muodossa, puhujana, kirjoittajana, teoin, rukouksin, tukemalla varoillaan jne. Näin se menee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Jeesus valtuutti omansa viemään evankeliumia. Jokainen uskoontullut ihminen on evankeliumin julistaja jossain muodossa, puhujana, kirjoittajana, teoin, rukouksin, tukemalla varoillaan jne. Näin se menee.

        Kuten sanoin, tuo on kummallista, kun kolmiyhteinen Jumala hoitaisi asian ylivoimaisesti paremmin, jos Häntä vain kiinnostaisi.


    • Anonyymi

      Avustaminen hyvä mutta kristtinuskon propagandan levittäminen ja agitaatio on lopetettava heti. Ei ihmisille saa valehdella.

      • Anonyymi

        Evankeloiminen on kristityn pyhä tehtävä. Jeesus Kristus on tie, totuus ja elämä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Evankeloiminen on kristityn pyhä tehtävä. Jeesus Kristus on tie, totuus ja elämä.

        Hyvä missä sinä olet evankelia levittänyt ja tietoa kristinuskosta ?

        Jeesus käski mennä levittämään evankeliumia kaikkeen maailmaan missä siitä ei ole kuultu .

        Suomessahan tuo työ on turhaa koska täällä opetetaan jo koulussa kristinuskosta joten olet varmaankin kiertänyt afrikat ja kiinan maaseudut


      • Anonyymi kirjoitti:

        Evankeloiminen on kristityn pyhä tehtävä. Jeesus Kristus on tie, totuus ja elämä.

        Voi olla, mutta se touhu on täällä kotomaassa jo täysin turhaa ellei näyttöä väitteille ala lopultakin ilmaantua.

        Keharimaissa on sitten toisin; kuten lähetyssaarnaajat ovat todenneet, julistaminen on siellä suht helppoa kun alkuasukkaat uskovat jo ennestään. Tosin väärin, mutta kumminkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä missä sinä olet evankelia levittänyt ja tietoa kristinuskosta ?

        Jeesus käski mennä levittämään evankeliumia kaikkeen maailmaan missä siitä ei ole kuultu .

        Suomessahan tuo työ on turhaa koska täällä opetetaan jo koulussa kristinuskosta joten olet varmaankin kiertänyt afrikat ja kiinan maaseudut

        Kuten jo taisin sanoa, tuen taloudellisesti erästä pariskuntaa, jotka toimivat lähetystyössä Afrikassa. Itse kerron ihmisille Jeesuksesta tilaisuuden tullen Suomessa. Äskettäin sain sellaisen tilaisuuden. Suomi on uuspakanallinen, nimikristitty maa. Työtä kyllä täälläkin riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten jo taisin sanoa, tuen taloudellisesti erästä pariskuntaa, jotka toimivat lähetystyössä Afrikassa. Itse kerron ihmisille Jeesuksesta tilaisuuden tullen Suomessa. Äskettäin sain sellaisen tilaisuuden. Suomi on uuspakanallinen, nimikristitty maa. Työtä kyllä täälläkin riittää.

        Suomessa kyllä kristinusko tunnetaan ...tunnettu jo vuosisatoja .

        Kuulostaa tuputukselta ja laiskuudelta että jaat kristillisessä maassa evankeliumia jonka kaikki tuntee ja oppii jo lapsena koulussa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten jo taisin sanoa, tuen taloudellisesti erästä pariskuntaa, jotka toimivat lähetystyössä Afrikassa. Itse kerron ihmisille Jeesuksesta tilaisuuden tullen Suomessa. Äskettäin sain sellaisen tilaisuuden. Suomi on uuspakanallinen, nimikristitty maa. Työtä kyllä täälläkin riittää.

        Kuinka monta kertaa aiot toitottaa antamastasi "taludellisesta tuesta"?
        Epäilyttää koko tarina, kun sitä pitää niin kovasti kuuluttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka monta kertaa aiot toitottaa antamastasi "taludellisesta tuesta"?
        Epäilyttää koko tarina, kun sitä pitää niin kovasti kuuluttaa.

        Matt. 6:1-4 "Kavahtakaa, ettette harjoita vanhurskauttanne ihmisten nähden, että he teitä katselisivat; muutoin ette saa palkkaa Isältänne, joka on taivaissa. ... Vaan kun sinä almua annat, älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee, että almusi olisi salassa."
        Matt. 23:3,5 "Sentähden, kaikki, mitä he sanovat teille, se tehkää ja pitäkää; mutta heidän tekojensa mukaan älkää tehkö ... kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka monta kertaa aiot toitottaa antamastasi "taludellisesta tuesta"?
        Epäilyttää koko tarina, kun sitä pitää niin kovasti kuuluttaa.

        Ehkä teidän kannattaa sitten lopettaa kysymästä samoja asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Evankeloiminen on kristityn pyhä tehtävä. Jeesus Kristus on tie, totuus ja elämä.

        Te luulette niin! Miltä sinusta tuntusi jos joku viidakon poppamies tulisi sinua käännyttämään johonkin afrikkalaiseen uskontoon?
        ehkä jotkut saattavatkin kääntyä tilapäisesti kristinuskoon kun ajattelevat hyötyvänsä valkoisesta evankeliumin julistajasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Te luulette niin! Miltä sinusta tuntusi jos joku viidakon poppamies tulisi sinua käännyttämään johonkin afrikkalaiseen uskontoon?
        ehkä jotkut saattavatkin kääntyä tilapäisesti kristinuskoon kun ajattelevat hyötyvänsä valkoisesta evankeliumin julistajasta.

        Elämä on valintoja täynnä. Paras valinta on Jeesus Kristus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka monta kertaa aiot toitottaa antamastasi "taludellisesta tuesta"?
        Epäilyttää koko tarina, kun sitä pitää niin kovasti kuuluttaa.

        Suothan tuota eppäillä iha raahassa.


    • Anonyymi

      Kannattaisikohan iraniin mennä levittämään islamin uskoa ?

    • Anonyymi

      "Miksi kristittyjen rahankäyttö kiinnostaa"

      Onko ketjun aloittaja muuten Pirkko Jalovaara ?

      • Anonyymi

        No ei tod.


    • Anonyymi

      Arvojen mukaan annan tosi tarpeessa olevalle, jos on mistä antaa. Kiertelevät julistajat rasittavat monia köyhiä ihmisiä. Yleensä olen itse apua saanut kaltaisiltani, eli pienituloisilta. Rikkaat uskovat auttavat mieluiten näitä julistajia jotka ovat siellä jossain, ja siellä vasta tapahtuu ,ihmeitä ihmeiden perään. Me kotona vaan ihmettelemme kun rahat menee jonnekin ja olisi kiva nähdä ja tietää miten suuri osa rahoista menee kohteelle. Vai hallinnolliset kulutko ottaa suurimman osan ?

    • Anonyymi

      Tässäkin ketjussa ei-uskovien pahansuopaisuus näkyy hyvin.

      • Anonyymi

        No, voi voi sentään. Onko joku pahoittanut huomaamattaan, herkkähipiäisen jeesuksen oman mielen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, voi voi sentään. Onko joku pahoittanut huomaamattaan, herkkähipiäisen jeesuksen oman mielen?

        Ei ole. Se on vain niin luonteenomaista, tuo teidän tarkoituksellinen pahansuopaisuus, ettei se enää hämmästytä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole. Se on vain niin luonteenomaista, tuo teidän tarkoituksellinen pahansuopaisuus, ettei se enää hämmästytä.

        Juud 1:4
        ”Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia, jotka kääntävät meidän Jumalamme armon irstaudeksi ja kieltävät meidän ainoan valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen.”


    • Anonyymi

      Ruoka apu on kauppojen ylijäämä ruokaa, ette maksa siitä mitään .
      Ateisti isäni käy aina hakemassa ruokaa vaikka ei todellakaan ole mikään köyhä 🤣

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      83
      1958
    2. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      248
      1934
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      96
      1646
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      112
      1461
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      169
      1161
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1130
    7. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      63
      968
    8. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      962
    9. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      105
      934
    10. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      886
    Aihe