TONY HALMEEN TUOMIO

Tapio.Talvi

Tänään jälleen kansanedustaja Tony Halme (ps.) on uutisotsikoissa, kun Helsingin Hovioikeus pysytti käräjäoikeuden ratkaisun ennallaan. Halme vaati hovioikeudessa ehdollisen rangaistuksen muuttamisen sakoiksi.

Käräjäoikeus tuomitsi kansanedustajan viime vuoden tammikuussa salakuljetuksesta, laittomaan tuontitavaraan ryhtymisestä, ampuma-aserikoksesta, varomattomasta käsittelystä ja huumausaineen käyttörikoksesta.

Kyseessä on melko suuresta rikemäärästä, josta tuomio oli kohtuuttoman vähäinen, kun kyseessä on kansanedustajalle annettu tuomio. Kansanedusajan pitäisi osoittaa erityistä lainkuuliaisuutta.
Halmeen on vaikea osoittaa etteikö hänen sanojensa ja tekojensa välillä ole ristiriitaa.

Paras tapa olisi ollut avoin tunnustus ja anteeksi pyyntö. Esimerkki maailmalta löytyy lähipäiviltä ja uskon, että se anteeksi pyytäjä sai monet mielet ymmärtämään ja antamaan anteeksi.
Halmeen venkoilu oikeudessa osoittaa ettei hänestä ole oikeudenmieheksi tai edustamaan kansaa sekä mieheksi, jonka ratkaisuja voisi pitää luotettavina. PS-ryhmässä voisi miettiä onko Halme vain äänten kalastaja.

12

510

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • city-ihminen

      "PS-ryhmässä voisi miettiä onko Halme vain äänten kalastaja. "

      Höh. EI niin tyhmää äänestäjää olekkaan, joka ei tajuaisi Halmeen maineen arvoa. Halme on vain ääntenkalastaja eikä muuta. Sehän on itsestäänselvyys.

      Nyt Halme on kuitenkin muuttunut rasitteeksi puolueelle ja hänestä pitäisi irtisanoutua erittäin selvästi myös käytännön tasolla. Halme tuo ääniä puolueelle mutta vielä enemmän se vie pois. Kuka uusi äänestäjä voisi äänestää puoluetta, johon Halme leimautuu noin selkeästi ?

      • hölmöläiset

        Halmeen takia moni ei äänestänyt. Piripäissä tehdyt rikokset karkottivat 14000 äänestäjää. rasite se on, puolueelle.

        Tilanne on vielä pahempi kun se erotetaan eduskunnasta.


      • LAUTAMIES

        Ompa taas kerran tehty kärpäsestä härkänen.Tälläisia EHDOLLISIA tuomioita on Suomi
        PULLOLLAAN,saattaa hyvinkin olla näilläkin tuomitsijoilla.Eikös se sananlaskukin sano,että
        ROSVO ROSVOKS LUULOO JA HUORA HUORAKS ?
        tONI EI OLE TAPPANUT KETÄÄN JOKA SEKIN ON JO AIKA PALJON OIKEUDELLISESTI KATSOTTUNA,EIKÄ HÄN OLE OIKEUDELLISESTI JÄÄVI HOITAMAAN TEHTÄVIÄÄN.
        jA JOS JOKU HALUAA KOLUTA OMAN PUOLUEENSA MAINETTA,HÄN ALENTUKOON PIIRITASON TUTKAILUUN
        ENSIKSI,Ja oikeudessa on papeista lähtien kaikenlaisia ihmisiä syytettynä vaikka mistä töppäyksistä.Tämä nyt on vain tätä ajojahtiä-ehkä toisistakin puolueista suunnattua.
        Ja miettiköön jokainen,että ottaisi ensin malkan pois omasta silmästään,että pystyy sitten ottamaan rikan toisen silmästä.


      • LAUTAMIES kirjoitti:

        Ompa taas kerran tehty kärpäsestä härkänen.Tälläisia EHDOLLISIA tuomioita on Suomi
        PULLOLLAAN,saattaa hyvinkin olla näilläkin tuomitsijoilla.Eikös se sananlaskukin sano,että
        ROSVO ROSVOKS LUULOO JA HUORA HUORAKS ?
        tONI EI OLE TAPPANUT KETÄÄN JOKA SEKIN ON JO AIKA PALJON OIKEUDELLISESTI KATSOTTUNA,EIKÄ HÄN OLE OIKEUDELLISESTI JÄÄVI HOITAMAAN TEHTÄVIÄÄN.
        jA JOS JOKU HALUAA KOLUTA OMAN PUOLUEENSA MAINETTA,HÄN ALENTUKOON PIIRITASON TUTKAILUUN
        ENSIKSI,Ja oikeudessa on papeista lähtien kaikenlaisia ihmisiä syytettynä vaikka mistä töppäyksistä.Tämä nyt on vain tätä ajojahtiä-ehkä toisistakin puolueista suunnattua.
        Ja miettiköön jokainen,että ottaisi ensin malkan pois omasta silmästään,että pystyy sitten ottamaan rikan toisen silmästä.

        Syyllistämällä muita ajojahdista.
        Alkeellisinkin länsimainen oikeuskäsittely sanoo, että ketään ei tuomita sen mukaan, mitä jokú toinen on tehnyt/ei ole tehnyt.
        Sano KUKA (ketkä) on se toinen kansanedustaja, joka on saanut vankilatuomion yhtä useasta, tahi useammasta rikoksesta kuin T. Halme?

        Siksi asiasta kohutaan, koska hän ITSE LUVANNUT, mutta ei ole pitänyt lupaamistaan!


      • kun heräsi
        VempelKolli kirjoitti:

        Syyllistämällä muita ajojahdista.
        Alkeellisinkin länsimainen oikeuskäsittely sanoo, että ketään ei tuomita sen mukaan, mitä jokú toinen on tehnyt/ei ole tehnyt.
        Sano KUKA (ketkä) on se toinen kansanedustaja, joka on saanut vankilatuomion yhtä useasta, tahi useammasta rikoksesta kuin T. Halme?

        Siksi asiasta kohutaan, koska hän ITSE LUVANNUT, mutta ei ole pitänyt lupaamistaan!

        kun tuli puhe muistakin tuomituista pesuissa.
        Liippasi ilmeisesti melko läheltä,koska tiesit,kenestä on kyse ja siksi ärähdit kuin karhu.Vai oletko pyrkimässä Kokkolassa HALMEEN
        PAIKALLE?


      • joskus

        saanut jotain aikaan eduskunnassa?

        Tyhjänpanttina istuu siellä ja kallista palkkaa
        nauttii ja saapa vielä sieltä pois jouduttuaan
        hyvän eläkkeenkin.

        Kyllä täytyy ihmetellä äänestäjiä, jotka hänen
        kaltaisiaan eduskuntaan äänestää.


      • H. Moilanen
        joskus kirjoitti:

        saanut jotain aikaan eduskunnassa?

        Tyhjänpanttina istuu siellä ja kallista palkkaa
        nauttii ja saapa vielä sieltä pois jouduttuaan
        hyvän eläkkeenkin.

        Kyllä täytyy ihmetellä äänestäjiä, jotka hänen
        kaltaisiaan eduskuntaan äänestää.

        Ai ketkä äänestivät Halmetta? No ne olivat tietysti ne viisaamman näköiset ihmiset!


      • ja hauku häntä
        H. Moilanen kirjoitti:

        Ai ketkä äänestivät Halmetta? No ne olivat tietysti ne viisaamman näköiset ihmiset!

        Ihan suotta sinne Helsinkiin asti kiikariasi
        virittelet.Nyt on bongausaika käsillä.Lähemmäksi niin jo polttaa.


      • kuolen...
        H. Moilanen kirjoitti:

        Ai ketkä äänestivät Halmetta? No ne olivat tietysti ne viisaamman näköiset ihmiset!

        Siis todella kuolen NAURUUN!!!! Siis viisaamman näköiset????? Toi oli päivän paras... Ai noi nahkatukka apinat näyttää susta viisailta samoin kun noi puistokemistit??? HIH!!!! Kerro että se oli vitsi...


      • Tanja von Härski
        kuolen... kirjoitti:

        Siis todella kuolen NAURUUN!!!! Siis viisaamman näköiset????? Toi oli päivän paras... Ai noi nahkatukka apinat näyttää susta viisailta samoin kun noi puistokemistit??? HIH!!!! Kerro että se oli vitsi...

        Ehkä vuorineuvoksilta jää äänestyslippuihin vähemmän punkku- ja rasvatahroja. Muuten ne ovat kyllä saman arvoisia. Yhden äänen vain voi vaaleissa päästää, vaikka olisi minkälainen patu.


    • Takila

      Älkää nyt valtakunnan johtavalle kriminaalille olko tuhmia
      miten käy jos halmE menettää suojatyöpaikkansa

      Kun kerran asettuu lain ja oikeuden yläpuolelle
      tulee siellä myös pysyä

      samoin teki Hitler

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      117
      1279
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1153
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      47
      1050
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe