Tänään jälleen kansanedustaja Tony Halme (ps.) on uutisotsikoissa, kun Helsingin Hovioikeus pysytti käräjäoikeuden ratkaisun ennallaan. Halme vaati hovioikeudessa ehdollisen rangaistuksen muuttamisen sakoiksi.
Käräjäoikeus tuomitsi kansanedustajan viime vuoden tammikuussa salakuljetuksesta, laittomaan tuontitavaraan ryhtymisestä, ampuma-aserikoksesta, varomattomasta käsittelystä ja huumausaineen käyttörikoksesta.
Kyseessä on melko suuresta rikemäärästä, josta tuomio oli kohtuuttoman vähäinen, kun kyseessä on kansanedustajalle annettu tuomio. Kansanedusajan pitäisi osoittaa erityistä lainkuuliaisuutta.
Halmeen on vaikea osoittaa etteikö hänen sanojensa ja tekojensa välillä ole ristiriitaa.
Paras tapa olisi ollut avoin tunnustus ja anteeksi pyyntö. Esimerkki maailmalta löytyy lähipäiviltä ja uskon, että se anteeksi pyytäjä sai monet mielet ymmärtämään ja antamaan anteeksi.
Halmeen venkoilu oikeudessa osoittaa ettei hänestä ole oikeudenmieheksi tai edustamaan kansaa sekä mieheksi, jonka ratkaisuja voisi pitää luotettavina. PS-ryhmässä voisi miettiä onko Halme vain äänten kalastaja.
TONY HALMEEN TUOMIO
12
510
Vastaukset
- city-ihminen
"PS-ryhmässä voisi miettiä onko Halme vain äänten kalastaja. "
Höh. EI niin tyhmää äänestäjää olekkaan, joka ei tajuaisi Halmeen maineen arvoa. Halme on vain ääntenkalastaja eikä muuta. Sehän on itsestäänselvyys.
Nyt Halme on kuitenkin muuttunut rasitteeksi puolueelle ja hänestä pitäisi irtisanoutua erittäin selvästi myös käytännön tasolla. Halme tuo ääniä puolueelle mutta vielä enemmän se vie pois. Kuka uusi äänestäjä voisi äänestää puoluetta, johon Halme leimautuu noin selkeästi ?- hölmöläiset
Halmeen takia moni ei äänestänyt. Piripäissä tehdyt rikokset karkottivat 14000 äänestäjää. rasite se on, puolueelle.
Tilanne on vielä pahempi kun se erotetaan eduskunnasta. - LAUTAMIES
Ompa taas kerran tehty kärpäsestä härkänen.Tälläisia EHDOLLISIA tuomioita on Suomi
PULLOLLAAN,saattaa hyvinkin olla näilläkin tuomitsijoilla.Eikös se sananlaskukin sano,että
ROSVO ROSVOKS LUULOO JA HUORA HUORAKS ?
tONI EI OLE TAPPANUT KETÄÄN JOKA SEKIN ON JO AIKA PALJON OIKEUDELLISESTI KATSOTTUNA,EIKÄ HÄN OLE OIKEUDELLISESTI JÄÄVI HOITAMAAN TEHTÄVIÄÄN.
jA JOS JOKU HALUAA KOLUTA OMAN PUOLUEENSA MAINETTA,HÄN ALENTUKOON PIIRITASON TUTKAILUUN
ENSIKSI,Ja oikeudessa on papeista lähtien kaikenlaisia ihmisiä syytettynä vaikka mistä töppäyksistä.Tämä nyt on vain tätä ajojahtiä-ehkä toisistakin puolueista suunnattua.
Ja miettiköön jokainen,että ottaisi ensin malkan pois omasta silmästään,että pystyy sitten ottamaan rikan toisen silmästä. LAUTAMIES kirjoitti:
Ompa taas kerran tehty kärpäsestä härkänen.Tälläisia EHDOLLISIA tuomioita on Suomi
PULLOLLAAN,saattaa hyvinkin olla näilläkin tuomitsijoilla.Eikös se sananlaskukin sano,että
ROSVO ROSVOKS LUULOO JA HUORA HUORAKS ?
tONI EI OLE TAPPANUT KETÄÄN JOKA SEKIN ON JO AIKA PALJON OIKEUDELLISESTI KATSOTTUNA,EIKÄ HÄN OLE OIKEUDELLISESTI JÄÄVI HOITAMAAN TEHTÄVIÄÄN.
jA JOS JOKU HALUAA KOLUTA OMAN PUOLUEENSA MAINETTA,HÄN ALENTUKOON PIIRITASON TUTKAILUUN
ENSIKSI,Ja oikeudessa on papeista lähtien kaikenlaisia ihmisiä syytettynä vaikka mistä töppäyksistä.Tämä nyt on vain tätä ajojahtiä-ehkä toisistakin puolueista suunnattua.
Ja miettiköön jokainen,että ottaisi ensin malkan pois omasta silmästään,että pystyy sitten ottamaan rikan toisen silmästä.Syyllistämällä muita ajojahdista.
Alkeellisinkin länsimainen oikeuskäsittely sanoo, että ketään ei tuomita sen mukaan, mitä jokú toinen on tehnyt/ei ole tehnyt.
Sano KUKA (ketkä) on se toinen kansanedustaja, joka on saanut vankilatuomion yhtä useasta, tahi useammasta rikoksesta kuin T. Halme?
Siksi asiasta kohutaan, koska hän ITSE LUVANNUT, mutta ei ole pitänyt lupaamistaan!- kun heräsi
VempelKolli kirjoitti:
Syyllistämällä muita ajojahdista.
Alkeellisinkin länsimainen oikeuskäsittely sanoo, että ketään ei tuomita sen mukaan, mitä jokú toinen on tehnyt/ei ole tehnyt.
Sano KUKA (ketkä) on se toinen kansanedustaja, joka on saanut vankilatuomion yhtä useasta, tahi useammasta rikoksesta kuin T. Halme?
Siksi asiasta kohutaan, koska hän ITSE LUVANNUT, mutta ei ole pitänyt lupaamistaan!kun tuli puhe muistakin tuomituista pesuissa.
Liippasi ilmeisesti melko läheltä,koska tiesit,kenestä on kyse ja siksi ärähdit kuin karhu.Vai oletko pyrkimässä Kokkolassa HALMEEN
PAIKALLE?
- joskus
saanut jotain aikaan eduskunnassa?
Tyhjänpanttina istuu siellä ja kallista palkkaa
nauttii ja saapa vielä sieltä pois jouduttuaan
hyvän eläkkeenkin.
Kyllä täytyy ihmetellä äänestäjiä, jotka hänen
kaltaisiaan eduskuntaan äänestää. - H. Moilanen
joskus kirjoitti:
saanut jotain aikaan eduskunnassa?
Tyhjänpanttina istuu siellä ja kallista palkkaa
nauttii ja saapa vielä sieltä pois jouduttuaan
hyvän eläkkeenkin.
Kyllä täytyy ihmetellä äänestäjiä, jotka hänen
kaltaisiaan eduskuntaan äänestää.Ai ketkä äänestivät Halmetta? No ne olivat tietysti ne viisaamman näköiset ihmiset!
- ja hauku häntä
H. Moilanen kirjoitti:
Ai ketkä äänestivät Halmetta? No ne olivat tietysti ne viisaamman näköiset ihmiset!
Ihan suotta sinne Helsinkiin asti kiikariasi
virittelet.Nyt on bongausaika käsillä.Lähemmäksi niin jo polttaa. - kuolen...
H. Moilanen kirjoitti:
Ai ketkä äänestivät Halmetta? No ne olivat tietysti ne viisaamman näköiset ihmiset!
Siis todella kuolen NAURUUN!!!! Siis viisaamman näköiset????? Toi oli päivän paras... Ai noi nahkatukka apinat näyttää susta viisailta samoin kun noi puistokemistit??? HIH!!!! Kerro että se oli vitsi...
- Tanja von Härski
kuolen... kirjoitti:
Siis todella kuolen NAURUUN!!!! Siis viisaamman näköiset????? Toi oli päivän paras... Ai noi nahkatukka apinat näyttää susta viisailta samoin kun noi puistokemistit??? HIH!!!! Kerro että se oli vitsi...
Ehkä vuorineuvoksilta jää äänestyslippuihin vähemmän punkku- ja rasvatahroja. Muuten ne ovat kyllä saman arvoisia. Yhden äänen vain voi vaaleissa päästää, vaikka olisi minkälainen patu.
- Takila
Älkää nyt valtakunnan johtavalle kriminaalille olko tuhmia
miten käy jos halmE menettää suojatyöpaikkansa
Kun kerran asettuu lain ja oikeuden yläpuolelle
tulee siellä myös pysyä
samoin teki Hitler
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1171279
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221153Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä471050- 1381013
- 99853
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten317802Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82714Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592