TONY HALMEEN TUOMIO

Tapio.Talvi

Tänään jälleen kansanedustaja Tony Halme (ps.) on uutisotsikoissa, kun Helsingin Hovioikeus pysytti käräjäoikeuden ratkaisun ennallaan. Halme vaati hovioikeudessa ehdollisen rangaistuksen muuttamisen sakoiksi.

Käräjäoikeus tuomitsi kansanedustajan viime vuoden tammikuussa salakuljetuksesta, laittomaan tuontitavaraan ryhtymisestä, ampuma-aserikoksesta, varomattomasta käsittelystä ja huumausaineen käyttörikoksesta.

Kyseessä on melko suuresta rikemäärästä, josta tuomio oli kohtuuttoman vähäinen, kun kyseessä on kansanedustajalle annettu tuomio. Kansanedusajan pitäisi osoittaa erityistä lainkuuliaisuutta.
Halmeen on vaikea osoittaa etteikö hänen sanojensa ja tekojensa välillä ole ristiriitaa.

Paras tapa olisi ollut avoin tunnustus ja anteeksi pyyntö. Esimerkki maailmalta löytyy lähipäiviltä ja uskon, että se anteeksi pyytäjä sai monet mielet ymmärtämään ja antamaan anteeksi.
Halmeen venkoilu oikeudessa osoittaa ettei hänestä ole oikeudenmieheksi tai edustamaan kansaa sekä mieheksi, jonka ratkaisuja voisi pitää luotettavina. PS-ryhmässä voisi miettiä onko Halme vain äänten kalastaja.

12

510

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • city-ihminen

      "PS-ryhmässä voisi miettiä onko Halme vain äänten kalastaja. "

      Höh. EI niin tyhmää äänestäjää olekkaan, joka ei tajuaisi Halmeen maineen arvoa. Halme on vain ääntenkalastaja eikä muuta. Sehän on itsestäänselvyys.

      Nyt Halme on kuitenkin muuttunut rasitteeksi puolueelle ja hänestä pitäisi irtisanoutua erittäin selvästi myös käytännön tasolla. Halme tuo ääniä puolueelle mutta vielä enemmän se vie pois. Kuka uusi äänestäjä voisi äänestää puoluetta, johon Halme leimautuu noin selkeästi ?

      • hölmöläiset

        Halmeen takia moni ei äänestänyt. Piripäissä tehdyt rikokset karkottivat 14000 äänestäjää. rasite se on, puolueelle.

        Tilanne on vielä pahempi kun se erotetaan eduskunnasta.


      • LAUTAMIES

        Ompa taas kerran tehty kärpäsestä härkänen.Tälläisia EHDOLLISIA tuomioita on Suomi
        PULLOLLAAN,saattaa hyvinkin olla näilläkin tuomitsijoilla.Eikös se sananlaskukin sano,että
        ROSVO ROSVOKS LUULOO JA HUORA HUORAKS ?
        tONI EI OLE TAPPANUT KETÄÄN JOKA SEKIN ON JO AIKA PALJON OIKEUDELLISESTI KATSOTTUNA,EIKÄ HÄN OLE OIKEUDELLISESTI JÄÄVI HOITAMAAN TEHTÄVIÄÄN.
        jA JOS JOKU HALUAA KOLUTA OMAN PUOLUEENSA MAINETTA,HÄN ALENTUKOON PIIRITASON TUTKAILUUN
        ENSIKSI,Ja oikeudessa on papeista lähtien kaikenlaisia ihmisiä syytettynä vaikka mistä töppäyksistä.Tämä nyt on vain tätä ajojahtiä-ehkä toisistakin puolueista suunnattua.
        Ja miettiköön jokainen,että ottaisi ensin malkan pois omasta silmästään,että pystyy sitten ottamaan rikan toisen silmästä.


      • LAUTAMIES kirjoitti:

        Ompa taas kerran tehty kärpäsestä härkänen.Tälläisia EHDOLLISIA tuomioita on Suomi
        PULLOLLAAN,saattaa hyvinkin olla näilläkin tuomitsijoilla.Eikös se sananlaskukin sano,että
        ROSVO ROSVOKS LUULOO JA HUORA HUORAKS ?
        tONI EI OLE TAPPANUT KETÄÄN JOKA SEKIN ON JO AIKA PALJON OIKEUDELLISESTI KATSOTTUNA,EIKÄ HÄN OLE OIKEUDELLISESTI JÄÄVI HOITAMAAN TEHTÄVIÄÄN.
        jA JOS JOKU HALUAA KOLUTA OMAN PUOLUEENSA MAINETTA,HÄN ALENTUKOON PIIRITASON TUTKAILUUN
        ENSIKSI,Ja oikeudessa on papeista lähtien kaikenlaisia ihmisiä syytettynä vaikka mistä töppäyksistä.Tämä nyt on vain tätä ajojahtiä-ehkä toisistakin puolueista suunnattua.
        Ja miettiköön jokainen,että ottaisi ensin malkan pois omasta silmästään,että pystyy sitten ottamaan rikan toisen silmästä.

        Syyllistämällä muita ajojahdista.
        Alkeellisinkin länsimainen oikeuskäsittely sanoo, että ketään ei tuomita sen mukaan, mitä jokú toinen on tehnyt/ei ole tehnyt.
        Sano KUKA (ketkä) on se toinen kansanedustaja, joka on saanut vankilatuomion yhtä useasta, tahi useammasta rikoksesta kuin T. Halme?

        Siksi asiasta kohutaan, koska hän ITSE LUVANNUT, mutta ei ole pitänyt lupaamistaan!


      • kun heräsi
        VempelKolli kirjoitti:

        Syyllistämällä muita ajojahdista.
        Alkeellisinkin länsimainen oikeuskäsittely sanoo, että ketään ei tuomita sen mukaan, mitä jokú toinen on tehnyt/ei ole tehnyt.
        Sano KUKA (ketkä) on se toinen kansanedustaja, joka on saanut vankilatuomion yhtä useasta, tahi useammasta rikoksesta kuin T. Halme?

        Siksi asiasta kohutaan, koska hän ITSE LUVANNUT, mutta ei ole pitänyt lupaamistaan!

        kun tuli puhe muistakin tuomituista pesuissa.
        Liippasi ilmeisesti melko läheltä,koska tiesit,kenestä on kyse ja siksi ärähdit kuin karhu.Vai oletko pyrkimässä Kokkolassa HALMEEN
        PAIKALLE?


      • joskus

        saanut jotain aikaan eduskunnassa?

        Tyhjänpanttina istuu siellä ja kallista palkkaa
        nauttii ja saapa vielä sieltä pois jouduttuaan
        hyvän eläkkeenkin.

        Kyllä täytyy ihmetellä äänestäjiä, jotka hänen
        kaltaisiaan eduskuntaan äänestää.


      • H. Moilanen
        joskus kirjoitti:

        saanut jotain aikaan eduskunnassa?

        Tyhjänpanttina istuu siellä ja kallista palkkaa
        nauttii ja saapa vielä sieltä pois jouduttuaan
        hyvän eläkkeenkin.

        Kyllä täytyy ihmetellä äänestäjiä, jotka hänen
        kaltaisiaan eduskuntaan äänestää.

        Ai ketkä äänestivät Halmetta? No ne olivat tietysti ne viisaamman näköiset ihmiset!


      • ja hauku häntä
        H. Moilanen kirjoitti:

        Ai ketkä äänestivät Halmetta? No ne olivat tietysti ne viisaamman näköiset ihmiset!

        Ihan suotta sinne Helsinkiin asti kiikariasi
        virittelet.Nyt on bongausaika käsillä.Lähemmäksi niin jo polttaa.


      • kuolen...
        H. Moilanen kirjoitti:

        Ai ketkä äänestivät Halmetta? No ne olivat tietysti ne viisaamman näköiset ihmiset!

        Siis todella kuolen NAURUUN!!!! Siis viisaamman näköiset????? Toi oli päivän paras... Ai noi nahkatukka apinat näyttää susta viisailta samoin kun noi puistokemistit??? HIH!!!! Kerro että se oli vitsi...


      • Tanja von Härski
        kuolen... kirjoitti:

        Siis todella kuolen NAURUUN!!!! Siis viisaamman näköiset????? Toi oli päivän paras... Ai noi nahkatukka apinat näyttää susta viisailta samoin kun noi puistokemistit??? HIH!!!! Kerro että se oli vitsi...

        Ehkä vuorineuvoksilta jää äänestyslippuihin vähemmän punkku- ja rasvatahroja. Muuten ne ovat kyllä saman arvoisia. Yhden äänen vain voi vaaleissa päästää, vaikka olisi minkälainen patu.


    • Takila

      Älkää nyt valtakunnan johtavalle kriminaalille olko tuhmia
      miten käy jos halmE menettää suojatyöpaikkansa

      Kun kerran asettuu lain ja oikeuden yläpuolelle
      tulee siellä myös pysyä

      samoin teki Hitler

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      164
      1551
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe