Kalojen kiusaaminen huvin vuoksi

Anonyymi

Mitä mieltä olette urheilukalastuksesta, jossa kala ensin väsytetään henkihieveriin ja revitään siltä leukaperät rikki. Sen jälkeen kuvataan saalis ja sitten se "hellästi" lasketaan takaisin veteen. Onko se hyväksyttävää ajanvietettä vai eläinsuojelurikos?

Mietin vaan telkkarista tällaista urheilua katsoessa. Itsekin kalastan, mutta syön saaliini.

8

66

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Onhan tuo selvää. Jos laittaisin koukun vaikka jäniksen suupieleen ja väsyttäisin, niin rikoksesta minua syytettäisiin. Mutta kalaa ei koeta niin sopöksi kuin nisäkästä, eikä se huuda kivusta, niin siihen suhtaudutaan eri lailla.

• Anonyymi

Liito-orava on söpöin isoine silmineen. Siksi sitä suojellaan eniten. Kaksinaismoralistista, niin kuin vihreä politiikka kautta linjan.

• Anonyymi

Tähän voi liittää myös sen, kuinka paljon ajetaan autoilla ja veneillä turhia kilometrejä kun lähdetään lohikalan perään lappiin. Moni näkyvästi vihreäkin tätä tekee, joten tästä ei sovi keskustella.

• Anonyymi

Meillä syödään kaikki saadut kalat. Lohta ei lähivesissä kasva, joten sitä ei syödä.

Pyydystä ja päästä -menetelmä on hyvinvointi-kaupunkilaisten leikkiä ruualla!

• Anonyymi

Oletteko seuranneet siian kalastusta? jotkut onkivat siikaa ämpärikaupalla. Varmasti yli tarpeen. Varsinkin Lauttasaaren rannoilla näkyy todellista ryöstökalastusta.

• Anonyymi

Olen samaa mieltä. Pyydä- ja päästä systeemi pitäisi kieltää eläinrääkkäyksenä. Se, minkä pyydystän, syön myös. olen myös lopettanut onkimisen koska se on matojenkin rääkkäystä. Katiska on mun pyydykseni

• Anonyymi

Komppaan edellisiä... On kuitenkin vaarana, että kohta porhaltaa paikalle joku Pääkkönen, joka löytää perusteet iljettävälle eläinrääkkäykselle. Mulkunmittaisten haukien suhteen tulee harrastettua CR:a (tutkitusti ne selviää parhaiten ao. hommasta), mutta kyllä lohikalojen heikko pinta ei juurikaan suosi ao. menettelyä. Eli kun menen esim. läheiselle tammukkapurolle niin tapan käytännössä suurimman osan ylöstulevista harreista ja tammukoista (jotka harvoin saavuttavat 35 cm mittaa).

• Anonyymi

Kala on ilmeetön ja äänetön, joten miksi ei??!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2656
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2282
    3. 148
      2254
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2160
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1772
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1627
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1566
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      290
      1454
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1408
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1399
    Aihe