95% somaleista saa vain "tempputöitä"

Anonyymi

Kari Suomalainen oli oikeassa. Tuo porukka ei tule harvoja poikkeuksia lukuunottamatta ikinään tekemään töitä avoimella kilpailusektorilla sillä 1) kyvyt puuttuu 2) halut puuttuu

22

123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Taustalla on poliittisesti epäkorrekti asia. Eri väestöryhmien eri henkinen kapasiteetti. Ero on erityisen huikea kun verrataan mediaani korealaista/kiinalaista somaliin. ÄO-ero lähes 40 pistettä.

      Insinööri/lääkäritasoksi usein arvioidaan 120 pistettä. Eurooppalaisista ja valkoisista amerikkalaisista sen saavuttaa ja ylittää lähes 10%. USA mustista 0.8%. Korealaisista 18%. Somaleista tuskin edes 0.1%. Vain muutama prosentti somaleista ylittää 100 pistettä jonka suomalaisista saavuttaa tai ylittää noin puolet.

      • Anonyymi

        AMK-insinööriksi pääsee vähemmällä. Siksi en palkkaa AMK-'insinöörejä' lainkaan.


    • Anonyymi

      Suomessa myös kannustimet työntekoon puuttuvat, rahaa tulee vaikkei tee mitään eikä kieltäkään opettele...

    • Anonyymi

      kun ei oli aivoja, ei ole myöskään töitä.

    • Persukkani; Elämä on! Eihän kantaväestöstäkään läheskään kaikki työskentele avoimella kilpailusektorilla. Muun muassa maanviljelijät elävät täysin kädestä suuhun. Lisäksi iso osa suomijunteista asuu sellaisessa kunnassa, joka ei tulisi toimeen ilman kehitysapua. Viimeisten tilastojen mukaan somaleitten työllisyysaste on 50-60%. Alla linkki. Somalien mahdollisuus päästä töihin on aika paljin kiinni myös kantaväestöstä. 1. ensin pitää antaa aikaa kotoutumiseen, 2. sitten pitää tarjota tasapuoliset mahdollisuudet kilpailla töistä
      https://tilajakehitys.hel.fi/ulkomaalaistaustaisten_tyollisyys

      • Anonyymi

        Hyvinvointivaltion ylläpitämiseksi myös tulevaisuudessa vaaditaan vähintään 80% työllisyysaste demareiden Antti Rinteenkin mukaan. Tätä alempi työllisyysaste merkitsee käytännössä tarvetta velanottoon tai julkisen sektorin supistamiseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvinvointivaltion ylläpitämiseksi myös tulevaisuudessa vaaditaan vähintään 80% työllisyysaste demareiden Antti Rinteenkin mukaan. Tätä alempi työllisyysaste merkitsee käytännössä tarvetta velanottoon tai julkisen sektorin supistamiseen.

        Suomessa on pohjoismaiden huonoin bruttokansantuote. Jopa Islannissa se on paljon parempi kuin meillä. Muissa pohjoismaissa on kuitenkin paljon paljon enemmän maahanmuuttajia kuin meillä. Olemmeko me kantasuomalaiset niin paljon tyhmempiä kuin muut kantapohjoismaalaiset, ettemme saa niitä kiinni? Vai onko maahanmuuttajien määrä kasvattanut muiden pohjoismaiden älymäärää ja sitä kautta bruttokansantuotetta? Ainoa tapa päästä edes lähelle 80 prosenttia on kehittää sellaisia tuotteita tai palveluita, jotka käyvät hyvällä rahalla kaupaksi ulkomailla. Siten saadaan Suomeen lisää työpaikkoja ja kansantaloudelle vaurautta ylläpitää hyvinvointia. Paljon täytyy muuttua. Ensin katseen pitäisi kääntyä menneestä tulevaisuuteen ja sitten rajojen sisältä niiden ulkopuolelle. Slogan "jotain rajaa" on erittäin vastuuton ottaen huomioon Suomen tilanteen.


      • Anonyymi
        lötkö kirjoitti:

        Suomessa on pohjoismaiden huonoin bruttokansantuote. Jopa Islannissa se on paljon parempi kuin meillä. Muissa pohjoismaissa on kuitenkin paljon paljon enemmän maahanmuuttajia kuin meillä. Olemmeko me kantasuomalaiset niin paljon tyhmempiä kuin muut kantapohjoismaalaiset, ettemme saa niitä kiinni? Vai onko maahanmuuttajien määrä kasvattanut muiden pohjoismaiden älymäärää ja sitä kautta bruttokansantuotetta? Ainoa tapa päästä edes lähelle 80 prosenttia on kehittää sellaisia tuotteita tai palveluita, jotka käyvät hyvällä rahalla kaupaksi ulkomailla. Siten saadaan Suomeen lisää työpaikkoja ja kansantaloudelle vaurautta ylläpitää hyvinvointia. Paljon täytyy muuttua. Ensin katseen pitäisi kääntyä menneestä tulevaisuuteen ja sitten rajojen sisältä niiden ulkopuolelle. Slogan "jotain rajaa" on erittäin vastuuton ottaen huomioon Suomen tilanteen.

        Ruotsi on valtavissa ongelmissa Lähi-Idästä ja Pohjois-Afrikasta tulleen porukan kanssa, ja entistä enemmän palaa rahaa niiden elättämiseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ruotsi on valtavissa ongelmissa Lähi-Idästä ja Pohjois-Afrikasta tulleen porukan kanssa, ja entistä enemmän palaa rahaa niiden elättämiseen.

        Persukkani; kerropa esimerkki tuosta valtavasta ongelmasta ja miten paljon enemmän rahaa menee. Älä persustele, vaan perustele!


    • Anonyymi

      Tanska tutki asioita. Länsimaista tulevat pärjäävät suunnilleen samalla lailla kuin tanskalaiset, mutta muualta tulevilla on suuria vaikeuksia opinnoissa ja työllistymisessä.

      Tanskan tilastokeskus on vertaillut tanskalaisten ja toisen polven maahanmuuttajien työllisyyttä 20-40-vuotiaiden ikäryhmässä. Kantaväestön työllisyysaste on otettu indeksiluvuksi 100.

      Ainoa ei-länsimaisten maahanmuuttajien ryhmä, joka pärjää kantaväestölle työllisyydessä ovat vietnamilaiset naiset, jotka pääsevät tasan samaan lukuun. Muiden maahanmuuttajaryhmien vertailuarvot ovat välillä 73-91, mutta somalit ovat aivan omalla tasollaan indeksiluvulla 48.

      Somalit ovat siis surkein sakki kaikista.

      • Anonyymi

        Surkea "lötkö" ei tullutkaan vastaamaan tähän.


    • Anonyymi

      Jatkossa maahanmuuttajat tulevat entistä kehnommilta lähtöalueilta. Siis Viro, Venäjä, Baltia ja Puola on harvemmin enää lähtöalueilta.

    • Anonyymi

      Somaleita ei kiinnosta.

    • Anonyymi

      Vai on aloittaja sitä mieltä, että kun Åke Lindmanin näköinen perussuomalainen näkee somalin töissä, hän menee takomaan tätä selkää ja se sanoo: "se oli jumalauta TEMPPU".

    • Anonyymi

      Mites Husu Hussein onko se tehnyt töitä vai temppuja

      • Anonyymi

        Husu ei pystynyt olemaan rehellinen edes taxikuskeina.


    • Anonyymi

      Somput ovat hyvää ainesta kunnallisvaaliehdokkaiksi demareille, vihreille, vasemmistoliitolle ja rkplle.

      Näitä varmasti saadaankin isoissa kaupungeissa päättämään meidän suomalaisten asioista.

    • Anonyymi

      Kyllä suomalaista tekiää arvostetaan maailmalla korkealle , historiankirjat jo todistaa , luulisi vielä mamuilla riittävän motivaatiota ja aktiivisuutta tehdä työtä päästäkseen yhteiskuntaan mutta kun kaikki tarjotaan hopeatarjottimella ilmaiseksi , kyllä pitäisi edellyttää työntekoa saadakseen saman kuin tätä maata vuosikymmenet rakentaneetkin ihmiset .Sitten vielä ongelmaa piilotellaan päättäjien toimesta ja kohdistetaan katseet ja toimet omiin kaikkein heikoimpiin joilla monasti vielä vähemmän mahdollisuuksia itse vaikuttaa mahdollisuuksiinsa esim. sairauksien takia.

    • Anonyymi

      Pääasiahan on että heidät pakotetaan edes noihin 9e/pv tempputöihin, jotta kantaväestölle ei tule paha mieli siitä että olisivat eriarvoisessa asemassa.

    • Anonyymi

      Oppisivat ensin edes käyttäytymään.

    • Anonyymi

      Ei pysty tekemään töitä koska rassismi ja liian pienet asunnot.

      • Anonyymi

        Rahalla saa isomman asunnon, ja rahaa tulee taikaseinästä sen jälkeen kun on tehnyt töitä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      186
      1850
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      112
      1016
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      97
      912
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      717
    5. 52
      684
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    8. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      534
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      199
      473
    Aihe