Korkeasti kunnioitettu presidentti Urho Kaleva Kekkonen sanoi aikoinaan
-että jos maassa pitää olla jomman kumman rempallaan, sisä- tai ulkopolitiikan, niin olkoon sisäpolitiikka. Pienellä maalla ei ole varaa tunaroida ulkopolitiikassa, voisi Kekkosen viestin tiivistää.
Kekkosella pyörisivät silmät päässä nykymenoa seuratessa. Toki Kekkonen hoiti aikoinaan itse suvereenisti sekä sisä- että ulkopolitiikkaa, mutta sen verran kaukokatsantoa lainsäätäjällä on ollut, että se jätti ulkopolitiikan uudessakin perustuslaissa presidentin käsiin. Perustuslakiin kirjattiin lause, että ulkopolitiikkaa johtaa tasavallan presidentti yhteistoiminnassa valtioneuvoston kanssa.
Sanna Marinin Navalnyi-twiitti räjähti omille silmille – hoidetaanko Suomen ulkopolitiikkaa huutoäänestyksellä?
Pääministeri Sanna Marinin (sd) twiitti Aleksei Navalnyin vapauttamisesta aiheutti perustuslakihässäkän, kun presidentti Sauli Niinistö kyseenalaisti pääministerin toiminnan. Varsinainen kysymys kuuluukin, hoidetaanko Suomen ulkopolitiikkaa valtiojohdon huutoäänestyksellä tyyliin ”kuka ehtii ensin”
Nykyisen mielikuvamaailman minä ekana! -julkisuudessa politiikan pop-kulttuuri houkuttelee sosiaalisen median näytöslavalle milloin ketäkin, mutta tällä viikolla Härmän nopein päätti olla pääministeri Sanna Marin.
Jo viime keväänä Niinistön ehdotukset koronanyrkistä torjuttiin tyyliin, ettei tartte tulla neuvomaan. Jos tauti laajenee ulkopolitiikassa minä ekana -linjan mukaiseksi, voi tulla isompiakin vahinkoja. Nykyhallitukselle Niinistö tuntuu olevan vähän kuin Vladimir Putin Navalnyille: se muuan ”ukko” siellä bunkkerissaan.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000007757364.html
Onko Sannan opastajia ketään SDP ?
0
50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2672461Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."762401- 1201578
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis481482Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj641377- 1331349
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711240Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.821039Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli731019Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki102999