Korkeasti kunnioitettu presidentti Urho Kaleva Kekkonen sanoi aikoinaan
-että jos maassa pitää olla jomman kumman rempallaan, sisä- tai ulkopolitiikan, niin olkoon sisäpolitiikka. Pienellä maalla ei ole varaa tunaroida ulkopolitiikassa, voisi Kekkosen viestin tiivistää.
Kekkosella pyörisivät silmät päässä nykymenoa seuratessa. Toki Kekkonen hoiti aikoinaan itse suvereenisti sekä sisä- että ulkopolitiikkaa, mutta sen verran kaukokatsantoa lainsäätäjällä on ollut, että se jätti ulkopolitiikan uudessakin perustuslaissa presidentin käsiin. Perustuslakiin kirjattiin lause, että ulkopolitiikkaa johtaa tasavallan presidentti yhteistoiminnassa valtioneuvoston kanssa.
Sanna Marinin Navalnyi-twiitti räjähti omille silmille – hoidetaanko Suomen ulkopolitiikkaa huutoäänestyksellä?
Pääministeri Sanna Marinin (sd) twiitti Aleksei Navalnyin vapauttamisesta aiheutti perustuslakihässäkän, kun presidentti Sauli Niinistö kyseenalaisti pääministerin toiminnan. Varsinainen kysymys kuuluukin, hoidetaanko Suomen ulkopolitiikkaa valtiojohdon huutoäänestyksellä tyyliin ”kuka ehtii ensin”
Nykyisen mielikuvamaailman minä ekana! -julkisuudessa politiikan pop-kulttuuri houkuttelee sosiaalisen median näytöslavalle milloin ketäkin, mutta tällä viikolla Härmän nopein päätti olla pääministeri Sanna Marin.
Jo viime keväänä Niinistön ehdotukset koronanyrkistä torjuttiin tyyliin, ettei tartte tulla neuvomaan. Jos tauti laajenee ulkopolitiikassa minä ekana -linjan mukaiseksi, voi tulla isompiakin vahinkoja. Nykyhallitukselle Niinistö tuntuu olevan vähän kuin Vladimir Putin Navalnyille: se muuan ”ukko” siellä bunkkerissaan.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000007757364.html
Onko Sannan opastajia ketään SDP ?
0
56
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3561097- 71748
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37696- 49590
- 41588
- 63533
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht320496Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19481- 75471
kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459