Jeesuksen nimi

Anonyymi

Olen pannut merkille että helluntailaiset käyttävät paljon Jeesuksen nimi-termiä esim. rukoilevat Jeesuksen nimessä tai ylistävät Herran nimeä. Mitä tarkoittaa jos pyytää Jeesuksen nimessä Jumalalta? Koska eikö Jeesus ole teille Jumala? Eli miten voi pyytää Jeesuksen nimessä Jeesukselta? MIksi tuota nimi asiaa pitää hokea. selittäkää tietävät.

76

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Johanneksen evankeliumin 16:23-28 Jeesus sanoo opetuslapsilleen:

      "»Totisesti, totisesti: mitä ikinä te pyydätte Isältä minun nimessäni, sen hän antaa teille. Tähän asti te ette ole pyytäneet mitään minun nimessäni. Pyytäkää, niin te saatte, ja teidän ilonne on täydellinen.
      »Olen puhunut tästä teille vertauksin. Tulee aika, jolloin en enää käytä vertauksia vaan kerron teille avoimesti kaiken Isästä. Sinä päivänä te esitätte pyyntönne minun nimessäni, enkä minä enää sano, että käännyn Isän puoleen teitä auttaakseni. Rakastaahan Isä itse teitä, koska te olette rakastaneet minua ja uskoneet, että olen tullut Jumalan luota. Isän luota minä olen lähtenyt ja tullut tähän maailmaan, ja nyt minä jätän maailman ja menen takaisin Isän luo."

      • Anonyymi

        Niin tuosahan pyydetään Jeesuksen nimessä Isältä mutta hellarit Jeesuksen nimessä Jeesukselta? Paradoksi?


    • Anonyymi

      Lyhyt vastaus:

      Jeesuksen ja Hänen sovitus-, ristintyön ansiosta vain, me saamme kaiken lahjana.

      Eli kun Jeesuksen nimeen rukoillessa anotaan, niin vedotaan siihen Jeesuksen, meidän puolestamme tekemään sovitukseen, jonka kautta olemme päässeet Jumalan lapsiksi.

      Eli emme vetoa omaan hyvyyteemme emmekä ansioihimme, vaan Jeesuksen ansioihin !

      Sana sanoo niistä, jotka eivät ole Jumalan lapsia eivätkä siten osalliset lupauksista ja perinnöstä ja Isän huolenpidosta, että he eivät voi vedota mihinkään !

      Ps. 50:16 Mutta jumalattomalle Jumala sanoo: "Mikä sinä olet puhumaan minun käskyistäni ja ottamaan minun liittoni suuhusi?

      • Anonyymi

        Ok eli käytännössä Jeesuksen sovitustyönnimeen anon sinulta Jeesus?


      • Anonyymi

        Se on vaan kumma juttu, että tuota Jeesuksen nimeä tunnutaan käyttävän taikasanana, ikään kuin Jumala ei muuten kuulisi lapsensa rukousta???!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok eli käytännössä Jeesuksen sovitustyönnimeen anon sinulta Jeesus?

        Ei se kyllä sitä tarkoita.

        RAAMATUN AIKAAN jonkun nimi tarkoitti samaa kuin hänen persoonansa, olemuksensa, eli se, joka hän on. Se sisälsi kaiken sen, mitä hän tunnetusti oli. Parempi suomennos olisi nykykielellä: Anna minulle sitä sun tätä roskaa, koska poikasi.

        Sanotaanhan nykyään, että emme voi mennä kouluun, koska korona. Emme voi nähdä, koska korona.

        Anna meille meidän jokapäiväinen leipämme, koska Jeesus.

        Mutta sekin on naurettavaa! Ei sekään nykykieleen sovi.

        Mietipä nyt, että jos isä ei suostuisi, niin pyytäisitkö Isältä lupaa viedä hänen tytärtään ulos Johannan nimessä, koska tyttären äidin nimi on Johanna? No et todellakaan!! Kukaan ei nykyään pyydä yhtään mitään kenenkään nimessä. Jos asialle halutaan vakuuttavuutta, mainitaan lauseessa poliisi tai asianajaja. Sitähän Jeesus on, meidän asianajajamme. Siispä paras oikea suomennos voisi olla vaikkapa: jos et ota yhteyttä, kuulet asianajajastani.

        Tai tekstiuskollisemmin: mitä ikinä pyydätte minun asianajajani kautta, siitä neuvottelemme.


    • Anonyymi

      Niin ja koska sinä aloittaja selvästi yrität kieltää Jeesuksen Jumaluuden, niin kun puhtaan Jeesuksen Nimestä, niin tässä sinulle TIETOA siitä:

      Jes. 7:14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.

      Matt. 1:23 "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: J

      Siis oikeasti siis :

      Jumala meidän kanssamme(keskellämme).

      Ei siis "vain ihminen" kanssamme /keskellämme, vaan Jumala ihmisten keskellä !

      • Anonyymi

        Sori tuo pätkiintyi:

        Matt. 1:23 "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.

        Ja tuon siis voi yhtä hyvin kääntää sanoilla: Jumala keskellämme !!!


      • Anonyymi

        Minä en ole aloittaja mutta sinä olet riidanhaastaja. Heti ensi metreiltä lähtien.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sori tuo pätkiintyi:

        Matt. 1:23 "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.

        Ja tuon siis voi yhtä hyvin kääntää sanoilla: Jumala keskellämme !!!

        Matteus nyt sattui lainaamaan sanasta sanaan Vanhan testamentin Jesajan kirjan septuaginta-käännnöstä, jossa oli käännösvirhe. Siellä ei oikeasti puhuttu neitsyestä vaan nuoresta naisesta/neitosesta.

        Onko Jesajan 7:14 ennustus Jeesuksesta? Siinä puhutaan neitsyestä ja syntyvästä lapsesta, vai puhutaanko?

        Kristityt kääntävät tarkoitushakuisesti sanan nuori nainen (hā·‘al·māh) sanaksi neitsyt, vaikkei kyse ole neitsyestä vaan nuoresta naisesta. Heprean kielessä tämä sana ei tarkoittanut neitsyttä missään yhteydessä sillä neitsyt on hepreaksi bethulah. Kyseessä on käännösvirhe kun teksti käännettiin hepreasta kreikkaan. Kreikankielessä nuori nainen voidaan kääntää myös neitsyeksi mutta ei koskaan hepreankielessä.

        Toinen ongelma tässä lauseessa on ennustuksen tapahtumien ajankohta. Lauseen kieliopista käy selvästi ilmi, että tuo nuori nainen, joka tulisi synnyttämään Davidin sukukunnalle poikalapsen, ON JO raskaana. Tätä lausuttaessa hänet ON JO SIITETTY. Ja vieläpä niin raskaana, että pojan syntymä on välittömästi lähellä. Miten tämä sopii Jeesukseen? Ei sovi mitenkään. Kyse ei olekaan Jeesuksesta vaan mitä ilmeisemmin hallitsijan pojasta, koska hallitsijoita ja heidän sukuaan kutsutiin tuohon aikaan jumaliksi.

        Lisäksi tämä poika tulisi tekemään hyvää mutta hänestä sanotaan myös, että hän tulee tekemään pahaa. Sopiiko tämä Jeesukseen? Ennen kuin hän oppii hylkäämään pahan, autioituu kahden tietyn kuninkaan maa. Tämän mukaan Jeesus siis teki pahaa, syntiä. Entä autioituivatko jotkut maat Uuden testamentin mukaan Jeesuksen elinaikana? Sellaista väitettä ei löydy Uudesta testamentista. Kyseessä olikin joko Jesajan vaimo, joka olisi ollut raskaana kolmannesta lapsestaan taikka Aahaksen vaimo, joka oli raskaana saadakseen tulevan kuningas Hiskian, josta 2. Kuninkaiden kirja 18:7 sanoo:

        "Niin HERRA OLI HISKIAN KANSSA, ja hän menestyi kaikessa, mihin ryhtyi. Hän nousi kapinaan Assurin kuningasta vastaan eikä enää palvellut häntä." Herra oli siis Daavidin sukukunnan kanssa kun hän oli Hiskian kanssa. 

        Milloin tuo käännösvirhe syntyi? Silloin kun Vanha testamentti käännettiin kreikaksi jo paljon ennen Jeesuksen syntymää: Jesajan kirja noin 200eKr eteenpäin.

        Asia on hyvin yksinkertaista tarkastaa kun kirjoittaa tähän aramea-englanti sanakirjaan sanan neitsyt:

        https://www.atour.com/cgi-bin/dictionary.cgi?string=Virgin&Search_Field=Meaning

        Neitsyt on siis armeaksi betulah

        Saman voi tehdä tähän englanti-heprea sanakirjaan:

        https://www.doitinhebrew.com/Translate/default.aspx?kb=US US&l1=en&l2=iw

        Jälleen saadaan, että neitsyt on b'etulah

        Sanat muistuttavat toisiaan, koska aramea on sukua hepreankielelle. Osa Vanhasta testamentista on kirjoitettu arameaksi.

        Voidaan myös kirjoittaa heprean kielellä Jesajan 7:14 käytetty hā·‘al·māh, joka kirjoitetaan: הָֽעַלְמָ֔ה

        Käännökseksi saadaa englanninkielen Miss eli suomeksi neiti.

        Vanhassa testamentissa on vain kolme kohtaa, joissa sana almah esiintyy. Ne ovat tuon Jesajan lisäksi:

        1. Mooseksen kirja 24:43
        Minä seison tässä vesilähteellä. Kun joku neitonen tulee ammentamaan vettä, minä kysyn häneltä: ’Antaisitko minun juoda vähän vettä ruukustasi?’

        2. Mooseksen kirja 2:8
        "Faraon tytär vastasi: ”Mene!” Tyttö meni ja kutsui lapsen äidin."

        Näissä halalmah on käännetty oikein: neitoseksi ja tytöksi. On siis aivan kirkas fakta, että joko Jesaja ei ennusta Jeesuksesta tai sitten jos ennustaa, Jeesus ei syntynyt neitseestä. Kyse on tosiaankin käännösvirheestä, joka huomattiin vasta 1600-luvulla. Kun Uuden testamentin kirjoittajat olivat lukeneet käännösvirheellä varustettua kreikankielen Vanhaa testamenttia, siirtyi tuo käännösvirhe sellaisenaan myös Uuden testamentin kirjoituksiin.

        Jumala oli hänen kanssaan, viittaa vahvasti heprealaisten leeviläiseen taustaan, jossa leeviläisyys oli suorastaan synonyymi sille, että Jumala kulki kansansa kanssa. Tuon ajan hallitsijoita kutsuttiin jumaliksi, niin faaraoita kuin kuninkaitakin. He antoivat kaikenlaiisa jumalille sopivia arvonimiä itselleen, joilla heitä sitten kutsuttiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ole aloittaja mutta sinä olet riidanhaastaja. Heti ensi metreiltä lähtien.

        Sekö siis on riidanhaastaja, joka tyrmää harhaopin levittämisen heti alkuunsa ?

        Eli koska Jeesus on Raamatun mukaan Sana eli Jumala, ja aloittaja sen heti alkaa kiistämään selvästi, niin siihenkö ei muka saisi puuttua ?

        Sellaiseen ei Raamattu ohjeista, vaan Paavali sanoo selvästi:

        Gal. 2:5 me emme hetkeksikään alistuneet antamaan heille myöten, että evankeliumin totuus säilyisi teidän keskuudessanne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekö siis on riidanhaastaja, joka tyrmää harhaopin levittämisen heti alkuunsa ?

        Eli koska Jeesus on Raamatun mukaan Sana eli Jumala, ja aloittaja sen heti alkaa kiistämään selvästi, niin siihenkö ei muka saisi puuttua ?

        Sellaiseen ei Raamattu ohjeista, vaan Paavali sanoo selvästi:

        Gal. 2:5 me emme hetkeksikään alistuneet antamaan heille myöten, että evankeliumin totuus säilyisi teidän keskuudessanne.

        Raamattu on vain kasa ihmisten kirjoittamia ja koostamia kirjoituksia. Sinne on vahingossa päässyt pari kirjaa, jotka vääristävät muiden kirjojen teologian, kuten Johanneksen evankeliumiksi kutsuttu kirja. Saahan sitä puolustaa vaikka Kalevalaa, jos se hyvältä tuntuu. Totuuden kanssa näillä kirjoilla ei ole paljoakaan tekemistä.


      • Anonyymi

        helluntalaiset poikkeavat nykyisestä kristinuskoista siten että
        he eivät joudu ns välitilaan missä tulee maailmanloppu ja jumala luo
        kaiken uudestaan ja valitsee ne jotka joutuvat helvettiin
        ja ketkä pääsevät paratiisiin?
        Helluntalaiset pääsevät suoraan taivaaseen?

        Mistä tämä uskontokuntien kuolemanjälkeisen elämän
        erisuuntaisuus johtuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu on vain kasa ihmisten kirjoittamia ja koostamia kirjoituksia. Sinne on vahingossa päässyt pari kirjaa, jotka vääristävät muiden kirjojen teologian, kuten Johanneksen evankeliumiksi kutsuttu kirja. Saahan sitä puolustaa vaikka Kalevalaa, jos se hyvältä tuntuu. Totuuden kanssa näillä kirjoilla ei ole paljoakaan tekemistä.

        Puhut asiaa :
        Anonyymi
        25.01.2021 14:08

        Elämme samalla viivalla olen jo monasti kirjoittanut näillä
        sivuilla että raamattu on kansallis eepos kuten Odysseus ja Kalevala.
        Raamattu on ihmisten kirjoittamaa perimä tietoa.

        Kaikki raamattuun uskovat ovat vain kuolemaa pelkääviä
        hautojen alati ammollaan olevia hautojen Kitoja?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sori tuo pätkiintyi:

        Matt. 1:23 "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.

        Ja tuon siis voi yhtä hyvin kääntää sanoilla: Jumala keskellämme !!!

        Syntyikö tuo Immanuel joskus? Uusi testamentti ei hänestä puhu.


    • Anonyymi

      Isää ei tunne kukaan muu kuin Poika eikä poikaa muut kuin Isä.
      Itse en ole rukoillut Isää kuin Isä Meidän rukouksessa. Sen sijaan olen rukoillut Jeesusta itseään ja hän antoi opiskelupaikan ja paransi kolmesta vakavasta taudista. Myöhemmin tutustuin islamiin ja rukoilin ALLAHIA ja kolme kertaa hän vastasi rukoukseen juuri sitä mitä anoin.
      Oletko muuten ottanut myös huomioon että joku Pyhä tavallinen ihminen voi päästä taivaassa valtaistuimelle voittajan palkintona. Luterilainen virsi kertoo että tuota voi rukoilla termillä TAIVAAN ISÄ. En itse tunne yhtäkään tosin vielä.
      En mä voi rukoilla Isää kun en tunne häntä mutta poika vastaa rukouksiin parantaen sairauksista.

      • Anonyymi

        No sinullapa on eri uskontojen sekoitus. Tuossa ylemmässä Raamatun paikassahan Jeesus puhuu Isästä.
        "Tulee aika, jolloin en enää käytä vertauksia vaan kerron teille avoimesti kaiken Isästä. Sinä päivänä te esitätte pyyntönne minun nimessäni, enkä minä enää sano, että käännyn Isän puoleen teitä auttaakseni. Rakastaahan Isä itse teitä, koska te olette rakastaneet minua ja uskoneet, että olen tullut Jumalan luota. "

        Eli minä rukoilen Isää Jeesuksen nimessä. Kysyin tätä asiaa miksi hellareilla rukoillaan Jeesusta Jeesuksen nimessä? Ei Isää ollenkaan?


      • Anonyymi

        Rukoiletko myös Pyhää henkeä, koska se on Jumala? Missään kohtaa Raamatussa kukaan ei rukoile Jeesusta eikä Pyhää henkeä, niin kuin Isä Jumalaa rukoillaan. Miksi sinä sitten teet niin? Itse Jeesuskin käski rukoilemaan Isä Jumalaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rukoiletko myös Pyhää henkeä, koska se on Jumala? Missään kohtaa Raamatussa kukaan ei rukoile Jeesusta eikä Pyhää henkeä, niin kuin Isä Jumalaa rukoillaan. Miksi sinä sitten teet niin? Itse Jeesuskin käski rukoilemaan Isä Jumalaa!

        Älä viitsi valehdella päin naamaa !!!

        Tässä heti kaksi esimerkkiä:

        Luuk. 8:28 Kun hän näki Jeesuksen, parkaisi hän ja lankesi maahan hänen eteensä ja huusi suurella äänellä: "Mitä sinulla on minun kanssani tekemistä, Jeesus, Jumalan, Korkeimman, Poika? Minä rukoilen sinua: älä minua vaivaa."

        Luuk. 9:38 Ja katso, kansanjoukosta huusi eräs mies sanoen: "Opettaja, minä rukoilen sinua, katsahda minun poikani puoleen, sillä hän on minun ainokaiseni;


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä viitsi valehdella päin naamaa !!!

        Tässä heti kaksi esimerkkiä:

        Luuk. 8:28 Kun hän näki Jeesuksen, parkaisi hän ja lankesi maahan hänen eteensä ja huusi suurella äänellä: "Mitä sinulla on minun kanssani tekemistä, Jeesus, Jumalan, Korkeimman, Poika? Minä rukoilen sinua: älä minua vaivaa."

        Luuk. 9:38 Ja katso, kansanjoukosta huusi eräs mies sanoen: "Opettaja, minä rukoilen sinua, katsahda minun poikani puoleen, sillä hän on minun ainokaiseni;

        Kummassakin tapauksessa rukoilen sanan voi kääntää myös sanalla pyydän. Kääntäjä on tässä päätynyt omaa agendaansa tukien käyttämään sanaa rukoilen. Voinhan minäkin sanoa Opettajalleni: pliis älä, jätä mua luokalle, mä rukoilen sua! Tarkoittaako tuo, että minä oikeasti rukoilisin opettajaa? No ei todella tarkoita.


    • Anonyymi

      Ja sitten vielä esim. ylistetty olkoo sinun nimesi Jeesus. Nimesi tähden sitä ja tätä...onko tämä nimi siis vain se sovitustyön osa? Miten Isämeidän-rukous? Pyhitetty olkoon sinun nimesi, onko tässä Isä vai Jeesus?

      • Anonyymi

        Sanoisin, että höpöhöpöä! Jos sulla on asiaa, niin laitapa lähdetiedot näkyviin.


    • Anonyymi

      Ja en tarkoita loukata vaan mielenkiinnosta haluan tietää miten hellarit uskoo. Kun joku tuolla jo väitti minua jumalankieltäjäksi.

      • Anonyymi

        Täällä on hermo piukassa monilla. Älä välitä. He eivät ole varmoja uskossaan. En ole hellari mutta ihmettelen ihan sama asiaa kuin sinä. Tosin en usko Jeesuksen koskaan olleen Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä on hermo piukassa monilla. Älä välitä. He eivät ole varmoja uskossaan. En ole hellari mutta ihmettelen ihan sama asiaa kuin sinä. Tosin en usko Jeesuksen koskaan olleen Jumala.

        Luulen tässä olevan vaan kyse siitä että on niin eri käsitykset uskosta. Tavallaan varmaan puhumme samasta asiasta mutta emme ymmärrä toisiamme. Koska olen yrittänyt ennenkin kysyä hellareitten uskosta, mutta en koskaan saa vastauksia.


      • Anonyymi

        Älä nyt viitsi !

        Kuvitteletko minua ja muita aivan tyhmiksi, vai mistä nyt on kyse ?

        Sinä ihan itse selvästi kirjoitit:

        " Koska eikö Jeesus ole teille Jumala? "

        Sinä siis kirjoitit "TEILLE", etkä "meille" !

        Se tarkoittaa ihan suomeksi sitä, että TE uskotte Jeesuksen olevan Jumala, mutta MINÄ EN !

        Ja jos sinä itse et siis usko Jeesuksen olevan Jumala, olet Jeesuksen Jumaluuden kieltäjä !

        Joten miksi kieroilet ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt viitsi !

        Kuvitteletko minua ja muita aivan tyhmiksi, vai mistä nyt on kyse ?

        Sinä ihan itse selvästi kirjoitit:

        " Koska eikö Jeesus ole teille Jumala? "

        Sinä siis kirjoitit "TEILLE", etkä "meille" !

        Se tarkoittaa ihan suomeksi sitä, että TE uskotte Jeesuksen olevan Jumala, mutta MINÄ EN !

        Ja jos sinä itse et siis usko Jeesuksen olevan Jumala, olet Jeesuksen Jumaluuden kieltäjä !

        Joten miksi kieroilet ???

        En minä puhu tässä minun uskostani vaan teidän. Onko Jeesus siis Taivaan Isä? Jos Hän kerran on Jumala? Voitko vastata yksinkertaiseen kysymykseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä puhu tässä minun uskostani vaan teidän. Onko Jeesus siis Taivaan Isä? Jos Hän kerran on Jumala? Voitko vastata yksinkertaiseen kysymykseen.

        Miksi siis vänkäsit vastaan, kun sanoin sinun kieltävän Jeesuksen Jumaluuden ???

        Sellainen touhu on KIEROILUA !

        Miksi sinä siis kieroilet ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä puhu tässä minun uskostani vaan teidän. Onko Jeesus siis Taivaan Isä? Jos Hän kerran on Jumala? Voitko vastata yksinkertaiseen kysymykseen.

        Älä aloita tuon vänkääjän kanssa keskustelua. Hän ei ole mitään muuta kuin riidanhaastaja ja öykkäröijä. Hän tahallaan tulkitsee muita kommentoijia väärin. Ja kuten huomaat, hänen tarkoituksensa on vain loukata.


    • Anonyymi

      Toimitko itse Buddhan, vai Muhammedin nimessä? Asut varmaan kehä III:n sisäpuolella. Rippikoulustasi et muista yhtään mitään. Voi pakanuutta Suomessa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Anonyymi

        Huutomerkkien määrä kertoneen enemmän voimakastahtoisesta rippikoulutädistä kuin Jumalasta ja Jeesuksesta?


      • Anonyymi

        En toimi kenenkään nimessä. Mutta rukoilen Isä Jumalaa Jeesuksen nimessä. Mitä hellareille tarkoittaa rukoilla Jeesuksen nimeen? Onko kohde siis Jeesus vai Isä Jumala?


      • Anonyymi

        Sinulla on tuo kehä kolmonen jäänyt nyt päälle. Dementiaa? Skitsofreniaa?


    • Anonyymi

      Jumala ei ole koskaan puhunut pakanoille yhtään sanaa.

      Jeesus on ainut välimies ihmisen ja Jumalan välisyydessä.

      oliko vaikeaa käsittää oliko?

      • Anonyymi

        Jeesus on ainut välimies, kyllä. Mutta miten ja miksi rukoilette Jeesusta Jeesuksen nimessä? Miksi se nimi tarvitaan siihen lisäksi? Minua hämmentää tämä nimi asia. Jos minä rukoilen Jeesusta, niin rukoilen suoraan, en lisää että Sinun nimessäsi Jeesus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on ainut välimies, kyllä. Mutta miten ja miksi rukoilette Jeesusta Jeesuksen nimessä? Miksi se nimi tarvitaan siihen lisäksi? Minua hämmentää tämä nimi asia. Jos minä rukoilen Jeesusta, niin rukoilen suoraan, en lisää että Sinun nimessäsi Jeesus.

        Mitä ihmettä sinä nyt sekoilet ?

        Me voimme rukoilla joko Isää Jeesuksen nimessä, tai sitten suoraan anoa Jeesukselta asioita !

        Eihän ole mitään järkeä rukoilla Jeesusta Jeesuksen nimessä, mistä edes keksit tuollaista ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmettä sinä nyt sekoilet ?

        Me voimme rukoilla joko Isää Jeesuksen nimessä, tai sitten suoraan anoa Jeesukselta asioita !

        Eihän ole mitään järkeä rukoilla Jeesusta Jeesuksen nimessä, mistä edes keksit tuollaista ?

        Kukaan ei tietenkään rukoile Jeesusta Jeesuksen nimissä. Mistä näitä juttuja vedetään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei tietenkään rukoile Jeesusta Jeesuksen nimissä. Mistä näitä juttuja vedetään?

        No siis jos teidän Jumala on Jeesus. Rukoilette Jeesusta. Niin miksi se nimi pitää lisätä, esim. rukoilen Sinua Jeesus sinun nimessäsi.?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmettä sinä nyt sekoilet ?

        Me voimme rukoilla joko Isää Jeesuksen nimessä, tai sitten suoraan anoa Jeesukselta asioita !

        Eihän ole mitään järkeä rukoilla Jeesusta Jeesuksen nimessä, mistä edes keksit tuollaista ?

        Onko Isä sama kuin Jeesus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siis jos teidän Jumala on Jeesus. Rukoilette Jeesusta. Niin miksi se nimi pitää lisätä, esim. rukoilen Sinua Jeesus sinun nimessäsi.?

        Yhä kieroilet !

        Jeesus On Jumala !

        Jeesus on sijaiskärsijä, joka kuoli ristillä puolestamme, eli Hän on MYÖS Sovittaja ja Vapahtaja ja Lunastaja ym ym....

        Me olemme Jumalan kanssa tulleet sovitetuksi Jeesuksen, meidän Jumalamme sovitustyön kautta ja ansioista Jumalan kanssa !

        Me voimme vedota liittoon Jumalan kanssa vain Jeesuksen kautta eli Hänen ansioittensa kautta ja vuoksi.

        Siksi vedotaan ns. Jeesuksen nimeen, se siis Suomeksi tarkoittaa sitä, että vain Jeesukseen uskova ja luottava voi saada Jumalan avun !

        Jeesus on siis Jumala, joka tuli alas taivaasta, ja eli ihmisen kaltaisena ihmisten keskellä.

        Isä ja Poika eli Jeesus eivät ole sama asia, sillä ihmisessä on Jumalan "kuvana" ruumis ja sielu ja henki, mutta on siis vain YKSI ihminen !!!

        1. Moos. 1:27 Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi

        Ihmistä ei ole olemassa, jos ei ole kaikkia kolmea eli ruumis sielu ja henki !!!

        Samoin Jumalassa ovat nuo kolme, mutta On vain YKSI Jumala !

        Jumala vain ei ole sidottu ruumiiseen, kuten ihminen, se on "kuvan" ja itse Jumalan eroavaisuus.

        Mutta me Jumalan lapset saamme kaiken Isältä Jeesuksen sovitustyön ansiosta, eli siihen siis vetoamme, emmekä omaan hyvyyteemme ja ansioihimme !

        Kaiken saamme siis lahjaksi ja vain Armosta yksin Jeesuksen kautta ja ansioista !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhä kieroilet !

        Jeesus On Jumala !

        Jeesus on sijaiskärsijä, joka kuoli ristillä puolestamme, eli Hän on MYÖS Sovittaja ja Vapahtaja ja Lunastaja ym ym....

        Me olemme Jumalan kanssa tulleet sovitetuksi Jeesuksen, meidän Jumalamme sovitustyön kautta ja ansioista Jumalan kanssa !

        Me voimme vedota liittoon Jumalan kanssa vain Jeesuksen kautta eli Hänen ansioittensa kautta ja vuoksi.

        Siksi vedotaan ns. Jeesuksen nimeen, se siis Suomeksi tarkoittaa sitä, että vain Jeesukseen uskova ja luottava voi saada Jumalan avun !

        Jeesus on siis Jumala, joka tuli alas taivaasta, ja eli ihmisen kaltaisena ihmisten keskellä.

        Isä ja Poika eli Jeesus eivät ole sama asia, sillä ihmisessä on Jumalan "kuvana" ruumis ja sielu ja henki, mutta on siis vain YKSI ihminen !!!

        1. Moos. 1:27 Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi

        Ihmistä ei ole olemassa, jos ei ole kaikkia kolmea eli ruumis sielu ja henki !!!

        Samoin Jumalassa ovat nuo kolme, mutta On vain YKSI Jumala !

        Jumala vain ei ole sidottu ruumiiseen, kuten ihminen, se on "kuvan" ja itse Jumalan eroavaisuus.

        Mutta me Jumalan lapset saamme kaiken Isältä Jeesuksen sovitustyön ansiosta, eli siihen siis vetoamme, emmekä omaan hyvyyteemme ja ansioihimme !

        Kaiken saamme siis lahjaksi ja vain Armosta yksin Jeesuksen kautta ja ansioista !

        Mitä Isä sitten merkitsee?


      • Anonyymi

        Jeesus ei ole aina ollut ainoa välimies. Ennen häntä oli valvojaenkeleitä, jotka toimivat välittäjinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä Isä sitten merkitsee?

        Ei voi olla noin vaikeaa !

        Ruumis / sielu / henki !

        = YKSI ihminen !

        Jeesus / Isä / Pyhä Henki !

        = YKSI Jumala !

        Siis ei monia ihmisiä eikä useita Jumalia !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmettä sinä nyt sekoilet ?

        Me voimme rukoilla joko Isää Jeesuksen nimessä, tai sitten suoraan anoa Jeesukselta asioita !

        Eihän ole mitään järkeä rukoilla Jeesusta Jeesuksen nimessä, mistä edes keksit tuollaista ?

        Raamatun mukaan Jeesukselta ei anota mitään. Esitäpä yksikin raamatunpaikka joka niin sanoo!!!!!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi olla noin vaikeaa !

        Ruumis / sielu / henki !

        = YKSI ihminen !

        Jeesus / Isä / Pyhä Henki !

        = YKSI Jumala !

        Siis ei monia ihmisiä eikä useita Jumalia !

        No siis kun toinen kommentoija ylempänä totesi että voi rukoilla Isää Jeesuksen nimessä tai vaan Jeesusta suoraan, niin mikä ero näissä on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaan Jeesukselta ei anota mitään. Esitäpä yksikin raamatunpaikka joka niin sanoo!!!!!!!!!!

        LUE SE ENSIN, MITÄ JO ON KIRJOITETTU !!!

        --------------------
        Älä viitsi valehdella päin naamaa !!!

        Tässä heti kaksi esimerkkiä:

        Luuk. 8:28 Kun hän näki Jeesuksen, parkaisi hän ja lankesi maahan hänen eteensä ja huusi suurella äänellä: "Mitä sinulla on minun kanssani tekemistä, Jeesus, Jumalan, Korkeimman, Poika? Minä rukoilen sinua: älä minua vaivaa."

        Luuk. 9:38 Ja katso, kansanjoukosta huusi eräs mies sanoen: "Opettaja, minä rukoilen sinua, katsahda minun poikani puoleen, sillä hän on minun ainokaiseni;
        --------------------

        Miksi siis valehtelet vastoin selvääkin selvempää Totuutta ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siis kun toinen kommentoija ylempänä totesi että voi rukoilla Isää Jeesuksen nimessä tai vaan Jeesusta suoraan, niin mikä ero näissä on?

        Ei mitään, sillä Jumalalta voi pyytää ihan yhtä hyvin molemmilla tavoilla.

        Jumalalla on paljon nimiä, joita voi käyttää.

        Vaikkapa esim. "Herra armahda" "Oi Luojani" ym. ym. aina tilanteen mukaan !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitään, sillä Jumalalta voi pyytää ihan yhtä hyvin molemmilla tavoilla.

        Jumalalla on paljon nimiä, joita voi käyttää.

        Vaikkapa esim. "Herra armahda" "Oi Luojani" ym. ym. aina tilanteen mukaan !

        Ok. Eli voi käyttää Isä nimeä myös Jeesuksesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok. Eli voi käyttää Isä nimeä myös Jeesuksesta?

        Mitä ihmettä oikein saivartelet kaiken aikaa ?

        Mikä on touhusi tarkoitus ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok. Eli voi käyttää Isä nimeä myös Jeesuksesta?

        Olet jo kysynyt, että onko Jeesus = Isä !

        Selvitä sinä itse itsellesi se , että onko ruumis = sielu !

        Kyllä näiden asioiden pitäisi selvitä sitä kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet jo kysynyt, että onko Jeesus = Isä !

        Selvitä sinä itse itsellesi se , että onko ruumis = sielu !

        Kyllä näiden asioiden pitäisi selvitä sitä kautta.

        En minä osaa paremmin kysyä. Kun sinä rukoilet Isää Jeesuksen nimessä, niin rukoiletko "Sielua ruumiin nimessä" .Vai voitko rukoilla vain "sielua" eli Isää?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmettä sinä nyt sekoilet ?

        Me voimme rukoilla joko Isää Jeesuksen nimessä, tai sitten suoraan anoa Jeesukselta asioita !

        Eihän ole mitään järkeä rukoilla Jeesusta Jeesuksen nimessä, mistä edes keksit tuollaista ?

        >Me voimme rukoilla joko Isää Jeesuksen nimessä, tai sitten suoraan anoa Jeesukselta asioita !

        Onko Isällä ja Jeesuksella siis eri vastuualueet ja mistä tietää, kumpaa kannattaisi kulloinkin rukoilla?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei ole aina ollut ainoa välimies. Ennen häntä oli valvojaenkeleitä, jotka toimivat välittäjinä.

        Ja profeetat, joiden kautta Jumala antoi käskyjään, tuomioitaan ja ennustuksiaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitään, sillä Jumalalta voi pyytää ihan yhtä hyvin molemmilla tavoilla.

        Jumalalla on paljon nimiä, joita voi käyttää.

        Vaikkapa esim. "Herra armahda" "Oi Luojani" ym. ym. aina tilanteen mukaan !

        Tai ”Jumal’auta”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä osaa paremmin kysyä. Kun sinä rukoilet Isää Jeesuksen nimessä, niin rukoiletko "Sielua ruumiin nimessä" .Vai voitko rukoilla vain "sielua" eli Isää?

        Nyt sinä selvästi yrität vain kietoa sanoilla !

        Sinulle on JO kerrottu selvästi se, että:

        1) Jeesus on lihaan tullut Jumala, eli Jeesus on Jumala.

        Sen lisäksi:

        2) Jeesus toimii Välimiehenä eli Sovittajana ihmisten ja Jumalan välillä !

        Mutta kun sinä et halua tätä kokonaisuutta uskoa, vaan yrität vain vängätä sitä vastaan, koska et pidä Jeesuksen Jumaluutta, etkä sitä, että Jumala tuli lihaan eli ihmisen kaltaiseksi !

        Sinä siis yrität kaiken aikaa väen vängäten kiistää nämä Raamatulliset Totuudet !

        Mutta Totuus ei pala tulessakaan, eli turhaa on touhusi, eikä se sinun Jeesuksen Jumaluuden kieltämis yrityksesi siten onnistu !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt sinä selvästi yrität vain kietoa sanoilla !

        Sinulle on JO kerrottu selvästi se, että:

        1) Jeesus on lihaan tullut Jumala, eli Jeesus on Jumala.

        Sen lisäksi:

        2) Jeesus toimii Välimiehenä eli Sovittajana ihmisten ja Jumalan välillä !

        Mutta kun sinä et halua tätä kokonaisuutta uskoa, vaan yrität vain vängätä sitä vastaan, koska et pidä Jeesuksen Jumaluutta, etkä sitä, että Jumala tuli lihaan eli ihmisen kaltaiseksi !

        Sinä siis yrität kaiken aikaa väen vängäten kiistää nämä Raamatulliset Totuudet !

        Mutta Totuus ei pala tulessakaan, eli turhaa on touhusi, eikä se sinun Jeesuksen Jumaluuden kieltämis yrityksesi siten onnistu !

        En yritä kiistää mitään vaan ymmärtää. Miksi teille on niin vaikea puhua Isästä? Mihin tarvitsette Isää jos rukoilette vaan Poikaa? Ensin sanot rukoilevasi Isää Jeesuksen nimessä, sitten et, kumpi nyt on oikea tapa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En yritä kiistää mitään vaan ymmärtää. Miksi teille on niin vaikea puhua Isästä? Mihin tarvitsette Isää jos rukoilette vaan Poikaa? Ensin sanot rukoilevasi Isää Jeesuksen nimessä, sitten et, kumpi nyt on oikea tapa?

        Älä nyt viitsi, vänkäät vänkäämistäsi ja yrität vain etsiä jotain mihin pääsisit kiinni.

        Minä en ole missään sanonut niin, että en rukoile Isää !

        Kirjoitin JO hyvin selvästi sen, että molemmat tavat rukoilla ovat oikein, mutta sen sinä itse vain haluat kiistää, kun et usko Jeesukseen Jumalana.

        Siis Jumalaa voi rukoilla monella tapaa ja monin sanoin, kuten olen JO kirjoittanut, sillä Isä ja Poika ovat YKSI / YHTÄ, ihan kuten siis ihmisessä sielu ja ruumis.

        Mutta minä en haaskaa aikaa enempää, sillä sinä olet vain loputon vastaan vänkääjä, joka kuvittelee olevansa kovastikin ovela "vain kysymällä", vaikka todellinen syy vänkäämiseesi on ihan muu, eli halusi kyseenalaistaa Jeesuksen Jumaluus !

        Joten tämä keskustelu loppui nyt täysin turhana ja hyödyttömänä, minun osaltani !

        1. Tim. 6:20 Oi Timoteus, talleta se, mikä sinulle on uskottu, ja vältä tiedon nimellä kulkevan valhetiedon epäpyhiä ja tyhjiä puheita ja vastaväitteitä,

        2. Tim. 2:23 Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja.


    • Anonyymi

      Kyllä Pyhää Henkeä voi myös rukoilla ja palvella. Niin teki mm. Paavali ja Barnabas. Itse aloin tehdä 7 sivua päivässä kirjoitelmia jotka omistan Pyhälle Hengelle. 25 päivää nyt tehnyt 7 sivuisia ja alkanut aistia Pyhän Hengen läsnäolon sekä saanut vastauksia rukous huokailuun.

      Hän on kuitenkin Pyhä ja ei katso hyvällä mitään lankeemusta esim siveettömyyteen. Hän on ankara ja pitää elää täysin puhtaasti. Mutta hyvin rakas on hän myös ja tuntea hänet on täyttymistä hengellä ja ilolla.

      • Olen varma, että 7 sivua kirjoitelmia Pyhästä Hengestä päivässä pitää elämän aika puhtaana. Ei siinä ehdi hakea seksiseuraa ja ryyppääminenkin on krapulan takia liki mahdotonta.


    • Anonyymi

      Tässä kysymyksessä tulemme kosketuksiin jumaluuden ymmärtämisen kanssa. Ilman Immanuelin ymmärtämistä emme voi käsittää, miksi rukoilemme Jeesusta Jeesuksen nimessä.
      "Kaikki, mitä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Jeesksen nimessä, kittääen Isää Jumalaa Hänen kauttansa." Kol. 3:17.

      Videossa kerrotaan maailman ensimmäisestä uskonnosta. Puheen loppupuolella on selvitys jumaluudesta:
      https://youtu.be/6FdUzJ_YrYc

      • Anonyymi

        Hyvä video, mutta ei se jumalakäsitys siltikään auennut minulle. Ymmärrän kyllä että uskotte Jeesuksen olevan Jumala. Mutta sitä en, miksi sanotte Isä ja Poika, jos kerran Jeesus on ainoa Jumala.Eli poika. Onko Jeesus ainoa rukouksen kohde? Mitä Isä meidän-rukous merkitsee, siinähän rukoillaan Isää eikä Poikaa?


    • Anonyymi

      "Jees us"

    • Anonyymi

      Teologisesti tuota Jeesus Nimen-käyttöä kutsutaan nimellä "avainten valta". Löytyy netistä.

      Jeesus Nimeä tulee käyttää arvokkaasti ja harkiten, kuunnellen Pyhän Hengen ääntä, varoitusta tai kehoitusta.

      Kuten kaikessa muussakin, helluntailaiset ovat tässäkin kevytmielisiä: "Jeesus Nimeä" huidellaan ja huudellaan miten sattuu, käytetään okkultistisessa tarkoituksessa ja tämähän on jumalanpilkkaa.

      Kohta säntää taas joku "soffittelemaan", sillä synnittömät hellarit eivät siedä, että joku kehtaa heitä arvostella! Kysymys esitettiin Helluntai-foorumilla, joten vastasin sen mukaan kuin olen tämän usean vuosikymmenen ajan heidän kohdallaan kuullut ja nähnyt.

      He eivät kunnioita avainten valtaa, vaan leikkivät sillä, yleensä lyöden "avaimilla" heikompaa päähän!

      • Anonyymi

        Laitan suoran linkin:
        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Taivasten_valtakunnan_avaimet

        Tähän Taivasten Valtakunnan avaintenvaltaan liittyy myös mm. "Minun Nimessäni he ajavat ulos riivaajia" jne...

        Matteus 10: 7-8
        7 Ja missä kuljette, saarnatkaa ja sanokaa: 'Taivasten valtakunta on tullut lähelle'.
        8 Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.
        ~


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitan suoran linkin:
        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Taivasten_valtakunnan_avaimet

        Tähän Taivasten Valtakunnan avaintenvaltaan liittyy myös mm. "Minun Nimessäni he ajavat ulos riivaajia" jne...

        Matteus 10: 7-8
        7 Ja missä kuljette, saarnatkaa ja sanokaa: 'Taivasten valtakunta on tullut lähelle'.
        8 Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.
        ~

        KR 1933/-38, Joh. 14:9-15
        Jeesus sanoi hänelle:
        "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne,
        etkä sinä tunne minua, Filippus!
        Joka on nähnyt minut,
        on nähnyt Isän;
        kuinka sinä sitten sanot:
        'Näytä meille Isä'?
        Etkö usko,
        että minä olen Isässä,
        ja että Isä on minussa?
        Niitä sanoja,
        jotka minä teille puhun,
        minä en puhu itsestäni;
        ja Isä,
        joka minussa asuu,
        tekee teot,
        jotka ovat hänen.

        Uskokaa minua,
        että minä olen Isässä,
        ja että Isä on minussa;
        mutta jos ette,
        niin uskokaa itse tekojen tähden.
        Totisesti, totisesti minä sanon teille:
        joka uskoo minuun,
        myös hän on tekevä niitä tekoja,
        joita minä teen,
        ja suurempiakin,
        kuin ne ovat,
        hän on tekevä;
        sillä minä menen Isän luokse,
        ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni,
        sen minä teen,
        että Isä kirkastettaisiin Pojassa.
        Jos te
        anotte
        minulta
        jotakin
        minun
        nimessäni,
        niin minä sen teen.
        Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.


    • Anonyymi

      Väärin rukoileminen on yleistä. Jopa niin yleistä, että yksikään rukous ei tuota mitattavissa olevia tuloksia. Hyvän fiiliksen siitä saattaa saada, mutta siihen se sitten jääkin. Toki moni ei muuta kaipaakaan.

      Tähän Wikipedian artikkeliin on syytä tutustua jokaisen, joka ihmettelee rukousvastauksensa puuttumista:

      https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Rukoilu

    • Anonyymi

      Vailla neulaako pistit?

    • Anonyymi

      Linkki muuten puppendaalia!

      • Anonyymi

        Puppendaalia? Perustelepa väitteesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puppendaalia? Perustelepa väitteesi.

        Wikipediasta ohjeita rukoukseen, hhahaa hee!!!


      • Ihanaa että käytit keksimääni uudissanaa. En ole ennen nähnyt sitä muiden käytössä. 😘


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Wikipediasta ohjeita rukoukseen, hhahaa hee!!!

        Wikipediasta (sen kautta) löydät tietoa. Et ole pelkästään kuvittelun ja puheiden varassa. Sellainenkin oleellinen asia sieltä selviää, että rukoilemisella ei todettu olevan suoraa fyysistä vaikutusta yhtään mihinkään. Eikä siihen vaikuta mihin rukoilija uskoo tai on uskomatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Wikipediasta (sen kautta) löydät tietoa. Et ole pelkästään kuvittelun ja puheiden varassa. Sellainenkin oleellinen asia sieltä selviää, että rukoilemisella ei todettu olevan suoraa fyysistä vaikutusta yhtään mihinkään. Eikä siihen vaikuta mihin rukoilija uskoo tai on uskomatta.

        Tällä palstalla on hyvin ja asiallisesti vastattu kysymykseen, mutta aina on vänkääjiä, jotka vääntelevät ja kääntelevät sanoja.
        Entäs jos ihan itte jokainen lukisi nuo paikat Raamatusta. Se nääs antaa yksinkertaiselle ymmärrystä ja valaisee polkumme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä palstalla on hyvin ja asiallisesti vastattu kysymykseen, mutta aina on vänkääjiä, jotka vääntelevät ja kääntelevät sanoja.
        Entäs jos ihan itte jokainen lukisi nuo paikat Raamatusta. Se nääs antaa yksinkertaiselle ymmärrystä ja valaisee polkumme.

        Oikeastaan tämä keskustelu meni ihan eri raiteille mutta siitä heräsikin uusi kysymys, mietin siis sitä että uskovatko hellarit oikeasti Isä Jumalaan, taivaan ja maan luojaan? Vai onko Isä heille vain joku mystinen hahmo, "sielu" niin kuin ylempänä todettiin. Yksi Jumalan persoona, jota ei edes rukoilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeastaan tämä keskustelu meni ihan eri raiteille mutta siitä heräsikin uusi kysymys, mietin siis sitä että uskovatko hellarit oikeasti Isä Jumalaan, taivaan ja maan luojaan? Vai onko Isä heille vain joku mystinen hahmo, "sielu" niin kuin ylempänä todettiin. Yksi Jumalan persoona, jota ei edes rukoilla?

        Hellarit uskovat Isään, Poikaan ja Pyhään henkeen, kuten apostolisessa uskontunnustuksessa on määritelty. Isä ja Poika eivät ole sama olento, mutta he ovat saman Jumalan hengen ilmentymiä. Raamattuhan kertoo, että Jeesus istuu viimeisellä tuomiolla Isän oikealla puolella.

        Jumala lähetti Jeesuksen kantamaan ihmiskunnan synnit. Jeesuksesta tuli näin välimies ihmisen ja Jumalan välille. Uskova voi rukoilla sekä Jeesusta että Jumalaa. Kumpaakin voi lähestyä ihan tavallisesti puhuen. Jeesuksen mukaan "rukousten ei pitäisi olla tyhjää hokemista, kuten pakanoilla, jotka luulevat että heitä monisanaisuuden vuoksi kuullaan."

        Sen vuoksi Jeesus antoi rukouksen malliksi Isä meidän rukouksen, joka on rakenteeltaan täydellinen. Eikä rukous ole vain pulisemista, se on myös Jumalan kasvojen edessä hiljaa viipymistä - ja kuuntelemista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hellarit uskovat Isään, Poikaan ja Pyhään henkeen, kuten apostolisessa uskontunnustuksessa on määritelty. Isä ja Poika eivät ole sama olento, mutta he ovat saman Jumalan hengen ilmentymiä. Raamattuhan kertoo, että Jeesus istuu viimeisellä tuomiolla Isän oikealla puolella.

        Jumala lähetti Jeesuksen kantamaan ihmiskunnan synnit. Jeesuksesta tuli näin välimies ihmisen ja Jumalan välille. Uskova voi rukoilla sekä Jeesusta että Jumalaa. Kumpaakin voi lähestyä ihan tavallisesti puhuen. Jeesuksen mukaan "rukousten ei pitäisi olla tyhjää hokemista, kuten pakanoilla, jotka luulevat että heitä monisanaisuuden vuoksi kuullaan."

        Sen vuoksi Jeesus antoi rukouksen malliksi Isä meidän rukouksen, joka on rakenteeltaan täydellinen. Eikä rukous ole vain pulisemista, se on myös Jumalan kasvojen edessä hiljaa viipymistä - ja kuuntelemista.

        Ok. Tuolla Isä meidän rukouksella hellarit rukoilee siis Isää eikä Poikaa?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maanantai päivää

      On tää yhdenlainen paikka... No huomenta nyt kuitenkin. 🐺❤️🖤🫤☕
      Ikävä
      241
      3445
    2. Pelkään sua.

      Ja haluan ihan älyttömästi. Voiko näin kirjoittaa naiselle.
      Ikävä
      119
      2089
    3. Ollaan samanlaisia

      Samannäköisiäkin? Herkkiä, pohdiskelevia, syvästi tuntevia? Aistin kuvienkin perusteella paljon samankaltaisuutta. Siksi
      Ikävä
      99
      1534
    4. Kaipaatko vielä häntä?

      Entistä kumppaniasi?
      Suhteet
      195
      1382
    5. Olen päättänyt saada sinut

      Minua ei estot pidättele. Otan vaikka väkisin.
      Ikävä
      23
      1289
    6. En mä mies tiedä

      Missä mennään, mitä me toisillemme ollaan. Pyörit mielessä, mutta kuitenkin pelkään jotain. Pelkään myös sitä, että olin
      Ikävä
      33
      1204
    7. Jokos olet nainen

      Päässyt sinuiksi tämän palstan kanssa ja huomannut miten turhaa tänne on mitään kirjoitella. Yhteys meillä kyllä löytyy
      Ikävä
      111
      1197
    8. Huomenna taitaa

      Päästä selvittelee ja kyselee vähän asiota. Sun verisukulaisten kanssa🤣 naiselle
      Ikävä
      18
      1093
    9. Menikö sulla

      Jutut liian pitkälle?
      Ikävä
      48
      1089
    10. Rehellisesti vieläkö toivot

      Että löydämme yhteyden uudelleen välillemme vai onko nykyinen tilanne hyvä? Tietäisitpä kuinka paljon olen kaivannut sin
      Ikävä
      44
      1030
    Aihe