Kapitalismin unelma

sikafa

Poliisivaltio!!! kuten USA.

18% kansasta köyhyysrajalla. mailman suurimmat vankien määrät verrattuna väkimäärään.
vähäosaisten on pakko tehdä rikoksia elääkseen.
terveyden huolto vain hyväosaisille.
eriarvoinen poliisi ja oikeuskohtelu köyhien, keskiluokan ja eliitin välillä.
sairaan pitkät työpäivät, silti tuottavuus ei ole euroopan maiden tasolla.

USA ei voi sanoa hyvinvointivaltioksi.
Venäjän köyhilläkin paremmat olot.

Malli jota EVA ja katainen ajaa suomeen!
20% kansasta saa kuolla nälkään ja pakkaseen.

6

194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hallitusnikkari

      Miksikähän myös seuraavat tahot ajavat samaa asiaa?

      Ammattiyhdistysliikkeet
      Sosialidemokraatit
      Kansanedustajat
      Kokoomus
      Perussuomalaiset
      Hallitus
      Keskusta
      Kristillisdemokraatit
      Presidentti
      Pääministeri
      Vihreät
      Köyhien asialla
      RKP
      Vasemmistoliitto
      Yleistä politiikasta

      Köyhien olot voitaisiin parantaa ja kaikille saada työpaikka, josta saa hyvän palkan, jos työttömyysturvalakimme muutetaan siten, että kaikilla on automaattisesti soviteltu päiväraha. Kaikkissa noissa listatuissa järjestöissä enemmistö vastustaa. tästä voidaan vetää johtopäätös, että kaikki kannattavat pahoinvointivaltiota.

      • ihme nikkari

        täystyöllisyys on kapitalistin suurin painajainen!

        että firmatjoutuisi kilpailemaan väestä....

        päiväunia


    • Äititeresa

      "20% kansasta saa kuolla nälkään ja pakkaseen."

      - Etkö sinä asenneongelmainen paskahousupelle tajua, että vähintään 70% kansasta ANSAITSISI kuolla nälkään ja pakkaseen.

      • Moro! Viestinne kertovat suoraansanoen katkeroitumisesta nykymenoon! Ei hätää, vappu on tu-
        lossa! Se helpottaa! On kaksi tapaa: 1. vetää pää täyteen, ja 2. mennä tilaisuuteen, jossa ruoditaan tämän turbokapitalismin siunauksellisuutta! Valinta on itsellänne!
        vom


    • Mauno Voutilainen

      Totta tämä! Itse en USA:n aio muuttaa, ainakaan toistaiseksi, mieluummin ihan täällä Jyväskylässä ahkerana työnhakijana. Siellä meren takana saisi todellakin ehkä töitä tehdä ja kurjuutta kokea.
      Eläkejärjestelmän yksityistäminen on poikabushin seuraava järjetön hanke jota hän ajaa tosiasioista piittaamatta. Eläkeläisille on luvattu reseptilääkkeitä joskus valtion varoilla, kuulostaa hyvältä mutta rahoitus tähänkin kaksoisvajeesta kärsivässä maassa ontuu.
      Mauno voutilainen
      Jyväskylä

    • kommunistien propagandaa

      USA on hyva maa:
      Koyhia ei taalla ole koska tyollisyysaste huomattavasti parempi kuin Suomessa ja palkasta jaa melkein kaikki kateen, koska taalla ei ole SDP:ta. Rikoksia ei tarvitse tehda koska toita loytyy jokaisen kykyjen ja halujen mukaan (Ei SAK:ta).
      Tuottavuus on huomattavasti Suomea korkeampi (kts. OECD tilastot).
      Muuta ihmeessa Venajalle jos siella on asiat mielestasi hyvin. Ala ainakaan tule tanne USA:han pilaamaan meidan suomalaisten mainetta. Nyt jo havettaa olla sosialistivaltiosta kotoisin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      134
      1373
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      102
      1062
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      963
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      692
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      141
      613
    Aihe