Yango ei ole taksi, eikä taksipalvelu

Anonyymi

1. Yango on välityspalvelu;

2. Taksipalvelut toteuttavat kolmannet osapuolet;

3. Käytettävissä vain Helsingin seudulla;

4. Kyse ei ole taksista, vaan puhelinyhtiöstä, joka ei vastaa mistaa kuljetuksista tai sen aikana tapahtuvista virheistä tai ongelmista. Vastaava palvelu kuin jos soitat Telialle, Elisalle tai DNA:lle tai käytät heidän taksisovelluksia.

19

896

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      👍👍👍

    • Anonyymi

      3. Yango toimii Turussa ja Tampereella pääkaupunkiseudun lisäksi.

      4. Jos kyydissä on epäselvyyksiä laskutuks, reitin tai muun osalta niin olet sovelluksen kautta yhteydessä Yangoon ja he selvittävät asian. Ei sinun tarvitse siihen kuljettajaan itse olla yhteydessä.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        3. Yangon viranomaisille ilmoittama toiminta-alue NAP-palvelussa
        https://finap.fi/#/service/2309/3079
        4. Yangon tapa hoitaa asiakkaita
        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006699779.html

        3. On Helsingin rajat muuttunut aika paljon siitä kun viimeksi niitä katselin.

        4. Onko tämä sitten perinteisen taksi tapa hoitaa asiakkaita?
        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000175363.html
        https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000002612913.html
        (näitä erilaisia artikkeleita taksikuskien toiminnasta muuten löytyy aika paljon vapautusta edeltävältä ajalta)

        Tässä trafifomin ohje: Taksiliikenteen tallentaminen NAP-palveluun

        "Toiminta-alue:
        Kerro tässä, millä alueella taksipalveluasi tarjotaan.
        Pääasiallinen toiminta-alue: Alue, jolla taksipalvelua yleensä tarjotaan, Esim. Helsinki. Voit myös valita useamman vaihtoehdon, esim. Helsinki, Espoo ja Vantaa.
        Toissijainen toiminta-alue: Alue, jolla liikennöidään esim. erikseen sovittaessa, esim. useampi maakunta tai "Suomi"."

        Yango laajeni Tampereelle ja Turkun vasta kuukausi sitten, joten en ihmettele jos puuttuu Nap palvelusta uudet alueet. Lähempänä ohjeen mukaista toimintaa niiden toiminta alue on kuin esimerkiksi tämä todellisten ammattilaisten lisäämä:
        https://finap.fi/#/service/2264/3021

        Tässäkin näyttää olevan todella vanhentunutta tietoa.
        https://finap.fi/#/service/29/29


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        3. On Helsingin rajat muuttunut aika paljon siitä kun viimeksi niitä katselin.

        4. Onko tämä sitten perinteisen taksi tapa hoitaa asiakkaita?
        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000175363.html
        https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000002612913.html
        (näitä erilaisia artikkeleita taksikuskien toiminnasta muuten löytyy aika paljon vapautusta edeltävältä ajalta)

        Tässä trafifomin ohje: Taksiliikenteen tallentaminen NAP-palveluun

        "Toiminta-alue:
        Kerro tässä, millä alueella taksipalveluasi tarjotaan.
        Pääasiallinen toiminta-alue: Alue, jolla taksipalvelua yleensä tarjotaan, Esim. Helsinki. Voit myös valita useamman vaihtoehdon, esim. Helsinki, Espoo ja Vantaa.
        Toissijainen toiminta-alue: Alue, jolla liikennöidään esim. erikseen sovittaessa, esim. useampi maakunta tai "Suomi"."

        Yango laajeni Tampereelle ja Turkun vasta kuukausi sitten, joten en ihmettele jos puuttuu Nap palvelusta uudet alueet. Lähempänä ohjeen mukaista toimintaa niiden toiminta alue on kuin esimerkiksi tämä todellisten ammattilaisten lisäämä:
        https://finap.fi/#/service/2264/3021

        Tässäkin näyttää olevan todella vanhentunutta tietoa.
        https://finap.fi/#/service/29/29

        Venäläiselle kännykkäsovelluksia tekevälle yhtiölle, joka Yango on, Helsingin rajat ovat aika vaikeita. Heistähän ei kukaan toimi Suomessa.


    • Anonyymi

      Pitääkin testata Yango. Näyttää olevan todella halvat kyydit verrattuna Taksi Helsingin hintoihin. Mikä mahtaa olla saatavuus?

      • Anonyymi

        Helsingissä saatavuus on ihan hyvä.

        Aloittajan logiikalla myöskään esimerkiksi Taksi Helsinki ei ole taksipalvelu. Pääkaupunkiseudulla ainoa oikea isompi taksiyhtiö taitaa olla Menevä.

        Aloittajan ymmärrys Yangosta ei näytä olevan kovin hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helsingissä saatavuus on ihan hyvä.

        Aloittajan logiikalla myöskään esimerkiksi Taksi Helsinki ei ole taksipalvelu. Pääkaupunkiseudulla ainoa oikea isompi taksiyhtiö taitaa olla Menevä.

        Aloittajan ymmärrys Yangosta ei näytä olevan kovin hyvä.

        Taksi Helsinki on välitysyhtiö. Se on kaikille tervejärkisille selkeä asia. Sinun mielestä se on varmaan keskaribaari.

        https://www.taksihelsinki.fi/taksi-helsinki-oy/yritysesittely/#486c36f1


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, ihan samalla tavalla kuin Yango. Tai vaikka Uber.

        Samanlaisia välityspalveluita ne ovat kaikki. Minulla on neljän eri välittäjän kännykkäsovellus ladattuna. Ei niissä mitään uutta enää ole. Jokaisella välitysyhtiöllä on kännykkäappi.


    • Anonyymi

      Taksi Helsinki ja Lähitaksi on hallinnoltaan todella raskaita yrityksiä nykymarkkinaan. Tottakai niiden toimijoissa harmitus on suurta, kun pikku virittäjät valtaa alaa.

      • Anonyymi

        Niiden yli ei tule koskaan menemään yksikään kännykkäpulju.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niiden yli ei tule koskaan menemään yksikään kännykkäpulju.

        Ne voi olla kännykkäpuljuja kohta myös, jos Koronan aiheuttama taantuma jatkuu ensi vuoteen, kuten nyt ennustetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niiden yli ei tule koskaan menemään yksikään kännykkäpulju.

        Taksi Helsinki tulee valitettavasti muuttumaan rajusti tulevaisuudessa. Uudet toimijat vienyt paljon asiakkaita ja silti TH:n automäärä pysyy samana. Tämän takia asiakkaita per auto on huomattavasti vähemmän ja se yritetän kompensoida nostamalla hintoja. Se taas johtaa siihen että taas asiakkaita siirtyy kilpaileville firmoille. Kilpailutuksissa ei pärjätä ja enenevässä määrin hotellit ja muut asiakkaat vaihtavat halvempiin toimijoihin. Pääkaupunkiseudun markkinassa ei ole tarpeeksi asiakkaita jotta 1300 auton yritys saisi tarpeeksi asiakkaita kaikille autoille.

        TH:n automäärä laskettiin sääntelyn aikana sen pohjalta, että se pytyy hoitamaan koko Helsingin kysynnän. Nykyään samalla markkinalla toimii Uber, Yango, Menevä, Lähitaksi ja satoja villejä. Ennen alan vapautusta TH:n markkinaosuus oli lähes 100% ja sieltä on tultu todella rajusti alas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taksi Helsinki tulee valitettavasti muuttumaan rajusti tulevaisuudessa. Uudet toimijat vienyt paljon asiakkaita ja silti TH:n automäärä pysyy samana. Tämän takia asiakkaita per auto on huomattavasti vähemmän ja se yritetän kompensoida nostamalla hintoja. Se taas johtaa siihen että taas asiakkaita siirtyy kilpaileville firmoille. Kilpailutuksissa ei pärjätä ja enenevässä määrin hotellit ja muut asiakkaat vaihtavat halvempiin toimijoihin. Pääkaupunkiseudun markkinassa ei ole tarpeeksi asiakkaita jotta 1300 auton yritys saisi tarpeeksi asiakkaita kaikille autoille.

        TH:n automäärä laskettiin sääntelyn aikana sen pohjalta, että se pytyy hoitamaan koko Helsingin kysynnän. Nykyään samalla markkinalla toimii Uber, Yango, Menevä, Lähitaksi ja satoja villejä. Ennen alan vapautusta TH:n markkinaosuus oli lähes 100% ja sieltä on tultu todella rajusti alas.

        Jos näillä kartellikuskeilla on mennyt 10-20 vuotta helsingin kartan opiskeluun, saattaa olla aika mahdotonta oppia esimerkiksi Espoota tai Vantaata näin vuodessa. Saati sitten navigaattorin käyttöä, jos mobiili appitkin ovat niin vaikeita...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taksi Helsinki tulee valitettavasti muuttumaan rajusti tulevaisuudessa. Uudet toimijat vienyt paljon asiakkaita ja silti TH:n automäärä pysyy samana. Tämän takia asiakkaita per auto on huomattavasti vähemmän ja se yritetän kompensoida nostamalla hintoja. Se taas johtaa siihen että taas asiakkaita siirtyy kilpaileville firmoille. Kilpailutuksissa ei pärjätä ja enenevässä määrin hotellit ja muut asiakkaat vaihtavat halvempiin toimijoihin. Pääkaupunkiseudun markkinassa ei ole tarpeeksi asiakkaita jotta 1300 auton yritys saisi tarpeeksi asiakkaita kaikille autoille.

        TH:n automäärä laskettiin sääntelyn aikana sen pohjalta, että se pytyy hoitamaan koko Helsingin kysynnän. Nykyään samalla markkinalla toimii Uber, Yango, Menevä, Lähitaksi ja satoja villejä. Ennen alan vapautusta TH:n markkinaosuus oli lähes 100% ja sieltä on tultu todella rajusti alas.

        Taksi Helsingillä ei ole yhtään autoa. Se on Suomen suurin välitysyhtiö, joka toimii koko maassa.
        https://www.taksihelsinki.fi/taksi-helsinki-oy/valtakunnallinen-taksipalvelu/#6ea9361e


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos näillä kartellikuskeilla on mennyt 10-20 vuotta helsingin kartan opiskeluun, saattaa olla aika mahdotonta oppia esimerkiksi Espoota tai Vantaata näin vuodessa. Saati sitten navigaattorin käyttöä, jos mobiili appitkin ovat niin vaikeita...

        Taksi Helsingilla on pitkään ollut apit
        https://www.taksihelsinki.fi/palvelumme/taksi-helsinki-sovellus/#6ea9361e

        Apit ovat suorassa yhteydessä autojen navigaattoreihin ja päinvastoin.


    • Anonyymi

      Yango kuskina reilu 1kk riitti viime kesänä. Suurin osa asiakkaista on ihan ok ja kyytejä riitti, mutta Yangon halpa hinta valitettavasti vetää puoleensa näitä taksikuskin painajaisia. Halvala hinnalla ei edes kuski saa hyvää. Välillä ihan oikeasti pelotti. Asiakaat jotka maksoi matkan kortilla, oli 99,9% ok, kuten on Uber, mutta Yangon käteismaksuasiakkaat.... ei enää ikinä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Arvaa miten paljon

      Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1729
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      239
      1493
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

      On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      89
      1346
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

      Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1015
    5. Aika usein mietin sitä

      Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

      Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

      Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

      Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      874
    9. On ikävä sua

      Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      842
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

      Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      819
    Aihe