Itä-Helsingin kotihoito on ala-arvoista. Kielitaidottomat koppavat hoitajat tekevät mitä haluavat paitsi sitä mitä heidän kuuluu tehdä sitä ne eivät tee. Kuluttavat aikaansa vanhuksen kotona mutta palveluja ei tule vaan keksitytään puhelimen räpläämiseen. Eivät tunne suomalaisia ruokia eikä kuuntele vanhuksen toiveita. On törkeätä lähettää tällaisia hoitajia avuttomien vanhusten luo. Antavat vääriä lääkkeitä tai sitten jättävät antamatta kokonaan.
Itä-Helsingin kotihoito
48
3732
Vastaukset
- Anonyymi
Juuri näin, sama kokemus naapurin papan kanssa, ja kun mentiin käymään löytyi keittiö täynnä homeisia ruokia, siivouksesta ei mitään jälkiä ja pappa pelkäsi tummaihoista hoitajaa, jota ei ymmärtänyt.
Nyt hän on tehostetun hoidon piirissä vanhustentalossa ja saa hoitoa. - Anonyymi
Mitä pitää tehdä? Hoito- ja palvelusuunnitelmasta näkee, mitä on sovittu kotikäynneillä tehtäväksi. Kannattaa se lukasta.
Kirjaukset asiakkaan asioista tehdään asiakkaan luona = ”puhelimen räpläys”.
Keitä siellä vanhuksen luona sitten pitää käydä, jos muita ei ole?
Vanhusten kotihoito ei ole alana nuorten suosiossa, että kyseiseen työhön kouluttautuisivat.- Anonyymi
Juurikin näin.
Jos todellakin tehdään mitä halutaan eikä mitään, mitä pitäisi, niin kannattaisikohan ottaa yhteyttä sinne kotihoidon esimieheen? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juurikin näin.
Jos todellakin tehdään mitä halutaan eikä mitään, mitä pitäisi, niin kannattaisikohan ottaa yhteyttä sinne kotihoidon esimieheen?Eivät voi tietää, mitä on sovittu tehtäväksi, jos eivät lue hoito- ja palvelusuunnitelmaa. Siivouksen esimerkiksi hoitaa joku muu, kuin kotihoidon työntekijä. Palvelusuunnitelmassa pitää näkyä, kuka siivouksen on sovittu suorittavaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät voi tietää, mitä on sovittu tehtäväksi, jos eivät lue hoito- ja palvelusuunnitelmaa. Siivouksen esimerkiksi hoitaa joku muu, kuin kotihoidon työntekijä. Palvelusuunnitelmassa pitää näkyä, kuka siivouksen on sovittu suorittavaksi.
MIkä oli pointtisi?
Minä -keikkaileva hoitaja- en kyllä ole kertaakaan, millään alueella, ole lähtenyt kentälle saamatta työlistaa, josa sanotan, mitä minun tulee asiakkaan luona tehdä.
Jos näin on, että hoitajat eivät tee hommiaan, edelleen; yhteyttä sinne kotihoidon esimieheen. Ellei edelleenkään toimi, yhteys sosiaaliasiamieheenValviraan tai AVI:iin.
En tajua, mikä järki on näistä yksittäisistä tapauksista ja paikoista täällä keskustelupalstalla rutista, miten meidän lukijoiden pitäisi asia hoitaa kuntoon? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
MIkä oli pointtisi?
Minä -keikkaileva hoitaja- en kyllä ole kertaakaan, millään alueella, ole lähtenyt kentälle saamatta työlistaa, josa sanotan, mitä minun tulee asiakkaan luona tehdä.
Jos näin on, että hoitajat eivät tee hommiaan, edelleen; yhteyttä sinne kotihoidon esimieheen. Ellei edelleenkään toimi, yhteys sosiaaliasiamieheenValviraan tai AVI:iin.
En tajua, mikä järki on näistä yksittäisistä tapauksista ja paikoista täällä keskustelupalstalla rutista, miten meidän lukijoiden pitäisi asia hoitaa kuntoon?Tarkoitin omaisia tai muita vanhuksen luona vierailevia, jotka eivät ehkä ole perillä vanhusten kotihoidon nykytrendeistä.
Jatkuvasti vinkuvat siivoamisesta ja kännykän ”räpläämisestä”.
Minkä sille voi, että vanhusten kotihoito on nykyisin, mitä on. Se on vain tätä elämää.
Ihmisen elämä on rajattu lääkkeisiin, vaipan vaihtoon ja kerran viikossa tapahtuvaan suihkuun.
Kaikki elämää ylläpitävä on ulkoistettu, eikä välttämättä toimi toivotulla tavalla.
Lähärit on koulutettu ”sairaanhoidolliseen” tempputyöhön. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
MIkä oli pointtisi?
En tajua, mikä järki on näistä yksittäisistä tapauksista ja paikoista täällä keskustelupalstalla rutista, miten meidän lukijoiden pitäisi asia hoitaa kuntoon?Entisenä kotihoidon ihmisenä, kehoittaisin ottamaan yhteyttä aluepäällikköön, Espoossa nämä keikkalaiset eivät suihkuttaneet mummeli pe iltana, koska omat hienot vaatteet kastuu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entisenä kotihoidon ihmisenä, kehoittaisin ottamaan yhteyttä aluepäällikköön, Espoossa nämä keikkalaiset eivät suihkuttaneet mummeli pe iltana, koska omat hienot vaatteet kastuu
Hoito- ja palvelusuunnitelmasta sekin selviää, oliko yleensäkin suihkuilta ja oliko siihen varattu aikaa. Oliko yleensä aikaa suihkuttaa, vai oliko liian tiukka asiakaslista.
Tilanteet muuttuu ja keikkalaiset vaihtuu. Hyvä, että joku käy edes vilkaisemassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
MIkä oli pointtisi?
En tajua, mikä järki on näistä yksittäisistä tapauksista ja paikoista täällä keskustelupalstalla rutista, miten meidän lukijoiden pitäisi asia hoitaa kuntoon?Helsingissä ei työlistassa lue mitä pitää tehdä, vaan se lukee hoitosuunnitelmassa asiakkaan kotona. Nää tummat kielitaidottomat ei lue niitä hoitosuunnitelmia
- Anonyymi
Puhelimen räpläämiseen meneekin enemmän aikaa, kuin itse hoitotyön.
- Anonyymi
Pääministeri Marin tiesi kertoa puheenjohtajien tentissä, kunnallinen kotihoito on laadukasta. Hoivakodeissa täyttyy hoitokriteerit koronakuolemiin.
- Anonyymi
Se on vain se tilasto! Tilastoja vääntävät kotihoidon työntekijät kirjauksillaan, joiden pohjat on muokattu antamaan mahdollisimman positiivinen kuva ”kotihoidosta”. Kielteistä kuvaa ei sallita ja työntekijät, jotka epäkohtia esille tuovat, vaiennetaan hiljaiseksi.
Tilastoja tiirailevat eivät välttämättä tiedä koko kuvaa!
- Anonyymi
Aviin yhteyttä.
- Anonyymi
Mitä se auttaa? Tietävät kyllä kotihoidon tilanteen!
- Anonyymi
Ammattikoulut kouluttaa näitä "tärkeitä" maahanmuuttajia sillä asenteella että opettaja tekee lähes kaiken oppilaan puolesta. Heitä halutaan liukuhihnalta valmistumaan välittämättä siitä oppiko he mitään ja osaako he edes perusvaatimuksia.
Jos ei osata suomenkieltäkään niin se jo paljastaa ettei vaadittu tutkinnon suorituksessa mitään mutta todistus silti iloiten jaettiin.
Täysin vastuutonta oppilaitoksilta joissa näitä "opintoja" annetaan.- Anonyymi
Keitä muita ajattelit nykyisin saada vanhustenhoitoa ”opiskelemaan”?
- Anonyymi
Valitettavasti on vain tosiasia, että suurinosa asennevammaista hoitajista on ihan Suomalaisia hoitajia.
- Anonyymi
Miksi kohdistat vihasi maahanmuuttaja-taustaisiin hoitajiin? Ovatko he oikeasti pahimpia tapaamisiasi hoitajia. Oman kokemuksen mukaan ko hoitajat ovat keskim parempia hoitajia kuin Suomalaiset. Oman urani aikana pahimmat tapaukset vanhustenhoidossa ovat ihan Suomalaisten hoitajien aikaansaamia.
Suomalainen hoitaja suihkuttaa vettä potilaan naamalle, koska potilas valitti veden olevan kylmää.
Suomalainen hoitaja söi vanhusten ruoat, kun oli hyvää ruokaa.
Suomalainen hoitaja pahoinpiteli potilaita, koska he uskaltivat painaa hälykelloa.
Suomalainen hoitaja kirjaa täydet käyntiajat asiakkaalla, vaikka istuu piilossa autossaan.
Suomalainen hoitaja käy asiakkaalla, ja jättää kaikki sovitut tehtävät tekemättä.
Suomalainen hoitaja tekee haamukäyntejä, kirjaa käynnnin, mitä ei ole tapahtunut.
Suomalainen hoitaja uhkaa asiakasta rikosilmoituksella, koska asunnossa on kamera. Suomalainen hoitaja uhkaa soittavansa poliisille, koska saa muistisairaan vanhuksen agressiiviseen tilaan hänen kotonaan.
Nämä esimerkit ovat todellisia tapahtumia oman urani aikana, kertaakaan ei ole tullut vastaan maahanmuuttajien osalta vastaavaa rikollista toimintaa.
Ja jos nyt mietit miksi en ole tehnyt ilmoituksia ko tapahtumista, niin kyllä olen tehnyt, haiproja, kanteluita esimiehille jne, mutta mitään ei ole tehty asian korjaamiseksi. Paras taisi olla haipron kuittaus, asia on imagohaitta...- Anonyymi
Nämä sun mainitsemat asiat tekee myös maahanmuuttajat ja enemmässä määrin ku suomalaiset. Maahanmuuttajat vihaa suomalaisia, eivätkä arvosta vanhuksiamme, haluavat vain palkan työstään
- Anonyymi
Omalla urallani olen tavannut ala-arvoisia Suomalaisia hoitajia, en yhtään ala-arvoista ulkomaalaistaustaista hoitajaa, olisiko taas ollut katkeran persun avaus, kun ei homma skulaa...
- Anonyymi
Kamerat vessanpyttyihin niin ei tarvita kotihoitoa enää
- Anonyymi
Täytyy myös sanoa mitä olen kentällä itse nähnyt, että kyllä ne suomalaiset hoitajat ovat niitä pahimpia. Myrkyttävät työilmapiirin kokonaan eivätkä välitä potilaista ollenkaan koska istuvat mieluummin kahvihuoneessa juoruilemassa omia tai potilaan asioista. Työnteko ei kiinnosta heitä. Kun taas ulkomaalaiset eivät harrasta tätä ilmapiirin myrkyttämistä ja myös tekevät parempaa työtä. Että näin.
- Anonyymi
Pitääkö työntekijöiden olla huippuja ja suorittaa työnsä hyvin, vaikka eivät voi olla varmoja palkkasaatavistaan? Helsingin kaupungin palkkasotku on jatkunut pian puolivuotta!!!
- Anonyymi
Mitä ulisette eläkeloiset, teillä on ollut varaa ja hyvät palkat kerätä omaisuutta vanhuutta varten mutta olette ryypänneet ne rahat joten kärsikää nyt.
- Anonyymi
Minä otin 4v sitten äidille Alman siivous oy. Hoitivat, tiskit, petauksen, kaupan, siivouksen, pyykit jne
Koti aina siisti 1x vko palvelu, lopussa joka aamu
Erinomainen palvelu. Suomalainen työnjohto ja työntekijä. Nyt äiti nukkui pois
Palvelu alvi 0% sekä kotitalousvähennys
Otin nyt kotiini kotisiivoksen hriltä
Yhteistyö jatkuu
Helsinki Vuosaari - Anonyymi
Tämän vuoksi minä otin äidille Alman Siivous Oyn. Milja on käynyt hänen luona nyt 4 vuotta, kaikki sujuu suihkuapu, petaus, pyykkihuolto, kodin täydellinen siivous.
Ei ole enää jääkappi täynnä vanhaa ruokaa tai läkkeet ottamatta, oissavaipat viemättä
Tuntihinta kohtuullinen 34 e h alvi 0 % ja kotitalousvähennys. Minulle tulee aina tieto jos jotain on
Suosittelen lämpimästi
Tekee myös minun viikkosiivoukset - Anonyymi
Kyllästyin kotihoitoon ja sen toimimattomuuteen. Sain vihjeen toimivasta kotipalvelusta. Kotiarvion käynti oli ilmainen, pakettiin kuuluu, pyykkihuolto, astiahuolto, jääkaapin siivous, kodin siivous siistiminen, suihku apu, ja kaikki mitä äitini tarvitsee. 1x viikko kerta käynti 2 h. Tuntihinta 34 e alvi 0% sama henkilö hoitaa. Loppu se alati vaihtuva, toimimaton kotihoito. Nyt Äitiä auttaa Alman Siivous Oy
- Anonyymi
No kunnallisen kotihoidon työtehtäviin ei kuuluisikaan astiahuollot, jääkaapin tai kodin siivoaminen, joten tietenkin pitää palkata yksityinen palvelu. Hoitavat ihmistä eikä kotia. Alman Siivous täällä mainostaa itseään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kunnallisen kotihoidon työtehtäviin ei kuuluisikaan astiahuollot, jääkaapin tai kodin siivoaminen, joten tietenkin pitää palkata yksityinen palvelu. Hoitavat ihmistä eikä kotia. Alman Siivous täällä mainostaa itseään.
Mikä ”kuuluu” kunnallisen vanhusten kotihoidon ”tehtäviin”?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hoitajat eivät tee muuta kuin juovat kahvia toimistossa. Niin räävittömäksi se on mennyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Henkilökohtainen hygienia, ravitsemus sekä lääkehoito. Siivous ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Henkilökohtainen hygienia, ravitsemus sekä lääkehoito. Siivous ei.
Niillä ”hommilla” se vanhus kotona jo pärjääkin! Tosi vitsikästä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niillä ”hommilla” se vanhus kotona jo pärjääkin! Tosi vitsikästä!
Niin, mitä itse teet asioiden eteen ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkä ”asioiden”?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin palauttaisin vanhustenhoidon inhimillisempään ja halvempaan sosiaalihuollon alaisuuteen. Aikoinaan, kun sosiaalipuoli hoiti vanhukset, niin elivät oman aikansa ja vähemmillä lääkemäärillä.
Silloin ehti hoitaa elämään myönteisesti vaikuttavat asiat. Ulkoilimme, kävimme yhdessä kaupassa, asioilla ja joskus ostamassa joululahjojakin, teimme itse kotiruokaa, joka maistui, vaihdoimme vaatteet ja lakanat ja laitoimme pesukoneen pyörimään, imuroimme, pesimme lattiat, juttelimme ja keitimme kahvitkin, jotka yhdessä joimme. Oli virkistyspäiviä ja vanhusten neuvolatoimintaa, johon voimme yhdessä osallistua, kun oli eri teemapäiviä.
Kuulostaako hieman erilaiselta, kun nykyinen terveydenhuollon alainen vanhustenhoito, missä kaikki osapuolet yrittävät mahdollisimman paljon rahastaa? Ei ole inhimillistä kenenkään kannalta katsottuna ja kalliiksikin tämä nykyinen malli tulee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin palauttaisin vanhustenhoidon inhimillisempään ja halvempaan sosiaalihuollon alaisuuteen. Aikoinaan, kun sosiaalipuoli hoiti vanhukset, niin elivät oman aikansa ja vähemmillä lääkemäärillä.
Silloin ehti hoitaa elämään myönteisesti vaikuttavat asiat. Ulkoilimme, kävimme yhdessä kaupassa, asioilla ja joskus ostamassa joululahjojakin, teimme itse kotiruokaa, joka maistui, vaihdoimme vaatteet ja lakanat ja laitoimme pesukoneen pyörimään, imuroimme, pesimme lattiat, juttelimme ja keitimme kahvitkin, jotka yhdessä joimme. Oli virkistyspäiviä ja vanhusten neuvolatoimintaa, johon voimme yhdessä osallistua, kun oli eri teemapäiviä.
Kuulostaako hieman erilaiselta, kun nykyinen terveydenhuollon alainen vanhustenhoito, missä kaikki osapuolet yrittävät mahdollisimman paljon rahastaa? Ei ole inhimillistä kenenkään kannalta katsottuna ja kalliiksikin tämä nykyinen malli tulee.Kuulostaa kylä enemmän henkilökohtaisen avustajan töiltä kuin kotihoidon. Eipä taida yhteiskunnalla olla varaa tuollaiseen. Ennen autettavia oli vähemmän.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kuulostaa kylä enemmän henkilökohtaisen avustajan töiltä kuin kotihoidon. Eipä taida yhteiskunnalla olla varaa tuollaiseen. Ennen autettavia oli vähemmän.
Ei todellakaan ole ”varaa”, kun terveyshuolto ”hoitaa”! Miksi ”autettavia” oli vähemmän?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kuulostaa kylä enemmän henkilökohtaisen avustajan töiltä kuin kotihoidon. Eipä taida yhteiskunnalla olla varaa tuollaiseen. Ennen autettavia oli vähemmän.
Ja oli todellakin mielekkäämpää ja vaihtelevampaa!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei todellakaan ole ”varaa”, kun terveyshuolto ”hoitaa”! Miksi ”autettavia” oli vähemmän?
Tästä nyt on keskusteltu jo vuosia.... kotona asuu koko ajan huonokuntoisempia ihmisiä. Avuntarve lisääntyy jatkossakin mutta hoitajia ei riitä, ei palkata ja omaisen vastuu lisääntyy . Ennen avustettiin kaikenlaisessa ja asiakkaatkin parempikuntoisia. Ei enää
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tästä nyt on keskusteltu jo vuosia.... kotona asuu koko ajan huonokuntoisempia ihmisiä. Avuntarve lisääntyy jatkossakin mutta hoitajia ei riitä, ei palkata ja omaisen vastuu lisääntyy . Ennen avustettiin kaikenlaisessa ja asiakkaatkin parempikuntoisia. Ei enää
Miten ihmeessä ”koko ajan” terveydenhuollon alaisuudessa voi ihmisten kunto vaan huonontua? Eikö olekin vähän koomista? Kommenttisikin?
Se on raha, joka hoitoakin kuljettaa. Lääkefirmojen sijoittajat vaativat voittoa ja kenelle niitä lääkkeitä on helppo määrätä. Vanhuksille. Lääkärit saavat osansa osingoista, mitä enemmän saavat lääkkeitä menemään. Mistään muusta viis!
Silloin, kun vanhustenhoito oli sosiaalihuollon alaista, niin lääkkeet eivät näytelleet pääosaa ja vanhukset voivat paremmin. Elivät parempikuntoisina lyhyemmän, mutta paremman elämän. Eivät tälläistä nykyistä lääkkeiden täyttämää kituelämää.
Nämä ovat vain niitä poliittisia päätöksiä ja me kaikki yritämme elää tässä elämässä sen mukaan, vaikka kuinka pieleen menee.
- Anonyymi
Odottiko joku näitten mamujen osaavan tai haluavan edes tehdä töitä.
- Anonyymi
Itseasiassa parhaat tietämäni hoitajat ovat olleet pääosin maahanmuuttajia. Ja tämä omaamallani useamman vuoden hoitokokemuksella ja tietämyksellä.
- Anonyymi
Kotihoidon ongelma ei ole työntekijät, ongelma on johtamiskulttuuri, missä työntekijöitä eikä asiakkaita arvosteta ollenkaan. Kaikkina näinä vuosina mitä olen ollut töissä hoiva-alalla ja viimeiset vuodet kotihoidossa, on tullut esille täydellinen epäonnistuminen johdossa. ja tämä tuntuu vain pahentuvan nyt some-alueiden muodostuttua. Ei ole asiaa, mistä ei olisi tullut ohjetta tai määräystä, ilman mitään järkeä, mutta näitä yhä enemmän seurataan mielivaltaisesti aina työntekijää vastaan.
AINA löytyy jokin syy moittia työntekijää, vaikka asia olisi yleinen käytäntö työyhteisössä huonon työnjohdon seurauksena.
Esihenkilöt seuraavat työntekijöitä työnseurannan kautta, kuka on missäkin kuinka kauan, eli tärkeintä on toteuttaa aika, ei laatu. Jos et ole ollut sovittua aikaa asiakkaalla huolimatta mikä siinä on syynä, esim omaisen tekemät työt, joudut puhutteluun. Työnantaja ei ymmärrä että hoitajien taidoissa, tilanteissa tai asiakkaan palveluntarpeissa voi olla eroja. Esim jos naisasiakas ei lähde suihkuun miehen kanssa, niin siellä sitten pitää viettää aikaa mikä on sovittu, asiakas voi olla pesemättä vaikka kuinka kauan ilman saamaansa maksettua palvelua., ja mikä huvittavinta, asiakkaalle myönnettyjä aikoja tarkastellaan käyntiaikojen perusteella, eli ei milloinkaan.
Nyt ainakin Pirhalla on otettu käytäntöön ovessa olevat ean-koodit, mitä skannaamalla aloitat ja lopetat käynnin, tätä samaa seurantaa ja kyttäystä ilman laatua. Tästähän seuraa sellainenkin asia, että asiakas joka tarvitsisi enemmän apua mihin aika ei riitä, ei sitä saa.
Ja lopuksi surullinen fakta alasta, hoitaja antoi 10x:sen annoksen Oxynormia ei ollut ikinä kuulemistilaisuudessa, hoitaja joka teki oman päätöksen olla etätöissä Covidin vuoksi ilman esihenkilön lupaa kun ei saanut tätä kiinni oli kuulemistilaisuudessa ja sai varoituksen...- Anonyymi
Miten ihmeessä suostutte tuollaiseen ? Meneekö ylitöiksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten ihmeessä suostutte tuollaiseen ? Meneekö ylitöiksi?
Ei suostumusta kukaan kysy ja jos joku kysyisikin, niin ei kukaan kuuntelisi!
- Anonyymi
Meillä tuota ovikoodiseurantaa on ollut jo muutaman vuoden.
Asiakkaan luona on sovittu 20 min käynti. Asiakas jaksaa syödä puoli lautasellista aamupuuroa ja ottaa lääkkeensä, haluaa sen jäkeen käydä vielä lepäilemään. EI jaksa/halua jutellakaan. Tämä vie 10 minuuttia. Jos lähden seuraavan asiakkaan luo, joudun tekemään selvityksen, miksi lähdin liian aikaisin. Minun olisi siis pitänyt istua ko. asiakkaan luona vielä 10 min pyörittelemässä peukaloitani.
Toisen asiakkaan luona on sovittu myös 20 min käynti. Paikalle saapuessani hän on kaatunut, ei onneksi satuttanut itseään. Pelästyi tosin kovasti. Autan hänet ylös, tarkistan voinnin ja kunnon, jutellaan tovi kaikessa rauhassa jotta hän rauhoittuu. Tämä vie 15 minuuttia. Sen jälkeen lämmitän aamupalan, jaan lääkkeet, annan lääkkeet, tiskaan sen puurolautasen, avustan vaatteet päälle. Käyntiin kuluu sen kaatumisen vuoksi 35 min. Tuota ylimääräistä 15 min en saa enkä ehdi kiriä mistään pois. Joudun tästäkin tekemään selvityksen.
Ja sitten ihmetellään, miksi laiskat hoitajat eivät pese pyykkejä, ulkoiluta, katsele asiakkaiden kanssa vanhoja valokuvia, keitä omaisille kahvia... - Anonyymi
En usko tuota ollenkaan. Samat hoitajat käy tätini luona. Olen ollut toisessa huoneessa salaa, ja ei mitään moittimista. Toiset vanhat vaan on niin piruja ettei niille käy mikään. Tiedän sen omasta hoitajakokemukseni pohjalta. Kiroillaan,haukutaan,käydään käsiksi. Niinkuin lehdissä on kerrottu. Ulkolaisille ei ole varaa käyttäytyä noin sillä lähtö tulee maasta.
- Anonyymi
Mä tilasin kivan kotihoidon s.treffeiltä. 2krt viikossa, menee vielä kelan piikkiin, kun on sellainen hyvinvointi-ammattilainen. Ja isot tissit, nam.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sua j-mies!
Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦585555Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa
Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.1794511En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym
Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v163952Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k493540- 513481
- 653259
- 103110
- 272722
- 462307
Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia332290