Näin keväällä sitä ei aina ole

oma itsensä

Hei

Kirjoitan sinulle tänne, koska en oikein keksinyt mitään muutakaan paikkaa, minne tätä asiaa hieman purkaisin.

Sätin tunnelma on liian levoton, jotta siinä kaiken hälinän keskellä voisi saada ajatuksiaan sellaiseen muotoon, että sinä niitä voisit ymmärtää.

Taikka, enhän minä edes tiedä, haluatko sinä niitä ymmärtää. Ihminenhän ymmärtää vain, jos hänellä on halu ymmärtää.

Haluan siis pyytää anteeksi parin viime päivän käyttäytymistäni. Anteeksi.

Sinäkin tiedät, että kevät ei ole kaikille ihmisille helppoa aikaa. Jotkut kärsivät syysmasennuksesta, kaamosmasennuksesta ja joidenkin ristiksi on annettu vähäinen kyky sietää heräävän luonnon riemuja. Ikäväkseni minä kuulun tähän viimeisimpään kastiin.

Keväthän on toivon aikaa, heräämisen aikaa, uudistumisen aikaa, rakastumisen aikaa... Mutta minä en koe jaksavani tehdä mitään noista.. en toivoa, en herätä, en uudistua, enkä ainakaan rakastaa. Samalla tunnen suunnatonta haikeutta tehdä kaikkia noita asioita, mutta silti linnoittaudun yhä syvemmälle kuoreni sisään - turvalliseen ja kuolettavan tylsään bunkkeriini.

Kun tähän kevätmasennukseen lisätään muutama mojovanpuoleinen henkilökohtainen vastoinkäyminen, niin kaltaiseni tunneihminen on hetkessä syösty pois raiteiltaan. Viime yöni ovat olleet täynnä katkeria kyyneleitä, vaikka mitään oikeasti katastrofaalista ei olekaan tapahtunut. Elämä jatkuu ja muutaman päivän kuluessa olen taas saanut itseni koottua entiselleni.

Olen vain sellainen ihminen, että kun menen alas, menen sinne rytinällä ja kun nousen ylös, olen sitten kunnolla korkeuksissa. Tunneihmisenä ymmärtänet, mitä tarkoitan.

Olisin todella ollut halukas keskustelemaan kanssasi, mutta takavasempaan vetäytyminen on leipälajini silloin, jos/kun huomaan toisen olevan kiireinen. Eli kun sinulla on ylellä aina monta rautaa tulessa, koen varsinkin näinä alakulon päivinä olevani riesaksi. Ja kyllähän sinulla sitä kaappiseuraakin riittää.. mukavaakin, luulisin. Miksi siis tunkisin siihen väliin itseäni murheineni...

Tuosta huumoristasi sitten vielä.. Se on useimmiten aika kekseliästä, vaikka toistatkin joskus itseäsi aika pahasti. Tällaisina päivinä vain leikinlasku tietyntyyppisistä asioista tuntuu rienaamiselta. Jotkut asiat liippaavat kait liian läheltä...

Sinussa on paljon hyvää. Olet älykäs, sanavalmis ja sydäntäkin sinulla on. En kirjoittaisi tätä, ellen olisi hieman pahoillani tästä kaikesta.

Olisin ehkä halunnut tutustua sinuun hieman syvällisemminkin, mutta niin ei tainnut olla tarkoitettu. Minä en ole riittävän hyvä ihminen siihen. Kun huomaisit, miten haavoittunut ihminen siellä muurien sisällä piileksii, kääntäisit selkäsi. Olisit kuin kaikki toiset.. Ainakin on helppo uskoa näin...

Tuskin saan koskaan mitään anteeksi, mutta olenpahan ainakin pyytänyt.

Toivon sinulle pienestä repaleisesta sydämestäni kaikkea hyvää. Toivon, että elämäsi polulla on vain vähän mutkia ja vain pieniä koloja. Toivon, että ylittämäsi sillat ovat ehyitä ja että polkusi varrella on runsaasti ilon aiheita, kauneutta ja positiivisesti hämmästyttäviä asioita.

On aina ilo saada muistutus siitä, että virtuaalimaailmassakin voi olla Ihmisiä...

5

903

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itkupilli

viritän hiirenlitskun sinne takavasempaan ja se on sinulle aivan oikein!en aio kaivata sinua,enenen,ja silti koluan joka osaston etsien ajatusta joka olisi silta maailmaasi,mutta sitähän sinä et tiedä!

• Luin ja ihmettelin

Sinulla on selvästi kevätmasennusta, kenelle sitten kauniin kirjoituksesi kirjoititkin, niin ainakin minut olisit sulattanut täysin...

Toivotaan, että ihminen jolle kirjoitit, näkisi kauniin tekstisi, ja ymmärtäisi sen sisällön?

Älä linnottaudu minnekään, linnassa on yksinäistä ja tylsää! Tule ulos ihmisten joukkoon, asetu alttiiksi ja anna itseäsi muille, kerro tunteistasi toisille ja hänellekin, jolle tämän tekstin kirjoitit.

minä se en voi olla, sillä en ole Chatissä päivittäin, viikottain, vaan harvemmin.

• deli

Miksei aikuinen voi kaivata sitä helpotuksentunnetta, tuntuihan äidin viileä käsi kuumeisella otsalla niin helpottavan hyvältä silloin kauan kauan sitten. Aikuiselle ei vaan kukaan sano, että teit pahasti, mutta nyt asia on sovittu ja unohdettu. Näitä isoja ja pieniä möykkyjä on sielu täynnä itse kullakin. Parempi tämä kuin sanomattomiin sanoihin tukehtumisentunne.

Takavasempaan poistuminen tarkoittaa luovuttamista tai jonkin asian lopullista hylkäämistä. Hassua, miten tämä negatiivinen sanonta sai selkäänsä siivet ja pyllyynsä pitkän pyrstön.

• ..ole ystävä minulle...

....Ne on ihmisen sanoja ihmisenä toiselle ihmiselle. Kauniita sanoja, joita ei tulisi pelätä sanoa ääneen edes heikkona hetkinä. Sillä pieni on jokainen ihminen yksin maailmassa ja heikko ilman toista rinnallaan.

.....Siltä minusta ainakin kuulosti kun kauniit sanasi luin. Elämä on lainaa, lahjana luojan luomaa ja uskon asiahan se on vain, mutta ihminen voi olla oikeasti ihminen toiselle.

.....Uskalla ojentaa oma kätesi toiselle, jotta hän voi siihen tarttua ja kulkekaa yhdessä yli synkän virran, sillä uskon, että käsi ystävän kädessä, lämmössä ja läheisyydessä kevätkin näyttää paljon valoisammalta siellä varjoisallakin puolella.

• ^S^

voi hemmetti.. sä kumpa hän sanoisi mulle noin... rupesin epäilee että olet hän mutta ei ei ei enpäs usko... :(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      312
      7272
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2136
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1817
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1337
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1277
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1213
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1200
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1136
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1071
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1009
    Aihe