Näin keväällä sitä ei aina ole

oma itsensä

Hei

Kirjoitan sinulle tänne, koska en oikein keksinyt mitään muutakaan paikkaa, minne tätä asiaa hieman purkaisin.

Sätin tunnelma on liian levoton, jotta siinä kaiken hälinän keskellä voisi saada ajatuksiaan sellaiseen muotoon, että sinä niitä voisit ymmärtää.

Taikka, enhän minä edes tiedä, haluatko sinä niitä ymmärtää. Ihminenhän ymmärtää vain, jos hänellä on halu ymmärtää.

Haluan siis pyytää anteeksi parin viime päivän käyttäytymistäni. Anteeksi.

Sinäkin tiedät, että kevät ei ole kaikille ihmisille helppoa aikaa. Jotkut kärsivät syysmasennuksesta, kaamosmasennuksesta ja joidenkin ristiksi on annettu vähäinen kyky sietää heräävän luonnon riemuja. Ikäväkseni minä kuulun tähän viimeisimpään kastiin.

Keväthän on toivon aikaa, heräämisen aikaa, uudistumisen aikaa, rakastumisen aikaa... Mutta minä en koe jaksavani tehdä mitään noista.. en toivoa, en herätä, en uudistua, enkä ainakaan rakastaa. Samalla tunnen suunnatonta haikeutta tehdä kaikkia noita asioita, mutta silti linnoittaudun yhä syvemmälle kuoreni sisään - turvalliseen ja kuolettavan tylsään bunkkeriini.

Kun tähän kevätmasennukseen lisätään muutama mojovanpuoleinen henkilökohtainen vastoinkäyminen, niin kaltaiseni tunneihminen on hetkessä syösty pois raiteiltaan. Viime yöni ovat olleet täynnä katkeria kyyneleitä, vaikka mitään oikeasti katastrofaalista ei olekaan tapahtunut. Elämä jatkuu ja muutaman päivän kuluessa olen taas saanut itseni koottua entiselleni.

Olen vain sellainen ihminen, että kun menen alas, menen sinne rytinällä ja kun nousen ylös, olen sitten kunnolla korkeuksissa. Tunneihmisenä ymmärtänet, mitä tarkoitan.

Olisin todella ollut halukas keskustelemaan kanssasi, mutta takavasempaan vetäytyminen on leipälajini silloin, jos/kun huomaan toisen olevan kiireinen. Eli kun sinulla on ylellä aina monta rautaa tulessa, koen varsinkin näinä alakulon päivinä olevani riesaksi. Ja kyllähän sinulla sitä kaappiseuraakin riittää.. mukavaakin, luulisin. Miksi siis tunkisin siihen väliin itseäni murheineni...

Tuosta huumoristasi sitten vielä.. Se on useimmiten aika kekseliästä, vaikka toistatkin joskus itseäsi aika pahasti. Tällaisina päivinä vain leikinlasku tietyntyyppisistä asioista tuntuu rienaamiselta. Jotkut asiat liippaavat kait liian läheltä...

Sinussa on paljon hyvää. Olet älykäs, sanavalmis ja sydäntäkin sinulla on. En kirjoittaisi tätä, ellen olisi hieman pahoillani tästä kaikesta.

Olisin ehkä halunnut tutustua sinuun hieman syvällisemminkin, mutta niin ei tainnut olla tarkoitettu. Minä en ole riittävän hyvä ihminen siihen. Kun huomaisit, miten haavoittunut ihminen siellä muurien sisällä piileksii, kääntäisit selkäsi. Olisit kuin kaikki toiset.. Ainakin on helppo uskoa näin...

Tuskin saan koskaan mitään anteeksi, mutta olenpahan ainakin pyytänyt.

Toivon sinulle pienestä repaleisesta sydämestäni kaikkea hyvää. Toivon, että elämäsi polulla on vain vähän mutkia ja vain pieniä koloja. Toivon, että ylittämäsi sillat ovat ehyitä ja että polkusi varrella on runsaasti ilon aiheita, kauneutta ja positiivisesti hämmästyttäviä asioita.

On aina ilo saada muistutus siitä, että virtuaalimaailmassakin voi olla Ihmisiä...

5

884

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itkupilli

      viritän hiirenlitskun sinne takavasempaan ja se on sinulle aivan oikein!en aio kaivata sinua,enenen,ja silti koluan joka osaston etsien ajatusta joka olisi silta maailmaasi,mutta sitähän sinä et tiedä!

    • Luin ja ihmettelin

      Sinulla on selvästi kevätmasennusta, kenelle sitten kauniin kirjoituksesi kirjoititkin, niin ainakin minut olisit sulattanut täysin...

      Toivotaan, että ihminen jolle kirjoitit, näkisi kauniin tekstisi, ja ymmärtäisi sen sisällön?

      Älä linnottaudu minnekään, linnassa on yksinäistä ja tylsää! Tule ulos ihmisten joukkoon, asetu alttiiksi ja anna itseäsi muille, kerro tunteistasi toisille ja hänellekin, jolle tämän tekstin kirjoitit.

      minä se en voi olla, sillä en ole Chatissä päivittäin, viikottain, vaan harvemmin.

    • deli

      Miksei aikuinen voi kaivata sitä helpotuksentunnetta, tuntuihan äidin viileä käsi kuumeisella otsalla niin helpottavan hyvältä silloin kauan kauan sitten. Aikuiselle ei vaan kukaan sano, että teit pahasti, mutta nyt asia on sovittu ja unohdettu. Näitä isoja ja pieniä möykkyjä on sielu täynnä itse kullakin. Parempi tämä kuin sanomattomiin sanoihin tukehtumisentunne.

      Takavasempaan poistuminen tarkoittaa luovuttamista tai jonkin asian lopullista hylkäämistä. Hassua, miten tämä negatiivinen sanonta sai selkäänsä siivet ja pyllyynsä pitkän pyrstön.

    • ..ole ystävä minulle...

      ....Ne on ihmisen sanoja ihmisenä toiselle ihmiselle. Kauniita sanoja, joita ei tulisi pelätä sanoa ääneen edes heikkona hetkinä. Sillä pieni on jokainen ihminen yksin maailmassa ja heikko ilman toista rinnallaan.

      .....Siltä minusta ainakin kuulosti kun kauniit sanasi luin. Elämä on lainaa, lahjana luojan luomaa ja uskon asiahan se on vain, mutta ihminen voi olla oikeasti ihminen toiselle.

      .....Uskalla ojentaa oma kätesi toiselle, jotta hän voi siihen tarttua ja kulkekaa yhdessä yli synkän virran, sillä uskon, että käsi ystävän kädessä, lämmössä ja läheisyydessä kevätkin näyttää paljon valoisammalta siellä varjoisallakin puolella.

    • ^S^

      voi hemmetti.. sä kumpa hän sanoisi mulle noin... rupesin epäilee että olet hän mutta ei ei ei enpäs usko... :(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      69
      3033
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      418
      2898
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      102
      2282
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      95
      2184
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      73
      1924
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      11
      1864
    7. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      7
      1860
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      153
      1858
    9. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      335
      1816
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1682
    Aihe