Kaikki menee päin honkia

Anonyymi

Sairastuin viisivuotta sitten ammatti tautiin entisen työn antajan hyvin hoidetussa työ tiloissa..... erittäin ärhäkkään ja pahaan astmaan leikkuunesteistä johtuva ja iholla nikkeli allergiaan. Sain diagnoosin keuhkojen osalta että paluuta entiseen ei ole, ja oireet pahenevat iän myötä. No aluksi kun ammatti tautia epäiltiin minut laitettiin sairaslomalle, josta työn antaja ei suostunut maksamaan sairas ajan palkkaa ylläri ylläri ja kela ei maksanut, koska ei ollut kuulemma todettu kansan tauti, vakuutus yhtiölään ei maksanut, koska varmaa ammattitautia ei vielä ollut. Eli meni siinä 6 ja puoli kuukautta ilman mitään tuloa, taistellessa pankin kanssa asuntovelkajärjestelyistä, jotka sain paikattua pikavipeillä. No kun ammattitauti diaknosoitiin, niin vakuutusyhtiö alkoipainostamaan heti sairaalassa, jo uuteen koulutukseen. Olin aivan sekaisin ammattitauti diagnoosista ja kaikesta kohtelusta, mitä olin joutunut kokemaan sairaslomallani. Minulle oli ihansama mitä teen tai tapahtuu, kunhan saan saamatta jääneet rahan jostain. Niinpä vakuutus yhtiö yksimielisesti rummutti minut saman alan insinööri opintoihin kovalla kiireellä, heti syksyllä piti aloittaa. No, kun olin join kuin selvinnyt ekasta vuodesta koulua ja samalla astman ja ihotauti ongelmien jatkotutkimuksista ja vakuutus yhtiön maksu päätöksistä ja hankalasta entisestä työn antajasta. Niin hain ensimäistä kesätyö harjoittelu paikkaa konetekniikka aloilta sain jokaisessa haastattelussa hylyn ja oletko oikeasti miettinyt, nyt alasi oikein. Ei insinöörikään sentään aina voi näissä hommissa olla käymättä, tuotannossa saatikka vierailuilla tehtaan puolella, ja lisäksi olet sairautesi puolesta meille jätti potti riski. Otin yhteyttä vakuutus yhtiöön, mutta ei auttanut asiantuntijat olivat päättäneet, että olen oikealla alalla. No näin jatkui kaikki kolme kesää en päässyt mihinkään. Hakemuksia ja eri paikkoja tuli käytyä kaiken kaikkiaan 87, hylsyjä kaikki en kelvannut. No nyt jouduin suorittamaan harjoittelut 41vuotiaana opiskelija poikana koululla ja koulunkautta sain myös tämän opinnäytetyö paikan, jota nyt olen syksystä asti tehnyt. Nyt, kuitenkin jälleen vakuutus yhtiön edustaja vaatii tietoa miksen ole vielä saanut opintoja päätökseen ilmoitin että maaliskuun loppuun saisin opinnotkuntoon, koska komponenttien toimittaja, joka toimittaa työhön osat on aika taulusta myöhässä noin kolme kuukautta aikataulun on ilmoittanut minulle työn tilaava konepaja ja tämän kun ilmoitin vakuutus yhtiöön niin ei ole minun opinnäyte työ tekemiselle kuulemma mikään este ollut suorittaa syksyn aikana opparia kuntoon. Jaha No mitäs sitten teen jos laitteistoon ei saada lopullisia osia ja en pysty yrityksen kanssa toimittamaan sitä (en voi laittaa aihetta paremmin esille). Nyt joudun koululta ja työn antaja yhtiöltä toimittamaan lausunnot vakuutus yhtiöön miksi olen aikataulusta myöhässä. Ilmottivat myös, että maksu katkeaa seuraavan kuun jos en saa opoaria valmiiksi taas ollaan puilla paljailla. Tämän jälkeen kuulemma minut siirretään johonkin työ kokeiluihin työkkäriin työttömäksi. Huh huh en tiedä koulu on viittä vaille valmis ja tällaista sotkua. Mietinkin että mahdanko kaivaa itselleni hautaa tällä kouluttautumisella, kun ei työ paikastakaan ole mitään tietoa. Yhteenvetona tämän ammatti taudin jälkeen. Elämä on mennyt ihan sekaisin, kahden lapsen isänä ja velkasen asunnon omistajana, on aikas rankkaa käydä koulua, tapella vakuutus yhtiön kanssa, ja jatkuvasti hakea töitä ja kuula, että olet liian suuri riski työn antajalle. Nyt sitten ollaankin tämän ammatti taudinkanssa menossa kohti avioeroa. Jokseenkin vois sanoo, et ensin meni terveys sitten loppu rahat sitten meni elämä ja nyt lähtee perhe ja oma rakentama talo alta. Ei mitenkään enää pysty sanoon niinkun, Olavi Virta, et mitäs näistä kyl otta pannuun.

5

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joku laulu sanoi että myydään volvo. Materialistisia tappioita tulee ja menee. Ota se mitä elämässä saat ja ole onnellinen. Mitä elämä muuta voisi olla? Muista hymyillä.

    • Anonyymi

      haistakaa vittu koko astmainen sakki. menkää pellolle piehtaroimaan ja syökää kuvia heinä ja nukkukaa homeisissa kellareissa. se kasvattaa asman vastustuskykyä'
      astma on ihan puhdas ylihygienian oire ja siksi sitä ei esiinny esimerkiksi naapureillamme karjalassa venään puolella, ei juurikaan keskieuroopan homeisissa huoneistossa eikä muuallakaan missä ei ole maailman parasta ja puhtainta ruokaa. se on teidän vitun astmojenne syy. olkaa edes vittu rehellisiä itseillenne

      • Anonyymi

        Leikkaa iteltäs pää irti


    • Anonyymi

      Kyllä ihmiset joutuu kivaan välikäteen terveytensä kanssa ,siellä Venäjälläkin ja se ontotta et ei silä oo astmoja sillä kuollaan niihin , koska ei siellä ole sairailla oikeuksi, jos näin asioiden haluaa olevan niin Karjalaan vaan. Mutta totta on, että jos ammatt tautiin sairastut niin se on niin suuri sääntöjen pyrokratia , et et sinä juuri enää mihinkäänkelpaa ja astma ja ihottuma allergiat on näissä teollisuus töissä aika yleisiä ,korkeista nikkeli ja kemikaali pitoisuuksista johtuen ne on ihan eri kun pehkut ja kellarit ymmärrän kirjoittanutta toivottavasti ei elämäsi päädy kuin miehelläni keuhkoahtaumaan 72 vuotiasna ammatti astmantakia oli happi laitteissa viimeisen puolitoista vuotta elämästään. Koita pärjätä.

    • Tosi harmi kuulla, mikä koet!
      Korona ei o autanut, ei varmakaan.

      Suosittelen, etä saat tuki jostakin esim. coach, mentori. Laitaa kaikki sun ponniskeluja perheeseen ensiksi. Jos toi ydinasia tulee taas vaaka asentoon , mieli voi hiemän rauhoitua . Se tarkoitaa aika paljon työtä sinussa , puolisolta ja perheessä. Kaikki tarvitsee olla rehellisiä ja katsoa, mikä pitää muutua.
      Sitten, yritää järjestää aikataulusi niin että pystyt keskitymään opoariin. Pyydä neuvoa tekstin kirjoittamisen opettajalta ja ystäviltä. Yritä rakentaa pieni tukiryhmä.

      Toivottavasti tilanne on jo erilainen kesäkuussa. Onnea !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      73
      5196
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2376
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1897
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1588
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1358
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1216
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1197
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe