Pääsikö Se Oikea karkuun?

Anonyymi

Tiedättekö sanonnan "Se, joka pääsi karkuun"? Onko teiltä päässyt joku ihminen karkuun? Oletteko joutuneet tyytymään toiseksi parhaaseen vaihtoehtoon? Vai kenties siihen, jonka onnistuitte saamaan? Jos saisitte vapaasti valita kaikista maailman ihmisistä, valitsisitteko jonkun muun kuin nykyisen kumppaninne?

Vai kohdallanne käynyt niin onnekkaasti, että elätte juuri sen ihmisen kanssa kenen kanssa haluatkin elää? Onko kumppaninne palava rakkautenne? Voisitteko kuvitella vaihtavanne kumppanianne kehenkään? Ensirakkauteenne? Siihen, joka pääsi karkuun? Ajatteletteko koskaan muita naisia/miehiä romanttisessa mielessä? Rakastetteko muita kuin kumppanianne?

Kaipaisin ajatuksia näihin kysymyksiin. Sana on vapaa, vuodattakaa rauhassa. Ainakin minä olen kiinnostunut lukemaan ajatuksianne.

50

1315

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllähän se oikea on päässyt karkuun.

Niin hölmöltä kuin se kuulostaakin. Se oikea on juuri semmoinen henkilö, kuka saa iloiseksi ja onnelliseksi pelkällä läsnäololla tai juttelulla. Ei sen kummempia tarvitse olla. Sen vain tietää.

Vastaan tulee ihmisiä keillä on kaikenlaista statusta, omaisuutta ja tekee vaikka mitä extremeä omasta mielestään. Mutta en semmoista halua. Se oikea olisi minulle henkilö kenen kanssa voisi vaan olla ja kenen kanssa on mukava jutella. Henkilö kenen kanssa voisi tehdä yhdessä ihan arkisia juttuja. Vaikka askarrella yhdessä, kokkailla tai käydä vain kävelyllä pururadalla. Ihmetellä ja miettiä maailman menoa, katsella ikkunasta kuinka lunta sataa. Nörtittää koneella, kun toinen nörtittää vieressä omia pelejään. Kannustaa ja innoittaa toisiamme ihan perusasioissa, sekä oppimaan ja kokeilemaan uusia juttuja toisiltamme.

• Anonyymi

Yksi todella on Se joka pääsi karkuun. Ei epäilystäkään asiasta.

Mulla kesti pitkään päästä yli edes sen verran että olisi kiinnostanut mikään muu. Kohtasin tosi paljon vastakkaisen sukupuolen edustajia opintojen kautta yms. ja se oli itselleni aina ihan kivuliaan selvää ettei kukaan tunnu edes ajatuksena yhtään samalta kuin hän eli mua ei todella kiinnostanut tippaakaan. Ajattelin että miksi edes yrittäisin kun menee korkeintaan vuosi ja kaipaisin taas vain häntä.

Sit päätin ettei voi olla näin mun on pakko edes harkita sitä että yrittäisin päästä yli. Toivoin vain että voisin elää niin kuin muutkin ja lopettaa vellomisen yksinäni ajatuksissani.
      Asiat johti toisiin, yllättävän helposti ja nopeasti. Se tuntui kummalliselta kun ei enää ollutkaan kaikki vaikeaa. Siinä mielessä se oli varmaan oikea kohtaaminen että se vaan meni eteenpäin.
      Tälleen myöhemmin voin nähdä että tein nekin päätökset häneen liittyen. Halusin yli hänestä, en halunnut olla yhdessä sellaisen ihmisen kanssa joka voisi tuntea hänet, näytti vähän häneltä jne. Eipä siis silloinkaan tainnut mielessä pyöriä kuin Se, joka pääsi karkuun.

Tottakai valitsisin Sen Oikean, jos saisin ihan vapaasti valita. Elämässä ei vaan saa aina. Tunnen itseni kiittämättömäksi kun tunnen näin, mutta mitäpä tunteilleen voi. Kumppanissa ei ole mitään vikaa mutta ei vain oo sama asia. Oon sen saattanut joskus suutuksissani tuoda esiinkin että tiedän mitä rakkaus on ja tää on siihen verrattuna ihan haaleaa ja tyhjää. Ja mä en ole tässä omasta valinnastani. Oma valintani oli aivan selvä mutta sitä ei ollut tarkoitettu tapahtuvaksi. Ikävää sanoa tuollaista kellekään, mutta kyllä tää tilanne tekee kipeää ja se varmasti näkyy myös.

• Anonyymi

No voivoi ja nyyh. Arvosta sitä mitä omistat. Kun hänet menetät tajuat että et ketään muuta tahdokkaan kun just tämän mikä sulla nyt on.niin se menee. Ihminen kaipaa sitä mitä ei saa eikä tajua että onni on tässä ja nyt just nokan alla! Käy vihaksi tuollanen sokeus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No voivoi ja nyyh. Arvosta sitä mitä omistat. Kun hänet menetät tajuat että et ketään muuta tahdokkaan kun just tämän mikä sulla nyt on.niin se menee. Ihminen kaipaa sitä mitä ei saa eikä tajua että onni on tässä ja nyt just nokan alla! Käy vihaksi tuollanen sokeus.

En usko olevan ihan näinkään.

On oikeasti olemassa romanttista rakkautta. Silloin sen toisen läsnäolo, keskustelu hänen kanssaan, läheisyys jne. tekevät sinut niin onnelliseksi ja rakastuneeksi. Muut kun hän, eivät pysty tarjoamaan samanlaista olotilaa ja tunnetta. Toinen tuntuu niin oikealta ja hänen kanssaan kaikki on hieman kuin taianomaista.

Ja hänessä kiehtoo moni asia, pitää niin monesta asiasta hänessä.

Näin ollessa, miten ikinäkään voisi olla sama, kenen kanssa on? Kun näiden kahden välillä on niin vahva yhteys (henkinen ja fyysinen). Kun juuri Hän antaa elämälle suuremman merkityksen, rakkauden.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Päätin pitkän parisuhteen, jossa olin onneton vaikka kaikki päälipuolin olikin "hyvää" ja käytännöllistä. Näin onnellinen en ole ollut aikoihin sillä mikään ei ole kamalampaa kuin elää onnettomassa liitossa. Ei siinä oikeasti enää edes elä vaikka kuinka itse uskottelisi ja muut uskottelevat vaan suorittaa elämäänsä päivästä toiseen muiden ehdoilla. Eroaminen oli tietysti raskasta kun on tottunut tiettyihin asioihin, mukavuuksiin ja rutiineihin mutta kyllä taivas aukeni kirkkaampana kun kaikki ikävät ja mieltä tylsistyttävät puolet poistuivat, näin kävi myös sille entiselle kumppanille.

Meillä on vain tämä yksi elämä, miksi sitä eläisi puolivillaisesti ja katkeroituneena.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En usko olevan ihan näinkään.

On oikeasti olemassa romanttista rakkautta. Silloin sen toisen läsnäolo, keskustelu hänen kanssaan, läheisyys jne. tekevät sinut niin onnelliseksi ja rakastuneeksi. Muut kun hän, eivät pysty tarjoamaan samanlaista olotilaa ja tunnetta. Toinen tuntuu niin oikealta ja hänen kanssaan kaikki on hieman kuin taianomaista.

Ja hänessä kiehtoo moni asia, pitää niin monesta asiasta hänessä.

Näin ollessa, miten ikinäkään voisi olla sama, kenen kanssa on? Kun näiden kahden välillä on niin vahva yhteys (henkinen ja fyysinen). Kun juuri Hän antaa elämälle suuremman merkityksen, rakkauden.

Ja tiedätkö, että näiden kahden välillä voi olla niin syvä yhteys, että oikeastaan he ovat se todellisempi mies ja vaimo. Ei silloin mitkään ulkopuoliset lait mahda tälle asialle ja tunteella mitään.

Toki on tärkeää, ettei asia ole vain toiveissa, unelmissa, ja haaveissa näin, vaan kyllä sen pitää myös toteutua elämässä. Koska elämä on totta ja rakkaus sen kaunein asia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja tiedätkö, että näiden kahden välillä voi olla niin syvä yhteys, että oikeastaan he ovat se todellisempi mies ja vaimo. Ei silloin mitkään ulkopuoliset lait mahda tälle asialle ja tunteella mitään.

Toki on tärkeää, ettei asia ole vain toiveissa, unelmissa, ja haaveissa näin, vaan kyllä sen pitää myös toteutua elämässä. Koska elämä on totta ja rakkaus sen kaunein asia.

Ja toki on totta, että rakkaus arkistuu, kun elämää elää toisen kanssa. Itse en ole koskaan pelännyt tätä, on vain ihana ihmetellä, jakaa ja elää elämän asioita toisen kanssa. Enkä edes etsinyt mitään elämää järisyttävää rakkautta. Mutta uskon, että kun toiseen on vahva yhteys, tämä on luja voima parisuhteessa ja rakkaudessa. Se on se ymmärrys kahden ihmisen välillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Päätin pitkän parisuhteen, jossa olin onneton vaikka kaikki päälipuolin olikin "hyvää" ja käytännöllistä. Näin onnellinen en ole ollut aikoihin sillä mikään ei ole kamalampaa kuin elää onnettomassa liitossa. Ei siinä oikeasti enää edes elä vaikka kuinka itse uskottelisi ja muut uskottelevat vaan suorittaa elämäänsä päivästä toiseen muiden ehdoilla. Eroaminen oli tietysti raskasta kun on tottunut tiettyihin asioihin, mukavuuksiin ja rutiineihin mutta kyllä taivas aukeni kirkkaampana kun kaikki ikävät ja mieltä tylsistyttävät puolet poistuivat, näin kävi myös sille entiselle kumppanille.

Meillä on vain tämä yksi elämä, miksi sitä eläisi puolivillaisesti ja katkeroituneena.

Kuka sitten oli se joka pääsi karkuun? Hyvä että ero oli selvästi oikea ratkaisu molemmille.

• Anonyymi

Mene rakas ihminen kohti sitä sinun aitoa rakkauttasi. Kadut sitä edessä päin mikäli et mene häntä kohti 🥹❤️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä itse asiassa suurin osa haaveilee vielä naimisiin mentyäänkin siitä, jonka todella olisi halunnut, mutta pääsi karkuun.

Moni tyytyy toiseen, kun yhtä hyvää ei enää löydy. Moni haluaa ”edes jonkun”, kunhan on kiva ja toimiva suhde. Mutta se suurin rakkaus puuttuu.

Usein se aiheuttaakin myöhemmin sitä katseen vaeltamista muissa ja sen täydellisen etsimistä, vaikka onkin jo liitossa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

J ❤️ S

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

J ❤️ S

S ❤️ J

• Anonyymi

Itse koen asian niin, että silloin kyseinen henkilö ei ollut se oikea, jos siitä ei mitään tullut.,
      Omiin tapoihin ei kuulu ottaa ketään ns. Paremman puutteessa. Yksin on parempi olla.

• Anonyymi

Ajatusmalli tuo kin

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ajatusmalli tuo kin

Vai olisko malli-ajatus ennemmin?

• Anonyymi

Ei, jos joku livisti, sen ei ollut tarkoitettu tapahtuvan. Tahtoa ei ollut tarpeeksi, sen avulla menee kyllä vaikka harmaan kiven läpi. Ihmistä, jonka kanssa elää on pidettävä arvossa, entisiä voi muistella nostalgisesti.

• Anonyymi

Näin uskon minäkin, että jos joku tuntuu siltä oikealta niin kyllä sen eteen tekee asioita juurikin läpi harmaan kiven.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin uskon minäkin, että jos joku tuntuu siltä oikealta niin kyllä sen eteen tekee asioita juurikin läpi harmaan kiven.

Ei se auta, jos toinen osapuoli on esim varattu.

• Anonyymi

On päässyt karkuun. Vain tyhjää ollut sen jälkeen.

• Anonyymi

… karkuun… eli pelastui.

• Anonyymi

Joo ei hittolainen kyllä se pääs karkuun. Heitin parisen katiskaa veteen ja laitoin onkeen paksun lihaisan makkaran pätkän sinapilla ja HYVIN terävällä matokoukulla että varmasti tarttuisi. Ei jestas kun vielä yritin virvelöidäkin ja laittaa parhaimman vieheen kera videopelin, mut se tarttui jonnekkin kaislikkoon ja sinne meni kallis investointi. Haavista puhumattakaan kun pirulainen pääsi luikkimaan raoista karkuun.

No, uiskentelkoon syvemmissä merissä kun ei herraa kiinnosta niin ei kiinnosta.

• Anonyymi

No ei tietenkään päässyt karkuun🤣 ei mitenkään päin😆

• Anonyymi

Ei ole päässyt kukaan karkuun. Minulla on "ovet ja ikkunat" vielä auki, mitä tulee kumppaninvalintaan. En ole tehnyt lopullista päätöstä vielä. Hyviä vaihtoehtoja on tarjolla. Päätös tehdään aina molemminpuolisesti.

• Anonyymi

Se oikea on vain pelkkää hihhulointia.

• Anonyymi

Öö karkuunko ? ;D

• Anonyymi

😶‍🌫️

• Anonyymi

Ei ole mitään oikeita. Eikä vääriä.on vaan päätöksiä sitoutua ja perustaa perhe. Pitää siitä kiinni.se on hienoa se!

• Anonyymi

Höpönpöpön...toiset sitoutuu ja perustaa perheen ja onni loppuu kun meinaa päästä hengestään...olet siis erittäin väärässä.

• Anonyymi

Hassu sanonta missä ei päätä eikä häntää.

• Anonyymi

Vanha ketju, mutta sopivasti näin vapaapäivänä muutaman ottaneena voi reflektoida menneisyyttä tähän kun Google tämän löysi.

Kyllä, yksi pääsi karkuun. Eräs salolainen tyttö johon törmäsin nuoruudessa Bar Fly:ssa.

Eipä hänet tavatessani ymmärtänyt maailman menosta mitään tai osannut naisista mitään. Ennen tuohon henkilöön törmäämistä oma käsitys naisista oli jokseenkin rajoittunut. Vaan tyttö tuo muutti kaiken ja rupesin katsomaan vastakkaista sukupuolta muutenkin kuin yhden illan pysäkkinä.

Toki vanhojen tapojen ja oman epävarmuuteni mukaan onnistuin mokaamaan koko homman, mutta muutaman hetken oli hauskaa, toivoittavasti molemmila. Kännipuhelunkin tuo aikanaan soitti, mutta en saanut aikaiseksi ottaa taksia ja paikata tilannetta. Myöhemmin satuin häneen vielä törmäämään kuppilassa, mutta siinäkään tilanteessa en osannut ottaa tilannetta haltuun vaan sössin senkin (ja todennäköisesti hänen silloiset treffitkin jonkun kanssa)

Kokemuksesta jäi kuitenkin se hieno asia, että oma näkemys hioutui, ajattelu tapa muuttui ja näkemys vastakkaisesta sukupuolesta muuttui. Tuon johdosta päädyin erään toisen naisen kanssa yhteen ja jälkipolveakin sitten tuli useampi kappalette.

Sanoisin että kyseessä oli "Oikea ihminen, väärään aikaan" ja viiteeksi Ahdin kappale...

https://www.youtube.com/watch?v=nlg2hnlnkVM

• Anonyymi

Katson ettei pääse karkuun ❤️

• Anonyymi

Jaa kuinka voi päästä karkuun jos ei itse edes yritä mu olen ai mieltän tuonkin niin jos kun kerran joku toinen sai omakseen eipä ollu mua vartoin lopputuloksena siis vähemmällä päänvaivalla pääsin joku ois koittan väliin tunkea kuitee ja kun kerran onnistu viemään toisen väittämästä kiinnostuksesta huolimatta olis ollu kenen tahansa paperilla paremman vietävissä kuitenkin

• Anonyymi

Ei päässy mutta en ole saanut vielä kiinni. Toivottavasti saan

• Anonyymi

Kunnon kohotus auttaa.

• Anonyymi

Ei luovuteta vielä.

• Anonyymi

Ihania kommentteja vaikeista tunteista, hyvä aloitus.

Itsellä salamarakkautena alkoi kuumimmat kemiat ja herkkä tunneyhteys mieheen joka oli kaikkien toiveideni ruumiillistuma, niin monin eri tavoin. En mitään olisi hänestä muuttanut. Hänellä oli myös ilmiselvästi vahvoja ja rehellisiä tunteita minuun, yhteys ja läheisyys pisti pään niin sekaisin etten ole ikinä kokenut mitään vastaavaa. Tämä jatkui vuositasolla. Siitä on kuukausia kun nähtiin ohimennen, mutta tunteet ei ole muuttuneet, aina vaan hän.

Mutta mitään ei ikinä vaan alkanut. Jossain syvällä ytimessäni kuitenkin yhä tunnen hänen maskuliinisuutensa aviomiehen olemuksena. Vaikken itse varsinaisesti ole naimisiinmenevää perhetyyppiä.

En ole häntä enää yrittänyt tavoitella, olen sairastellut ja koitan vaan lähinnä pärjäillä ja toipua. Joskus kuitenkin tunnen, että hän ajattelee minua. Minua ei mitenkään häiritse mennä hautaan yksinäni, sekin vaihtoehto on aina läsnä. Olen niin tottunut syvään yksinäisyyteeni. Joidenkin ihmisten kohdalla rakkaus vain käy, mutta sekin on rakkautta ja arvokasta.

Joskus hetken ajattelin, että miksen sitä, miksen tätä ja että menetin mahdollisuuteni kun en "napannut" häntä. Voi olla että joskus vielä palaan näihin ajatuksiin heikkona hetkenäni.

Miksi en napannut häntä? Koska ihminen ei ole mikään tavara joka otetaan käteen kaupan hyllyltä. Vähän epäilen, että hänen maailmassaan tälläinen opportunismi on arkipäivää. Itse olen oppinut, että ihmisiltä pyydetään, ei oteta. Hän ei tainnut oikein tykätä, kun lähestyin edustamillani asenteilla, olisi pitänyt kuitenkin olla erilainen.

Eli ehkä olimme ne kliseiset kaksi laivaa jotka keskellä olemassaolonsa merta, yksinäisyytensä yön pimeydessä, kohtasivat toistensa valot; valot jotka lopulta haipuivat pois loputtoman yöllisen meren pimeyteen. Ikiajoiksi.

Minä olen niin kauhea ihminen, synkkä, ailahteleva, brutaali kusipää joka vihaa ihmisiä, että ihan turha kuvitella, että tuosta vaan ottaisin jonkun kakkosvaihtoehdon tai korvaushoidon; jonkun taviksen jonka kanssa laittaisin jonkun arkielämäteatterin pystyyn. Vtun naurettavaa, valitsen haudan eikä ole edes vaikea valinta.

• Anonyymi

Päästän menemään.

• Anonyymi

Jos joku "pääsi karkuun", niin eihän hän halunnut olla kanssani. Naisena en koe että voin juosta kenenkään perässä, haluan tulla valituksi ja otetuksi.

• Anonyymi
        UUSI

Mies ihan samalla tavalla. Tunteet ja tarpeet on miehelläkin.

• Anonyymi

Olen päätynyt köyhänä elämään rikkaiden keskelle missä en kelpaa ja oppinut joitain asioita. Rakastuminen ei yleensä ole sattumaa eikä mene ohi sosiaaliluokan. Köyhän ja heikko-osaisen harvemmin kannattaa haaveilla pariutumisesta huomattavasti parempiosaisen kanssa, ellei ole joitain ihmeitä tarjota siihen varallisuuden sijalle. Rikkaat valitsee mieluumminrikkaan ja hyväosaisen puolison kuin summamutikassa jonkun johon sattuu rakastumaan, mutta toki rikkaisiinja hyväosaisiin helposti rakastutaankin. Onneksi Jeesus rakastaa tasa-arvoisesti kaikkia,tai erityisesti niitä heikkoja ja kurjia.

• Anonyymi

Juu,, pääsi arvokkain karkuun ku en osannu pitää hyvänä sitä. Pakotin senkin juomaan. En arvostanu sitä. Teeskentelin avointa et pystyin hyötymään siitä. Sit se lopuks lähti. Jäläkeempäin oon miettiny et kurjaa tein. Se oliki kaikki se mitä halusinki.
      -juoppo

• Anonyymi

A-mies pääsee kaikilta karkuun

• Anonyymi
      UUSI

Se on niin että se oikea ei juokse karkuun. Se joka pakenee se saa mennä.

• Anonyymi
        UUSI

Tämä juuri!

• Anonyymi
        UUSI

Selvä, se siitä ymmärryksestä! kiitos tiedosta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Selvä, se siitä ymmärryksestä! kiitos tiedosta.

Se on kylmää tosiasiaa.

• Anonyymi
        UUSI

Kuka on puhunu karkuun juoksemisesta?

• Anonyymi
      UUSI

On päässyt. En ole huolinut muita.

• Anonyymi
      UUSI

Yrittä neuvoa minua työssäni naiivi pikkuämmä

• Anonyymi
      UUSI

Pääsi, koska itsellä rapakunto. Meni lujaa kuin maantiekiitäjä

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      85
      4960
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      95
      2794
    3. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      43
      2786
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      199
      2392
    5. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      28
      1994
    6. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      133
      1949
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      178
      1560
    8. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1481
    9. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1299
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      362
      1298
    Aihe