Miksi ihminen hakee uskontoa?

Anonyymi

Olen itsekin hakenut usein itselleni uskontoa ja olen väkisin yrittänyt olla kristitty tai buddhalainen.
Mutta kun en usko näihin hölynpölyihin.
Kyllä minä osaan olla hyvä ihminen ilman uskontoakin. Siksi ihmetyttää miksi edes haen uskontoa.

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Uskonnollisuuden yhteisöllisyys ja laumasieluisuus. Kuplassa on hyvä köllötellä.
      Uskonto on helppo selitys maailmankaikkeuden ja ihmismielen monimutkaisuudelle. Totuuteen ne eivät edes pyri, minkä pitäisi häiritä ajattelevaa ihmistä.

    • Anonyymi

      Minä en ole koskaan ollut uskonnollinen mutta olen innokas rajatieto ja ufo fani. Uskon henkimaailmaan, rinnakkaisuniversumeihin,karmaan ja reinkarnaatioon.

    • Anonyymi

      Minäkin joskus nuorena uteliaan tutkin uskontoja vaikka jos...mutta huomasin että ne eivät anna mihinkään mitään vastauksia joita en olisi jotiennyt tai antoivat virheellistä tietoa.
      Sitten kiinnostuin kaikesta tieteestä ja filosofiastakin silloin sai uskonnot jäädä olen saanut tyydytettyä uteliaisuuteni ihan oikeilla perusteilluilla vastauksilla ja viihtynyt näiden asioiden parissa .
      Se että olen itsekin mielestäni ihan kelpo ihminen itelleni ja läheisilleni ei ole tarvinnut uskontoja näillä on hyvä ja kiva mennä.

      • Anonyymi

        Hyvä on jos olet ylilihava, tyytyväinen, kiltti ja sinulla on palvelijoitaja, mielikuvitusmaailma riittää jossa on Aku Ankka


    • Anonyymi

      > Miksi ihminen hakee uskontoa?

      Erikoista, minä taas en koskaan ole hakenut uskontoa, tai uskoa. Mutta, onnekseni sain lukea Raamatun ja löysin Jumalan.

    • Anonyymi

      Buddhalainenko? No, olikko kivaa, oletko taas?

    • Anonyymi

      Uskontoja on monenlaisia. Ei mikään uskonto sinua pelasta vaan usko Jeesukseen Kristukseen.
      Et sinä ota itsellesi uskoakaan koska se on Jumalan lahja. Uskon antaja on Jumala, se on Jeesuksen Kristuksen usko, elävä usko sinussa. Jumala on uskon alkaja ja täyttäjä.

    • Anonyymi

      Heikot ja yksinkertaiset tarvitsevat uskonnon tuoman selityksen ja "pelastuksen", kun on niin kamalan musertavaa tajuta olevansa pienen pieni hippunen maailmankaikkeudessa, jonka elämällä ja kuolemalla ei ole merkitystä, kuin läheisille.

      LippuHelvettiinKiitos

    • Anonyymi

      Buddhalaisuus ei ole uskonto, vaan elämänkatsomus.
      Sinulla kysymys, ja buddhalaiset tekstit yrittävät tuoda näkökulmaa omiin ratkaisuihisi.

      Ok?

      Uskonnot? Elämä on niin totaalikärsimystä, ihmiset ovat hirvöitä toisilleen, tää on pelkkää sietämistä päivästä toiseen. Uskonto kertoo kauniita toiveikkaita valheita. Tiedän kuuntelevani valheita, mutta elän kauniissa valheessa edes sen hetken.

      On todella nöyryyttävää joutua elämään samalla planeetalla sipilän, stubin ja bidenin kaltaisten rosvojen ja valehtelijoiden kanssa samaan aikaan. Ei ole hetken rauhaa, aina joku käyttää hyväkseen. Synnyinkö mä tänne tekemään töitä, jotta itsensä kuninkaiksi ylentäneet saa verotuloja....eli minä elätän ne? Synnyinkö mä elättämään saulia ja merkkeliä?

      Mä haluan pois täältä, enkä pääse vielä.
      Tää, maapallo on vankilahelvetti.

      Maapallo kaunis, ihmiset kamalia.

    • Anonyymi

      Pitkään eläneen uskomuksen mukaan kosmoksessa on vain Jumala (Jahve) tai Saatana. Tämä on väärä käsitys on myös muita kuten on myös muutakuin taivas tai helvetti.

      Raamattu kuvaa välitilaan kuuluvat olennot kauhistuttaviksi, tämä on väärä käsitys. Todellisuudessa he eivät ainakaan ole Jahvea tai Saatanaa kamalampia. Ihmisellekin voi sopia välitila. Monille paremmin kuin Jahven tai pirun kanssa toimiminen. Raamattu maalaa valheellisesti välitilassa elävät rangaistuksi tai hirivittäviksi.

      Todellisuudessa nämä olennot alunperin aloittivat ihmiskunnan kehityksen kunnes käärme, joka käyttää itsestään myös nimeä Jahve tai Saatana keskeytti sen ja taanutti ihmiset eripuraisiksi aiheutten kielten sekamelskan ja ihmiskunnan hajaannuksen. Tämän käärme teki omaksi edukseen. Tämäkin kuvataan pyhissä kirjoissa kutenm yös raamatussa mutta alkuperäinen ihmiskunta kuvataan siinä tuhottavana pahana. Tämä on tahallisesti valheelline kuvaus. Jättiläiset jotka hävitetiin (nefilit) eivät olleet kelvottomia. Ihmiskunnalla oli tuolloin hallussaan jopa teknologia kuten nykyään, kenties jopa kehittyneempi.

      Kolmannet ovat tulossa takaisin vai pitäisikö sanoa toiset. Käärmehän on kaikkien uskontojen takana, myös Kristinuskon ja eritoten Juutalaiskristillisyyden.

      Kannattaa muistaa, että ei ole pakko sopia sen enempää Jahven kuin Saatanan kanssa jotka loipulta saattavat olla yksi ja sama. Nämä kaksi edellämainittua tuottavat vain tuhon

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1357
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1304
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe