Aihe

Postin "käsittelymaksu"

Anonyymi

Sain Postilta juuri kirjeen, jonka mukaan saapuva lähetykseni on tullattava ja Postille on maksettava siksi 2,90 euron "käsittelymaksu".

En tietenkään aio maksaa Postille mitään "käsittelymaksua". Olen maksanut tuotteeni lähettäjälle myös lähetyskulut, ja Posti on ottanut huolehtiakseen lähetyksen minulle. Hoidan tullauksenkin itse, joten Postin ei tarvitse vaivautua "käsittelemään" lähetystä tavallista enempää.

Jos Posti ei luovuta lähetystä minulle ilman tyhjästä keksimäänsä lisämaksua, ilmoitan siitä poliisille, vaikka tiedän, ettei se korruptoituneessa maassamme johda mihinkään.

5

57

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

Ostin viimeksi viime kesänä Ali Baban verkkokaupasta akkuporakoneeseen akkuja. Hinta oli jotakin 60 € luokkaa.

Tavara tuli normaalina pakettina postiin, josta kävin hakemassa. Tuophan on arvoltaan enemmän kuin 22€, jota kalliimmat tavarat pitäs kai tullata. En ole tullannut vieläkään mitään

• Anonyymi

"En ole tullannut vieläkään mitään"

Ja minä ostin Hongkongista mp3-soittimen viime keväänä. Sen tulo kesti kyllä pari kuukautta, mutta mitään tullausmaksuja ei ollut. Arvoa en enää tarkasti muista, mutta jotain 160-180 euroa se oli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja minä ostin Hongkongista mp3-soittimen viime keväänä. Sen tulo kesti kyllä pari kuukautta, mutta mitään tullausmaksuja ei ollut. Arvoa en enää tarkasti muista, mutta jotain 160-180 euroa se oli.

Joo, lähettäjä laittaa tuotteen arvoksi muutaman euron ja merkkaa sen lahjaksi.
        Näin toimien tuote ei jää tulliin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tulli on ylimääräistä veroa. Olkaa hiljaa tyytyväisiä, kun paketti vilahtaa tullin ohi ja tupsahtaa kotiin. Onneksi tämä tapahtuu aika usein, silla pakettimäärä on valtava, eikä kukaan jaksa jokaikisestä pikkupaketista lukea niitä epäselviä hiirenpaskan kokoisia tietoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi koronan annetaan nyt levitä?

Miksi rajoitustoimet ei astu voimaan heti. Nyt annetaan lomalaisten levittää virusta ympäri maata. Lisäksi rajat on auki ja virus leviää sieltäkin. Tä
      Maailman menoa
      407
      4994
    2. Miksi suomalaiset eivät lähde mellakoimaan kaduille?

Minä pitkän työuran ravintolayrittäjänä tehneenä ja kohta kotini, kesämökkini ja yritykseni menettäneenä, olisin valmis lähes mihin vain, seurauksista
      Maailman menoa
      473
      4662
    3. Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki täytti vasta 20 vuotta! Poseeraa "vanhuksen" kanssa...

Voi että hän on vielä niin nuori: https://www.suomi24.fi/viihde/dannyyn-78-liitetty-helmi-loukasmaki-taytti-20-vuotta-poseeraa-vanhuksen-kanssa-kuin-m
      Kotimaiset julkkisjuorut
      75
      2976