Vanhimmiston jäsenen tulee olla..

Anonyymi

"Vapaaehtoinen sählykentällä ja seurakunnassa
Salibandyn lisäksi Tuulikki Kangasluoma näkyy vapaaehtoistyössä myös seurakunnassa. Vapaaseurakunnan aktiivi on toiminut lapsi- ja varhaisnuorisotyössä, on nyt toista kertaa Global Leadership Summit -johtajuuskonferenssin tuottajana Seinäjoella ja on vanhimmiston jäsen."

1 Tim 3:2 "Seurakunnan kaitsijan tulee olla moitteeton, yhden vaimon m i e s, raitis, harkitseva, rauhallinen, vieraanvarainen ja taitava opettamaan, ei juomiseen taipuvainen, ei väkivaltainen eikä rahanahne, vaan lempeä ja sopuisa.

14

1207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paavali olisi varmasti käyttänyt tuossa kohtaa sanaa "henkilö", jos olisi arvannut,. että joku 2000 vuotta myöhemmin täysin toisenlaisessa kulttuuriympäristössä tarttuu moiseen asiaan kiinni. Tuon aikaisessa patriarkaalisessa yhteiskunnassa naiset eivät ymmärtääkseni päässeet käytännössä juuri mihinkään yhteiskunnallisiin tehtäviin, joten sanaa "mies" olisi käytetty melkein mistä tahansa tehtävästä puhuttaessa. Silti et varmaan vaadi, etteivät naiset saa lainkaan käydä kodin ulkopuolella töissä?

      • Anonyymi

        "Paavali olisi varmasti käyttänyt tuossa kohtaa sanaa "henkilö", "
        Paavali sanoi mitä tarkoitti. Että älä vesitä Paavalin sanoja.


      • Anonyymi

        "Silti et varmaan vaadi, etteivät naiset saa lainkaan käydä kodin ulkopuolella töissä?"
        Maallinen työ ei kuulu tähän mitenkään. Kyse on vanhimmistontyöstä joka on vain ja ainoastaan varattu miehille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Silti et varmaan vaadi, etteivät naiset saa lainkaan käydä kodin ulkopuolella töissä?"
        Maallinen työ ei kuulu tähän mitenkään. Kyse on vanhimmistontyöstä joka on vain ja ainoastaan varattu miehille.

        "Kyse on vanhimmistontyöstä joka on vain ja ainoastaan varattu miehille."

        Onneksi Vapaakirkon kanta on päinvastainen.


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        "Kyse on vanhimmistontyöstä joka on vain ja ainoastaan varattu miehille."

        Onneksi Vapaakirkon kanta on päinvastainen.

        Vapaakirkon ehkä, mutta ei kaikkien vapaaseurakuntien. Vielä on kirkkokunnassa useita seurakuntia, joissa on itsestään selvää, että vanhimmistossa on vain miehiä. Eikä se vähennä naisen arvoa, vaikka tähän nimenomaiseen tehtävään onkin tällaiset kriteerit. Ja kun vetoat kulttuuriseikkoihin, niin minkähän tähden Paavali varoitti mukautumasta tämän maailman menoon...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vapaakirkon ehkä, mutta ei kaikkien vapaaseurakuntien. Vielä on kirkkokunnassa useita seurakuntia, joissa on itsestään selvää, että vanhimmistossa on vain miehiä. Eikä se vähennä naisen arvoa, vaikka tähän nimenomaiseen tehtävään onkin tällaiset kriteerit. Ja kun vetoat kulttuuriseikkoihin, niin minkähän tähden Paavali varoitti mukautumasta tämän maailman menoon...

        Seurakunta nykyisin naisvaltainen, miehiä ei kiinnosta srk työ ja kouluttautuminen kantamaan vastuutaan.


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        "Kyse on vanhimmistontyöstä joka on vain ja ainoastaan varattu miehille."

        Onneksi Vapaakirkon kanta on päinvastainen.

        Ei ole mikään onneksi. Vapis vääristää Jumalan sanaa ja tekee siinä saman kuin luterilainen kirkko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vapaakirkon ehkä, mutta ei kaikkien vapaaseurakuntien. Vielä on kirkkokunnassa useita seurakuntia, joissa on itsestään selvää, että vanhimmistossa on vain miehiä. Eikä se vähennä naisen arvoa, vaikka tähän nimenomaiseen tehtävään onkin tällaiset kriteerit. Ja kun vetoat kulttuuriseikkoihin, niin minkähän tähden Paavali varoitti mukautumasta tämän maailman menoon...

        Miehiä ei riitä vanhimmistoihin liittyvätkö seurakuntiinkaan,kun naisia on suurin osa?Seurakuntaan siunattiin vain naisia,koska miehet samoihin aikoihin toisiin seurakuntiin.


    • Anonyymi

      Oppiminen jäänyt vanhimmistolta Svk hallitus neuvotteli,sitten srk hajosi kahtia.Kaikki menivät ja uudet jatkavat.Riitainen meininki lapset ja teinit ymmärtäneet,joten tulisielut kai jatkaa ja eri paikassakin kuin ennen.

    • Anonyymi

      Kylli täti on valittu vanhemmistoon.

      • Anonyymi

        Jos tarkoitat Tuulikkia, niin hänelle voi kyllä antaa täydet pisteet asiasta kuin asiasta. Osaa käyttäytyä, hyvä esiintyjä, osaa käyttää älliä ja on viimeisen päälle sosiaalisilta taidoiltaan.


    • Anonyymi

      Hän on käynyt Switserläntissä mikä maa se on?

    • Anonyymi

      Taitava opettamaan,kun srk on sitä ja tätä ja hajoaa eri srk:ksi ja jatkaa toimintaa uusin toimin.Onko pian myytävänä rakennukset hoidettu siten,jos myydään saadaanko kaupaksi tätä aikana?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      577
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      537
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      48
      503
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe