EVANKELIUMI JEESUKSESTA KRISTUKSESTA ON JUMALAN VOIMA, PELASTUKSEKSI ITSEKULLEKIN USKOVALLE

Vanhurskas on elävä USKOSTA.

16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
17 Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta."
( Room. 1)

Kaikki eivät kuitenkaan usko evankeliumia.
"Sillä usko ei ole joka miehen."

1 Sitten vielä, veljet, rukoilkaa meidän edestämme, että Herran sana nopeasti leviäisi ja tulisi kirkastetuksi muuallakin niinkuin teidän keskuudessanne,
2 ja että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka miehen.
3 Mutta Herra on uskollinen, ja hän on vahvistava teitä ja varjeleva teidät pahasta.
4 Ja me luotamme teihin Herrassa, että te sekä nyt että vasta teette, mitä me käskemme.
5 Ja Herra ohjatkoon teidän sydämenne Jumalan rakkauteen ja Kristuksen kärsivällisyyteen.
6 Mutta Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä me käskemme teitä, veljet, vetäytymään pois jokaisesta veljestä, joka vaeltaa kurittomasti eikä sen opetuksen mukaan, jonka olette meiltä saaneet.
( 2 Tess. 3)


Joka julistaa toisenlaista evankeliumia, joka on vastoin Paavalin julistamaa, itse Herralta Jeesukselta Kristukselta saamaa EVANKELIUMIA, se olkoon kirottu!

6 Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
7 joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.
8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.
10 Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.
11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.
( Gal. 1)


14 Mutta sittenkuin Johannes oli pantu vankeuteen, meni Jeesus Galileaan ja saarnasi Jumalan evankeliumia
15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi."
( Mark. 1)

USKOKAA EVANKELIUMI

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      14 Vihdoin hän ilmestyi myöskin niille yhdelletoista heidän ollessaan aterialla; ja hän nuhteli heidän epäuskoaan ja heidän sydämensä kovuutta, kun he eivät olleet uskoneet niitä, jotka olivat nähneet hänet ylösnousseeksi.
      15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
      16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
      ( Mark. 16)

      s-seutulainen

    • Anonyymi

      Paavalin evankeliumi on täydelisesti ilmaistu seuraavissa sanoissa:

      "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa."

      Ei ole olemassa sovitusta, joka ei pitäisi sisällään syntien anteeksiantamusta. Jumalan Karitsa POISTI jo KOKO maailman syntivelan.

      Ne, jotka siteeraavat Paavalia tehdäkseen Paavalin evankeliumin tyhjäksi, keittävät karitsaa emänsä maidossa. Evankeliumi on tarkoitettu meille ravinnoksi, mutta kun sitä vääristellään, silloin sanoma, jonka oli tarkoitus antaa elämää, muuttuukin kuoleman viraksi. Kuoleman virkaa edustavat KAIKKI, jotka asettavat sovituksen ehdoksi uskon.
      - GF -

    • Anonyymi

      Te, jotka asetatte uskon ehdoksi sovitukselle, olette ihastuneet uskoonne samalla tavoin Narkissos ihastui kuvajaiseensa, jonka näki lähteen pinnalla. Ja samalla tavoin teidän oman uskon ihailunne ja palvontanne kuihduttaa (on jo kuihduttanut) teidät kuin kuihdutti Narkissoksen oman ukavajaisensa ihailu ja tuijottaminen.
      Te teette uskostanne miljardi kertaa arvokkaamman asian kuin Kristuksen ristinkuolemasta julistaessanne, ettei tuo kuolema sovittanut ketään, jollei kukaan siihen USKO. Hävetkää!

      - GF -

      • Kaikki eivät säilytä uskoaan, vaikka olisivat kerran uskoneetkin, vaan joutuvat uskossaan haaksirikkoon.

        15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
        16 Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi.
        17 Mutta iankaikkiselle kuninkaalle, katoamattomalle, näkymättömälle, ainoalle Jumalalle, kunnia ja kirkkaus aina ja iankaikkisesti! Amen.
        18 Tämän käskyn minä annan sinun toimitettavaksesi, poikani Timoteus, aikaisempien, sinusta lausuttujen ennustusten mukaisesti, että niiden nojalla taistelisit jalon taistelun,
        19 säilyttäen uskon ja hyvän omantunnon, jonka eräät ovat hyljänneet ja uskossaan haaksirikkoon joutuneet
        20 Niitä ovat Hymeneus ja Aleksander, jotka minä olen antanut saatanan haltuun, kuritettaviksi, etteivät enää pilkkaisi.
        ( 1 Tim.1)


        Uskon päämäärä on sielujen pelastus.

        3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,
        4 turmeltumattomaan ja saastumattomaan ja katoamattomaan perintöön, joka taivaissa on säilytettynä teitä varten,
        5 jotka Jumalan voimasta uskon kautta varjellutte pelastukseen, joka on valmis ilmoitettavaksi viimeisenä aikana.
        6 Sentähden te riemuitsette, vaikka te nyt, jos se on tarpeellista, vähän aikaa kärsittekin murhetta moninaisissa kiusauksissa,
        7 että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa havaittaisiin paljoa kallisarvoisemmaksi kuin katoava kulta, joka kuitenkin tulessa koetellaan, ja koituisi kiitokseksi, ylistykseksi ja kunniaksi Jeesuksen Kristuksen ilmestyessä.
        8 Häntä te rakastatte, vaikka ette ole häntä nähneet, häneen te uskotte, vaikka ette nyt häntä näe, ja riemuitsette sanomattomalla ja kirkastuneella ilolla,
        9 sillä te saavutatte uskon päämäärän, sielujen pelastuksen.
        ( 1 Piet.1)


      • Kaikki eivät säilytä uskoaan, vaikka olisivat kerran uskoneetkin, vaan joutuvat uskossaan haaksirikkoon.

        15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
        16 Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi.
        17 Mutta iankaikkiselle kuninkaalle, katoamattomalle, näkymättömälle, ainoalle Jumalalle, kunnia ja kirkkaus aina ja iankaikkisesti! Amen.
        18 Tämän käskyn minä annan sinun toimitettavaksesi, poikani Timoteus, aikaisempien, sinusta lausuttujen ennustusten mukaisesti, että niiden nojalla taistelisit jalon taistelun,
        19 säilyttäen uskon ja hyvän omantunnon, jonka eräät ovat hyljänneet ja uskossaan haaksirikkoon joutuneet
        20 Niitä ovat Hymeneus ja Aleksander, jotka minä olen antanut saatanan haltuun, kuritettaviksi, etteivät enää pilkkaisi.
        ( 1 Tim.1)


        Uskon päämäärä on sielujen pelastus.

        3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,
        4 turmeltumattomaan ja saastumattomaan ja katoamattomaan perintöön, joka taivaissa on säilytettynä teitä varten,
        5 jotka Jumalan voimasta uskon kautta varjellutte pelastukseen, joka on valmis ilmoitettavaksi viimeisenä aikana.
        6 Sentähden te riemuitsette, vaikka te nyt, jos se on tarpeellista, vähän aikaa kärsittekin murhetta moninaisissa kiusauksissa,
        7 että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa havaittaisiin paljoa kallisarvoisemmaksi kuin katoava kulta, joka kuitenkin tulessa koetellaan, ja koituisi kiitokseksi, ylistykseksi ja kunniaksi Jeesuksen Kristuksen ilmestyessä.
        8 Häntä te rakastatte, vaikka ette ole häntä nähneet, häneen te uskotte, vaikka ette nyt häntä näe, ja riemuitsette sanomattomalla ja kirkastuneella ilolla,
        9 sillä te saavutatte uskon päämäärän, sielujen pelastuksen.
        ( 1 Piet.1)


      • Anonyymi
        Saviseutulainen kirjoitti:

        Kaikki eivät säilytä uskoaan, vaikka olisivat kerran uskoneetkin, vaan joutuvat uskossaan haaksirikkoon.

        15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
        16 Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi.
        17 Mutta iankaikkiselle kuninkaalle, katoamattomalle, näkymättömälle, ainoalle Jumalalle, kunnia ja kirkkaus aina ja iankaikkisesti! Amen.
        18 Tämän käskyn minä annan sinun toimitettavaksesi, poikani Timoteus, aikaisempien, sinusta lausuttujen ennustusten mukaisesti, että niiden nojalla taistelisit jalon taistelun,
        19 säilyttäen uskon ja hyvän omantunnon, jonka eräät ovat hyljänneet ja uskossaan haaksirikkoon joutuneet
        20 Niitä ovat Hymeneus ja Aleksander, jotka minä olen antanut saatanan haltuun, kuritettaviksi, etteivät enää pilkkaisi.
        ( 1 Tim.1)


        Uskon päämäärä on sielujen pelastus.

        3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,
        4 turmeltumattomaan ja saastumattomaan ja katoamattomaan perintöön, joka taivaissa on säilytettynä teitä varten,
        5 jotka Jumalan voimasta uskon kautta varjellutte pelastukseen, joka on valmis ilmoitettavaksi viimeisenä aikana.
        6 Sentähden te riemuitsette, vaikka te nyt, jos se on tarpeellista, vähän aikaa kärsittekin murhetta moninaisissa kiusauksissa,
        7 että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa havaittaisiin paljoa kallisarvoisemmaksi kuin katoava kulta, joka kuitenkin tulessa koetellaan, ja koituisi kiitokseksi, ylistykseksi ja kunniaksi Jeesuksen Kristuksen ilmestyessä.
        8 Häntä te rakastatte, vaikka ette ole häntä nähneet, häneen te uskotte, vaikka ette nyt häntä näe, ja riemuitsette sanomattomalla ja kirkastuneella ilolla,
        9 sillä te saavutatte uskon päämäärän, sielujen pelastuksen.
        ( 1 Piet.1)

        Sinäpä sen sanoit: uudestisyntyminen tapahtuu Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta. Itse tulin uskoon, kuten sanonta kuuluu, luettuani Uudestisyntymisen ihme -vihkosesta tuon Pietarin kirjeen kohdan sekä kohdan Tiit. 3:5. KOIN saaneeni synnit anteeksi ja että olin Jumalan lapsi. Ennen tuota hetkeä en tuolla tavoin KOKENUT.
        Mutta on harhaoppia väittää, että sain TUOSSA HETKESSÄ syntini anteeksi. Se on niin saatanallista harhaoppia, että sen saatanallisempaa harhaoppia ei ole eikä tule. Minun sieluni PARANI eli "pelastui" tajutessaan yhtäkkiä syntien anteeksisaamisen uskon syntymisen myötä. Siksi tuo uskoontulo OLI tärkeä tapahtuma. Mutta eipä aikaakaan, kun ajatteluni meni karkeasti vinoon kuvitellessani, että sain syntini anteeksi TUOSSA HETKESSÄ, ja uskoni ajautui hyvin pian haaksirikkoon, koska se kohdistui johonkin aivan muuhun kuin evankeliumiin, joka kuuluu

        Jumala oli Kristuksessa ja sovitti KOKO MAAILMAN itsensä kanssa.

        - GF -


      • Saviseutulainen kirjoitti:

        Kaikki eivät säilytä uskoaan, vaikka olisivat kerran uskoneetkin, vaan joutuvat uskossaan haaksirikkoon.

        15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
        16 Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi.
        17 Mutta iankaikkiselle kuninkaalle, katoamattomalle, näkymättömälle, ainoalle Jumalalle, kunnia ja kirkkaus aina ja iankaikkisesti! Amen.
        18 Tämän käskyn minä annan sinun toimitettavaksesi, poikani Timoteus, aikaisempien, sinusta lausuttujen ennustusten mukaisesti, että niiden nojalla taistelisit jalon taistelun,
        19 säilyttäen uskon ja hyvän omantunnon, jonka eräät ovat hyljänneet ja uskossaan haaksirikkoon joutuneet
        20 Niitä ovat Hymeneus ja Aleksander, jotka minä olen antanut saatanan haltuun, kuritettaviksi, etteivät enää pilkkaisi.
        ( 1 Tim.1)


        Uskon päämäärä on sielujen pelastus.

        3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,
        4 turmeltumattomaan ja saastumattomaan ja katoamattomaan perintöön, joka taivaissa on säilytettynä teitä varten,
        5 jotka Jumalan voimasta uskon kautta varjellutte pelastukseen, joka on valmis ilmoitettavaksi viimeisenä aikana.
        6 Sentähden te riemuitsette, vaikka te nyt, jos se on tarpeellista, vähän aikaa kärsittekin murhetta moninaisissa kiusauksissa,
        7 että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa havaittaisiin paljoa kallisarvoisemmaksi kuin katoava kulta, joka kuitenkin tulessa koetellaan, ja koituisi kiitokseksi, ylistykseksi ja kunniaksi Jeesuksen Kristuksen ilmestyessä.
        8 Häntä te rakastatte, vaikka ette ole häntä nähneet, häneen te uskotte, vaikka ette nyt häntä näe, ja riemuitsette sanomattomalla ja kirkastuneella ilolla,
        9 sillä te saavutatte uskon päämäärän, sielujen pelastuksen.
        ( 1 Piet.1)

        Näkyypä tulleen oikein kahteen kertaan tuo uskon säilyttämisen tärkeyttä korostava viesti.
        Ja mitä tulee uskon kilvoitukseen, uskomme säilymiseen loppuun asti, se ei ole oman ponnistelumme ja taistelumme varassa, eikä sen tulosta.
        Jeesukseen Kristukseen turvaamalla, hänen varaansa kaiken panemalla, me vain voimme saavuttaa uskomme päämäärän, sielujemme pelastuksen.
        Jeesus Kristus on uskomme alkaja ja täydelliseksi tekijä.


      • Anonyymi
        Saviseutulainen kirjoitti:

        Näkyypä tulleen oikein kahteen kertaan tuo uskon säilyttämisen tärkeyttä korostava viesti.
        Ja mitä tulee uskon kilvoitukseen, uskomme säilymiseen loppuun asti, se ei ole oman ponnistelumme ja taistelumme varassa, eikä sen tulosta.
        Jeesukseen Kristukseen turvaamalla, hänen varaansa kaiken panemalla, me vain voimme saavuttaa uskomme päämäärän, sielujemme pelastuksen.
        Jeesus Kristus on uskomme alkaja ja täydelliseksi tekijä.

        Tällaisia ympäripyöreitä sisäisesti ristiriitaisia lausahduksia syntyy väistämättä, kun raiskaa UT:n sanoman, joka kuuluu: Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa.
        Eli sskossa on pysyttävä, mutta se ei ole "oman ponnistelumme ja taistelumme varassa eikä sen tulosta", vaikka siis uskossa ON PYSYTTÄVÄ. Olikin jo päässyt nämä tällaiset mielipuolisuudet unohtumaan. :D
        Monty Pythonilla on näistä järjettömistä mielipuolisuuksista hauska sketsi, jossa jumalanpalvelusmenoissa Jumalaa ylistetään ratkiriemukkaan teennäisesti ja sitten aletaan pyytelemään tätä teennäisyyttä anteeksi ja ihmetellään, kuinka Jumala voi sietää tällaisia teennäisiä ylistelijöitä. Eli tunnustetaan lipevän teennäisesti oma lipevä teennaisyys! : D :D :D
        - GF -


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tällaisia ympäripyöreitä sisäisesti ristiriitaisia lausahduksia syntyy väistämättä, kun raiskaa UT:n sanoman, joka kuuluu: Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa.
        Eli sskossa on pysyttävä, mutta se ei ole "oman ponnistelumme ja taistelumme varassa eikä sen tulosta", vaikka siis uskossa ON PYSYTTÄVÄ. Olikin jo päässyt nämä tällaiset mielipuolisuudet unohtumaan. :D
        Monty Pythonilla on näistä järjettömistä mielipuolisuuksista hauska sketsi, jossa jumalanpalvelusmenoissa Jumalaa ylistetään ratkiriemukkaan teennäisesti ja sitten aletaan pyytelemään tätä teennäisyyttä anteeksi ja ihmetellään, kuinka Jumala voi sietää tällaisia teennäisiä ylistelijöitä. Eli tunnustetaan lipevän teennäisesti oma lipevä teennaisyys! : D :D :D
        - GF -

        1 Paavali, Kristuksen Jeesuksen kutsuttu apostoli Jumalan tahdosta, ja veli Soostenes
        2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
        3 Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
        ( 1 Kor. 1)


        "GF", huudatko sinä avuksesi Herran Jeesuksen Kristuksen nimeä?


      • Anonyymi
        Saviseutulainen kirjoitti:

        1 Paavali, Kristuksen Jeesuksen kutsuttu apostoli Jumalan tahdosta, ja veli Soostenes
        2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
        3 Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
        ( 1 Kor. 1)


        "GF", huudatko sinä avuksesi Herran Jeesuksen Kristuksen nimeä?

        Mikähän mahtaa tässä tapauksessa olla desibelivaatimus?
        Koetahan jaksella, Saviseutulainen
        Mieskuoro Huutajissa voi olla paikkoja vapaana, kysele heiltä paikkaa, jos kiinnostaa

        - GF -


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän mahtaa tässä tapauksessa olla desibelivaatimus?
        Koetahan jaksella, Saviseutulainen
        Mieskuoro Huutajissa voi olla paikkoja vapaana, kysele heiltä paikkaa, jos kiinnostaa

        - GF -

        Ne jotka uskovat Herraan Jeesukseen Kristukseen, huutavat hänen nimeään avukseen.
        Ojentautuvat uskossa hänen puoleensa ja häneen kaikessa turvaavat.


        6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,
        7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.
        8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."
        12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
        13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu."
        ( Room. 10)

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne jotka uskovat Herraan Jeesukseen Kristukseen, huutavat hänen nimeään avukseen.
        Ojentautuvat uskossa hänen puoleensa ja häneen kaikessa turvaavat.


        6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,
        7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.
        8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."
        12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
        13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu."
        ( Room. 10)

        s-seutulainen

        Edelleen: mikä on se desibelitaso, jota edellytetään? Mikä on huutamista?
        - GF -


      • Anonyymi kirjoitti:

        Edelleen: mikä on se desibelitaso, jota edellytetään? Mikä on huutamista?
        - GF -

        "Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut."

        "Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi."


        25 Mutta keskiyön aikaan Paavali ja Silas olivat rukouksissa ja veisasivat ylistystä Jumalalle; ja vangit kuuntelivat heitä.
        26 Silloin tapahtui yhtäkkiä suuri maanjäristys, niin että vankilan perustukset järkkyivät, ja samassa kaikki ovet aukenivat, ja kaikkien kahleet irtautuivat.
        27 Kun vanginvartija heräsi ja näki vankilan ovien olevan auki, veti hän miekkansa ja aikoi surmata itsensä, luullen vankien karanneen.
        28 Mutta Paavali huusi suurella äänellä sanoen: "Älä tee itsellesi mitään pahaa, sillä me kaikki olemme täällä."
        29 Niin hän pyysi valoa, juoksi sisälle ja lankesi vavisten Paavalin ja Silaan eteen.
        30 Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
        31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."
        32 Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.
        33 Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.
        34 Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa, laittoi heille aterian ja riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi.
        ( Apt. 16)


        12 Ja eräs mies, hurskas lain mukaan, nimeltä Ananias, josta kaikki siellä asuvat juutalaiset todistivat hyvää,
        13 tuli minun tyköni, astui eteeni ja sanoi minulle: 'Saul, veljeni, saa näkösi jälleen.' Ja sillä hetkellä minä sain näköni ja katsoin häneen.
        14 Niin hän sanoi: 'Meidän isiemme Jumala on valinnut sinut tuntemaan hänen tahtonsa ja näkemään Vanhurskaan ja kuulemaan hänen suunsa äänen;
        15 sillä sinä olet oleva hänen todistajansa kaikkien ihmisten edessä, sen todistaja, mitä olet nähnyt ja kuullut.
        16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
        ( Apt. 22)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleen: mikä on se desibelitaso, jota edellytetään? Mikä on huutamista?
        - GF -

        >> mikä on se desibelitaso, jota edellytetään? Mikä on huutamista? >>

        Avukseen huutaminen on Herran puoleen kääntymistä, uskovat Jeesuksen pyhät juuri tunnistettiin sillä perusteella.

        Saulus vainosi Jeesuksen pyhiä, Jeesuksessa Kristuksessa pyhitettyjä ja hän sai ylipapeilta kirjeitä vangitsemista varten ja kirjeisiin vangitsemisen perusteeksi kirjoitettu Jeesuksen nimen avukseen huutavat.

        13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat"
        ( Apt 9)

        Ja kysymyksessähän on se joukko, joka oli sydämestään kääntynyt Herran puoleen.

        Avukseen huutaminen on rukousta, joko ääneen tai äänettömästi.

        9 Kun he sitten olivat syöneet ja juoneet Siilossa ja pappi Eeli istui istuimellaan Herran temppelin ovenpielessä, nousi Hanna
        10 ja rukoili Herraa mieli murheellisena, itki katkerasti
        11 ja teki lupauksen sanoen: "Herra Sebaot, jos sinä katsot palvelijattaresi kurjuutta, muistat minua etkä unhota palvelijatartasi, vaan annat palvelijattarellesi miehisen perillisen, niin minä annan hänet Herralle koko hänen elinajaksensa, eikä partaveitsi ole koskettava hänen päätänsä".
        12 Ja kun hän kauan rukoili Herran edessä, tarkkasi Eeli hänen suutansa,
        13 sillä Hanna puhui sydämessänsä ja ainoastaan hänen huulensa liikkuivat, mutta ääntä häneltä ei kuulunut; niin Eeli luuli, että hän oli juovuksissa.
        14 Ja Eeli sanoi hänelle: "Kuinka kauan sinä siinä olet juovuksissa? Haihduta humalasi."
        15 Mutta Hanna vastasi ja sanoi: "Ei, herrani, minä olen murheen raskauttama vaimo; viiniä ja väkijuomaa en ole juonut, vaan minä vuodatin sydämeni Herran eteen.
        ( 1 Sam 1)

        Tämä selventää avukseen huutamista, ei ne desibelit, vaan sydämestä kumpuava äänetönkin, on avukseen huutamista.

        Ei Sauluskaan tunnistanut Jeesuksen pyhiä desibelimittarin avulla, vaan siitä nimestä, mikä heillä oli sydämessään ja huulillaan.

        Uskovan tunniste on vielä tänäänkin.

        2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
        ( 1Kor 1)

        Ei ne "desibelit", vaan sydämen tila, kuka on sydämen valtias.

        Usko Toivonen


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1476
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1235
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1233
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe