Hyvää ja kaunista

Anonyymi

Olen uskossa ollut lapsesta asti ja uskostani minua on kiusattu varsinkin nuorten keskuudessa paljon.




Olen miettinyt kun viimeinen tuomio tulee ne kiusaajani joutuvat paikkaan missä on tuskaa, itkua ,kipua surua ja kaikkia pahimpia kauheuksia mitä voi olla .

Olisiko jumala rakkaudessaan niin armollinen että kun minä uskossani vahvana pysynyt pyytäisin saada edes hetken katsella sinne tulijärveen sitä niiden pilkkaajien suurta kärsimystä tuskaa ja kipua ennen kuin astun taivaan iloihin ikuiseen elämään .

Se toive olisi yksi suurimpia täyttymyksen tuovia asioita jonka jälkeen voisin lopullisesti jättää tämän maailman taakseni silloin olisin onnellinen.

55

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hebrealaiskirje:
      12:1 Sentähden, kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme, pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo, ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa,.....

      12:3 Ajatelkaa häntä, joka syntisiltä on saanut kärsiä sellaista vastustusta itseänsä kohtaan, ettette väsyisi ja menettäisi toivoanne........

      12:14 Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;

      12:15 ja pitäkää huoli siitä, ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta, "ettei mikään katkeruuden juuri pääse kasvamaan ja tekemään häiriötä"

    • Anonyymi

      Terve kulta. Miren hurisee?

    • Anonyymi

      Palstalla on uskovia syytetty siitä, että he jopa toivovat, että jumalattomat joutuvat helvettiin ikuiseen kärsimykseen ja vaivaan. Sitten on syytetty siitä, että uskovat, ja jopa Jumala itsekin, tahtovat nähdä sitä kärsimystä ja nauttivat siitä.

      Koska sinä kirjoitat, että jopa toivot Jumalalta sitä armoa??? -että saisit katsella tulivärvessä kärsiviä sieluja, sinä todennäköisesti olet se henkilö, joka tällaisia syytöksiä on esittäyt tällä palstalla. Sinä siis olet nettitrolli, jumalaton, joka tekeytyy uskovaksi saadakseen vahvistusta tuollaisille sairaille sadistisille toivomuksille.

      Olkoon sinulle tiettävä, että pelastetut ihmiset, ja Jumala itsekin, ei koskaan eikä milloinkaan nauti yhdenkään ihmisen kärsimyksistä. Sellaista ei kukaan pelastunut tahdo katsoa eikä toivo näkevänsä. Olet siis jumalaton trolli ja uskovaksi tekeytynyt valehtelijateeskentelijä.

      • Anonyymi

        Et ilmeisesti vain halua uskoa miten ylimielisiä ja pahansuopia sadisteja osa uskovaisista on. Tuon aloittajan tapauksessa ymmärrän kun kyse on henkilökohtaisista vihollisista. Usein uskovaiset kuitenkin hekumoivat ihan vaan sillä ajatuksella, kuinka helvetissä palavat kaikki vääräuskoiset ja siten saavat tuntea itse ylemmyyttä.


    • Anonyymi

      (Palstalla on uskovia syytetty siitä, että he jopa toivovat, että jumalattomat joutuvat helvettiin ikuiseen kärsimykseen ja vaivaan. Sitten on syytetty siitä, että uskovat, ja jopa Jumala itsekin, tahtovat nähdä sitä kärsimystä ja nauttivat siitä.)


      Mitä ihmettä sinä oikein teet ?Totta kai Jumala haluaa nähdä kun pahuus poltetaan pois !Siinä ei ole mitään ihmeellistä vaan se on kaunista ja puhdistavaa.


      (Koska sinä kirjoitat, että jopa toivot Jumalalta sitä armoa??? -että saisit katsella tulivärvessä kärsiviä sieluja, sinä todennäköisesti olet se henkilö, joka tällaisia syytöksiä on esittäyt tällä palstalla. Sinä siis olet nettitrolli, jumalaton, joka tekeytyy uskovaksi saadakseen vahvistusta tuollaisille sairaille sadistisille toivomuksille.)

      En ole tänne edes juurikaan kirjoitellut lähinnä lukenut vain .

      (Olkoon sinulle tiettävä, että pelastetut ihmiset, ja Jumala itsekin, ei koskaan eikä milloinkaan nauti yhdenkään ihmisen kärsimyksistä. Sellaista ei kukaan pelastunut tahdo katsoa eikä toivo näkevänsä. Olet siis jumalaton trolli ja uskovaksi tekeytynyt valehtelijateeskentelijä.)

      Sitä sinä et voi tietää eikä kukaan miten Jumala suhtautuu saatanaan ja synnintekijöihin mutta sen me tiedämme että heille on paikka olemassa emmekä me ole JUMALAA tuomitsemassa siitä että tämä polttaa pahuuden tulijärvessä pois maailmasta että me puhtaat saamme nauttia ikuisesta elämästä ilman pahuutta se on iloinen asia ja siinä ei ole mitään väärää jos haluamme katsoa kuinka pahuus poltetaan pois tuskan ja kivun kera sen kera siis mitä he ovat olleet itse

      • "me puhtaat saamme nauttia ikuisesta elämästä ilman pahuutta"
        Mikä on puhtautesi syy?
        Miten voit sanoa "Me puhtaat"?


      • Anonyymi

        Tässä taas hyvä esimerkki tästä uskovaisten ylimielisestä ja pahansuovasta asenteesta. Pahuus=jollain on erialaisia näkemyksiä jostain asiasta kuin sinulla? Tiedon puute Jumalan olemassaolosta yms (johon monikaan ei voi itse vaikuttaa) on niin hirveä teko, että siitä ansaitsee ikuisen kidutuksen? Aloituksessa puhuit kiusaajistasi, mutta kuitenkin mässäilet ihan yhtälailla kaikkien muidenkin ei-kristittyjen helvetissä käryämisellä. Miksi vihaat noin suunnattomasti ihmisiä pelkkien omistasi poikkeavien uskomustensa takia, vaikka eivät olisi tehneet sinulle tai muillekaan mitään pahaa? Sitten vielä kehtaat ylentää itsesi ”me puhtaat” täysin perusteettomasti, mikä sinäkin sairas oksetus luulet oikein olevasi? Mitään hyvää sinusta ei ainakaan tänne mitään välity. Vaikutat kirjoitustesi perusteella vähintäänkin narsistilta, enkä yllättyisi vaikka olisit psykopaatti. Ei kenelläkään terveellä voi olla noin kuvottavan sairaita väkivaltafantasioita ihan viattomasta ihmisistä. Jos taivaaseen pääsevät vain sinun kaltaisesi, siellä varmaan lähinnä katsellaan aamusta iltaan lasten (ateistien lapsia tietysti) elävältä silpomista ja ylipäätään kaikkea raainta mahdollista kidutusta ja katsoessa sitten vedetään käteen kun on niin älyttömän kaunista. Voisin vielä jotenkin ymmärtää, jos kyse olisi vain noista kiusaajista, mutta mitä pahaa joka ikinen ei-kristitty maailmassa on sinulle muka tehnyt?


    • Anonyymi

      Ymmärrän aloittajan tuntemukset.

      Vaikken itse välittäisi kurkistella Helvettiin, odotan kuitenkin tyyneydellä tuomiopäivää, jolloin näen kaikki viholliseni, todelliset pahuuden harjoittajat, syytettyjen aitiossa. Koko valtava konkkaronkka. Heitä on paljon, ihan pienestä lapsesta alkaen. Seison yksin, niinkuin eläessänikin ja katson heitä / teitä. Jos Jumala armahtaa, se on Hänen asiansa. Minä en armahda.

      Itse asiassa, hautahaun kautta, lähes joka päivä löydän jo nyt jonkun nimen: hautausmaa, rivi ja haudan numero. Tänäänkin löysin. Ne, joiden nimiä muistan: melko nuorena kuolleita, lähes jokainen.

      • Anonyymi

        Kuulostat aivan jihadistilta, kun pidät kaikkia uskonnottomia tai erilailla uskovia automaattisesti vihollisenasi. En itsekään (ainakaan toistaiseksi) ole kristitty, mistä ”todellisuuden pahuuden harjoittamisesta” siis syytät minua siellä ”syytettyjen aitiossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostat aivan jihadistilta, kun pidät kaikkia uskonnottomia tai erilailla uskovia automaattisesti vihollisenasi. En itsekään (ainakaan toistaiseksi) ole kristitty, mistä ”todellisuuden pahuuden harjoittamisesta” siis syytät minua siellä ”syytettyjen aitiossa?

        ..." kun pidät KAIKKIA uskonnottomia tai erilailla uskovia AUTOMAATTISESTI vihollisenasi"

        Missähän kohdin noin kirjoitin?

        Valhetta näyttää edelleen vaan tulevan ERÄISTÄ teistä.
        Niin hellareista kuin jumalattomista.

        Teissä on sama henki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ..." kun pidät KAIKKIA uskonnottomia tai erilailla uskovia AUTOMAATTISESTI vihollisenasi"

        Missähän kohdin noin kirjoitin?

        Valhetta näyttää edelleen vaan tulevan ERÄISTÄ teistä.
        Niin hellareista kuin jumalattomista.

        Teissä on sama henki.

        En ole vielä kuullutkaan sellaisesta opista, jossa kadotukseen joutuvat vain nimenomaan sinun silmillesi hyppineet.


    • Oi, Herra armahda!!!
      Kyllä muakin on kiusattu. Mutta en todellakaan haluaisi joutuvan helvettiin!!!
      Oletko todellakin antanut kiusaajillesi anteeksi. Luulen, että jo aikuiseksi kasvettuaan katuvat tekosiaan.
      En pidä itseäni mitenkään parempana. Mutta minua säälittää nämä ihmiset "jotka surmapaikalle hoippuvat".
      Jos olet uskossa, niin rukoile, että Jumala antaisi sulle hädän näistä hukkuvista sieluista.

      • Anonyymi

        Kiusaajat ovat kaikki täysin läpimätiä ihmisiä, jotka eivät muuksi muutu, eivät edes kykene mitään katumaan kun minkäänlaista omaatuntoa ei ole eikä tule. Eivät ansaitse siis mitään anteeksiantoa. Sen sijaan ihmettelen, miksi kaikki uskottomatkin ovat samassa kastissa näiden kiusaajien kanssa niin, että heitäkin pitää vihata täysin perusteetta ja toivoa helvettiä kaikille vain vääräuskoisuutensa vuoksi.


      • Anonyymi

        Ja näin syyllistetään rikoksen uhrit.
        Täällä tämä osataan.


    • Anonyymi

      Kyllä sinä pääset kerran viikossa raamatun mukaan katselemaan helvetin kärsimystä.
      Se on kirjoitettu raamattuun ja siitä on kovasti eräs Riitta-uskova ensimmäinen todistanut. Olen vakavasti ottanut hänen sanoistaan vaarin.
      Eli pyyntöösi on lupaus olemassa.
      Taivaasta sinne helvettiin mennään ja palataan sitten taivaaseen takaisin.

      Tämä raamatunpaikka oli Riitan neuvo.

      Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne. Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra. -------Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle. (Jes 66:22-24)

      Tällaiset taivaskokoukset on joka kuukausi - joka viikko... iankaikkisesta - iankaikkiseen. Ja todella he kärsivät sinun kiusaajasi. Te kauhistutte heidän kärsimyksiä.

      • Anonyymi

        "Te kauhistutte heidän kärsimyksiä."

        Mutta he eivät kauhistuneet, vaan nauttivat toisen henkilön, jopa pienen lapsen kiusaamisesta, traumojen kautta vuosikymmeniksi venyvästä rääkkäämisestä, itse sen kaiken suorittaen.

        Tässä juuri muuan, ilm. oikeauskoinen nuori iski koulussa suomalaislasta saksilla kasvoihin. Se arpi sen toisen nuoren kasvoilla näkyy aina ja muistuttaa niin häntä itseään kuin muitakin tekijästä. Jos tuota tekijää ei olisi ollut, ei jäisi arpeakaan. Myös tuon teräaseen heiluttajan, tekijän suosijat ja hänet suomalaiseen koululuokkaan toimittaneet poliitikot ovat aivan yhtä syyllisiä.

        Toisen ihmisen vahingoittaja leimaa etenkin itsensä. Toinen henkilö koko eliiän kärsii hänen teostaan. Eikö ole kohtuullista, että jo vähintäänkin kuolemansa jälkeen, tuo toisen vahingoittaja itse heitetään iankaikkiselle roskatunkiolle, "jossa hänen omat matonsa eivät kuole"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Te kauhistutte heidän kärsimyksiä."

        Mutta he eivät kauhistuneet, vaan nauttivat toisen henkilön, jopa pienen lapsen kiusaamisesta, traumojen kautta vuosikymmeniksi venyvästä rääkkäämisestä, itse sen kaiken suorittaen.

        Tässä juuri muuan, ilm. oikeauskoinen nuori iski koulussa suomalaislasta saksilla kasvoihin. Se arpi sen toisen nuoren kasvoilla näkyy aina ja muistuttaa niin häntä itseään kuin muitakin tekijästä. Jos tuota tekijää ei olisi ollut, ei jäisi arpeakaan. Myös tuon teräaseen heiluttajan, tekijän suosijat ja hänet suomalaiseen koululuokkaan toimittaneet poliitikot ovat aivan yhtä syyllisiä.

        Toisen ihmisen vahingoittaja leimaa etenkin itsensä. Toinen henkilö koko eliiän kärsii hänen teostaan. Eikö ole kohtuullista, että jo vähintäänkin kuolemansa jälkeen, tuo toisen vahingoittaja itse heitetään iankaikkiselle roskatunkiolle, "jossa hänen omat matonsa eivät kuole"?

        Kirjoituksestasi leikkaan syntisi sanat.
        ""Tässä juuri muuan, ilm. oikeauskoinen nuori iski koulussa suomalaislasta saksilla kasvoihin.""

        Ei mitään ilmeisesti, tai luultavasti - jos et tiedä totuutta.
        Olkoon puheesi on, on, tahi ei, ei ja mitä siihen lisäät on väärin.

        Joku lukivaivainen lukee tekstisi väärin ja lukee tuomion. Siis haloo tekstien sisältöön.


    • Anonyymi

      Ihanaa tuo lapsesta asti ollut usko. Kun lapsikasteelle vanhemmat vie ja kummit on siinä läsnä, niin lapsi syntyy uudesti siinä kasteesta. Kaste pelastaa ja kaste on pelastava elementti, saa olla siitä vedestä iloinen.
      Vesi on pelastuksen välittäjä. Vesi sovittaa, vesi kantaa kasteen arkin perille.

      • Anonyymi

        Kostonhimoisessa muiden kärsimyksillä hekumoivassa uskossa ei ole mitään ihanaa.


      • Anonyymi

        Niimpä, on se ihanaa kun lapsena jo syntyy kasteesta uudelleen psykopaatiksi, joka hekumoi viattomien (muut kuin nämä kiusaajat) ikuisella kärsimyksellä helvetissä. Vahingonilo on paras ilo varsinkin, kun kyse on äärimmäisestä kidutuksesta helvetissä, joten kyllä varmaan saa sitten tosi iloinen olla tämäkin aloittaja tuosta vedestä. Voi tätä uskon autuutta!


    • Anonyymi

      Jos tämä tulihelvetti olisi totta, niin siellä olisi paaaaaljon näitä niin sanottuja uskovaisia, jotka ovat ylentäneet itsensä sekä tietenkin melkein kaikki lahkosaarnaajat esim. Patmokselta.
      Hauskaa matkaa helvettiin. Tavataan siellä.

      LippuHelvettiinKiitos

    • Anonyymi

      Olen elämässäni pettynyt siihen että vasta aikuisena tulin uskoon. Olkoon siunauksesi suuri ja ettei anteeksianto tuota sinulle Herran Jeesuksen armosta tuskaa kiusaajiasi kohtaan! Autuus on edessäpäin.

      Commandohauis

      • Anonyymi

        Älä kadehdi nuorena uskoon tullutta !

        Se ei ole mitään herkkua eikä helppoa olla uskova ja erottua joukosta !

        Se on monille nuorille todella kova paikka ja nuorena saadut sielun haavat kestävät pitkään parantua.

        Aloittajalla ne eivät selvästikkään ole vieläkään parantuneet !

        Ja siksi hän yhä itse kiusaa itseään oman katkeruutensa ja anteeksiantamattomuutensa vuoksi eniten juuri siis itseään.

        Herran pitäisi päästä näyttämään hänelle itselleen kunnolla kaikki se paha, mitä aloittaja itse on tehnyt ja aikaansaanut, niin sitä kautta kun hän itse kokisi tarvitsevansa Jumalan Aarmoa ja tajuaisi Jumalan olleen todella pitkämielinen ja laupias häntä itseään kohtaan, hänelle ehkäpä vihdoin olisi mahdollista armahtaa häntä itseään satuttaneita.

        Siis kun uskova vihdoin tajuaa olleena / olevansa ITSE todella paha ja toimineensa muita kohtaan väärin PALJON omaa ymmärtämättömyyttään, niin kun itse sitten oikeasti roikkuu pelkän Armon varassa, niin ehkäpä siinä kohtaa häneltä riittää armoa muillekin HÄNEN ITSENSÄ KALTAISILLE SYNTISILLE !

        Monelle tämä vain on pitkä Tie kuljettavaksi, ennen kuin Herra on päässyt silmät avaamaan, ja uskova näkee oikeasti oman itsensä kurjana ja köyhänä ja alastomana ja viheliäisenä...

        Johanneksen ilmestys 3
        17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse;
        !!!
        etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
        18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
        19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.
        !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä kadehdi nuorena uskoon tullutta !

        Se ei ole mitään herkkua eikä helppoa olla uskova ja erottua joukosta !

        Se on monille nuorille todella kova paikka ja nuorena saadut sielun haavat kestävät pitkään parantua.

        Aloittajalla ne eivät selvästikkään ole vieläkään parantuneet !

        Ja siksi hän yhä itse kiusaa itseään oman katkeruutensa ja anteeksiantamattomuutensa vuoksi eniten juuri siis itseään.

        Herran pitäisi päästä näyttämään hänelle itselleen kunnolla kaikki se paha, mitä aloittaja itse on tehnyt ja aikaansaanut, niin sitä kautta kun hän itse kokisi tarvitsevansa Jumalan Aarmoa ja tajuaisi Jumalan olleen todella pitkämielinen ja laupias häntä itseään kohtaan, hänelle ehkäpä vihdoin olisi mahdollista armahtaa häntä itseään satuttaneita.

        Siis kun uskova vihdoin tajuaa olleena / olevansa ITSE todella paha ja toimineensa muita kohtaan väärin PALJON omaa ymmärtämättömyyttään, niin kun itse sitten oikeasti roikkuu pelkän Armon varassa, niin ehkäpä siinä kohtaa häneltä riittää armoa muillekin HÄNEN ITSENSÄ KALTAISILLE SYNTISILLE !

        Monelle tämä vain on pitkä Tie kuljettavaksi, ennen kuin Herra on päässyt silmät avaamaan, ja uskova näkee oikeasti oman itsensä kurjana ja köyhänä ja alastomana ja viheliäisenä...

        Johanneksen ilmestys 3
        17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse;
        !!!
        etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
        18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
        19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.
        !!!

        Olen itse ollut koulukiusattu ala-asteella.

        Syyt koulukiusatuksi joutumiseen ovat jälkipäätelmieni mukaan:

        1. Olin hiljainen
        2. Se johtui ujoudesta
        3. En saanut ystäviä helposti. Olin poissulkeva
        4. Muutin Helsingissä kaupunginosasta toiseen äitini työpaikan viereen, josta hänellä oli lyhyt kävelymatka Hyksiin. Kiusaamiseni alkoi muuton jälkeen. Lähtökoulussa oli ihan kivaa, tosin olin kova tappelemaan Jonia vastaan. Joni raapi mua ja minä löin häntä nyrkein. Jonia kutsuttiin tappelutyylinsä takia intiaaniksi ja mua lännen mieheksi. Menin usein himaan naama raapimisjäljillä, Jonilla oli silmät usein mustina.Oi niitä lapsuuden leikkejä!
        5. Olin luokan nätein poika. Silloin en tiennyt sitä. Myöhemmin kuulin että ulkonäkökin vaikutti kiusaamiseen jossain määrin.Kerran tätini kyläillessä luonamme jollakin lomalla hän kysyi haluanko kiharoita hiuksiini jollakin laitteella. Päätin kokeilla. Näpertely hiuksissa tuntui mukavalta ja pääni oli täynnä papiljotteja (?) niistä hiukset jäivät kiharalle. Unohdin asian ja menin kouluun. Koulussa minua tuijotettiin ja naurettiin tytön näköiseksi. Muistin, etten muistanut oikoa kiharoita suoriksi ennen kouluunmenoa. Menin peilin eteen ja kauhistuin: olin 11v ja näytin tytöltä.Häpeä oli murtavaa.

        Siinä ne taisikin olla, syyt koulukiusatuksi joutumiseeni.

        Oli vaikeaa uskoontultua antaa anteeksi heille, jotka mua olivat kiusanneet.

        Mikään muu ei ole uskonvaatimuksissa ollut yhtä vaikeaa. N. 3v tuskailin ja rukoilin Jumalan apua anteeksiantoon. Jossakin tilanteessa huomasin katkeruuden juuret peratuksi, poissaoleviksi. Ihmettelin asiaa.

        Asian työstämisessä auttoi sekin että pahaa olin itsekin tehnyt kostona kiusaamisesta.

        Ja se vaikutti kun aloin miettimään sitä jossen anna anteeksi mua vastaan rikkoneille niin Isäkään ei anna mulle anteeksi rikkomuksiani.

        Se pelotti etten saisi annetuksi anteeksi.

        Oli iso taakka se anteeksiantamattomuus. Jälkeenpäin sen tajusin.Kiitos Herran, että mua kuuli ja auttoi.

        Commandohauis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen itse ollut koulukiusattu ala-asteella.

        Syyt koulukiusatuksi joutumiseen ovat jälkipäätelmieni mukaan:

        1. Olin hiljainen
        2. Se johtui ujoudesta
        3. En saanut ystäviä helposti. Olin poissulkeva
        4. Muutin Helsingissä kaupunginosasta toiseen äitini työpaikan viereen, josta hänellä oli lyhyt kävelymatka Hyksiin. Kiusaamiseni alkoi muuton jälkeen. Lähtökoulussa oli ihan kivaa, tosin olin kova tappelemaan Jonia vastaan. Joni raapi mua ja minä löin häntä nyrkein. Jonia kutsuttiin tappelutyylinsä takia intiaaniksi ja mua lännen mieheksi. Menin usein himaan naama raapimisjäljillä, Jonilla oli silmät usein mustina.Oi niitä lapsuuden leikkejä!
        5. Olin luokan nätein poika. Silloin en tiennyt sitä. Myöhemmin kuulin että ulkonäkökin vaikutti kiusaamiseen jossain määrin.Kerran tätini kyläillessä luonamme jollakin lomalla hän kysyi haluanko kiharoita hiuksiini jollakin laitteella. Päätin kokeilla. Näpertely hiuksissa tuntui mukavalta ja pääni oli täynnä papiljotteja (?) niistä hiukset jäivät kiharalle. Unohdin asian ja menin kouluun. Koulussa minua tuijotettiin ja naurettiin tytön näköiseksi. Muistin, etten muistanut oikoa kiharoita suoriksi ennen kouluunmenoa. Menin peilin eteen ja kauhistuin: olin 11v ja näytin tytöltä.Häpeä oli murtavaa.

        Siinä ne taisikin olla, syyt koulukiusatuksi joutumiseeni.

        Oli vaikeaa uskoontultua antaa anteeksi heille, jotka mua olivat kiusanneet.

        Mikään muu ei ole uskonvaatimuksissa ollut yhtä vaikeaa. N. 3v tuskailin ja rukoilin Jumalan apua anteeksiantoon. Jossakin tilanteessa huomasin katkeruuden juuret peratuksi, poissaoleviksi. Ihmettelin asiaa.

        Asian työstämisessä auttoi sekin että pahaa olin itsekin tehnyt kostona kiusaamisesta.

        Ja se vaikutti kun aloin miettimään sitä jossen anna anteeksi mua vastaan rikkoneille niin Isäkään ei anna mulle anteeksi rikkomuksiani.

        Se pelotti etten saisi annetuksi anteeksi.

        Oli iso taakka se anteeksiantamattomuus. Jälkeenpäin sen tajusin.Kiitos Herran, että mua kuuli ja auttoi.

        Commandohauis

        Ikävä kokemus, tuo papiljottijuttu. Lapsena ei ehkä huomaa asioita ja tuon kaltaista voi käydä. Varmasti siitä on saanut kuulla.

        Ennen vanhaan yläasteella järjestettiin sellaisia uusille oppilaille "häpeä juttuja"...teetettiin tehtäviä...jälkeenpäin sain kuulla asiasta, joka ei koskaan mennyt todellisesti niin, joku keksi sen menneen niin, vaikka itse tiesin totuuden, se ei estänyt muita ilvelemästä....ja vielä aikuisiälläkin, kun jotain sieltä koulusta olevia tuli vastaan jossain...saattoivat ohi mennessään siitä pilkata...

        Tahdoin vain sanoa, että maailma on epäoikeudenmukainen...

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen itse ollut koulukiusattu ala-asteella.

        Syyt koulukiusatuksi joutumiseen ovat jälkipäätelmieni mukaan:

        1. Olin hiljainen
        2. Se johtui ujoudesta
        3. En saanut ystäviä helposti. Olin poissulkeva
        4. Muutin Helsingissä kaupunginosasta toiseen äitini työpaikan viereen, josta hänellä oli lyhyt kävelymatka Hyksiin. Kiusaamiseni alkoi muuton jälkeen. Lähtökoulussa oli ihan kivaa, tosin olin kova tappelemaan Jonia vastaan. Joni raapi mua ja minä löin häntä nyrkein. Jonia kutsuttiin tappelutyylinsä takia intiaaniksi ja mua lännen mieheksi. Menin usein himaan naama raapimisjäljillä, Jonilla oli silmät usein mustina.Oi niitä lapsuuden leikkejä!
        5. Olin luokan nätein poika. Silloin en tiennyt sitä. Myöhemmin kuulin että ulkonäkökin vaikutti kiusaamiseen jossain määrin.Kerran tätini kyläillessä luonamme jollakin lomalla hän kysyi haluanko kiharoita hiuksiini jollakin laitteella. Päätin kokeilla. Näpertely hiuksissa tuntui mukavalta ja pääni oli täynnä papiljotteja (?) niistä hiukset jäivät kiharalle. Unohdin asian ja menin kouluun. Koulussa minua tuijotettiin ja naurettiin tytön näköiseksi. Muistin, etten muistanut oikoa kiharoita suoriksi ennen kouluunmenoa. Menin peilin eteen ja kauhistuin: olin 11v ja näytin tytöltä.Häpeä oli murtavaa.

        Siinä ne taisikin olla, syyt koulukiusatuksi joutumiseeni.

        Oli vaikeaa uskoontultua antaa anteeksi heille, jotka mua olivat kiusanneet.

        Mikään muu ei ole uskonvaatimuksissa ollut yhtä vaikeaa. N. 3v tuskailin ja rukoilin Jumalan apua anteeksiantoon. Jossakin tilanteessa huomasin katkeruuden juuret peratuksi, poissaoleviksi. Ihmettelin asiaa.

        Asian työstämisessä auttoi sekin että pahaa olin itsekin tehnyt kostona kiusaamisesta.

        Ja se vaikutti kun aloin miettimään sitä jossen anna anteeksi mua vastaan rikkoneille niin Isäkään ei anna mulle anteeksi rikkomuksiani.

        Se pelotti etten saisi annetuksi anteeksi.

        Oli iso taakka se anteeksiantamattomuus. Jälkeenpäin sen tajusin.Kiitos Herran, että mua kuuli ja auttoi.

        Commandohauis

        Jatkan vielä...niin se särkee ihmisessä aika paljon, jos ihminen uskoo niiden pilkkaajien sanat...joskus nuorempana jotkut ottivat silmätikuksi ja naureskelivat "takanapäin", mutta niin että kuulin ja muutkin kuulivat, se oli sellaista raakaa henkistä kiysaamista....ja he nauroivat silmistäni...se vaikutti vuosia...että oli vaikea katsoa ihmisiä silmiin, luulin, että silmäni oli sellaiset kuin väitettiin...ja se vasta hassulta sitten varmaan on näyttänyt, jos katselee muualle, kun puhutaan jollekin... Mutta se vaikuttaa lisäksi loppuelämän...miten näkee itsensä...joku kirjoittaja, henki nimimerkkikö se oli, heitti sarkasmin palstalla tästä "hyvästä itsetunnostani", jos olisi kokenut mitä olen kokenut, ehkä saisi lahjaksi yhtä hyvän itsetunnon... 🙂 Mutta kun ihmiset heittelee niitä asioita, niin...ne ei tiedä mitä kaikkea ihminen on elänyt...se on niin helppoa...vai mitä? Mutta en minä traumatisoitunut ole...kuitenkaan, asioista on jo vuosia.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan vielä...niin se särkee ihmisessä aika paljon, jos ihminen uskoo niiden pilkkaajien sanat...joskus nuorempana jotkut ottivat silmätikuksi ja naureskelivat "takanapäin", mutta niin että kuulin ja muutkin kuulivat, se oli sellaista raakaa henkistä kiysaamista....ja he nauroivat silmistäni...se vaikutti vuosia...että oli vaikea katsoa ihmisiä silmiin, luulin, että silmäni oli sellaiset kuin väitettiin...ja se vasta hassulta sitten varmaan on näyttänyt, jos katselee muualle, kun puhutaan jollekin... Mutta se vaikuttaa lisäksi loppuelämän...miten näkee itsensä...joku kirjoittaja, henki nimimerkkikö se oli, heitti sarkasmin palstalla tästä "hyvästä itsetunnostani", jos olisi kokenut mitä olen kokenut, ehkä saisi lahjaksi yhtä hyvän itsetunnon... 🙂 Mutta kun ihmiset heittelee niitä asioita, niin...ne ei tiedä mitä kaikkea ihminen on elänyt...se on niin helppoa...vai mitä? Mutta en minä traumatisoitunut ole...kuitenkaan, asioista on jo vuosia.

        LS

        Jeesus parantaa kaiken sisäisen rikkinäisyyden. Nekin rikkinäisyydet, joista en ollut tiedollinen ja ilman pyytämistä niille erityistä korjaamista. Olen kyllä pyytänyt Jeesukselta apuaan kaikkeen avuntarpeeseeni 24h kunnes minun vuoroontuloni poistua synnin raiskaaman "äiti"maan sotatantereeltanäyttämöltä on tullut. Kun kristitty uudestisyntyy niin sydämen muutostyöt alkavat siinä hetkessä ilman kastettakin alkoi minussa vauvakastetussa ensinnäkin Jumalan rauhan havaitsin, en ollut siitä ollut tietoinen. Sellainen aluksi oudoksuttava HYVÄ TASAPAINOINEN OLO, joka ei ollut minun yrittämää illuusiota tai suggestiota vaan se tuli jostain muualta. Ajattelin kauan että rauha lähtee huomenna pois mutta uudet huomenet alkoivat ja jatkuivat tuossa ihmeellisessä rauhan olotilan lahjassa. Pelkäsin sen menettämistä pitkään mutta se jäi kun syntiäkin olin tehnyt tuhmasti tehtyä. Silloin kyllä tuli paha mieli ja itkien anoin anteeksi syntiäni ja anteeksisaatuani jätin sen synnin taakseni kovan taistelun jälkeen. 31vrk kesti päästä nikotiiniriippuvuuden tuskavankeudesta vapauteen.

        Lopulta ymmärsin olevani Pyhän Hengen temppeli jotain kautta. Uudestisyntymässäni Pyhä Henki tuli minuun. Ymmärsin sen varmaankin vasta vuoden päästä uudestisynnyttyäni että minuun on tullut Pyhä Henki asumaan. Siis Jumala! Aloin silloin ymmärtämään miksi muutuin itsestään, miksi aloin parantumaan, miksei yksinäisyys enää tuntunut vaikealta kestää. Tai sanotaan suoraan : naisettomuus, seksittä elämisen problematiikka.

        https://www.youtube.com/watch?v=G_UXvcr22rM

        Uskotko juttujani? Ne ovat totta.

        Commandohauis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus parantaa kaiken sisäisen rikkinäisyyden. Nekin rikkinäisyydet, joista en ollut tiedollinen ja ilman pyytämistä niille erityistä korjaamista. Olen kyllä pyytänyt Jeesukselta apuaan kaikkeen avuntarpeeseeni 24h kunnes minun vuoroontuloni poistua synnin raiskaaman "äiti"maan sotatantereeltanäyttämöltä on tullut. Kun kristitty uudestisyntyy niin sydämen muutostyöt alkavat siinä hetkessä ilman kastettakin alkoi minussa vauvakastetussa ensinnäkin Jumalan rauhan havaitsin, en ollut siitä ollut tietoinen. Sellainen aluksi oudoksuttava HYVÄ TASAPAINOINEN OLO, joka ei ollut minun yrittämää illuusiota tai suggestiota vaan se tuli jostain muualta. Ajattelin kauan että rauha lähtee huomenna pois mutta uudet huomenet alkoivat ja jatkuivat tuossa ihmeellisessä rauhan olotilan lahjassa. Pelkäsin sen menettämistä pitkään mutta se jäi kun syntiäkin olin tehnyt tuhmasti tehtyä. Silloin kyllä tuli paha mieli ja itkien anoin anteeksi syntiäni ja anteeksisaatuani jätin sen synnin taakseni kovan taistelun jälkeen. 31vrk kesti päästä nikotiiniriippuvuuden tuskavankeudesta vapauteen.

        Lopulta ymmärsin olevani Pyhän Hengen temppeli jotain kautta. Uudestisyntymässäni Pyhä Henki tuli minuun. Ymmärsin sen varmaankin vasta vuoden päästä uudestisynnyttyäni että minuun on tullut Pyhä Henki asumaan. Siis Jumala! Aloin silloin ymmärtämään miksi muutuin itsestään, miksi aloin parantumaan, miksei yksinäisyys enää tuntunut vaikealta kestää. Tai sanotaan suoraan : naisettomuus, seksittä elämisen problematiikka.

        https://www.youtube.com/watch?v=G_UXvcr22rM

        Uskotko juttujani? Ne ovat totta.

        Commandohauis

        uskon sinun uskovan sen olevan niin, mutta ei ne ole minulle totta.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        uskon sinun uskovan sen olevan niin, mutta ei ne ole minulle totta.

        LS

        Kyllä se sinullekin totuus on totta vaikka pyrit leikkaamaan pullapitkon keskeltä kahtia. Totuutta ei voi erottaa valheeksi. Eikä valhetta hitsata kiinni totuuteen. Totuus ei sekoitu valheeseen vaan ne hylkivät toisiaan kavahtaen.

        Commandohauis


    • Anonyymi

      Käsittääkseni kristin uskoon kuuluu anteeksi anto`?

      "Ja anna meille meidän syntimme anteeksi, niin kuin mekin anteeksi annamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet. Äläkä saata meitä kiusaukseen, vaan ..."

      Kosto ei kuulu kristinuskoon.

      Mikäli haluat kostaa tee se manuaalisesti?

    • Anonyymi

      On aika outoa uskovien kiusaaminen Suomessa. Varsinkin kun se kohdistuu nuoriin. Itse tulin uskoon aika nuorena. Olen aina ollut rohkea todistamaan. Paikkakunnilla missä olen asunut ovat aina olleet vahvasti uskonnollisia. Joko heränneisyys tai laestadiolaisuus ovat olleet vahvoja. Vapaiden suuntien lisäksi. Tällä on suuri vaikutus. Oikeastaan yhtään en ole kokenut uskovana kiusaamista. Päinvastoin kunnioita. Detta är min erfarenhet.

    • Jumala haluaa pelastaa jokaisen ihmisen. Rukoile heidän puolestaan, niin näet ihmitä. Jumala vahvistaa uskoasi, kun turvauhdut Hänen.

    • Anonyymi

      Meidän kaikkien kristittyjen olisi tärkeää muistaa tämä (1. Kor. 13. luvusta):
      "Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile,
      ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
      ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa.
      Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii.
      Rakkaus ei koskaan katoa."

    • Anonyymi

      Kaksi on jota en vaihda. Helluntalaisuus ja perussuomalaisuus.

      • Anonyymi

        Helluntailaiset eivät ole aitoja perussuomalaisia.

        He hajoittivat puolueen, koska kansallisuudeltaan perus-suomalainen, mutta uskoltaan ateisti Halla-aho ei heille kelvannut.

        Hellarit eivät edes maallisessa puoluepolitiikassa sallisi toisenuskoisille, kuten ateisteille samoja oikeuksia kuin esim. itselleen. Näin persut jakaantuivat. Se olisi muutoin Suomen ehdottomasti suurin puolue. Tällainen isänmaan etu ei helluntailaislle kuitenkaan sovi.

        Heissä ei ole mitään aidosti suomalaista. Ei alkeellisintakaan oikeudentuntoa ja rehellisyyttä.

        Helluntailaisuus, jonka tod. olemus on hiljaisesti terroristinen, poliittinen ja sotilaallinen toiminta, tuotiin USA:sta, Ruotsin kautta Suomeen ja Ruotsista ja USA:sta heitä johdetaan edelleenkin, näiden eduksi, Suomen (ja esim. Venäjän) omien kansojen vahingoksi.


    • Anonyymi

      Sanoisin että aloittaja kyllä pääsee katsomaan kavereitaan helvetissä, koska tuollaisella ajattelumallilla ei taida olla asiaa Taivaaseen.

    • Anonyymi

      Ennen aikaa kiusattuja paljastuu joka lailla kaiken aikaa. Tyhmähän saa olla ja kasvaa siinnä yhteen.

    • Anonyymi

      Tässä otsikko on ollut hyviäkin puheenvuoroja. Kiitän niistä. En ole aloittaja. Sielunhoito, psykologia eivät ole ollenkaan 1. aiheita joita helluntalainen opiskelee. Tilanteita vaan tulee pyytämättä elämässä joissa niitä tietoja tarvitaan. En tarkoita perinnönjakotilaisuutta.

    • Anonyymi

      ("Käsittääkseni kristin uskoon kuuluu anteeksi anto`?

      "Ja anna meille meidän syntimme anteeksi, niin kuin mekin anteeksi annamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet. Äläkä saata meitä kiusaukseen, vaan ..."

      Kosto ei kuulu kristinuskoon.").


      Olen aloittaja ja en nyt oikein ymmärrä minkä sotkun sain aikaiseksi tuntemuksillani.

      Yllä olevakin kirjoittaa että kristinuskon sanoma olisi antaa pahalle anteeksi mutta toisaalta taas uskoo minun laillani että Jumala ei kuitenkaan anna anteeksi näille saatanallisille pahoille jotka minuakin kiusasivat vaan laittaa ne tulijärveen kärsimään kuten oikein on.Minä uskon että Jumala tekee oikein ja paha saa näin palkkansa eikä anteeksi tekojaan .Te jotenkin tuomitsette Jumalan ja sen että tämä ei anna anteeksi saatanalle ja muulle pahuudelle.

      Miten te olette niin sekaisin uskossanne

      • Anonyymi

        Eli sinä haluat siis sanoa, että:

        Sinulle kuuluu Armo, vaikka sinä ITSE olet syntinen siinä missä muutkin ihmiset ?

        Mutta muille syntisille ei Armoa tule, eikä ainakaan niille, jotka sinua vastaan ovat tehneet ?

        Tälläinenkö Jumala sinulla on ???

        Mieti nyt edes hetki !

        Jos kaikki ne uskovat, joita Saul/Paavali aiemmin vainosi ja tapatti jopa, olisivat sinun lailla ajatelleet ja päättäneet ITSE tuomita Paavalin kadotukseen, niin mites hänen kohdallaan siis ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli sinä haluat siis sanoa, että:

        Sinulle kuuluu Armo, vaikka sinä ITSE olet syntinen siinä missä muutkin ihmiset ?

        Mutta muille syntisille ei Armoa tule, eikä ainakaan niille, jotka sinua vastaan ovat tehneet ?

        Tälläinenkö Jumala sinulla on ???

        Mieti nyt edes hetki !

        Jos kaikki ne uskovat, joita Saul/Paavali aiemmin vainosi ja tapatti jopa, olisivat sinun lailla ajatelleet ja päättäneet ITSE tuomita Paavalin kadotukseen, niin mites hänen kohdallaan siis ???

        Tässä edellä kirjoittaa helluntailainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä edellä kirjoittaa helluntailainen.

        Ei kirjoita !


    • Anonyymi

      Aloittaja on uskovanakin vain ihminen. Kaikkine tunteineen ja toiveineen.
      On inhimillistä vihata kiusaajiaan.
      KIusaajille kuuluu rangaistus. Toivottavasti he saavat kokea rangaistuksensa jo täällä ajassa.
      Toivon aloittajalle voimia unohtaa nuo ikävät kokemukset, sekä myös toivon että hän näkisi kiusaajiensa saavan nsaitsemansa rangaistukset , jotka heille olisi kuulunut ja kuuluvat yhäkin.

    • Anonyymi

      (Eli sinä haluat siis sanoa, että:

      Sinulle kuuluu Armo, vaikka sinä ITSE olet syntinen siinä missä muutkin ihmiset ?)


      Minulle ei kuulu armo vaan olen saanut armosta "uskon "ja näin Jeesus valitsi minut pelastetuksi.



      "Mutta muille syntisille ei Armoa tule, eikä ainakaan niille, jotka sinua vastaan ovat tehneet ?"

      En tiedä heistä yhtään jotka olisivat tulleet uskoon ja saaneet armosta uskon (se muuttaisi tietysti asian) mutta nykytilanteessa he ovat ateistisia kiusaajia pahan ilmentymiä saatanasta joita jumala vihaa minun laillani sen todistaa se että heidän kaltaisilleen pahantekijöille Jumala kostaa kaiken pahan tulijärvessä ja polttaa heidät pois niin että kaltaisemme hyvä vain jää olemaan.
      Siinä ei ole mitään ihmeellistä jos minä esimerkiksi haluan nähdä sen ihanan näyn omin silmin kun paha poltetaan ja hyvä vain jää.


      "Tälläinenkö Jumala sinulla on ???"

      Sama Jumala sinullakin on sama tulijärvi ja taivas.

      "Mieti nyt edes hetki !

      Jos kaikki ne uskovat, joita Saul/Paavali aiemmin vainosi ja tapatti jopa, olisivat sinun lailla ajatelleet ja päättäneet ITSE tuomita Paavalin kadotukseen, niin mites hänen kohdallaan siis ???"

      Jeesus antoi Saulille armosta uskon ja pelasti tämän se on siis eri asia .
      Kiusaajiani Jeesus ei pelastanut eikä antanut armosta uskoa ehkä osasyystä että he kiusasivat minua pelastettua ja siten pilkkasivat pyhää henkeä .
      Jos heistä kiusaajistani joku saa vielä armosta uskon se on eri asia mutta jos pysyvät pahana haluan omin silmin rakkaan Jumalan luvalla olla näkemässä heidät tulijärvessä se parantaa minutkin ja arpeni.

      • Anonyymi

        ”Kaltaisemme hyvä vain jää” kuinka ylimielinen ja itseänsä täynnä voi ihminen olla? Koita nyt ymmärtää, ettei jokainen ateisti maailmassa ole sinulle tehnyt yhtään mitään. Silti koet tarpeelliseksi mässäillä noilla helvettifantasioilla ihan viattomista ihmisistä ja vielä ylentää itsesi perusteettomasti joksikin pyhimykseksi. Mitä sinäkin oikein itsestäsi kuvittelet?


      • Anonyymi

        LUE ja YMMÄRRÄ:

        Matt. 6:14 Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;

        Matt. 6:15 mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne.


    • Anonyymi

      Onhan tuo uskovaisuus aika rajua touhua täytyy vaan toivoa että nämä uskovaiset malttavat odottaa tuon kidutuskoston kanssa siihen että heidän jumalharhansa toimittaa kidutuskuoleman uskonnottomille etteivät vaan siis hurmiossaan itse ala auttamaan jumaliaan jo tässä ajassa omin kätösin.

      • Anonyymi

        Minun elämäni parhaat hetket ovat vielä tulevaisuuden hetkissä:

        Jeesuksen kohtaaminen kasvotusten, hääateria, 1000v valtakunta, uuteen maahan muutto, asuinsijani näkeminen uudessa maassa, onko asutusalue uuden Jerusalemin ulkopuolellakin, matkustamistavat lähtöpaikasta saapumispaikkaan, olotilan analyysiä, keitä pelastuneissa ovat, keitä ei, Kalevi Lehtisen näkeminen ja jos uskallusta on niin kiitän evankelistan opetuksistaan, autoja, mikä mylly, pleikkarilla saako pelata, saako kalastaa, saako kalaa syödä, puutarhasta mausteet kalaan, kauppoja, olen kuullut sanotravan ettei lukkoja olisi ovissa kun varkaat joutuu Hölleen, mutta mitäs jos haluan pelata pleikkarilla gta vitosta rauhassa ja haluan oveen lukon että saan pelata rauhassa ja yksityiselämää viettää jos tulee tarve välillä vetäytyä erämaahan, olla viikko omissa oloissa.

        Commandohauis


    • Anonyymi

      Juu, jännää.

    • Anonyymi

      On aika outoa kuulla sivistysvaltio Suomessa härnäämistä , kiusaamista uskon asioissa. Olen todistanut kapiaisille armeijassa, yhdelle ministerille, usealle kansanedustajalle ja tuhansille rivi-ihmisille. Ei yhtään pilkkaa ole tullut vastaan. Kansanedustajatko ruveaisivat väittelemään? Riittää, kun he eduskunnassa väittelevät. Detta är min erfarenhet.

    • Anonyymi

      "On aika outoa kuulla sivistysvaltio Suomessa härnäämistä , kiusaamista uskon asioissa. "


      Se alkaa jo hiekkalaatikolla muistan naapurin uskovaiset veljekset jotka jakoivat meille 6-7 vuotiaille helvettipaikkoja ja kehuivat itse menevänsä taivaaseen oli niillä meidän ikäisillä veljeksillä hauskaa kun me emme tienneet edes mikä helvetti on.

      No sehän kääntyi sitten niin että näitä veljeksiä alettiin kiusaamaan oikein urakalla tästä heidän uskostaan ja siitä että uskoivat meidän poltettavan jossian helvetissä ja sitä jatkui kyllä pitkään.

      Vanhempi näistä veljeksistä on minun nykyinen tuttavani ja on luopunut uskostaankin sittemmin ihan mukava kaveri.

      • Anonyymi

        Asiallinen keskustelu. Varmaan asuinpaikkakunta vaikuttaa paljon. Heränneillä ja laestadiolaisilla ovat vahvoja alueita maassamme. Ne ovat vaikuttaneet jo satoja vuosia. Molemmilla on sanonko omat alueensa. Todella kunnioitetaan kristillisyyttä. Olen helluntailaisena tavannut heränneiden johtoa. Kaikki väittely yms. on todella kaukana. No miksi väittelisin kun lämpötilan on ollut 33 astetta? En kiehu, eikä keitä. Ymmärrän, juurettomiliia ruuhka Suomen asukkailla tilanne on aivan toinen. On rahahuolia ym ym.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Kysy häneltä kuka vietteli hänet. Vaimo, ystävä, kuka?

        Onko toinen veljeksistä edelleen uskollinen Herralle?

        Commandohauis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysy häneltä kuka vietteli hänet. Vaimo, ystävä, kuka?

        Onko toinen veljeksistä edelleen uskollinen Herralle?

        Commandohauis

        Toinen veli taitaa vielä uskossaan olla ja tällä vanhemmalla oli varmaankin montakin asiaa jotka sitten yhdessä saivat kaverin jättämään uskonsa en viitsi nyt kertoa sitä mikä oli melkoinen isku oman perheensä taholta sillä se katottaisiin täällä minun osaltani taas uskovaisen perheen mollaukseksi eikä se nyt ole tarkoitukseni.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1469
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1368
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1340
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      48
      1303
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1238
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1126
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe