Jeesus ei voi olla jumala itse, miksi?

Anonyymi

Johannes kertoo meille Jumalan ainokaisesta pojasta. “Ainokainen Poika” ei tuossa jakeessa ole viittaus siihen, että Jeesus on ainoa poika Jumalalle, vaan viittaus siihen, että Jeesus on ainut jonka Jumala on luonut ILMAN Jeesusta, koska kaiken muun hän loi Jeesuksen kautta.
Johannes 3:16

27

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Raamatussa Jeesus on synnytetty
      Snl 8:22 Herra omisti minut aikojen alusta lähtien

      Joh. 1:1 ilmoittaa Jeesuksen Jumalaksi
      Tämä on yksi jakeista, joka on lahkoraamattu UM:ssä väärennetty

      • Anonyymi

        Sekoitat asioita!
        Yksikään Raamattu ei tee Jeesusta isä jumalaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekoitat asioita!
        Yksikään Raamattu ei tee Jeesusta isä jumalaksi.

        Jeesuksella oli kroppa, mutta se oli orjan, katso filippiläiskirjeestä.
        Jeesus, vaikka oli vaatimaton mies, otti vastaan Tuomaan uskontunnustuksen, että Jeesus oli Jumala, koska oli aika meidän kaikkien se saada tietoomme.

        Raamattu ilmoittaa Jumalasta, että on kaikkialla, kaikkitietävä ja kaikkivoipa.
        Tämäkin luo mahdollisuuden ymmärtää, kun Jeesus sanoi että Isä ja minä olemme yhtä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekoitat asioita!
        Yksikään Raamattu ei tee Jeesusta isä jumalaksi.

        Huvittavaa kun uskishihhulit eivät osaa päättää onko Jeesus Jumala vai ei ja alati riitelevät siitä. Sangen huvittavaa, mutta hei, nauru pidentää ikää.


    • Anonyymi

      "vaan viittaus siihen, että Jeesus on ainut jonka Jumala on luonut ILMAN Jeesusta"

      Tuo on eräs tulkinta. Raamattu kuitenkin sanoo

      Luuk. 10:22 "Kaiken on Isäni antanut minun haltuuni. Ei kukaan muu kuin Isä tiedä, kuka Poika on. Eikä sitä, kuka Isä on, tiedä kukaan muu kuin Poika ja se, jolle Poika tahtoo hänet ilmoittaa."

      Siten jehovantodistajien, kuten myös helluntailaisten ym. kaikkien uskovien kannattaisi välttää mitään kovin varmoja kannanottoja Jeesuksen olemuksesta.

      • Anonyymi

        Sehän sanotaan kymmenissä jakeissa, että Jeesus on Jumalan poika


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän sanotaan kymmenissä jakeissa, että Jeesus on Jumalan poika

        Juutalaisuudessa oli paljonkin Jumalan poikia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaisuudessa oli paljonkin Jumalan poikia.

        Niin on suomalaisuudessakin paljon Jumalan poikia, siis jt:t


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaisuudessa oli paljonkin Jumalan poikia.

        Juutalaiset sanovat olevansa kaikko Jumalan poikia ja Jeesus sanoo tekevänsä kaikista opetuslapsistaan Jumalan poikia. Raamattu myöskin vaikuttaa viittaavan sellaiseen syäuuntaan että Jumalan Poika ja vanhurskas ovat synonyymejä ja tarkoittavat "sellaista joka on oikeuden mukaisen Jumalan silmissä oikeuden mukainen".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on suomalaisuudessakin paljon Jumalan poikia, siis jt:t

        JT mielestä rivijäsen ei ole Jumalan poika, vaan Jumalan pojat vääntelevät naamaa ja raapivat tulitikkuja videolähetyksessä.


    • Anonyymi

      Raamatun kaunein luomiskertomus ei kerro Jeesuksesta vaan viisaudesta joka mainitaan Sananlaskujen kirjassa:

      Alussa oli viisaus, ja viisaus oli sen Elyonin kanssa, ja se Elyon oli viisaus. Tämä oli alussa sen Elyonin kanssa. Kaikki tuli ulos Hänen kauttaan, eikä ilman Häntä ole tullut ulos mitään, mikä on tullut ulos. Hänessä oli elämä, ja elämä oli valo ihmisille, ja se valo loistaa pimeydessä eikä se pimeys ottanut sitä valtaansa.

    • Anonyymi

      Kallonkuristajalle, joka muuta väittää!

    • Anonyymi

      > ...Jumala on luonut ILMAN Jeesusta, koska kaiken muun hän loi Jeesuksen kautta.
      Johannes 3:16

      Englanninkielisessä käännöksessä tuo sanotaan "only begotten Son", mikä tarkoittaa ainoa syntynyt poika. Jeesus on ainoa Jumalan poika, joka n syntynyt kuten Jeesus syntyi.

      "Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sen tähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi."
      Luuk. 1:35

      • Anonyymi

        Joo.
        Pyhä Henki, Jumala (Joh. 1:1) siitti Jeesuksen. Toki Jumalan Poika.
        Vastaavasti Jeesus kutsui Jumalaa taivaan Isäksi

        Mutta Jumala on Raamatussa kaikkitietävä, kaikkivoipa ja kaikkialla.
        Ja Jumala on yksi 5 Moos. 6:4
        Siten Isä ja Poika on sama. Jeesus sanookin, Isä ja minä olemme yhtä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo.
        Pyhä Henki, Jumala (Joh. 1:1) siitti Jeesuksen. Toki Jumalan Poika.
        Vastaavasti Jeesus kutsui Jumalaa taivaan Isäksi

        Mutta Jumala on Raamatussa kaikkitietävä, kaikkivoipa ja kaikkialla.
        Ja Jumala on yksi 5 Moos. 6:4
        Siten Isä ja Poika on sama. Jeesus sanookin, Isä ja minä olemme yhtä

        Joo, minäkin olen sama kuin isäni!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, minäkin olen sama kuin isäni!

        Sekoitat ihmisbiologian aiheeseen.
        Kun Jeesuksella oli ihmiskroppa vain koska Jeesus otti orjan muodon (filipp.)
        On taivaan Isä / Jeesus vailla biologista kroppaa, henkiolentoja.

        Vertaahan sinä bakteeriin. Sillä ei kroppa ole koolla pilattu, ja se lisääntyy jakautumalla kahtia.

        Nyt varmaan huomaat, kuinka vartiotorniseuran johto onkin vetänyt sinua nenästä.

        Jeesus itse asiassa ilmoitetaankin Raamatussa Jumalaksi, Joh. 1:1

        Ja ristinkuoleman sovituksesta kertoessaan Raamattu paljastaa logiikan, Jumala sovitti.
        Ihmisen olisi tavallaan pitänyt olla sillä ristillä.

        Taasen kuviteltuna enkeli ristille merkitsisi enkelin murhaa. Siihen olisi joku syyllinen.
        Siitä puuttuisi looginen yhteys ihmiseen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekoitat ihmisbiologian aiheeseen.
        Kun Jeesuksella oli ihmiskroppa vain koska Jeesus otti orjan muodon (filipp.)
        On taivaan Isä / Jeesus vailla biologista kroppaa, henkiolentoja.

        Vertaahan sinä bakteeriin. Sillä ei kroppa ole koolla pilattu, ja se lisääntyy jakautumalla kahtia.

        Nyt varmaan huomaat, kuinka vartiotorniseuran johto onkin vetänyt sinua nenästä.

        Jeesus itse asiassa ilmoitetaankin Raamatussa Jumalaksi, Joh. 1:1

        Ja ristinkuoleman sovituksesta kertoessaan Raamattu paljastaa logiikan, Jumala sovitti.
        Ihmisen olisi tavallaan pitänyt olla sillä ristillä.

        Taasen kuviteltuna enkeli ristille merkitsisi enkelin murhaa. Siihen olisi joku syyllinen.
        Siitä puuttuisi looginen yhteys ihmiseen

        Niin ilmoitetaan Joh. 1:1, mutta ei ilmoiteta isä jumalaksi.
        Katso Joh, 1:2 kertoo että, että ei ole isä jumala, samoin jae 18 samasta luvusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo.
        Pyhä Henki, Jumala (Joh. 1:1) siitti Jeesuksen. Toki Jumalan Poika.
        Vastaavasti Jeesus kutsui Jumalaa taivaan Isäksi

        Mutta Jumala on Raamatussa kaikkitietävä, kaikkivoipa ja kaikkialla.
        Ja Jumala on yksi 5 Moos. 6:4
        Siten Isä ja Poika on sama. Jeesus sanookin, Isä ja minä olemme yhtä

        > Siten Isä ja Poika on sama. Jeesus sanookin, Isä ja minä olemme yhtä

        "Sama" ja "yhtä", eivät tarkoita samaa. Myös Jeesuksen opetuslapset ovat yhtä Jumalan kanssa, se ei tee heistä Jumalia tai Jumalaa.

        "että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt."
        Joh. 17:21

        Yht oleminen tarkoittaa minun ymmärtääkseni sitä, että meillä on sama tahto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Siten Isä ja Poika on sama. Jeesus sanookin, Isä ja minä olemme yhtä

        "Sama" ja "yhtä", eivät tarkoita samaa. Myös Jeesuksen opetuslapset ovat yhtä Jumalan kanssa, se ei tee heistä Jumalia tai Jumalaa.

        "että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt."
        Joh. 17:21

        Yht oleminen tarkoittaa minun ymmärtääkseni sitä, että meillä on sama tahto.

        Että orjan osassa oleva Jeesus toteutti taivaan Isänsä tahdon, on sanottu myös.

        Opetuslapset ovat ruumiillisia, Jeesus / taivaan Isä henkisiä, yhtä.

        Vartiotornilla on uhmaikäisen kikkailu Joh. 1:1 -jakeesta, sanoilla, kun Jumala on yksi, jolla on monta nimeä.
        Esittää että 1:2 - jae kumoaisi 1:1 -jakeen.

        Vartiotornisi ei suhtaudu vakavasti Jumalan Sanaan. Sekö sen korvaa, että se suhtautuu vakavasti mököttämisiin ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että orjan osassa oleva Jeesus toteutti taivaan Isänsä tahdon, on sanottu myös.

        Opetuslapset ovat ruumiillisia, Jeesus / taivaan Isä henkisiä, yhtä.

        Vartiotornilla on uhmaikäisen kikkailu Joh. 1:1 -jakeesta, sanoilla, kun Jumala on yksi, jolla on monta nimeä.
        Esittää että 1:2 - jae kumoaisi 1:1 -jakeen.

        Vartiotornisi ei suhtaudu vakavasti Jumalan Sanaan. Sekö sen korvaa, että se suhtautuu vakavasti mököttämisiin ?

        Olet pihalla kuin lumiukko!


    • Anonyymi

      Siksi koska Jumalan Poika on Jumalan luona!!!

      • Anonyymi

        Onhan se aika typerää sanoa, että olen itseni luona....hhahahahahah


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se aika typerää sanoa, että olen itseni luona....hhahahahahah

        Jos katsot tarkemmin, ei niitä sanoja ole käytettyään. Sinä käytät pilkataksesi.
        Taivaan Isä ja Jeesus on kuitenkin yhtä. 2 Korintt. 5:19 "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti itsensä maailman kanssa"

        Vartiotorniuskonnossa lahkojehoova murhaa viattoman enkelin, Mikaelin, ristille, mutta miksi ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos katsot tarkemmin, ei niitä sanoja ole käytettyään. Sinä käytät pilkataksesi.
        Taivaan Isä ja Jeesus on kuitenkin yhtä. 2 Korintt. 5:19 "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti itsensä maailman kanssa"

        Vartiotorniuskonnossa lahkojehoova murhaa viattoman enkelin, Mikaelin, ristille, mutta miksi ?

        Mene vaan lahkojen perässä, loppusi päättyy hautuumalle ja sinne jäät!


    • Anonyymi

      Jossei voi olla itse, niin sitä hän kuitenkin, koska sai sen viran isältänsä. On aina siihen asti kunnes luovuttaa valtansa.

    • Anonyymi

      Siksi koska jessuli on satuolento.

      • Anonyymi

        Mene lukemaan aku Ankkaa!


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1779
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1575
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      47
      1529
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe