ENNALTA EHKÄISY

Anonyymi

KÖYHAN ON SYYTÄ NOUDATTAA TERVEITÄ ELINTAPOJA
KOSKA LÄÄKÄRIT ON KALLIITA
JOS SAIRASTUT JÄÄT KÄYTÄNNÖSSÄ
OMAN OPNNEN NOJAAN

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Työttömänä ei sairastu.

      Ei ole työhön liittyvää strssiä.
      Energiaa ei uppoa 40h työviikkoon 10h matkaviikkoon (töihin).
      Voi 16 tuntia päivässä ottaa rennosti, jolloin keho ei rasitu.
      Voi liikkua enemmän jolloin kunto nousee melkoisesti.
      Voi käyttää aikaa ja lukea netistä terveysartikkeleita ja tehdä oikeita päätöksiä ruokakaupassa. Työtä tekevä ei ehdi, ja syö usein valmisruokaa.
      Työttömänä voi laittaa ruokaa, joka on aidosti terveellistä ja tietää mitä siinä on.
      Työttömänä ei tarvitse tehdä mitään, josta ei tykkää, joka vie hermoille.
      Työttömänä voi saunoa joka päivä.

      Jos lääkäriin täytyy mennä, sitten mennään. Ja nekin kerrat voi laskea sormin.

      Työtä tekevät vanhempani eivät muuta teekään kuin käyvät työterveydessä tai ovat saikulle, koska no... työ vie terveyden ja ilon elämästä. Hyvää matkaa!

      • Anonyymi

        "Työttömänä ei sairastu."

        Valetta. Työttömät ovat keskimäärin sairaampia kuin työssäkäyvät. Työttömyyteen liittyy monia tilastollisesti todennettavia huonoja terveysvaikutuksia.

        "Ei ole työhön liittyvää strssiä."

        Jos tarkoitat "strssillä" stressiä, niin työstressiä työttöämällä tuskin on. Sen sijaan tilalle voi tulla muuta stressiä, kuten esim. taloudellisia vaikeuksia.

        "Energiaa ei uppoa 40h työviikkoon 10h matkaviikkoon (töihin)."

        Ei taida enää millään alalla olla enää 40 tunnin työviikkoja. Itselläni viikkotyöaika on 38h15min.

        Asuminen ja työpaikka pitää järjestää kohtuullisen matkan päähän toisistaan. Itselläni kuluu yhdensuuntaiseen työmatkaan ovelta ovelle noin 15min. Oletko kuullut etätöistä? Itse teen nykyään 4 päivää viikossa etänä ja yhden päivän viikossa olen toimistolla. Työaikaa on siis viikossa väittämäsi 10 tunnin sijasta 30min. Melkoinen ero!

        "Voi 16 tuntia päivässä ottaa rennosti, jolloin keho ei rasitu.
        Voi liikkua enemmän jolloin kunto nousee melkoisesti."

        Keho voi hyvin kun sitä rasitetaan kohtuullisesti, monipuolisesti ja säännöllisesti.

        "Voi käyttää aikaa ja lukea netistä terveysartikkeleita ja tehdä oikeita päätöksiä ruokakaupassa. Työtä tekevä ei ehdi, ja syö usein valmisruokaa.
        Työttömänä voi laittaa ruokaa, joka on aidosti terveellistä ja tietää mitä siinä on."

        Hah, et voisi olla enempää väärässä. Itse en syö eineksiä, valmispizzoja tms. paskaa koskaan ja olen työssäkäyvä. Meillä tehdään todella terveellistä ruokaa.

        "Työttömänä ei tarvitse tehdä mitään, josta ei tykkää, joka vie hermoille."

        Kyllä normaalin elämään kuuluvat myös vähemmän miellyttävät asiat. Esim. siivous. Tosin meillä käy viikkosiivoja silloin kun olemme itse lähitöissä. Onneksi saimme järjestettyä saman lähityöpäivän, niin kummankaan ei tarvitse tungeksia kotona samaan aikaan siivoojan kanssa;D
        Mutta siis asiaan. Ihminen on myös psyykeltään luotu sellaiseksi, että tekee hyvää saada vähän haasteitakin välillä.

        "Työttömänä voi saunoa joka päivä."

        Todennäköisimmin työssäkäyvä voi saunoa joka päivä, sillä hänellä on siihen varaa. Sähkösauna kuluttaa aika paljon sähköä. Meillä on sekä sähkö- että puusauna. Käytämme useimmiten puusaunaa ja saunomme kerran viikossa. Takassa taas on mukavat tulet lähes joka ilta talvisin. Ilmalämpöpumppu sitten levittää takan lämmön tasaisesti taloon.

        "Jos lääkäriin täytyy mennä, sitten mennään. Ja nekin kerrat voi laskea sormin."

        Tämän allekirjoitan.

        "Työtä tekevät vanhempani eivät muuta teekään kuin käyvät työterveydessä tai ovat saikulle, koska no... työ vie terveyden ja ilon elämästä. Hyvää matkaa!"

        Vanhemmillasi on varmaan aika matala koulutus, jos työ noin heitä rasittaa ja vielä sairastuttaakin. Olisi kannattanut opiskella, ettei nyt tarvitsisi toisten nurkkaia siivoilla ;D


    • Anonyymi

      Jos pitkään työtön niin passivoituu aikaa myöden. Aikuiskoulutus mahdollisuuksia nykypäivänä vaikka mitä. Tuttavan vaimo n, 40v kävi kylläkin työnohessa ensin lukion ja sitten ammattikorkeakoulun. 3 pientä mukulaakin siinä sitten vielä. Ai niin vaihto työpaikkaakin siinä välillä.

      • Anonyymi

        Si jaa, koska se passivoituminen alkaa????? Olen ollut 16 v kotona eikä ole vielä tullet meille???? odotetaanko tässä vielä pitkään?


      • Itse olin parhaimmillani ja olen työttömänä.

        Työssä, mitä tein elämästi 2-3 vuotta pätkissä, niin oli täysin käsittämättömiä työkavereita. Haluttiin ne työt teettää harjoittleijalla ja harjoittelija ei koskaan päässyt "mukaan" esim. tiimimatkailuun vaan mut jätettiin aina yksin pyörittämään osastoa kun muut matkaili.

        Syrjäydyin siis enemmän töissä kuin työttömänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Si jaa, koska se passivoituminen alkaa????? Olen ollut 16 v kotona eikä ole vielä tullet meille???? odotetaanko tässä vielä pitkään?

        Aikas syvältä on sinunkin oleminen niin kuinka olet pystynyt vältteleen töitä 16vuotta valehtelet kuitenkin kun työllistetty välillä. Nooh notku vaan köyhyyssä ja sitten kun eläke niin köyhyys jatkuu hah hah hoh hoh kiäh kiäh. Itse 52v eläkkeellä.Ni mietippä mitä työtä olen tehnyt.


      • Anonyymi
        jenna1991 kirjoitti:

        Itse olin parhaimmillani ja olen työttömänä.

        Työssä, mitä tein elämästi 2-3 vuotta pätkissä, niin oli täysin käsittämättömiä työkavereita. Haluttiin ne työt teettää harjoittleijalla ja harjoittelija ei koskaan päässyt "mukaan" esim. tiimimatkailuun vaan mut jätettiin aina yksin pyörittämään osastoa kun muut matkaili.

        Syrjäydyin siis enemmän töissä kuin työttömänä.

        "Työssä, mitä tein elämästi 2-3 vuotta pätkissä, niin oli täysin käsittämättömiä työkavereita. Haluttiin ne työt teettää harjoittleijalla ja harjoittelija ei koskaan päässyt "mukaan" esim. tiimimatkailuun vaan mut jätettiin aina yksin pyörittämään osastoa kun muut matkaili.
        Syrjäydyin siis enemmän töissä kuin työttömänä."

        Tässähän sinä Jenna-Pieni nyt valehtelet. Hyi sinua. (Taitaa ollakin oikeasti kuitenkin kysymys Iso-Pertistä, ikää 52 vuotta?)

        Niin, mikään pulju ei kyllä jätä mitään "osastoa" pyörimään minkään harjoittelijan varaan. Ei vaikka harjoittelija olisi joku sinua järkevämpikin olento. Ei, vaikka osasto olisi vain joku tilitoimisto, varasto saatikka vanhustenhoidon osasto.

        Harjoittelija on harjoittelija, jolle annetaan harjoittelijan pilipalityöt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Työssä, mitä tein elämästi 2-3 vuotta pätkissä, niin oli täysin käsittämättömiä työkavereita. Haluttiin ne työt teettää harjoittleijalla ja harjoittelija ei koskaan päässyt "mukaan" esim. tiimimatkailuun vaan mut jätettiin aina yksin pyörittämään osastoa kun muut matkaili.
        Syrjäydyin siis enemmän töissä kuin työttömänä."

        Tässähän sinä Jenna-Pieni nyt valehtelet. Hyi sinua. (Taitaa ollakin oikeasti kuitenkin kysymys Iso-Pertistä, ikää 52 vuotta?)

        Niin, mikään pulju ei kyllä jätä mitään "osastoa" pyörimään minkään harjoittelijan varaan. Ei vaikka harjoittelija olisi joku sinua järkevämpikin olento. Ei, vaikka osasto olisi vain joku tilitoimisto, varasto saatikka vanhustenhoidon osasto.

        Harjoittelija on harjoittelija, jolle annetaan harjoittelijan pilipalityöt.

        Et ole varmaan ollut töissä sellaisessa puljussa.

        Terveisin toinen osastoa pyörittänyt harjoittelija määräajalla, kun muut lähti maailmalle ja pitivät hauskaa tiimin kesken, ja minä raadoin pitkää ensivuotta ilman kesälomia.


    • Anonyymi

      sairuden ja onnettomuuden sattuessa kela ja terveyskeskus auttavat.

    • Anonyymi

      Jos yhtäkkiä työkkärin virkailija sanoo että työtön olet työkyvytön, menetät tukesi siihen saakka kunnes menet kuntouttaviin töihin. Sitten pitää itse todistaa että olet terve. Pitää varata aika lääkäriltä ja se tutkii sinut kunnolla. Pam tulee 300 euron lasku. Jos ei ole säästöjä niin milläs maksat.

      Itse jouduin tälläiseen tilanteeseen. Otin pikavippiä ja maksoin että sain työttömyystuen takas. Kela tai sossu ei maksa sitä lääkärilaskua. Menetin myös puolet työttömyystuesta väärin perustein annetusta karenssista. Yks työkkärin virkailija voi päättää että olet työkyvytön koska et saa töitä ja olet ollut liian kauan työtön.

      Niin se vaan menee jos on oikein vittumainen typin virkailija. Eikä sulla ole oikeuksia puolustaa itseäsi, valitukset eduskunnan oikeusasiamiehelle ei auta. Menetin niinku yli 600 euroa tuosta vaan. Pikavippi 300 euroa, siihen korot 100 euroa, työttömyystuesta lähti puolet yli yli 600 euroa miinusta.

      Milläs elät 200 eurolla kuukaudessa jos sulla ei ole säästöjä kun siitä pitää maksaa vuokra, netti ja muut laskut ja syödä pitää myös. Jollet mene pakko kuntouttaviin töihin niin työkkärin ämmät voi vaikeuttaa elämääsi paljon että sulta menee laskuja ulosottoon lähes.

    • Anonyymi

      Ulosotto on syy että työttömän on pakko mennä kuntouttaviin orja töihin koska sulla ei sitten ole elämänhallintaa koska olet ulosotossa. Jos ei mene, lähtee 40% tuista pois. Ja jos on oikein vittumainen typin virkailija niin se 40 % menee kuukausien ajan koska se tarjoo sitä kuntouttavaa joka kuukausi kiusallaan.

      Pitää siis olla vähintään lääkärin todistus omasta terveydestä että olet työkykyinen mihin työhön vaan eikä ole ongelmia elämänhallinnassa jotta voit vastaanottaa töitä työmarkkinoilta. Se lääkärin todistus on itse asiassa tuhansien eurojen arvoinen.

      Työkkärit on ainoastaan sitä varten että ne antaa karenssia, työpaikkaa ne ei sulle järkkää työkkäristä.

    • Anonyymi

      Lääkäri totesi mut täysin terveeksi ja työkykyiseksi 300 euron paperilla. Se ei auta että työkkärissä selität että olet terve vaan pitää hakea todistus. En ole koskaan ollut sairas, en ole koskaan tarvinnut edes lääkäriä, en juo viinaa enkä polta röökiä. Urheilen ja sepä ei vaan auta saamaan palkkatöitä kun niitä ei ole. Menisinkö jonnekkin työkkärin pajalle palkattomaan työhön jossa on alkoholisteja ja rikollisia suorittamassa yhdyskunta palvelua. Sellaiseen paikkaan typin virkailija yritti minut pakottaa.

      • Anonyymi

        Eikö se sama ole yhteiskunnalle vaikka köyhä söisi tai joisi itsensä hengiltä kun hän on jo systeemin ulkopuolella? Helpommalla valtio pääsee jos köyhät kuolee pois.


    • Anonyymi

      Sinne vaan kuntouttavaan vaikka olis mitä sakkia tahansa rikollisia ja alkoholisteja niin et erotu porukasta yhtään ns. parempi työtön. Ei se mikään oikea toimintamalli ole urheilee ja sitten luo itsestään illuusion jotenki parempana.

    • Anonyymi

      Pysyn työttömänä niin pysyn myös terveenä. Ei työ tee onnelliseksi. Jos ei saa palkkaa niin ei kannata töihin mennä. Ei tässä maassa pitäisi olla orjuutta. Ihmisoikeuksia pitää noudattaa.

    • Anonyymi

      Elikä kieltäydyt työvoimapolliittisista toimenpiteistä niin karenssi ja alennettu toimeentulotuki.

    • Anonyymi

      Köyhyys johtuu niin monesta eri asiasta. Paljon johtuu myös siitä minkälaisen mallin on kotonaan saanut talousasioiden hoidossa. Nykyään on kuitenkin maailman taloudesta johtuvia ennakoimattomia tapahtumia niin paljon että yllätyksiä voi tulla vaikka pyrkisi olemaan varovainen. Suomi on kuitenkin maa jossa ei niin paljon pitäisi olla köyhyyttä. Täällä on tälläkin hetkellä paljon ruokajonossa ihmisiä ja ruokakaupat joutuvat ajoissa poistamaan elintarvikkeita hyllyistään, joten se ei ole varmastikaan niin vaikeasti hoidettava asia kuin monessa muussa maassa. Valtavat määrät käyttökelpoisia vaatteita löytyy myös edullisesti. Mikäli on määrätyillä aloilla työssä ja joutunut ottamaan lainaa , viruksen vuoksi elämä on varmasti vaikeutunut ja niiltä osin tilanne on hankala. Mutta viisainta on tehdä mahdollisimman tarkka suunnitelma ja mietittävä miltä osin voi joustaa.

    • Anonyymi

      Olen ollut 18 v työttömänä tai siis kotitöissä, enkä ole sairastunut kertqaakaan. Sairastin influenssan ennen työttömyyttä ja sain siitä immuniteetin, enkä ole flunssaa potenut sen jälkeen.

      Nyt täällä vaan kotoillaan ja nautitaan elämästä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe