Keskusta itkee joka asiasta-kusitolppa oli kuka

Anonyymi

Kyselyn avoimista vastauksista nousee esille myös toisenlaisia näkemyksiä. Yhden miehen eduskuntaryhmänä toimiva Ano Turtiainen vakuutti, ettei väkivallan uhka vaikuta.

– Toki joudun huvittuneena seuraamaan edustajien ulinaa väkivallan uhasta. Kansanedustajat voisi selkä suorana edustaa kansaa ja tehdä kansalaisten edun mukaisia päätöksiä, se on ainut oikea tie edustajien turvallisuuden lisäämiseksi.

Väkivallan tai sen uhan kohteeksi joutunut voi pitää loukkaavana sitä, että pelosta puhuminen leimataan ulinaksi.

Sinuhe Wallinheimo (kok.) kertoi uskovansa, että poliitikon käyttäytyminen vaikuttaa merkittävästi siihen, millaista kohtelua tämä saa.

– Pysyy reiluna kaikille, niin ei joudu vaikeuksiin, hän totesi.

Ex-huippujääkiekkoilijan vastauksessa on ripaus kaukaloiden koodistoon tottunutta lätkäjätkää.

Pitkän parlamentaarikkouran tehnyt Jukka Gustafsson (sd.) vakuutti työrauhan säilyneen.

– Lähes 34-vuotisen kansanedustajaurani aikana en ole kokenut edes väkivallan uhkaa, vain äärimmäisen vähän vihaista käytöstä. Koen käydyn keskustelun ainakin jonkin verran yliampuvana.

Jukka Mäkysen (ps.) mielestä "nykypäivän poliitikot ovat liian herkkähipiäisiä loukkaantumaan pienestäkin näpäytyksestä ja tönäisykin muuttuu nyrkeillä hakkaamiseksi".

Yliampuvaa ja herkkähipiäistä tai ei, aiheesta on syytä käydä keskustelua nyt, kun poliitikot saavat Suomessa tehdä työtään vielä pääosin ilman pelkoa.

Päättäjiä pitää voida arvostella myös jatkossa. Kritiikki on osa demokratiaa, mutta väkivalta ei.

[email protected] /ote KS

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itse itket Persu !

      Olet palstan suurin vollottaja, ja muita siitäkin syytät.
      ¨`ÄÄÄ
      Laitoin Pankkolängvitsille ään pisteet, arvaa mistä ne on ?

      • Anonyymi

        Osuiko aloitus nyt noin kovaa? (En ole aloittaja).

        Kyllä se vaan näyttää vanha sanonta pitävän paikkansa että totuus tekee kipeää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osuiko aloitus nyt noin kovaa? (En ole aloittaja).

        Kyllä se vaan näyttää vanha sanonta pitävän paikkansa että totuus tekee kipeää!

        Anna vähän armoa, kepulaisilla on nyt siipi niin pahasti maassa, että vinkuvat vähän kaikesta. Sipilä sai höyhenen kevyen kosketuksen ja voi sitä itkua, tuli ihan prinsessa ruusunen vai mikä se oli, kun tunsi herneen useamman patjan läpi..


    • Anonyymi

      Miksei muut puolueet tee sitten parempaa politiikkaa että saisivat kannatusta. Ottakaa oppia PS:tä.

      • Anonyymi

        Olikos se tämä Ano Turtiainen joka on tuomittu pahoinpitelystä? Ja vielä alaikäisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olikos se tämä Ano Turtiainen joka on tuomittu pahoinpitelystä? Ja vielä alaikäisen.

        Turtiainen on saanut myös pahoinpitelytuomioita. Etelä-Savon käräjäoikeus tuomitsi Turtiaisen maaliskuussa 2010 sakkoihin pahoinpitelystä, joka kohdistui 14-vuotiaaseen juvalaispoikaan. Tätä edeltävät pahoinpitelytuomiot hänellä ovat vuosilta 1997 ja 1995.

        Siinäpä oikea mies puhumaan kansanedustajiin kohdistuvasta väkivallan uhasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olikos se tämä Ano Turtiainen joka on tuomittu pahoinpitelystä? Ja vielä alaikäisen.

        Sehän täällä onkin mennyt kummalliseksi kun yrittää pitää järjestystä yllä niin saa itse tuomion!

        Ihan googlettamalla löytyy tapauksia joissa opettajia/rehtoreita on tuomittu siitä että ovat joutuneet tarttumaan kiinni alaikäiseen jotta tilanne on saatu rauhoitettua!

        Eli, tässä hyvä esimerkki siitä mihin tämä intersektionaalinen suvakkimania on yhteiskuntaa viemässä, rikollisilla on parempi oikeusturva kuin rehellisillä Suomen kansalaisilla!

        HYVÄ että otit asian esille - Nostan Anolle hattua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän täällä onkin mennyt kummalliseksi kun yrittää pitää järjestystä yllä niin saa itse tuomion!

        Ihan googlettamalla löytyy tapauksia joissa opettajia/rehtoreita on tuomittu siitä että ovat joutuneet tarttumaan kiinni alaikäiseen jotta tilanne on saatu rauhoitettua!

        Eli, tässä hyvä esimerkki siitä mihin tämä intersektionaalinen suvakkimania on yhteiskuntaa viemässä, rikollisilla on parempi oikeusturva kuin rehellisillä Suomen kansalaisilla!

        HYVÄ että otit asian esille - Nostan Anolle hattua!

        Minä en nosta Anolle hattua. Raskaansarjan voimanostaja Turtiainen pahoinpitelee 14-vuotiaan. Mutta ymmärrän että persujen kieroutuneessa maailmassa tämä on sulka hattuun, kuten Turtiainen itse totesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en nosta Anolle hattua. Raskaansarjan voimanostaja Turtiainen pahoinpitelee 14-vuotiaan. Mutta ymmärrän että persujen kieroutuneessa maailmassa tämä on sulka hattuun, kuten Turtiainen itse totesi.

        Tällaisen henkilön persut äänestivät eduskuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän täällä onkin mennyt kummalliseksi kun yrittää pitää järjestystä yllä niin saa itse tuomion!

        Ihan googlettamalla löytyy tapauksia joissa opettajia/rehtoreita on tuomittu siitä että ovat joutuneet tarttumaan kiinni alaikäiseen jotta tilanne on saatu rauhoitettua!

        Eli, tässä hyvä esimerkki siitä mihin tämä intersektionaalinen suvakkimania on yhteiskuntaa viemässä, rikollisilla on parempi oikeusturva kuin rehellisillä Suomen kansalaisilla!

        HYVÄ että otit asian esille - Nostan Anolle hattua!

        Kebab maistuu huonosti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en nosta Anolle hattua. Raskaansarjan voimanostaja Turtiainen pahoinpitelee 14-vuotiaan. Mutta ymmärrän että persujen kieroutuneessa maailmassa tämä on sulka hattuun, kuten Turtiainen itse totesi.

        Heh, heh... Jos kyseessä olisi todellinen pahoinpitely niin mitäs luulet että pojalle olisi käynyt?

        Anohan vähän toisella kädellä otti pillistä kiinni ja nosti ilmaan sen verran että pojun jalat eivät yltäneet maahan ja näin tilanne rauhoittui - Harmi että Ano on eri vaalipiirissä enkä voi häntä äänestää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olikos se tämä Ano Turtiainen joka on tuomittu pahoinpitelystä? Ja vielä alaikäisen.

        Tuollaisen pellen käytökseltä voi odottaa mitä vain. Lapsi on käypä uhri väkivallalle, koska vertaiseltaan tuollainen lihamöykky saa nokkiin.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      maailman vahvin

    • Anonyymi

      On tärkeää itkettää kepuliskoja verbaliikalla ja väkivallattomalla lakie noudattavalla käytöksellä. Kurvisen epäerottisuus ja 'punaportoille' kumartelu varmasti ärsyttää sekä kepun körttisiiven että lestasiiven keskuudessa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3120
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2111
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1885
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      72
      1587
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1346
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe