Aion pitää bileet kun NordStream 2-putki alkaa puskemaan kaasua Eurooppaan

Anonyymi

Kutsun kaikki venäläiset tytöt. Balalaika soi,juomat hyvät ja blinejä syödään. Ja kaulaillaan ja suukotellaan. Ja saunotaan ja uidaan avannossa.

5

57

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tanskalaisten mukaan enää viimeiset 50 km ja sitten putket yhdistettynä Saksan päähän. Tuplaa kapasiteetin nykyisestä 55 miljardista kuutiosta 110 miljardiin kuutioon kaasua. Jos kaikki tuo kaasu muutettaisiin sähköksi olisi se 1.1 miljardia MWh eli 60% enemmän kuin mikä on koko Saksan vuotuinen sähköntuotanto. Että silleen. Ja NordStream itsessään on vain yksi kaasulinja Venäjältä Eurooppaan.

• Anonyymi

Siksipä sitä ei uskalleta laittaakaan jäihin ainakaan pitkäksi aikaa vaikka mitä Venäjä tekisin, liian paljon on pelissä ja EU on Venäjän pihdeissä tiukasti kun tähän energia hommaan on suostunut

• Anonyymi

USA yritti pitää Saksaa otteessaan määräämällä sen, kenen energiaa Saksa saa ostaa.
      Se tuo LNG-tankkereillaan nesteytettyä kaasua mantereeltaan ja pakottaa eurooppalaiset ostamaan omaa kalliimpaa kaasuaan.
      Suomeen USA:n kaasua voi saada baltialaisen kaasuverkon kautta. Liettuaan Klaipeidan satamaan on rakennettu LNG-kaasun terminaali.
      Käyköhän USA:n kaasun kauppa Suomeen?
      Onneksi kuitenkin Maailma Poliisin suunta kääntyi tässä kaasulinjassa. Saksakin saa tehdä itsenäisiä ratkaisuja.

• Anonyymi

Kun North-Stream I putkilinjaa suunniteltiin Suomenlahden kautta Itämerelle, niin tietenkin tarvittiin ympäristö- ym luvat. Suomen osalta luvan myöntämistä vastusti ProKareliaa lähellä oleva taho, joka teki Helsingin edustalla merialueelle kaivosvaltauksen putkilinjan kohdalle.
      Valtauksen edustajat yrittivät saada neuvotteluja Venäjän kanssa Karjalan palautuksesta tätä valtausta vastaan.
      Ei Suomen työ- ja elinkeinoministeriö myöntänyt mitään valtauslupaa. Ei myöskään Venäjä aloittanut neuvotteluja Karjalan palautuksesta. Ihme juttu.
      Viro ei myöntänyt lupaa putken sijoittamiseksi omien talousalueidensa kautta, niinpä putkilinjaa siirrettiin hieman pohjoisemmaksi. Jälkeenpäin Viron edustajat jupisivat, ettei heidän eduistaan välitetty, heidät sivuutettiin asiassa. Niin sivuutettiin, pitää olla aina neuvottelusuhteet asioissa.
      On tämän putkilinjan suunnittelussa ja rakentamisessa ollut monenmoista käännettä.
      Oikeastaan huvittuneena olen seurannut tilanteita.

• Anonyymi

Katseet kääntyvät selkeästi kaasuautojen käyttämisen suuntaan. No se olisikin järkevintä koska kaasulla ei tule kaikkia niitä haittoja mitä lithiumin louhinta aiheuttaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      183
      3495
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      375
      2197
    3. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      56
      2176
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      43
      2042
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1491
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1251
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1213
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      429
      1163
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      118
      1045
    10. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      59
      984
    Aihe